Basarabia e România. E timpul să o demonstrăm

Publicat la data de de Moise

blog vin

de Moise Guran

Pentru prima dată autoritățile române își iau mai în serios rolul de avocat și ajutor al Republicii Moldova într-o situație de criză. Cum rușii au interzis importurile de vinuri din țara vecină, Moldova riscă acum o criză de proporții, căci vinul este principalul produs de export. Așa s-a întâmplat și în 2006 și atunci iar criza de atunci s-a suprapus unui an agricol prost. Confruntată cu foametea în cel mai pur sens al cuvântului, Moldova a cerut atunci ajutor internațional, iar România a trimis prima grâne, în ciuda faptului că președintele Voronin avea numai cuvinte urâte despre țara noastră. Acum, prin blocarea vinului moldovenesc, Rusia încearcă să pună la respect o țară care face cel mai important pas în integrarea europeană – acordul de liber schimb.

Europenii au înțeles situația de șantaj în care se află Moldova și astăzi Comisia Europeană a propus liberalizarea de urgență a importurilor de vin din Moldova. Desigur, Dacian Cioloș, comisarul român pentru agricultură a avut un cuvânt greu de spus. Ieri ministrul român al agriculturii și alimentației, Daniel Constantin, a făcut un apel la hipermarketurile și rețelele comerciale din România să aducă pe rafturile de la noi vin din Republica Moldova. Un apel similar a făcut acum câteva zile ministrul de externe.

Moldova are o producție de vin uriașă, similară cu cea a României, dar potențialul de consum intern este mult mai mic. Rusia absorbea jumătate din exporturile moldovenești de vin, iar fără aceste vânzări Moldova riscă o prăbușire a contului curent. Însă dincolo de Bruxelles și de București, dincolo de apeluri și de decizia hipermarketurilor de la noi, cei care au puterea să salveze Moldova sunteți dumneavoastră consumatorii români. Dacă veți avea curiozitatea să căutați pe rafturi și să plătiți pentru o sticlă de vin moldovenesc va fi ca și cum ați ciocni un pahar peste Prut, cu românii de acolo. E timpul să o spunem deschis, moldovenii sunt români, iar vinul lor este vin românesc.

This entry was posted in MOISE. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

66 răspunsuri la Basarabia e România. E timpul să o demonstrăm

  • virgil
    Noiembrie 13, 2013 la ora 08:37

    Daca vrem cu adevarat sa ajutam Basarabia ca majoriatea populatiei ei sa vrea unirea cu Romania primele doua masuri care trebuie rezolvate urgent sunt;
    -Sa le livram gaz metan
    -Sa le cumaparam vinurile lor care sunt bune.

    Răspunde
     
    1. Bogdan
      Noiembrie 13, 2013 la ora 09:35

      basarabia este pamant romanesc insa romanii din ziua de azi nu merita acest teritoriu

      Răspunde
       
  • Constantin
    Octombrie 6, 2013 la ora 12:27

    Probabil ca la fel ca in cazul produselor romanesti compatriotii nostri vor cumpara mai degraba in raport cu costurile de oportunitate, curbele de indiferenta etc. si mai putin emotional (din simt patriotic) si este un comportament de consum firesc pe timp de criza. Am baut vinuri moldovenesti si coniac obtinut din aceste vinuri. Nu sunt rele, dar parca nici tocmai minunate nu sunt; s-ar putea ca rusilor sa le placa mai mult. Cele mai bune vinuri pe care le-am baut in viata mea au fost de la Murfatlar si podu Turcului.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Octombrie 4, 2013 la ora 12:32

    Moise.Am cautat vin basarabean dar inca nu am gasit.Poate va aparea acum dupa ce a ajutat si Ciolos la Bruxelles.Nota 10 pentru Ciolos si pentru tine o bila alba.Vezi ca te-au luat Circotasii,,in balon” pentru confuzia intre posirca si pisoarca…La cum ii cunosc eu pe rusi,(si pe rusoaice,Nenea Onofrei stie de ce…)nu cred ca ai gresit prea grav.Vinurile Basarabiei sunt pentru premianti.De acum le vor bea europenii iar Ivan va inghiti in sec sau se va droga cu vodka,cum face de obicei.,,Davai butelka!… Niet!”

    Răspunde
     
  • Un Dac
    Octombrie 3, 2013 la ora 12:55

    Din pacate noi romanii, nu suntem obisnuiti sa consumam produsele autohtone, romanesti; nu avem mentalitatea „hranita” sa ne promovam produsele autohtone si sa le si cumparam;
    -suntem o tara de manelisti analfabeti care cumpara doar ce e in „trend”!

    Nu cred ca vom putea implementa in mentalitatea romanului ideea simpla si logica, si anume: cumparand produse romanesti sau moldovenesti, sustin direct salariul unui om care munceste pentru acel produs.

    Cu o floare nu se face primavara. Suntem vrem nu vrem, sub ciubota UE – trebuie sa inghitim toate porcariile aduse din UE.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 4, 2013 la ora 00:45

      Dl Un dac, aveti dreptate: „Din pacate noi romanii, nu suntem obisnuiti sa consumam produsele autohtone, romanesti”, de fapt oricine, cumpara mai degraba ieftin decit scump (nu incerc aici sa teoretizez – ce e scump e mai ieftin). Atunci de ce totusi romanul cumpara scump in loc de ieftin, strain in loc de romanesc, de la mall in loc de la piata (sau direct de la taran, cine are posibilitatea)? Romanul nu este suficient de sarac ca sa nu-si mai permita sa fie comod? Suna urit, dar este la fel cum bine spuneti: „cumpara doar ce e in “trend”!” Aceasta tendinta are radacini stravechi, nici o legatura politica. Probabil ca reducerea importului compensat de productia interna va aduce o schimbare de preferinta.

      Răspunde
       
  • didi
    Septembrie 30, 2013 la ora 14:25

    In week-end tocmai ce am vrut sa cumpar un vin produs in Republica Moldova… greu, tare greu caci in unul din cele mai mari lanturi de supermarkete din Romania gaseai inca de la intrare o adevarata expozitie de vinuri insa nicaieri vin moldovenesc. M-am dus atunci si la raft (intr-o asa-zisa mini-crama) unde peste tot erau indicate pe niste capace rotunde de lemn vinurile din diverse zone ale tarii insa nu si cele din Republica Moldova.Nu-mi venea sa cred ca nu gasesc nimic (ca de… ei nu sunt romani)si m-am dus la vinurile internationale unde m-am pierdut cautand. Le-am gasit, intr-un tarziu, pe un suport firav de lemn pus separat unde singurul indiciu ca acela e vin modovenesc era aplicarea la scara redusa a drapelului moldovenesc pe eticheta cu pretul. Apropos, am gasit un singur fel de vin (unul !!)si m-am gandit ca halal promovarea avem si noi in supermarketurile noastre! Am reusit sa cumpar respectivul vin doar pentru ca mi-am propus acest lucru inca de acasa si am refuzat sa renunt dar altcineva s-ar fi lasat de mult pagubas!!!

    Răspunde
     
  • rila
    Septembrie 28, 2013 la ora 22:55

    un prilej foarte bun sa dam dovada de putina solidaritate ,mai ales ca vinurile romanesti si /sau moldovenesti sunt cu adevarat bune; eu cumpar totdeauna romanesti dar daca as gasi la raft din R.Moldova le-as prefera pe acelea ;chiar sunt bune ;si apropo de solidaritate, decat sa ne ‘dramuim’atata sentimentele nationale, mai bine am invata mai mult despre asta de la alte natii pe care adesea le suspectam ca ne sfideaza

    Răspunde
     
  • MUGUREL
    Septembrie 27, 2013 la ora 19:20

    Stau si imi aduc amine 1989-1990 Rominai striga basarabia este romania iar basarabia nu auzea a vrut sa fie rp moldova santeti romani defintati granitele strigati santem rominani emblema sa fiea agvila romana deci voi decideti in ce directie mergeti tara mama va recunoaste si va vrea luati decizile cele mai intelepte dragi romani de peste prut

    Răspunde
     
    1. Venedict
      Septembrie 30, 2013 la ora 13:24

      De-ați ști cât e de greu să lupți aici, la noi acasă, în Basarabia. Pe lângă Românii care trăiesc aici, adică Moldovenii ce se consideră Români, mai sunt o mulțime de ruși aduși aici la locuri bune de lucru în timpul URSS. Deasemenea mai avem o mulțime de oameni ce muncesc în Rusia. Cu toate că o duc foarte rău acolo (trăiesc în vagoane, îndură frig și foame), ei ascultă doar pe cei ce promovează mesajele Românofobe, însă care laudă Rusia.

      Răspunde
       
  • apoca
    Septembrie 27, 2013 la ora 18:21

    nu stiu daca e vin romanesc sau nu da’ in mod cert e bun

    Răspunde
     
  • pax
    Septembrie 27, 2013 la ora 15:52

    Și unde găsim vinuri moldovenești în Romania? – știu, sunt câteva crame prin București, io am căutat la Mega Image (unde cică aveau Purcari), da n-am găsit.

    Până una alta, week-end-ul viitor e Ziua Vinului la Chișinău. Moment optim de trecut Prutul → http://j.mp/fest-vinului-md

    Răspunde
     
    1. alex
      Octombrie 8, 2013 la ora 02:41

      gasesti purcari si cricova in orice supermarket

      Răspunde
       
  • Ciprian77
    Septembrie 27, 2013 la ora 13:55

    Moise, cu tot respectul dezamagitor mesajul tau…tipic romanesc ne doare de ceea ce este dincolode gard (caci este un gard) si prea putin ne intereseaza ce este in curte la noi…de fermierul roman care cultiva via si primeste 0.60 de bani pe kg de struguri iti pasa? de taranul care vinde vinul cu 2.50-3 lei /litru iti pasa? Cand bei un pahar de vin te gandesti la munca lui? Personal mai mult imi pasa sa ridicam taranul roman decat omul de afaceri din repblica moldova…SPune-i cum vrei, dar mesajul tau este unul gresit

    Răspunde
     
    1. Cristi
      Septembrie 27, 2013 la ora 14:34

      Gresit nu e, chiar daca noi bem vin romanesc, exclusiv vin romanesc, de productie autohtona, cei care castiga bani din vanzarile de vin romanesc n-or sa dirijeze banii spre taranii romani sau spre cultivatorul de struguri decat intr-un procent nesemnificativ. Daca incepem sa consumam vin Moldovenesc, suplimentam lipsa consumatorilor de pe piata ruseasca, in felul acesta ajutand economia unei tari care se bazeaza pe foarte putine venituri, unul dintre domenii, domeniu mare de altfel, fiind productia de vinuri. Situatia e diferita, vezi tu, cultivatorul de struguri roman are unde sa vanda strugurii, pentru ca se cumpara vin romanesc, producatorul de vinuri modovenesc, nu are unde sa vanda produsul finit, de asta trebuie, sau mai bine zis suntem invitati sa incepem sa consumam vinuri moldovenesti, cu un inalt nivel calitativ de altfel.

      Răspunde
       
    2. Macsim Marcela
      Octombrie 2, 2013 la ora 15:48

      Nu l-as acuza pe Moise ca se uita in curtea vecina si uita de curtea sa.Acest articol il facea apropo de ce se intampla in lume.In ceea ce priveste vinul romanesc-din comert si el apartine unor oameni de afaceri deci nu vad care e diferenta.Probabil va imaginati ca taranul roman din Moldova castiga mai mult la litru,nicidecum.Acest articol era ,cred, pentru a aduce la cunostinta oamenilor ca exista vin moldovenesc pe care din pacate Moldova il poate exporta decat in Romania…si poate inca cateva tari,autorul indemnand sa il gustati facea loby tot unui roman..nu?

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Septembrie 27, 2013 la ora 05:59

    Cred ca articolul a fost bine intentionat si limitat la un sprijin al rominilor de dincolo de Prut. Dar dupa cum se spune pe romaneste:”unde dai si unde crapa”, comentariile in genere au luat o alta intorsatura. Mi-a parut bine ca si altii au observat ca Ucraina a ciuntit deja cam 30% din teritoriul romanesc original, la care Romania a fost fortata sa renunte. Deci oricum, chiar daca va fi o reunificare acuma, tot nu va fi completa. Mai mult, situatia de aici nu este unica in lume (fara exemple ca nici nu le stiu pe toate), dar unde exista, in Europa, solutia de moment (cu ajutorul lui D-zeu, permanent) a fost o acceptare pasnica de ambele parti – este mai bine sa traiesti despartit decit sa nu mai traiesti de loc. Mai departe, Romania este o tara de marime mijlocie in Europa, dar cu o economie, actuala, aproape la fel de saraca ca a Moldovei. Se stie ca saracii vor si reusesc sa se ajute mai bine decit ar face-o, eventual, bogatii (in prezent in Europa nu prea sunt multe tari bogate, cu toate sunt atinse de criza, dar sunt citeva puternice). Faptul ca cele citeva puternice incearca sa azmute pe cele slabe, folosind o coarda sensibila nationalista, este un semn ca pe undeva cineva doreste ceea ce cei multi nu doresc. Am vazut ca in general Dan Onofrei a luat majoritatea suturilor, dar a fost pe nemeritate. Si el si eu si poate inca citiva suntem in virsta (desi vremea nu e bine-venita niciodata), dar totusi nu vrem ca tineretul sa se termine inainte de termen. Parerea mea, este ca mai bine sa ne unim cu totii, indiferent de nationalitate sau minoritate sau granite, pentru a trece impreuna cit mai lin peste acest moment de criza economica, care este tare critic, iar greutatea acestei incercari (pentru ca nu va fi usor) ne va uni pe toti mai dihai decit cel mai polimerizat UHU. Pacea e mai buna decit … dandanaua. Apropo, poate pune careva o vorba buna, sa trimeata vin de ala si in Canada, in Ontario.

    Răspunde
     
  • facts
    Septembrie 26, 2013 la ora 23:03 Răspunde
     
  • Remus
    Septembrie 26, 2013 la ora 23:01

    Dar cum ar fi ca Rep. Moldova sa nu ne mai „execute” la vama si sa ne controleze la cat alcool transportam??
    Nu zic sa ridice limita sa transferam vagoane, dar nici limita de 2 litri de vin nu mi se pare ok…daca iau 3 sticle deja am depasit norma, si 3 sticle inseamna ff putin pentru consum, nu pentru comert…

    Răspunde
     
  • Lesan Igor
    Septembrie 26, 2013 la ora 22:10

    Aducem Basarabia la voi in (a)casa

    http://www.vinuri-moldovenesti.ro/index.php/vin

    Răspunde
     
  • cen
    Septembrie 26, 2013 la ora 13:20

    Ha! Si cum ziceati cu alea 100.000 de noi locuri de munca? Franta ne arata (cu) degetul pana una-alta, prea mult sprijin din partea socialistilor (in comparatie cu PP) n-am vazut. Altfel, frumoase reclame, poate pica vreun post de purtator de cuvant al guvernului.

    Răspunde
     
  • Restaurant VATRA NEAMULUI
    Septembrie 26, 2013 la ora 13:09

    Noi, administratia restaurantului Vatra Neamului sustinem vinurile moldovenesti si punem la dispozitia clientilor toata gama de vinuri moldovenesti existente pe piata Romaniei ! – http://www.vatraneamului.ro

    Răspunde
     
  • Mihaela
    Septembrie 26, 2013 la ora 12:54

    Pentru nr 4.horizons:
    AM mare respect pentru minoritatile care locuiesc in Romania si este evident aportul cultural si influenta benefica pe care o au in dezvoltarea societatii romanesti insa am o intrebare pentru tine, nu din ignoranta ci mai degraba din nestiinta : de ce este atat de important autonomia teritoriala si culturala pentru maghiarii din Romania? ce drepturi vi se ingradesc acum, in acest moment, si ce drepturi le veti dobandi dupa? Eu una nu prea cunosc diferenta si sincer intreb acest lucru pentru ca nici noua romanilor nu ni s-a explicat obiectiv, cu argumente si nici pic de urma de nationalism sau patetism melancolic. Multumesc!

    Răspunde
     
    1. vs
      Septembrie 26, 2013 la ora 16:10

      sincer, eu nu prea inteleg conceptul de ”autonomie culturala”. Nu au voie sa danseze ceardas, decat cu aprobare de la Bucuresti?!?

      Răspunde
       
    2. horizons
      Septembrie 26, 2013 la ora 16:46

      @Mihaela: În primul rând pentru a ne simți acasă am avea nevoie ca în constituția României să se admită națiunea maghiară ca și națiune conlocuitoare. Acum din pdv. juridic maghiarii din România nu există, ceea ce ne doare destul de mult. Apoi autonomie teritorială ne trebuie pentru a ne păstra cultura și identitatea în Secuime, în cadrul statului român. Vă vine sau nu să credeți și în Secuime unde suntem majoritari simțim presiunea de asimilare. Modelul de autonomie teritorială funcționează foarte bine în Italia în Tirolul de Sud. Însă noi vom dobândi acest lucru pașnic, nu cu forța cum au făcut ei. Avem nevoie de autonomie pentru ca să putem decide dacă avem sau nu nevoie de universitate de stat independentă de limba maghiară, ce ne-a fost luată prin anii 1950 la Cluj. Statul român ne refuză acest lucru. În același timp și românii din Secuime au nevoie de autonomie culturală. Ce înseamnă asta? Nu noi maghiarii, care suntem majoritari să hotărâm despre faptul că au ei nevoie sau nu de grădiniță, școală, teatru, muzeu. Comunitatea să aibă puterea financiară și juridică, adică autonomia să decidă asupra problemelor pe care o privesc.

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Septembrie 26, 2013 la ora 20:26

        buna seara la toata lumea-Stimate domn -nu sinteti altceva decit un nationalist si separatist iredentist:Ce parere ai matale daca turcii in Germania care traiesc cu milioanele intrw timp si au copii inzecit mai mult decit germanii ar declara in viitor statul autonom turcesc de la Berlin sau din zona Ruhr-ului unde chiar sint multi tare .Aveti cele mai multe dreputuri si nimeni nu va considera minoritate sinteti considerati romani insa dvs,va ghetoizati singuri si va izolati de cei care v-au lasat cu secole sa traiti pe vatra _PAMINTULUI lor .Caci dacii au fost inaintea hoardelor asiatice calarete pe acel PAMINT intracarpatic.
        Si grecii au fost la GAlati o minoritate si au respectat si limba stramosilor lor emigrati in minunata Romanie unde li s-au acordat toate drepturile ca si la populatia autohtona ,dar nu au cerut nicicind encalve autonome deci SEPARATISM CURAT si au invatat sa vorbeasca o limba romana perfecta si in gramatica.
        Este o mare rusine cind imi aduc aminte cum mergeam in anii 70 la Sovata unde in anume magazine ti se spunea cu nerusinare in fata nemtudo(bine ,ca Bucurestean va spun sincer ca o tratam altfel si anume ziceam deh ce sa le faci oameni in ghesuti la minte si fara suflet!!!!):Altfel am avut o serie de colegi la Bucuresti de origine maghiara foarte luminati la minte si democrati unii cu familii mixte :Este pacata ,cunosc caci am pus in functiune multe instalatii si masini unelte speciale ca specilaist german in UNgaria la uzinele Opel _GM si Audi si am cunoscut un popor foarte harnic ,curat si inteligent cu dorinta si capacitatea sa invete noul-este calra ca au fost secole sub educatie austriaca deci motivatie germana:Cinste lor :La fel si dvs.Cind trec spre casa mea de la tara travesez MUntii Buzaului si circul scurt imediat dupa Brasov prin judetrul Covasna:Ce sa spun jos palaria sinteti sicer de admirat-cam totul cureatv dar dupa strae soselei se v ede clar ca avbeti de vundeva spatze finaciara:BAnuiesc ca din partea vestica unde aveti priza mare fata de romani pe care i-a uitat Dumnezeu fiindca s-au uitat singuri:Dar nationalismul si separatismul dsv.este ceva mizerabil cred ca este opera celor care va promit marea cu sarea pentru a desfiinta Romania ca tara libera si a ii fura ce se mai poate fura (Aur ,gaze ,etec etc)
        DEci nu vad de ce va complexati atita, nu cred ca va interzice cineva sa vorbiti in casa ungureste,iar biserici in credinta dvs reformata aveti si sint sfinte nu cred ca vi le minjeste cineva cum fac de 30 de ani (de cind traiesc in Germania)naTIONALSTI EXTREMISTI germani nu de putine ori cu monumentelE funerare ale evreilor in Germania fedetrala!!!!!! :Nici aici in Germania nu ne interzice nimeni sa vorbim romaneste in orice caz este penibil ca atunci cind ne aflam cu vecinii de gradina germani sau la servicii UNDE PE I)CI PE COLO PE CITE UN SANTIER MARE CATRE ESTE INTERNATIOANL sa o dam pe limbi straine caci pur si simplu eSte jignitor este bine in orice tara sa se vorbeasca limba majoritatii in cazul dvs romana:DE aceea nu vad de ce la Cluj sau in Alta parte s-ar crea faculati care sa trateze subiectele in limbi straine si nu in romaneste.aLTFEL ;ISTORIC VORBIND ESTE O RUSI)E PENTRU HALUL IN CARE GROFII DVS MAGHIARI In cirdasie cu nobilimea austriaca *pe care i/ati pupat tare de tot in popou in decursul istoriei medievale pt avantaje materiale * i-au tratat pe bietii tarani romani facuti IOBAGI deci deposedati in propria tara de pamintul LOr ca pe ultimii sclavi!!De asata nu va spala nici mii de scuze/aswta va este caracterul mostenit gtenetic de la acele popoare migratoare catre au inspaimintat Europa pina si pe teritoriul actualei Germanii cu barbaria sa.
        Noi speramk mca inca mai aveti timp sa fiti oameni seriosi si sa traiti in buna pace cu vecinii dvs de judete*cum ati facut/o si inainte de 89* si fara separatisme care nu v/ar aduce nici un avantaj decit poate izolare in propria tara ROmania .caci Romania estec tara dvs.DAca va lipseste mai mult Ungaria nu cred ca va potae interzice cineva emigratia>Fiecarte este liber sa isi aleaga domiciliul unde doreste daca cunoaste limba si este dorit ca specialist in varii domenii .DAr aveti o patrie mult prea bogata si minunata*unica in Europa* la Covasna ca sa o dati pe o tara unde totul este ses steril oarecum /si sesul e frumos dar nu se compara asta e clar >Stiti ca maghiarii au cea mai ridicata rata de sinucidere europena >Stiti de ce /au studiat specialsitii .datorita lungilor ierni grele in izolarea pustei.

        Răspunde
         
      2. vs
        Septembrie 27, 2013 la ora 13:54

        pai si de unde sa aiba puterea financiara?
        sau primeste bani de la Bucuresti?

        Răspunde
         
  • Marius
    Septembrie 26, 2013 la ora 12:51

    Salutare tuturor! Vinuri si produse din Basarabia gasiti si in Targu-Mures la standul Moldova Shop din Mures Mall.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Septembrie 26, 2013 la ora 20:51

      Stimate dle MArius /la doi pasi de mine in orasul universitar DArmstadt la un mare magazin gestionat de rusi pe nume MIX /cu retea in toata Ggermania se gasaesc o serie de produse lactate si mezeluri ardelenseti *desi unele fabricatc de o fabrica din PAscanI*de cea mai buna calitate si vinuri numai din Republica Moldova ,dar in general foarte dulci si extrem de scumpe ?Deci noroc de rusi nu ducem lipsa de vinuri din Republica Moldoova cu etichte scrise si in Romaneste >Deci care e problema /In vino veritas >Oricum ei fac acolo vinuri teribil de dulci.Anul asta am luata dIN Rimkicul Sarat niste vinuri de VRancea de la unul cu marca CRAMA GIRBGOIU*cu ocazia asta ii fac si reclama ca merita e o nebunie * mai alaes MUSCATUL OTTONEL darimator DAr TAre de tot si culmea carton de 3 litri abalat minunat Cu numai 27 de lei!!!!!! deci cca 7 Euro>CE sa zic nu visei in VIS asa un vin la pretul asta i8 Germania !!!Nici la 5 Euro /sau mai mult litrul!!!!DEci Si VRancea arae vinuri de darima Europa ,pacat ca nu au conection in Germ,ania ca Republica MOldova >Dar enormal caci ei sint intre timp inruditi si au relatii bune cu rusii sint sigur ca sint si multe familii combinate caci rusoaicele sint femei de clasa internationala nu prea au pendant in Europa cel putin.In general vorbind federatia rus adatorita combinatie dee atitea popoare are probabil cel mai sanatos cod genetic deci pentru ei a fost o imbogatire acesta combinatie cu rusii.CA sanu mai spunm ca in perioada dionainmte de 89 cind noua ne liupseau dee orice la ei se gaseau de de toate si ca articole tehnice ,iar scoala lor Politehnica era la inaltime.

      Răspunde
       
  • Dorin
    Septembrie 26, 2013 la ora 12:16

    Sunt roman nascut in Basarabia, langa Chisinau. Stau de mai mult de 8 ani in Romania, muncesc si platesc impozite. Imi place aici. Imi place si acasa in R. Moldova si nu e mare diferenta sa stiti. Saracia e mare si in Romania, mergeti pe la Vaslui sa vedeti cum e. Chisinaul e aur in comparatie. Sunt sigur ca exista si multe alte localitati in Romania care o duc foarte prost si nimeni nu ii ajuta. Ideea cu Basarabia e mult mai importanta. Daca Romania ar face fata la aceasta problema, si ar reusi sa traga cat poate ca sa isi ia pamantul inapoi – ar fi foarte fain pentru toti! Ca rusii tin acea bucata de pamant doar pentru a spala bani, vinde droguri, zona de tranzit pentru alte prostii si nustiu ce experimente sociale si nu numai.

    Cred ca doar parerea celor care locuiesc in Romania si Basarabia poate fi luata in considerare. Ei fiind cei care sunt influentati direct de aceasta problema. Nu acei romani(basarabeni) care muncesc in spatiu EU si striga, si cer dreptate, si cauta subiecte despre Romania. Dar de fapt aceste subiecte neavand nici un impact personal asupra lor(poate neamurii), ei fiind departe.

    Basarabia e Romania – 100%!!!

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Septembrie 26, 2013 la ora 21:18

      respect pentru comentariu stimate domnule Dorin ,oricum faptul ca poaye stiti si limba rusa nu este decit o imbogatire a valorii dsv.Orisiunde in lume.
      Rusia nu este o tara de ici de colo ci o mare putere chiar daca multi cauta sa ii denigreze puterea*ca cele drogate de cla pusyriot care in dementa lor tinereasca ponegresc o biserica seculara ca sa le faca pe plac americanilor*.Si sint trebuie recunoscut un popor pasnic caci sint de origine slava .Nu sint rusofil; si nu cunosc decit in gluma citeva cuvinte si litere ale lor*in scoala romaneasca a anilor 60/70 am facut engleza si franceza* ,am muncit ca specialist german la uzinele lor de la Togliatii in 2003 si i/am cunoscut ca un popor extrem de prietenos si primitopr si simpatic /ca sa nu mai spun capabil /si aici iN Gernmania si alte tari am lucratra in conexiune de interface la comenzi atomatizate cu ingineri ce au studiat in Rusia si au emigrat dupa 90 in Germnanin si i/am cunoscut ca oameni extrem de capabili si seriosi in ceea ce fac deci au o scoala f.serioasa politehnica si sint bine cotai aici cel putin la nloi min Germania>La fel ca si romanii va spun sincer .Atunci inginerii lor de sectie de la uyinele LADA si FORD in apropiere vorbeau unii destul de bine engleza tehnica si cit am stat acolo nu o sa credeti am baut deseori la restaurante vinuri f.bune din Republica Moldova /rosii seci>Culmea este ca ei aici iN Germania aduc vinuri extrem de dulci din Republ;ica Moldova unele au eticheta cu ziombrul lui Stefan cel Mare care a avut cetati de aparare contra tatarilor acolo .Acela a fost uin teritoriu f.international si polonezii au trecut pe acolo in drum spre MArea NEagra.
      Nenorocirea razboaielor a mutat granitele asta e clar dar nu inseamna ca nationalismul extrem sa nasca alte conflicte Eu nu cred ca la ora actuala oricine de acolo nu isi poate vizita rudele diN Romania mama>Nu cred ca nu au voie sa vorbeasca romaneste >Deci nu le inteleg de ce dorinta de conflict cred ca e mai inportanta pacea decit conflictul

      Răspunde
       
  • Rasvan Stan
    Septembrie 26, 2013 la ora 12:01

    Vinuri din Republica Moldova consum de mult. Sunt mai tari decit cele de la noi, foarte bune de altfel. Daca s-ar putea sa le aduca la preturi similare celor de la noi ar fi mai bine. Nici o problema, consumam, numai sa le aducca la preturi mai mici decit cele de acum.

    Răspunde
     
    1. Pavel
      Septembrie 27, 2013 la ora 08:50

      Cu tot respectul. Muncesc in vinificatie de 10 ani. Sincer sa Va spun preturile cu care se livreaza vinul din Moldova in Romania constitue mediul- 1,2- 1,5 Euro. Stim foarte bine cu ce pret deja productia sta pe raft. Cu parre de rau companiile vinifcatoare castiga de pe 1 sticla in jur la 10 centi. Dar deja Distribuitorii si hipermarcheturile doresc sa castige in jur de 2-3 Euro pe sticla. Iata aici sta PROBLEMA.

      Răspunde
       
  • callina
    Septembrie 26, 2013 la ora 11:31

    niste batrani au spus ca le place emisiunea Romania in direct, dar nu le place cand amintiti de avocatul diavolului. s-au speriat … poate schimbati ?

    Răspunde
     
  • horizons
    Septembrie 26, 2013 la ora 11:30

    Moise, m-ai surprins cu postul acesta naționalist. Ca și maghiar din România te înțeleg. Și eu susțin unirea cu Basarabia. Dar trebuie ca națiunea română să recunoască drepturile colective ale etnicilor maghiari din România, tot ce ne-ați promis la 1 decembrie 1918, adică autonomie teritorială pentru Secuime, și culturală pentru celelalte comunități de maghiari din România !

    Răspunde
     
    1. Vlad Popescu
      Septembrie 26, 2013 la ora 15:37

      Multumeste-te cu ce ai! dece nu vreti voi sa intelegeti ca nu e originea voastra aici.Trebuie sa va integrati asa cum fac toate etniile din tara. Daca nu,aveti ungaria alternativa. E ca si cum as venii eu in casa la tine si as face alte reguli cu nevasta-ta .cam asta e.

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Septembrie 27, 2013 la ora 01:32

        REspect neconditionat stimate domn s-a pus scurt punctul pe I.CE ar fi daca turcii peste noapte ar proclama zona autonoma TUrca de la Berlin !!!HAi sa fim seriosi domnule ca nu mai sintem in evul mediou si al Monrahiei Autro _Ungare -Razboiul 1 mondial l-am depasit la VErdun de mult : E fumata ,sa invete romaneste fara accent si sa nu se autoizoleze!!!!CA au periocol de incest-singele tre sa se combine ca sa dea oameni sanatosi la minte care vorbesc mai multe limbi straine nu numai nemtudo.DE altfel ei sint cetateni f.OK dar au un complex istoric al autoizolarii si sint si genetic extrem de nationalisti

        Răspunde
         
    2. pisica neagra
      Septembrie 26, 2013 la ora 19:12

      horizons,minoritatea maghiara din Romania este una norocoasa in privinta drepturilor (lucru recunoscut la nivel european). Ca locuitor al zonei pot sa asigur cititorii ca „Presiunea de asimilare” de care vorbesti nu exista, ci dimpotriva… Recunosc in cuvintele tale, propaganda gaunoasa dusa de presa maghiara din zona pompos denumita Secuime (chiar daca tu o spui intr-un mod mai civilizat)si stiu cat rau a produs si va mai produce o astfel de abordare.

      Răspunde
       
      1. horizons
        Septembrie 26, 2013 la ora 19:46

        Știu că nu se poate interzice libera circulație a oamenilor,și nici nu trebuie dar iată câteva date:
        1910 Târgu Mureș 90% maghiari, 2010 45% maghiari
        1910 Sfântu Gheorghe 95% maghiari, 2010 70% maghiari
        Cu adică e exact invers cu presiunea de asimilare?

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Septembrie 27, 2013 la ora 05:10

          nu va faceti probleme, au sa vina chinezii si au sa asimileze toata Europa

          Răspunde
           
          1. dan onofrei
            Septembrie 27, 2013 la ora 19:32

            buna SANDULE DU canada -PUNCTUL PE i pus a la carte ….Bine s-ar putea sa mai navaleasca si ceva tatari ,mongoli si lati calareti ai stepei asiatice …istoria se repeta neintrerupt
            nu e o gluma ce ne povestesti:Sa vezi atunci ce o sa ii mai cinte mama bebelusului pe mlinca Prutului intr-un peisaj melodramatic moldovean de ses cu gistele la apus de soare – in loc de dormi in pace puisor nani nani -cian ci min de ciu enlai miau miau miau

             
        2. pisica neagra
          Septembrie 27, 2013 la ora 12:03

          horizons, iti recomand ca in momentul in care folosesti date statistice sa indici si sursa lor. Pentru a avea o imagine cat mai aproape de realitate este necesara o abordare academica, riguroasa, a problemei.
          Altfel, imi confirmi ca te alaturi si tu, din pacate, unei majoritati care prefera sa nu gandeasca si sa ia de adevarat tot ce i se serveste.
          Revenind la „presiunea asimilarii” lucrurile nu sunt atat de simple pe cat ar vrea unii sa te convinga ca sunt. Ceausescu a adus romani in zona, iar eu pot sa-ti dau exemplu de biserici ortodoxe unde predica se tine in limba maghiara, enoriasii spunandu-ti in maghiara ca ei de fapt sunt romani, doar ca mersul istoriei (ca sa nu spun presiunea asimilarii)a facut ca lucrurile sa stea asa…

          Răspunde
           
  • Sofian Gheorghe
    Septembrie 26, 2013 la ora 09:53

    Situația cred că e mai gravă decât o arată cifrele pe 2012. 6,5% din exporturi, cât reprezintă vinurile, înseamnă mai mult dacă ținem cont că o parte din exporturile Moldovei sunt de produse lohn, produse ce umflă artificial atât importurile cât și exporturile. Pe lângă aceasta, vinurile sunt produse integral în Moldova, deci valoarea reală în exporturi cântărește mai mult. În plus, situarea prețului într-un eșalon superior de tipul produselor premium, deși nu sunt de acest tip, le-am degustat și nu sunt, va face dificilă absorbția de către piața românească, piață mai mică chiar decât cea moscovită dacă ținem cont că în Moscova sunt cam 10 mil. de oameni cu o putere de cumpărare per. capita mai mare decât cea din București. Dacă mai adaugi și aglomerarea de pe piața de vinuri românească, cu toată bunăvoința realizezi că nu vom putea face mare lucru ca să-i ajutăm. Asta nu înseamnă că nu putem încerca.

    Răspunde
     
  • un turist
    Septembrie 26, 2013 la ora 02:54

    Moise: Germania a fost si ea impartita in doua mult timp si ne-a fost o bucurie cind mai trecea cite un pachet peste granita. Asa cred cel putin ca si Moldova fosta ruseasca are ceva comun cu Romania si locuitorii ei.Pina in prezent mai platesc in contul de solidaritate pentru DDR si de aceea cred ca este un gest nobil din partea Romaniei de a ajuta populatia din Moldova care este si asa saraca pina la nu mai merge. Bine asa.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Septembrie 27, 2013 la ora 01:48

      stimate domnule un turist -nimeni nu este sarac acolo unde a fost grinarul fostei uniuni Sovietice decernii :Sa se ocupe serios de agricultura ecologica care are un potential imens in viitor:Dar pentru asta trebuie muncit!!!!:DEci o tara cu asa o bo0gatie naturala .pamint aghricol, de mina 1 nu se poate defini saraca !!!Hilfe durch Selbsthilfe – stiti sloganul:Romania nu are putere ca RFG -ul VEchi ca sa inceapa cu Soli pe care si asa vorba intre noi le platim cam exagerat de mult timp si toti RDGisti tineri emigreaza tot in vest(si nu numai intre timp vin si pensionari aici ca au pensii mai mari):Acolo sint intre timp Leerräume!!Deci despore ce vorbim -hai liberare -PArca pe colegul dvs de munca roman din Germania cind zicea Doamne ajuta il sfatuiati chiar dvs ati comentat cu mai intii ajuta-.te singur .!”!Totul este sa ai drag de munca nu neaparat iN Germania sau Anglia_Altfel nu cred ca daca vor sa emigreze in Romania nu le dau pamint romanii sa se stabileasca maio alöes ca familisti si tineri-ca sint fratii lor de singe:Asa cum am fost si noi primiti sicsprijiniti in Germania cind am emigrat aici in anii 70 si mai tirziu.

      Răspunde
       
  • AnAnasha
    Septembrie 26, 2013 la ora 00:54

    Chiar daca consum un pahar cu vin la craciun si paste , tot voi cumpara o sticla cu vin chit ca o fac cadou! Chiar mai multe si le voi darui cu marca „made in Moldova ” celor cu sentimentul adormit pentru solidaritate si reintregire a romanilor !

    Răspunde
     
  • Tudor Harapu
    Septembrie 25, 2013 la ora 22:55

    Foarte bun articolul. Si nu vad nimic rau in a consuma vin moldovenesc mult mai bun decat cel spaniol ori australian sau mai stiu eu de unde

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Septembrie 25, 2013 la ora 22:49

    caci muzica e minunea lumii-aici mai jos ceva de origine latina ca si poporul Roman egal unde pe mapamond

    Răspunde
     
    1. Vali
      Septembrie 25, 2013 la ora 22:56

      Uite aici ceva cu adevarat bun si de calitate!

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Septembrie 25, 2013 la ora 22:42

    StimaTE DOMULE GURAN -e deja prea politic :
    eu ,actual fost cetatean al Republicii Socialiste Romania ,de mult de 30 dea ni cetatean al Germaniei FEderale ,am depus in 1974 juramint militar pe drapelul Republicii Socialiste Romnia(ca soldat in
    termen obligatoriu la o scola de ofiteri de rezerva din Drumul; Taberei) ,tara pe care o respect ca teritoriou nici un mm mai putin dar nici unul mai mult.Restul nu ma intereseaza pot fi stampilat cum vreti dvs.TAtii mei au fost tiriti in WW2 pe 2 fronturi cel bun la Stalingrad unde nu aveam ce cauta si cel adoptiv(unchiulo acestuia) la Odessa unde nici acolo nu aveam ce cauta!!!!Deci sa fim mai intii in stare sa aducem la viata teritoriul fostei RSR (intrebati-o pe stimata dsv soacra de acea tara libera si independenta ) si sa lasam patriotismele secduriste deplasate:E clar basarabenii au fost in parte romnai ai lui Stefan dar pe acele teritorii au avut suprematie si alte mari puteri-marewa RUSSIA care ne-au ajutat sa scapam din robie otomana de secole!!!!”:Noi nu sintem in stare sa ne vedem de RSR unde la BUcuresti omoara ciinii strazii copii si ne doare de basarabeni caRE emigreAza cu pasapoparte romanesti in Germania:E plin de basarabence si aici la noi la DArmsTadt:Sint mai aLes aSistente si ingrioitoarte medicale FEMEI f.curate si apreciate ce vortbesc si romana si rusa :E bine cred eu sa pastram o limita a masurii istorice de a nu cere mai mult decit sintem in starae sa facem .

    Răspunde
     
    1. Vali
      Septembrie 25, 2013 la ora 22:53

      Sigur nu ai facut istoria cu femeia de servici? Moldova ca entitate statala a existat doar una si cuprindea si ceea ce se regaseste in Romania acum si partea basarabeana. Asa ca daca tot te lauzi ca ai depus juramantul Romaniei, tre sa stii ca Romania este compusa din toata Moldova+Tara Romaneasca+Transilvania+Dobrogea. Acum stau si te intreb, ce ti-au facut moldovenii din cealalta Romanie de le doresti raul de a fi vesnic departe de fratii lor?

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Septembrie 25, 2013 la ora 23:43

        stimate domnule VAli-nu ma luati la sentiment cu frate ca la m ine nu tine -frate frate da brinza e pe bani:>DEci istoria mea este cea a Republicii Socialiste Romania.stat liber si independent:Alte granite nu cunosc ,iar bunicul dupa tata e Moldovan direct de linga CEtaea Neamtulzi si vizavi de MInastirea NEamtului.DE altfel nu cred ca va este interzis sa circulati liber la asa cum numiti dvs .fratii dss.din fosta RSR.Consider ca este o inbogatire a cultuirii dvs.faptul ca ati üputuit invata in scoala si limba rusa :Rusia este o mare natiune si o amre putere actual globala desi de multe ori este rau comentata .IAr faptul ca sinteti familii combinate romane si rusesti este si asta un mare avantaj caci combinatiile genetice dau cei mai sanatosi oameni.DEci nu va inteleg starea de spirit!!Patriotism de 2 parale -e plin pamintul de patrihoti

        Răspunde
         
        1. Vali
          Septembrie 26, 2013 la ora 00:00

          Stimate domnule Onofrei!
          Noi, unionistii, iti multumim ca existi! Datorita dumneavoastra moderatii se radicalizeaza iar indiferentii devin unionisti activisti. Indignarea cu care umpli orice roman normal la cap ce are rabdarea sa va citeasca face mai mult decat propaganda unui idealist ca mine! In oricare alte cazuri probabil v-ar fi recomandat sa stati in banca dumneavoastra germana si sa faceti ce stiti mai bine, adica bani, bani si apoi iar bani si sa lasati romanii sa isi scrie singuri istoria, dar in conditiile data vreau si va recomand sa scrieti incontinuare din ce in ce mai mult si mai apasat pe teroria comunista si mai ale ruseasca 🙂 Keep going!

          Răspunde
           
          1. dan onofrei
            Septembrie 26, 2013 la ora 00:39

            stimate domnule Vali -nefiind bun dse afceri si venind din domeniul tehnic nu prea s-au laes banii demine.Si acum ca in curind ies la pensie…e prea tirziu.Banii nu m-au pasionat in viata si nu sint nemultumit de asta :Am cunoscut lumea datorita meseriei mele si asa cu bani putini caci deplasarile le-au sustinut patronii la care am fost sclav angajat:DEci la capitolul bani tre sa cautati alt musteriu.Eu imi spunj aICI PARERILE SI NIMENI NU ESTE FORTAT SA CCITEASCA RINDURILE PÜOT FI OCOLITE.
            Cit priveste Romania cred ca cei din tara au probleme mai importante economice decit unionism sau alte insirate de dvs

             
        2. Jean Gat
          Septembrie 26, 2013 la ora 02:30

          Esti indoctrinat , mai incult ca mine, cu ochelari de cal, intelectual de „Stefan Gheorghiu”. Pfii cate exemple as putea sa iti dau despre Mama Rusie, despre „binele” facut romanilor

          Răspunde
           
    2. Un dac
      Septembrie 25, 2013 la ora 23:30

      Domnule Dan, ca cetatean de mai bine de 30 de ani al Germaniei ridicati pretentii cam mari, ca sa nu ma exprim altfel. Fiti german in continuare si lasati-ne pe noi romanii sa ne descurcam in felul nostru si nu ne vorbiti de patriotism din moment ce ati parasit Romania indiferent de motive. Plus ca ma irita numai sa aud in ziua de azi pe cineva atat de mandru de republica socialista si de rusia. Mai cititi si alte carti de istorie despre razboiul de independenta, nu va limitati doar la cele bolsevice.
      Basarabia este parte amputata din Romania, la fel sunt Cadrilaterul si Bucovina de Nord!

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Septembrie 25, 2013 la ora 23:53

        stimate domnule un dac eu nu sint factor de decizie -sint complet strain de acea tara unde vin anual sa vad natura unde m-am nascut si sa dau onor mormintelor celor ce mi-au fost dragi:Imi pastrez insa parerea mea care cste strict personala despre istoria Romaniei_CE faceti dvs acolo intern si extern nu ma intereseaza ,deci ceea ce comentez sint pareri personale strict si prin acest mediu mi le expun deschis nedorind insa sa jignesc pe nimeninicidecum sentimentele dsv nationale .DAca am facut-o inconstioent imi cer scuze dar vpentru mine Moldova ramine cea a bunicului dupa tata de la poalele muntilor Stinisoarei-

        Răspunde
         
        1. neposromuli
          Septembrie 26, 2013 la ora 12:07

          Stimate domnule Dan Onofrei,
          Coincid deplin cu opiniile exprimate de dvs si mai ales mi-ar placea sa vad ca si contraopinentii adopta acelasi ton respectuos. In rest, observati ca masele care inca nu au vazut decat partea frumoasa a Occidentului au o perceptie conditionata de propaganda. Ca e pacat de noi, ca natie, e altceva… Mi-ar placea sa contactez cu dvs privat, daca dorinta nu este unilaterala. Cu respect, un alt emigrant

          Răspunde
           
          1. Un dac
            Septembrie 26, 2013 la ora 13:40

            Domnule neposromuli, nu fac parte din masele care nu au vazut occidentul, ba am vazut si orientul, considerand ca m-ati inclus si pe mine in acele mase; ce vreau sa spun este ca noi, romanii, avem cel mai mare defect mostenit din mosi stramosi, precum dacii nostri, suntem foarte dezbinati iar pe langa asta ne este foarte usor sa criticam pe ceilalti indiferent de pozitia noastra, la caldurica sau in frig. Ar trebui sa ramanem uniti indiferent de locul unde suntem, sa ne aparam glia indiferent de modul in care a fost amputata si sa ne sustinem conationalii indiferent de tarile unde locuiesc cu voie sau siliti de diversi factori. Dezbinarea si ura dintre noi ne costa si ne va costa pana cand ne vom trezi la realitate sau pana cand altii ne vor transforma in niste robotei sau ne vor distruge.
            Romania o duce greu dar daca ce a mai ramas din Basarabia, amputata si ea la randul ei de catre Ucraina, are nevoie de ajutorul nostru eu o sustin, iar daca va dori sa revina la sanul patriei eu sunt de acord dar trebuie sa o faca de buna voie si nu silita.

             
    3. Benzal Ana
      Septembrie 26, 2013 la ora 08:21

      Draga domnule Onofrei (daca asta ti-o fi numele), esti sarac la minte si-n simtire. Traieste linistit in Germania si lasa romanii care traiesc in tara lor sa aiba pareri in chestiune.
      DOMNULE MOISE GURAN, TOT RESPECTUL!

      Răspunde
       
    4. Irina
      Septembrie 26, 2013 la ora 18:44

      Sunt de acord cu Dvs. Dar vreau sa mentionez pentru domnul Guran, ca cetatenii RM, in numar majoritar nu mai vor nici un fel de unire. Moldova a fost una si frumoasa impreuna cu Stefan Cel Mare si descendentii sai. Nu mai vreau sa aud interpretari politice si abordari despre etica istorica, intre ce a afost si ce este. Basarabia a fost cedata Rusiei, iar complici la acel eveniment au fost Romania si marile imperii. Cipru nu va fi parte a Greciei, Irlanda de nord parte a Republicii Irlanda etc… Nu trebuie sa ne agitam cu slogane populiste. Mai bine sa ne respectam trecutul si sa cladim un prezent si viitor demne. Apropo de vinuri, sa vedem procedura de acceptare pe piata europeana a vinurilor moldovenesti…De la vorba pana la fapta e muuuuult!

      Răspunde
       
  • alex g
    Septembrie 25, 2013 la ora 22:02

    Fosta mea sotie, e din Moldova. Oameni foarte de treaba, si este o saracie acolo cum eram noi in 1988. Cam asa. Este asa o bataie de joc..Rusi Imputiti incepand cu Stalin si Brejnev, daca va uitati la unele blocuri staliniste sunt cu caramida groasa, dar au niste scari de bloc la parter cu USi de lemn, unele abia se mai tin in balamale, si niste usi mici si scari mici si inguste. Deobicei scarile sunt ca si cum ai fi in ferentari adica zici ca e parasit blocul. Apoi cand intri in apartamente e frumos adca fiecare dupa posibilitati, mai un termopan, mai un tapet rusesc..etc.

    E o lume foarte ciudata, parca e intoarsa in timp. Drumurile asfaltate si nu prea tot cam ca in 1988 la noi. Si la tara..vai da mama lor nicipietris nu sunt pe unele drumuri.

    Trebuie ajutati!
    Si nu numai VINUL!

    Ci Bomboanele BUCURIA! E o fabrica imensa acolo, si sunt bune..ahh imi aduc aminte erau unele cu gelatina dulce, si unele cu martzipan, si unele cu alune in miere…miammm…Hmmmmm.

    Stiu sa gateasca si bine, era un barulet restaurant TAXI se numea in fata unei discoteci (fosta casa de cultura) nu mai stiu strada oricum in Chisinau, si gateau asa bunatati…te lingea pe degete.

    Super, sa ne uitam naibii odata!

    PS: SI apropo nu este adevarat ca moldovencele sunt curve (poate al noastre!) cele de peste Prut nu sunt..sunt doar sarace si vor cu disperare sa scape de acolo, dar nu sunt curve!

    Cele mai curve sunt romancele si mai ales cele iesite din stiti voi ce minoritate care ne-a facut de rahat cam in toata Europa.

    Eu am spus de mult in 1996 sa avem grija de ei ca de fac de cacao..Toti ziceau in jurul meu „lasa domnule sa fure sa preacruveasca.. ce fura de la noi?”

    Dupa ce au „absolvit” scoala primara si gimanziul in EUropa.s-au intors si acuma fac pe camatarii..si uite asa a ajuns tara asta..ca suntem batjocoriti in interior de analfabeti care mai si rad la televizor ca ei nu au carte dar stiu sa faca bani..si ne rad in nas! Iar in afara daca plecam..ne precede un renume prost..de parca toti suntem rromi..nu domnule suntem rromaannnii! LOL..iar ei TIGANI!

    Răspunde
     
  • Pepi from Prague
    Septembrie 25, 2013 la ora 19:43

    Basarabia e România?
    Deci:
    Basarabia e judet?
    Chisinau e oras judetean?

    Si asta pentru citeva sticle de vin? Really?

    Răspunde
     
    1. Vali
      Septembrie 25, 2013 la ora 20:09

      Pepi, n-ai tu treaba de chestii dintr-astea profunde! Ești total pe dinafara!

      Răspunde
       
      1. Pepi from Prague
        Septembrie 26, 2013 la ora 08:33

        Vali, sintem in Europa si avem dreptul sa ne exprimam liber despre un alt stat european, care mai mult aspira la UE. Parerea ta o cosider fascist/comunista totalitara, neadmisa intro societate democrata. Speram ca pozitia ta e minoritara in Romania

        Răspunde
         
    2. Ari
      Septembrie 26, 2013 la ora 00:40

      Pepi, bag seamă că ai ascultat îndemnul de a consuma vin din Basarabia (care da, sigur, e România!), dar se pare că ai cam exagerat… Trebuia să te rezumi la o singură sticlă de vin, altfel, ce rost are patriotismul tău, dacă îți subminează starea de trezie, de nu o mai recuperezi nici invocând Imnul României?! 🙂

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase