Profituri mari, autostrăzi lipsă

Publicat la data de de Moise

editorial plasma

de Moise Guran

Consiliului Concurenței i s-a părut ciudat faptul că în România o autostradă e mai scumpă de trei ori la șes decât în Bulgaria. Tot la șes. Trebuie să fie ceva cu câmpiile românești, căci un kilometru de autostradă e mai scump la șes și decât în zonele de deal, acolo unde sunt mai frecvente podurile și alte lucrări inginerești mai complicate. Celor de la Consiliul Consurenței li se pare că au dat de urma unor posibile șpăgi, pe care de altfel le suspectăm noi toți. Problema acestei analize – șes cu șes, vale cu vale, este că ea nu revelează adevăratele mânării care se fac în aceste contracte publice. Consiliul Concurenței nu a analizat de exemplu termenele de execuție ale autostrăzilor. Dacă avea curiozitatea să vadă cât de repede se face o astfel de lucrare de să zicem 100 de kilometri în occident și ce termene generoase primesc constructorii în România ar fi ajuns la o concluzie simplă – poți face o autostradă și cu cinci lopeți, dar va dura un deceniu, dar poți face aceeași autostradă și în câteva luni, dar va trebui să angajezi mai mulți oameni.

Motivul pentru care economiștii insistă pe necesitatea investițiilor în infrastrutură în România nu este neapărat acela că n-au pe unde să alerge posesorii de Ferrari cu 200 la oră. Efectul benefic cel mai important nu este mersul cu viteză din punctul A în punctul B, ci exact locurile de muncă ce se creează. Dacă facem locuri de muncă pentru cinci lopeți, ca să ne rămână mult profit și multă șpagă, efectul în economie al construcției unei autostrăzi e limitat.

Pentru a scăpa și de șpăgi și de costuri umflate și de termene cincinale nu există decât soluția în care constructorul face autostrada cu banii lui și își scoate apoi profitul din taxa de autostradă. Nu vrem cu taxă? Vrem gratis? Păi avem acum autostrăzi gratuite dar plătim de ne sar ochii taxe și impozite care ajung în șpăgi la autostrăzi pentru nepoți.

This entry was posted in MOISE. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

36 răspunsuri la Profituri mari, autostrăzi lipsă

  • Constantin
    August 31, 2013 la ora 15:41

    Consiliul Concurentei NU este un organism ezoteric care sa se ocupe de fenomenele ciudate fata de care sa emita opinii. Obiectul principal de studiu in urma caruia a rezultat Raportul pentru anul 2013 il reprezinta respectarea conditiilor de concurenta „pe piata constructiei de drumuri şi autostrazi”. Prin urmare, nu se analizeaza concurenta facuta de constructorii de autostrazi bulgari din Bulgaria celor romani. Faptul ca statul cleptocratic roman a depasit coruptia din Bulgaria nu este o surpriza pentru cei (din ce in ce mai multi concetateni) care viziteaza tara vecina. Am vazut şi eu trecand pe centura Sofiei in drumul spre Grecia pe „doreii” lor la lucru; nu se omoara deloc cu munca şi totusi ne depasesc categoric intr-o concurenta directa. Diferenta de pret intre kilometrul de autostrada construit in campia romaneasca şi cea bulgareasca este de competenta DNA, nu a Consiliului Concurentei. Doar ca cei care ar trebui cercetati sunt „ca romanu’, impartiali, cu toate camerele, cu toate partidele”, asadar nu pot fi deranjati.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 31, 2013 la ora 20:24

      ma intrebam daca UE este in jurisdictia DNA, daca da – baietii au nevoie sa li se mai adauge citeva mii de locuri de munca… Nu de alta, dar pestele de la cap se impute, iar Romania abia-abia a intrat in hora, tocmai acuma cind incepe sa se invirta sa oprim muzica?

      Răspunde
       
  • Constantin
    August 31, 2013 la ora 15:39

    Discutia despre termenele de executie trebuie sa fie o gluma! Un cunoscut s-a casatorit cu o frumoasa japoneza venita la studii şi s-a mutat la Osaka, un oras asemanator cu Bucuresti din punct de vedere al dimensiunilor de suprafata şi al populatiei. Intr-o zi de marti pe strada pe care locuia a aparut anuntul „In data de joi…se vor efectua lucrari intre orele 23.30-5.00 , iar circulatia pe acesta portiune de strada va fi restrictionata. Municipalitatea isi cere scuze, bla, bla…”. Curios, omul s-a asezat joi la fereastra sa vada daca japonezii chiar se vor apuca de treaba la ora 23.30 cum zicea anuntul. La ora 23.25 au aparut masinile cu panouri, iar la 23.30 fix circulatia a fost oprita, iar muncitorii s-au apucat de spart asfaltul. A doua zi cand s-a trezit masinile circulau şi mi-a jurat ca nu puteai sa-ti dai seama ca peste noapte fusese santier pe strada aia. Istorioara poate fi privita inclusiv ca o chestiune de concurenta. Dar cu implicatia factorilor administratiei publice şi a cetatenilor care i-au ales. Atat timp cat licitatiile pentru lucrarile publice nu sunt trucate si nu sunt viciate de contracte cu acte aditionale in defavoarea cetatenilor, concurenta intre firmle de executie este una reala, iar gradul lor de competitivitate creste odata cu scaderea pretului lucrarilor.

    Răspunde
     
  • Constantin
    August 31, 2013 la ora 15:32

    Daca este o chestiune de concurenta, apoi este vorba despre concurenta intre factorii de decizie in domeniul constructiei de drumuri şi poduri. Este de fapt vorba despre concurenta intre politicienii de care depinde in orice forma executia infrastructurii rutiere in tara noastra. Daca ne referim la spagi, politicienii NU pot fi straini de fenomen. Ei sunt parte esentiala a sistemului care a cuprins precum o caracatita institutiile statului iar DNA pare sa poata face prea putin in comparatie cu amploarea fenomenului. Traim intr-o cleptocratie autentica. Iar cei care discern intre politicienii care urmeaza sa conduca tara sunt cetatenii care fac alegeri aparent proaste. In realitate, alegerile lor sunt determinate de gradul redus de educatie (despre care s-a discutat intr-un alt post) si de lipsa de informare, care fac posibila manipularea masiva prin presa, prin oferirea de mici cadouri s.a.m.d. Este unul dintre motivele pentru care politicienii doresc ca cetatenii sa fie in continuare o masa de manevra cu un nivel scazut de trai şi o educatie precara.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 31, 2013 la ora 20:03

      „Traim intr-o cleptocratie autentica”, as adauga (fara sa gresesc) EUROPENIZATA. Toate sunt corect spuse, dar puterea exemplului o uitam. Daca in Europa merge, in Romania de ce nu? Nu e si Romania .. membru?

      Răspunde
       
  • Constantin
    August 31, 2013 la ora 15:29

    Economistii privesc in catre argumentele de natura economica ce intarzie dezvoltarea infrastructurii rutiere şi, de asemenea, la efectele acestei intarzieri asupra economiei. In context, as spune ca distributia banilor in economie este un beneficiu secundar. Cel principal este dat de utilitatea cailor de comunicatii care este reflectata in reducerea costurilor de transport inclusiv prin reducerea timpilor de operare, cresterea gradului de siguranta a transportului, micsorarea efectelor negative ale traficului pe drumurile regionale care trec prin localitati (degradarea acestora, disconfort, risc de accidente etc.). Externalitatile pozitive ale dezvoltarii infrastructurii de transport sunt numeroase, iar dintre ele vreau sa remarc dezvoltarea turismului, cresterea atractivitatii mediului investitional, dar şi economia de carburant al celui care „merge din punctul A în punctul B” nu cu 200km/h, ci cu 130km/h (140km/h cu dispensa de la Politie) şi nu trebuie sa se deplaseze cu max. 60km/h in localitati şi sa cedeze trecerea pietonilor s.a.m.d. In cele din urma, intr-adevar, locurile de munca conexe generate de constructia infrastructurii sunt intotdeauna numeroase in economia orizontala, dar şi pe verticala.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 31, 2013 la ora 19:50

      Tocmai ma intrebam (nu poti sa mai fii sigur) daca exista un Program/plan de dezvoltare al retelei rutiere romanesti, intru pe Google si vad ca Da. Aleg la intimplare „Axa Nordului”
      http://www.cjmaramures.ro/detaliu.aspx?eID=2386&t=programe&Node=13
      Proiectul are o valoare estimată la 852 milioane euro pentru 82,335 km cu o gramada de lucrari de arta, inclusiv un… tunel de peste 4 km care poate fi realizat ca „drum cu taxare a utilizatorilor”. A fost deschis un sondaj de opinie referitor la oportunitatea investiţiei, platforma http://www.magic-mm.ro (decembrie 2011), care este activ în continuare. Tariful mediu rezultat, ponderat cu categoriile de vehicule, fiind de 3,25 euro. Proiectul are ca obiectiv dezvoltarea unei reţele de drumuri în Nord-Vestul României. Se pun bazele unei viitoare conexiuni cu autostrada Transilvania. La avantaje vad niste chestii curioase, pentru milioanele pe care trebuie sa le dai: Se diminuează durata necesară tranzitării între Baia Mare şi Sighetu Marmaţiei cu cca. 30 minute, si creşte viteza medie de deplasare la 48,1 km/h. Dupa ce vedeam pe harti mi se parea ceva cam inghesuit, retin: „Pentru a asigura deschiderea unei rute comerciale România – Ucraina, care să permită exploatarea la capacitate a potenţialului schimburilor economice între cele două ţări.” si “Acest proiect propune realizarea unei conexiuni între România şi Ungaria”. Nicaieri nu se mentioneaza ca lucrarea leaga Ungaria de Ukraina peste Romania. Si vorba aia, la doi pasi au gagicile frontiera comuna, de ce sa ma coste pe mine 800 de milioane? S-a aprobat, s-a semnat, Fondul European de Dezvoltare Regionala pe capota. Asta da prioritate nationala, strategie nici nu mai vorbesc. N-am bani, imi arde buza sa leg Clujul de Iasi, Oradea de Constanta, Aradul de Bucuresti, si pina la urma leg doua pitipoance pe barba mea.
      Mai vad si o chestie, deja discutata pe blog : un dig in largul portului Constanta, semnat si adjudecat unui olandez, februarie 2013, 642487000 Lei, pentru 23 luni, 1050 km. Vorbim de un dig: 45 m/luna cu 14000 E/m.
      Nu se poate vorbi de coruptie, este si UE la mijloc.

      Răspunde
       
      1. Andrei
        Septembrie 6, 2013 la ora 09:49

        Tunelul acela ar face legatura cu Maramuresul istoric si ar usura accesul catre Ucraina. E o investitie buna, cu conditia sa reuseasca sa o finalizeze intr-un timp rezonabil.

        Răspunde
         
  • Constantin
    August 31, 2013 la ora 15:27

    Pentru a scapa de spagi trebuie sa scapam de sistemul corupt care ne conduce. NU se va schimba nimic in privinta politicii legate de infrastructura atat timp cat domeniul transporturilor este unul care poate genera profituri ilicite imense politicienilor. Nu depinde de utilizatorii soselelor, de interesul public, ori de legislatie daca se va aplica taxa pe o autostrada, daca autostrazile vor fi date in concesiune, ori daca vor fi construite in parteneriat public-privat. Singurul argument in favoarea uneia sau a alteia dintre solutii este cel al beneficiului privat al politicienilor şi al partidelor din care acestia fac parte, pentru ca dupa ce opresc o parte din bani in buzunarele proprii, sumele care raman din faptele de coruptie se varsa in bugetele partidelor pentru finantarea ilicita a campaniilor electorale. Impozitele sunt neimportante pentru acestia, ele reprezentand doar un mijloc de a aduce venituri la Buget, fara a fi vazut in acestea un instrument de politica economica. Iar daca veniturile par insuficiente, se mai adauga o taxa sau se mareste una existenta, fara nicio legatura cu realitatile din economie, ori cu efectele care pot fi uneori usor anticipate.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 31, 2013 la ora 17:24

      „Pentru a scapa de spagi trebuie sa scapam de sistemul corupt care ne conduce” sau altfel spus – pentru a scapa de sistemul corupt trebuie sa scapam de spagi. Dar cu un partid nu e bine … nu-i democratic…

      Răspunde
       
  • Florea Ion
    August 29, 2013 la ora 15:53

    costurile sunt majorate prin sistemul clientelar al spagilor(ne se sccepta spaga de la oricine)…cum se realizeaza acesta?prin limitarea accesului si „transparenta”licitatiilor…obiectul licitatiilor il constituie proiectarea si executia in cazul atribuirii aceluiasi contract,ceea ce da posibilitatea castigatorului sa-si stabileasca singur prin devizul proiectului costul si chiar daca ar trebui sa se incadreze in valoarea licitata ulterior pe baza devizului obtin suplimentari la contract,normal ar fi sa se separe proiectarea de executie…revoltator e si faptul ca se fixeaza niste termene de executie fara justificare,ex.pentru tronsoanele de autostrada sebes-cluj ,aprox.70km termenul de executie este de 72 luni,deci mai putin de 1km /luna,se poate executa cu 5 lopeti si o roaba!!!…executia de autostrazi nu presupune angajarea de forta de munca suplimentara,de altfel la licitatie firmele trebuie sa faca dovada ca deja are angajata forta de munca necesara,in plus executia se face mecanizat,presupunand lucratori putini,dar calificati…castigul ar veni din viteza cu care s-ar deplasa marfurile si oamenii,veniturile obtinute din activitatile comerciale din parcarile amenajate sau din taxele de drum sau concesiune…

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 31, 2013 la ora 17:15

      „obiectul licitatiilor il constituie proiectarea si executia in cazul atribuirii aceluiasi contract” – asta nu se numeste conflict de interese? Proiectul este executat de un proiectant, iar lucrarea trebuie executata de un constructor.

      Răspunde
       
  • Marius
    August 29, 2013 la ora 15:12

    Problema e ca romanu ala majoritar care se uita la hapilica si acces direct nu va intelege niciodata ca e mai bine sa plateasca taxa pe autostrada decat sa plateasca tone de impozite degeaba si sa aiba o educatie si o sanatate de tot rahatu si un salariu de cacao, dar chiar si daca firmele o fac gratis de la inceput atunci vor trebui sa dea spaga cat ar fi dat sa construiasca inca o autostrada si deci taxele si salariile si sanatatea si educatia tot naspa or sa ramana.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 29, 2013 la ora 17:11

      ..si ce sugerati?

      Răspunde
       
  • Mihai
    August 29, 2013 la ora 13:52

    Draga Moise,

    Astept zi de zi sa vizionez emisiunea ta.
    Am vrut sa scriu mai demult dar acum s-a adeverit ceea ce am gindit in ultimul timp despre tine si emisiune. Ai fost corect si echidistant fapt pentru care emisiunea ta incepe sa fie inlaturata. Ai inceput sa fii lider de opinie si asta o sa-ti ocupe tot timpul. Curind nu va mai fi loc de ea in grila de programe. Doamne ajuta sa nu se intimple, sunt ingrijorat.

    Avem aceeasi virsta si te respect pentru ceeea ce faci.

    Răspunde
     
  • micutu de la 7
    August 29, 2013 la ora 08:28

    Asra e problema reala de la noi si nimeni nu-i gaseste rezolvare de 20 de ani. Incredibil. Incredibil ca la cat s-a furat si s-a vandut pe nimic in tara asta inca mai avem munti si ape. Magic. Nu facem autostrazi cu marile firme straine ca sunt prea scumpe si atunci le dam la tot felul de consortii dubioase care ne iau dublu decat strainii. Si nimeni nu raspunde. Astia suntem. Nu putem si gata.

    Pe de alta parte ma uit cum se face presa la noi, cum deja ii strica imaginea blondei de la transporturi, ca nu stie cat e biletul de metrou sau ca n-a mai mers cu trenul din 1800. Asa si? Care e legatura? Nu e nici o legatura decat foamea presei de a-si bate joc de un om care abia a venit. Deci e blonda, sa dam in ea ca nu stie nimic. Cum poate sa vanda CFR Marfa cand ea nu merge cu trenu, nu? Logica romaneasca.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 29, 2013 la ora 17:15

      eu n-as privatiza transporturile de nici un fel si as tine totul in miini.

      Răspunde
       
  • sanduCu
    August 29, 2013 la ora 07:07

    Draga Moise, te-ai pus cu grader-ul pe Monica? Podurile si alte lucrari de arta au costuri separate. Cind spui km de drum, ala e drum (asa de harachiriseala se poate spune orice). Costul drumului nu prea conteaza mult functie de relief, ci de terenul pe care construiesti. Pe roca vie, structura e minima, proiectata pentru trafic si garantie. Pe marna, mil, mocirla se discuta altfel. Am vazut citeva costuri, am estimat cubatura betonului, iar restul drumului nu mi s-a parut de 3 ori, doar 1.75 dar la salariile romanesti nu mai vine nimeni in praf, soare si ploaie.Termenele de predare sunt functie de timpul necesar executiei – in general pentru 2.5 benzi, ar veni km si saptamina. De taxe, coruptie, neh…
    De chestiile de care vorbeste dl Joseph lecroix, asa e , statul le face la finis. Inclusiv marcajul.
    Sa pui plata pe bucatele de drum? Neee. Noi il intretineam, iar cind era de reparat, proiect pentru contractor. Germanii au un sistem grozav – statul are doar niste oficii de bagatori de seama (dar au niste amenzi cocositoare). In Romania, treaba ar fi valabila sau mai simplificata cind intr-o zona/regiune ai reteaua de drumuri finalizata.

    Răspunde
     
  • Andrei
    August 28, 2013 la ora 21:31

    Daca se cer pana la 100000 EUR trebuie asigurate 5 locuri de munca timp de 3 ani. Costurile totale cu cei 5 angajati pe perioada respectiva (calculate la salariul minim) sunt in jur de 50000EUR. In plus investitia se face in Romania. La 200000 EUR trebuie angajate 7 persoane. Ar fi interesant un calcul in care sa fie finantate 6000 de firme in loc de 600, cu 1 Miliard de Euro in loc de 100 Milioane.
    42000 de locuri noi de munca in zona IMM-urilor ar fi extraordinar. Mai bine aici decat la capitalizarea bancilor. IMM-urile nu inseamna patroni burtosi cu Jeep-uri! P.S. Am incercat si eu sa obtin finantare dar nu m-am putut inregistra, site-ul mfinante.ro fiind blocat.

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 28, 2013 la ora 21:48

      Masura mi se pare TRAZNET. Organizarea si transparenta in procesul de inscriere, insa, mi s-a parut o RUSINE.

      Răspunde
       
  • cornel
    August 28, 2013 la ora 21:22

    Am vazut stirea cu posibilitatea maririi pretului la benzina si motorina care se vinde in Romania de Petrom datorita situatiei delicate in care e implicata Siria. Nu stiu de ce dar asta mi se pare o hotie/smecherie tipic romaneasca : este ceva de genul taranului din piata care a spus ca a marit pretul la castraveti pentru ca a crescut cotatia EURO (a fost o stire de acum cativa ani). Din cate stiu eu cand apar asemenea evenimente Petrom mareste imediat pretul la benzina si motorina invocand aceste cauze externe. Economia si cetatenii romani sufera ca urmare a acestor cresteri de preturi adica mai saracesc un PIC. Inca un PIC. Pe de alta parte 95% din cantitatea de benzina si motorina pe care Petrom o vinde in Romania este din petrol extras din subsolul tarii noastre Romania pentru care Petrom plateste redevente rusinos de mici statului roman. Deci pana la urma ce sustinere are explicatia ce tine de evenimentele din Siria, astazi? ZERO sau aproape ZERO, dar profitul Petrom creste ca Fat-Frumos intr-un an cat la altii in 10 ani iar economia romaneasca este in genunchi, pretul la benzina, motorina si gaz e prea mare in raport cu puterea de cumparare si salariile din Romania si asta e o cauza esentiala pentru blocajul sau ritmul prea incet de dezvoltare al economiei romanesti, si toata lumea se intreaba : „De ce?”
    Uite d’aia.

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 28, 2013 la ora 21:25

      PS: Dar Consiliul Concurentei ce face? Doarme, bineinteles in legatura cu acest aspect, pe salarii babane si pe banii cetatenilor romani care platesc taxe si impozite la stat.

      Răspunde
       
    2. ha ha ha
      August 31, 2013 la ora 09:34

      traim in tara lui andrei… cum care andrei? andrei si adrian nastase…ala care apare la antena 3… si ne povesteste de rolul cozii la maimuta, da nu ne spune nimic de omv/petrom, bechtel, ica, si altele

      Răspunde
       
  • joseph lacroix
    August 28, 2013 la ora 21:05

    nu stiu cine a scris articolul in hotnews dar este f prost informat. inainte sa ne dam cu presupusul despre furaciune ar trebui sa vedem ce comparam. fiindca in mod clar nu se poate face o comparatie intre autostrazile din Romania si cele din Bulgaria; deoarece ar fi o comparatie de genul mere cu pere. Pentru a putea face o comparatie cat mai ar trebuie sa stim urmatoarele:
    – standardul de constructie al autostrazilor din romania si bulgaria difera
    – auostrazile din romania sunt mai late cu 1.5 m fata de cele din bulgaria
    – panourile antiorbire nu intra sunt montate de catre stat si nu fac obiectul contractului fde constructie
    – plasa contra animalelor – este montata de stat nu de firma care construieste autostrada
    – exproprierile sunt facute de catre guvern si nu intra in atributie constructorului
    – telefoanele de pe autostrada sunt deasemeni in grija statului la fel si panourile
    iar lista poate continua, au fost cazuri cand si conexiunile cu autostrada au facut parte din alt contract , alta licitatie .

    concluzia ar fi ca inainte sa comentam mai bine ne informama pentru a nu bate campii

    Răspunde
     
    1. aliss
      August 29, 2013 la ora 08:49

      Bravo! si în Romania, dansează elefanti roz pe marginea autostrăzii! unde dreaq ați văzut ,,plasă de protecție a animalelor ” ? mai late cu 1,50m ? nu mi s-a părut… restul sînt scuze a la Mimi…

      Răspunde
       
      1. joseph lacroix
        August 29, 2013 la ora 16:06

        dragul meu nu trebuie sa ma crezi, trebuie sa ai destul creier si sa stii sa citesti niste standarde de constructie, si cel mai important sa citesti caietul de sarcini/documentatia pentru o autostrada din bulgaria( exista si varianta in engleza) iar dupa un caiet din romania si o sa vezi diferente majore( nu trebuie sa fii specialist ca sa observi ca, cantitatea de materiale /mp de autostrada difera fata de cele de la noi )
        Inainte de a comenta citeste si documenteazate iar dupa sa ne dam cu presupusul.

        Răspunde
         
        1. ha ha ha
          August 31, 2013 la ora 09:38

          nene lacroix… cert e ca noi romanii nu avem autostrazi, iar bulgarii si ungurii au… care au o populatie pe juma cit romanica… da la noi sunt 2 cu sapa si 50 cu mapa…

          Răspunde
           
  • cornel
    August 28, 2013 la ora 20:59

    Pe zi ce trece apar tot mai multe dovezi ca cei care conduc Romania astazi nu apara interesul comun al cetatenilor romani si vointa acestora.
    Dovezi:
    1.-acordarea de licente pentru explorare si exploatare gaze de sist in Romania (UE nu e de acord cu asa ceva, in principiu, ca altfel se invoca aceasta explicatie de catre cei care conduc Romania astazi);
    2.-avizul pozitiv pentru exploatarea de la Rosia Montana, folosind cianuri.
    Deci pana la urma cei care conduc Romania astazi, adica guvern si parlament, pentru cine fac ceea ce fac daca majoritatea cetateniilor romani nu sunt de acord cu ceea ce ei fac, pentru ca sunt un pic confuz?

    Răspunde
     
    1. alex ghita
      August 28, 2013 la ora 22:42

      Eu cred ca sunt din ce in ce mai multe evidente..de ce o ducem asa rau si nu se face nimica..pentru ca sunt tot mai multi PROSTI in ROMANIA..si se pare ca nu scapam de ei!

      A si lenesi..ca asta..

      Răspunde
       
      1. ha ha ha
        August 31, 2013 la ora 09:43

        asteptam cu groaza in suflet, ca europarlamentarul daciana sirbu_ponta sa se lege cu lanturi in fata sau in plenul parlamentului eoropean si eventual sa se inscrie si in miscarea femen, jos textila…

        Răspunde
         
  • cornel
    August 28, 2013 la ora 20:41

    Referitor la noua formula a emisiunii ODB : nu stiu ce sa zic.
    In acest moment mi se pare doi pasi inapoi:
    1.-schimbarea orei de difuzare;
    2.-eliminarea emisiunii de vineri.
    Nu detin detalii ca sa pot sa comentez mai mult.

    Răspunde
     
    1. Codru'Penal
      August 28, 2013 la ora 20:54

      Mi se pare mult mai ok ora 22.30. La ora 18 cand presupun ca este deja zugravit cuprinsul emisiunii, multe evenimente sunt inca in desfasurare. In plus, nu se mai suprapune cu stirile si chiar ai posibilitatea sa fii in fata tv-ului dupa o zi jumate’ de munca.

      Răspunde
       
  • asd
    August 28, 2013 la ora 19:43

    era mai bine daca ramanea emisiunea tot de la ora 19, asa aveam alternativa la stirile maneliste de la pro
    dar cred ca este decizia tvr, nu?

    Răspunde
     
    1. alex ghita
      August 28, 2013 la ora 22:40

      Asa am spus si eu..acu.nu stiu cat timp..la ora 19:00 era ok..era perfect pentru ca ESENTA oricum a stirilor tot de ora de business era prezentata..

      Acuma sa faca..concurenta lu Alina Stancu? Cu tatzele alea in decolteu? nu prea cred..

      Răspunde
       
  • alex ghita
    August 28, 2013 la ora 19:27

    FURACIUNE: Programul IMM cu 200.000Euro pentru 5 locuri de munca..spunea acuma la DIGI24.ro..Sesiunea a durat (fiti atenti!) 4.7 Minute!!! in care 664 ed firme..pff sa faci pe tine de ras!!!

    ASA FURT si smecherie pe fatza! Nu am mai vazut!..de parca credea cineva ca asta sa ajute…economia! CU DRACU..sa ajute economia niste bani dati de pomana?

    FURT! PE fatza! Cu prostii astia cu firme..pierdem banii ma bine se dadeau pe 20 de KM de autostrada..de exemplu..in jurul Capitalei!!

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase