Ora de Business: joi, 26 septembrie 2013

Publicat la data de de Biziday
Categoria: ÎNREGISTRĂRI
Etichete:

Comentarii prin facebook

140 răspunsuri la Ora de Business: joi, 26 septembrie 2013

  • Pingback: BOGDAN NAUMOVICI ŞI ETICA LINŞAJULUI | psihologulcelrau
  • Constantin
    Octombrie 8, 2013 la ora 13:24

    Nici eu nu cred in reclame. Nu este vorba despre a crede ca o pasta de dinti minune rezolva sapte probleme, ci despre faptul ca recunosc caracterul manipulatoriu al mesajului si ma raportez la el ca atare. By the way, intreg discursul d-lui Naumovici pe parcursul emisiunii a avut un caracter manipulatoriu.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • NIK
    Octombrie 2, 2013 la ora 14:58

    Acum este momentul: In 2013 Fondurile Europene NERAMBURSABILE se Acorda si la noi la fel de Usor ca in statele membre ale Uniunii Europene! Iata cum obtii fonduri europene pentru afacerea ta in doar 2 luni si 17 zile. Aflii mai multe detalii pe:fonduri europene nerambursabileRo

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Octombrie 1, 2013 la ora 22:53

    Dl Cornel, ati avut o postare referitoare la “Nu sunt de acord cu afirmatia conform careia independenta energetica a Romaniei ar trebui sa fie cea mai mare prioritate a tarii noastre astazi, asa cum sustine domnul presedinte Traian Basescu”, redau aici replica mea pe care deasemenea n-o mai regasesc.

    Dl Cornel, sa-l intrebati despre ce energie vorbeste, ca daca este vorba de energie hidro, are dreptate, daca e pe gaze ne-am dat foc la chestia aia (cu pretul pe gaz romanesc vindut de austrieci). Acuma daca-i de hidro, apreciati si dvs cam 2000 locuri de munca de baraj. Mai departe, echipament – ce nu-i de la intern sa importam (cu chibzuiala de nu-i scump, il mai folosesti si la alte lucrari: amenajarea riului, sisteme de irigatii – iti scoti banii), la fel turbinele. Sa mai spun ca ai un pod gratis peste riu si un lac de acumulare tocmai bun pentru un punct turistic si de agrement? Pe urma mai dai si idei sa-si deschida altii afaceri pe constructii de masini – nu-i pacat ca un Axente, inginer mecanic sa tabaceasca pielea cind poate mai mult? Iar in final ai curent aproape gratis pentru 100 de ani, cit se apreciaza viata unui baraj facut ca lumea.
    Septembrie 30, 2013 la ora 02:50

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • AndreiM
    Octombrie 1, 2013 la ora 13:48

    Stimate Domnule Guran, este foarte frumos ce faceti, dar cum ramane cu alte multe situatii prin care Romania “accepta” agenti poluatori?
    Cum ramane cu vapoare cu deseuri toxice care se indreapta sau sunt acostate pe tertoriul nostru? Cum ramane cu defrisarile ilegale si lemnul vandut la export? Cum ramane cu fructele si legumele importate de o calitate cel putin indoielnica pentru consum? Cum ramane cu organismele modificate genetic cultivate in tara noastra? Cum ramane cu tot felul de chimicale folosite in agricultura? Sa discutam despre ce este acum pe val desigur da bine la imagine, dar asta nu rezolva problema de fond.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 1, 2013 la ora 22:31

      Perfect valabil tot “rechizitoriul”, mai ales ca romanii ar trebui sa inteleaga un lucru, pe care fiecare il stie din cum merg treburile familiei, dar cind este vorba de tara isi inchipuie ca e alta filozofie. Faci ce poti, cind poti si cit poti. Mereu mai bine si mai bine. Faci mai intii pentru familia ta si pentru tine, abia apoi te mai uiti si la prieteni, vecini. Asa si cu economia nationala: trebuie sa producem bunuri necesare si folositoare noua, alimente sanatoase – nu ne-am angajat sa tinem in circa alimentatia altora, deci de ce agricultura intensiva/eficienta/si productiva, mai mult decit avem nevoie pentru noi – ca slava Domnului pentru atita lucru avem suficient, si in loc sa ne irosim resursele (umane si materiale) pentru altii, mai bine sa le canalizam spre dezvoltarea sau eventual repornirea ramurilor pe care ei nu vor ca noi sa le avem. Vad in asta un drum foarte clar spre independenta economica, sau poate romanii nu vor asta. Atunci…

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
       
      1. AndreiM
        Octombrie 2, 2013 la ora 09:29

        Ati punctat foarte corect directia mesajului meu

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
         
  • DanB
    Octombrie 1, 2013 la ora 10:28

    Nu vi s-a parut ca Bogdan Naumescu este putin prea arogant? Mie asa mi s-a parut. Dar aroganta lui era de genul: Moise, Moise, dupa ce iti trece entuziasmul inceputului de cariera, dupa ce densitatea ideilor geniale iti va scadea putin cate putin, dupa ce vei vedea lista clientilor subtiindu-se pentru ca nu vrei sa mai muncesti pe doi lei, vei ajunge asa ca mine. Numai ca tu vei fi mai sarac decat mine, eu deja, de bine de rau, am incasat bani frumosi din genul acesta de mizerii, gen Rosia Montana. Deci, Moise, ce avem astazi de vorbit?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Octombrie 1, 2013 la ora 04:59

    sanduCu
    Dl Cornel, mercurul este un metal lichid care nu se gaseste liber in natura (nativ) ci in combinatii minerale. Cinabru este sulfura de mercur din care se extrage mercurul, si apare in formatiuni hidrotermale (deci formatiuni care la origine au temperaturile cele mai ridicate), iar parageneza cea mai toxica este baritina, un sulfat de bariu intilnita uneori in filoane cu „smoala de uraniu”a carei radiatie ii schimba culoarea. Ce tin minte din liceu, de la orele de chimie, in laborator aveam un linoleum de culoare verde pentru a putea observa la o adica fiecare picatura de mercur (in caz ca ajungea pe jos) si sa o recuperam. Nu ca ar fi scump ci pentru ca (cum ni se explica) lasat liber in timp intra in combinatie cu orice (chiar si cu aerul, in stare de vapori) si deci inhalat se localizeaza pe creer atacind memoria. Acuma ca ma puneti in fata razelor UV, am sa va amintesc ca ele fac parte din evantaiul luminii albe, naturale a Soarelui, diferentiate functie de lungimea de unda a vibratiei, masurata in milimicroni sau angstromi. Curcubeul este cunoscut fiind ramura vizibila. In analizele Stiu ca radiatia solara are efecte de „imbatrinire” asupra materialelor, nu am avut prea multa tangenta cu acest aspect. Intre materialele folosite in pavaje (bitum sau vopsele, elementele din plastic nu m-au interesat) stiu ca modificarile s-au datorat temperaturii dezvoltata de radiatia solara la contact cu materialul – prin incalzire, bitumul sau vopseaua (indiferent pe ce baza era fabricata) se sensibilizeaza la nivel molecular marind viteza miscarii browniane (este o miscare, cindva considerata haotic, care respecta insa niste legi) ce duce la schimbari structurale care devin permanente. Cinabrul este un mineral opac, In determinarea microscopica intereseaza calitatea luminii reflectate, fata de cele traslucide unde puterea de reflexie primeaza. Trec peste multe detalii interesante de interpretare a observatiilor in diverse conditii si am sa ma opresc putin asupra atacului chimic structural (i se mai spune si coroziv) care ar putea eventual raspunde la intrebarea dvs.Reactivii chimici sunt folositi pentru a pune, sub microscop, in evidenta structura interna a mineralului sau a agregatelor poligranulare, dar foarte mult folosita in metalurgie (de unde dealtfel a fost adoptata si in mineralogie ca metoda auxiliara cind analiza optica nu este relevanta). De ce mentionez acest lucru? Pentru ca incerc sa ma apropii de un eventual efect distructiv sau cel putin modificator al razelor UV si posibil de observat microscopic – daca se intimpla in natura se va intimpla si sub microscop. Nu detaliez procesul dizolvant al reacivilor specifici utilizati sau energia legaturilor ionilor din retea sau cresterea cristalelor. O varianta excelenta, care imbunatateste atacul cu reactivi este atacul electrolitic – am observat diferente remarcabile pe sulfurile de fier si cupru. Acuma vad ce probabil a-ti citit cu detoxificarea si razele UV:
    ……
    motiv pentru care vin cu detalieri chimice, reactivi specifici: cu KCN aurul se inegreste si se formeaza o suprafata zgrunturoasa, uneori aparind structura; cu Hg da un amalgam alb; nu reactioneaza cu acid azotic, cu acid clorhidric, cu hidroxid de sodiu sau de potasiu; este dizolvat numai de apa regala (3:1, HCl si HNO3). Standardul concentratiilor reactivilor acceptati in laborator: hidrohidul de potasiu 40%, cianura de potasiu 20%, clorura de mercur 5%, acid azotic 50%, acid clorhidric 50%.
    „Hg(CN)2 Cristale transparente, incolore, otrăvitoare care se înnegresc la lumină și se descompun la încălzire; solubile în apă sau alcool; folosit în fotografie, medicină și săpunuri antimicrobiene. Cunoscut și ca cianură mercurică”, cianura de mercur nu apare pe listele de reactivi folositi in laboratoare – daca clorura de mercur este permisa la concentratia cea mai mica, va imaginati de ce cianura de mercur, nu.
    In linkul de mai sus, in care se face apologia detoxificarii, va rog sa retineti prezenta cianurii gazoase HCN care se poate forma in orice conditii (inclusiv deasupra iazului de decantare „purificat” – nu-i trebuie mult). Deasemenea, va rog foarte mult (!) sa retineti ca se vorbeste despre cianuri (de potasiu si de sodiu), ba chiar la cea de sodiu se da si reactia chimica a lui Elsen, in urma careia se obtine o cianura de aur plus hidroxid de sodiu. Dar tocmai cind vorbeste de cianura (cea mai periculoasa, cea de mercur, care este cea mai buna pentru aur – il obtine intr-un amalgam) folosita in procesul de tratare al aurului, nu se mai mentioneaza de care este. Daca ati uitat, va voi reaminti ca amalgam este doar un amestec, nimic dince stim ca este o combinatie chimica, nici macar un aliaj. Pe vremuri sae folosea in dentistica amalgam cu mercur pentru plombe (nu era ceva mai bun, iar acest amestec cu metal lichid era la indemina, fireste continutul de mercur trebuie sa fi fost infim). Acuma incep sa fac legatura de ce prin timpul facultatii am inceput sa-mi pierd memoria – imi plombasem deja vreo 2 sau 3 dinti.
    Si acuma la cinabru, ca ma sfisie Moise. Acesta care este o sulfura de mercur (se formeaza foarte usor in conditii de iaz de decantare), poate fi diagnosticat chimic cu apa regala cu care face efervescenta; nici un alt reactiv nu-l ataca – la fel ca aurul. Aurul nu este periculos (cel putin dpdv al sanatatii), dar cinabrul, ca si baritina (de la Lesul ursului, cariera din nordul Moldovei) – numai cu masca.
    Concluzie: din ce v-am plictisit, retineti ca nici o cianura nu se detoxifica nici intentionat (Soarele e bun sau rau la altele, unii spun ca poate provoca cancer la piele, nici pe asta n-o cred – sunt multe alte motive dar nu tocmai Soarele la care ne puneau in tabere la mare sa stam obligatoriu sa ne bronzam 10 minute pe spate si 10 minute pe burta si nici pe dracul nu-l aveam la piele; hodoronc-tronc acuma cind mincam formule chimice a inceput si Soarele sa ne faca probleme) si mai aminteam cindva ca mercurul (metal lichid, foarte bine de retinut) ajuns in iazul de decantare mentine o solubilitate a deseului (cinabrul este hidrofob), asta ar explica si de ce iazul de la Baia Mare a luat-o la vale dupa ce derbedeii l-au folosit peste capacitatea admisa la proiectare, numai pe analiza ochiometrica ca ce era deja acolo s-a intarit/sedimentat.
    Deajuns ca iar ma ia ficatul
    Septembrie 30, 2013 la ora 02:31

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • mehi
    Septembrie 30, 2013 la ora 14:35

    inca un clip de suflet pt iubitorii acestui taram binecuvantat..
    http://vimeo.com/73732098

    a MUST SEE video!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • cornel
    Septembrie 29, 2013 la ora 20:32

    Pentru domnul SanduCu am o intrebare. Domnul presedinte Traian Basescu ne explica la tv ca utilizarea de cianuri, in cazul Rosia Montana, nu e o crima si nu e nici o problema pentru ca cianura se autodistruge/neutralizeaza in contact cu soarele adica cu razele ultraviolete. Nu stiu de ce dar asta mi se pare o gogoasa cam umflata sau ceva de genul – daca sunt probleme cu iazul de cianuri de la RM (rupere, deversari din cauza precipitatiilor, infiltratii in panza freatica) acestea se vor rezolva de la sine si nimeni nu va avea de suferit. Probabil de suferit vor avea doar “PROSTII” care astazi nu sustin proiectul RMGC, care demonstreaza impotriva acestui proiect si care isi bat capul si nu sunt de acord cu politicienii romani care pana ieri sustineau “liber si sincer” acest proiect care e cum sustin ei in interesul Romaniei. Asa o fi cu cianurile astea, dispar singure si de la sine?
    http://stirileprotv.ro/emisiuni/dupa-20-de-ani/traian-basescu-vine-la-dupa-20-de-ani-duminica-in-direct-de-la-10-00-pe-protv-si-protv-news.html

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 1, 2013 la ora 05:13

      sanduCu
      Dl Cornel, mercurul este un metal lichid care nu se gaseste liber in natura (nativ) ci in combinatii minerale. Cinabru este sulfura de mercur din care se extrage mercurul, si apare in formatiuni hidrotermale (deci formatiuni care la origine au temperaturile cele mai ridicate), iar parageneza cea mai toxica este baritina, un sulfat de bariu intilnita uneori in filoane cu „smoala de uraniu”a carei radiatie ii schimba culoarea. Ce tin minte din liceu, de la orele de chimie, in laborator aveam un linoleum de culoare verde pentru a putea observa la o adica fiecare picatura de mercur (in caz ca ajungea pe jos) si sa o recuperam. Nu ca ar fi scump ci pentru ca (cum ni se explica) lasat liber in timp intra in combinatie cu orice (chiar si cu aerul, in stare de vapori) si deci inhalat se localizeaza pe creer atacind memoria. Acuma ca ma puneti in fata razelor UV, am sa va amintesc ca ele fac parte din evantaiul luminii albe, naturale a Soarelui, diferentiate functie de lungimea de unda a vibratiei, masurata in milimicroni sau angstromi. Curcubeul este cunoscut fiind ramura vizibila. In analizele Stiu ca radiatia solara are efecte de „imbatrinire” asupra materialelor, nu am avut prea multa tangenta cu acest aspect. Intre materialele folosite in pavaje (bitum sau vopsele, elementele din plastic nu m-au interesat) stiu ca modificarile s-au datorat temperaturii dezvoltata de radiatia solara la contact cu materialul – prin incalzire, bitumul sau vopseaua (indiferent pe ce baza era fabricata) se sensibilizeaza la nivel molecular marind viteza miscarii browniane (este o miscare, cindva considerata haotic, care respecta insa niste legi) ce duce la schimbari structurale care devin permanente. Cinabrul este un mineral opac, In determinarea microscopica intereseaza calitatea luminii reflectate, fata de cele traslucide unde puterea de reflexie primeaza. Trec peste multe detalii interesante de interpretare a observatiilor in diverse conditii si am sa ma opresc putin asupra atacului chimic structural (i se mai spune si coroziv) care ar putea eventual raspunde la intrebarea dvs.Reactivii chimici sunt folositi pentru a pune, sub microscop, in evidenta structura interna a mineralului sau a agregatelor poligranulare, dar foarte mult folosita in metalurgie (de unde dealtfel a fost adoptata si in mineralogie ca metoda auxiliara cind analiza optica nu este relevanta). De ce mentionez acest lucru? Pentru ca incerc sa ma apropii de un eventual efect distructiv sau cel putin modificator al razelor UV si posibil de observat microscopic – daca se intimpla in natura se va intimpla si sub microscop. Nu detaliez procesul dizolvant al reacivilor specifici utilizati sau energia legaturilor ionilor din retea sau cresterea cristalelor. O varianta excelenta, care imbunatateste atacul cu reactivi este atacul electrolitic – am observat diferente remarcabile pe sulfurile de fier si cupru. Acuma vad ce probabil a-ti citit cu detoxificarea si razele UV:
      http://romanians.bc.ca/node/1868
      motiv pentru care vin cu detalieri chimice, reactivi specifici: cu KCN aurul se inegreste si se formeaza o suprafata zgrunturoasa, uneori aparind structura; cu Hg da un amalgam alb; nu reactioneaza cu acid azotic, cu acid clorhidric, cu hidroxid de sodiu sau de potasiu; este dizolvat numai de apa regala (3:1, HCl si HNO3). Standardul concentratiilor reactivilor acceptati in laborator: hidrohidul de potasiu 40%, cianura de potasiu 20%, clorura de mercur 5%, acid azotic 50%, acid clorhidric 50%.
      „Hg(CN)2 Cristale transparente, incolore, otrăvitoare care se înnegresc la lumină și se descompun la încălzire; solubile în apă sau alcool; folosit în fotografie, medicină și săpunuri antimicrobiene. Cunoscut și ca cianură mercurică”, cianura de mercur nu apare pe listele de reactivi folositi in laboratoare – daca clorura de mercur este permisa la concentratia cea mai mica, va imaginati de ce cianura de mercur, nu.
      In linkul de mai sus, in care se face apologia detoxificarii, va rog sa retineti prezenta cianurii gazoase HCN care se poate forma in orice conditii (inclusiv deasupra iazului de decantare „purificat” – nu-i trebuie mult). Deasemenea, va rog foarte mult (!) sa retineti ca se vorbeste despre cianuri (de potasiu si de sodiu), ba chiar la cea de sodiu se da si reactia chimica a lui Elsen, in urma careia se obtine o cianura de aur plus hidroxid de sodiu. Dar tocmai cind vorbeste de cianura (cea mai periculoasa, cea de mercur, care este cea mai buna pentru aur – il obtine intr-un amalgam) folosita in procesul de tratare al aurului, nu se mai mentioneaza de care este. Daca ati uitat, va voi reaminti ca amalgam este doar un amestec, nimic dince stim ca este o combinatie chimica, nici macar un aliaj. Pe vremuri sae folosea in dentistica amalgam cu mercur pentru plombe (nu era ceva mai bun, iar acest amestec cu metal lichid era la indemina, fireste continutul de mercur trebuie sa fi fost infim). Acuma incep sa fac legatura de ce prin timpul facultatii am inceput sa-mi pierd memoria – imi plombasem deja vreo 2 sau 3 dinti.
      Si acuma la cinabru, ca ma sfisie Moise. Acesta care este o sulfura de mercur (se formeaza foarte usor in conditii de iaz de decantare), poate fi diagnosticat chimic cu apa regala cu care face efervescenta; nici un alt reactiv nu-l ataca – la fel ca aurul. Aurul nu este periculos (cel putin dpdv al sanatatii), dar cinabrul, ca si baritina (de la Lesul ursului, cariera din nordul Moldovei) – numai cu masca.
      Concluzie: din ce v-am plictisit, retineti ca nici o cianura nu se detoxifica nici intentionat (Soarele e bun sau rau la altele, unii spun ca poate provoca cancer la piele, nici pe asta n-o cred – sunt multe alte motive dar nu tocmai Soarele la care ne puneau in tabere la mare sa stam obligatoriu sa ne bronzam 10 minute pe spate si 10 minute pe burta si nici pe dracul nu-l aveam la piele; hodoronc-tronc acuma cind mincam formule chimice a inceput si Soarele sa ne faca probleme) si mai aminteam cindva ca mercurul (metal lichid, foarte bine de retinut) ajuns in iazul de decantare mentine o solubilitate a deseului (cinabrul este hidrofob), asta ar explica si de ce iazul de la Baia Mare a luat-o la vale dupa ce derbedeii l-au folosit peste capacitatea admisa la proiectare, numai pe analiza ochiometrica ca ce era deja acolo s-a intarit/sedimentat.
      Deajuns ca iar ma ia ficatul
      Septembrie 30, 2013 la ora 02:31

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
       
  • cornel
    Septembrie 29, 2013 la ora 20:07

    http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/cum-a-ajuns-piata-bancara-romaneasca-sa-depinda-de-deciziile-de-la-viena-paris-sau-atena-11419248
    Dupa parerea mea vinovatii in acest caz sunt, in ordine, BNR-ul si guvernele care au condus Romania dupa 1989.
    In aceeasi ordine de idei e grabamare in a vinde tot ce mai detine statul roman, pentru ca e inghesuiala mare la furat din ceea ce e de stat (bunuri si companii) iar justitia din Romania are o activitate de 0,1% in aceste cazuri. De recuperarea prejudiciului creat nici nu putem vorbi pentru ca ceea ce se fura de la stat se imparte in stanga si in dreapta, ca sa fie liniste si “bine” si apoi se mira toata lumea de ce companiile de stat sunt aproape de faliment, li se sterg periodic datoriile sau intra in insolventa (vezi aici cazurile : CFR [Nicolaiciuc], Hidroelectrica, etc).
    Apoi te intrebi : “De ce intr-o tara corupta, asa cum e Romania astazi, nu exista corupti, nu exista suficiente locuri de munca, Romania se sustine din ce in ce mai greu economic vorbind iar aproape toate fabricile si uzinele construite de Ceausescu au fost taiate si vandute la fier vechi iar acum pe vechile amplasamente sunt ruine si anunturi ?”
    Uite d’aia.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • Xulescu
    Septembrie 29, 2013 la ora 11:26

    Hai frate ce stie basistu de Moise Guran?Un alt propagandist basit care nu vrea locuri de munca.Ce e ciudat ca omul vb in emisiunea lui de locuri de munca.Dar e usor lui Moise Guran sa vb dupa ce a fost sluga lui Voiculescu a ajuns sluga lui Basescu.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Septembrie 29, 2013 la ora 01:44

    Cei de la UN cu raportul referitor la influenta omului – o considera cam de 95% si trebuie sa admit ca este destul de plauzibil – asupra schimbarilor de clima, nu s-au linistit. Arata paduri in flacari, inundatii si aisberguri prabusindu-se. Au estimat ca pina in 2100 temperatura pe glob va creste cu 6.6 grade. Nu pare infricosator, dar cresterea nivelului oceanelor, datorat topirii calotei glaciare, nu este o gluma si vedem la scara locala cu fenomene ne confruntam (ploi abundente, focuri, furtuni de nisip, cicloane).

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
    1. un turist
      Septembrie 29, 2013 la ora 02:09

      SanduCu: Nu va suparati dar sinteti de meserie cu rocile si paminturile si intrebarea este: In toata evolutia pamintului cum am invatat eu au fost epoci calde si iarasi reci de au disparut multe specii si credeti ca universul va exploda si se va evapora daca odata va disparea si omul. Dinosaurii au lasat prea multe gaze ca mincau prea mult au fost de vina si au disparut. Omul cu tehnica lui produce deasemenea gaze deci este de vina si probabil va dispare si el sau se va transforma sau acomoda in cine stie ce faptura. Unde vedeti diferenta?

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Septembrie 29, 2013 la ora 15:58

        Dl unturist, intimplator am un raspuns interesant pentru ca tocmai am urmarit la TVR un scurt documentar despre dinozaurii pitici din Insula Hategului – rezervatie protejata de Geologie istorica, cercetarile fiind coordonate de Universitatea din Bucuresti. In aceasta mica zona a fost o insula cam saraca au fost captivi o specie de dinozauri, care din lipsa de hrana au devenit/ramas pitici. Cind un vulcan a erupt, lava i-a acoperit consevindu-i pina astazi. Aceasta descoperire/situatie geoistorica este unica in lume. Deci aceste animale au fost obligate sa se stabileasca pe un anume loc, vitreg lor contrar instinctului lor de conservare. Omul, care initial, a avut un comportament asemanator animalelor salbatice – de a migra dupa hrana si fugind de schimbarile climatice nefavorabile – a evoluat, imbogatindu-si abilitatile de adaptare cu ratiune, ajungind sa domine celelalte animale desi si-a pierdut instinctul de conservare (singura ramasita care i-a ramas este auto-apararea personala). Dupa cum vedem, combinatia aceasta – pierdere de instinct si cistig de ratiune – are si lucruri bune si mai putin bune: majoritatea popoarelor au incetat sa migreze dezvoltindu-si propriile tari, propria cultura, creindu-si o identitate proprie; pe de alta parte, probabil ca natura s-a “plictisit” de aceasta fiinta-omul si in mod natural il impinge spre auto-distrugere folosindu-i propria ratiune – ce a fost un cistig evolutiv devine un factor de extinctie. Deci, probabil ca nu este vorba de ce gindim noi ca ar fi diferente, este vorba de ce considera natura ca ar avea nevoie – niste fiinte mai proaste dar care vor sa traiasca.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
         
  • cata
    Septembrie 29, 2013 la ora 00:00

    De aia merge tara asta asa cum merge…90% din populatia tarii este exact ca cei ce abereaza aici…

    Omu face reclame, asta este meseria lui.Ce asteptari aveti de la el? Face campanii publicitare la cine il plateste.

    Ce legatura are el cu minerit,cianuri si alte chestii? A facut asa cum era de asteptat o campanie foarte buna dpdv tehnic.

    Impuscati-va si face-ti omenitii un bine…NU MERITA-TI sa traiti intr o economie libera…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 29, 2013 la ora 16:08

      “90% din populatia tarii este exact ca cei ce abereaza aici…Omu face reclame, asta este meseria lui”, stiti unde gresiti? El nu este “Omu”. Daca ar fi fost om nu ar fi promovat ceva contra omenirii.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
       
    2. adrian
      Septembrie 30, 2013 la ora 22:28

      cata, mai tata invata limba materna mai bine inainte sa te afisezi cu pareri impertinente. regula: imperativ plural nu are nevoie de cratima! fa-te de ras in alta parte!

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
       
    3. dan onofrei
      Septembrie 30, 2013 la ora 23:21

      tinere noi nu discutam de o persoana sau de reclama -aici se pune problema unei catastrofe ecologice de durata pe baza de cianuri intr-o retea hidrografica puternica.Nimeni nu are nimnic daca minerii vor sa scoata aurul asa cum au facut-o stra stra bunicii lor cu lopata si spalat cu apa nu cu cianuri .Daca nu sa exporte statul roman minereul in Canada si sa se sopele la Toronto in fata parlamentului canadian.Poate dinsii au faiblesse la cianuri::MAi sti cite bordeie atitea obiceie .Andere Länder andere Sitten .

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
       
  • Daniel
    Septembrie 28, 2013 la ora 22:24

    Dupa multiple incercari esuate de a urmarii emisiunea … am renuntat. Fie sacadeaza , fie nu se incarca. Sunt un cetatean roman stabilit in Orientul Mijlociu, obijnuiam sa urmaresc emisiunea pe Youtube insa de cand inregistrarile au fost mutate pe pagina proprie, urmarirea lor in conditii decente (fluid) este aproape imposibila. Va rog sa remediati aceasta problema (daca este posibil). Inteleg foarte bine avantajele unei pagini dedicate pe care sa fie postat continutul, inteleg ca si reclamele postate pe pagina au un rost ….dar in final…ce rost mai are emisiunea daca oamenii renunta si nu o mai urmaresca ? Desigur ar fii util si link / adresa unde astfel de comentarii / sugestii / mesaje sa poate fii adresate direct administratorilor paginii. In speranta ca se va schimba ceva, va multumesc.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
    1. cornel
      Septembrie 28, 2013 la ora 22:40

      Emisiunea poate fi urmarita direct de pe acest site sau de pe :
      http://www.tvrplus.ro/emisiune-biziday-5487

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Septembrie 28, 2013 la ora 22:20

    Intre timp republicanii au fost denumiti “incendiatori legislativi”, de ce nu stiu – ei vor sa-l aduca pe Obama la negocieri. In orice caz, deja de astazi, au anuntat ca trupele americane trebuiesc platite “no matter what” – probabil ca cel putin stim cine vrea razboi. Printre angajatii publici care, probabil, de luni nu vor mai primi salarii, sunt si cei de la national security si border protection. Treaba incepe sa fie palpitanta, cu atit mai mult ca se anunta ca dobinzile o vor lua la deal. Se mai anunta, cica ca fapt divers (?) ca o companie s-a gasit acuma sa fie interesata sa investeasca peste 550 bilioane de dolari in gaze naturale. Daca n-as fi auzit-o cu urechile mele as fi spus ca e o timpenie sau un schepsis prea sofisticat pentru cunostintele mele economice. Se vorbeste de o limita de indatorare a guvernului, care se pare ca are in prezent deja datorii de 40% din venituri (nu s-a precizat despre ce venituri este vorba), dar gradul de indatorare = datorii/buget ar fi acceptabil intre 0.15 si 0.70%. Ma rog, aproape sigur vom avea mai multe detalii de luni incolo, cind se vor dezvalui mai multe sub-dedesubturi. In orice caz, daca ar fi sa-i socotim numai pe cei 30 milioane de neasigurati, in caz ca s-ar asigura, vom putea estima un venit de cam 11.6 bilioane. In caz ca nu se asigura, dupa sase luni se va colecta o “zeciuiala” care poate fi pe undeva intre 2.9 bilioane si cel mulr 18 bilioane. Faptul ca 18 bilioane coincide cu cit se aprecia ca se va cistiga in urma atacului asupra Siriei, e numai o coincidenta. In orice caz, inca odata, nu e democratie ci petrol, daca nu iese de acolo trebuie sa iasa din alta parte.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Septembrie 28, 2013 la ora 21:44

    Aschia nu sare departe de pom, si asta vorbind de sistemul de sanatate. Ieri mentionam ce se intimpla acuma in America, Obama vrea sa introduca o asigurare obligatorie, acel Obamacare sau Afordable health care. Acestui proiect li se opun, in general republicanii, adica opozitia. Dar nu intru in vrajba lor politica pentru ca chiar nu ma intereseaza. Doua vorbe despre aceasta asigurare. Se apreciaza ca salariul mediu ar fi 60,000 $ anual si de aici s-a calculat ca 388 $ anual este afordabil fiecarui american. Reamintesc ca este vorba sa se atraga in asigurare o populatie de cca 30 milioane, care la ora aceasta nu au nici o acoperire medicala. Mai mentionam ieri ca presedintele american a pornit cu acest program .. de sus in jos – nu referendum, nu consult cu publicul. Numai cu claparii din palme din jurul lui. In Romania nu cred ca exista asa ceva, sau ma insel? Astazi vad ca Obama – probabil ca au razbatut pina la el indoielile din popor, vrei nu vrei ajungi si la acest “item” nesemnificativ – incepe sa dea lamuriri cum ca vor fi oferite pe net mai multe optii si deci fiecare poate sa aleaga ce i se potriveste. Precizez, este vorba de o asigurare obligatorie, in Canada cea obligatorie este “gratis”, adica din taxe. Tot ieri, ca sa le pun la un loc, mentionam ca de la 1 ianuarie 2014, cind programul va fi legalitate, daca trece de senat care nu-l vrea, se acorda o perioada de gratie de 6 luni dupa care incep amenzile de 95 $ pina la 1% din venit. Si acuma, momentul adevarului, a inceput munca de lamurire de la om la om, de la usa la usa. Si vedem la TV ca oamenii habar n-au de asa ceva, sportul este mai interesant, iar dupa ce li se explica – “cine spune ca este afordabil?”, sau “daca este obligatoriu sa fie free” sau “eu am nevoie de benzina sa merg la lucru”. Ca sa fiu clar: vorbim de 388 $/an, adica cam de 30 $/luna si nu uitati este in America de astazi.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • cornel
    Septembrie 28, 2013 la ora 15:57

    Va recomand:
    http://www.tvrplus.ro//editie-112-98860
    Este documentarul in care se spune povestea infiintarii SMURD-ului in Romania, de catre domnul doctor Raed Arafat, si care astazi este unul dintre cele mai eficiente Sisteme de Urgenta Medicala din Europa.
    De asemenea oameni are nevoie Romania!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • Dan
    Septembrie 28, 2013 la ora 14:57

    Eu nu inteleg, Moise, cum poti sa ai atata stapanire de sine sa nu-i dai un pumn in freza nemernicului.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • cornel
    Septembrie 28, 2013 la ora 14:47

    Asistam cum Consiliul Concurentei din Romania se face ca munceste. Comisioanele percepute de bancile din Romania la tranzactiile cu cardurile bancare sunt NESIMTIT de mari in Romania (vezi aici comisionul perceput la retragerea de numerar de pe un card bancar la un bancomat de la banca diferita de banca emitenta a cardului respectiv). Avand in vedere faptul ca Romania este o tara membra a UE intreb : “In ce tara membra UE aceste comisioane sunt mai mari decat cele din Romania?”
    Vinovata de acesta situatie anormala din Romania este si BNR-ul, parerea mea.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • cornel
    Septembrie 28, 2013 la ora 14:31

    Urmaresc Stirile TVR1 si nu imi vine sa cred cata prostie si incompetenta exista in cadrul autoritatilor romane care ne conduc astazi : in comuna Pojorata, jud Suceava s-a luat decizia construirii unei gropi de gunoi in varful unui deal (vezi aici problemele cu izvoarele care curg in vale spre comunitatile din zona si pentru care ele sunt sursa de apa potabila), intr-o zona cu potential turistic si la cativa kilometri de manastiri care sunt vizitate de multi turisti.
    Halal autoritati locale!
    Ma intreb : “Ce fac cei de la Ministerul Mediului?”

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • cornel
    Septembrie 28, 2013 la ora 14:10

    Traim astazi vremuri in care, in lume, natura si valorile ei (calitatea apei, aerului, solului si padurile) devin din ce in ce mai importante in viata cetatenilor si a natiunilor care vor sa se bazeze pe progres, prosperitate si o calitate buna a vietii oamenilor. Cine nu intelege acest aspect este condamnat la saracie (vezi aici costurile cu sanatatea care sunt din ce in ce mai mari daca mediul in care traim este unul poluat) si la o slaba calitate a vietii, in special a copiilor si a batranilor.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • cornel
    Septembrie 28, 2013 la ora 12:29

    Recent am auzit diverse discutii referitoare la sistemul de sanatate din Romania. Dupa parerea mea componenta din Sanatate ca functioneaza ASTAZI cel mai bine (de nota 9+) este sistemul de Ambulanta si SMURD-ul. Meritul este al d-ului doctor Raed Arafat, in primul rand si in al doilea rand al oamenilor care conduc si activeaza in aceste doua componente din Sanatate, parerea mea.
    Cred ca unii dintre noi isi mai amintesc de tendinta de privatizare a serviciului de Ambulanta si a SMURD-ului, de acum aprox 2 ani, si de unii actori politici din Romania care cereau demisia d-lui Raed Arafat tocmai pentru ca el construise de la ZERO un sistem eficient si performant (SMURD-ul e cel mai eficient sistem de interventie rapida in cazuri de urgenta din Europa).
    Nu stiu de ce dar vad o legatura intre sustinerea proiectului RMGC si tendinta de distrugere de acesti actori politici din Romania a unor structuri care functioneaza foarte bine (vezi aici Serviciul de Ambulanta si SNURD-ul) adica o atitudine si o actiune care duce la distrugerea incet dar sigura a tarii si care nu da nici o sansa dezvoltarii durabile a Romaniei.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • un turist
    Septembrie 28, 2013 la ora 12:15

    Sintem intr-o epoca unde conteaza numai finantele indiferent ce se intimpla.Acest Naumovici cit este de contestat si facut rau a facut exact acest lucru de care toti vorbim BUSINESS.A profitata de situatia locului pentru a face afacerea lui. Este greu de inteles pentru mine cum a putut manipula o intreaga populatie doar RM nu este o republica separata. Bineinteles ca acei oameni saraci nu s-au gindit ce se va intimpla dar in toata tara trebuie sa existe si oameni*destepti* care sa-si fi dat seama de urmari.Romania nu este numai Rosia Montana si cei care au ceva de spus in Romania nu au facut nimic doar au avut si ei de cistigat si asta nu putini din ei. Daca lucrurile se incurca si este tirziu pentru o remediere atunci sa cautam undeva pe cineva sa-i dam vina pentru aceasta catastrofa. In afara de reclama ce putere politica a avut acest Naumovici pentru a declansa exploatarea acestui tinut. Am mai spus ca trebuie strins de git cei responsabili de la Iliescu la Basescu nu unul care face serviciul lui in a face reclama. Cina a dat drumul la aceasta exploatare sa fie tras la raspundere deoarace este sigur ca se merge inainte spre o catastrofa iremediabila pentru tot tinutul acelei parti din Romania. Se vorbeste de milionari si miliardari in Romania si culmae este ca toti acesti oameni au avut cumva mina in politica si aici trebuie cautat unde este nodul in papura. A distruge o tara si pe urma a imparti venitul(ex. din fier vechi)este un caz de a urmari pe cineva fie si penal. Nu vreau sa se supere DanOnofrei dar si acei verzi nu au intotdeauna dreptate dar cind o au nu sint ascultati de nimeni mai ales in Romania. Oare nu este nimeni in Romania care sa analizeze investitia unui concern strain in Romania daca este rentabil sau aduce prejudicii Romaniei. Deci hai sa gasim pe cineva responsabil de dezastrul Romaniei. *Hai liberara* ce o fi insemnind nu stiu dar asa sa fie.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • cornel
    Septembrie 28, 2013 la ora 11:43

    Am citit ceva ce mi-a placut referitor la proiectul celor de la RMGC la Rosia Montana:
    “Sunt niste unii care spun ca sustin mineritul si, DECI, sustin proiectul Rosia Montana Gold Corporation. Insa ce vrea sa faca compania respectiva este dinamitarea muntilor respectivi si spalarea pamantului astfel faramitat cu cianura pentru extragerea metalelor pretioase. Dupa aceeasi logica, putem afirma ca cei ce sustin pescuitul, sunt indreptatiti sa sustina prinderea pestilor folosind curent electric?”

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • PER
    Septembrie 28, 2013 la ora 10:49

    Mesaj ecologist

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • ferencz
    Septembrie 28, 2013 la ora 08:26

    Oare fiecare dintre voi, puteti accepta ca sunteti doar unu din douazeci de milioane. Daca ar fi democratie, sau mai bine zis, ati crede in democratie, ar trebui sa va cenzurati putintel.
    Altfel este normal, ca dentistii si cei cu salarul peste medie, sau cei cu parintii cu salarul peste medie,sa aiba total alte prioritati, decat cei din zona rurala, sau someri.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 28, 2013 la ora 16:46

      adica?

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
       
      1. ferencz
        Septembrie 28, 2013 la ora 17:36

        incerc sa va raspund:
        1.)oamenii cand formeaza o “parere” defapt formuleaza o dorinta un imperativ sau alceva, ca sa devina cumva un vector in jurul caruia alti oameni sa se aduna si prin masa astfel marita vectorul, adica cel cu parerea, sa is permite lucruri care nu i se cuvin
        2.) cand ai trei copii, si un venit de 800 de lei care se imparte pe toata familia, ai bea numa cianura,doar sa faci cumva sa platesti cei 500de ron pentru dentist, ca fica ta sa-is pastreze macar dintii, si sa nu vorbim despre viitorul lor, ca probabil DL Moise ar zice ca sunt banci unde cu un business plan, dar fara doi dinti in gura, ti se da 70000 de EUR
        3.)Vad pe site-ul acesta PETROM, cu redeventa lui de 6$/baril, barilul extras cu 30 de $, si nimeni nu spune nimic, dar sunt ferm convinsi ca redeventa in mineritul cu cianura,unde dintr-o tona de pamant se scot 1,7 gram de aur este hotie pe fata.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Septembrie 29, 2013 la ora 02:24

          Multumesc, cred ca v-am inteles. Atita doar ca la orase nu sunt numai dentisti si nici numai salarii peste medie. Si inca ceva, cred ca la tara viata este mai sanatoasa si poate fi si mai frumoasa pentru cine se gospodareste, chiar fara imprumut la banca.

          Thumb up 0 Thumb down 0

          Răspunde
           
  • dan onofrei
    Septembrie 28, 2013 la ora 01:44

    si mai este ceva -nu va suparati o intrebare -Romaii nu au un partid ecologist identic cu Die Grünen(Verzii nu au nimic comun cu legionarii si camasile lor) din Germania:IN anmii 80 erau luati in deridere chiar de preasa mare ca der Spiegel etc si astazi au rol primordial in toate proiectele care au impact la mediu
    mai ales la ape.DAca nu erau ei poate nu se lua masura de inlocuire a centralelor atomice nici intr-o suta de ani si ne otrraveam mai departe generatiile cu deseuri atomice .NU mai spun ca nu exista comuna care sa nu aiba reprezentanti in consiliul local de la verzi deci fara ecologie nu se misca nimic dar absolut nimic in Germania:Am gresit destul in trecut:IAr Greenpeace-ul de la HAmburg este de respectat de toate concernele ca vor sau nu acestea sint ei insisi intrew timp un mare concern cu putere financiara:NU inteleg nu se poate apela la dinsii??!!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Septembrie 28, 2013 la ora 01:35

    mai jos un mare artiost al zonei Alpilor -Hubertus von Goisern si un mare ecologist pentru EuRuropa:Poate ar fi bine sa afle si dinsul ce se intimpla in Romania la Rosia MOntana

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • cornel
    Septembrie 28, 2013 la ora 01:14

    Ceva interesant:

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Septembrie 28, 2013 la ora 02:31

      stimate donmule Cornel -in Germania anilor 8o cind ameri9cani au decis baze de rachete nucleare Pershing (ca üpendant la sovietecele ss20din RDG)s-au format lanturi de cetateni legati unul dee altul de mina (celebrele marsuri de pace de astea nu povesteau nimic cateii propagandisti de la Europa libera )din Nord si pian in Sud cu trecere prin Frankfurt:Asta trebuie sa se intimple acolo si prezenti trebuie sa fie Sindicatele unite si BISERICA ORTHODOXA ROMANA:Nu este posibil asta este denigrarea mindrie nationale facuta de niste politicieni amatoristi as zice-coüpii nevinovati bagati la inaintare fara sa aiba experienta :Societatea civila trebuioe sa isi ia rolul conducator -dupa mine cel mai potrivit in fruntea coloanei ar vfi dl:dr.care este acumk primarul capitalei:Mi se öpatre unj om iontegru si cu constiinta:Nu se mai poate nici fara obligativitatea oricarui concern care vine acolo ca investor sa nu accepte un saloariou minim pe economie care sa nu fie mai mic de cel putin 6-7 Euro ora de munca iara la supra ore peste 38 saptaminal sa se impuna procente in plus absolut pe modelul german caci munciti ca si Germnanii chiar munci mai grele manual si aveti preturi la marile retele CA exemplu KAufland cam ca in Germania:Deci daca GBermanii vor un salariu minim pe economie de cel püutin 8,5 Euro /ora la munci necalificate este absolut indreptatit ca Romania care lucreaza pentru concernele germane sa isi primeassdca dreptul corect:Altfel mai bine inchideti granitele si va descurcati singuri zau e o bataie de joc pentru majoritatea si in plus far persapectiva serioasa:PAi scuza-ma dar era mai bien inainte de 89 cind omul avea o siguranta :libertatea e minunata dar nu se poate trai numai intr-o lipsa materiala si face oamenii praf cu sa munceasca 2 sau 3 joburi:Viata mai este si ca sa ai o familie si viitor pentru copii ca sa nu mai spun de starea continua de nesiguranta si tensiune din tara.Asta se vede si dupa cit de rabiat conduc in trafic fiindca nu mai traiesc degajati ci numai in stress.Politicienii nu pot traI NUMAI CU CAPUL IN NORI IN VILELE LOR CA SI CLANUL ceAUSECSU CIND EI SE GHETOIZASERA IN fLOREASCA SI POPORUL SE BATEA LA COZI PENTRU UN PACHET DE UNT !! TREBUIE SA VADA REALITATEA CA NU LE VREA NIMENI RAUL DAR ASA UN POPOR CHINUIT NU MAI ESTE IN eUROPA SI ASTA DUCE SI LA EMIGRATIA MASIVA ;O SA RAMINETI O TARA FARA LOCUITORI o spun cu jena dar este adevarul ca sa nu mai vorbim ca la un moment dat omul isi pierde rabdarea si poate iesi in strada ceea ce nu este cazul caci se poatae trata totul cu cap nu cu bolovani sa sparga capul la nevinovati .Doua lucruri tzre4buei sa se intimple -acest proiecvt trebuie urgent sistat sac deea socoteala cine i-a adus pe canadieni pe capul romanilor cu asaso solutie riscanta tare si püaoi sase stabileasca intre patronate -patzroni si investorioi starini inclusiv retelelelmari de gen KAuflana relatia salariou minim üpe economie si pret la alimente si energie :In plus sa fie aceptate in retelele de supermarket numai marfa produsasi procesata in Romania:NU LE CONVINE -nationalizare IMEDIATA de tip stalinist si sa plece de unde au venit.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
       
  • Pingback: 1 – Uniti Salvam
  • Cristian Minea
    Septembrie 28, 2013 la ora 01:03

    Nu am inteles de ce Moise Guran l-a invitat tocmai pe Bogdan Naumovici in emisiunea sa. Ca sa ne spuna ce (Naumovici)?
    Cum a manipulat el opinia publica, pana cand cei mai saraci cu duhul sau cei indiferenti (in final acelasi lucru) au inceput sa accepte proiectul Rosia Montana, sa se obisnuiasca cu ideea de cianuri, de distrugere de mediu si de furt din bogatiile naturale ale tarii? De ce ar trebui sa ma intereseze asta?
    Mai curand as fi dorit sa aud parerile unor specialisti in domeniu (mediu, minerit, exploatare cu cianuri, drept economic, etc.), eventual in contradictie cu niste “politicieni” (in ghilimele, ca numai asta nu sunt) care sustin asa-zisul “proiect”. Poate as fi aflat niste lucruri interesante, eventual ce se mai poate face pt. a stopa nebunia asta.
    Asa a trebuit sa ascult un tip plin de el, cum se lauda el ce dibaci a fost el in a ne pacali pe noi, opinia publica, si in a promova balegar informativ. Sper ca data viitoare sa fie o discutie mai interesanta. Ar fi in orice caz mai de folos, si pt. Moise Guran, pe care il respect si aproape ca il admir.
    S-auzim numai de bine!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Septembrie 28, 2013 la ora 00:54

    aR MAI FI O SOLUTIE FOARTE REALISTA SI POSIBILA.ca ACESTA SOCIETAE SA EVALUEZE IMPREUNA CU SPECIALISTII STATULUI ROMAN si ai ACADEMIEI ROMANME (CHIMISTI ANALITICI )CIT AUR CONTINE TONA DE STERIL DEPOZITAT PE CATRE DINSII VOR SA O SPELE.aPOI SA O INCARCE IN TRENURI MARFARE (dECI VA CISTIA cfr MARFA) si sa le transporte de la Rosia Montana la cONSTANTA UNDE SA FIE TRANPORTAE DE VASELE MARFARE ALE Nasvromului CU COMNADINTUL DE VAS DL.BASESCU LA caNADA (cu c mic la asa o rusine üpentru dinsii )SI SA FIE SPALETE CU CIANURI IN PIATA PARLAMENTULUI CANADIAN care va lua pe propriile costuri si riscuri etansarea (daca considera necesar ce fac dinsii nu ne mai intereseaza e cianura dinsilor si sanatatea tot a dinsilor -Rosia Montana e departe …de tot!!!) si plata sa se faca apoi prin calcul precis intre specialistii guvernului roman si cei ai soc.canadiene:NU e nmai bine asa deci fiecare sa isi spele izmenele (Cianurile in curtea proprie ju le e rusine in sec 21 cu colonism de tip intirziat????

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • cornel
    Septembrie 28, 2013 la ora 00:28

    https://www.youtube.com/watch?v=TBj7YUe7dHg
    Interesanta imaginea de la min. 1.30 in care un card de ciori se invart deasupra Casei Poporului adica a Parlamentului Romaniei. GENIAL!
    Ieri am vazut la Stirile TVR1 o stire in care membrii comisiei desemnati pentru a trage concluzii in legatura cu proiectul RMGC s-au intalnit cu reprezentantii celor care contesta acest proiect. Un membru al acestei comisii intreaba protestatarii : “Cine va plateste?”
    Eu intreb : “Pe membrii acestei comisii cine ii plateste?”
    PS : Nu ma refer la noi, toti cetatenii romani, care platim taxe si impozite la stat si printre multe altele platim si salariile tuturor parlamentarilor romani!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • Incognito
    Septembrie 27, 2013 la ora 23:49

    Chiar daca este nepoluant chiar daca planteaza ei 5 copaci acolo care oricum ii vom taia in 5 ani, nu este neaparat vorba de poluare si mediu, este un bun national pe care noi POPORUL ar trebuii sa decidem daca este bine sa il vindem canadienilor. De ce sa nu luam noi profit 100% ? Copiilor nostri le lasam doar relieful simplu ? fara paduri, fara aur, ape poluate, cladiri demolate si datorii neachitate.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Septembrie 28, 2013 la ora 00:11

      exact asa cum glasuiti-tara vinduta la mm patrat.Acum pe toamna tirzie iesind din Muntii Buzauluzi si ocololind BRasovul (catasatrofa de oras in a trece cu masina) am descoperit o ocolire de la Harman care iese la Codlea exact la o benzinarie OMV:Acolo un domn nu prea tinar si simpatic mi-a facut plinul si vazind ca are accent molodovenesc ii zic -dar sintei moldovean dupa vorba nu brasovean!zice da am venit de copil aici am facut meserie si m-am calificat pina la tehnician (Acum facea plinutri la benzina cu pistolulsi stergea parbrizele ) la fabrica de avioane
      Ghimbav:Zic si de ce nu mai lucrati acolo -Zice amarit pai nu mai este au facut-o praf:ZIc domle da astia au facut totul plat in tara asta:Zice ce sa nmai vorbim domnule au furat tot ,acum mai au doar padurile pe catre le defriseaza la rind!!!!!!!!Nu am mai zis nimic dar vorbele dinsului le-am colaborat cu multele trailere intilnite pe sosea mai ales in MUnmtii BUzaului(dasr nu numai si la Sibiu,DEva) pline cu Stejari seculari!!Zic apoi in minte .uite ma ce am vazut cu ochii mei ,omul spune adevarul.PAdurile care au fost odata definite ca ale patriei(pro patria -imi vine sa rid de sloganaul securist!!) deci ale poporului si dupa 89 au fost date pe miini private!!!!!Asta se numeste societate libera si democrata visata de noi in Romania anilor 70 ca tineri??????si npe catre o propagau cu atita pasiune si lacrimi de cdrocodil mcaqteii lacheilor de la Europa libera si vocea americii!!!!Haaaaa .ridesi catelul meu scumpo dewbaragan ;Leus cind in povestesc :Uite ma LEus cum e cu democratia asta de tip carpato Dunarean azi tai o üpadure seculara de 250 ha.si üplantezuui una noua de 1000 din catre nu sti insa ce se va alege in timp ca ce este este ce va fi e scris in stele.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Septembrie 28, 2013 la ora 02:10

        “dupa 89 au fost date pe miini private” si asta se numeste management privat si avansat..

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
         
        1. dan onofrei
          Septembrie 28, 2013 la ora 03:22

          deci nu au fost intregi la minte stimate vSANDu du CAnada -si-au dat singuri cu dreptul in stingul si invers.Doar ti-am mai spus cum aratau dupa 90 toate fostele lor ferme agricole ale fostelor GAS si CAP de pe sosea de la NAdlac pina la Bucuresti -totul jefuit pina si ramele de la ferestre (fostele )Apoi au luat si tiglele in fiece an treceam era mai pution pina s-a risipit totul.Cap de roman ( e drept ar avea mult dar mult de tot de invatat de la unguri care le sint vecini directi si care nu au facut asemenea barbarie si jaf comun)iti spun drept ca de multe ori ma gindesc .Doamne daca i-ar lua Francezii de mila ca si colonie franceza .Problema e ca pina in 89 au fost terminati si material tehnologic dar si moral din cauza izolarii :uita-te la actualii politisti si jandarmi din clipuri si spune-mi daca vezi diferenta cu cei din anii 60-70 ai tineretie noastre catre te alergau pe strada daca aveai parul mai lung pe ceafa (ti minmte la liceu deviza -ba tovarasu elev eu vreau sa ai ceafa de o palma lata fara par!!!)sau purtai blugi .adu-ti aminte .SAu cind te opreau ca pe un infractror cite un plutonier tiganos(tigan curat sadea-ei adorau munca asta ) si burtos -pe strada -tovarsu buletinulo dvs.la control.MAi ti minte ???Eu nu am uitat exact ca in REconstituirea lui Lucian PIntilie sau in Glissando dupa ce l-am vazut si pe ala tu nu mai erai de mult acolo ,in 84 in vara vm zis tata eu aici nu mai stau si uite-i azi la 3 decenii de atunci:Aceasi neschimbati dar mai rau:Si saraciti complet darc cu datorii externe din acea zisa privatizare transformata in jaf national.CE e si mai trist este ca inainte sti eram cam toti la fel si credeam ca sintem buni unii cu altii ,acum cind banul domneste sint deprimat chiar de adevaratul caracter al multor rude deevenitiu peste noapte fiare far pic de scrupul(nu toti dar nici putini):Deci e dtrept ca banul arata adevarata fata a unui om adica daca este sau nu un om integru sau un parvenit de 2 parale cu ghiuluri pe mina si concedii in strainatatea plus masin amea ,casa mea ,camera mea video,iphone-ul meu….Si pe deasupra ca frisca pe tort acum si cianura ,peste mormintele strabunilor si culmea totul in final va fi pentru nimic dar absolut nimic praf pe toba si povesti triste -deformate (cine o sastie adewevarul ?)in cartile de istorie ale stranepotilor care vor avea.

          Thumb up 0 Thumb down 0

          Răspunde
           
          1. sanduCu
            Septembrie 28, 2013 la ora 04:21

            Danut, de ce s-a ntimplat imediat cind au crezut ca au dat sau au cistigat libertatea, pare curios , dar dupa ce se spune nu poti sa te miri prea mult. Ori Iliescu a permis balamucul sa lase ocazia trepadusilor sa puie mina. Vorba aia, palmasul lua o fereastra de la CAP, iar aia din ..organizatie puneu deoparte conturi sau intreprinderi pe care si le privatizau intre ei. Probabil ca scenariul era, intii ne capatuim si pe urma le legiferam. Si totusi, aveam colegi, oamenii, nu erau prosti – asta-i ce nu pot inca sa inteleg, uite cum se lupta pentru Rosia Montana, cum poti sa-ti imaginezi asemenea oameni dusi cu zaharelul 23 de ani? Nu vad decit o explicatie: au crezut ca fiecare o sa apuce cite ceva, dar la imparteala nu a ajuns la toata lumea si nici scaune si fotolii nu sunt pentru toti. Deci aia de sus, care au reusit sa se faca alesi, sunt totusi isteti. Sunt boscoroditi, dar desteptii boscorodesc si prostii domnesc. Incredibil. E normal ca niste prosti sa fie prostiti mult mai usor de straini, e normal ca un hot sa fie tentat/ademenit mai usor si mai ieftin (nici n-are simtul valorilor sau poate nici nu-i pasa (daca e gratis…). Peste tot se fura, peste tot e coruptie, sau injustitie si totusi treburile merg, nu o grozavie dar ..ce sa zic. Stii Danut ce cred eu, pina la urma cind treaba devine groasa, proprietarii astia de aici mai cedeaza la pret – cistiga la singe cind poate ca sa aiba de unde lasa cind nu se mai poate. Vad rabaturile (disconturile) pe care le fac, la orice produse sau servicii – atunci realizezi ce jacmaneala a fost cu pretul normal. Daca prinzi la tv sau pe net, este o emisiune “Shark tank”, grozava. Sunt 5 milionari care se ofera (daca le convine) sa se asocieze sau sa investeasca in afaceri marunte. Rar am vazut sa se bage cu mai mult de un milion, in general citeva sute de mii de dolari. Ii auzi ce intrebari pun, vezi ce il intereseaza pe un investitor. Nu-i intereseaza produsul in sine, ci daca ai desfacere, cum esti fata de competitor, ce volum esti capabil sa produci, samd. Unul nu s-a interesat daca ai nevoie sa angajezi sau sa califici personal nou, sau citi angajati ai sau ai avea nevoie, sau sa modernizezi – toate astea sunt cheltuieli inutile. Ei un investitor sa lucrezi pentru el: pe baza raspunsurilor tale ei evalueaza afacerea, necesarul de lichid si cam cit la suta din afacere poate sa acapareze. In general nu se baga la mai mult de 40-45%. Daca trece de 50% este deja interesat de marketing/reclama de care se angajeaza sa se ocupe personal. Pe multi ii refuza, le spune ori tu n-ai nevoie de noi ori treaba asta n-are sanse sa reziste. Sarlatani. In Israel, banca avea liste de amatori sa investeasca, te duceai cu programul afacerii si te punea in legatura cu o gasca de sarlatani sa te purice. In orice caz, statistic, la fiecare 3-5 ani trebuie sa apara unii noi pentru ca macar 50% sa reziste. Omul este ahtiat sa fie bogat si nu multi inteleg ca nu poate fi toata lumea bogata – este nevoie de saraci, cit mai multi. Restul este atitare ca sa-ti asiguri fraieri de muls. Eh, somn usor.

            Thumb up 0 Thumb down 0

             
  • Incognito
    Septembrie 27, 2013 la ora 23:45

    Lemnul il trimitem in Germania iar ei ne trimit mobila. Aurul il vom trimite in Canada. Importam sare, chibrituri. De ce nu este nimeni capabil sa faca ceva ? Ce comisioane iau cei de sus pentru a ne pune bete in roate ? Cine da comisioanele Europa ? De ce nu avem autostrazi ? A fost Bechtel o taxa pentru a intra in UE ? Cati bani a luat individu asta cu publicitatea lui ? Ce pret are acest tradator ? Ce pret are acea “actrita” stricata la gura ?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Septembrie 28, 2013 la ora 00:32

      e ca in song-ul, lui Bob Dylan din asnii 70-the answer my friend is blowing in the wind ….dar in cazul asta are cred un raspuns cert.O clasa politica necoapta si incrospita in mare graba din fosta gospodarie de partid(includem si rudele de grad 3) si toti lingaii aferenti,secretari -tarase ,nasi nanici ,fini ,finute .toti ….dupa vechiul model boieresc si apoi preluat de ccomunisti unul cu P..a in c–l celuilalt :Dupa primitivul dar f.efectivul model al Cosei nostra italiene.Deci cind veti gasi acolo(nicioadta)raspunsul atunci il veti gasi si in Romnanica la fel ca in toate tariee globului mai ales cele saracite (Definite de ai mari mai simplu si batjocoritor sarace):De fapt toti sint doar marionete intr-un joc mult prea complex pentru noi muritorii de rind.Si in anii 50 dupa razboi, sovieticii prin societatea lor Rom cuartz au furat aur din Apuseni cu toptanul.Acum e rindul americanilor carora Romanii le lustruiesc actual ca inlocuitor cismele :DEci s-au schimbat doar actorii si perioada istorica ,senzatia tare ramine aceasi.Fura cit poti (de repede si fa-te disparut..cel mai bine peste lac ca e mai greu de trecut cu barcaIN cazul de fata ,extrem semai poate completa cu ..inainte sa dispari otraveste-i bine cu cianuri ca aia localnici sint baieti tari genetic caliti la scoala palincii dublu distilate(alta distractie nu le-au oferit comunistii) pe aia nu ii omoara nici mama cianurii.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
       
    2. un turist
      Septembrie 28, 2013 la ora 11:26

      Salut d-le Incognito.Mobila de calitate buna si scumpa o cumparam noi ca produs ROMANESC daca nu o stiti.Vorbesc de mobila din lemn masiv nu din rumegus.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Septembrie 27, 2013 la ora 23:17

    DECI FOSTA MILITIE ;ACTUALA POLITIE aceasi neschimbati ,ca in filmul RECONSTITUIREA in anii 70 al marelui LUcian Pintilie.Altfel nu sint in stare sa aiba sub control haitele de ciini salbaticiti din parcurile Bucurestilor .Frumos fratilor si dispun de echipamnet baietii nu ma mir acum ca guvernul are costuri ca astia nu produc nimic real in economia tarii in timp mce tineri catre ar üputea crea nmicio industrii nu primesc nici uin sprijinj financiar

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Septembrie 27, 2013 la ora 22:53

    Si acuma o chestie care probabil saptamina viitoare va fi in floare. Astazi o lista maricica de bugetari (adica organizatiile respective) au fost anuntati ca luni sa stea acasa, luni se voteaza si poate ca America n-o sa mai aiba bani sa-i plateasca!!! Mai pomenisem despre asta, tarantela a ainceput dupa ce Obama s-a inteles (sau s-a lasat convins de Putin sa se recurga la diplomatie cu Siria si se pare ca Obama ar fi adaugat si distrugerea stocurilor de gaze de razboi siriene. Personal, desi sunt total contra folosirii de orice arme de razboi (cine vrea, sa-ai care pumni), as avea doua obiectii. Una: armele au costat niste bani, nu este demonstrat ca le-am folosit eu, vrei sa mi le distrugi din motive umanitare, deacord dar plateste-le; si doua: daca, de exemplu Romania le-ar avea si nu le foloseste, e in ordine, daca careva o ataca si nu are alta posibilitate sa se apere atunci in legitima aparare sa moara de git cu asasinul. Sa revin la americani. Deci din cauza ca nu s-a produs atacul asupra Siriei, care ar fi adus 18 bilioane de dolari (dupa estimarile lor) si se pare ca nici cu Al-shabab din Kenya (mall-ul din Nairobi) – cu “white widow” (gagica, initial se pare ca declarase ca pledeaza “nevinovat”, acuma cica este foarte “wanted” de catre Interpol, intelegeti ce vreti)ca leader, si care este nascuta britanica si se numeste Samantha Lewithwite (cine o prinde, eu ma multumesc cu 100,000 Euros pentru informatia asta)- se pare ca nu iese nimic, atunci au intrat intr-o hora nasoala rau.
    Faptele: Obama vrea sa creeze un program Afordable health care insurance obligatoriu (“Obamacare” care sa includa si pe cei cca 30 milioane de americani fara asigurare medicala, de ce nu s-au asigurat nu stiu dar daca se aproba, in sase luni cine nu s-a asigurat va fi amendat cu 95 $ si pina la 1% din venitul “house-holder”-ului – de treaba asta de la urma, marea majoritate din cei care il aplauda pe Obama acuma, habar n-au), dar (in general) republicanii se opun trecerii legii, chiar cu riscul caderii guvernului (spuneam mai devreme, o gramada de servicii publice “out of order”) pe care ei de fapt nu-l doresc (desi se vehiculeaza ca ar avea deja un candidat la presedentie). Motivul pentru care se opun: acceptind cresterea bugetului la limita de indatorare a guvernului s-ar pune tara la risc = daca o gramada de asigurati se vor apuca sa apeleze la drepturile lor deodata, cine va fi capabil sa acopere cheltuielile astea? Legitim? Nu stiu, totusi si oamenii daca ii obligi sa aibe drepturi…, plus ca Obama spera sa faca rost si el de fonduri pentru bugetul secatuit. Deci republicanii vor sa negocieze, iar Obama refuza ca nu se lasa santajat si multi il aplauda. Este mai grozav decit in Romania?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • cornel
    Septembrie 27, 2013 la ora 22:32

    Asta e ceea ce reprezinta marele si seriosul proiect RMGC:
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zwmUjUPcxWs
    Ma inteb : “Despre ce etica si moralitate vorbeste domnul Naumovici in proiectul RMGC?”
    Oare ne crede atat de tampiti incat sa nu intelegem DELOC ceea ce se intampla cu proiectul RMGC sau e vorba de o MARE nesimtire?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
    1. vs
      Septembrie 27, 2013 la ora 22:55

      foarte ineteresant, multumesc pentru link.
      aproape ca ar merita cianurizati oamenii aia!

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
       
    2. dan onofrei
      Septembrie 27, 2013 la ora 22:59

      DESPRE ETICA SI MORALA BANULUI STIMATE DOMNULE CORNEL;RSTUL STITI C UIM ESTE DEFINIT
      -TERMINATOR -SAU DUPA MINE POTOPUL
      DECI CA SA RELUAM TARA ESTE VINDUTA DE POLITICIENI LASI SAU INCAPABILI SE PARE ;SLABI DE INGER SI IMPOTENTI CARE SE LASA CACATI DE STRAINATATE DUPA COMANDA -ACU LA DREAPTA IOANE ;LA STINGA VASILE;GHEORGHE STINGA-NPREJUR:

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Septembrie 27, 2013 la ora 22:11

    Acuma un mic can-can. Aparent probabil nesemnificativ, dar pentru ca are continuitate si astazi s-a vorbit a treia oara in ultima luna, pare a fi interesant de retinut. Nu de mult aparea o stire cum ca rusii au permis americanilor sa plaseze o platforma de foraj pe o anume locatie in zona arctica – daca au permis, inseamna ca era pe teritoriul rusesc si a fost vorba de o intelegere. Mai recent, alta stire informeaza ca rusii au protestat cind americanii au vrut sa-si instaleze o plaforma de foraj, tot prin zona arctica – probabil ca era tot pe teritoriul lor dar nu pe locatia stabilita. Astazi UN anunta ca niste protestatari (nu am inteles de unde) protestau impotriva unei platforme de foraj ruseasca in arctica, dar in apele teritoriale internationale – de ce UN este in treaba asta, sunt restrictii de forat in ape internationale? dar mai interesant este ca (din imagini) protestatarii se invirteau in jurul platformei cu niste papucuri (barci pneumatice cu motor, in ape internationale arctice – cum au ajuns pina acolo nu se spune), iar rusii ii stropeau cu furtunul. No comment.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • Szabi
    Septembrie 27, 2013 la ora 21:48

    Despre locurile de munca “create”:

    http://img546.imageshack.us/img546/2874/4oi0.jpg

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Septembrie 27, 2013 la ora 22:52

      multumim pentru informate stimate domn.
      DE altfel chiar de ar fi si peste 1000 locuri de munca reale si chairv fr .benefice penbtru bastinasi si tot nu s-ar merita riscul CIANURARII unei zone cu un bazin hidrografic dintre cele mai extinse din TRansilvania si banuiesc din Romnania-miezul Apusenilor.
      Si asa cum spunea SAndu CAnadianu acolo unde sint izvoare subterane legea vaselor comunicante nu cunoaste pardon.DE altfel este aceasi problema ca si in Germania cu fostele depozitari de gunoi menajer pina prin anii 1985.la care s-a renuntat prin interzicere totala caci otraveau prin scurgeri mici dar de necontrolat pinzele freatice cu furane care sint total cancerigene deesi erau f.bine etansate si monitorizate permanent(mai platim si astazi acel pacat in toata GErmania sint cum se zice aici bombe cu temporizare intirziata)):LA cianura e si mai rau aia n u mai e doar cancerigena aia e moarte .Asta e una si nu cea mai importanta :Aceea este una din zonele turistice cele mai minunate ale ROmaniei deci sa iti patezi mormintele stramosilor cu Cianuri????Cum credeti ca vor vedea turistii peste ani acest pacat de neiertat???(clar aici se vede adevaratul caracter al unor romani mai zic ca sint si ardeleni!!!)
      Eu cred ca aveti o singura sansa de protest:SA apelati la comisia in ternationala UNESCO pentru monumentele naturii si la ramura germana a GREENPEACE:IAR DVS ACOLO LA bUCURESTI SA mergeti in fata ambasadei canadiene si sa puneti pancarde cu intrebasrea daca ei sint de acord sa otraveasca cu cianuri o firma din tara dinsilor un monument al naturii Europeene -Muntii Apuseni???IAr noi sa facem acelasi lucru in GErmania la consulatele CAnadei in prezenta presei internationale. Deci daca incapabilii si lasii de politicieni romani se dau dupa degete atunci societatea civila sa ceara dreptul la viata necianurata in natura unica:E de deplins ca am ajuns in pozitia ardeleanului care in ev mediu se ducea cu jalba la imparatul austro ungar sa isi plinga soarta:INtradevar rusine de asemenea politicieni de 2 parale.MA mir ca si biserica Orthodoxa Romana tace chitic!! E si asta o öpozitie -nepaSAREA ASU OCOLIREA ADEVARULUI-tocmai mdinsisi cafre ar trebuie sa fie cabvalerioi apararii moraLEI!!!NU am vazut nici un comentariu de preot orthodox ca si cum acest gest barbar de jaf cu otrava ar fi o bagatela lasata sa fie tratata de un om de reclama TALENTAT ca O coca cola rece sau un Red Bull.Omului nu i se poate imputa nimic ,isi face meseria pe bani si mai e si ovreu deci la dinsii pentru bani si asa nu MAI conteraza caracterul.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Septembrie 27, 2013 la ora 21:48

    Nu de mult comentasem cite ceva despre influenta omului legata de modificarile climei, despre devierea polilor magnetici ca alt factor ce poate influenta schimbarile de clima si chiar faceam o legatura intre o clima mai racoroasa in Canada si alta mai tropicala in Romania. Este drept ca si despaduririle au un rol in desertizarea Baraganului, dar totusi este un fapt minor cind vrei sa ai o interpretare de ansamblu. Daca se urmaresc dispunerea inundatiilor care au avut deja loc pe glob, iarasi isi poate gasi o explicatie in combinatia celor spuse mai sus. Astazi am fost placut surprins (profesional vorbind) urmarind la CNN un raport al UN privind Influenta umana asupra modificarilor de clima pe Pamint. Omul era facut realmente responsabil de inundatii, cicloane, reducerea capacitatii Terei de a se autoapara de acumularile cu dioxid de carbon. Nu este comod nici de inteles in totalitate si nici de explicat pe inteles general fenomene dinamice care sunt generate de activitatile omului: excavatii de mare amploare si deplasari de mase, dezvoltari industriale in zone “preferentiale” (neuniform), experiente sau accidente nucleare, incendii mari care determina deplasari de mase de aer cu efecte incredibile, samd. Cimpul magnetic terestru este deasemenea influentat de dezechilibrarile gravimetice (masa atomica a mercurului, wolframului, aurului, platinei, titaniumului, precum si a elementelor radioactive este in jur de 200 si mai sus). La tv nu s-a intrat prea mult in subiect, dar un raport la asemenea nivel trebuie sa includa si mai mult decit am amintit. Intrebarea e, asemenea rapoarte se fac periodic sau a fost ceva care i-a determinat la asta? Nu vreau sa par exagerat (desi uneori nu cred ca strica), dar gropile miniere pe suprafata Pamintului isi au si ele partea lor de vina la topirea ghetarilor arctici care duc la cresterea nivelului oceanelor, respectiv la producerea inundatiilor si a cicloanelor.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • cristi
    Septembrie 27, 2013 la ora 21:09

    Ma innebuniti cu locurile de munca de la Rosia Montana. Cat o sa fie locurile alea de munca? 1 an, 2 ani?
    Pentru 2 ani in care obtinem niste locuri de munca si altii se imbogatesc, distrugem tara si natura, mai ales acele zone deosebite.
    Acele zone ar trebui neatinse.
    Distrugem toata tara ca sa obtinem locuri de munca? Hai sa sapam toata tara, poate gasim aur si locuri de munca. Nu mai stim de unde sa furam, s-a furat de peste tot , ne-au mai ramas muntii si acum ii distrugem si pe aia.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • Alexandru
    Septembrie 27, 2013 la ora 21:08

    @Moise_ N-am putut urmari emisiunea de joi, asa ca am vazut-o adineauri online.
    Prezentandu-i lui Naumovici clipul superb realizat de amatorii din Timisoara, ai facut precum personajul acela de banc, care s-a dus cu calul la targ, nu ca sa-l vanda, ci ca sa-l faca de rusine.
    Reclamele lacrimogene si lipsite de veridicitate ale lui Naumovici par lucru de amator, iar clipul timisorenilor opera de profesionisti.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Septembrie 27, 2013 la ora 20:24

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
  • nistor
    Septembrie 27, 2013 la ora 20:12

    Felicitari pentru emisiune. E in sfarsit o gura de aer, intre gadea, badea etc unde simti cum ti se stafideste creierul si moare.E efectiv vizibil ca exista o baricada care imparte lumea in doua tabere in problema de fata. Si e limpede in ce tabara e Naumovici. Si nici nu cred ca mai conteaza motivele. Nu poti fi pentru RMCG decat pentru bani. Chiar daca sincer, crezi in proiect. Motivatia sunt banii si ei prevaleaza orice argument aduc baietii cu celalalt clip. Filmul facut de “amatori”este efectiv frumos, ca mesaj, realizare…..si reprezinta tot ce naumovici a pierdut pentru …bani.Si nu-l judeca nimeni pentru asta. Dar e clar in ce tabara se afla oricat de mestesugit ar folosi cuvintele si argumentele. Rosia Montana e mai mult decat bani.Asta sugereaza si baietii in film….iar noi trebuie sa fim mai mult decat niste “consumatori” de reclame. Frumos!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Website
Comentariul*
 

TVR Biziday
Europa FM