Ora de Business: marți, 20 august 2013

Publicat la data de de Biziday

importam-praz

Emisiunea poate fi urmărită aici: http://www.tvrplus.ro/editie-ora-de-business-125770 precum și pe canalul BiziDay de pe YouTube.

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

64 răspunsuri la Ora de Business: marți, 20 august 2013

  • Constantin
    August 24, 2013 la ora 20:10

    Mi-a placut gluma eJobs cu privire la „grija banilor”. Intr-adevar, este musai ca cei care au probleme cu banii sa se consulte cu un specialist. Unul care sa le ofere consiliere in dezvoltarea personala in schimbul unor sume modice, insa platite pe termen indelungat, pentru ca este nevoie de multa consiliere pentru a scapa de problemele generate de lipsa banilor. Si apoi, rezultatele nici nu pot aparea peste noapte. Important este sa le dai banii consilierilor, pentru ca „specialistii” in HR nu mai fac de mult bani din recrutari si trebuie sa-si procure resursele pentru concedii inainte de a se termina vara.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 26, 2013 la ora 03:55

      HR este o mizerie cind ai tu nevoie de ei si fantastic cind au ei nevoie de tine.

      Răspunde
       
  • Constantin
    August 24, 2013 la ora 19:59

    Deficitul demografic ar putea avea, iata, o noua explicatie: obsesia tinerilor de a avea o locuinta proprie, care i-a determinat sa ramana celibatari in imposibilitatea atingerii obiectivului propus. Interesant. Romanii au proprietati, dar ele sunt lipsite de confort. Cat de mare eset averea de 20.000EUR, atat cat reprezinta valoarea medie a unui apartament comunist?! Suprafetele sunt meschine, spatiile verzi dintre imobile nu numai ca nu respecta normele europene, dar nu le respecta nici pe cele romanesti din perioada comunista. Absenta locurilor de parcare reprezinta o externalitate negativa la nivelul spatiului urban. S.a.m.d. Lucrurile acestea nu se intalnesc la Stockholm, spre exemplu. Asadar, atunci cand un suedez aude cat de mare este procentul proprietarilor de locuinte din patria noastra el poate fi surprins. Ar fi si mai surprins insa daca ar vedea cat de mizerabile sunt conditiile de locuit.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 26, 2013 la ora 00:40

      Printr-o distributie/repartizare uniforma a locurilor de munca, probail ca s-ar ajunge la o solutionare a corelatiei demografie – locuinte. Ceea ce ar usura respectarea normelor europene in constructii, conditiile de locuit (unde probabil spatiul locuibil nu e totul) si parcarea (care este o crima si pedeapsa peste tot, mai ales in zonele centrale ale marilor orase). Imbunatatirea transportului in comun, mai ales cel de mare viteza, are un cuvint greu de spus. La fel planurile de urbanizare al noilor/viitoare centre civice ar trebui sa includa din start inele de centura, si artere majore de legatura cu zonele industriale situate inafara ultimului inel de centura (in caz ca se planifica sa fie mai multe). Sunt de preferat orasele mici decit un „gogoloi” mare.

      Răspunde
       
  • Constantin
    August 24, 2013 la ora 19:50

    IMM-urile NU sunt PFA si daca cetatenii sunt incurajati sa deschida mai degraba un IMM decat sa infiinteze un PFA, din punctul meu de vedere este bine. Observatia ca statul nu sprijina aceste entitati economice este absolut corecta si cred ca este atat de importanta incat trebuie retinuta, pentru ca poate oferi explicatii cu privire la relativ slaba dezvoltare pe orizontala a economiei romanesti. IMM ar fi putut reprezenta un sprijin major pentru economia patriei noatre tocmai datorita flexibilitatii si mobilitatii lor, caracteristici esentiale pentru supravietuirea in vremuri de criza.

    Răspunde
     
  • Constantin
    August 24, 2013 la ora 19:43

    Este greu pentru cei concediati care nu si-au primit sumele compensatorii, in fond este dreptul lor negociat. Dar oare cei disponibilizati fara nicio compensatie cum traiesc? Ar trebui sa stea in drum in fata masinilor? Ar fi calcati, pentru ca nu au forta data de apartenenta la un grup. Ei nu apar la televizor. Iar daca vor sa se sinucida, pot aparea eventual la stirile de dupa amiaza ale unei televiziuni locale, fara ca cineva sa afle cuza gestului lor. Cand esti dat afara, iti cauti de lucru, asa este. Dar de ce Dumnezeu se gaseste atat de greu de lucru in patria noastra?

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 26, 2013 la ora 03:48

      La capitolul SDP – Sfaturi de Dezvoltare Personala (apropo de PFA care credeam ca este Please Find Attached), Moise sugereaza sa inveti lucruri noi in timp ce lucrezi. E normal ca fiecare invata cind munceste, dar asta nu iti da cu adevarat mare ascendent asupra altora – toti fac la fel. Daca ai timp si bani, o faci pe cont propriu (fara sa soptesti la servici, sa nu te ia la ochi invidiosii) si la prima oferta interna, vii cu certificatul si ei avansarea – nu mai ai invidiosi si te umpli de prieteni. Asta poate sa-ti foloseasca daca vrei sa mergi mai tirziu dupa un salariu mai atractiv. Daca vrei sa-ti asiguri locul unde te gasesti, trebuie sa-l giugiulesti pe boss sa te inscrie la un curs sau macar la un „training program” intern. Astea ajung in general la patron, iar daca l-ai facut, nu mai poti fi „evacuat” decit cu aprobarea patronului – pai ce a bagat banii in tine degeaba?

      Răspunde
       
  • Constantin
    August 24, 2013 la ora 19:34

    La multi ani, Dacia!
    Este dincolo de o afacere privata, un brand care contribuie intr-un fel sau altul la brandul de tara al Romaniei. Apoi, este o afacere de succes care ar fi putut fi distrusa la fel ca ARO. In orice caz, facand legatura cu un topic anterior, cresterea de zece ori a productiei [si implicit a productivitatii] NU a dus la cresterea de zece ori a puterii de cumparare a salariatilor Dacia. Prin urmare, exemplul Dacia in explicarea dinamicii salariului minim pe economie nu este tocmai relevant.

    Răspunde
     
  • Constantin
    August 24, 2013 la ora 19:27

    Importurile suplinesc produsele care lipsesc pe piata autohtona pentru satisfacerea cererii de consum. Agricultorii care au produs prea multe rosii si sunt nemultumiti de pretul cu care le-au vandut anul acesta pot cultiva anul viitor praz, daca cererea pentru acest produs nu poate fi satisfacuta din productia interna. Nu este treaba Ministerului Agriculturii daca taranii legumicultori hotarasc sa cultive intr-un an praz sau rosii pe terenurile proprii, dar este dezinteres evident din partea producatorilor cu privire la cererea pentru produsele lor, iar in cele din urma, dezinteres fata de consumatori. Eu, in calitate de consumator, imi doresc ca din competitia aceasta sa pot beneficia de un spor de calitate pentru legumele cumparate si o scadere a pretului. Altfel, nu ma intereseaza ce face producatorul, la fel cum el nu este interesat daca firma mea care vinde carlige de rufe prospera sau da faliment in functie de cat de bine am reusit sa o administrez. Daca taranii vor decide ca este interesant sa cultive mai multe gulii ar trebui oare sa-mi schimb din patriotism obiceiurile gastronomice?

    Răspunde
     
  • Constantin
    August 24, 2013 la ora 19:13

    Pretul mic la grau este compensat printr-o recolta foarte mare, prin urmare, profitul agricultorilor se mentine la nivelul estimat, sau il depaseste. De altfel, recolta buna pe plan mondial a facut ca si pe alte meridiane pretul graului sa scada. Nu inteleg, desi am vazut in Teleorman spre exemplu realizandu-se astfel de proiecte, de ce agricultorii nu se asociaza pentru a inchiria, cumpara, ori construi spatii de depozitare? Apropos, frumos ceas are domnul taran din imaginile prezentate. Nu era un V Constantin, ori ceva si mai scump, insa mi-a placut si ma face sa cred ca are un venit mai bun decat mine daca pe acesta il poarta pe camp. Banuiesc ca pe cele bune le tine acasa, pentru cand se imbraca mai frumos, la ocazii. La fel se plangeau legumicultorii. In fond sperau la o „compensatie” de la stst [adica de la mine] penttru supraproductie. De fapt oamenii acestia nu sunt capabili sa se adapteze la economia de piata. Ce Dumnezeu se vor face in cazul in care terenurile se vor iriga si recoltele mari vor fi depasite de altele si mai mari? Dom’le ce tragedie poate reprezenta cresterea productivitatii!

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 26, 2013 la ora 02:13

      „Pretul mic la grau este compensat printr-o recolta foarte mare, prin urmare, profitul agricultorilor se mentine la nivelul estimat”, acest mod de a aprecia profitul mi s-a parut mereu ca find cel corect, chiar daca intra in conflict cu eficienta productiei, care nu spune prea mult la scara de economie.
      O statistica anuala a consumului national (sau teritorial, daca e sa consideram preferinte locale) pe produse ar putea informa producatorii si balansa tendinta productiei anului viitor – cu planificare/organizare centrala se pot reduce consumul inutil de resurse, mentine o stabilitate de pret (cerere-oferta similare) si chiar diminua transporturi inutile. Solutie eficienta de a combate importul inutil, si deci protejarea productiei interne.

      Răspunde
       
  • Constantin
    August 24, 2013 la ora 18:34

    DGA nu se „intelege” cu politistii corupti, pentru ca nu asta se doreste, iar OUG 59/2013 arata ca este o structura a MI tare draga Guvernului, la fel ca si DGIPI . Nu numai actualului guvern, ci oricarui guvern din Romania. Asta se explica prin aceea ca reprezinta intrumentele prin care MI si implicit Guvernul poate obtine informatiile „speciale”. Daca presedintele beneficiaza de informatiile oferite de serviciile specializate (pe ai caror sefi ii numeste), Guvernul s-ar fi putut simti in inferioritate. Care este rolul acestor informatii? Ar putea fi vorba despre ameliorarea actului de guvernare? Nu tocmai. Informatiile sensibile sunt deosebit de utile in jocurile de putere, atunci cand vrei sa faci presiuni asupra cuiva, sa santajezi pe cineva, sa obtii un beneficiu pe care altfel nu–l poti obtine prin mijloace oneste. Prin urmare, „intelegerile” la nivelul DNA sunt excluse. Cu ajutorul acestor informatii asupra sefilor si sefuletilor corupti din politie se pot face presiuni atunci cand este nevoie, fie pentru a proteja un client de partid, fie pentru a trece nestingherite autobuzele cu alegatori spre sectiile de votare dintr-un judet in altul, fie pentru a-si „da in gat” propriul sef s.a.m.d.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 26, 2013 la ora 03:19

      deci schema cu testarea integritatii e o masca, politistii i-or fi invatat dar eu sau tu nu stim ca vecinul e turnator sau filatoare. Mesrii vechi tactici noi.

      Răspunde
       
  • Constantin
    August 24, 2013 la ora 18:07

    Dezamagirea cu privire la DNA trebuie sa fi foast provocata, fara indoiala de o amagire. Increderea in institutiile statului, in Justitite, in general, in DNA inclusiv, se cladeste in timp. Condamnarea publica in presa a DNA creeaza presiune asupra institutiei si eset de natura a scadea increderea cetatenilor in Justitie. Forta mass-media este uriasa. Iubitorii lui Suleiman Magnificul din fata ecranelor au inteles mesajul, iar mesajul este ca dl. Iordache este inocent, dl. Silaghi este nevinovat, iar nenorocitul de Basesc a trimis procurorii pe capul lor ca sa le distruga carierele, prin urmare, propunerea de a-l plasa pe dl. Adrian Nastase in Panteonul eroilor neamului, alaturi de I. Maniu, facuta de d-na Longin este cat se poate de justificata. Doar acuzele la adresa DNA au bvenit din partea unei persoane credibile, pe postul national de televiziune; daca ar fi fost vorba despre dl. Ponta care ar fi atacat DNA la A3, poate ca ar fi existat unele indoieli. M-am intrebat care sunt lucrurile demne de toata indoiala facute d e DNA. DNA NU a cerut trimiterea in judecata a d-lui Silaghi. DNA a cerut avizul Parlamentului pentru INCEPEREA cercetarii (pentru ca parlamentarii sunt persoane cu statut special, nu pot fi cercetati ca orice cetatean – cercetat, atentie!). Pentru inceperea cercetarii este suficient si un denunt. Daca pe mine vecinul ma denunta ca l-am injurat de mama, cercetarea incepe automat odata cu depunerea plangerii penale. Probele sunt adunate ulterior, in urma cercetarii. Abia la incheierea cercetarii procurii pot constata ca plangerea este nefondata si decid NUP, ori pot trimite dosarul in instanta daca probele sustin o asemenea decizie. Denuntul d-lui Iordache este cel declanseaza cercetarea pentru care DNA este obligat conform legii care-i protejeaza pe parlamentari sa ceara avizul, iar „tot probatoriul” este cu totul altceva si va fi prezentat atunci [si daca] se va decide trimiterea dosarului in instanta. Actiunea Parlamentului este una formala, iar daca se opune cercetarii nu face altceva decat sa obstructioneze justitia. Este in interesul d-lui Silaghi, al carui fan nu sunt nici eu, ca DNA sa demonstreze ca este nevinovat, iar denuntul d-lui Iordache este calomnios, fapta pentru care poate fi pedepsit conform legii. Insa pentru asta DNA este obligat ca mai intai sa cerceteze.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 26, 2013 la ora 03:31

      Pe aici injuratura nu este motiv de dare in judecata (cu exceptia ca este adresata in public unei persoane publice si cu martori), in schimb daca m-ai atins cu un bobirnac iar eu am cazut si rostogolit (pe bune sau trucat) – politia si salvarea e pe cheltuiala celui care a dat bobirnacul (chiar daca poate a vrut doar sa-mi scuture un puf de pe haina). Prima data cind am auzit de „private space” nu mi-a venit sa cred ca exista asa ceva (e vorba cam de 1.5 ft).

      Răspunde
       
  • Constantin
    August 24, 2013 la ora 17:44

    Cresterea numarului bugetarilor se poate completa foarte bine cu masura cresterii salariilor bugetarilor. In acest fel se va asigura depasirea cheltuielilor de personal planificate ale statului, pentru ca, la urma urmei, „Cine-i Consiliul Fiscal?”, istitutie care a semnalat acest lucru, intreaba savant-filosofic dl. Ponta. Doar ca raspunsul a venit rapid din partea Comisiei Europene prin vocea d-lui Simon o’Connor, purtatorul de cuvant al vicepresedintelui Olli Rehn: „Salutăm comentariile Consiliului fiscal şi rolul său în creştere pentru asigurarea unor politici fiscale bune.”. Asta inseamna ca dl. Ponta nu va desfiinta Consiliul Fiscal. Cel putin deocamdata.

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      August 24, 2013 la ora 19:06

      Aberatziile care au ieshit din gura dlui Ollie Rehn pana acum in raport cu alte state membre ale UE cat shi aiurelile pe care CE (mambra a troicii) le comite in ace;leashi tzari member ale UE fac ca un compliment facut de domnia sa Consiuliului Fiscal din Romania sa fie un argument suplimentar pentru a demonstra ca Consiliul Fiscal nu spusese decat aiureli.
      Shi cum altfel, cand e condus de dl Ionutz Dumitru, shi cum altfel, cand au spus ca e in regula ca o angajare sa se faca la 7 (shapte) plecari? asta nu este o politica buna, nu esrte o p0olitioca coerenta shi nu poate duce decat la dezintegrarea statului roman, la creshterea inefientzei serviciului public shi – mai ales – la creshterea coruptziei shi cleptocratziei in Romania.
      sa aprobi o asemenea politica este o dovada fie de naivitate, fie de prostie, fie de tradare.

      Răspunde
       
  • sanduCu
    August 23, 2013 la ora 06:18

    „de ce in Romania privatizarile nu s-au facut pe bursa?”, mai mult neasteptata decit nostima intrebare. Raspunsurile „la privatizarea unor societati comerciale statul a pastrat un pachet mai mic sau mai mare de actiuni[..] activitatea intreprinderii trebuie sa fie pe deplin transparenta” si „Esenta era ca se doreste lipsa de transparenta” sunt firesti, desi la o intrebare neasteptata, in loc de „nu [..] un raspuns suficient de cuprinzator” ar fi un raspuns tot atit de neasteptat.
    De ce o companie ar dori sa devina publica? Pentru ca este calea cea mai simpla da asi creste valoare rapid. De ce o organizatie fara profit, care poate deveni publica fara restrictii, nu doreste aceasta? Pentru ca desi nu face bani, minuieste (poate chiar spala) bani publici. Sunt multe companii mari care creaza asemenea organizatii nevinovate (filantropice, fonduri de ajutorare, samd) cu scopuri nu tocmai caritabile. S-a vorbit pe blog despre infiintarea unor mari companii particulare care vor creea o dezvoltare pe orizontala si pe verticala a economiei nationale in jurul lor. Li se spune IMM-uri si sunt benefice economiei. Unele chiar evolueaza in cit ajung sa indeplineasca conditiile de a deveni publice, inclusiv aceea de existenta neintrerupta. Aceste IMM-uri intrate in Bursa, pot „dispare” de pe piata dar „scoica” lor sa continue sa existe in Bursa. Deci nu faliment dar nici activitati „transparente” nu mai sunt necesare – compania este o fantoma legala. A ajutat-o pe marea companie-mama pe piata muncii si continua sa o ajute si in Bursa. Exista „informatii care pun intr-o lumina nafavorabila managementul societatii, pretul actiunilor acesteia ar scadea deindata”, dar si informatii favorabile. Era o vreme cind ma intrebam si eu asa, de ce Moise vine cu tot felul de noutati care se dezmint curind, iar el isi cere scuze. Sau unele insinuari. Fireste am dat credit unor voci ca nu e dracul chiar atit de negru. Si continui si astazi sa cred la fel. Dar e numai un exemplu de cum pot fi manipulate Bursele din afara. Aminteam cindva ca pretul benzinei la noi nu joaca huta-huta chiar asa ca la Romania. De citeva ori chiar am avut parerea ca BVR nu apare pe lista Burselor, poate nu a celor serioase – ar putea asta sa insemne ca se pot face ceva banuti fara sa te doara capul. Am urmarit citeva titluri guvernamentale, listate/oferite si nici dracu nu se atingea de ele. Viena si cu Budapesta fac un joc de doi mai atractiv. Am vazut pe acolo, la un timp si Banci babane. Cind vedeam asemenea Banci la BVR, era cind pe Wall le mergea cam in jos. Eu nu sunt economist, dar cind cineva ar avea ceva timp sa faca niste corelatii intre bursa (asa in general) si recomandarile FMI sau BCE si economia romaneasca, s-ar putea sa se vada, uneori, pe unde se scurge efortul romanesc. Si ce rol au preturile impuse, si politica comertului interior si exterior. Poate ca atunci abia o sa se doreasca acea „economie inchisa” de care mai pomenesc uneori (ca sa nu-mi fac dusmani). Despre privatizare si nationalizare stiu doar ca guvernul este la mijloc.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    August 22, 2013 la ora 23:49

    A inceput de vreo 2 ani, acum pare a fi foarte populara citirea/recunoasterea digitala a dimensiunilor majore ale palmei (ii spunem „scanner”), in loc de cartela de pontaj. Aproape toti si-au pus problema daca nu este vorba de un tric sa ti se ia amprenta digitala. Ar fi nu numai o ilegalitate dar si un risc pe care putin si-l doresc – amprenta intra in baza de date si cu fiecare ocazie (care nu lipsesc) ai sansa sa ajungi pe lista neagra (care nu e a suspectilor, ci doar a celor luati la ochi), suficient ca patronul sa-si cam piarda increderea si stiti ce urmeaza.
    Moise a pomenit in acest ODB din 20 august, de un i-phone lansat de coreni capabil sa „recunoasca amprenta digitala a celui care il opereaza”. Daca gresesc, rog corectie, daca nu – ginditi-va ca amprenta asta poate fi transmisa unde nici nu banuiti. Si nu e legal, ba chiar ma grav decit camerele de luat vederi plasate la Arad.
    Nostim cartelul berii (monopol) la nemti, lumea se distreaza. Cind vorbim de monopol la CFR sarim in sus. E doar o obsevatie.
    O chestie pe care Moise o prezinta cam asa: „au blocat oamenii strada ca sa atraga atentia televiziunii…” Este adevarat, este si aceasta o forma de a cere ajutorul opiniei publice. Si acest ajutor nu vine. De ce sa vina, fiecare cu a m… Patronajele, cel putin de la marile companii sunt strinse si unite. Obligind chiar statul sa fie cu ele. Bancile sunt doar un exemplu, dar fiti convinsi ca si aia cu masinile sunt legati cu aia cu rafinaria sau cu aia cu otelaria, samd. Oare nu este o solutie, solidaritatea la scara mai mare intre salariati? Astazi se blocheaza vreo 30 de sosele in toata tara pentru ca niste amariti din Cimpina (zic si eu) nu si-au primisalariile, alta saptamina la fel pentru ca cei de la Craiova au fos concediati, si asa mai departe. Solidaritatea e numai in dictionar, care este cartea de capatii al patronajelor.
    Moise spune „sa exportam produse cu valoare adugata mare”, contribuie la PIB mai ca lumea, si e corect. Problema este ca ce este scump pentru tine si il vinzi ieftin, inseamna o pierdere masca a resurselor (cistigi cu pumnul si pierzi cu sacul). Daca stim (am vazut deja, ce ne mai trebuie sa ne convingem) ca suntem carotati in export extern (masinutele romanesti au cucerit Europa – ce ar fi ca aceleasi masinute sa lase balta Europa si sa cucereasca Romania?) precum si intern (politica de pret impusa ii distruge pe agricultorii autohtoni si ii imbogatesc pe unii care nici nu srim ce limba vorbesc), atunci de ce sa nu schimbam tactica: vindem intii totul la noi, surplusul il exportam si la fel importam numai ce ne lipseste. Daca pentru asta trebuiesc carotate produsele externe – asta este legitima aparare. Ei o practica, de ce noi nu? Faceti calcule economice si vedeti unde va ajunge romania in citiva ani?
    Concurenta este o chestie … buna. Calitate, cantitate, iesi pe piata inaintea altora. Daca „altora” sunt tot romani de-ai tai ar trebui sa te doara sufletul – chiar daca cistigi la „concurenta” pierzi la tara, ca mai multi „altora” trag tara in jos deci si pe tine (mai devreme sau mai tirziu). Daca „altora” sunt in afara Romaniei – crocodilul lor (si ei isi baga picioarele in ce fac aici la noi (blocurile pe care le-au construit, sa nu vina seismul, iradieri de freatice, mediu samd). Daca ei, in UE, vor sa se concureze svp, dar nu, cumpara masinute grozave cu transpiratie romaneasca (si o mai si lauda, de ce nu, romanii fraieri) iar ei se limiteaza la productii sofisticate/ luxoase in serie mica, isi mai vind si ciurucurile. Adica n-au nici o pierdere, ZERO. Pai asta se face peste tot, nu ai vinzare, dai afara, faci tusa ca-ti vine timpul. Asta-i ce pindesti. Ei lucreaza planificat, din instinct, dar nu o recunosc – daca si fraierii ar lucra planificat s-ar duce de ripa planificarea lor.
    In spatele sau la baza IMM este persoana neprotejata si neajutorata. Clar ca lumina zilei … la apus de soare. Pina la urma urmei se ajunge la: (1) absorbtia de fonduri europene, (2) comert neloial, (3) taxometrie, (4) standarde europene menite sa ne descalifice produsele cu putere mare de concurenta, (5) salarizare, si mai puneti si voi (doar n-o sa ma lasati sa mor). Deci cui cerem protectie sau ajutor? NOUA ni-l cerem, NOI suntem statul si tara, de NOI depinde tot ce misca-n tara asta. Adica eu nu vreau sa ma ajut? Vrei dar nu stii cum. Mai citeste odata si poate-ti vine o idee creata si salvatoare. Daca TU nu te ajuti, nici EL, tatal nostru, n-are cum.

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 24, 2013 la ora 19:16

      Sunt de acord cu dvs.

      Răspunde
       
  • sanduCu
    August 22, 2013 la ora 23:47

    Dl Cornel, ati vazut un cine care se invirte dupa propria-i coada – asa si cu coruptia. Fara sfirsit. Da-i hotului loc de munca sa aiba din ce trai si se lasa de furat.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    August 22, 2013 la ora 23:45

    Dl Cornel, Milioane parasesc tara, multi lichideaza totul la pleacare (decisi sa nu se mai intoarca sau au nevoie de lichid). Cite locuinte sunt inca necesare, unde sunt necesare? Vad ca se discuta de credite pentru cumparat locuinte, vad ca sunt blocuri de apartamente goale. Pe aici, vad ca se vind mereu locuinte, dar nu ramin vacante, cumparatorul se muta in ele. Se construiesc mereu cartiere intregi, constructorul nu ridica case da-nboulea. Emigratia s-a mai subtiat, dar casele astea nu sunt pentru mai mult de 50 de ani, dupa care urmeaza reparatia capitala (rareori sa merite) sau demolarea. Deci cit de cit exista o justificatie sa construiesti locuinte. Vad ca scolile nu ramin goale, deci si natalitatea este iarasi un punct. Deci, este o necesitate controlata/cunoscuta pentru continuarea de constructii de locuinte? Pe ce mizeaza bancile?
    Un alt aspect. Inainte, capitala Canadei era la Montreal, mutindu-se la Ottwa, Montrealul s-a cam pustiit, cel putin in zona portului (care nu-i de colea, mergi vreo 3-4 km) sunt la rind cladiri de 10-20 de etaje, birouri si apartamente GOALE – pot spune ca s-au mutat cu totii in Ottawa. Nu cunosc alte exemple de asemenea exod. Am mai auzit de ceva prin NovaScotia si Newfounland (treburi cu pescari), oricum in Romania se asteapta cineva la posibilitatea ca se vor deschide centre industriale mari in mijlocul Baraganului, sau alte locuri nepopulate. Chiar va asteptati ca toata populatia Romaniei sa locuiasca numai in capitalele de judet? Parca se vorbeste de regionalizare, adica goliti un oras sa faceti altul? Mi se pare mai realistic decit … dobinda pentru credite. Un nou centru civic nu e numai fabrica si locuintele. Investitorii isi fac afacerile unde au forta de munca, cu chiu cu vai treburile merg inainte, o sa se ajunga ca fabricutele sa stea gard in gard si alte zone alr tarii … Dumnezeu cu mila. Economic, ce scoti de aici astupi dincolo. Tare ciudat.
    Aud de cresterea riscului seismic in Romania. In treacat, cele 50% fluid din subsol nerecuperat la gazele de sist, reprezinta un real factor agravant. In orice caz se vorbeste ca sunt cladiri care ori se reabiliteaza serios ori se vor prabusi (chiar daca sunt goale, tot ce e prin imprejur nu va apuca sa fuga). Se mai vorbeste ca la multe cladiri/blocuri de locuit armarea betonului nu a fost corespunzatoare (constructii noi) si deci cine stie. De felul cum i-am auzit pe Mircea Radulian si pe Gh. Maruneanu vorbind la Telejurnal, riscul seismic nu se refera la aspectul geologic (care nu s-a schimbat inca) ci la ce se poate intimpla cu ce s-a construit. Nu-i cunosc, dar felul cum discuta, nu sunt de mina a doua. Asta este o alerta serioasa si profesionala. Daca cei care au „construit”, fiind „investitori” cautati si adusi cu atita grija si-au luat bocceluta… prinde orbu scoate-i ochii. Nu e gluma. Ca Ceausescu a retezat puncte de rezistenta, si la cutremur a fost ce a fost, pentru ce poate sa vina aveti nevoie de un vinovat? Si ce faceti cu el? Cimitirul si asa va fi plin.

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 24, 2013 la ora 19:08

      Aveti perfecta dreptate. Romania este o tara cu risc seismic crescut. Oare, autoritatile romane care sustin pe la televizor exploatarea gazelor de sist in Romania si cele care au dat autorizatii de explorare si exploatare pentru gaze de sist in Romania sunt constiente ca au semnat CERTIFICATUL DE DECES la o parte dintre cetatenii romani si la o parte din economia nationala (vezi aici efectele si pagubele produse de un asemenea cutremur din cauza agravarii ce o provoaca aceste exploatari – vezi aici parerea specialistilor si mai putin a politicienilor), care acum le platesc salariile lor babane si imbuibate de sporuri? Nu imi dau seama de ce Romania este condusa de autoritati CORUPTE si incompetente insa o vina importanta o are societatea civila romana care tace, indura si rabda, uneori prea mult de cat ar fi omeneste si normal, parerea mea.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        August 26, 2013 la ora 03:07

        Dl Cornel, sunt convins ca acest blog nu este singura sursa de idei sau ratiuni privind construirea unei vieti mai bune. Oare cineva le ia in consideratie? Din mai multe s-o gasi si ceva bun.
        Vorbeam de locuinte si revizionind ODB, observ ca unii prefera chiria decit rata la credit. Sunt avantaje: sa fie mai mic decit rata (nu-i o regula), libertatea schimbarii locului de munca (diverse motive). Eu prefer rata: e forma de a investi/economisi (chiar tineri necasatoriti, cind se casatoresc, unul vinde si locuiesc impreuna si au si ceva strins deoparte), adevarat poate atirna in decizia de a schimba locul de munca (dar patronii considera asta la majorarea salariului), poate nesemnificativ dar se reduc cheltuielile cu mutatul. Pe aici este mare diferenta intre condos style (apartamente de inchiriat) si apartamente de vinzare (in blocuri selecte). La fel si cu cartierele de casute cu chirie fata de zonele cu locuinte (un pic mai spatiate, mai aranjate). Exista o anume diferenta care se simte la pret, la confort si de care tine seama si constructorul (pentru rentabilitatea lui). Am o usoara senzatie, facind abstractie, de blocurile de locuinte deja construite in trecut, ca in ce se construieste astazi se cam amesteca borcanele – cineva de exemplu ar putea profita din vinzarea unui spatiu de inchiriat la pret de locuinta „permanenta” si sa simta asta si la confort. Nu sunt constructor de locuinte, am lucrat in ramura asta dar e altceva. De exemplu, linga noi este un teren viran de vreo 3-4 ha in vecinatatea unei scoli primare. Primaria a dat acordul de principiu unui constructor sa ridice niste bloculete cu apartamente de inchiriat. Cu totii de aici stim ce inseamna asta: familii de nepasatori, scandalagii, chiar hotii se pot intimpla – dute si vezi care din bloc a fost. Intelegi ca la adunarile cu primaia si constructorul (se poate incerca sa treaca peste vointa noastra, dar nici noi nu-i lasam fara taraboi)am invocat probleme de trafic/intersectii complicate care la orele de virf ne ia timpul, am sugerat amenajarea unui parculet, am obiectat ca bloculetele sunt prea inalte – cerind reproiectarea si reamplasarea (chestii de astea il costa pe constructor si pina la urma nu mai stie daca-l merita). Din povesti de felul acesta am aflat si invatat ca sunt niste standarde de desimea minima a populatiei, anumite spatieri si orientari a le ferestrelor, spatii minime de parcare pentru chirias si separat pentru vizitatori, samd. Lucruri deastea nu se fac publice, dar trebuie sa stii ca exista si unde sa le cauti cind ai vreo decizie de luat.

        Răspunde
         
        1. cornel
          August 26, 2013 la ora 09:21

          Care sunt standardele de desime minima a populatiei, anumite spatieri si orientari a le ferestrelor?

          Răspunde
           
          1. sanduCu
            August 28, 2013 la ora 07:37

            Draga Cornel, haioase intrebari. Am crezut ca le-am aruncat, dar nu le am: prima nota informativa (ca vor sa ne „indeseasca”), din 22 sept. 2011 si a doua o Nota ca s-a aprobat proiectul dindu-ne posibilitatea sa facem apel contra unei taxe de $125.00, in mod individual (adica sa nu ne asociem).
            Cind ne-am dus la prima intilnire, am semnat toti cei prezenti si ne-am sborsit la ei. Ca sa ne readuca la tacere ne-au trimis Notita cu intimidarea (ca s-a aprobat, cioaca) si schema cu taxa. Dupa asta am auzit ca au mai fost doua. Noi le cerusem sa mareasca parculetul de pe marginea unui teren de fotbal. Ce e clar ca inca n-au inceput nimic aici (daca aduc hardughiile astea linga noi coboara pretul caselor noastre, si atunci chiar ca-i dam in judecata). Deci treaba-i groasa. Contractorul respectiv (care mintea ca a cumparat deja terenul, daca era adevarat, pina acuma jupuia primaria de despagubire) a inceput sa construiasca in alta parte. Ce stiam eu era din sedinte, si le-am uitat (defapt nici nu ne interesau aiurelile astea), am incercat sa le caut pe internet (macar vre-un standard, ceva) dar nu tine. Ori nu am access, ori trebuie sa platesc – sarlatani. Am gasit ceva dar am intrat numai pe prima pagina a Abstractului unde se da o formula de calcul si explicatiile ei sunt pe pagina urmatoare care nu se vede.
            Dar ca sa nu te las chiar fara raspuns, extrag citeva date din planul de la prima intilnire, pe care au schimbat-o si la a doua intilnire tot am refuzat-o. Tipa de la primarie, se sucarise „Nici nu este nevoie de aprobarea voastra”, la care i s-a raspuns „Sa te duci la altii sa te aleaga ca aici esti terminata”.
            Asa: suprafata de constructie 24,831.3 mp (2.42 ha); suprafata construita 7,260.6 mp.
            Acuma, era vorba de 22 „townhouses” (ca m ca amea, cu subsol – parter – etaj – garaj), construite la strada – chipurile pastreaza fasonul. In spate, un balamuc de 9 „low-rise apartment buildings”, continind 160 apartamente – alea cu 3.5 nivele in capul meu si alea mai joase (2.5 nivele mai spre stadion), ca nu se vad prea bine. I-am spus contractorului: Daca imi pui „ramshackle”-ul asta aici, imi faci alta casa ca a mea unde-ti spun eu si ti-o las pe asta.
            Deci , pentru casutele de la strada: front yard 3.0 m din 4.5 posibil; rear yard 7.5 m; interior spacing 1.5*2 m; inaltimea 8.5 m. Pentru low-rise: front yard 3.0 m (plus spatiul de parcare in lung si linia de circulatie, dublu pina la cealalta cladire); rear yard 7.5 m (ar fi trebuit sa fie 4.5*2 m, intre cele doua cladiri); inaltimea 11.0-13.5 m. Ferestrele a doua cladiri vecine trebuie sa fie pe nivele diferite si la un unghi minim de 30 grd.
            http://elib.dlr.de/22591/1/Session7_Taubenboeck.pdf
            Asta este o chestie interesanta de la nemti, cum verifica ei din satelit daca au suficient spatiu ocupat sau nu. Cam atit.

             
          2. cornel
            August 28, 2013 la ora 09:15

            @SanduCU>Replica de nota 10, parerea mea: „Sa te duci la altii sa te aleaga ca aici esti terminata”.

             
      2. sanduCu
        August 26, 2013 la ora 03:11

        Am uitat: distanta de la statia de pompieri si distanta de la hidrant cu cit sunt mai mici pot reduce polita de asigurare.

        Răspunde
         
  • mihai
    August 22, 2013 la ora 09:05

    Pt.17 Dan
    Ai dreptate cui folosesc aceste institutii ? Si chiar Camerele de comert in structura actuala cui folosesc? Eu am o ff mica firma si in tot ceea ce fac nu am nevoie de aceste institutii care ma bombardeaza zilnic cu anunturi despre ce si cum si pe ce loc m-am clasat in anul anterior.

    Răspunde
     
  • cornel
    August 21, 2013 la ora 16:45

    http://www.zf.ro/companii/basescu-este-strigator-la-cer-ca-guvernul-nu-a-asigurat-certificatele-de-depozit-pentru-agricultori-11263636
    Domnul presedinte Traian Basescu are dreptate in legatura cu acest subiect, foarte important, insa dupa parerea mea este vina ministrului agriculturii si nu vina primului ministru Victor Ponta sau a guvernului. Din pacate o bila mare neagra pentru ministrul agriculturii pentru aceasta problema esentiala lasata de izbeliste. O a doua bila mare neagra pentru acelasi ministru al agriculturii este pentru nerezolvarea problemei cu centrele de colectare si sortare legume si fructe. Asadar doua mari probleme care creeaza haos si care aduc agricultura din Romania la sapa de lemn.
    Intrebare : „Cu ce se ocupa ministrul agriculturii, de fapt?”

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 23, 2013 la ora 06:26

      Dl Cornel, daca presedintele le stie asa de bine, de ce umbla prin tara, degustind si rinjind fericit „eu vad de sus ca romanii muncesc”, in loc sa sugereze ceva constructiv (cind inca mai e timp) pindeste cind sa-si plaseze o critica bine-voitoare? Apropo de responsabilitate.

      Răspunde
       
      1. cornel
        August 24, 2013 la ora 18:53

        Pai, asta e politica. Partea frumoasa si pe care o asteapta toata lumea e sa vedem, apoi si o atitudine constructiva din partea autoritatilor, adica hai sa vedem cum rezolvam eficient aceste probleme, ca sa fie bine si ca sa nu fie rau, in contiuare.

        Răspunde
         
  • cornel
    August 21, 2013 la ora 14:53

    Cineva vorbea la un moment dat despre comisioanele ascunse si despre capcanele (tot ascunse) din contractele de economisire-creditare vandute de cele doua banci de locuinte : BCR si Raiffeisen. Cred ca trebuie un pic aprofundata aceasta problema, Moise, mai ales ca acest sistem de economisire-creditare poate sustine in mod sanatos o parte nevoile clientilor si bancilor (aici e doar cazul BCR si Raiffeisen).
    O nota destul de proasta o dau BNR-ului care nu a promovat si sustinut acest tip de sistem care e unul sanatos, atat pentru banci cat si pentru clientii persoane fizice si in cele din urma este un sistem sanatos pentru economia romaneasca care nu se mai vede blocata si bulversata de bule imobiliare si de lipsa de lichiditate din banci (mai trebuie subliniat aici si faptul ca acest produs de economisire-creditare este in moneda nationala!).

    Răspunde
     
  • Take
    August 21, 2013 la ora 13:19

    Am citit ca astazi l-au avizat pe Ludwik Sobolewski ca noul presedinte al BVB. Intotdeauna m-am intrebat: de ce in Romania privatizarile nu s-au facut pe bursa?

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 21, 2013 la ora 14:05

      Si care e raspunsul pe care dvs l-ati gasit, in acest caz?

      Răspunde
       
      1. AndreiM
        August 21, 2013 la ora 14:28

        La intebarea asta a raspuns d-nul Constantin

        Răspunde
         
        1. cornel
          August 21, 2013 la ora 14:54

          Aveti dreptate, insa eu nu l-am intrebat pe d-ul Constantin.

          Răspunde
           
          1. AndreiM
            August 21, 2013 la ora 15:02

            ok, scuze

             
        2. Constantin
          August 21, 2013 la ora 16:03

          A raspuns si nu prea, cauzele sunt mai multe si mai diverse, iar eu nu pot pretinde ca am oferit un raspuns suficient de cuprinzator si in consecinta satisfacator. Spre exemplu, la privatizarea unor societati comerciale statul a pastrat un pachet mai mic sau mai mare de actiuni. Atunci cand firma este listata la Bursa se intreprind periodic audituri si activitatea intreprinderii trebuie sa fie pe deplin transparenta. Astfel ca se cunoaste nivelul activelor si pasivelor, se cunosc detalii cu privire la managementul si administrarea ei s.a.m.d. Daca la o asemenea intreprindere ar aparea informatii care pun intr-o lumina nafavorabila managementul societatii, pretul actiunilor acesteia ar scadea deindata. Statul roman nu este interesat intr-o abordare prea transparenta. Puteti vedea situatia managementului de la Tarom, spre exemplu, unde s-a discutat in presa despre influente politice. In acest caz listarea la Bursa a fost amanata, la fel ca si alte companii.

          Răspunde
           
          1. AndreiM
            August 21, 2013 la ora 16:21

            Esenta era ca se doreste lipsa de transparenta.Dar sa-l lasam pe domnul Take, poate exista o alta explicatie

             
  • cornel
    August 21, 2013 la ora 13:07

    Un alt aspect pe care guvernul condus de primul ministru Victor Ponta se pare ca l-a pierdut din vedere e cel care se refera la cheltuielile cu bunuri si servicii facute de catre stat.
    http://www.zf.ro/opinii/imblanzirea-fantomelor-la-palatul-victoria-11262393

    Răspunde
     
  • un turist
    August 21, 2013 la ora 12:55

    In legatura cu cresterea salariala la bugetari nu este oare o nerusinare? Sa cresti salariul la bugetar si sa maresti taxe care trebuie platite si de cei privati care NU au cresteri de salarii. Dai la unul si furi de la altul. Se ridica puterea de cumparare al bugetarului si scade cea a omului NORMAL prin taxare de nu stiu ce fel.?????????

    Răspunde
     
    1. Codru'Penal
      August 21, 2013 la ora 14:23

      salariul minim pe economie nu se aplica doar in sectorul bugetar. Teoretic colectezi mai mult de la cei salarizati la gri.

      Răspunde
       
      1. AndreiM
        August 21, 2013 la ora 14:26

        e cea mai buna gluma pe care am auzit-o. Ce corectezi pentru aia cu salarii minime pierzi de la ailalti.

        Răspunde
         
  • Radu Scarlat
    August 21, 2013 la ora 12:00

    In legatura cu faptul ca romanii nu sunt saraci pt ca detin proprietati. Nu ar putea statul sa le cumpere proprietatile si sa-i faca chiriasi? S-ar putea reversa fenomenul din anii 90 daca avem destui intreprinzatori.

    Răspunde
     
  • Take
    August 21, 2013 la ora 11:29

    Moise, doar un minut alocat IMM-urilor?! Rusinica, rusinica! Daca l-ai chemat pe Voinea, starostele banilor si destinelor bugetarilor, de ce nu ochemi si pe Grapini. Sau ea e mai mult „ministresa” turismului decat al IMM-urilor?

    Răspunde
     
  • George
    August 21, 2013 la ora 11:11

    Sprijinira IMM-urilor de catre stat este o gluma…. Iti faci (vorba ta) un atelier mic de mobila, esti bucuros ca dai impozite la stat si luna urmatoare iti vin doi tractoristi de la garda financiara (tractoristi prin limbaj si comportament…) si care te jignesc in fel si chip astfel incat te simti ca ultimul dusman al poporului… Stiu ca e gresit sa generalizezi dar la mine din ultimele 6 echipe de la GF care au venit in control doar 2 tipi (o echipa) au facut cu adevarat ce trebuia sa faca GF iar alti 2 au avut macar un comportament decent. Restul…

    Răspunde
     
  • cornel
    August 21, 2013 la ora 11:00

    Interesanta si foarte utila legea prin care li se taie dreptul la pensie speciala la judecatorii/magistratii corupti. Cred ca e necesara o asemenea lege si in cazul : politistilor corupti, procurorilor corupti si a cadrelor corupte din armata, DNA si SRI. E un fel de frica pazeste bostanaria. Altfel o sa vedem ca e mare inghesuiala la admiterea in politie, armata, SRI, etc, coruptia in aceste institutii e foarte mare si ne intrebam : „De ce se intampla asa ceva?”.
    Uite d’aia.

    Răspunde
     
  • cornel
    August 21, 2013 la ora 08:49 Răspunde
     
  • dan onofrei
    August 21, 2013 la ora 01:57

    buna seara -mai intii respect domnu Guran pentru emisie – mai ales cu remarca la IMM-uri deci cei care sint sa fie baza societatii.DA, aici trebuie data batalia cea mare de guvern prin specialsti networking si finantare directa din BUGETUL STATULUI_banii se vor intoarce la buget ,somajul va scadea si tineri pot fi inglobati in aceste firme sa invete meserie de la cei in virsta cu experienta:Focusul trebuie sa fie pe
    -electrotehnica
    -mecatronica
    -pneumatica -hidraulica
    -prelucrare metale
    dar si constructii :SAu meserii de ingrijire a persoanelor in virsta sau cu dezabilitati(nu conteaza toti sint necesari si nu trebuie unul dat la o parte ) dar aici sinteti tari ca aveti scoli de surori medicale f.bune
    Deci aceasta mica revolutie interna trebuie sa traiasca acea tara mai ales pentru a-i promova pe tineri (care altfel si asa dezamagiti vor pleca)si a le da o piine si cutitul in mina caci timpul trece repede si unul de 20 cu studii(dar fara mesesrie ) e repede 30 si apoi 40 etc:Deci munca este cu toptanul oamenii trebuie ajutati se documenteze in toate domeniile si parale SCULE :ASta se poate realiza prin asocierea lor in grupe specializate si eventula leasing de utilaj la inceput iar spatiile sa le puna la dispozitie statul care dispune inca de rezerve la acest capitol la fel ca si de pirloage dar dupa m89 nau dat in prostioe terenuri ale NATIUNII pe miini straine inmteresului national care este dezvoltarea economiei nu capusarea si distrugerea ei totala!!!.Se pot aseza pentru inceput si in spatii comune (mai multe start up-uri in aceasi cladire) dezafectate (e plina tara inca de ele)care mai apartin statului sau sint cumparate prin fraude (SA SE RECALCULEZE SI CONTROLEZE CUM A FOST DEVALZATA INDUSTRIA Romanieide capusari )si care cu putin capital si munca voluntara se pot reactiva :deci singuri lasati bietii de ei fara sprijin financiar direct nu pot reusi acesti probabil unii din ei meseriasi desavirsiti care pot forma inca alta generatie:LA fel trebuie statul sa organizeze tirguri cit de multe pe diverse specialitati unde oamenii sa isi schimbe ideile si produsele sau sa creze retele dec afacere .IAr patronatele deja existente trebuie sa sprijine actiunea prin consulting .HAi sa fim seriosi citi disponibilizati de la OLtchim sau CFR sau mai stiu cite desfiintate nu sint meseriasi in viresta care stiu meserie de o viata nu gluma (LAcatusi ,sudori ,electricieni/electronisti ,etec etc) care pot da experienta in 2-3 ani tinerilor deja cu 16 ani !!!!Sincer este o crima ca lasati sa se piarda acesti oameni si nu veti sti in citiva ani sa importati si sudori sau lacatusi ,timplari sa nu mai spunem unii cu meserii mai speciale in domeniul robotica automatizari(strins legate de soft-isti ) de care nu puteti scapa daca vreti sa fiti eficienti in viitor sa cistigati mai bine.IAr acesti meseriasi pot fi spijini de ingineri-TEHNICIENI cu knowhow uptodate care pot completa RECIPROC in firma .Acelasi lucru este valabil si cu asociatii in ferme ecologice (taranul nu mai este de mult simplu taran dar trebuzie sastie si abecedarul) :daca nu isi vor reface spatii de insilozare comune si procesare la fata locului pierd in continuare caci sint pusi la mina speculatiilor din reteaua comerciala(si asta global vazut nu numai national).iAr pietele trebuie organizate in permanenta mobil pe cartiere si strazi diferite(dar in mod civilizat cu spatii de racire mobile -celule frigorifice facute dee IMM-uri si intretinute de ele) care sa asigure legatura directa de la producator la consumatorul de oras care trebuie reeducat de marketingul ecologic(si aceia tre sa fie tot IMM-uri de facut reclama nu numai pentru marile concerne de alimente) ca ROSIA taranului din comuna limitrofa este inmiit mai sanatoasa decit rosia transportata mii de km prin Europa(Si astra pe camioanme de 400CP!!!!-aia tata emnisie de CO2 cu tot blue eficiency -ul, lor ,alta gogoritza nu o cred nici dinsii !!De scos ochii la,prosti cu un label!”!da noroc ca lumea s- a mai desteptat):LA fel curcanul, crescut de taran si care se hraneste pe islaz mai mult cu insecte (ca si salbatica dropie ) nu se compara cu cel pompat cu antibiotice puternice si masiv !!!!”de fermele industriale .
    Deci activitati pot fi cu miile deci nu aveti oameni cita munca este.Nu mai spunem de mici utilaje de sortat si presat deseurile ambalajelor care altfel se arunca masiv inca in natura!!sau se ard noaptea in comune la margine de drum eliminind FURANE -cancer curat!!!! Dar ce sa zicem domnu Guran daca asta vara in concediou fiind am parcat scurt la popasul Marginimea Sibiului(unde se maninca o ciorbitza de burta clasa 1!!!! bravo dinsilor respect si curat in restaurant!!) la o cabana de vindut artizanat am vrut sa cumparam un pled de lina si acelea aERAU MADE in POLAND!!!!Deci ce sa mai discutam, =?????Nici chiaR IN HALUL ASTA si multe alte lucruri marunte nu erau originale romanesti ci importuri pina si bazaconii cvhionezesti carew nu au niomic cu artizanatul atiot dee minunat la reomania:NUn mai spun preturile halandala ca la turci ,tirguiala curata si fara bon da aia e deja tertiar!!!!!!!Vinzatorii erau de undeva din Harghita dar nu aveau mai nimic specific zonei-majoritar canite si cani cu Dracula -ce sa priceapa un turist strain care nu are habar poate nici unde e ROmania pe harta???!!!.Deci vorbim de IMMuri in mica industrie dar ei nu mai vor sa lucreze artizanat (sau nu mai are cine ca ardelenii sint prin GErmania sau Spania)care e mica mestesugareala.Si soseaua e puternic circulata international caci este intre Sibiu si Fagaras deci intrarea vest est a tarii.
    _pe DACia nu putem decit sa o felicitam de fapt sus REnault-ul :Dinsii au venit cu Renault-ul 8 -pe atunci o senzatie iN Romania ;bucurestii aveau vreo citeva mii doar de masini ,era inca totul curat ,de basme de trait,erau anii 65 parca nu 68 :Reporter era renumitul de la Reflectior Alexandru Stark un f.bun si critic reporter :Era singurul care mai baga frica in directori_la fabrici si ferme agricole Vezi ca vine reflectorul !!!
    Dar vin vremuri de mare concurenta in industria auto -e bine tare ca REnaultul cu gama sa are amsini pe gaz LPG -cea mai buna solutie pe moment:Deci e un mare avantaj pentru tara (dar se vor concura puternic cu Fordul -de fapt spre buinele clientului are ce sa aleaga), iar FAurecia daca are conditii bune va veni sigur acolo in continuare
    aic in Germani vor inchide 2 uzine pina la anul ,e o mare nenorocire pentru oameni dar asta sint vremile daca nu produc ieftin bietii terti sint amenintati cu disparitia
    -cit priveste faptul ca sinteti multi proprietari de imobilii fiti multumiti pe noi ne.au capacit aici in anii 80 ca sa ne stoarca de chirii grase care ti le impuneau caci provocau lipsa mare de locuinta-aici unde locuiesc fara interventia sefii de personal de atunci dela firma Reimelt nu prindeam nici cu mijlocitor care m-a costat si ala 25000 DM plus o garantie pentru proprietar bani catre nu i-am mai vazut dupa 10 ani cind ne-am luat proprioetatecu credit mare bancar :Deci calaraela nu gluma dar totul trece si lumea e multumita!!!De aceaea au tinut piata imobiliara in mod artificial redusa si ne-au dat in anii 95 la inceput credite f.dezavantajopase :Am platit de me-au sarit pingelele ca sa posedam si noi o locuinta la mansarda:Pentru 250 miiDM le-am platit 400 mii DM inapoi!!!Iar ultima chirie a fost de 850 DM fara incalzire !!Deci au stiut sa traga pe noi-avantaj dinsii proprietari ca asa e in tenis:Abia acum dupa deschidere s-a schimbat si aici situiatia si cei tineri pot face ceva pasi la cumparat locuinta care este CEA MAI BUNA INVESTITIE in VIATA egal ca familisti asu nu dar mai bine sava creati familii;VA veti ajuta mai usor la batrinetze:DAr e drept proprietarii care vor chirii nu le convine ei vor mai departe o masa de oameni care sa se bata pe putine locuinte asa cer chirii mari cam exagerate(in raport cu ce cistiga omul astazi mai ales la firme de inchiriat) ca in zonele metropolitane unde locuisec linga FRankfurt -asa numitul tinut Rhein _MAin :Deci respect ca aveti macar aceasta bogatie .Si cum se vede cind intri in tara sint multe locuinte cochete tare .aici ca sa ai asa ceva nu prea visezi daca nu ai ceva de mostenit dar si aic i üptrinj schimbul degeneratii ramin multe bungalowuri care avind pret mare si spatii mari stau ani nevindute in timp ce locuintele mici se vind ca piinea calda de tineret care e in mare straess ca fiimea .DE fapt e solutia ideala pentru tineret dar sa iti iei separat o gradina :
    deci asa puteti trai absolut ca regii si cu o DAcia micuta un SAndero pe gaz nu aveti probleme in modul cel mai sincer.VA mai trebuie doar sa faceti mare presiune sa aveti curatenie in natura si mai putina poluare fonica-si gdaul depoluare fonicaq elimitat la Europeeni civilizatim din care faceti di dsvs parte(DATI MANELELE-manelilii MAI INCET la difuzoare sa le cinte tigani mai pe la inmormintarile lor daca le plac asa mult ) si nu traiesc multi calitatea vietii ce o aveti dvs:IN modul cel mai sincer cel putin IN Europa se poate trai acolo relativ bine :Depinde de fapt mai multz de societatea civila nu de politicieni care peste tot sint cam aiuirea in tramvai promit prea mult fata de ce este realizabil, practic multi isdi pun ambitii de NERO cu fonduri de Bojdeuca lui CReanga din Ticau:SI apoi incep numai artificii verbale pe care e greu sa le descifrezi se vede si la interviu chiar dinsii sint timorati la explicatii.

    Răspunde
     
  • Constantin Galiuc
    August 21, 2013 la ora 01:32

    Am si io o rugaminte. De multe ori am internet prost in afara tarii, puteti sa puneti pe site si varianta (numai audio MP3 sau ceva similar) ???? ar fi de apreciat fff mult

    Răspunde
     
  • mihai
    August 20, 2013 la ora 22:40

    de ce s-a renuntat la analiza cursului valutar ?

    Răspunde
     
    1. Moise
      August 21, 2013 la ora 08:57

      mihai-nu s-a renuntat. n-am mai avut timp de el si l-am scos in timpul emisiei chiar pentru ca oricum n-au fost cine stie ce miscari.

      Răspunde
       
  • alex ghita
    August 20, 2013 la ora 22:03

    DACIA: Atata ne laudam cu DAcia. dar voi stiti ca era sa fie si asta FURATA si privatizata pe nimic? Si domnul Stroe de la Dacia de fapt a fost cel care a salvat-o nu ca a salvat-o ca a repornit productia..ci ca a salavat-o de la FURT!

    Dar asa sutem noi romanii ne tot laudam..ca uite Nadia Comaneci..sau Ilie Nastase..sau mai rau..unii care sunt romani formati in SUA sau in CANADA pelcati de cand aveau 5 -6 anisori..si acuma sunt..Doctori in nano tehnologii sau Cantareti de Opera! Si spunem: Uite un roman!

    bun! Si NOI astia care suntem in ROMANIA L: ce dracu facem?

    Si decat sa ne tot laudam..si sa si ne bazam cresterea economica..a tarii pe 1 (una bucata) fabrica care merge la export!

    Nu ar fi mai bien sa avem 500 de fabrici?

    De aceea spun: Zone libere si sa produca AICI la noi..nu produse Romanesti..poate sa fe si Chinezesti (firmele) dar sa adauge valarea la noi! Ca oricum tot noi castigam .

    Chiar nu stiti vorba?: BANII NU AU MIROS.
    Ce conteaza ce fabrici vin? Sau ce fac? sau unde le exporta? Atata timp cat :

    1) Angajeaza legal someri din romania.
    2) Platesc legal taxe si bani la Bugetul Romaniei!

    De ce sa plateasca la guvernul Chinei? si nu la ROmani?

    oare de ce? Ne este atat de greu? si LENE sa vedem ca asta e cea mai buna si simpla metoda!

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      August 21, 2013 la ora 02:28

      stimate domnule ghita alexandru -avdti dreptate cu zonele libere dar nu e asa de simplu in toata tara:Probabil cel mai indicat ar fi porturile si zonele centrale ca de exemplu BRasovul cu raza de bataie pina la Bucuresti-Sibiu _Tirgu NMUres :LA fel Oradea si Clujul sau Timisoara si Aradul cu bataie la Craiova::DA absolut corect ce spuneti asa au procedat si cu succes Chinezii:Problema e ca totusi la asa ceva trebuie o disciplina de fier caci evaziunea poate sa ia proportii:Stiti ca Chinezii au aplicat la multi pedeapsa capitalaori noi in Europa am depasit evul Mediu si asata e o calitate pe care nu vrem sa o pierdem :CA unii nu au controlul,Deci ai nevoie de organe de ccontrol ,dar ideea ESTE excelenta si ar putea inghitit cum ziceti multa forta de munca :GFeliciatari de propunere:DE fapt de ce nu or fi aplicat-o pina acum macxar in zoneportuare ???Cred ca nu aveti nici forta dee nmuinca calificata suficienta ,vorbesc de meseriasi nu de inginerime:caci investorii vin cu proiectele lor ei vor ciostig rapid si faar taxe mari dar e drept auxiliar se formeaza o a doua economie de furnituri cu efecte sinergetice in toata tara(unui producator din Cluj ii trebuie la productie garnituri de cauciuc care le face unul la Dorohoi) de gen unde dai si unde crapa:DAr cred ca vor adopta si aceasta solutie:E drept este si la mijloc dreptul European caci apartineti de piata comuna si nu poate face fiecare ce il taie capul sint mii de reglementari aci la bataie lunga politica comunitara vrea uniformizare si de taxe la impozite.
      IAr la ora actuala cind inca nu se stie daca EUro nu seduce de(la) girla si Europa se transorma intr-una cu doua viteze(panul B -tari nordice si tari sudice cu granitze libere) poate e mai cumpatat sa se astepte ce se va intimpla,nu va luatzi dupa trenduri bursiere ca a trecut recesiuena ,chiar daca a trecut(??? eu nu ii cred) urmarile nu sint nici macara pe sfert inghitite de banci si dinsii dicvteaza planul:Deci fiti vigilenti si nu intrati in greutati mai marI mai alese cu FMI pe fir:Stiti vorba ceea _FEstina lente:Adica totul incet .CA la sex.

      Răspunde
       
      1. alex ghita
        August 21, 2013 la ora 13:23

        Da stiu! Am si analizat unde sa fie si trebuie 4 zone atat! Normal nu imi spunetimie cum ..stiu ca aveti intentii bune dar am trimis analiza si la Guvern..si CULMEA! Mi-au rapsuns! Dar..complet pe linga subiect..insa au citit asta e important..plus aici la Ora de business de fapt de pe BIZ BAZAR inca trimisesem la DOmhul Guran..dar asa e romanii! Nimeni nu e profet in tara lui..degeaba ne intoarcem cu experienta din tari straine..si si dovedim aici in tara..ca ii cam depasim cu clasa pe toti..ca TOT nu vreti sa ne ascultati.! Ok.faceti cu naiba vreti..si tot vorbiti..si nu faceti nimica..(la guvernanti si la TV ma refer) si faceti voi pe grozavii..din GURA>.ORAL..si asa ORAL..o sa o luati..de unde nu-i..ca de unde nu-i (inteligenta) nici Dumnezeu nu crede!..Asa ca cei care au ramas in Romania..faceti bah cum vreti..ca nu o sa ajungeti decat in mocirla! Degeaba va luadati cu frati de ai vostri romani.din strainatate daca atunci cand vin aici si va dau sfaturi..nu le ascultati..atunci taceti dracului..din gura si nu mai faceti pe ipocritii..nu va mai laudati cu realizarile NOASTRE ca usnt ALE NOASTREA..ce? basescu care ne spunea sa plecam? EU am plecat m-am si intors..si bvorba aia astia din Romania..tot asa ..Apropo LOL…inca va mai credeti mai destepti ca americanii???? Asa un sondaj..cati din voi INCA mai repetati tampenia..ca aici sunt banii.si ca aici e cum trebuie nu in SUA! CAT TUPEU pe voi!

        Răspunde
         
        1. AndreiM
          August 21, 2013 la ora 14:37

          Cred ca ai o problema cu zonele astea libere. Acestea s-au desfiintat in momentul aderarii la UE pentru ca scopul lor, eliminarea taxelor vamale, nu mai este de actualitate.Tu poate vrei zone defavorizate, iar cu taxele…

          Răspunde
           
        2. AndreiM
          August 21, 2013 la ora 14:42

          Si daca tot ai facut un efort sa faci o analiza poate o postezi aici sau un link si raspunsul guvernantilor nostri

          Răspunde
           
          1. dan onofrei
            August 21, 2013 la ora 23:38

            buna seara -stimate domnmule Andrei-China si la ora actuala mai foloosete metoda pentru a arage investorii si a crea locuri de munca.E drept dinsii ca sio Coreeeni depind dee alöta zona vgamala,aici eaverti dreptate_Dar o zona sau zone in care sa se pota incepe actiuni economice cu taxe reduse ar fi benefice cel putin o periooada limitata decit tineret care sa stea fara munca.Insa si aici cred vorbim in gol ,nu peste mult timp va fi si acolo mare lipsa de forta de munca ,mai ales tinara.

             
          2. AndreiM
            August 22, 2013 la ora 17:37

            Pai China e zonsa libera, pentru cei din afara desigur. Iar nu cred ca au nevoie de zone libere sau subventii, pentru ca au forta de munca imbatabila (desigur raport liber consimtit). O fac pentru „acumulare” de know-how. Si cand vor avea suprematia, pe multi vor popi.

             
          3. Constantin
            August 24, 2013 la ora 17:20

            Domnia sa a facut o analiza, a postat-o in spatiul acestui blog, a primit un raspuns similar celui pe care i l-ati oferit si dumneavoastra cu privire la aderarea Romaniei la Uniunea Europeana si reitereaza ideea periodic. Din pacate nu-mi amintesc data la care a fost prezentat materialul intaia oara. Pe de alta parte, masuri pentru imbunatatirea mediului investitional, pentru ca acesta sa devina mai atractiv, sunt cu siguranta necesare. Doar ca unele dintre caracteristicile esentiale care influenteaza in mod determinant atractivitatea mediului de investitii sunt predictibilitatea, nivelul redus al coruptiei si calitatea ridicata a infrastructurii. Sunt domenii cu privire la care chiar UE ne aduce numeroase observatii (a se vedea MCV, absorbtia fondurilor structurale etc.). Este vorba despre obiective care pot realiza cu usurinta, hotaratoare in acest sens fiind decizia/vointa politica.

             
  • alex ghita
    August 20, 2013 la ora 21:49

    Mai frate! S.P.A.G.A. nu va disparea decat cand nu va ma fi saracie! E clar? Cum naibii sa nu ia spaga cand au salariile pe care le au?

    Metoda cea mai buna pentur majoritatea cazurilor adica (20% tot vor lua spaga di dac au salariul de 5000 Euro) da 80% nu vor mai lua!

    Asta e! Criza produce asta..de ce in Rusia e mafie? Pai au trecut prin Tranzitia la economia de piata si a fost a mare saracie..si asa iau nastere Organizatiile mafiote..Cosa nostra unde a fost>? In Sicilia unde este o saracie si era si mai crunta acuma 40-50 de ani..dupa razboi..

    Saracia duce la asta!

    De aia spun: Zone libere -> Investitii-> bani la buget -> salarii mai bune la politisti -> Eradicarea coruptiei…asta e ecuatia..nu e alta!

    Răspunde
     
  • alex ghita
    August 20, 2013 la ora 21:42

    Problema mare este: Avem ingineri si altii cu studii superioare..si NU AVEM FABRICI! unde sa ii angajam!
    De aceea avem nevoie de Investitii straine..iar FABRICILE nu vine pentru 6 luni,,,vin pentru minim 5 ani..de aceea ce tot repet..ca o voce in desert trebuie.ZONELE LIBERE de taxe..casa vina FABRICI..

    Discoteci..si Baruri si Restaurante..avem destule! Nu o sa fim toti..chelneri sau ospatari..sau..Sef raion pe raft la sueprmarketuri de..Mancare sau reparatii pentru Casa: Bricostore, Dedeman, Praktiker, Baumaxx si Obi si Hornbach..

    Iar cu justitia..DA e o imputiciune..care de aceea MEDIUL de afaceri este poluat..pentru ca daca esti CORECT nu ai cum sa faci competitie dpdv Costuri cu unul care nu plateste taxe..legal..si planuieste un TUN…asa ca totul la justitie..dar..

    parca e mai usor sa faci JUSTITIE…cu burat plina..sau Bugetul gras!

    Asa ca fratilor! FACETI naibii odata zonele libere..de taxe! Ca NU VA COSTA NIMICA!

    Doar prostia dumneavoastra (guvernanti)//ne doare!:)

    Răspunde
     
  • dan
    August 20, 2013 la ora 21:21

    Moise,
    Vreau sa te informez, a propos de subiectul IMM-uri, ca exista pe undeva pe sos. Oltenitei (in zona Piata Sudului) Institutul National de Cercetare pentru IMM-uri.N-am reusit sa aflu cu ce se ocupa, de unde finantare, etc. Poate afli si ne dai de veste. Toate bune !

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase