ORA DE BUSINESS: joi, 12 septembrie 2013

Publicat la data de de Biziday
Pentru a viziona aceasta inregistrare pe mobile descarca aplicatia Seenow din App Store, Google Play sau Windows Store si acceseaza sectiunea Freezone.
Categoria: ÎNREGISTRĂRI
Etichete:

Comentarii prin facebook

90 răspunsuri la ORA DE BUSINESS: joi, 12 septembrie 2013

  • dan sorin
    Septembrie 20, 2013 la ora 13:24

    eu vad lucrurile in felul urmator, banuiesc ca orice om din parlament si din guvern are in agenda telefonului numarul de telefon a cel putin unui doctor, acesti doctori la care apeleaza acesti oameni cand au o problema nu pot oare sa puna presiune pe cei din parlament si guvern pentru schimbarea in bine a sistemului medical din romania?

    chiar nu se poate acest lucru?

    eu unul nu vreau sa mai calc vreodata in vreun spital, ma bucur enorm ca din 2008 si pana acum nu a fost nevoie sa iau macar o pastila!

    Răspunde
     
  • Constantin
    Septembrie 17, 2013 la ora 19:42

    As intelege perfect actiunea grevista şi as fi intrutotul de acord cu ea daca medicii ar protesta impotriva managerilor care sifoneaza banii spitalelor, bani publici, adica inclusiv pe ai mei. Daca cresterea salariala pe care o reclama ar proveni din economiile realizate prin reducerea coruptiei din spitale care are loc ca urmare a achizitiilor prin licitatii trucate, ori incredintare directa de contracte, cetatenii i-ar sustine fara discutie. Ei nu incearca, insa, sa explice şi nici nu se revolta in cazuri in care a fost externalizata spalatoria spitalului, spre exemplu, iar costurile cu spalarea rufelor s-au dublat fata de perioada in care spalatoria se afla in administrarea spitaluilui. Iar firma care ofera serviciul apartine sotiei ori cumnatului directorului. Ori, dupa ce a fost externalizata prepararea hranei, cheltuielile sunt de doua ori mai mari decat atunci cand mancarea se gatea in bucataria spitalului. Un protest impotriva unor astfel de practici imi doresc din partea medicilor, inainte de cererea maririi salariilor şi cu mult inainte de declansarea unei greve.

    Răspunde
     
    1. Catalin
      Septembrie 18, 2013 la ora 15:31

      Pentru a demasca „sifonarea” banilor din sistemul medical exista procurori, judecatori, politisti si alte organe ale statului. Nu cred medicul ar trebui sa fie si procupat de cum se cheltuiesc banii in unitatea spitaliceasca la care lucreaza. Dumneavoastra supraveagheati cum se cheltuiesc banii acolo unde lucrati si eventual va revoltati impotriva atunci cand apar abateri de la normal?

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Septembrie 18, 2013 la ora 20:18

        atunci medicii sa nu fie preocupati nici de aerul conditionat din spital, la fel un inginer constructor sa nu-i pese ce caramizi se folosesc in constructia lui, numai ca exemplu…

        Răspunde
         
        1. Catalin
          Septembrie 18, 2013 la ora 23:46

          Desi nu ma pricep in domeniul constructiilor, banuiesc ca inginerul constructor este un fel de manager al lucrarii si avand banii la dispozitie stabileste ce materiale se folosesc, in schimb salahorii nu. Un medic nu stabileste contractele de prestare servicii de catre diferite firme ci managerul spitalului. Asadar comparatia nu isi are rostul. Si comentariul meu era legat de faptul ca medicii ar trebui sa se revolte si sa denunte contractelele paguboase spitalelor. Sunt de acord ca prin aceste contracte este capusat sistemul medical si astfel salariile medicilor. Pentru demascarea acestor contracte, repet, exista autoritati ale statului in sensul acesta care ar trebui sa instrumenteze cum se cheltuiesc banii publici.

          Răspunde
           
          1. Constantin
            Septembrie 19, 2013 la ora 12:24

            „Sunt de acord ca prin aceste contracte este capusat sistemul medical si astfel salariile medicilor.”_Pai, si nu este mai aproape managerul spitalului decat prim-ministrul? Medicii prefera sa vina de la Baia Mare la Bucuresti ca sa protesteze in Piata Victoriei, dar nu indraznesc sa-l deranjeze pe seful care fura sub ochii lor?! Daca nu vor sa-l supere direct pe seful spitalului, au sindicat, si inca unul extrem de vocal. Foarte bine, sa sesizeze reprezentantii sindicali organele competente pentru a cerceta furturile. Ori pot depune sesizarea personal la Politie. In zona in care se afla si cu privire la faptele pe care le cunosc, pentru ca sunt martori, se petrec la locurile lor de munca. Ei bine, nu! Medicii vor bani de la Buget, adica de la mine, fara sa le pese daca eu castig mai mult pentru a le da si lor si fara sa le pese de consecintele asupra economiei.

             
          2. sanduCu
            Septembrie 19, 2013 la ora 20:38

            „medicii ar trebui sa se revolte si sa denunte contractelele paguboase spitalelor”,stiiti ca un chirurg are dreptul si obligatia sa refuze sa-si practice meseria/datoria daca nu are absolut toate conditiile? Stiiti, deasemenea, ca oricine la locul de munca este obligat sa refuze sa lucreze in conditii necorespunzatoare activitatii sale, fara a suferi nici un prejudiciu ca urmare a acestui act? Si pentru ca totul pleaca de la bani, remarca dvs „Nu cred medicul ar trebui sa fie si procupat de cum se cheltuiesc banii in unitatea spitaliceasca la care lucreaza”, desi aparent corecta, este totusi injusta. Si asta din doua motive principale: medicul este raspunzator pentru viata pacientului si deci pentru conditiile in care isi exercita meseria, si ca cetatean mai are obligatia de a nu permite sau cel putin de a nu lasa sa treaca neobservate matrapazlicuri (fara a mai vorbi de a pretinde populatiei de a compensa niste furturi – costuri spitalicesti umflate). Va rog sa ma scuzati, daca nu as fi sesizat ca sunteti de aceasi parere, nu as fi revenit cu asemenea completari. Numai bine.

             
  • sanduCu
    Septembrie 17, 2013 la ora 00:40

    Fetita imi mai spune ca o sterilitate la particular costa in Romania mai putin de jumatate cit costa la stat, ba mai mult, in general preturile la stat, pentru aceleasi servicii, sunt mult mai mari decit la particular – unde se duce diferenta?, ma intreaba. Ii spun ori particularul vrea sa-si atraga clientela, ori este vorba de coruptie. „Cum asta?”, zice ea. „Ehei, ca parca aici in Canada nu e coruptie?” Ii explic, e drept neconvingator de securisti si urmasii lor, mafie politica, si dai si dai si lica-lica. Nu tine: „Da dar dupa revolutie nu i-au omorit pe toti?” Ma uit la ea si ma sperii, sa auzi asa ceva de la un om care a terminat facultatea. „Dupa cum vezi mai sunt, dar sunt si tineri care fac la fel”. Si aicea am lut-o sub centura:”Si acolo vrei tu sa ma duci???” Pe mine, de bine de rau, ma stiti cum sunt, dar daca propriul meu copil gindeste asa, va imaginati cum gindeste unul caruia putin ii pasa de Romania. Aproape sigur, Romania nu are nevoie nici de aur si nici de bani. Are nevoie de EDUCATIE. Am auzit oameni de arta din perioada de dinainte, cu opinii similare: romanii sunt un dezastru la capitolul educatie, a nu se confunda cu invatamint (care nici ala nu sclipeste), de aici decurg sau se generaza o puzderie de rele. Degringolada asta, ASTA in primul rind trebuie oprita. Cei care se nasc intr-o atmosfera viciata, o vor considera fireasca, de ce sa o corecteze? Daca astazi ar exista o majoritate minima care sa doreasca cu adevarat binele tarii (asta implica sacrificii serioase, probabil ca austeritatile impuse sau benevole care au adus la situatia prezenta nu ar putea fi interpretate ca sacrificii, eventual ca pierderi), pentru alegeri (care nu vad un singur motiv real de ce ar mai trebui sa fie asteptate pina nu stiu cind, oricum sunt necesare schimbari radicale cu rezultate imediate) ar trebui sa schimbati palaria. Nu uitati, unitatea populara este cea mai buna dar majoritatea minima este suficienta.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Septembrie 16, 2013 la ora 20:30

    Medicii doresc sa lucreze in spitalele de stat, adica finantate din banii mei (daca nu sunt de la CAS, sunt de la Buget), acordand consultatii private. Cum adica?! Asa cum dl. Gruia Stoica a acordat consultatii CFR Marfa? Daca sunt privati, sa fie sanatosi. Inchiriaza spatii (eventual, desi eu as dori sa nu se amestece nici imobiliar) in cadrul spitalului de stat şi consulta exclusiv particular. Adica, eu, Costica, daca sunt sudor la Tarom, pot sa deschid un atelier privat unde sa sudez aripi de avion pentru clientii mei? Ce-i aiureala asta? Amestecul stat-privat nu reprezinta decat o modalitate de drenare a resurselor publice in buzunare private.

    Răspunde
     
    1. Alexandru
      Septembrie 16, 2013 la ora 21:00

      @Constantin : Ai sesizat perfect. Sitalul public e „vadul” si infrastructura. Nu se doreste solutionarea problemei intr-un mod cinstit. Medicii vor fi lasati sa „fure” de la spitalul de stat cat pot sau cat le permite constiinta. Cei care nu pot fura nu vor mai avea putinta sa se planga. Daca castiga putin nu mai e din vina sistemului, ci a lor ca sunt lenesi (cinstiti) !
      Mai e un aspect, daca au nevoie de bani sa munceasca suplimentar, nu sa le fie platita munca la justa valoare !!
      Daca medicii se lasa pacaliti astfel isi vor pierde onoarea .

      Răspunde
       
  • Nicolae Zamfir
    Septembrie 16, 2013 la ora 18:03

    Draga Victor,
    Nu ai inteles ce am scris.
    Ideia este de a valorifica in mod superior zacamintele; nu de a le exporta asa sub forma bruta (aur lingou,argint lingou,etc).
    R.Montana dupa ce scoate argintul ligou,trebuie sa-l prelucreze in tara ca:bijuterii,contactori electrici,etc- creind o sumedenie de locuri de munca in industria paralela.

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Septembrie 17, 2013 la ora 00:50

      Eu am inteles exact cum scrie acolo dar problema nu e cum vor vinde americanii aurul ci faptul ca dintr-o suta de lingouri ale noastre sunt doar sase.Alea nu ne vor ajunge sa platim despagubirile fata de Ungaria,cind va ajunge ceanura la ei si nici sa cumparam apa plata din alta parte sa bem daca nu ne place gustul mercurului.Dimensiunea exploatarii de acolo face ca ea sa fie un pericol pentru toata tara.Unde bagam milioane de tone de ceanura si unde bagam atita steril? Astea ne ramin noua ,,semn” iar amaritii aia se vor pensiona pe caz de boala si va trebui sa-i intretinem cu bani din alta parte,adica din buget.Mai bine le platim somajul de pe-acuma si sa fie sanatosi.Sa se mute la Bucuresti sa caute de lucru daca nu au.Vine sacul la moara nu moara la sac.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Septembrie 16, 2013 la ora 16:28

    Salariile medicilor, domnule mircea se afla intr-un sistem national de salarizare a bugetarilor, stabilit printr-o grila de salarizare. Aceasta grila a fost alcatuita in urma unor largi si indelungi dezbateri publice la nivel national si a avut in vedere importanta sociala a muncii diferitelor categorii profesionale (cadrele medicale nu sunt nici clase, nici caste sociale, ci o categorie profesionala). Medicii doresc acum sa iasa din acest sistem de ierarhizare sustinand in mod aberant ca importanta sociala a muncii lor este mai mare de doua ori decat au fost de acord ca este atunci cand s-a constituit grila, pretinzand prin urmare salarii de doua ori mai mari. In consecinta, celelalte categorii profesionale vor reactiona prin solicitari similare, dezorganizand economia nationala. Care este criteriul dupa care medicii se considera mai importanti decat judecatorii, spre exemplu? Frica de moarte, inainte de frica de injustitie.

    Răspunde
     
    1. Alexandru
      Septembrie 16, 2013 la ora 21:08

      Ai idee ce salarii au judecatorii ?!

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Septembrie 18, 2013 la ora 19:57

        Aveti idee, stimate domn, care este cu adevarat importanta sociala a muncii lor?! Interventiile mele din acest thread se refera intrucatva si la acest aspect. Daca „nu aveti idee” in legatura cu subiectul, nu este neaparat condamnabil. Va puteti forma una parcurgand comentariile [anterioare] cu caracter economic din spatiul acestui blog, care explica in mare masura nivelul scazut de trai intr-un stat cu un nivel ridicat al coruptiei, fenomen cu efecte negative determinante in ceea ce priveste veniturile medicilor, ca si ale altor categorii profesionale.

        Răspunde
         
  • Constantin
    Septembrie 16, 2013 la ora 16:27

    Intr-o tara precum Romania, un stat captiv, o cleptocratie autentica, suprematia Justitiei ar trebui sa reprezinte o preocupare generala. Eu nu sunt jurist, dar sunt perfect constient de acest lucru. Medicii se considera in mod absurd categoria profesionala cea mai importanta pentru functionarea statului, prin urmare, ei cred ca veniturile lor ar trebui sa fie cele mai mari, duble fata de cele actuale. De ce nu ar considera, spre exemplu, si preotii acelasi lucru?! Daca unii se ingrijesc de sanatatea trupeasca, ceilalti se ocupa de sanatatea spirituala. Poate ca unii cetateni romani considera sufletul mai presus decat trupul! Dar ce sa zicem despre cadrele didactice, adica persoanele care i-au facut pe doctorii care manipuleaza acum opinia publica ceea ce ei sunt.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 17, 2013 la ora 02:02

      asa e, toata preocuparea generala concentrata pe Ponta.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Septembrie 16, 2013 la ora 16:24

    Prin comparatie cu alte state europene, numarul mediu de cadre medicale din Romania nu este deloc mic, ci se afla in jurul mediei. Plecarea lor in Vest NU este un pericol [cel putin pentru moment], sau nu este mai mare decat plecarea celor din oricare alta categorie profesionala (de la zidari, pana la cercetatori). Dar, ceea ce este tragic este ca daca doctorii romani merg in Spania sa lucreze ibn spitale, profesorii romani ajung in Spania sa lucreze la culesul capsunilor. Daca parasesc tara instalatorii ori tinichigiii, nu este deloc mai putin ingrijorator. Economia noastra sufera. Ceea ce [doar] pare sa nu inteleaga medicii este faptul ca veniturile lor pot creste doar odata cu cersterea veniturilor tuturor categoriilor profesionale, a economiei nationale carevasazica. Ori cresterea economica NU poate avea loc fara ridicarea substantiala a nivelului de instruire a cetatenilor.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 17, 2013 la ora 00:50

      Corect, dar raul vine si mai de jos: nu-i vorba de educatie = instruire, invatamint. E vorba de educatie = 7 ani de-acasa. Uite Dem Radulescu e profesor, credeti ca e vina lui cu cacialmaua artistica existenta?

      Răspunde
       
      1. VictorL
        Septembrie 17, 2013 la ora 01:32

        Dem Radulescu,e oale si ulcele si nu are nici o vina.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Septembrie 17, 2013 la ora 01:58

          Victoras, vorbesti cu pacat, l-am vazut acum o saptamina la Confesiuni.

          Răspunde
           
          1. VictorL
            Septembrie 17, 2013 la ora 02:03

            @Se poate dar cred ca era emisiune inregistrata demult.Dem Radulescu a murit la Telega din cite tin eu minte,dar sunt citiva ani de atunci.Totusi poti spune ca e nemuritor…

             
          2. sanduCu
            Septembrie 17, 2013 la ora 04:19

            Trist, inca un gol..

             
          3. Constantin
            Septembrie 17, 2013 la ora 19:25

            De la venirea d-lui Saftoiu la conducerea TVR nu mai sunt difuzate filme mai recente de 15 ani, majoritatea fiind mai vechi de 20 de ani. Aproximativ 75% din programele canalelor TVR sunt reluari (unele emisiuni au fost reluate de cate 7-8 ori) si retransmisii Euronews sau DW. Ati vazut „Best of..” la „Confesiuni”. Habar n-am cum se finanteaza TVR in completarea sumelor provenite din abonamente. „People-metrul” care ar trebui sa indice audienta probabil nu a mai fost consultat demult, audienta fiind in mos evident in scadere. Si sumele provenite din publicitate de asemenea…Vanzarea activelor reprezinta o sursa de finantare, iar cedarea unor imobile catre trustul Intact al lui D. Voiculescu face posibil ca din banii mei, fara voia mea insa, sa fie finantata indirect Antena 3. Este o confesiune pe care nu o face nimeni dintre reprezentantii TVR.

             
          4. sanduCu
            Septembrie 18, 2013 la ora 20:30

            cum s-ar spune, TVR ii tine pe romani la conservat in trecut; mi se paruse ca „investiti in Romania” s-a batut cap in cap odata cu un Telejurnal, dar nu ma intereseaza aiureala aia (la urma urmei face fiecare ce poate pentru cosnita).

             
  • mircea
    Septembrie 16, 2013 la ora 16:08

    Dar legea salarizarii unice intarzie sa apara din cauza politrucilor.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Septembrie 16, 2013 la ora 16:06

    „Tensiunea crescuta” a sistemului de sanatate romanesc, indiferent daca se va finaliza cu o greva ori nu, este o presiune suplimentara facuta asupra populatiei si asa destul de apasata de saracie si manipulari. Medicii s-au gandit ca o manipulare in plus nu mai conteaza, daca asta le aduce mai multi bani pe seama celor care se tem ca vor muri, dar nu sunt ingrijorati catusi de putin ca vor muri prosti. Nimeni nu este preocupat de nivelul absurd de mic al veniturilor profesorilor, in contextul in care este demonstrat teoretic si practic [prin experienta relevanta a mai multor state] ca dezvoltarea sub toate aspectele, inclusiv din perspectiva cresterii bunastarii materiale a populatiei, nu poate avea loc decat in urma cresterii gradului de educatie. Suplimentarea alocarilor bugetare ar trebui sa aiba in vedere in primul rand Educatia. Nivelul de salarizare a cadrelor didactice ar trebui marit substantial. Oameni buni, medici, ori ce profesii aveti, nivelul nostru redus de trai se explica in mod consistent prin nivelul din ce in ce mai coborat al educatiei. Statisticile in domeniul educatiei sunt pe cat de ingrijoratoare, pe atat de relevante, demonstrand ca populatia patriei noastre este din ce in ce mai proasta (cu carente tot mai semnificative in ceea ce priveste instruirea/invatamantul – a se vedea rezultatele catastrofale la examenul de Bacalaureat, procentul deosebit de redus de absolventi de studii superioare, nivelul tot mai ridicat al analfabetismului functional s.a.m.d.).

    Răspunde
     
    1. Andrei
      Septembrie 18, 2013 la ora 15:46

      Daca dumneavoastra simplul fapt ca niste amarati de rezidenti care au urmat 6 ani de facultate, au undeva in jur de 24 de ani si castiga 1000 de RON pe luna cer o marire salariala vi se pare manipulare este grav. V-as sfatui sa faceti un calcul simplu si din cei 1000 de RON sa scadeti plata unei chirii, intretineri, plata unor carti de medicina (o carte serioasa de medicina costa undeva la 75-100 de euro), hrana, haine, etc. Nu cumva mai este nevoie de bani pe langa cei 1000 RON?

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Septembrie 18, 2013 la ora 15:57

        Baletul televizat este manipulare. O carte, sau…mult mai multe carti ale unui student la filologie costa la fel, sau mai mult. Profesorii au salarii de mizerie. Cititi va rog toate comentariile mele, pentru ca se refera la aspecte diferite ale campaniei de manipulare, dar au legatura intre ele. Dublarea salariilor rezidentilor, asa cum se cere, in sine reprezinta un efort bugetar redus. Doar ca in acest fel salariile lor ajung la nivelul celor acre sunt astazi sefi, conferentiari etc. Prin urmare salariile lor vor creste, iarr efectul se propaga la scara. In ceel din urma, se produce o distorsionare a sistemului de salarizare in domeniul sanatatii, dar si o distorsionare a grilei care s-a creat in raport cu importanta sociala a muncii. Judecatorii vor vrea si ei salarii mai mari. Distorsiunea se va propaga in intraga economie. Rezultatul este inflatiee. Economia are legi la fel de nemiloase ca si medicina. Iar inflatia duce la saracirea mea. Pentru ca bani pentru rezidenti „din cer” nu vor veni. Ei vor fi luati din ecionomia reala, iar economia patriei noastre atat poate in prezent.

        Răspunde
         
  • mircea
    Septembrie 16, 2013 la ora 16:02

    In legatura cu salariile medicilor, oare n-ar fi echitabil pt toata lumea sa se faca un sistem prin care toate salariile angajatilor statului sa fie raportate la salariul minim pe economie, adica in functie de meserie si pregatire vei avea un anumit coeficient pe care il vei inmulti cu salariul minim si vei obtine salariul tau, astfel incat atunci cand va creste salariul minim pe economie sa creasca implicit toate salariile din toate domeniile.
    De exemplu: Salariul unui medic =sal min pe economie x coef 3., salariul unui profesor = sal min x 2,5, etc. Bineinteles, in functie de rezultate se pot acorda suplimentar si prime sau ore suplimentare!
    Astfel nu vom mai spune ca salariile medicilor sau ale profesorilor sunt mici, ci salariile sunt mici si atat, si daca vor creste nu va fi nimeni dezavantajat!

    Răspunde
     
    1. mircea
      Septembrie 16, 2013 la ora 16:09

      Dar legea salarizarii unice intarzie sa apara din cauza politrucilor.

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Septembrie 17, 2013 la ora 00:28

      coeficienti? si care e diferenta intre un medic care iti da sirop si altul care iti spune ca ai chestia aia, sau dintre un profesor de liceu si unul universitar sau particular adica privat (de astia se spune ca sunt si mai grozavi). Si cum diferentiezi acelasi coeficient pentru vechimi diferite – a, da poti sa le dai litere, dar cum inmultesti literele? Serios, treptele de salarizare sunt mai normale.

      Răspunde
       
      1. mircea
        Septembrie 18, 2013 la ora 17:44

        Era un exemplu generic. Coeficientul poate fi o formula de calcul formata din mai multi indici, dar o formula de calcul care se pastreaza in aceiasi forma pt toata lumea. Coeficientii se pot atribui codului COR. Acesti coeficienti se pot folosi pt calculul salariului de baza dupa care se pot adauga diferite sporuri, sporuri care la randul lor trebuiesc reglementate clar si inscrise intrun nomenclator astfel sa nu mai apara peste noapte tot felul de sporuri si astfel incat la finalul calculului de ex: o secretara din Bucuresti dintr-un minister sa aiba acelasi salariu cu o secretara din primarie de la Satu Mare indiferent de studii si lungimea picioarelor daca ambele fac acelasi lucru, in aceleasi conditii si in acelasi interval de timp.

        Răspunde
         
  • Offtopic
    Septembrie 16, 2013 la ora 11:57

    De ce nu creati si o adresa de mail pentru contactare (putem sa sugeram si noi unele subiecte de interes), pentru ca nu toti romanii vor sa-si puna viata pe tava pe facebook sau twiter

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 17, 2013 la ora 00:17

      toti pianistii cinta pe scenele lumii

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Septembrie 16, 2013 la ora 05:47

    ….

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Septembrie 16, 2013 la ora 05:36

    Blind side, un film despre viata lui Michael Oher, un jucator de culoare de footboll american. Tipul are acuma 27 ani. Din diverse motive si-a pierdut familia si a fost dat spre adoptie la familii. A fugit de peste tot, asa ca la 17 ani nu stia nici sa scrie nici sa citeasca, nu calcase pe la scoala. A fost adoptat de o famile de albi care l-au facut sa se simta ca la el acasa, in familia lui. Este vorba de o familie de sudisti, care sunt cam liberali. Ca sa fie acceptat de o universitate cu profil sportiv, devenise bun si cautat, trebuia sa termine liceul si familia i-a angajat un tutore , era o gagica … democrat. Asta l-a facut pe capul familiei se spuna la un moment dat: n-as fi crezut ca o sa avem un fiu negru inainte de a intilni primul democrat. Atit de multe de spus in asa de putine cuvinte. Filmul e din 2009, cind vine , lipiti-va la bilete ca merita. Eu n-am spus totul, dar cind il vezi e altfel.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Septembrie 15, 2013 la ora 20:12

    Si eu am vazut ca se planifica ceva pentru luni la 21:30. Acuma, abia e ceva normal – 2 intreaba unul raspunde, nu ca ultima oara cind unul transpira si doi jumulesc. In orice caz, as sugera si eu citeva intrebari:
    > este adevarat ca licenta acordata de stat lui RGMC este considerata juridic expirata?
    > in acest caz, ce fel de despagubiri poate speria Romania?
    > ce invataminte, daca nu despagubiri, poate culege guvernul de la Rosia Poieni?
    > cind si din cine va fi formata o comisie pentru expertiza de la Poieni si Rosia – cel putini sa stie Europa ca stim de ce am spus NU?
    > care sunt directiile de baza ale dezvoltarii economiei nationale pe urmatorii 4 ani – cu documente nu pe vorbe?
    > care este valoarea totala a resurselor romanesti?
    > cind vor deveni sanatatea si educatia gratuite?
    > care este balanta reala intre Banca Nationala si FMI?
    > care sunt motivele pentru care nici Nabuko si nici Southstreem nu pot trece prin Romania?
    > ce parerea are premierul despre amenajarea riurilor in Romania, constructii hidrotehnice, irigatii, si transportul fluvial?
    > ce parere are premierul despre colectivizarea agriculturii pe baze profitabile comunitatii si al bugetului?
    > o opinie personala a d-lui Ponta: Romania de astazi are nevoie de presedinte sau Rege?
    > care este numarul optim de ministrii de care are nevoie un premier in Romania de astazi?
    > daca este deacord, ca premier, sa apara odata la doua luni in fata poporului (nu la TV) pentru un raport efectiv al activitatii sale – ar dovedi aceasta o stringere a legaturii sale cu alegatorii?
    Numai Clinton a acceptat un asemenea show, cind era presedinte, fara sa raspunda la intrebari a iesit cu fata curata pentru ca era in perioada Levinski, cind lumea il simpatiza.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 15, 2013 la ora 22:28

      Moise, faptul ca nu lasi sa treaca postarea este o dovada ca intilnirea cu Ponta va fi o parodie. Daca asa intelegi sa-ti faci drum in viata…

      Răspunde
       
  • Nicolae Zamfir
    Septembrie 15, 2013 la ora 18:39

    Am inteles ca luni il aveti ca invitat pe V.Ponta.
    Va rog sa-l intrebati :
    -De ce nu este de acord cu proiectul R.Montana (concret) ?
    -Cu acest proiect se poate da de lucru nu numai la minerit, ci si in multe alte domenii,daca se pun niste conditii clare in contract pentru valorificarea la maxim a metalelor extrase (de cel putin 2/1, adica daca pleaca din tara argint in valoare de 100 lei, trebuie sa aiba inglobata o manopera de cel putin inca o suta lei.)

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Septembrie 15, 2013 la ora 19:35

      Adica argintul costa 100 si extragerea lui 200, din care se recupereaza 100.Cine vine cu bani de acasa?E clar de ce va place ceanura.Vedeti ca Ponta sustine proiectul si acuma ia lumina din muzeu.Intrebati-l personal de una,alta poate aflam de ce a oprit alte lucrari adevarate si s-a oprit sa sustina tocmai unul nastrusnic.

      Răspunde
       
    2. un turist
      Septembrie 15, 2013 la ora 19:39

      Sa fie intrebat pe unde se ascund acele 800Km de autostrada???

      Răspunde
       
  • nedumeritu
    Septembrie 15, 2013 la ora 18:11

    ati facut talmes-balmes din frumusete de emisiune.nu ma mai uit de multa vreme,din cind in cind mai trag cu coada ochiului si observ ca se respecta si la voi bunul obiceiromanesc:cind ceva merge bine sa facem tot posibilul sa mearga prost nu stiu al cui e „meritul” si nici nu ma intereseaza,am gasit o emisiune pe teme de economie foarte bine facuta,e drept ca rareori se pomeneste acpolo si de tarisoara noastra,dar atinge teme de interes global.si este foarte bine facuta sifiecare editie e la fel de buna daca nu si mai buna ca cele anterioare,moise.unica problema e ca este o emisiune radio.se prinde si de la poli,dar mai e o „problema”,e gratis.si nu e spam politic ,moise.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Septembrie 15, 2013 la ora 16:57

    Astazi Lavinia Sandru si Edward Pastia l-au avut invitat pe Ministrul Educatiei ,Remus Pricopie.La inceputul emisiunii,domnia sa se declara ingrijorat de oportunitatile diferite oferite de sistemul educational fiecarui elev,fara a mentiona ca aceaste sunt consecinta lipsei de strategii in educatiei ce treneaza de 20 de ani, iar d-nul Pricopie ca orice politruc, nu poate decat sa semnaleze problema fara a oferi solutii.,,Preocupat” de imaginea invatamantului a ,, puntat” cresterea avizelor sanitare in ultimi 10 ani., insa slaba pregatire a moderatorilor ce nu au mentionat inchiderea unor unitatii de invatamant ,ca una din principale cauze ,au adus un zambet,, fin” al fizo-chimistului reinventat.( O tempora,ce intrebari punea Marius Tuca in urma cu 15 ani !)Scapat si din asemenea periplu ,ministrul glasuieste de formarea unei educatii economice,dar sic! chiar domnia sa arunca bani pe fereastra ,,intretinand” un numar dublu de sali de curs in mediul primar si gimnazial.Doar sunt ai ,,romanilor” nu si ai domniei sale ,el fiind nimeni altul decat rectorul S.N.S.P.A-scoala nationala de ,,gogosi” a politicienilor romani.In continuare evolutia sa ,,pare” demna de basmele arabe , afirmand ca a dus o lupta impotriva rezultatelor slabe obtinute dar prin scaderea dificultati examenului de evaluare nationala,valabil si in cazul celorlalte examene, nu se poate face o comparatie cu anul tecut,aspect tratat cu ,,tacerea” de cei doi moderatori si bine cunoscut de ,,rectoras”-doar face parte din banda lui ,,Victoras”!-cel care va obtine multe victorii impotriva poporului roman -vezi Rosia Montana si se pregateste ,,Petrom”! Cu un asemenea persoanj cu o vorbire greoie ,de zici ca-i prelucrata la strung, si o lipsa de viziune pe masura, Romania are o singura sansa sa ramane ceea ce este, cea mai saraca tara din U.E.-poate trece pe un loc mai bun,, numai ”prin admisia unor tari ca : Moldova ,Belarus,etc.

    P.S. Nu cred ca moderatori nu puteau sa-l puna in dificultate pe ministrul ,glasul sau hodorogit nu te invita decat la somn,poate cea mai apatica persoana din Guvern,dar ori interviul a fost ,,aranjat” ori sambata a fost prea lunga.Ciudat sau nu ,atat P.D.L.cat si U.S.L. s-au orientat spre ministri din zona S.P.A.Urmeaza extinctia clasei politice,trecerea la democratia directa,participativa?!-pt ca de comunicarea excelenta in cazul celor doi nu poate fi vorba.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 15, 2013 la ora 20:33

      Da este o tactica veche – asociezi altii mai slabi care iti vor asigura inaintarea in clasament, ramanind pe acelasi loc – buna, dar cui foloseste, orgoliului propriu? Ce ma deranjeaza este altceva, Romania s-a angajat deja sa plateasca pentru un imprumut de peste 800 milioane de Euro folosit la un drum (axa nordului)care de fapt va lega Ungaria de Ukraina – pentru simplu motiv ca astazi Ukraina nu poate beneficia de fonduri europene. Iar trecerea prin Romania va fi gratis pentru ca suntem in Schenghen. Cu aceiasi bani legam Clujul de Iasi si ieseam mai cistigat. O alta afacere de soiul Rosia Montana.

      Răspunde
       
      1. VictorL
        Septembrie 15, 2013 la ora 20:52

        @SanduCu.Nu am auzit de asa ceva dar oricum noi nu suntem nici in Shengen inca si nici nu se circula gratis.Avem rovigneta care se plateste la intrarea in tara,iar autostrazile pe care e vorba sa le construim sunt platite in mare parte cu bani europeni si sunt coridoare europene.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Septembrie 15, 2013 la ora 22:43

          Proiectul este aprobat de judetul Maramures, este pe internet, ere si „opinia” de public trecuta. Problema daca este sa primim fonduri europene sa facem drumurile unde ajuta la dezvoltarea tarii IN PRIMUL RIND si pe urma la dezvoltarea EUROPEI. Sper ca vezi diferenta, tara intii pe urma europa, ca daca noua nu ne pasa de noi atunci cui?

          Răspunde
           
          1. VictorL
            Septembrie 15, 2013 la ora 23:47

            @Asa o fi, insa poate e vorba de cofinantare si la nivel local.Daca aia de la Maramures hotarasc ca ii ajuta pe ei pot aloca bani de la ei,la nivel local in afara de ce hotaraste Bucurestiul.

             
        2. sanduCu
          Septembrie 15, 2013 la ora 22:50

          Victoras, asta-i a doua de astazi care nu trece, ai sa incepi sa vorbesti la pereti…

          Răspunde
           
          1. sanduCu
            Septembrie 15, 2013 la ora 22:53

            ..ba uite ca a trecut, o astept pe prima, e mai dureroasa..

             
  • Un fost spectator
    Septembrie 15, 2013 la ora 15:27

    Ai dat-o in bara si a iesit afara cu „seenow”, bai Moise. Mai bine le spuneau „see NO”!!!

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Septembrie 14, 2013 la ora 23:24

    Cind am plecat din Romania, sanatatea era gratuita (mi se oprea nu stiu ce procent din salariu) si daca aveam nevoie de ceva (orice, spital, policlinica, urgenta – exceptie unele maruntisuri la farmacie, dar si alea mai scumpe daca aveam reteta de la doctor o luam mai ieftin sau gratis) nu numic altceva decit uneori asteptarea sau atentia. Acuma pe aici, mi se opreste ceva din venit pentru asigurarea obligatorie si mai plateste patronul pentru o asigurare suplimentara care pare a fi particulara (pe undeva, daca sapi mai adinc, este tot de stat – numai ca le mai da si altora o papica, motiv pentru care pare mai scump – extractia unui dinte la spital la urgenta e gratis, pe cind la dentist asigurarea patronului plateste 80%). Cu medicamentele la fel, ce iau din spital e gratis, ce iau de la farmacie unele platesc 20% sau nimic sau totul – unele chestii nu se asigura). Sunt si spitale asa zise particulare, de fapt asigurate din polite mai scumpe sau de elite, dar asigurarea de stat ramine neschimbata si considerata peste tot. Nu vad cu adevarat o diferenta intre un serviciu de stat si altul particular – cind aveam piatra la rinichi nici nu mi-a pasat ca pardoseala nu era lustruita sau ca aveam difuzor cu o melodie calmanta, atita timp cit tratamentul este identic. Doctorii din spitale, daca au timp, nu-i opreste nimeni sa-si deschida cabinete de consult specializate la care platesc in acelasi fel cu asigurarile pe care le am. Aici este reteaua de recomandari intre doctorii de familie si specialistii. Nu sunt obligat sa am doctor de familie – am un dosar medical unic oriunde m-as duce prin tara, si pentru dinti si pentru calciie. N-am nevoie de recomandarea nimanui sa ma duc la spital cu ambulanta (nu astept) si tot la „urgenta” pe picioarele mele astept pina crap, uneori se indura de mine Cel de sus (nu ei) si imi vine rindul mai repede. Uneori, daca esti actor bun, poti sa incerci sa-i tricuiesti. Ce este clar, nimeni nu se atinge de tine (nu pastila, nu ace, stai cu dintii in batista – intelegi, nimic) daca nu poti dovedi ca ai cu ce plati. Si asta o vad pe computer ca lucrezi, ca ai proprietati – te pune sa semnezi ca sa aiba si avocatul lor ceva la mina la o adica. Chiar si o sora medicala daca vrea sa ciupeasca poate sa intre la o afacere de asistenta la domiciliu pe diverse profilii, pastrindu-si jobul la spital sau la cabinetul unui doctor. Deci ce mama naibii e in Romania? Salarii de stat, salarii particulare? Practic nu exista, nu este posibila sanatate particulara. Am uitat, inainte sa plec din tara aparusera niste policlinici cu plata – asta a fost o porcarie trandafirie cu plata pe bune dar si taxata ca la restaurant de lux – adica cui ii prisoseste poate sa mai puie si la cutiuta milei. Intr-adevar, cind au aparut sindrofiile astea, incepeau doctorii sa te jongleze prin spital pina ajungeai la „cu plata legala”. Probabil ca ceva de genul asta se intimpla acuma pe acolo. In orice caz, fondul de salarizare corespunde cu nivelul serviciului – daca nu, ori bugetul baga mina in buzunarul cadrelor medicale, ori serviciile nu sunt suficient de bune sa merite fonduri mai mari. In nici unul din situatii, solutia nu este sa mergi in strainatate si sa te intorci cu 7 limbi straine – ca-i acelasi piramidon, numai sa-l dai cui trebuie si cind trebuie. E bun si aerul conditionat, in unele locuri chiar obligatoriu, dar altfel nu-ti crapa maseaua dupa el. Deci solutia este sa se respecte un standard medical unic pe tara si sa se instaureze gratuitatea sanatatii, sa vedeti ca toate salariile se aranjeaza de la sine, chiar si atentiile vor continua ca e in firea lucrurilor. Pe aici eu nu am dat, pentru ca nu ma obisnuisem nici in Romania, dar sa nu cumva sa credeti ca nu se da sau nu se primeste. Sistemul de donatii exista la toate nivelele (pentru reutilare, modernizare, cresterea calitatii serviciului, organizatii voluntare – fara profit, si multe altele), legal sau pe sestache.

    Răspunde
     
    1. un turist
      Septembrie 15, 2013 la ora 00:04

      SanduCu: Sint numai cu sotia si la o contributie pe luna trecuta la sanatate de 726,63€ cit s-a incasat de la mine pot sa am si unele pretentii sau? Si asta NU la privat.La privat platesc pentru unele probleme in CONCEDIU numai 17€ pe an la ADAC. Vreau sa spun ca nu am un salar fff mare.La unele gratificatii ajunge usor la o contributie de 1000€ pe luna.Sa nu fie o confuzie ca jumatate plateste seful.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Septembrie 15, 2013 la ora 21:08

        Dl unturist, nu stiu sa spun cit la suta se retine pentru asigurarea obligatorie de stat (poate ca e gratis) pentru ca avem doar o taxa federala, pensia si neangajarea. Dar cum am spus, vad asigurarea suplimentara (optionala) platita de patron (in general 3/4 el si 1/4 eu; dar la ultimul si sfertul ala mi l-a dat inapoi, pe stat – deci gratis) tot ca una de stat. Daca urmaresti drumul banului tot la stat ajungi, adica se duc multi bani pe filiera birocratica – ma rog se creaza „necesitatea” de numeroase locuri de munca in sectorul particular. Intelegi, asigurarile astea, de orice fel daca ar fi obligatorii si toate de stat ar fi mult mai ieftin, mai practic, mai efectiv. Se creaza locuri de munca in privat pentru contopisti (chiar daca astazi sunt IT-isti, pentru ceea cu ce se ocupa tot contopisti se cheama). Asta se vede cel mai clar cind esti la spital, ei stiu clar cine si cit acopera, si daca mai ai ceva de platit din buzunar – in general nimic. Deci sanatatea este de stat, privatul este o baliverna, Chiar ambulanta este practic de stat, de la caz la caz, spitalul decide daca iti mai cere banii inapoi, pe care i-a decontat ambulantei. Ambulanta nu este acoperita de asigurarea particulara. Nu stiu sa spun daca merita locurile astea de munca fata de un serviciu greoi de sanatate. Personal nu simt cam nimic, nu prea folosesc asigurarea optionala, cam niciodata. Dar stiu altii ca au probleme cu corespondenta, pe internet, aprobari, compensari de polite, trebuie sa verifice mereu cine acopera nu stiu ce – iti spun, e o mizerie.

        Răspunde
         
        1. un turist
          Septembrie 15, 2013 la ora 22:26

          SanduCu. Asigurarea de sanatate este undeva in jur de 16% din care eu platesc 55% si seful 45%. Ceea ce priveste ambulanta aici nu sint discutii de plata ca este gratuita pentru ca nu se stie niciodata daca este grav sau nu. Abuzurile si glumele sint taxate de nu mai ai placerea a doua oara sa o faci. Casa de sanatate de stat are contracte cu toata Europa ca tratamentele si spitalizarile sa fie gratuite si acel minuscul 17€ pe an platesc daca merg in concediu intr-un stat non-Eu si acopera toate cheltuielile pina la 500000€ plus transportul acasa in cazuri speciale. In general sintem bine acoperiti de asigurare. Avem si noi unele plati extra dar nu sint mari. La un specialist trebuie sa ai deasemenea programare dar daca te duci la urgente esti luat si fara. A fost nevoie si la noi de o trimitere de la medicul de familie dar de anul acesta s-a suspendat si mergi unde ai nevoie si la cine doresti
          -O mica intimplare: Am fost in Romania la un chirurg cu copilul pentru a i se extrage o unghie,la coada erau cel putin 50 de persoane., Am intrat si i-am spus asistentei ca doctorul primeste 100DM si ea 10DM si intradevar am fost luat primul, am ramas mut cind am fost chemat inauntru asa repede.

          Răspunde
           
          1. sanduCu
            Septembrie 15, 2013 la ora 23:07

            Rusine! Corupatoru-le! In Israel ati fi intrat toti trei la pirnaie! Eee, glumesc, daca parintii nu fac totul pentru copii, atunci cine? In linii mari nu sunt diferente intre Germania, Israel si Canada. Cu asigurarea medicala cind plec peste granita, m-am multumit cu cea oferita de cartea de credit. De fapt, sunt multe altele care revin gratis si sunt legate de dreptul cetatenesc care le leaga una de alta la nevoie. Cind ies in interes de serviciu, ma acopera ei si nu stiu nimic. Asigurarea obligatorie are si ea ceva cu iesirea in strainatate.

             
    2. VictorL
      Septembrie 15, 2013 la ora 09:57

      @SanduCu.Ce mama naibii e in Romania?Pai sa incep cu strada;La tot al patrulea magazin e farmacie particulara.De Stat nu mai exista de 20ani.Tot pe strada trec salvari ,,in draci”,cu girofare,sirene de scoala cit ai fi de beat…Daca ti-a venit rau si vrei sa mergi la Urgente,ca numai acolo trebuie sa mergi,pui mina pe telefon si chemi 112 sau direct salvarea daca-i stii numarul.Daca nu ai putut sa suni si ai cazut jos suna altul…Ai si sansa sa te considere betiv si atunci nu te baga numeni in seama decit aurolacii care-ti fura portofelul.Daca nu ai sunat si te-ai dus la Urgente de capul tau,mare grseala…Nu te baga in seama nimeni.Trebuie sa te intorci acasa si sa suni dupa cum am povestit 112.Va veni Ambulanta,SMURD-ul(lui Arafat)adica Pompierii sau vreo ambulanta de la clinici particulare,care e mai aproape disponibila.Dupa ce te baga in Centrul de Primiri Urgente(ce nume pompos)si te da in primire alora de acolo vei avea de asteptat pina are cineva timp sa vada de ce ai venit,pentru ca sunt putini si actioneaza in ordinea gravitatii cazurilor.In caz ca ai mai avut zile de la Dumnezeu te vor consulta,iti vor face pe loc analize,tomografie(daca ai bani si pile),cheama si alti medici specialisti din spital,ca oricum la aia in sectie vei ajunge,te ia unul in custodie si te interneaza.Asta nu-i asa simplu ca pe linga buletin trebuie sa ai si Cupon de Pensie,sau sa fii undeva angajat,adica sa platesti taxe.Daca nu esti tot te repara insa vei avea de plata la urma totul…Cu patul pe rotile te plimba brancardierul si rudele(eventual,daca au venit intre timp)dar plimbarea costa,dupa cum te lasa inima.Daca nu ai rude,bani si inima buna,e nasol.Oficial e gratis totul dar nimeni nu te spala sau sa-ti schimbe plosca la timp asa ,,pe urs”…Infirmierele au salarii mici si oricum sunt ocupate la locul de fumat sau pe la altii mai banosi.Ti se face tratamentul la ore stabilite dar dupa o injectie,doua trebuie sa trimiti pe cineva la farmacie in cartier.Are si spitalul farmacie dar e inchisa si oricum nu da nimic la vinzare ci doar pentru spital.In cartier ai farmacii una linga alta,nu-i problema.Daca ai bani ii lasi acolo(prin reprezentanti binenteles).Mai departe totul e rutina.Vizitele medicilor la ore fixe…Ah..daca te-au si operat deja ai achitat deranjamentele,anestezistei,medicului,etc,si ai venit iarasi in salon plimbat de brancardieri si infirmiere(amabile dupa cum le-ai bagat in seama).Acuma in salon nu stai ca la hotel cit vrei,nici daca ai bani.Te amelioreaza si te trimite la un spital particular unde contra cost se ocupa toti de tine.Spaga nu mai dai ca deja ai platit totul dinainte;doar ceva medicamente daca ti s-au terminat cele cu care ai venit de la spitalul de Stat.In cazul asta iarasi la farmacie(prin reprezentanti).Asta cu spitalul particular nu e obligatorie; daca are cine sa te ingrijeasca mergi acasa fericit.Daca nu erai fericit ,adica ameliorat,te luau brancardierii dupa ce se termina suferinta,la vreo doua ore,si te depuneau la frigider pina cind vin rudele cu sicriul,gata pregatiti de inmormintare.Pentru asta mai e un hop cu actele prin spital,pe la Primarie,de achitat toate dandanalele…Revenind la spitalul particular,daca apar complicatii cheama iar Ambulanta la 112 si te trimit inapoi la cel de Stat,unde reiei tratamentul vechi sau altul,faci iar operatie sau ce hotaraste specialistul.Dupa asta ciclul se reia pina ajungi acasa,intr-un fel sau altul,dupa cum da Dumnezeu.Acuma intelegi si de ce sunt romanii asa de bisericosi,ca la Dumnezeu e speranta.
      Banii din taxe care sunt pentru sanatate ii incseaza Statul si in functie de citi pacienti are arondati ii primeste medicul de familie,proportional cu salariul fiecaruia.La medicul de familie trebuie sa te duci cind are programul afisat pe usa dar numai cu programare telefonica.Daca ai programare vii in ziua respectiva si te asezi la coada in fata usii.De fapt nu stai la coada ca sunt si vreo doua scaune si ceva reviste sa nu te plictisesti.Cind te primeste medicul de familie,te consulta,si-ti scrie o trimitere catre Spacialist sau o reteta,pe care ca sa nu mai umbli,,creanga”te indruma la o anumita farmacie ,,prietena”.Eventual o pune pe asistenta sa sune acolo ca sa-ti opreasca medicamentele.La cabinetul medicului stomatolog te duci tot cind are program dar cu banii pregatiti ca toate sunt particulare si cam pe peste tot in toate cartierele,dinti sa ai…La fel si cabinetele de medici veterinari unde sunt ingrijiti cateii,altii decit aia ,,comunitari”,care sunt mai ghinionisti si nu-i ingrijeste nimeni;incaseaza doar banii…In speranta ca te-am lamurit iti urez sanatate maxima si fara interventii.Bafta!

      Răspunde
       
      1. un turist
        Septembrie 15, 2013 la ora 15:05

        SanduCu: La cele enumerate de d-voastra simt ca i-mi este frig pe spinare. Am avut numai unele interventii chirurgicale dar totul fara nici o discutie sau nemultumire. NU avem spitale private in afara de cele de WELLNESS care sint un fel de pensiuni unde platesti totul ce doresti sa-ti faca. De spaga la doctor nu am auzit si nu am pe nimeni cunoscut sa fi dat. Daca asa stau lucrurile atunci nu este de mirare ca sint salarii mici si pe linga cistiga mai mult ca un doctor la noi. Nu inteleg miorlaitul la conditiile ce sint. Asigurarile sint de stat si private. la cele private ai asemenea ca in Romania mai mult service privind comportamentul cadrului medical dar tratamentul propriu-zis nu difera daca nu ai pretentia sa primesti un zimbet in plus. Dupa toate relatarile trebuie sa-ti fie mila de cetateanul Roman cind este bolnav nu de boala ci de tratamentul oferit si primit. A fost cazul ca s-a transplantat organe la persoane protejate dar au fost cu toti urmariti penal si nu vreau sa stiu care au fost urmarile.
        -Ce priveste veterinarii acolo am de achitat toata nota de plata sau ca am asigurare de animal.(Chip+injectiile+sterilizare+consultatie=cca.800€)

        Răspunde
         
        1. un turist
          Septembrie 15, 2013 la ora 15:12

          Scuze era pentru VictorL!!!!!

          Răspunde
           
          1. VictorL
            Septembrie 15, 2013 la ora 17:24

            @UnTurist.Adica la cit e Germania de dezvoltata si tot are sistem de sanatate de Stat.La noi sunt privati medicii de familie si stomatologii iar spitalele sunt de Stat.Adica unii iau banii si nu fac numic iar cei care fac sau ar trebui sa faca nu sunt platiti sau pacientul trebuie sa-i mai plateasca o data.Binenteles ca romanii reacioneaza si platesc taxe pe cit posibil deloc dupa programul,,ma furi,te fur si vedem care e mai hot”.Oricum suntem obligati sa facem tot felul de fise medicale,contra cost ,la clinici particulare pentru ca Statul nu mai face asa ceva nici macar pe bani,la angajare,la schimbat permisul de conducere,etc…Platim bani multi pentru sanatate si sanatate avem doar de la Dumnezeu.Care ar fi solutia?.. Dupa mintea mea bolnava ar trebui nationalizat tot sistemul de sanatate si pedepsirea cu inchisoarea a tuturor celor care lucreaza in sistem,incepind cu portarii de la intrarea in spitale.Vor sa plece? Sa plece toti in Anglia dar dupa ce isi achita cheltuielile de scolarizare.Facem doctori pentru Europa pe banda rulanta si dupa ce umplem Europa vom avea si noi.Se vor intoarce cind le va conveni salariul de aici si asta imediat ce vor vedea cum e in alte tari si ce intimpina pe acolo.Nicaieri nu sunt ciini cu covrigi in coada dar au gasit aici terenul slab din cauza coruptiei generalizate.
            Cit despre ciini acum aud ca ne piraste Brigitte Bardot pe la Bruxelles ca omorim ciinii,pe care ea ii iubeste.Nesimtita cind a fost in Bucuresti a primit-o Basescu si i-a facut cadou ceva din aur…A luat cadoul si de ciini nu s-a mai ocupat.Au ramas sa ne manince noua copiii…O doare inima de ciini dar de copiii nostri nu,ca unii cersesc pe strazile Parisului,unde ciini au fost eutanasiati cu totii,de unul nu mai vezi fara lesa la git si un idiot cu maturica si faras la remorca.Si la noi costa la fel vaccinurile pentru ciini dar cind romancutele se plictisec de ei ii elibereaza ca sa le mai dea si altii sa manince.Stau pe linga blocuri dar cind intra ,,in calduri” devin periculosi si se aduna in haite.Pe vremuri vinatorii aveau norme sa-i impuste dar acum ca unul a impuscat un ciine in loc de iepure risca puscaria.In timpul asta,sunt copii care dorm prin canale si isi fac veacul pe strazi fara sa le dea nimeni de mincare nici cit unui ciine.

             
          2. un turist
            Septembrie 15, 2013 la ora 19:37

            VictorL.Pe Brigitte o doare in partea dorsala de ciini si animale, problema ei este reclama si acapararea de mai mult profit din ONG patronate de ea.In afara de filme nu a facut nimic altceva decit sa caute renumele si situatie financiara buna ca toti de felul ei.Nu stiu dar ma interesez cumva citi ciini are personal.

             
          3. VictorL
            Septembrie 15, 2013 la ora 19:53

            @UnTurist.Poate aflati si daca a crescut vreun copil in viata ei…Se spunea pe vremuri ca a adus mai multa valuta Frantei decit Uzinele Renault.Cred ca a avut bani de scutece si de lapte praf.

             
          4. un turist
            Septembrie 15, 2013 la ora 22:04

            HABAR NU A AVUT NICIODATA SI IN PREZENT HABAR N-ARE DE LUMEA IN CARE SE INVIRTE: LUMEA REALA A TRECUT DEPARTE DE EA:

             
      2. sanduCu
        Septembrie 15, 2013 la ora 22:13

        Victoras, am prins tabloul, este ceva mai comlicat decit pe vremuri dar totusi acelasi. Remarc ca „totusi te repara”, aici daca n-ai cu ce plati, astepti putrefactia. Adica incearca totusi sa vada daca au fonduri speciale de la vre-un donator sau donatii in general, dar daca nu, in mod artistic, pe usa din dos, cu ambulanta (ca sa nu te revolti tocmai la ei ca strici peisajul) platita de ei, ajungi la destinatie, acasa unde astepti preotul. Sunt foarte pornit pe sistemul asta, daca bolnavul poate sa se apere e in ordine, altfel, neputincios, e ras. In Romania in Colentina, cind eram cu sotia pentru soacra-mea (aliatul meu principal sa-mi cistig sotia, o olteanca de zahar – ii spuneam mereu „nu stiu ce esti, dar numai olteanca nu”, ea ridea), ne lasau sa avem grija de ea cu schimbat, spalat, perfuzii (eu numaram picaturile, glumesc). Aici, eram cu sotia (durere si furie), nu te lasa sa-i faci nimic, numai ei si nu prea bine – odata am controlat, totusi am experienta si era arsa pe spate. Nu stiu ce vede un taur (eu sunt capricorn), dar a inceput sa tremure spitalul sub picioarele mele si am inceput sa o imbrac (singur), am pus-o in scaun co rotile – au venit la mine, cu seful sectiei in par, ca n-am voie sa o iau, ca unde o duc? Si le-am spus intr-o engleza „clean water revival”: de drepturile mele nimeni de aici nu mai are dreptul sa-mi vorbeasca! Nu au chemat politia si stii de ce. Nici eu nu i-am dat in judecata (cind aveam evidentele sa cistig, aveam alte prioritati), iar mai tirziu cind din obisnuinta lor, primesc la posta un chestionar, ce parere am despre serviciul lor impecabil – le-am scris in diagonala cu un marker: Be careful, you will be next! si am trimis-o. O alta experienta, din lumea civilizata (ca nu toate sunt in realitate ca si cum ai fi la Versailles), eram la gogoserie, noaptea Sotia bolnava acasa cu fetita) si am un accident – un rau nu vine niciodata singur – ma lovesc la cap, si singerez puternic. Eram acolo doi, tipul imi spune ca poate sa inchida sa vina cu mine – la dracu cu clientii de dimineata. Ii spun ramii aici, cheama pe altcineva, am sa sun mai tirziu, Ii spun la care spital ma duc. Nu m-a oprit nici o politie, am oprit la toate stopurile, dar nu mi-a pasat de viteza – era liber. Ajung la spital, de parca ma muscase un crocodil de cap. La URGENTA, vin la receptie, ma invita sa stau pe scaun (n-a avut nici o tresarire, sunt obisnuiti sau nesimtiti?), mi-a verificat asigurarea obligatorie si in general cum sunt cu banii, abia acuma imi ia pulsul si in sfirsit imi pune un pansament curat la spartura. Mai tirziu, o vecina, sora medicala imi explica ca daca e sa mori, ei spitalul nu vor sa aibe nimic cu asta – nu i-am facut nimic – adica rezisti cit poti pina ne ocupam de tine. Si am asteptat 3 ore in sala de asteptare, apoi mi sa facut o radiografie, nu aveam hemoragie interna, m-au pansat, am primit reteta pentru pastile de dureri daca va fi cazul (de la farmacie cu asigurarea optionala/patron, 20% eu), dar n-am cumparat. A doua zi m-am dus la lucru, m-a asteptat managera general (stii ca aici daca ai accident pe teritoriul cuiva, il poti da in judecata pentru despagubiri – pe toate caile de acces spre casa ta, garaj, intrare, ai grija sa nu fie gheata sau apa sau coji de banane sau turturi sau mai stiu eu ce ca oricare incepe sa urle te costa direct din buzunar), i-am zimbit (era simpatica) si i-am zis: „daca-mi dublezi salariu nu zic nimic”, ma stia ca sunt mediteranean, si ea era jumate marocanca dar tot mi-a dat doua saptamini cu plata (nu concediu) sa fiu cu sotia. Ce vreau sa intelegi: unde este sistem nu este minte dar unde sunt oameni este suflet.

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Septembrie 15, 2013 la ora 23:42

          @Am inteles.Uitasem sa-ti scriu ce magazine sunt celelalte de linga farmacie;banca,casa de pariuri,bar.De multe ori e banca de mai multe feluri dar precis farmacia e iarasi mai incolo.Zici ca mincam pastile pe piine dar nu prea ne da mina.Totusi statul deconteaza multe retete si medicii de familie au aranjamentele lor si cu farmaciile si cu unii pacienti.Totusi la aia cu reparatia nu e chiar batuta in cuie daca nu ai cu ce dovedi ca platesti CASS-ul.Si mai e problema ca daca esti batrin te vor trata ca si cum ar fi ferm convinsi ca totul e doar o ,,frectie la un picior de lemn.Sanatate maxima!

          Răspunde
           
  • Constantin
    Septembrie 14, 2013 la ora 19:28

    Din fericire pentru mine nu am avut ocazia sa-i cunosc in mod direct pe cei doi invitati. Am inteles ca sunt doi reputati medici. Am cunoscut alti confrati de-ai lor. Mi-am dat seama, insa de un lucru. Cei doi medici nu merg la frizer, desi au parul aproximativ ingrijit. Probabil ca se tund singuri, sau au pe cineva in familie care le face serviciul acesta. Spun asta pentru ca frizerul la care merg eu ma intreaba mereu ba despre una, ba despre alta, iar eu il intreb la randul meu „Cum merg afacerile, domnu’ Gigi?”. Imi raspunde de la o vreme invariabil „Prost.” „De ce, il intreb, vad ca inca mai vin clienti?”. „Vin ca trebuie sa se tunda, da nu mai are lumea bani, domnu’ Constantin. Am scazut tariful la 7LEI pentru tuns, in speranta ca vor lasa 10. Mai mult de jumatate NU lasa nimic, ba mai cer si bon fiscal.” Carevasazica, Gigi frizerul a inteles foarte bine ca daca lumea nu mai are bani, nu mai poate avea nici el. Doctorii din platou par rupti de realitate. Ei vor mai multi bani. Pur si simplu ei se pare ca nu inteleg ca pana in momentul in care vecinul meu de profesie instalator de la etajul 5, ca si domnu’ Gigi frizerul, nu vor avea mai multi bani, nici ei nu pot avea. Nu trebuie sa fii economist ori vreun geniu cu abilitati in domeniul sociologiei ca sa-ti dai seama de asta. Asemanarea dintre domnii doctori si minerii de la Rosia Montana este surprinzator de mare. Si totusi…

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 14, 2013 la ora 20:21

      „Doctorii din platou par rupti de realitate. Ei vor mai multi bani”, aceiasi psihoza a miliardarului, la scari diferite, probabil la inceput.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Septembrie 14, 2013 la ora 19:27

    Eu cred ca medicii inteleg foarte bine situatia economica, iar reprezentatia lor din platoul TV face parte din campania de manipulare a publicului legata de plecarea medicilor din tara. Daca statul roman cheltuieste pentru un medic atatea mii de euro pe cat a calculat dom’ doctor, trebuie sa recunoastem ca atunci cand acesta emigreaza in Spania (Franta, Germania, …whatever) efectele externe ale pregatirii sale profesionale se manifesta inclusiv in Romania. O data pentru ca poate sa-si puna in valoare pregatirea in mod superior intr-o tara care dispune de conditiile tehnico-materiale necesare, poate sa-si dezvolte competentele si apoi le poate transmite colegilor romani. (Este la fel in cazul oamenilor de stiinta din diverse domenii – fizicieni, chimisti etc. care beneficiaza in tarile de adoptie de laboratoare, fonduri pentru cercetare s.a.m.d. – ingineri, ori chiar lucratori in diverse meserii – zidari, faiantari, instalatori s.a.m.d.- care la revenirea in tara dupa o perioada de activitate in strainatate, lucreaza mai bine odata ce deprind tehnicile moderne din Vest). A doua oara, pentru ca din partea UE tara noastra beneficiaza de fonduri care sunt create inclusiv prin contributia concetatenilor nostri medici care lucreaza acolo (de la taxe si impozite, pana la ameliorarea starii de sanatate publica din tarile rspective). Dar, dom’ doctor [si nu numai domnia sa] nu se gandeste spre exemplu la profesorii care pleaca sa munceasca in Spania. Cat costa statul roman formarea unui profesor? Cum este valorizata munca unui profesor roman care merge in Spania sa culeaga capsuni?!

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 14, 2013 la ora 22:07

      „la revenirea in tara dupa o perioada de activitate in strainatate, lucreaza mai bine odata ce deprind tehnicile moderne din Vest”, chiar asa? Adica acolo are tehnica si aici n-o are, dar totusi lucreaza mai bine. Probabil ca textul nu e complect – se intoarce, revizuieste sau construieste ce stie/vede ca lipseste si abia pe urma munceste mai bine. Exact aceasta lipsa se poate compensa fara „perioade de perfectionare/reciclare in strainatate”, chiar mai ieftin si in acelasi timp cu productia (cine spune ca robinetul romanesc trebuie musai sa fie la fel cu … altul?) – salarii (mai mari) pe masura beneficiilor (contributii = munca si cercetare simultan) sau e mai bine pierderi (lucrezi in alta parte cu ce ai invatat in tara)pe masura pierderilor (te intorci si tot nimic nu faci ca astepti „investitii” cu tehnica cu care te-ai obisnuit si care acolo deja va fi depasita). Ce spuneti e bine spus, dar cind este expus tot lantul, veriga cu vriga, este posibila o evaluare corecta a fezabilitatii fiecarei verigi si poate fi loc pentru o solutie mai practica, din care sa fie chiar mai multi beneficiari (mai bine mai multi beneficiari egali decit discrepante nedorite).

      Răspunde
       
  • gicu
    Septembrie 14, 2013 la ora 13:55

    Cum adica mergem (unii) la stat pentru ca stiu ca este „gratuit”? Da aia 10.5% din salariu pentru ce ii dau?? Ia mai gandeste-te domnu medic expert

    Răspunde
     
    1. Tudii
      Septembrie 14, 2013 la ora 15:42

      Se referea la faptul ca nu ti se percepe o taxa directa pentru servicile medicale, cum se percepe la privat. Tocmai, pentru ca tu platesti lunat 10.5% din venit. Sunt 6 milioane de oameni care nu platesc asigurari medicale. Pentru ei chiar e gratuit, ca sa zic asa.

      Răspunde
       
  • Florin
    Septembrie 13, 2013 la ora 14:26

    Moise, de ce nu il inviti pe Ponta in emisiune sa discutati obiectiv despre Rosia Montana. Se tot bat in piept ca vai de fundu nostru daca nu aprobam proiectul, dar in schimb sunt foarte multe „probleme” cu acest proiect care ar putea fi puse in discutie la un process. Ne-am saturat de atatea minciuni si balarii ce vorbeste el pe la televiziuni. Te-as ruga sa va documentati foarte bine despre starea proiectului, avize, procese in derulare si asa mai departe si sa il pui putin la punct pe Pontaur

    Răspunde
     
  • Doru
    Septembrie 13, 2013 la ora 13:02

    Salut! Apreciez emisiunea insa sunt doua saptamani de cand nu mai am acces la ea online (la TV nu am timpul necesar sa o urmaresc cap coada). Poate veti rezolva probleme astea de streaming odata si odata. Nici pe tvrplus nu se mai pot viziona inca de acum cateva luni.

    Deh, e timpul sa caut altceva…

    Răspunde
     
    1. Bogdan
      Septembrie 13, 2013 la ora 21:28

      Acuma trebuie sa platesti la seenow pt a vedea emisiunile inregistrate.
      Pana acum urmaream cu interes inregistrarile. Fiind in strainatate nu am posibilitatea sa urmaresc in direct. Timpul nu-mi permite. De acum, insa, ramane doar sa caut o alta emisiune la fel de interesanta. Pacat ca pe youtube nu mai poti gasi inregistrarile.

      Răspunde
       
      1. Moise
        Septembrie 13, 2013 la ora 22:36

        Pe bune! Sunt pe seenow in freezone
        http://www.seenow.ro/emisiuni-tv-freezone-2697-pagina-1
        si asta numai pentrui variantele de mobil. cele de desktop le dati play de aici de pe biziday. Seenow ne gazduieste si ne ofera inregistrarile la o calitate mult mai buna decat youtube. de aceea nu le mai punem acolo.

        Răspunde
         
        1. Nicolae
          Septembrie 14, 2013 la ora 00:13

          Subscriu cu ceea ce zice Bogdan, fiind in Canada si utilizand Android pe Nexus7 aplicatia Seenow imi solicita 2euro/ emisiune! Imi placea optiunea de a vedea pe YouTube mai mult.

          Răspunde
           
        2. dan
          Septembrie 14, 2013 la ora 14:31

          Locuiesc in Franta si de 2 saptamani emisiunea nu mai poate fi vizualizata nici de pe biziday nici de pe seenow in varianta de desktop. D-le Guran puteti sa ii intrebati pe cei de la seenow daca nu cumva au restictionat emisiunea pentru cei din stainatate? Este posibil ca pe seenow emisiunea sa se vada in Romania si sa fie blocata in strainatate pe baza ip-ului.

          Răspunde
           
        3. Petrişor Dima
          Septembrie 14, 2013 la ora 14:48

          Pe iPad nu merge fără plată. Nu există zona freezone. Pe web e OK 🙂

          Răspunde
           
        4. Bogdan
          Septembrie 15, 2013 la ora 12:20

          Nu sunt chiar strain in ale IT-ului. Si oricat m-am straduit sa vizionez emisiunile (atat de pe Firefox, IE etc) nu am reusit. Nu am succes nici pe Galaxy S2 cu Android 4.1.2.
          Nu ma intereseaza neaparat calitatea imaginii (a stream-ului), cat calitatea continutului emisiunii.
          Salutari din Regatul Unit.

          Răspunde
           
  • Ion
    Septembrie 13, 2013 la ora 12:04

    Am renuntat de mult la sistemul sanitar public desi platesc contributii ca salariat, datorita serviciilor execrabile. Daca am o problema ma duc direct la spitale sau cabinete private, De aceea ma simt indreptatit sa dau cat mai putini bani statului, deoarece nu se intoarce nimic la mine, nici asistenta medicala, nici siguranta si securitate, nu invatamant de calitate, nu justitie, nu infrastructura decenta, nu si nu.

    Răspunde
     
  • Gabi
    Septembrie 13, 2013 la ora 10:17

    In general vorbind, toata stima pentru activitatea d-lui Moise Guran, e printre putinele motive pentru care mai deschid televizorul.
    In particular, tocmai a facut in aceasta emisiune o afirmatie care ma contrariaza: cum ca romanii sunt obisnuiti cu serviciile medicale gratuite.Ori:
    1. lumea nu prea merge la medic cu mana goala, deci automat isi asuma un cost, si privat sau nu, omul stie ca trebuie sa plateasca.
    2. pentru fiecare angajat se plateste lunar un procent din venit catre sanatate atat din partea angajatului cat si din partea angajatorului – obligatoriu. Iar aceste contributii nici nu sunt egale pentru toti – cum ar fi serviciile medicale – ci procent din salariu.
    Asa se face ca vreau-nu vreau, platesc lunar sume importante, pentru a beneficia de aceste servicii poate o data la cativa ani, in general pentru probleme minore.
    Iar in acele situatii tratamentul cu indiferenta sau dispret este aproape o regula, si este frustrant stiind ca acel medic este platit si din contributiile mele.
    In plus, nu ai ce cauta acolo fara dovada ca esti cu contributiile la zi.
    Atitudinea medicilor poate fi cauzata de nemultumiri salariale, dar cinstit este, in orice munca te angajezi, daca ai acceptat un salariu, ar trebui sa iti si faci treaba – cu atat mai mult in medicina, unde astepti ca motivatia sa fie sustinuta si de o chemare si dorinta de a ajuta.
    Astfel ca sanatatea de la stat nu este in nici un caz gratuita, ba poate fi mai scumpa decat serviciile private, la o calitate mult redusa.
    Prea mult pentru un comentariu, as putea continua la nesfarsit…

    Răspunde
     
  • Ovi
    Septembrie 13, 2013 la ora 09:32

    Ce pespectiva, ce reforma? Este vorba de respectul minim fata de munca si fata de oameni. Este vorba despre dispretul si nepasarea cu care suntem condusi de liderii nostri. Nu trebuie facuta o emisiune in care sa se discute „cauzele complexe” si „reforma”. Trebuie facuta o discutie despre bun simt si despre cat de nemernica este clasa politica care ne conduce acum!!!

    Răspunde
     
  • Ionel Maier
    Septembrie 13, 2013 la ora 06:59

    Oare de ce emisiunea de joi nu este în freezone la Seenow?
    De ce a dispărut cu totul freezone din aplicația de Android?

    Răspunde
     
  • vali
    Septembrie 13, 2013 la ora 00:06

    Nustiu dece, dar nu prea imi mai place decand aveti invitati in emisiune…
    ori trebuie sa ma obisnuiesc cu asta ori… e ceva ciudat… parca s-a schimbat unicitatea aia a emisiunii, devine cotidian…

    Răspunde
     
    1. dan
      Septembrie 13, 2013 la ora 13:45

      bravo Vali, „unicitatea emisiunii”, Moise totul devine plictisitor..

      Răspunde
       
    2. dan
      Septembrie 13, 2013 la ora 13:45

      bravo Vali, Moise totul devine plictisitor..

      Răspunde
       
    3. Bogdan
      Septembrie 14, 2013 la ora 01:46

      Subscriu la ce au scris baietii … din pacate dezbaterile nu sunt la fel de interesante ca emisiunile Biziday.

      Răspunde
       
  • Darius
    Septembrie 12, 2013 la ora 22:51

    Doresc sa urmaresc emisiunea live insa nu mai inteleg la ce ora se difuzeaza! Ati trecut pe ora 22:30 ca azi sa aflu ca iarasi a fost la ora 19?! Dau click pe bannerul din dreapta cu ora 22:30 si scrie pe site la TVR ca ora 19:00… ce sa mai inteleg?

    Răspunde
     
    1. Terje Bakken
      Septembrie 13, 2013 la ora 13:37

      se vede ca ai avut concediu prelungit si ai lipsit de la „ore” …a explicat Moise la inceputul lunii transformarea emisiunii, vor fi mai multe emisiuni cu nume si tematice diferite de la ore diferite…gasesti informatia daca depui putin efort

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase