Ora de Business: miercuri, 28 august 2013

Publicat la data de de Biziday

autostrazile-mioriteiEmisiunea poate fi urmărită aici: http://www.tvrplus.ro/editie-ora-de-business-126299 precum și pe canalul BiziDay de pe YouTube.

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

53 răspunsuri la Ora de Business: miercuri, 28 august 2013

  • cornel
    Septembrie 2, 2013 la ora 21:56

    http://www.zf.ro/zf-24/cat-pierde-bucurestiul-pentru-ca-este-singura-capitala-europeana-unde-64-000-de-caini-alearga-fara-stapan-11287348
    In loc sa rezolvam problemele cu adevarat stringente si urgente discutam de constructia de autostrazi suspendate sau telegondole. Eu unul sunt de acord cu un program de eutanasiere a cainilor fara stapan prinsi si nerevendicati in 5 zile. Deasemenea sunt pentru introducerea unui impozit de 500 RON pentru toti stapanii de caini. Daca mergi pe strada, nu esti un pic atent sau te gandesti visator la ceva, risti sa calci in vreo placinta de caine. Cainii cu stapan isi fac nevoile pe unde apuca, adica : pe scara blocului, pe roata masinii vecinului, pe trotuar sau pe spatiul verde adica acolo unde se joaca copiii mici. Intreb orice om normal la cap : „E normal asa ceva?”. Am vazut acum ceva timp un film care se numea „Planeta maimutelor”. Eu cred ca noi toti, bucurestenii, traim/jucam intr-un film care se numeste „Planeta cainilor”.
    Intrebare: „Ce fac autoritatile?”. Discuta si se contrazic in legatura cu constructia de autostrazi suspendate sau telegondole.
    O seara buna.

    Răspunde
     
    1. cornel
      Septembrie 2, 2013 la ora 22:00

      O mica rectificare: „Deasemenea sunt pentru introducerea unui impozit de 500 RON/caine pentru toti stapanii de caini din Bucuresti si care locuiesc la bloc.”

      Răspunde
       
      1. Grig
        Septembrie 3, 2013 la ora 19:43

        Dragule,

        eu sunt iubitor de animale (in mod special de caini) am doi caini, IN BLOC, si pe deasupra mai si hranesc cainii din cartier si le si pun apa in bidoane de plastic. Stransul kkt-ului dupa cainii mei o fac datorita celor 7 ani de acasa din momentul in care am cainii. Ba mai mult anual cheltuiesc aproximativ 1000 RON, din banii mei, sa sterilizez cainii strazii sau sa-i operez dupa accidente de masina; ii iau cu masina mea, in timpul meu liber si cu energia mea si a familiei.
        Crezi ca daca eu dau 1000 RON impozit la stat nu vei calca in continuare in kkt?
        Iti spun eu ca tot asa va fi.
        Daca animalul este sterilizat si are ce manca nu mai are motive sa atace (cu asta este oricine sper de acord) decat pe cei care-i agreseaza si aia au o problema de comportament.
        Deci, ce ar fi daca cei care doresc eutanasierea lor sa plateasca anual o taxa de 1000 RON persoanelor care CHIAR SE OCUPA DE CAINI si nu numai isi umfla buzunarele. Astfel, am fi in ton si cu spiritualitatea nationala ca totusi Dumnezeu ne-a dat in grija si animalele acestei planete.
        Ca sa te linistesti nu sunt din Bucuresti si la noi in cartier nu am auzit sa fi avut loc incidente cu cainii strazii.
        Si eu am gandit la un moment dat ca si tine, dar acuma iti pot spune ca o viata traita fara macar un caine pe langa tine, e incompleta.

        Răspunde
         
        1. un turist
          Septembrie 4, 2013 la ora 02:00

          Grig: Cu vorbele ca fara ciine nu este bine ai dreptate. Am si eu 2 catelusi mai mici dar artagosi desi nu pot face nimic in afara de galagie.Simbata sau duminica depinde cum am timp fac*tura mare* la plimbare care se intinde pe hotarul a 4 localitati dar sa-ti spun una:NU am vazut un ciine fara stapin si nimeni nu-si poate imagina sa se plimbe ciini fara stapini prin zona!! Ce se vede la TV este de neconceput sa ai haite de ciini salbatici in orase. Da se spune ca oamenii sint de vina dar va intreb unde vreti sa ajungeti in 20-30 de ani, nu o sa mai aveti loc pe o banca in parc. Da cei care fac gura cea mai mare cu salvarea ciinilor sa preia ei vreo 5 fiecare si atunci vor vedea ce este un ciine si cit costa. Nu cred ca fiecare este in stare sa aloce 1000Ron pe ciini daca nici nu cistiga atita pe luna. Si mie personal i-mi pare rau de ei dar nu exista nici o scapare pentru diminuarea lor decit……Parerea mea!! Pe undeva omul trebuie sa fie mai sus pus decit un ciine.Daca d-voastra omoriti un om sinteti condamnat si distrus pentru restul vietii si ciinele are clementa(poate a fost beat). Ciinele este ca si omul cind sint in gasca au curaj si fac prostii.

          Răspunde
           
        2. sanduCu
          Septembrie 4, 2013 la ora 21:27

          Dl Grig, respectele mele ca de la iubitor de ciini la iubitor de ciini. Despre ciini liberi pe strada, nici in Canada, nu exista. Cu 7 ani sau fara 7 ani, iesi la plimbare cu pungulita de plastic si lasi curat in urma – altfel te amendeaza primaria. In general sunt crescatori de cini de rasa care platesc taxe din vinzarea puilor (pe al meu am dat 800 CD, este inregistrat la veterinar, cu vaccinuri si doua vizite anuale), la magazinele unde sunt expusi am intrebat ce se intimpla cu animalele nevindute (eu ma gindeam la vreo reducere de pret) – raspunsul: ii dam inapoi si recuperam cheltuiala cu expunerea, va imaginati ce se intimpla cu un puisor care nu este profitabil.

          Răspunde
           
    2. Constantin
      Septembrie 3, 2013 la ora 23:45

      Atunci cand, vorbind despre exploatrea resurselor naturale am spus despre tara noastra ca este una inapoiata din punct de vedere economic, unii au avut cuvinte de repros. Cred ca motivele de repros se risipesc in fata tragediei provocata de maidanezii Bucurestiului zilele acestea. Astazi le-a cazut victima o femeie in varsta al carei noroc a fost ca au salvat-o trecatorii si a ajuns la timp la spital. Gunther Ederer spune deschis ceea ce noi vedem in fiecare zi dar ne jenam sa spunem. Nu exista in nici o capitala europeana un asemenea numar de caini fara stapan pe strazi! Starea nostra de inapoiere culturala este cea care explica pe deplin inapoierea economica si calitatea mizerabila a clasei politice pe care o alegem sa ne conduca. Pentru viata copilului acestuia ucis de caini suntem responsabili cu totii, il avem pe constiinta pentru ca am trimis in fruntea primariei capitalei si in fruntea tarii persoane incapabile sa actioneze in interesul nostru si al copiilor nostri. Noi suntem cei vinovati de mizeria din tara asta.

      Răspunde
       
  • cornel
    Septembrie 2, 2013 la ora 14:41

    O campanie interesanta si de succes de marketing, parerea mea:
    http://www.comunicate.mediafax.biz/Pages/Public/Comunicate.aspx?comunicatId=6591

    Răspunde
     
    1. cornel
      Septembrie 2, 2013 la ora 14:52

      Pacat ca hipermarketul in cauza nu are o campanie de marketing la fel de eficienta la vanzarea legumelor si fructelor romanesti pe care nu le poti cumpara din acest magazin pentru ca ele NU EXISTA sau PARADOXAL au preturi foarte mari in comparatie cu preturile din piata(!). Sau alta situatie PARADOXALA : aceste produse sunt in cantitate foarte mica in magazin si se termina foarte repede pentru ca legumele/fructele romanesti sunt foarte cautate (dau un exemplu concret actual : producatorii romani de struguri de masa spun ca productia este cu aprox 40% mai mare ca anul trecut, au probleme cu vanzarea acestora dar zilnic in Carrefour sunt puse spre vanzare doar 6 ladite de struguri de masa romanesti. Cumparatorii intreaba de ce nu mai sunt struguri romanesti la raft iar reprezentantii magazinului spun ca nu mai exista. Care e smecheria? Joc ieftin de glezne sau prostie?)

      Răspunde
       
  • cornel
    Septembrie 2, 2013 la ora 14:36

    Pentru presedinte, prim ministru si guvernul Romaniei:
    http://www.businessmagazin.ro/cover-story/domeniul-care-ar-putea-scoate-romania-din-criza-11285638/?p=1
    Asa se produce o dezvoltare economica durabila a economiei nationale si nu prin proiecte gen Rosia Montana sau programe Prima Casa pentru case/apartamente vechi.
    Din pacate Romania astazi nu are conducatori si lideri politici care sa aiba viziune si pe care sa se bazeze si care sa ia masurile necesare astfel incat economia nationala sa se dezvolte pe baze solide si care sa isi foloseasca eficient resursele (vezi aici resursele din turism din Romania care nu au fost folosite la adevarata lor capacitate si valoare si care nu au fost sprijinite de autoritatile locale si centrale prin crearea infrastructurii rutiere necesare pentru acces la acestea).

    Răspunde
     
  • cornel
    Septembrie 2, 2013 la ora 11:17

    Citesc si nu imi vine sa cred ce citesc:
    http://www.zf.ro/politica/presedintele-basescu-ia-in-calcul-un-referendum-pentru-rosia-montana-simultan-cu-europarlamentarele-11285863
    Adica majoritatea cetatenilor sunt impotriva acestui proiect de la Rosia Montana, pentru ca se incalca foarte multe legi, iar la tv si in presa apar declaratii de la inalte oficialitati ale statului roman ca ele totusi sprijina acest proiect si ca el trebuie demarat prin derogare de la aplicarea acestor legi pe care le incalca, adica prin incalcarea legilor române care se refera la mediu si patrimoniu universal cultural (vezi vestigiile romane din zona care vor fi distruse).
    Se poate baza dezvoltarea economica durabila a Romaniei pe asa ceva? Categoric nu, parerea mea. Acest proiect va genera mai multe probleme pe termen mediu si lung pentru Romania decat beneficii (vezi aici problemele de mediu si de dezvoltare ulterioara a zonei respective, dupa incheierea exploatarii). Acest proiect este caracteristic, sau de manual, pentru o tara din lumea a treia.
    Din pacate autoritatile romane locale de la Rosia Montana si-au dat pana acum tot concursul la acest jaf care se doreste sa fie pus in aplicare incalcand o duzina de legi din legislatia romaneasca si/sau internationala.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Septembrie 2, 2013 la ora 11:46

      Proiectul Rosia Montana este o tragedie pentru tara noastra. Am aratat ca pe site-ul Academiei Romane exista mai multe proiecte de dezvoltare sustenabila a zonei, iar mineritul poate fi evitat. Valoarea de neintrebuintare a zacamintelor din zona Rosia Montana este mai mare decat valoarea de intrebuintare, daca avem in vedere componenta mineralelor şi bogatia in pamanturi rare existente in zacaminte, dincolo de Au şi Ag. Distrugerile mediului NU pot fi evaluate in nici un fel, tar despre dificultatea in evaluarea capitalului natural am scris intr-un comentariu anterior. Pentru a conchide, economistii, despre cei din ASE am vorbit, de asemenea, au demonstrat ca proiectul este dezastruos pentru tara noastra. Lipsa dezbaterilor este o minciuna, de 15 ani s-a demonstrat constant inoportunitatea lui şi acesta este motivul pentru care nu s-a realizat pana in prezent. Este vorba in fapt de o „nenorocire” relizata cu implicarea serviciilor secrete (probabil inclusiv din strainatate), initiata de „omul de afaceri controversat” Franck (Vasile) Timis şi in totala defavoare a statului roman. Atitudinea utoritatilor a fost influentata probabil prin cointeresare, cunoascuta fiind risipa de resurse pentru publicitate, inclusiv prin trimiterea a numerosi jurnalisti in excursii scumpe la Antipozi, din partea companiei RMGC.

      Răspunde
       
      1. mihaix
        Septembrie 2, 2013 la ora 12:39

        Felicitari.
        Din pacate, cu sau fara implicarea serv secrete straine, si presedintele si premierul sustin acest proiect dezastruos, iar noi , populatia trebuie sa le aratam ca nu au acest drept.

        Răspunde
         
  • bejenaru gina
    August 31, 2013 la ora 19:45

    cred ca schimbarea orei la care este emisiunea nu este inspirata ve ti pierde multi telespectatori fideli ori cum eu va voi urmari on line va admir si va pretuiesc bafta

    Răspunde
     
  • cornel
    August 30, 2013 la ora 22:32

    Interesant si de succes, parerea mea, planul referitor la autostrazi propus de domnul Radu Fenechiu. Trebuie doar seriozitate si consecventa la punerea lui in aplicare.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      August 30, 2013 la ora 22:48

      Favoritul dumneavoastra se numeste Relu, este complet strain de domeniul transporturilor, este cercetat de DNA pentru o afacere mizerabila cu niste transformatoare ruginite pe care [inclusiv] eu le-am platit ca noi si a prezentat o idee cuprinsa in lucrarea de doctorat a unui amic, cu probabilitate minima de a fi pusa in aplicare vreodata. Este doar un balet pentru presa si alegatorii indragostiti de USL care-si mai pierdusera din entuziasm dupa demiterea domniei sale din functia guvernamentala.

      Răspunde
       
      1. sorin
        Septembrie 2, 2013 la ora 13:30

        da spune tu, Cosntantin dragă, dacă nu se pricepe Relu la vopsit…mai transformatoare, mai hărți… o fi știut el de undeva că la român îi place tot ce-i proaspăt vopsit.))
        no. doamne-ajută și-nplinește! da nu în altă viață.

        Răspunde
         
  • cornel
    August 30, 2013 la ora 16:36

    Un clasament interesant si care scoate la lumina anumite aspecte ale economiei romanesti:
    http://www.zf.ro/zf-24/cei-mai-puternici-antreprenori-romani-din-europa-centrala-si-de-est-11281532

    Răspunde
     
  • Bogdan
    August 30, 2013 la ora 12:57

    Se pare ca incet, incet o sa dispara si singura emisiune produsa in romania ce merita vizionata. Sa intelegem ca vinerea nu o sa mai fie nimic ?
    De ce s-a facut rebranding ? Cu siguranta e una din cele mai urmarite emisiuni de la tvr.
    Cred ca avem nevoie de niste clarificari dl. Moise, ca si telespectatori fideli ai emisiunii.

    Multumim anticipat

    Răspunde
     
    1. Constantin
      August 30, 2013 la ora 16:32

      Cu permisiunea dumneavoastra, voi incerca sa va ofer eu un raspuns. Probabil ca este vorba despre „un complex de factori”. Unul dintre ei se manifesta adesea in televiziune (si este destul de puternic) iar eu l-am numit „efectul Teo”. S-a manifestat la numerosi oameni de televiziune, dar si la cei din distributia unor seriale americane de succes, spre exemplu. In principiu el consta in dorinta unui actor sau realizator (societate comerciala, producator etc.) de emisiuni TV ca in urma cresterii audientei sa-si renegocieze contractul. De fapt la emisiunile multianuale contractele sunt renegociate inaintea fiecarui sezon. In urma renegocierii uneori se obtin mai multi bani, alteori mai putini, ori se stabilesc conditii diferite de derulare a colaborarii. Unele dintre noile conditii pot fi mai avantajoase pentru una sau alta dintre parti. Spre exemplu, un week-end prelungit ofera echipei private Biziday mai mult timp pentru o temeinica documentare si oferirea in acest fel a unor produse de inalta calitate publicului telespectator.

      Răspunde
       
  • cornel
    August 30, 2013 la ora 11:47

    Sunt perfect de acord:
    http://www.zf.ro/zf-24/raport-scoala-de-la-concurenta-despre-banii-cheltuiti-pe-autostrazi-11280784
    PS: In ceata si in vremuri tulburi se fura cel mai bine/mult.

    Răspunde
     
  • cornel
    August 30, 2013 la ora 11:35 Răspunde
     
  • cornel
    August 30, 2013 la ora 11:01

    http://www.zf.ro/special/ucm-resita-cu-o-istorie-de-240-de-ani-a-ajuns-in-insolventa-dupa-10-ani-de-management-privat-defectuos-iar-acum-statul-incearca-sa-o-salveze-prin-nationalizare-pentru-ca-un-oras-intreg-sa-nu-dispara-11280829
    Dupa parerea mea societatea are mare potential si viitor.
    Interesanta afirmatia : „Ce a fost mai întâi: UCM Reşiţa sau Statele Unite ale Americii?”

    Răspunde
     
  • cornel
    August 30, 2013 la ora 09:52

    Sunt unele persoane care incearca sa ridice o parte din greutatea care apasa pe umerii unui ministru, adica ministrul transporturilor, in acest caz. Sunt unele persoane care spun ca e scuzabil si normal ca viitorul ministrul de la transporturi sa nu stie cat costa o calatorie cu metroul sau cum se calatoreste astazi cu CFR Calatori (companiile CFR Calatori si Metrorex sunt companii din subordinea Ministerului Tramsportului a caror situatie [viitorul] ministrul trebuie sa o cunoasca cat mai bine pentru a lua masurile necesare pentru imbunatatirea activitatii si pentru a face din aceste companii niste companii profitabile si nu companii care produc pierderi pe banda rulanta si care nu platesc taxe si impozite la stat pentru ca functioneaza defectuos si pagubos pentru cetatean si bugetul de stat). Pai, eu zic ca era normal sa te astepti, tu ca viitor ministru, ca presa si televiziunea sa te intrebe de aceste aspecte (cand ati calatorit ultima oara cu trenul si cat costa un bilet de metrou). Chiar daca erai anuntat cu o zi sau doua inainte ca vei fi ministru la Ministerul Transporturilor, si nu ai nici o idee de cum e situatia cu CFR Calatori si calatoria cu trenul si cat costa o calatorie cu metroul, ca asta e, rezolvarea era foarte simpla si dura mai putin de o jumatate de zi : te duci la Gara de Nord din Bucuresti, cumperi un bilet de tren personal pentru 20-30 km si faci o scurta calatorie cu trenul de aprox o ora. Apoi din Gara de Nord cobori la metrou, cumperi o calatori cu metroul si cobori la Piata Victoriei (calatoria dureaza aprox 10 min.). Deci toata problema era rezolvata in mai putin de 3 ore si aveai si o imagine reala si proaspata asupra serviciilor oferite de 2 companii de importanta strategica pe care le vei conduce.
    Asadar dupa parerea mea doamna ministru a pasit cu stangul la Ministerul Transporturilor. Cred ca la fel a pasit si domnul fost ministru la Ministerul Transporturilor, domnul Radu Fenechiu, daca e sa fim obiectivi, insa pe dansul l-am ratat si nu l-am analizat la investirea in functia de ministru al transporturilor.
    In rest, trecand peste aceste mici detalii, eu zic ca trebuie sa-i acordam incredere noului ministru de la Ministerul Transporturilor, pentru ca nu avem alta varianta.
    O zi buna.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    August 30, 2013 la ora 09:06

    Afirmatia premierului Victor Ponta ca se consulta cu Mugur Isarescu,Calin Popescu Tariceanu si Adrian Nastase ,demonstreaza inca o data lipsa de viziune in domeniul economic a actutualului locatar din Palatul Victoriei.Mugur Isarescu este cel care prognoza o crestere economica ~2,5% in 2001 si 2002 iar Mihai Tanasescu a obtinut o crestere de 5% anual in cei doi ani ,fapt ce l-a determinat pe Traian Basescu sa afirme ca Adrian Nastase este cel mai performant premier.Cel din urma fugea de manca pamantul de orice dezbatere economica in 2004 cu iepurasul (Traian Basecu) desi cifrele pledau in favoarea sa, dar ,,ursul ”cunostea secretul,, lipsei elementare de vina” in obtinerea performantei.Despre Calin Popescu Tariceanu, lipsa de investitii in infrastructura rutiere dupa vanzarea B.C.R. si ani de crestere economica este graitoare in privinta ,,bunei guvernari”, acest fante de Bucurestice parea destinat reuniunilor mondene.Din acest trinom al ,,performantei ” lipsea vesnicul marinar cel care dorea ca Mariana Gheorghe sa devina premierul Romaniei.Prin managementul performant ,Oltchimul a ajuns in faliment(inchidere) ,soarta impartasita de Arpechim si Combinatul chimic de Ia Isalnita in timp ce Combnatul chimic din Targu Mures cu a acelasi profil de activitate(ingrasaminte chimice) a fost tranzactia anului 2011 pe bursa.Putem sa fim suparati pe d-nul presedinte?! Da de unde ,cand atati analisti economici i-au tinut isonul d-nei Gheorghe, inclusiv profesori de la A.S.E !!!(ca d-nul Cristian Paun), domnia sa fiind desemnata doi ani consecutiv cel mai bun manager din Romania de catre fartati manageri.Cu asemenea mamite si tanti Mite, premierul este ,,condamant” sa devina cea ce este o mediocritate crescanda.

    P.S. Doamne fereste Romania de specialsti ca cei trei ,,crai de la Rasarit”(numai dupa vestimentatie)!

    Răspunde
     
  • sorin
    August 30, 2013 la ora 07:00

    ap într-o săptămână-două…la cât e ea de integră, ar putea găsi și contractul ăla pierdut” de unii ..și mai integri. nu numa” să afle cât e o călătorie cu metroul.
    -și național arena a costat dublu decâe cluj arena-cu tot cu pista de atletism. -e mai la șes))
    -22.30….nu”ș ce să zic….n-a fost audiență? sau e prea adevărată emisiunea -pentru unii cu fiara sensibilă…. nu d-alta da zice că se prevăd infiltrații mai majore.

    Răspunde
     
  • RHObbist
    August 30, 2013 la ora 06:31

    Salut Moise
    Intotdeauna ROSIA MONTANA va fi legata de ROSIA POENI (aflata la 4 km distanta), este practice acelasi zacamint.
    Dar acesta din urma, in present apartine statului…tot cu exploatare sistata.
    Este bine de retinut ca Aurul si Argintul de acolo sint niste produse secundare. Exista acolo alte metale si nemetale care sint MULT mai valoroase : Titan, mangan, tungsten si in special LITIU. Acest element chimic se pare ca exista intr-o asemenea abundenta, incit propulseaza Romania pe unul din primele locuri in lume.
    Iar Litiul, la ora actuala, este unul din cele mai cautate elemente chimice. De ce? Bateriile cu Litiu, masini electrice, etc.

    Răspunde
     
    1. vs
      August 30, 2013 la ora 11:31

      de acord cu tine rhobbist
      bataia e pe celelalte bogatii (de care nu se pomeneste nimic), nu pe aur si argint.
      ce se va intampla cu ele?
      poate are cineva mai multe amanunte, ca-s tare curios…. :-))

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        August 31, 2013 la ora 00:14

        Fara legatura cu RM care nu trebuie lasata cianurata, sunt curios ce surse afirma continuturi de titan, litiu, mangan si tungsten.

        Răspunde
         
  • sanduCu
    August 30, 2013 la ora 06:30

    Urmarind ODB din 28 august si mai multe comentarii, pe baza de noi detalii, ma voi oprii asupra citorva tamatici prezentate de Moise.
    Despre autostrazile romanesti, inteleg ca avem 550 km de autostrada (adica 3.9 km/1000kmp uscat disponibil/neagricol), Bulgaria are 560 km (adica 7.5 km/1000kmp), fata de o medie europeana aproximativa de 29 km. Am luat in calcul citeva tari pentru a ma raporta: Spania, Franta, Germania, Austria, Grecia, Bulgaria . Ca teren disponibil, Romania este ultima cu 61% fata de media de 69%. Inteleg rolul unei retele rutiere cit mai ampla, si chiar al unor autostrazi de mare viteza (timp mic de parcurs), dar comparatiile totusi ramin niste comparatii – fara corespondent in realitate, deci nici un motiv sa ne descalificam. Nici nu-i sanatos, nu mai ai nici un chef „daca sunt asa in urma, ei sa se duca la dracu”. Dar trecind peste pragul psihologic, ma intorc iar in realitate. Autostrazi de mare viteza nu se fac taind munti, nimeni n-o face. Romania are 33% munti, in mijlocul tarii. Bulgaria si Grecia au peste 80% munti, pe marginea apelor o amintire de ses/cimpie. Austria are 50% munte, dar totul la sud. Spania are 20% munte dar 60% e platou, deci ca la greci si bulgari. Franta si Germania au fiecare cam 20% munti, usor de ocolit. Priviti o harta morfologica a Europei, urmariti pe unde trec autostrazile, si probabil ca o sa-mi dati dreptate – comparatia in general este ca si statistica. Romania are facut un Transfagarasan construit cu mari sacrificii, deci stiam ca avem nevoie, nu am asteptat sa ne spuna UE. Austria si Italia au facut o singura sosea (pe la Grossglockner, cel mai inalt punct de trecere al Alpilor) si s-au lecuit. Franta nici macar cu Spania nu si-au facut o autostrada peste Pirinei. De aici, sper ca incepem sa fim realisti cu totii.Deci ne intoarcem la romani si bulgari, cu milioanele pe km de autostrada. Pentru acest exercitiu, imi permit sa sugerez ca o structura de drum pe un teren de ses (sol argilos) este de trei ori mai scumpa decit o structura de drum pe un teren stincos (dealul are stinca foarte aproape de suprafata). Daca consideram ca autostrazile romanesti strabat 34% din teritoriu, adica pe cimpie, atunci pentru a obtine o echitatr de comparare procentuala cu bulgarii, la cele 20% ses pe care il au mai adaugam 14% din ce mai au, adica munte. Luind ca etalon 5.5 milioane E km pe ses romanesc, nu gresim mult evaluind ca 1.8 milioane E km pe munte bulgaresc. Media ponderata in costul bulgaresc este: (5.5*20+1.8*14)/34=4 milioane E pe km de autostrada. Pina aici intelegem ca vorbim de un pret influentat de costul materialului necesar in structura drumului. Stim cu totii ca in orice manopera, forta de munca este principalul ingredient. Roca o dinamitezi si cistigi timp, argila (mama ei) trebuie sa o sapi – nu e greu, dar o excavezi, umpli strat cu strat. Cine a lucrat la drumuri sau cel putin in constructii industriale la fundatii, stie despre ce vorbesc. Cu astea cred ca ne echilibram destul de bine la pret, nu mai suntem triplu. Se mai pomenise de timpul de executie care este strins legat de profit. Sunt convins ca nici americanii nu fac altfel, asa ca sa nu dea sfaturi. Masinile, echipamentul pe care il au firmele romanesti sunt produse in Romania? Ca o curiozitate, nu de mult LaurentiuCat pomenea ca un agricultor (sau cam asa ceva) pleaca in Italia dupa niste masini – eu sugeram la vremea aceea ca sunt agentii comerciale in solda statului (si in tara si in strainatate, sau macar atasati comerciali) care ar putea sa se ocupe de asa ceva contra unui comision acceptabil. Deci ce vreau sa spun, din poza vad niste masinute aproape noi si strainesti, deci cumparate de roman la niste unumite costuri de care nimeni nu vorbeste (statul care ar fi putut sa mijloceasca sau sa impuna niste preturi loiale in competitia europeana … am pierdut firul), dar contractorul trebuie sa-si scoata pirleala – daca contractorul ar sti ca va arunca la gunoi tot acest echipament dupa un numar de km suficient de mare, n-ar mai incarca nota de plata si ar echilibra si forta de munca. Daca e drumar el stie ce are de facut. Va tot vorbeam de negocierile mele, cind unul isi aducea un finiser din germania (Wirtigen) sau din Italia, compactoare sau buldozere, chiar fabrici de asfalt americane (Axtec), discutam inainte sa-si bage banii. NU SPAGA!!! Habar n-aveti ce devotament si ce loialitate in executie obtii cind cooperezi cu contractorul sau cu muncitorul daca esti om profesionist care intelege ambele parti (si pe mine nu-i asa?). Nici o problema pe santier sau minimum care sunt numai din motive pur tehnice, rezolvabile. Exemplu de care vorbea Moise: 5 km terminati in 1360 zile, l-as traduce cu aruncarea pisicii in curte vecinului. Adica nu ala care sta in soare si praf e de vina, ci… stiti voi cine. Mi-am permis aceasta mica clarificare pentru ca sunt in tema. Cu povestea cu 96 de proiecte si cele 203 de aditionale, nu sunt deacord de nici un fel. Este intolerabil, ai semnat contractul – spala-te pe cap, aveai obligatia fata de tine insu-ti sa studiezi, sa te asiguri inainte. Nu se compara cu RM unde au fost mituiti sa nu controleze.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      August 30, 2013 la ora 16:20

      „inteleg ca avem 550 km de autostrada”_ Teoretic, practic sunt vreo 350km, pentru ca in realitate o mare parte o reprezinta centuri ocolitoare ale unor orase. Acestea au mai multe puncte de intrare si iesire in oras, trebuie sa circuli cu grija si fara prea mare viteza, de fapt nu sunt autoastrazi in sesnsul propriu al cuvantului. O alta parte sunt portiuni de autostrada in camp, tronsoane finalizate, dar care risca sa se distruga pana la terminarea integrala a lucrarii si darea ei in folosinta.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        August 31, 2013 la ora 00:03

        Corect, se pare ca in 2010 erau 371 km, astazi nu stiu care e soarta lor, dupa +3 ani.

        Răspunde
         
  • sanduCu
    August 30, 2013 la ora 06:29

    Despre Rosia Montana, cele 100 milioane pe care le flutura ca ar fi fost cheltuieli de explorare – sper ca s-or gasi citva care sa le ceara sa demonstreze ca au facut cercetari (de teren si de laborator) in aceasta valoare. Eu cred ca doar au frunzarit pe gratis documentatie pentru care mai multi ca mine si alti ingineri mineri au transpirat si gifiit din greu niste ani. Sa mai ceri si bani este o miselie, sa si platesti este o imbecilitate. Numai cine pune osul apreciaza valoarea si stie cind este furat. Cind vorbeam de Rosia Poieni, de mizeria de acolo – nu este profesional admisibil sa lasi boasca sa curga al-lan-dala pe o viroaga si sa lasi sa se acopere la intimplare cu namol din prelucrare decantat. Asta este nepasare crasa. Spatiul destinat unui iaz de decantare se pregateste, se calculeaz rezistente, se etanseaza dupa masuratori de infiltrare – ai interes ca mocirla sa ramina acolo, cel putin atit, nu las sa umple ce se umple si daca deverseaza sau se infiltreaza, asta e. Deci masurile de protectia mediului incep dinainte de exploatare, si continua pe tot parcursul ei. La Rosia Poieni nu se vede asa ceva. Se poate de pe acuma face o evaluare a pagubelor ireparabile si chiar daca fug, trebuie urmariti in justitie internationala. Macar din respect pentru ca suntem europeni, daca romani ne-am plictisit sa fim. Parlamentul trebuie zgiltiit sa respinga si sa ceara daune, chiar si morale pentru romanii amenintati si haituiti de acolo. In ideia, si numai in acesta ideie ca aurul scos deacolo va ajuta supravietuirea Romaniei vre-un an doi (mai mult nici vorba, daca se mai apuca – cine stie cind va veni aurul si daca nu este deja amanetat) si tot mi-ar fi rusine sa-l folosesc stiind ca alti romani au pierdut tot ce-au avut. Eu am parasit doua tari, am lichidat case – stiu ca nimic nu se pierde mai mult decit in situatii de astea. Bine ca se da la TVR emisiunea „Memorialul durerii” – nimeni nu invata nimic. Te aduce din Maramures in Baragan si te doare. Te doare si daca te muta de pe o strada pe alta si tu nu vrei. Daca Parlamentul aproba, o sa curga singe – ei au fost la Bucuresti „nu plecam decit impuscati!” – trebuie sa fii inconstient sa nu intelegi ce urmeaza. Cu vorbe mari si strategie, nu umpli viata nimanui, dar il omori si te va trage si pe tine in groapa. Nu vroiam sa spun, dar totusi: Daca acest proiect incepe, eu nu ma mai consider roman, chiar renunt la cetatenie.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 31, 2013 la ora 04:29

      Comentariul așteaptă moderarea.
      sanduCu
      Despre evenimentele din Siria, le-am lasat la urma, sunt mai serioase. Sa opresti RM cu Siria este o posibilitate, dar nici asta nu-i buna. Nu e mult de spus. Aici incepe sa fie un joc al ambitiilor, ratiunea isi pierde sensul. Este evident ca rebelii au aruncat cu gaze, iar daca nu ei altcineva din partea lor. Deci vorbesc de o provocare. Identica ca multe altele. Aveti aici o fotografie:
      http://www.ziare.com/international/siria/oficial-american-armata-siriana-a-folosit-aproape-sigur-arme-chimice-la-damasc-1253446
      Se vede ca „fotograful” a fost un profesionist. In primul rind a „prins” imaginea dintr-un unghi care nu-l pune in pericol imediat. De „mort” nu am nimic de spus – gazele au o directie si nu au apucat sa se raspindeasca (n-ar mai fi fost atit de concentrate, explozia e proaspata) – un actor ar fi stiut sa moara mai „natural”. Deci, asa cum poate fi vazut si in alte poze (de fapt cine si citi au fost pregatiti sa astepte aceste bombe?), si am observat si in imaginile date la TVR (au fost si video camere): observati ca suntem in timpul zilei aproape de miezul zilei – umbra unui scaun cazut, in prima linie si umbra unei banci pe fundal sunt indreptate spre stinga. Daca mai asteptau un pic, n-ar mai fi fost nici o umbra (greseala). Este o umbra scurta, soarele este aproape sus. Umbra este spre vest, deci vintul/adierea sufla spre sud, adica spre rebeli. Spuneti-mi un singur lucru: daca stii ca vine o bomba cu gaze, simti cum bate vintul si stii si unde va exploda, este firesc sa te gasesti la fiecare bombita, mereu intr-o parte, sa nu vina gazul pe tine (chiar daca pentru asta, prinzind gazul in poza din fata ai avea avantajul unui gaz „drept” – ne batut de vint, adica nuse stie cine a aruncat-o. Acuma e firesc ca cine stie ce sunt alea gaze stie ca nu e sanatos sa lansezi cu vintul in fata – deci armata a aruncat-o. Acuma inca odata, de unde au aparut toti fotografii astia prevazatori (vedem aici si un mort viu care abia asteapta sa o ia la fuga). Nu am nici o indoiala cine este in spatele acestor misculatii fara scrupule. Spuneam mai devreme ca este un joc al ambitiilor (e greu sa mai justifici cu principii). Rusii au spus clar, mai de mult: Siria nu este Libia. Acuma ei au spus ca nu permit nici un atac contra Siriei. Recent, dupa eveniment, se spunea ca trupe turce, cipriote si saudiene sunt pregatite sa opereze. Se spunea ca englezii, francezii si americanii vor actiona. Pina astazi francezii nu mai sunt pe lista, iar turcii le permit rusilor sa treaca Bosforul. Nu este vorba de gazul natural sirian din Mediterana, se incearca pornirea celui de al treilea. Asa ceva nu poate fi oprit decit in mod hotarit, ferm – asta-i ce fac rusii. Ei nu au nevoie de razboi. „Inspectorii” ONU daca intra vor plasa probe si dovezi false. Este o afirmatie riscanta, dar stiu pe pilea mea ce inseamna sa pierzi cu dovezi si demonstratii false. Nu va incepe nimic, nici Obama nu vrea sa-si ia raspunderea unui … asa ceva. Copil sa fii si-ti dai seama ce rostogolire incepe de aici.
      http://www.ziare.com/international/siria/siria-atacul-occidentului-are-loc-saptamana-aceasta-tarile-din-golf-ataca-separat-1253497
      asta a fost din fata dar mai de departe.
      http://www.ziare.com/international/siria/stiri-despre-masacrul-din-siria-au-aparut-inainte-de-atac-pe-internet-rusia-1253171
      Poate ca si asta sa nu le convina americanilor – minciuna are picioare scurte.
      “Obama ştie că luptă de partea Al-Qaida?”
      Comentariul tau asteapta moderarea. August 30, 2013 la ora 06:27

      Răspunde
       
  • BadeaN
    August 29, 2013 la ora 22:15

    Topicul : Rosia Montana. Trbuie sa insist pe parteneriatul RMGC cu statul roman 20% si daca faceti in asa fel ca sa ocolim noi legile (doar noi suntem mai presus de lege) va mai dam 5%. Dar nu dintr-o data… . Intai un avans si apoi, daca va faceti treaba bine mai primiti si restul. Sa-mi fie cu iertare, dar asta seamana a asociere in vederea comiterii… . Toata lumea invoca faptul ca exista un contract, ca s-au cheltuit niste bani etc… . Oare contractul acela e valabil daca clauzele lui incalcau legea la data semnarii ? Veti spune ca cei care l-au semnat au mizat pe modificarea legislatiei intr-un viitor nepercizat, treaba pe care o va face parlmentul in viitor, dar la data semnarii s-a incalcat legea in vigoare !
    Dau un exemplu: Cineva construieste un imobil fara de a avea autorizatiile necesare. Investeste, cheltuieste si ridica imobilul. In clipa in care se descpoera inclacarea legislatiei, proprietarul este obligat sa-l demoleze pe cheltuiala lui. Faptul c-a investit, ca a cheltuit nu are nicio importanta . Dar daca ar fi statul actionar la constructia lui, cum ar fi ? Simplu, se elibereaza autorizatia la cativa ani dupa ce s-a facut casa !
    Ar fi un precedent periculos !

    Răspunde
     
    1. Constantin
      August 30, 2013 la ora 16:13

      Parteneriatul statului este doar teoretic 25%, pentru ca la majorarile repetate de capital la care firma lui Sile a marcat banu’ romanii nu au contribuit cu nimic. Prin urmare, s-a considerat imprumut din partea lu nea’ Sile, sa traiasca! Daca RMCG cere restituirea, ori compensarea datoriilor in aur etc. practic statului roman nu-i mai ramane decat sa cedeze participatia, ori sa-si reduca veniturile din redeventa ( pe care guvernul Boc o ridicase la 8% inainte de a fi demolat).

      Răspunde
       
  • adrian
    August 29, 2013 la ora 20:59

    ma intreb de ceva vreme daca Iuda care a vindut un om(omul Isus)pentru 30 de arginti(care erau ceva bani la vremea aceea)apoi s-a spinzurat(conform bibliei)primul mare vinzator de TARA NEAM SI PRIMA FLOTA A TARII,ma gindesc ca si teapa lui VLAD TEPES este putin caci daca nu s-ar fi vindut pentru ,,30arginti,, nu ar fi dat asa usor Rosia Montana binenteles plus ceva procente,ia acolo pentru viitoarele batrineti cel vor ajunge,si trag nadejde sa traiasca peste 150 ani caci dupa 80 te uiti la cei tineri cum iti papa banii furati,apoi la marele PLAGIATOR care binenteles de minuta cu tatuca basescu se ospateaza si el din ce se fura si se va fura.Intrebare:dar Rosia Montana nu cumva este a noastra a romanilor celor mari si mici,iar daca este de ce nu facem nimic impotriva acestor bastarzi care ne vind cu tara cu tot,si mai avem o tovarasica ministru al mediuluiPLUMB(stim sa ne alegem ministri sinistri)care sustine sus si tare ca trebuie sa dam drumul la lucrarile de la Rosia Montana.acestora si multor altora ce pedepse ar trebui sa le dam?dar cred ca sintem uimiti de ceea ce au facut si uimirea ne-a socat pe toti de vreo 23 anile doresc din toata inima ,,tepe cit mai lungi si morti cit mai prelungi in functie de raul facut tarii si acestor oameni care inca se mai numesc ROMANI,PENTRU CIT TIMP NU SE STIE!

    Răspunde
     
  • ALIN
    August 29, 2013 la ora 20:09

    Imi pare foarte rau, dar ca un telespectator fidel, cam de la inceputuri, programul impus nu va mai pot urmari. Sint totusi oameni care se mai duc si la servici, ora este prea tirzie. Cu respect

    Răspunde
     
  • ioan
    August 29, 2013 la ora 19:41

    LOOOOOOOL legat de topic-ul cu ajutorul de stat pt IMM-uri
    De indata ce am auzit stirea, m-am crucit de ras si nu mi-a venit sa cred: Si in mediul on-line ca si in cel stationar suntem martorii spiritului de turma tipic natiei romane. Fara sa vreau sa iau in deradere companiile care intr-adevar au nevoie de acest ajutor, ma crucesc la modul in care institutia abilitata a inteles sa aplice procedura.
    Se pare ca institutiile abilitate vor sa inventateze roata de fiecare data:
    Daca se stia deja din timp de interesul vadit aratat de companiile romanesti, de ce nu s-a dat un termen: ex de luni ora 08:00 pana vineri la ora 16:00 se face inscrierea pe site. Ulterior se face alegerea pe baza unui algoritm aleatoriu. Chiar daca castigau firmele dorite asa cum se insinueaza, macar s-ar fi lasat impresia unui proces transparent. Era clar ca se inghesuie toti sa se inscrie ducand la caderea site-ului…si stim cu totii cum sunt site-urile institutiilor statului.
    TRIST

    Topic legat de termocentrala
    DNA-ul si restul celor abilitati -> direct la pseudo managerii care sunt raspunzatori si sechestru pe avearea proprie. Nu se poate ca sa falimentezi o termocentrala de importanta strategica, locala, de care depind viata atator cetateni, mai ales cand in 2 luni vine frigul

    Topic ROSIA MONTANA: scurt, cum zice americanul „it’s a wrap” Gata, sacii-s in caruta, banii asigurati, drum de intoarcere se pare ca nu mai este.

    TOPIC SIRIA: nu este de mirare. Orice tulburare cu conotatie negative, oriunde in lume indiferent de domeniu, duce la cresterea cotatiilor petrolului, cresterea fiind ajutata desigur de speculatori. FRICA este un instrument fantastic pt cei care stiu sa o foloseasca

    Răspunde
     
  • victor crin
    August 29, 2013 la ora 17:12

    @Moise. Recunosc, pentru prima data am ascultat emisiunea ta la radio, eram pe autostrada si cautam unpost. M-a tentat subiectul si m-a impresionat doama contabila….Zidul fizic nu trebuie demolat, zonz va deveni w.c public pentru cainii cu stapani…. zidul sufletesc trebuie daramat de politicieni, ei si-ai creat imunitati…in fine a fost offtopic dar am descoperit filozoful din tine.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    August 29, 2013 la ora 16:59

    CFR Marfa la GS sau management privat? Asta-i tot ce poate spune un Premier unui nou ministru? Eu in locul ei as cere detalii sau as face ce stiu eu. Am vazut la TVR un proiect inceput de Coanda in Romania, pentru transportul in comun – in siguranta si de foarte mare viteza. Ideia e folosita in domenii necomerciale dar aplicata in transport e MARE sau nu vrem sa fim nici macar al doilea? Sa nu uitam ca si licentele sunt bani – atentie la tot ce se poate scurge si valorificat in afara, ce demonstrezi si folosesti la tine atinge valori de negociat tare atragatoare.
    Reteaua ferata, daca ar fi dupa mine, as simplifica-o pe cea existenta (fara sa scot din uz restul, mai tirziu poate), as moderniza-o/adapta-o la mare viteza (minimul de noduri, statii frecvente, intersectii fara bariere, minimum de viraj). Asta ar presupune cunoastere sau impunerea unui plan de dezvoltare national, sa adaptezi locatiile la reteaua ferata si nu invers, daca e necesar chiar construirea unor segmente total noi. Altfel spus, incep construirea orasului cu reteaua de strazi, inclusiv inelele de centura. Ca veni vorba, n-as aduce gara in centrul orasului, iar terenul garilor vechi le-as ceda pe bani grei.

    Răspunde
     
  • ceics
    August 29, 2013 la ora 16:49

    Romania: cine ramane ultimul sa stinga lumina?

    Răspunde
     
  • sanduCu
    August 29, 2013 la ora 16:40

    Nu am probleme cu ora, pot spune ca ce imi convine mie mai mult poata altora sa le convina mai putin, din cauza de fus. Oriccum, daca o pot prelua din internet e in ordine. Ma intreb daca chiar este nevoie de TVR? As merge chiar mai departe, in multe tari (nu generalizez daca nu stiu, desi practica exista si la nivelul organizatiilor internationale) sunt pozitii care pot fi ocupate numai de cei fara apartenenta politica, demonstrata. Relatiile cu publicul e numai un exemplu, daca e nevoie de „sustinere de masa” probabil ca nu lipseste. Cel putin blogul poate fi mentinut, ca parte din atributii (emisiunea chiar indicata). Daca e sa vorbim de … viziune.

    Răspunde
     
  • Cătălin
    August 29, 2013 la ora 14:51

    Salut Moise. Sunt îngrijorat cu ce se întâmplă cu emisiunea ta. Nu ştiu ce să cred, poate ar fi loc aici să explici de ce această mutare, pt a nu da loc speculaţiilor ieftine de genul că ai deranjat pe cineva sau emisiunea nu are rating. Eu îţi spun sincer urmăresc în fiecare zi emisiunea, dar pe net şi asta doar din prisma faptului că o pot vedea aici atunci când doresc eu, nu când e difuzată pe TV. Avem aceeaşi vârstă , am trăit aceleaşi vremuri şi cred în continuare că noi putem schimba ceva în ţara asta să o ducem mai bine. Mulţumesc pt emisiune.
    Baftă în continuare.

    Răspunde
     
  • Alex
    August 29, 2013 la ora 14:46

    Alexjoi 29 august 2013 la 14:36
    O completare la discutia cu zidul. Se zice in America( vorba vine din istorie. …..)Acolo unde guvernul ii este frica de popor e democratie acolo unde poporul ii este frica de guvern este tiranie. Asa ca stati si reflectati ce trebuie facut ca sa se scheme ceva in Romania. Americanii stiu solutia…. stati si reflectati poate gasiti o solutie mai originala

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 29, 2013 la ora 16:08

      n-am inteles

      Răspunde
       
  • Cristi
    August 29, 2013 la ora 12:03

    Daca preturile autostrazilor din Romania vi se par „interesante”, ce spuneti de faptul ca pe A3 se construieste un nod de acces de 5 milioane EUR in mijlocul campului la Gherghita, din fondurile Consiliului Judetean Prahova, pe cand intrarile din Bucuresti si de pe centura de est a Ploiestiului raman neterminate?

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 29, 2013 la ora 12:23

      E foarte simplu : inca o spaga/comision de incasat.

      Răspunde
       
  • cornel
    August 29, 2013 la ora 11:34

    http://www.zf.ro/zf-24/zece-teme-fierbinti-pentru-noul-ministru-al-transporturilor-de-la-trenuri-care-merg-cu-43-km-h-la-aeroporturi-cu-un-singur-pasager-pe-zi-si-mizeria-din-gara-de-nord-11278640
    Dupa parerea mea este inacceptabil ca viteza de circulatie in conditii de siguranta a trenurilor pe calea ferata in Romania sa scada continuu iar in anul 2013 aceasta sa fie mult mai mica decat in anul 1989. Unii zic ca e foarte bine pentru ca in felul asta se intampla mai putine accidente pe calea ferata din Romania. E si asta un aspect insa daca acest ritm de scadere a vitezei de circulatie a trenurilor pe calea ferata din Romania se pastreaza peste 20 de ani o sa ajungi la destinatie mai repede cu bicicleta sau pe jos.
    Este o ciudatenie pe care nu o inteleg. Circulatia pe calea ferata este una dintre cele mai sigure si eficiente (vezi aici costul de transport si timpul pana la destinatie care se poate calcula foarte precis). Asistam astazi la inaugurari de linii de cale ferata de mare viteza (peste 300 km/ora) in China, Franta, Spania dar si alte tari europene in timp ce in Romania dupa ce s-au investit sume foarte mari de bani in modernizare de linii de cale ferata (in timpul asta circulatia a fost perturbata) si in final viteza medie pe aceste linii nu depaseste 70-80 km/ora. Foarte multa lume se vaieta ca nu avem strazi si/sau autostrazi sau ca acestea sunt pline de gropi si iti strici masina, ca se baga o caruta de bani in asa ceva si rezultatul e aproape ZERO in timp ce investitiile in infrastructura de la calea ferata din Romania este lasata de izbeliste. Din cate cunosc eu, din istorie, America sau Germania inainte sa isi dezvolte economia si industria au construit si au pus la punct o infrastructura eficienta de transport pe calea ferata. In ultimii 23 de ani cati kilometri noi de cale ferata s-au dat in folosinta si care este viteza medie pe acestea?
    Din pacate Romania, sau mai exact cei care conduc tara de 24 de ani (vezi in acest caz cine a condus Ministerul Transporturilor dupa 1989 si cum au evoluat lucrurile acolo sub diversi ministrii), isi dau original cu stangul in dreptul iar in final cand apar rezultatele proaste toata lumea se mira si se intreaba : „De ce?”
    Uite d’aia.

    PS: Dupa mine cauzele care au dus la situatia dramatica a transportului pe calea ferata de astazi sunt, in ordinea importantei:
    1.-reaua credinta a celor care au condus Romania si Ministerul transporturilor dupa 1989;
    2.-coruptia autoritatilor statului;
    3.-lipsa de viziune si profesionalism a celor care au condus Ministerul Transporturilor din Romania dupa 1989.

    Răspunde
     
  • cornel
    August 29, 2013 la ora 10:15

    http://www.zf.ro/zf-24/seful-supravegherii-din-bnr-bancile-mama-au-retras-5-mld-euro-din-romania-intr-un-an-si-jumatate-procesul-se-va-accentua-pentru-ca-isi-cer-banii-inapoi-11278755
    Colegii de la Ziarul Financiar vor, se pare, bani pentru stiri si articole complete – o alegere necastigatoare, parerea mea. Ar trebui sa mizeze mai mult pe partea cu reclama pe pagina web a publicatiei si mai putin pe articole/stiri complete pe bani.

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 29, 2013 la ora 11:34

      http://www.zf.ro/zf-24/zece-teme-fierbinti-pentru-noul-ministru-al-transporturilor-de-la-trenuri-care-merg-cu-43-km-h-la-aeroporturi-cu-un-singur-pasager-pe-zi-si-mizeria-din-gara-de-nord-11278640
      Dupa parerea mea este inacceptabil ca viteza de circulatie in conditii de siguranta a trenurilor pe calea ferata in Romania sa scada continuu iar in anul 2013 aceasta sa fie mult mai mica decat in anul 1989. Unii zic ca e foarte bine pentru ca in felul asta se intampla mai putine accidente pe calea ferata din Romania. E si asta un aspect insa daca acest ritm de scadere a vitezei de circulatie a trenurilor pe calea ferata din Romania se pastreaza peste 20 de ani o sa ajungi la destinatie mai repede cu bicicleta sau pe jos.
      Este o ciudatenie pe care nu o inteleg. Circulatia pe calea ferata este una dintre cele mai sigure si eficiente (vezi aici costul de transport si timpul pana la destinatie care se poate calcula foarte precis). Asistam astazi la inaugurari de linii de cale ferata de mare viteza (peste 300 km/ora) in China, Franta, Spania dar si alte tari europene in timp ce in Romania dupa ce s-au investit sume foarte mari de bani in modernizare de linii de cale ferata (in timpul asta circulatia a fost perturbata) si in final viteza medie pe aceste linii nu depaseste 70-80 km/ora. Foarte multa lume se vaieta ca nu avem strazi si/sau autostrazi sau ca acestea sunt pline de gropi si iti strici masina, ca se baga o caruta de bani in asa ceva si rezultatul e aproape ZERO in timp ce investitiile in infrastructura de la calea ferata din Romania este lasata de izbeliste. Din cate cunosc eu, din istorie, America sau Germania inainte sa isi dezvolte economia si industria au construit si au pus la punct o infrastructura eficienta de transport pe calea ferata. In ultimii 23 de ani cati kilometri noi de cale ferata s-au dat in folosinta si care este viteza medie pe acestea?
      Din pacate Romania, sau mai exact cei care conduc tara de 24 de ani (vezi in acest caz cine a condus Ministerul Transporturilor dupa 1989 si cum au evoluat lucrurile acolo sub diversi ministrii), isi dau original cu stangul in dreptul iar in final cand apar rezultatele proaste toata lumea se mira si se intreaba : „De ce?”
      Uite d’aia.

      PS: Dupa mine cauzele care au dus la situatia dramatica a transportului pe calea ferata de astazi sunt, in ordinea importantei:
      1.-reaua credinta a celor care au condus Romania si Ministerul transporturilor dupa 1989;
      2.-coruptia autoritatilor statului;
      3.-lipsa de viziune si profesionalism a celor care au condus Ministerul Transporturilor din Romania dupa 1989.

      Răspunde
       
  • Cornel
    August 29, 2013 la ora 08:28

    Moise, sa inteleg ca vineri nu mai faci emisiune ?

    Am inteles asa: luni, marti, miercuri emisiunea va fi de la 22:30, joi (zi de dezbatare) de la 19, vineri … pauza ?

    Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    August 29, 2013 la ora 06:55

    Auziti, cinca da acum s-a trezit consiliul concurentei ca e ceva putred. Dupa mii de articole si mii de reportaje in toti anii astia. Vai de noi.

    Răspunde
     
  • alex ghita
    August 28, 2013 la ora 23:02

    DEZASTRU? cu site-ul ? Hai sa fim seriosi!

    Dezastre din astea..sau din cauza la dezastre din astea..adica SMECHERII din astea..care se intampla zilnic in multe domenii din ROMANIA..din acest motiv NU MA VINE NICI DRACU sa ma investeasca..chiar daca le dam taxe. CA nimeni nu ne mai crede!

    Asta e cand toti hotii din ROmania au lecat in ITALIA..si noi i-am lasat..acuma avem 2 reclame: ambele de rahat:

    1) Hotii Europei la exterior. Adica ROMANII Plecati.
    2) Neseriosi si CORUPTI in interiorul tarii. Adica ROMANII ramasi..in urma ..cu capul!

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase