Întotdeauna e loc de mai rău

Publicat la data de de Moise

rovinieta plasma

de Moise Guran

Jucându-se cu taxe, timbre și abțibilduri pe mașinile românilor, guvernul Ponta tocmai a trântit piața auto într-un hal în care nici guvernele Boc și Tăriceanu nu reușiseră. La jumătatea acestui an, din 184 de mii de mașini înmatriculate în România 80% sunt second hand, iar peste 50% sunt mai vechi de zece ani. Toate din import. Iar din cele 20% mașini noi înmatriculate, din producția autohtonă sunt doar 6%. Mai mult decât atât, tranzacțiile între români cu mașini second hand deja înmatriculate în România au scăzut la jumătate.

Mai țineți cont de faptul că timbrul de mediu s-a aplicat abia din primăvară și acum haideți să tragem linie și să adunăm – guvernul a mărit taxarea mașinilor Euro 3 și Euro, 4 iar primul rezultat a fost legarea cetățeanului român de mașina sa veche de șase ani. Că-i românească sau străină aceasta greu mai face 3-4 mii de euro, ceea ce o face nevandabilă la un timbru de mediu de cel puțin două mii de euro. Pentru o mașină mai veche de zece ani însă, timbrul e de câteva sute de euro și nu, nu se pune problema majorării sale căci exact asta a interzis României Curtea Europeană prin sentința de acum doi ani. Și uite așa a ajuns Dacia să nu mai vândă în țara sa natală nici cinci la sută din producție, asta și pentru că programul Rabla a avut un buget minuscul chiar dacă prima de casare a crescut la 1500 de euro.

O adevărată catastrofă pe care numai un grav diletantism economic o putea provoca! Guvernul trebuie să revină urgent asupra timbrului de mediu și să-l desființeze. O taxă de 30 de bani introdusă de exemplu în carburant i-ar permite să mărească de zece ori bugetul programului rabla, să dubleze prima de casare și să stimuleze cumpărarea unui număr de cinci ori mai mare de mașini noi. Să vedem atunci cine-și mai aduce mașină veche din Germania cu patru mii de euro, dacă statul îi dă trei mii de euro ca să-și ia mașină nouă.

This entry was posted in MOISE. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

23 răspunsuri la Întotdeauna e loc de mai rău

  • Rus Daniel
    Ianuarie 31, 2015 la ora 10:09

    Ca de obicei comentarii mai mult sau mai putin aberante.In primul rind Romania nu este groapa de fier vechi a Europei.Masinile trec printr-o inspectie tehnica ,dupa ce se uzeaza ajung la fier vechi care valoreaza ceva.2.Sintem pe locul I in Europa si pe locul 3 in lume la taxe.De ce taxe?In primul rind pentru asigurarea bugetului,buget ce ar trebui consolidat prin cu totul alte masuri ECONOMICE(reducerea evaziunii fiscale,cresterea productiei,etc.)3.Romanul cumpara masini ieftine pentru ca nu are suficiente venituri(in Europa de vest se cistiga de 10 ori mai bine).4.masina este o necesitate,nu un lux,ajuta utilizatorul acesteia la acumulare,la cresterea nivelului de trai.5.Nivel de trai pe care politicienii NU vor sa-l creasca.

    Răspunde
     
  • RADU
    Octombrie 7, 2013 la ora 23:35

    Draga MOISE. Ai uitat voit sau din neglijenta sa notezi ca in 2014 este an electoral.Sa vezi cum se va schimba taxa de mediu si lumea va sari sa voteze baietii veseli. Eu am un Matiz.Se vide cu 7-800 euro , taxa este 825.Adicatalea, sa ii mai dau ceva bani cumparatorului ca sa-mi cumpere o masina de 50.000 km. Ca la noi la nimeni.Am dat lege ca sa nu avem masini poluante si a crescut importul cu 64% la cele din Germania. Ce se faceau nemtii fara groapa de fier vechi din Romania ? In rest,esti un tip, jos palaria ! La buna vedere !

    Răspunde
     
  • rsut
    Octombrie 3, 2013 la ora 22:12

    Cu toti mari si tari cu solutii, dar sa-mi spuna cineva daca s-a gindit cu cit se maresc preturile la produse ( toate trebuiesc transportate si afecteaza toata populatia ). Sa nu intelegeti ca sunt deacord cu a ceasta taxa, cei ce au gindit-o, clar s-au gindit in asa fel ca sa ea mai multi bani de la cei care potential au bani (pe gindirea : ai bani mai multi sa cumperi masina mai noua ai si bani sa dai la stat mai mult), iar argumetarea in care ei il fac pe ORACULUL, ca na stim noi cit o sa mergi tu cu masina, e doar de fatada

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Octombrie 6, 2013 la ora 13:59

      Dar cu cat se scumpeste transportul datorita „centului Blanculescu” v-ati gandit, domnule rsut? Si totusi nimeni nu protesteaza, prin urmare, de ce nu s-ar intampla la fel si in cazul in care banii proveniti din taxa nu ar acoperi un furt, ci ar fi gestionati chiar in folosul protejarii mediului (si cu efect extern asupra stimularii vanzarii de autovehicule noi, inclusiv fabricate in Romania)?!

      Răspunde
       
  • kalilinuxro
    Octombrie 3, 2013 la ora 10:11

    Evident ca deplasarea poporul per-pedis e mai convenabila…..Ce bine ca acest Guvern se gandeste la sanatatea noastra!:)Numai de bine!

    Răspunde
     
  • Adi
    Octombrie 2, 2013 la ora 20:40

    E perfect adevarat . E cea mai nefericita varianta de taxa de prima inmatriculare. poluare , timbru verde sau cum naiba o vor mai numi, inventata. Am impresia ca statul pierde oricum cel mai mult din neincasarea taxei, tva la masini noi vandute s.a.m.d, dar se pare ca nimanui nu-i pasa, nu se aude nimic modificarea sau eliminarea ei.

    Răspunde
     
  • ha ha ha
    Septembrie 29, 2013 la ora 13:54

    ministrii din cel mai cinstit guvern din toate timpurile, cind faceaupolitica la fostul loc de munca al D-LUI GURAN, erau foarte priceputi, infierind cu minie proletara, guvernarea dictatoriala… acum cind sunt la timona, nu mai stiu cum sa scoata camasa si iau masuri???? mai cretinoide decit predecesorii lor… ce am scris cu majuscule reprezinta aprecierea pt susnumitul…

    Răspunde
     
  • dabija
    Septembrie 28, 2013 la ora 22:16

    doar la anul e campanie electorala

    Răspunde
     
  • alex g
    Septembrie 28, 2013 la ora 20:56

    o sa ma injuri! Dar titlul: „Intotdeauna e loc de mai rau” denota PESISM si filozofia unui om invins, sau popor invins..nu ca cineva care vrea sa Invinga si sa fie luptator.

    De aceea ni se si spune ca mamaliga..nu exploadeaza..adica suntem ca o mamaliga..de aceea! Din viziunea asta!

    Asta spune totul!…No COMMENTS!

    Răspunde
     
    1. alex g
      Septembrie 28, 2013 la ora 20:58

      …in loc..ar trebuie sa gandim: CUM PUTEM SA FACEM Un PIC..mai bine..ce avem! sau ce este acuma asa..si asa..!

      Asta trebuie sa fie viziunea..asta SE POATE si MAI RAU…este de fapt o SCUZA MENTALA PSIHOLOGICA..care te scuteste..sa te strofoci sa faci ceva in plus..sau ceva..in plus..sau CEVA naibii..orice! Inafara sa stai ..sa bei..ca porcu..

      Răspunde
       
  • Constantin
    Septembrie 27, 2013 la ora 22:18

    „O adevărată catastrofă pe care numai un grav diletantism economic o putea provoca!”_Nu pot sa cred una ca asta. Adica, economisti precum dl. Blanculescu, sfatuitor de nadejde al guvernului, sa fie ei oare diletanti?! Ori bunecunoscutii Soviani, Voinea, sau domnul Vosganian?! Sa nu se fi inteles dumnealor cu doamna Plumb?! Nu au reusit ei sa dea „copy-paste” dupa programul german?!

    Răspunde
     
  • Logosfera.ro
    Septembrie 27, 2013 la ora 10:00

    Imi pare rau cand vad economisti cu experienta si neinregimentati politic (aici poate ma insel, dar ma indoiesc) care, dupa 20 de ani de amestec al statului in treburile private, considera ca solutia la problema interventiei statului in economie este… interventia statului in economie.
    Programul „Rabla” si „Prima casa” sunt programe de subventionare a producatorilor de masini, respectiv case. Cine nu vrea sau nu poate sa vanda la pretul pietei inseamna ca nu ofera servicii pe care piata le cere. Dupa aceeasi logica de ce nu subventionam si productia de cartofi interni? In loc sa cumparam cartofi frantuzesti la 2 lei fiecare primeste 1 leu pe kilogram ca sa cumpere cartofi romanesti de 2,5 lei. Si tot asa, pana cand statul va spune exact ce tip de hartie igienica avem voie sa folosim.

    Răspunde
     
    1. vs
      Septembrie 27, 2013 la ora 14:09

      din pacate prima casa a ”derapat” si nu se aplica doar constructiilor noi.
      Statul ar trebui sa intervina in economie, dar foarte limitat, sa creeze cadru legislativ, sa elimine țeparii, etc. In rest, cerere si oferta.
      Problema apare cand alte state decid sa subventioneze un anumit domeniu de activitate, ceea ce afecteaza producatorii din tara ta. Ce ar trebui sa faca statul in acest caz? Dar producatorii?

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Septembrie 27, 2013 la ora 22:09

      Va inselati, stimata Logosfera.ro. Programul „Rabla” este unul dedicat reducerii impactului asupra mediului provocat de autovehiculele rutiere. Stimularea producatorilor auto reprezinta doar un efect extern al aplicarii acestui program.

      Răspunde
       
    3. sanduCu
      Septembrie 29, 2013 la ora 18:56

      Si „Imi pare rau cand vad” romani care nu au inteles inca ca daca statul subventioneaza produse autohtone ROMANESTI o face pentru a ajuta Romania, prin educarea romanilor ca numai sprijinind productia romaneasca economia se va reface – profitul din cartofii frantuzesti va ajunge in Franta.

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Septembrie 27, 2013 la ora 07:23

    Draga Moise, iti marturisesc ca ai reusit sa ma obisnuiesti cu titluri …picante. Pe lista ta ai si ceva de bine?
    Hai sa vad cit de scurta o pot face.
    Se vede treaba ca guvernul isi aloca o groaza de timp pentru problema mijloacelor de transport personale – taxe, impozite, scutiri. Si benzina tot scumpa la pompa romanului, si drumurile tot cam cum au fost, si nici ocuparea fortei de munca nu este completa. As intreba, daca saracia si somajul sunt asa de mari, cit la suta din populatie isi poate permite o masina si pentru ce daca tot nu are salariu, sa contribuie la buget. Foarte serios. Cit de importanta este masina in Romania? Cind eram in Romania am avut mai intii o Dacia 1300, pe care am schimbat-o pe un Trabantel combi – o bijuterie, cu care imi faceam treaba cind umblam prin tara, la munca sau in concedii. In Bucuresti, rar il foloseam – e drept ca aveam legaturi de transport in comun foarte bune. Chiar si la cumparaturi mergeam pe jos – e drept eram mai tinar. In Israel aveam de la servici, si o foloseam si in oncediu, La lucru faceam cam 300-400 km zilnic. In Canada, distantele sunt maricele, pina in centru sunt vreo 15 km, dar merg rar acolo. In ultima vreme am avut locurile de munca la sub 10 km de casa, dar nu aveam acces cu transportul in comun. In general, am avut parte de locuri de munca la 30-40 km de casa, destul de des si peste 150 km. Dupa cum te coteaza agentiile de asigurari, se apreciaza ca medie de 20000-30000 km anual de masina. Este aglomeratie, desi in general vad cel putin o masina la doua case ramase acasa in timpul zilei. Apreciez ca pe aici masina totusi este o necesitate. Parcurile SH pline ochi, nu se vinde nimic (zic sa fi vazut si eu odata o gaura). Cine le vinde ca sa-si ia una noua? Sunt si de astia, dar cind te uiti, masini sub 50000-60000 km, adica cu vreo 2-2.5 ani de garantie, sunt cam (din ochi) vreo 8%. Inteleg ca lumea nu-si poate permite masina, intretinere, benzina, asigurare, amenzi. Spun toate astea intr-un loc in lume unde realmente fara masina esti legat in casa. Este adevarat ca transportul in comun este fantastic de bine pus la punct. Sunt si curse rapide, vor baga si un metrou. Apropo, Eu sunt la periferie, la periferii se locuieste mai civilizat, nu clai peste gramada. De jur imprejur sunt multe … periferii. Toate au parcari imense (ca o estimare, cam la vreo 3000 de masini) la capetele de linii ale transportului in comun, ce ne leaga de oras si care sunt pline in cursul zilei. In centru n-ai loc sa parchezi, parcarile sunt pline. Nu s-a pus problema taxarii pe sosele. Deci inca odata, pentru ce si pentru cine toata tevatura asta cu masinile in Romania? Vad ca in general cumparati masini SH de la nemti (spre norocul lor), intre voi aproape ca nu va mai merita sa vi le vindeti, parcuri de SH aveti? Cum vad eu risipiti pe ce nu va trebuie (nu sunteti strinsi cu usa), iar in scimb va puneti la cheremulcelor care profita de voi – cei cu benzina si cei care se descotorosesc de vechiturile lor din alte tari. A facut cineva un calcul? Poate ca cu ce risipiti, poate ca numai cu 50% (poate si mai putin) va puteti pune la punct un sistem de transport in comun fantastic, plus parcari la marginea orasului. Ar trebui (pentru Bucuresti) sa va ginditi la a doua centura. Probabil ca gresesc.

    Răspunde
     
  • Xulescu
    Septembrie 27, 2013 la ora 00:01

    And btw, nu mai plangeti de mila Daciei: Dacia nu (mai) este o masina destinata romanilor iar Renault este o firma suficient de mare/majora/vaccinata incat sa nu se bazeze pe piata din Romania pt. oricare din produsele ei. Nu mai fiti sentimentali… Dacia nu mai este a „noastra” ci un brand apartinand unei super-corporatie super-capabila sa se descurce in piata…

    Răspunde
     
    1. un turist
      Septembrie 27, 2013 la ora 02:32

      Xulescu: Intr-o privinta va dau dreptete ca Dacia este si ea un autoturism care nu mai este ieftin daca mai ai si pretentii dar muncitorii care lucreaza sint ROMANI si este bine asa cind ramine in Romania.
      – Ginditi-va ca si noi AVEAM odata Volkswagen adica autoturismul poporului si acuma AVEM un autoturism care nu i-si poate permite fiecare.

      Răspunde
       
  • Xulescu
    Septembrie 26, 2013 la ora 23:52

    Nu pot sa nu ma intreb daca nu cumva au dorit asta…. adica in afara de apartamente (si piata imobiliara a scazut si ea) romanii mai cumparau cu credit/contra euro masini… poate asa inteleg ei sa limiteze tranzactiile leu/euro sau poate tintesc alti indicatori economici… Total nefericita solutia….

    Răspunde
     
  • cornel
    Septembrie 26, 2013 la ora 21:23

    Timbrul de mediu trebuie desfiintat incepand cu 1 ianuarie 2014 avand in vedere consecintele introducerii sale si faptul ca acest timbru loveste NAPRASNIC (asa cum s-a vazut si din statistici) in industria auto romaneasca care acum duce greul exportului romanesc, sustine balanta comerciala a Romaniei si aduce valuta in tara. Alternativa viabila la timbrul de mediu este scumpirea carburantului auto cu un procent din pretul sau, o suma de aprox 30 de bani (300 lei vechi) pe litru de carburant (benzina si motorina). Avand in vedere faptul ca pretul pe litrul de benzina e de aprox 6 RON (adica 60000 lei vechi) procentul necesar inlocuirii cu SUCCES, financiar vorbind si usor de gestionat de Ministerul Mediului ca suma in buget, a timbrului de mediu si cu efecte pozitive pentru industria auto romaneasca, pentru locurile de munca din economia romaneasca si calitatea parcului auto din Romania, este de 0,5%.
    Adica:
    60000 lei vechi X 0,5 / 100 = 300 lei vechi.
    Asadar doresc succes guvernului in aplicarea noului sistem de TAXA DE MEDIU care e usor de gestionat si cu beneficii infinit mai mari in comparatie cu vechiul timbrul de mediu.

    Răspunde
     
    1. cornel
      Septembrie 26, 2013 la ora 21:39

      Sa nu uitam aici nici aspectul cu dezghetarea pietei tranzactiilor auto cu masini vechi, deja inmatriculate in Romania, incurajarea inscrierii masinilor cu proprietari romani dar inmatriculate in Bulgaria iar cele 2 aspecte inseamna taxe si impozite platite la bugetul de stat din Romania, taxe de drum si asigurari incheiate la societati de asigurare romanesti care sustin economia romaneasca prin sistemul lor de asigurari de masini, persoane si marfa (sa nu uitam cao parte din masinile inmatriculate in Bulgaria, cu proprietari romani, care circula pe strazile din Romania NU SUNT asigurate sau sunt cu asigurarea obligatorie expirata!).

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Septembrie 27, 2013 la ora 00:04

        DECI ORDINEV si DISCIPLINA maSINI INMATRICULATE IN \bULGARIA POT TEMPORAR CONDUCE IN rOMANIA NUMAi CETATENII BULGARI AFLATI IN TRANzIT SAU CONCEDII LIMITATEA MAXIM PINA LA 6 LUNI DACA NU asiguraRe romaneasca !!!

        Răspunde
         
    2. dan onofrei
      Septembrie 27, 2013 la ora 00:00

      stimate domnule Cornel /nu se poate accepta ca intr/o tara care are deja 2 producatori mari dee automobile ,statul sa nu incurajeze puternic vinzarea acestora in tara .Deci marirea la litrul de benzina nu cu 30 bani ci 30 cent deeci cam 1 RON ar fi cea mai buna solutie.Cui nu ii convine sa lase masina pe dreapta si sa circule cu bisicleta /la bisiscletta sau cu trenul iar in orasele mari cu metroul .Deci fara discutie si asta nu cu intirziere ci de miine prin cum o numesc politrucii dvs.ordonantze urgentza.Altfel se circula cu automobilul in Romanica intr/o veselie si la viteye mari adica cu pedala de acceleratie la maxim cind si consumul e maxim !!!!>Statul are dreptul sa mareasca cum vrea accizele la automobilcarburantele.Asa se face si in GErmania pentru a se plati pensiile!!!!!!Deci nu ezitati o clipa si din banii incasati dati premii daca cei care depun rablele germane de acum 10 sau 15 ani in circulatioe cumpara DACIA noua care sint perfecte si mai pe desaupra au si motor pe LPG cea mai buna solutie actuala ecologica si si de perspectiva chiar fata de Elektro/mobile care sint doar o farsa temporara pina gasim motorul cu celula de ardere /H2 sustenabil.Deci cistigul e triplu 1 locuri de munca ,2 /atmosfera cu mai putione noxe si CO2 ,3/ cheltuieli mai mici la carburanti caci gayul LPG costa pe jumate decit benzina>DECVI FARA EZITARE pus imediat in practica DE ce sa conduci rable straine cind poti conduce indigene bune cu SERVICE acasa la tot pasul>E ca si cu VW la germani acasa.DEcI URGENT pus in aplicare va avea succesc si sa nu ciriei unul ca de miine benzina la statie este 7 RON si nu 6 RON ca ieri.DAca se supara cum spun sa iaiiaq bisicletta ,da au bani romanii care conduc masini si inca multe dee LUX!!!!Deci pe ei ca tot pentyru dinsii ebine si pentyru atmosfera respirata de copii dinsilor ?ORDINE si DISCIPLINA si toata lumea o sa fie multumita inclusiv natura.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase