Şobolanii care au ronţăit PIBul

Publicat la data de de Moise

pib blog 1

de Moise Guran

Nu cred că are prea mult sens să ne avântăm în speculaţii legate de creşterea economică de doar 0,3% pe trimestrul II. O să aflăm într-o zi cam pe ce s-a ridicat în continuare economia, dar mai important decât asta acum mi se pare să înţelegem pe ce nu a crescut economia României.pib 2 blog

Într-un mod absolut providenţial, anunţarea creşterii economice a venit în ziua în care în capcana DNA au căzut doi şobolani politici înfometaţi ca nişte lupi, care aranjaseră o şpagă de 1,6 milioane de euro pentru a truca o licitaţie cu fonduri europene. Cei doi sunt de la partidul lui Dan Voiculescu, trimişi la APIA să gestioneze banii care ar fi trebuit să creeze locuri de muncă în România. I-am găsit în cache-ul de la Google de la site-ul PC, de unde fuseseră şterşi în grabă. Nişte politruci înfometaţi, ajunşi la putere şi negociaţi la pachet de Victor Ponta pentru cine ştie ce de la Voiculescu.

fonduri europeneNişte politruci care fac şpăgi cu slujbele românilor. Asta sunt banii europeni care nu vin în România din cauza acestor şobolani – locuri de muncă furate. La jumătatea anului statul a înregistrat un minus de 3,3 miliarde de lei în atragerea banilor europeni şi a tăiat investiţii publice de 1,4 miliarde de lei. Dacă atrăgea banii europeni respectivi şi făcea investiţiile, probabil creşterea PIB pe trimestrul doi ar fi fost mai mare decât cea a Germaniei. Şi nu din consum cum ţipă lumea că nu mai avem, ci din slujbe nou create.

Cu o supărare reţinută astăzi Victor Ponta i-a spus lui Daniel Constantin să-i dea afară pe şpăgarii de la APIA. Când să-i dea afară? Acum că-s după gratii? Cum să-i dea afară? Când sunt pe posturi negociate de PC cu PNL şi PSD?

IMPARTEALA

Probabil Ponta nu se simte responsabil pentru aceşti şpăgari trimişi cu foamea în gât să gestioneze lucruri atât de importante. Dar de ce trebuiau negociate politic posturile de directori de la APIA? De ce trebuia să-şi trimită Voiculescu oamenii de partid acolo?

Dacă citiţi acest articol invers, de la coadă spre început, o să înţelegem cu toţii de ce Ponta, fiind responsabil de evoluţia economică a României, de locurile de muncă ce se fac sau nu se fac, este deci responsabil şi pentru şpăgarii Partidului Conservator.

Deci ce sens are să analizăm nişte cifre seci care ne indică o creştere economică firavă? Ziua de azi ne-a oferit cea mai clară demonstraţie a faptului că suntem săraci şi vom rămâne aşa din cauza lupilor care ne conduc destinele.

 

PS Licitaţia APIA era pentru ulei, care ar fi fost cumpărat de stat cu bani europeni pentru a fi distribuit săracilor. Nu cred că aşa ceva mai merită comentat.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

69 răspunsuri la Şobolanii care au ronţăit PIBul

  • sanduCu
    August 19, 2013 la ora 00:32

    O chestier de legislatie. In process, cind procurorul acuza, o poate face numai dup ace a pus la dispozitie avocatului “in timp util” toate informatiile necesare construirii apararii. Avocatul nu trebuia sa ceara, nu le-a primit, in fata judecatorului cere aminarea si o primeste.In treacat fie spus, acesta poate fi un procedeu obisnuit intre ambele parti juridice pentru a mai stoarce niste „malai’ de la partea sau partile in litigiu.Daca trebuie sa fiu mai clar de atita,ginditi-va la procesele romanesti aminate luni si ani – totul este LEGAL.
    Alta, cind semnezi ceva (semnatura TA nu este de vinzare dar trebuie materializat/documentat) trebuie sa primesti o copie de aceiasi valoare (juridica, practica/identica) cu originalul (autentificata sau o copie :galbena”) fara de care, in mod legal, semnatura ta nu este valabila – daca ai semnat ceva care ulterior te prejudiciaza, dar nu ai primit copia (o instiintare de la tribunal fara semnatura ta sa confirme, nu are putere asupra ta), nu poti fi actionat in judecata. De multe ori clientul trebuie sa stie asta pentru ca sunt avocati care trec peste asta cu usurinta (judecatorul nu este obligat sa verifice decit drepturile avocatului) . Ccind iti ei un avocat semnezi un contrat de reprezentare a cerintelor si drepturilor tale, avocatul nu poate trece peste astea (nici un aranjament/modificare nu este posibila decit cu consimtamintul tau scris si semnat) decit cu o mica exceptie in tribunal, in fata judecatorului, te ridici in persoana (sau un delegat care detine de la tine un act de imputernicire al transferului de autoritate) si declari altceva, ceea ce vrei.
    Daca pina aici, va mirati ce mi-a venit, atunci, de ASTA:
    “mai las-o si tu SAndu cu scenarii timpite, asta e un blog despre afacere si ceva politica interna sa nu gindim la rau si luam masiv spatioul altora si asasexageram in comenturi mai alaes ca sintem straini in casa lor sa zicem mersi ca ne permit dar nici sa nu exageram” si “Bai sanducu,poti sa scrii si tu mai putin? Cine citeste ce ai zis tu acolo? E chiar enervant…si zici numai aberatii”
    Nu pun pumnul in gura nimanui si consider ca si reciproca este perfect valabila intr-o lume civilizata, iar eu ma consider ca parte a acestei lumi. In legea internetului, fiecare a clicait macar odata “I agree”, mai putini stiu pentru ce au facut-o (nici eu nu le stiu pe toate, la un moment dat te plictisesti citind – o tactica buna, nu citesti pina la capat sau nu chiar totul; multi s-au suparat pe Isarescu desi tipul aici avea dreptate, oricarui avocat ii va lua ceva timp si bani sa cistige si pina la urma va “cersi” dreptatea) si de fapt nici nu este important. Nu e pentru muritorii de rind ci pentru chestii grele (patente, drepturile omului, si mai stiu eu ce), deci in general se merge la “mica intelegere” (marile companii de telecomunicatii lasa de la ele de multe ori, altfel se poate ajunge la “malai” mai tare si mai mare – culegere ilegala de informatii in interesul … securitatii nationale, de exemplu) si nimeni nu va afisa mai mult decit … ofuscatii.
    Stim ca un document plasat in orice sistem electronic, tehnic vorbind, a intrat intr-o capcana fara intors. De fapt il poti retrage (documentul) numai daca te pui bine cu administratorul de retea, dar si asta este ilegal (el trebuie sa fie convins ca nu-i dai o „rima”. Similar cu o scrisoare nevinovata aruncata in cutia postala publica sau personala (postasul nu mai are dreptul sa o recupereze, decit „adrisantul”. Deci e fara intoarcere. Aici este o chestie de „negatia negatiei” fara care lumea n-ar exista. Bine-bine pun documentul in internet si imi pierd pina si dreptul de … a-l retrage, ceea ce este legal din moment ce nu am primit … copia galbena (faptul ca comentul ramine vizibil pe blog nu e colie galbena, ci doar o afisare la vizier. De unde stiu eu ca cineva nu foloseste aceste informatii in scopuri personale, adica ma „plagiaza”. Este adevarat ca totul intra in memoria electronica a serverelor de la ambele capete, nimic nu se sterge – totul se pastreaza. Dar totusi, copia galbena.
    Aici este si un aspect, de sens comun si reciproc, atita timp cit nu produc ilegalitati („z” from „Skillz” implies something not quite legit so the activity described may be illegal or against the rules”) si nici nu incalc niste reguli impuse initial (la acceptarea pe blog) si nici reguli generale de comportare civilizata (nu fac pe nimeni nici timpit si nici nesimtit, sau cel putin ma asigur ca scuzele – daca le-am facut – au fost acceptate), imi pot pastra dreptul cistigat de a continua sa postez pe un blog care a fost oferit spre folosinta publica prin insasi natura obiectului (dintr-o cladire publica nu pot fi dat afara decit cind cladirea devine proprietate personala, adica cu firma sau nume pe cutiuta postala si macar broasca de la usa schimbata).
    Cind o postare care nu o mai pot retrage si nu se posteaza, trebuie returnata cu scuzele sau explicatiile de rigoare, ceea ce se traduce ca … cazul este clasat legal. Altfel ramine la fel ca si insultele adresate sub nume fals, care este „defalsificat” foarte usor. Si cam aici as termina paragraful cu „sens comun si reciproc”.
    Am sperat si continui sa sper ca contrar tuturor divergentelor de atitudini si pareri, continui sa fiu acceptat in comunitate, ca un roman cu domiciliul permanent in strainatate care isi iubeste Romania (nu Patagonia) si nu ma consider un „straini in casa” voastra, chiar daca unii din dvs crede gresit acest lucru. Pe oricine, la virsta mea, viata sau natura existentei il poate impinge in moment extreme de critice in doua directii majore: frica sau curaj. Desi am “fugit” ca sa-mi salvez viata, nu am facut-o din frica (nu ma caracterizeaza), atita doar ca nu vrea sa dispar ca un necunoscut – motiv pentru care mi-am dorit toata viata sa construiesc un baraj. Pe cei care si-au inscris numele in piatra pe asemenea obiective ii consider CORIFEI.
    Si aici, chiar daca “Cine citeste ce ai zis tu acolo? “, am sa-mi permit sa reiau un paragraf din lungul text planifica pentru postare la intoarcere si postat deja cu saptamini in urma, tocmai pentru ca este vorba de un tip care a insemnat ceva pentru Romania si a fost asasinat ca un necunoscut (apropo la simtul valorilor).
    “Mi s-a urcat tensiunea, o simt, dar am sa ve-o spun si pe asta. Manole Stefan a fos tatal unei colege de clasa. L-am cunoscut destul de bine, chiar inainte sa fac pasiune pentru constructii hidrotehnice. Omul asta n-a avut nici in clin nici in mineca cu IMR, el era inginer hidrotehnic. A ajuns la Vadul pentru ca in 1981, cam cind eu am avut „accidentul” de masina si ma razboiam cu justitia (intotdeauna a fost si va fi dreptate), fiica lui se maritase cu un alt coleg de clasa si au ramas in Franta intr-o excursie. In 1983, deci inainte ca el sa moara (oricum nu stiam nimic de chestia cu IMR, desi inceputurile mele geologice le-am facut in Delta pentru diamante si metale rare). Incepusem din zona de granita, iar cind curentii indicau ca ar trebui sa ne indreptam spre sud, proiectul ne-a fost retras. Or fi preluat altii, dar mult mai tirziu s-o fi transformat treba intr-o zona de exterminare. Mare murdarie, atunci. Dar acuma sa arunci deseuri radioactive care distrug freaticul Bucurestiului – nu m-as mira ca sa fie vreo legatura cu gazele de sist, a vreti ecologie, na ecologie in Capitala. Chestia asta nu vine de la romani. Care dintre romani a semnat acordul pentru treba asta a fost un dobitoc, dar ideia vine din alta parte”.
    Pe undeva chiar pomeneam de vecinatatea acestei zone cu fosta si revenita la viata a fostei tabere de copii de la Navodari.
    Desi imi placa sa depan amintiri, nu pentru asta scriu. Ma opresc, nici mie nu-mi plac cearsafurile.

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 24, 2013 la ora 19:41

      Eu va citesc cearceafurile si va apreciez ideile, opiniile si criticile.
      Dar cine este Manole Sfefan si care e treaba cu „deseuri radioactive care distrug freaticul Bucurestiului”?

      Răspunde
       
  • Constantin
    August 17, 2013 la ora 17:46

    „…situatia ar arata ca 80% din populatie acumuleaza doar 20% din veniturile totale (probabil ca acesta este PIB), iar 20% din populatie colecteaza 80% din acest PIB. Daca asta este gresit, nu ma cramponez, nu sunt economist.”_A demonstart-o un sociolog, Vilfredo Pareto, la inceputul veacului trecut.http://en.wikipedia.org/wiki/Pareto_distribution
    Asta nu-i impiedica pe canadieni sa traiasca bine, ori pe americani, germani s.a.m.d. Mai exista insa un alt sociolog care a trait in aceeasi perioada si tara, Corrado Gini, care a aratat cum poate fi determinat gradul de polarizare sociala, ceea ce este fara indoiala mai interesant decat observatia cu referire la Distributia Pareto. „/wiki/Gini_coefficient” . Ceea ce ma face sa comentez, insa, este faptul ca observatiile dumneavoastra cu privire la disfunctionalitatile din economie cum sunt concurenta imperfecta, informatia asimetrica etc. sunt corecte, acestea fiind intr-adevar cauzatoare de saracie.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 18, 2013 la ora 22:01

      Am avut un moment fericit, l-am plagiat pe Pareta. Imediat mi-a venit in gind o intrebare aleatoare: care e probabilitatea ca Gini sa fi incercat? Din acest moment mia revenit un sentiment din trecut, nu prea indepartat (cind foloseam central tendency, standard deviation si alte aiureli – lucruri care mie niciodata nu mi-au spus nimic, decit ii indoctrinam pe altii ca sa nu-mi mai puie intrebari), urasc statistica – acest mod de a minti “stiintific”, in care toata lumea are “dreptate”- si nu sunt singuru. Churchill a spus la un moment dat: “Nu cred in nici o statistica decat acea statistica pe care an scris-o eu.” Daca “Ceea ce ma face sa comentez, insa, este faptul ca observatiile dumneavoastra cu privire la disfunctionalitatile din economie cum sunt concurenta imperfecta, informatia asimetrica etc. sunt corecte, acestea fiind intr-adevar cauzatoare de saracie”, este adevarata este nu din motive statistice ci doar ca asa se intimpla, iar daca „Asta nu-i impiedica pe canadieni sa traiasca bine” nu este adevarat,este doar o problema de timp, de trecere a timpului, de rezistenta de suportabilitate umana. Rezistenta asta nu tine de natie ci de specie, este mult mai generala – motiv pentru care, odata depasita, devine mult mai problematic de tinut sub control. Si asta este o lege naturala, deci suprema, de netrecut. Pentru a nu se atinge momentul critic, pe care eu nu-l doresc din tot sufletul (asa cum inteleg ca si multi altii de pe blog nu-l doresc), instinctual meu de negociator imi tot spune: se poate evita, se poate evita, cel putin nu aici – la altii!!!! Caruia eu ii raspund in visele mele (cu ochii deschisi): o sa luam teava, o sa luam teava….

      Răspunde
       
  • sanduCu
    August 17, 2013 la ora 16:04

    Foarte correct, saracie si bogatie sunt niste termeni pe care economistii ii folosesc sa descrie niste stari sociale , al unui sarac sau al unui bogat, al unor grupuri din fiecare categorie. Vad comentariile, am mai citit si eu despre salariul minim, despre putere de cumparare, despre pragul de saracie. Nu am avut intentia de a face nici o comparatie intre diferite tari. Pentru simplu motiv ca si intre ele are loc acelasi fenomen de departajare (tari bogate, tari sarace) dupa cam aceiasi „schema” la care m-am referit in cadrul unei tari. In general, daca e sa ma iau dupa protestatari, situatia ar arata ca 80% din populatie acumuleaza doar 20% din veniturile totale (probabil ca acesta este PIB), iar 20% din populatie colecteaza 80% din acest PIB. Daca asta este gresit, nu ma cramponez, nu sunt economist. Hai sa o luam altfel. Daca un salariat intr-o luna isi termina tot venitul cistigat (nu e pe minus, nu e pe plus), fara extravagante (un film sau doua, odata pe saptamina la o bere, fara pierderi la jocuri de noroc – deci civilizat), dupa parerea mea, acest salariat este sarac. Nu este capabil sa adune bani albi pentru zile negre (o boala, un necaz) – cred ca asta este un criteriu extrem de important pe care economistii nu stiu pe unde il calculeaza. Dar omul obisnuit, aia 80% (poate in situatia descrisa mai sus sa fie 60%, dar mai sunt si sub limita de saracie – nu cred ca as gresi aruncind 5% peste rata de somaj oficiala). Ce se plateste la somaj este intre 85% si 65% din media venitului pe ultimul an lucrat. Nu stiu daca as avea prea multi factori care sa amelioreze situatia (prime, avansari, salariul al 13-lea), dar factori agravanti sunt din belsug (somajulil primesti pe o perioada limitata, cind te reangajezi o faci pe un salariu mai mic decit cel avut inainte, daca esti obligat sa te imprumuti – din ce n-ai mai platesti si dobinda, uneori nici nu primesti imprumut, inflatie necorelata cu salariul, cresterea pretului). Pe scurt asta este tabloul saraciei care nu cred ca este doar o imaginatie bolnava. De bogatie nu vorbesc, nu pentru ca n-ar fi important de stiut cit se stringer 20%, ci pentru ca tot nu se poate face nimic fara singe – si asta de multe ori pentru nimic, din mare pacat. Desi ma pricep destul de bine la etaloane si standarde, deci le acord toata importanta cuvenita, cind e vorba de saracie, etaloanele sa le foloseasca … bogatii. Cind am spus singe, se intelege „razboaie” interne. Despre razboaiele despre care unii spun ca pot fi generate de saracie iar altii nu sunt convinsi de asta, putem discuta in continuare, e drept ca aici o sa apara si ceva „politica” careia eu i-as zice potlogarie. Raportindu-ma la Romania, nu am sa mai pomenesc nimic despre „ajutorul „ FMI saudespre fondurile BCE, pentru ca se stie: cu cit ei mai mult cu atit nu mai iesi. Am sa enumar numai citeva al caror efect negativ este drastic. Concurenta neloiala (conditii ingraditoare ale produselor locale si conditii favorizante pentru produsele de import), concurenta neechitabila (diferenta de pret la intern si la extern a acelorasi clase de produse pentru categorii echivalente), dezavantajarea generala pe piata educationala (adica taxe universitare diferite intre tari si benficiile la extern de pe urma celor pregatiti pe cheltuiala tarii – atit universitate cit si liceu), achizitionare de terenuri si afaceri la valoare de specula (sub valoarea reala), jongleriile de curs valutar. Nu mai continui ca se stie. Dar toate acestea conlucreaza spre distrugere sistematica a economiei tarii. In final, pentru ca este un final, se va ajunge la tot mai multi oameni ai strazii (fara casa, fara nimic, expusi mortii ca niste gunoaie) si deasemenea vor fi tari fara nici o speranta. Exista si o limita, limita de soportare a tragediei care se va combina si cu imposibilitatea bogatilor lumii de a salva (si asta daca vor dori sa bage mina in caseta in acest scop, caci mult mai plauzibil vor incepe sa finanteze armate si forte de ordine si agentii de spionaj) saracii (oameni si tari la un loc). Crede cineva ca ce spun aici nu este economie? Sau poate sunt „SCENARII TIMPITE” si „ABERATII” care s-au mai intimplat de doua ori in aceleasi conditii si pentru aceleasi motive si aproximativ jucate de aceiasi jucatori. Eu nu fac politica si nu sustin culorile nimanui. Daca ar folosi asi iubi si PATAGONIA numai sa nu curga singe romanesc. In meseria mea daca factorii tehnici imi dicteaza sa maresc coeficientul de siguranta, EU il maresc, indiferent in ce faza de executie ma gasesc (proiectare, executie, cercetare), de vinovat ma ocup pe urma – nu vreau pagube umane sau materiale. Cam asa vad eu saracia si bogatia.

    Răspunde
     
  • ioan
    August 16, 2013 la ora 11:42

    Churchill a spus la un moment dat: Nu cred in nici o statistica decat acea statistica pe care an scris-o eu.
    Ergo, orice statistica este interpretabila si pune intr-o lumina favorabila/mai putin favorabila acea persoana/companie/institutie/guvern care a ordonat statistica in discutie

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      August 16, 2013 la ora 12:51

      buna dimineata – perfecta interventie stimate domnule Ioan.Asa este, graia adevarul Dl.Chirchill,a fost este si va ramine valabila afirmatia dinsului.

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      August 17, 2013 la ora 12:58

      Winston Churchill, „the man who saved Europe” si probabil chiar independenta Angliei, a spus 1939:”frontiera germano-rusa nu va putea fi niciodata sparta de nazisti” si asa au intrat rusii in WW2. Si a mai spus una:”Nothing in history was ever settled except by wars.” La vremea aceia, cu totii aveau limbarita, asa ca nici amicul lui cu care n-a apucat sa dea ochii, zice:”Every generation should take part in a war at least once”.
      1939

      Răspunde
       
  • punctul pe i
    August 16, 2013 la ora 10:09

    Ar fi bine ..totusi .. daca am analiza putin mai atent .. notiunile de la care plecam .. atunci cand facem afirmatii ! As pleca de la constatarea unui comentariu in care se afirma ca „noi , romanii suntem in general , SARACI ” ! Fara a incerca sa contrazic aceasta afirmatie .. as incerca sa vad .. CINE si CUM .. M A S O R A .. saracia .. sau BOGATIA , in general !!Si nu putem face aceasta analiza nici pe opinii , nici pe TEORII ..generale .. ci PLECAND DE LA NOTIUNEA FIZICA DE .. A ” MASURA ” .. care inseamna A COMPARA ceva CU UN ETALON luat DREPT REFERINTA ; daca ne referim la lungimi .. comparam o distanta cu un etalon definit si acceptat ( fie ca este mila , inch, metru , etc ) daca este o massa , cu o greutate etalon , etc . EVIDENT , ca ACEST ETALON odata DEFINIT .. OBLIGATORIU trebuie sa fie CONSTANT= adica FIX, pe toata durata COMPARARII !!! Cum am putea „masura „o distanta .. daca astazi 1 metru ar avea 99 de cm , peste o zi .. 102 cm , samd ??
    Revenind la „saracie ” .. sau „bogatie” .. din pdv economic .. acest lucru se face DIN PACATE !! nu cu elemente CONSTANTE – FIZICE – .. ci .. cu ceva FLUID , care OSCILEAZA .. dupa vointa si mai ales INTERESUL .. celui care .. MASOARA ! Notiunea de ” asa spune piata…. ” ar avea sens .. daca S-AR EXPLICITA si CE ESTE si MAI ALES „CINE” ESTE .. ” piata „.. In orice situatie insa .. singurul lucru CERT este ca aceasta piata .. NU ESTE ASA CUM INCEARCA SA FIE IMPUSA IN CHII LUMII .. si anume .. L I B E R A !!!
    ACESTA .. este inceputul RAULUI ..pe aceasta planeta ..
    A NU RECUNOSTE faptul ca .. doar BUNUL DUMNEZEU .. poate crea VALORI .. din NIMIC ( cade o samanta pe sol .. si rasar 100 .. ) NU POATE FI FACUTA si DE OM !! Faptul ca tu .TARA… produci NU BUNURI REALE ci doar .. etaloane „financiare” .. ( care oscileaza .. dupa cum „vrea muschii tai ” .. NU INSEAMNA CA AI CREAT/PRODUS si BUNURILE REALE care ar trebui sa corespunda VALORILOR pe care .. LE-AI TIPARIT !!
    SI DE AICI .. intram intr-o situatie cunoscuta ..si de regula terminata .. NUMAI PRIN RAZBOI !!!

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      August 16, 2013 la ora 10:28

      Este foarte corect comentariul, nu avem masurile etalon. Asa cum in analizele medicale ai niste marje pe care le consideri normale, iar ceea ce depaseste limitele atat in plus cat si in minus se considera anomalii, in viata reala nu avem aceste etaloane, de aceea fiecare interpreteaza dupa cum doreste.

      Răspunde
       
    2. Constantin
      August 16, 2013 la ora 21:12

      a) Este firesc sa fim atenti la ceea ce spunem nu doar in cazul afirmatiilor, ci şi atunci cand exprimam negatii. Saracia a mai constituit tema unor discutii anterioare, asadar poate fi utila revederea topicurilor respective. Ea se masoara tinandu-se cont de criterii cantitative şi calitative; desigur, in ambele cazuri se folosesc etaloane, dar nu sunt deopotriva de natura fizica. Etaloanele utilizate in Stiintele Economice,care sunt esentialmente stiinte sociale, au evoluat odata cu societatea, din necesitatea adecvarii permanente la noile paradigme. Iar acestea au generat treptat noi teorii care au dus la perfectionarea „etaloanelor”. N.Georgescu-Roegen spunea cu privire la aceasta evolutie a teoriilor: „Ori de cate ori o teorie este distrusa, mintea nalitica imediat incepe sa reconstruiasca un nou fundament logic pe cenusa celui vechi. Cea mai importanta munca in acesta reconstructie este construirea unor conceptii complet noi. Atunci aceste conceptii deschid calea unor noi baza de experimentare, extinzand astfel campul pe care recoltam noi cunostinte faptice” („Legea entropiei şi procesul economic”-1971) Astfel, de-a lungul timpului au fost utilizati indici şi indicatori economici din ce in ce mai adecvati reflectarii modului in care sunt produse şi distribuite bunurile şi serviciile in vederea satisfacerii necesitatilor umane, ceea ce constituie in fond obiectul central de studiu al Stiintelor Economice. Totodata, gradul in care aceste necesitati sunt satisfacute reflecta starea de bogatie ori de saracie din perspectiva economica. (citeste mai departe)

      Răspunde
       
    3. Constantin
      August 16, 2013 la ora 21:13

      b) Pe masura dezvoltarii economice, a cresterii veniturilor şi a diversificarii ofertei de bunuri şi servicii au loc mutatii in structura trebuintelor umane şi este cunoscut, spre exemplu, modelul social reprezentat de Piramida lui Maslow. Exista o varietate mare de tipuri şi structuri ale trebuintelor atat la nivelul indivizilor, cat şi al grupurilor şi categoriilor sociale [-culturale] din diferite zone. Asa cum am aratat, gradul de dezvoltare economica influenteaza in mod determinant nivelul şi structura dorintelor şi trebuintelor relevate in mod practic prin cererea efectiva, nivelul aspirational evoluand odata cu acestea. Prin urmare, studiul asupra mobilitatii, nivelului şi structurii diferitelor categorii de trebuinte şi implicit a gradului de satisfacere a acestora (nivelul saraciei) poate oferi concluzii valabile doar in corelatie cu stadiile de dezvoltare economica. Astfel, pe masura ce nivelul de dezvoltare economica creste, iar volumul şi diversitatea bunurilor şi serviciilor se mareste nevoile umane nu mai sunt doar in sfera biofiziologica, ci vizeaza domeniile social, stiintific, cultural, estetic s.a.m.d. ceea ce duce la aparitia unor noi produse calitativ superioare care completeaza su inlocuiesc pe cele existente, ducand in mod implicit la modificari asupra conceptului de saracie. Aceasta explica in buna masura de ce un cetatean al unei tari din vestul Europei se poate considera sarac daca are un venit de 1000EUR, in timp ce un roman cu acelasi venit se poate considera bogat. (citeste mai departe)

      Răspunde
       
    4. Constantin
      August 16, 2013 la ora 21:14

      c) Pe langa nivelul de dezvoltare economica, structura volumul şi directiile de evolutie a trebuintelor umane sunt influentate de factorul cultural. Un masai se poate considera bogat daca are cateva vite, un fermier din Texas se poate considera sarac cu cateva sute. In tarile dezvoltate ritmul accelerat al schimbarii modului de viata, productia şi consumul de masa, creeza comportamente de consum specifice. Spre exemplu, uzura morala se produce rapid, iar cineva care foloseste un Pentium se poate considera sarac in raport cu un utilizator al unui computer dotat cu procesor multicore. Daca pentru stabilirea nivelului minim al trebuintelor umane nu sunt dificultati, intrucat ponderea principala in structura acestora o au biofiziologice, pentru definirea saraciei trebuie avuta in vedere şi o limita maxima. Dificultatea vine din faptul ca trebuie luate in considerare atat structura mobila şi complexa a trebuintelor, cat şi caracterul dinamic şi in spirala al evolutiei lor. (citeste mai departe)

      Răspunde
       
    5. Constantin
      August 16, 2013 la ora 21:16

      d) Pentru a masura saracia (sau bogatia) se stabilesc conventional conditii pe care un procent mai mare sau mai mic din populatia unei tari le indeplineste. Indicatorii actuali, care au in vedere exigentele dezvoltarii durabile, ar face ca tarile ne-sarace sa reprezinte membrele unui club extrem de select (spre exemplu OECD, G8 etc.). Prin urmare, organismele internationale (UN, FAO etc.) definesc indicatori de „saracie absoluta”, care au in vedere satisfacerearea unor nevoi şi trebuinte minimale şi se stabileste proportia din totalul populatiei care nu depasesc anumite valori ale acestora (spre exemplu, procentul celor care au un venit mai mic de 1,25USD pe zi). Alte metodologii au in vedere pragul de saracie considerat de fiecare tara in parte, iar valorile rezultatele sunt ponderate. Pentru omogenizarea datelor in vederea obtinerii unor rezultate comparabile, se utilizeaza metoda „paritatii puterii de cumparare”. Astfel, conform criteriului „1,25” indicele de saracie al Romaniei este 0,41, in timp ce dupa criteriul national acesta se apropie de valoarea 14. (citeste mai departe)

      Răspunde
       
    6. Constantin
      August 16, 2013 la ora 21:18

      e) „Fixismul etaloanelor” este o caracteristica a modelului fizicii newtoniene, care reprezinta o situatie particulara a fizicii generale (relativiste). Etaloanele clasice (mila , inch, metru , etc.) nu numai ca pot fi variabile in spatiile curbe, dar etalonul „c” considerat absolut multa vreme, poate varia odata ce se accepta ca viteza luminii poate fi depasita. Altfel, desigur, intre Medgidia şi Adjud, un metru este un metru şi o ora este o ora, dar acesta este un mod ingust de a privi lumea. Stiintele economice nu pot opera cu valori inflexibile decat in mod conventional, in sisteme de referinta ale caror origine şi coordonate au fost predefinite, in caz contrar, raportarea la situatia reala impunand acceptarea evolutiei multidimensionale a economiei impreuna cu mediul social careia-i apartine. Dar acesta nu este nici pe departe un motiv de …razboi!

      Răspunde
       
      1. AndreiM
        August 17, 2013 la ora 00:10

        „Faptul ca tu .TARA… produci NU BUNURI REALE ci doar .. etaloane “financiare” .. ( care oscileaza .. dupa cum “vrea muschii tai ” .. NU INSEAMNA CA AI CREAT/PRODUS si BUNURILE REALE care ar trebui sa corespunda VALORILOR pe care .. LE-AI TIPARIT !!” Cand tu, ca si guvern intervii in actul economic in mod subiectiv si diminuezi valoarea muncii prin inflatie, oare ce spune buchia cartii ca ar trebui sa faca un cetatean onest?

        Răspunde
         
      2. dan onofrei
        August 17, 2013 la ora 01:29

        buna sera -COstica draga -sa nu o luam razna in univers cu etaloanele.Deci activitatea economica se desfasoara pe pamint si aici trebuie cintarit Kilogramul de griu care trebuie sa cintareasca la fel la Tokyo sau Londra .si azi si mine si poimiine :Deci omula rae perfecta dreptate cu …la ce ne rapoertam..deci cum sa o mai intelegm daca specula ne duce de la zi la zi pe alt val:_Azi euroo 4,3 lei poimiine 1ceuro -4,5 lei samd.Apoi cum vrei tu la infinit un popor ca bietii romani(cei care au mai ramas in tara) prinsi in capcana sa spuna da domnule ne descurcam si noi cu salariul ….daca ei sint platiti in lei lunar si cursul se modifica zilnic iar marfa in supermarket cea mai importanta -alimentele le platesc la preturi ca in west in Euro????Nu te supara dar domnul are perfecta dreptatea cu la ce raportam saracia…..Nu poti la infinit sa ii faci pe bietii oameni praf ,le distrugi sanatatea ,sau asta si vor !!!Probabil imi raspunzi.E clar ca e si lipsa de eficienta a muncii dar se vede clar ,strainatateaa exporta acolo numai munca cu Procent mare de munca manuala complexa cum ar fi de exemplu cablaje autoturisme sau asamblari manuale de subcomponente .Deci munca multa si relativ nociva sanatatii platita nu prea bine (mai pe romaneste PROST) ,iar in magazine preturi la alimente In Euro dar scrise in lei care de curind a pierdut (de cde ???ca vor unii sa ne faca praf prin butoanec la burse!!!! fata de Euro!!!Cum sa functioneze la infinit??? deci fara un etalon stabil cel putin pe perioade lungi de timp -1 an de exemplu

        Răspunde
         
        1. Constantin
          August 17, 2013 la ora 08:56

          Draga Danut, ma bucur ca cele spuse de mine au intrat in atentia ta. Nu stiu de ce am sentimentul ca ai citit doar punctul e) din comentariul meu, neglijandu-le pe cele in care vorbeam despre „la ce raportam saracia”. Reluand lectura vei putea identifica eraspunsurile la cele mai multe dintre intrebarile tale. Mersi inca o data de atentie.

          Răspunde
           
        2. Constantin
          August 17, 2013 la ora 09:27

          Cat priveste „kilogramul de griu care trebuie sa cintareasca la fel la Tokyo sau Londra”, propozitia asta confirma ceea ce am spus eu mai devreme: ai definit un sistem de referinta, determinat de orasele Tokyo si Londra, ai stabilit coordonatele aflate in legatura cu masa unui produs agricol, respectiv graul si o unitate de masura, kilogramul. Cu alte cuvinte, „intre Medgidia şi Adjud, un metru este un metru şi o ora este o ora”. Se observa ca in realitate nici macar ultima parte a comentariului meu (care trebuie citit in intregime cu cele cinci parti ale sale, avand caracter unitar, motiv pentru care am scris la sfarsitul fiecarei parti lecturatorilor grabiti mesajul „citeste mai departe”) nu ai citit-o cu atentie. Indraznesc sa presupun ca nu ai comentat doar asa, „la ’shto”, de dragul contradictiei. Toate cele bune, Danut!

          Răspunde
           
  • Catalin ( CTL )
    August 16, 2013 la ora 09:20 Răspunde
     
  • Dorin ARAD
    August 16, 2013 la ora 00:32

    http://www.youtube.com/watch?v=SmcY5rpimfk

    Vizionati pana nu il scot de pe youtube:))

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      August 16, 2013 la ora 12:53

      din pactae pe Ytube-ul german este interzis pe motiv ca a incalcat dreptzuri Gema de autor ,probabil muzica copiata.

      Răspunde
       
  • sanduCu
    August 15, 2013 la ora 23:02

    Agitatie in lumea araba, in America, in Anglia. Cine se agita are motive. Romanii se mindresc ca Lupii negrii au inlocuit Scorpionii galbeni in Afganistan. De unde le-a venit ideea acestei nomenclaturi, de la Panterele negre? Sa fie, nu schimba datele problemei.
    Forta economica actuala in lume = China, si urmeaza India datorita potentialului uman. Mina de lucru este cea mai scumpa sau ieftina, functie de cine negociaza. Acoperind pietele lumii cu expansiunea economica, submineaza politica dominatoare a Americii. China si Rusia nu vor interfera, pentru ca sunt intelese. Rusia controleaza lumea musulmana, a carui dusman vadit este colonialismul american. Aceasta conjunctura protejeaza Israelul, care are relatii amicale cu Rusia si pastreaza neutralitate cu America. Germania afisaza o slabiciune economica care mascheaza capacitatea de soc (ca isi aduce armatele acasa ..), pe care a mizat intotdeauna (atacuri fulger), avind si o mare populatie germanica tinara in America Latina. Existenta acesteia este dovedita de focarele fasciste din America si Canada. Aceste alveole fasciste se bucura de acordul tacit al guvernelor corupte.
    In acest context, pe fundalul ca istoria se repeta si cu ochii deschisi la WW3, care nu va fi nuclear (in cel mai fericit caz va fi chimic, pentru ca exista potenial pentru o arma mai redutabila), aduc pe tapet situatia Romaniei de astazi.
    Iubesc Carpatii Romanesti, iubesc Israelul – nici un conflict intre cele doua tarisoare. Asa cum exista fascism in lume, nici ura nationalista de toate culorile nu va surprinde pe nimeni. Ungaria mica si invidioasa este sprijinita de Austria, in spatele careia sta Germania.
    Romanii sunt in genere saraci, dar mindri ca intotdeauna. Romania este o tara europeana mijlocie spre mare, bogata in resurse naturale (cea mai bogata din Europa), dar bogatia ei cea mai mare este pozitia ei strategica. Nu ma refer la strategie militara (pe timp de conflict armat)ci la strategie comerciala (pe timp de pace). Romania este un nod sau mai bine spus o poarta gordiana europeana. Daca vrei sa treci cu caruta si pamintul nu-i al tau, trebuie sa ocolesti sau sa platesti taxa. Foarte multi bani, interese foarte mari.
    In lume este, cred eu, prea multa liniste mocnita pe un fundal economic destul de trist (somaj mare – lasati procentele, numarati barbatii care stau acasa si o inflatie mascata nu prea mica). Iarasi, cred eu, ca aceasta situatie nu va dainui peste 20 de ani. Intre WW1 si WW2, sistemul capitalist (majoritar) nu a putut „garanta” o perioada mai lunga. Acuma cu o participare mai proportionata a sistemului comunist, economia lumii a rezistat ceva mai mult, dar pietele au devenit insuficiente pentru o explozie exagerata a societatii de consum. Cind spun exagerat, raportati si dvs concentrarea bogatiei fata de acumularea saraciei. Adunati avutul bogatilor (sa fiu flexibil, de la 5 milioane in sus) si numarati-i, si pe urma luati-i pe restul sa vedeti cit de bogati sunt. Eu n-am facut exercitiul asta pentru ca vad ce-i pe strazi.
    Parerea mea este ca a venit momentul aliantelor. Ma gindesc la un exemplu sugestiv. Cum voi reactiona eu daca unui vecin ii ia foc casa? Daca n-am fost neaparat prieteni, i-l voi ajuta sa stinga focul, sa nu se extinda la mine. Daca mi-e prieten, probabil ca il voi gazdui la mine pina isi reface casa, daca n-are alta posibilitate. Vre-unul din dvs ar face altfel?
    Scurta istorie:
    WW1 (eu ii zic Razboiul coloniilor), 1914-1918, Scinteia de la Saraievo, Germania invadeaza Belgia, Anglia si Franta declara razboi. Tripla alianta (o alianta generala = se vor sprijini in orice situatie): Germania, Italia si Austro-Ungaria. Ultima interesata in Balcani. Tripla antanta (o alianta partiala = fiecare va ajuta pe celelalte numai daca nu este atacata): Anglia (forte navale), Franta (forte terestre) si Rusia. In 1919 Tratatul de la Versailles care a strivit mindria germana si a creat Cehoslovacia luind Sudetii de la nemti si alte teritorii de la Austro-Ungari). Unul din cauzele WW2.
    WW2 (eu ii zic Razboiul de pe Wall Street), 1939-1946, Criza din Sudeti sau Pacea de hirtie (marile puteri ii vind pe cei mici pentru asi salva pielea), Germania invadeaza Polonia, Anglia declara razboi (chipurile sa apere Polonia). Mai tirziu, pentru ca puternicii frantuji au sucombat, curajosii englezi ii baga in razboi si pe rusi. Dupa care cu americanii incep, in secret, tratative de pace cu nemtii.
    Ce ne pregateste istoria?
    Economic ne asemanam (piete si teritorii de supt cam putine pentru economii atit de evoluate); Semnale (vesnica Anglia vorbeste de razboi, Austro-Ungaria umbla dupa teritorii, lumea musulmana in flacari).
    Cum vom numi WW3? Razboiul cruciadelor?
    Cu cine trebuie deja Romania sa se alieze? Sa nu uitam ce se va intimpla la tratativele de pace. Cei mititei nu sunt invitati, iar cei mari chiar daca nu au suferit, isi baga o unghiuta sa plece cu pumnii plini. Pamintul, accesul strategic (comercial vorbind, ala pentru care platim dobinzi europene sa le facem lor sosele, repede si prost – cind mai bine sa le facem cu fortele noastre, incet si bine pentru ca ne doare) este ceia ce se negociaza. Este sigur ca la o noua reimpartire, Romania va fi redistribuita. Rusia sigur nu va pierde si deci nu va ceda din al ei. America, daca va fi printre cistigatori, va trage de Romania doar pentru a obtine ceva mai convenabil. Germania, daca va cistiga, va cauta sa-si compenseze aliatii apropriati – crede cineva ca Romania va fi considerata apropiata, poate numai aliata? Deci cu cine votam? Ce este mai bine pentru roman, cu strainul in casa sau cu dusmanul la poarta? Putin nu ofera o … teava. Sunt curios ce gindesc polonezii la chestia asta, ca de bulgari nu ma indoiesc.
    Astazi este 15 august 2013

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      August 16, 2013 la ora 00:07

      Stimate Sandu du Canada -fi baiat serios si nu baga frica in noi(ce vina au bietele veverite de la gradinile mele care sincer chiar acumm cu coda stufoasa isi culeg alunele de iarna !!!cA sa fie bombardate!!!):In primul rind avem copii si multi din ei mai au si nepoti deci nu e cazul ,omenirea poate supravietuii prin inteligenta si progres :Un razboi va fi daunator ca si ww1sau mai rau ww2,Eu zic asa.Lumea trebuie stapinita de
      cei puternici si ce zic ei este lege pentru toti deci ntrebuie trespectat ONU :Cei puternici sint dupa mine America:Rusia si China :Deci ce spun acestia mari asta trebuie sa facem.Si nu cred ca acestia mari spun sa ne distrugem intr-un razboi ci sa supravietuiom in pace:Alianta la care participa Romania etse una vestica Europeana in care insa este inglobata ca partener economic puternic si Rusia :Deci nu sint neconcordante:Clar ca sint mari conflicte actuale(multe create artificial ) dar nu vad de ce noi europeenii ne-am polariza si nu am ramine uniti asa cum am inceput chiar daca finaciar sintem in galeata :E drept mai toate razmeritele au pornit dee la finante dar nu trebuie si tu sa gindesti la rau intii.Eu zic ca mai sint oameni tineri care pot actiona pasnic nui trebuie sa ne lasam provocati nici de extremistisau separatisti care asteapta ca sobolanii sa puna mina pe putere nu au solutii mai bune decit poater sa duca necaz pe oameni nevinovati.Citeam in YAhoo acum 2 zile la stiri de prefigurarea unui conflict la Gibraltar intre britanici si spanioli:Mi se pare penibil caci tratatele internationale trebuiesc respectate de toti .,eu vaD ca actual relativ puternica noua putere economica China(cu care Romania a avut decenii de relatii excelente in deplin respect si satisfactie reciproca ) a fost mereu o tara pasnica si cu o religie extrem de la locul ei ,la fel marea Rusie :Ramine ca si americanii sa intelega lucrul asta ca nu se poate numia sa te amesteci cu razboaie in viatza popoarelöor mici care altfel te respecta :NU se poate jefui la infinit o lume nevinovata( prin razboaie duse artificial)pentru ca tu vrei cu tot prertul la infinit sa iti pastzrezi un confort artificial de viat (high life style) ce este de mult depasit de cerintele ecologice si la mintea copiilor de gradinita:VAd in Germania cel mai bun promotor al ecologiei in toata blumea si propun modelul german de respectare a naturii si atmosferei (emisiile ) pe tot globul:IAr nerespectare sa fie puternic sanctionata financiar :NU conteaza ca e mare putere sau nu natura trebuie acum in ceasul mult dupa 12 respectata::Deci daca toti vedem acum tirziou ca stam intr-o barca mica de fapt sa respectam oceanul care ne permiete sa mai plutim :SI asta nu se poate cu razuboi SAndu sau cu provocari armate pe teritorii straine :Asta treebuie curmat cu orice pret:Uita-te la rusi,in istoria lor nu s-au extins facind razboi si macelarind alte popoare .CA pot fi si mici exceptii dar la maericani este deja regula ce le trebuia sa monteze rachete pe teritoriu romanesc in coasta Rusie cu care sint parteneri!!!!
      Deci Romania este cu Europa si Europa cu Riomnia cvu topatze pacatzele catre le au si un imjsi latii ,iomptreuna nu cu provocarti si far razboi reusim sda supravietuim iar cu China si Rusia de ce sa nu fie puternic aliata Romania caci legaturie economice istorice au fost de bun augur.IN caz de conflict armat nu stiu nu ma pricep cred ca sintem pierduti cu totii dar ne-o feri bunul Dumnezeui macar gindind la copii nostri.Eu am mare incredere in bunul si marele Dumnezeu ca ne tine in pace si totul o sa fie bine ,mai las-o si tu SAndu cu scenarii timpite ,asta e un blog despre afacere si ceva politica interna sa nu gindim la rau si luam masiv spatioul altora si asasexageram in comenturi mai alaes ca sintem straini in casa lor sa zicem mersi ca ne permit dar nici sa nu exageram

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        August 17, 2013 la ora 09:31

        Draga Danut, bine zici “caci tratatele internationale trebuiesc respectate de toti” , dar ai auzit de operatia Tannenbaum? Si la primul si la al doilea, n-am facut cu totii ce au spus aia mari? Nu de asta vorbesc, eu zic ca aia sa ne lase in pace, sa taca. Amindoua au pornit pe acelasi calapod: oscinteie o criza avem! (sau zici ca nu?); de invadat, nici o problema! (sau si aici vezi o problema?); ne mai trebuie o declaratie de amor! (nu te chinui sa gasesti, Regina mama isi incurajeaza poporul). Deci si cu al treilea stam ca doua picaturi de apa. Romania a luptat ca un drac si s-a ales cu un rahat. Polonezii, una din favoritele militare a Europei a sucombat sperind la ajotorul pamblicarilor, nu asa s-a pierdut „capul de pod romanesc”? Tu poti sa-i dai cu veverite, dar treaba e nasol de albatra. Spuneam ceva pe aici de neutralitate, dar erau sa se arda altii mai …”vestici” decit noi. Eu atita stiu, rusii nu vorbesc de doua ori, iar daca au vorbit, stiu precis ca e pe vine. Nu ei au sa porneasca, niciodata n-au pornit, dar de data asta sunt blindati. Romania e sub nasul lor. Cine ne ajuta? Englezii? Germanii? Sau te pomenesti ca americanii? Puteti sa-mi spuneti cum va vine, v-o repet: luati teava aia de gaze, asa se semneaza o alianta. Si este si ECONOMIE. Si-a inchipuit careva ca la SASE zile dupa semnarea unui pact de neagresiune incepe WW2? Si Polonia a picat in DOUA luni fara ca cineva sa ridice o pana pentru ea. L-am intrebat pe unul : „ai sa tragi in mine?” E unul de pe la tine, stii ce a raspuns? „lasa ca tie no sa-ti mai dea nimeni nici o pusca”. Traiasca ecologia!!!

        Răspunde
         
    2. dan onofrei
      August 16, 2013 la ora 00:14

      Stimate SAndu canadinu -si inca ceva …iubestse cum spui si Carpatii romanesti si Israelul si Patagonia si ce mai vrei tu nu e nevoie sa le insiri am intels esti un mare patriot nu te mai repeta ,te iontelegem suifletul tau este peste tot si e bine asa:Si eu iubesc doanmnele ,mai ales cele coapte sa zic asa de la 55 in sus asta este fiecare cu iubirea si patriotismul lui dar nu te mai repeta .

      Răspunde
       
    3. Skillz
      August 16, 2013 la ora 09:17

      Bai sanducu,poti sa scrii si tu mai putin? Cine citeste ce ai zis tu acolo? E chiar enervant…si zici numai aberatii

      Răspunde
       
  • Constantin
    August 15, 2013 la ora 21:18

    „Deci ce sens are să analizăm nişte cifre seci care ne indică o creştere economică firavă? Ziua de azi ne-a oferit cea mai clară demonstraţie a faptului că suntem săraci şi vom rămâne aşa din cauza lupilor care ne conduc destinele.”_Este cel mai bun pasaj pe care l-am citit pe acest blog (si nu este scris de mine) de cand am placerea de a ma numara printre oaspetii virtuali ai d-lui Moise Guran. El reprezinta o concluzie curajoasa, pentru ca este de natura politica. Nici nu ar fi putut fi altfel. Numai ca sobolanii care rontaie PIB-ul au culori diverse, unii sunt rozalii si apartin unor specii inrudite, in plus, cam toti au legaturi cu sfera politica. Adica cu Puterea. (Nu ma refer la vreuna dintre vremelnicile puteri politice aflate la guvernare, ci la conceptul de Putere politica.) Iar in biocenoza in care vietuiesc unii sobolani „au aranjat” cu pisica dandu-se bine pe langa ea, iar altii sunt suficient de puternici incat pisica sa se teama de ei. In prezent, cei mai puternici politicieni nu mai sunt cei de la Centru, ci baronii locali. Astept cu interes articolul de presa in care cineva indrazneste sa comita o impolitete la adresa d-lui N Constantinescu, ori a d-lui R Mazare, sau a d-lui L Dragnea s.a.m.d. Deocamdata este vorba despre soareci (nu tocmai sobolani) care se afla in custile lor, pregatite cu grija de Justitie, care a inceput cu chiu cu vai sa functioneze (chiar si in propria ograda).

    Răspunde
     
  • Cristean
    August 15, 2013 la ora 17:06

    Asta este una din ocaziile triste când funcționează vorba aia cum că cei 0,3% sunt doar niște statistici. Motivul din spate este cel cu adevărat dur.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    August 15, 2013 la ora 17:04

    Se poate reforma sistemul politic ? Solutii: 1)Pt competenta .Orice stat poseda o institutie academica care trebuie sa preia imediat puterea executiva.Presedintele sau vicepresedintele Academiei , de formatie economist sau inginer va conduce guvernul, deoarece progresul societatii este cu precadere unul tehnologic.Legile ordinare vor fi adoptate de guvernul academic iar pt. cele organice vor fi consultati cetatenii (obligatoriu pt.cei intre 21-55 ani).Toate functiile de conducere ale institutiilor statului vor fi scoase la concurs.2)Anticoruptie.Pt reprezentanti locali sau regionali(doar primari sau presedinti ai C.J),cetatenii vor inainta o singura solutie pt fiecare post, fiind ales cel cu cele mai multe voturi care va accepta functia publica.Cetatenii vor fi consultati prin telefonie mobila sau internet pt orice decizie de interes public a Primariei sau C.J.
    Va exista o perioada de tranzitie de un mandat pt parlamentari (2012-2016).
    P.S.Aceste ganduri sunt dedicate lui Pericle ,Atenianul.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      August 15, 2013 la ora 23:09

      Stimate domnule Chirita Aurelian – ca mereu cu solutii si asta e tare bine :DAr sincer nu e pacat sa fie bagati oameni de asa o valoare ca academicienii in probleme politice (am mai comentat-o cu dvs parca cu luni in urma desi ma roade scleroza -roza )!!!!???Nu e destula risipa de enregie in tara aceea de tot felul din proasta organizare si nerespectare de legi???!!SA lase deci bietii oamnei de prinma mina ai tarii ceea ce le e mai drag ,studiul si cercetarea si sa piarda timpul cu politica ????MA gindesc acum la numele mareluli (dar e numai un singur nume din zecile ):Acad.Grigore CMoisil ,matematicianul (Dumnezeui sa ii dea lumina vesnica ce o merita ).Sincer ati vrea ca un asemenea om eminent sa stea sa adopte legi???? in löoc sa fac cu studentii matematica ??Domnuu Chirita legi sint dar nu se respecta!!!!!!!Uitati in cca 2 saptamini ma voi afla pe soselele Romaniei de la NAdlac la Balta Alba de Buzau asta este la un cap la altul al tarii:Pe o sosea minunata daca toti ar circula CORECT!!!DECI legi sint si semnale de circulatie dar daca fiecare barbar doreste sa imi demostreze prin depasiri EXTREM de periculoase (si nu numai),la mustatza cum se zice ca el e tartorul si si asa nu discuta ca eu sint strain si e tara lui si face ce vrea el!!!!Deci desprte ce si cu cine discutam????NU exista lege care sa NU dea voie sa se vinda tigari la contrabanda???NU cred !!Si totusi ati citit comentul real al unui blogar de ieri parca !!!Deci domnule -ordine si disciplina (NU DICATURA ci liber inteleasa !!)-legi sint trebuie respectate -nu sint atunci este chaos si unde e chaos face fiecare ce vrea !!!!!Deci ce sa caute bietii academicieni intr-asa o societate -eru sincer spun mai bien ca a inchis ochii oameni ca dl. MOisl sa nu mai vada aceasta catastrofa a Romaniei la sfirsit sec 20 inceput 21 capusata si tiganizata adica manelizata
      2-cit priveste consultarea cetatenilor intre 21si 55 ani la legi???!”!PAi de ce numnai de la 21 de ani de ce nu si la 20 si 1/2 sau 3/4 si de ce 55 maxim deja cu 60 sintem toti de aruncat la fier vechi???CA si asa sintem balast la societate se pare ???Deci cum sa intelegem :_E cam ca aia cu preturile la banditzii de capitalisti 1,99 adica nu 2 euro perechea.Si un pupic dulce dupa ureche.Sincer eu ma fost necajit ca inseamna ca pe mine cu 63 m.ati sters de pe lista (speram si io macar o felie de coliva Cu o bomboana roz deasupra)iar in cei mai tineri nu aveti incredere:SA va spun citi colegi de firme am avut aici iN Germania care cu 2o de ani pun masini si utilaje comüplexe in functie la cap de lume in valoare de milioane !!!Ca sa nu mai spunem ca societatea viitorului in Europa este din pacate ca vrem sau nu noi o societate de babatii!!!!Asta e realitatea deci vor vota majoritar babatiile si acelea limitate la virsta dupa planul dvs.
      -Cit priveste cu -functii scoase la concurs DAAA !! aveti perfecta dreptate ar fi cea nmai corecta cale,dar sa nu se cunoasca subiectele prin relatii pe sub mina dinainte ca acolo e cam cotita!(cum e vorba aceea -ca la Ploiesti)!!DAr acolo nu trebuie mai mult STAt ci mai multa INDSUSTRIE (minunata mica industrie gruopata in retea ca in Germania!!-unul se serveste pe altul si constructorul cum ii ziceti dvs,proiectantul le combina componentele din catalog intr-o unitate noua functionala -masina -utilaj -instalatie !!!mai mult nu este )SI MESTESUGURI SI FERME!!Ferme peste ferme ca de pirloage e plina tara dar sint opemina cui nu trebuioe a specxulantilor catr5ew se nmumesc peste noipate proprietari sau arendasi!!!!!HAHAHA arendasul Roman !!!Imi aduce aminte de istorie!!!!!atit!!! si cit mai putin stat daca cetatenii sint corecti si nu sint criminali prea multi.Nici de politie rutiera multa nu ai nevoie daca se circula corect:La fel nici de puscarii daca nu sint neispraviti si criminali dar asta e ceva teoretic :Deci in mod normal un stat cit de redus posibil conditionat de corectitudinea cetatenilor unii fat de altii.DAr asarevenimm iar la discutiio ninterminabile si utopii desprec mentalitatea ideala de masa a unui popor .si care mai are genetic si culmea ceva parti din cea a legionarilor romani trimisi de imparati spre rasarit caci romanii au avut o legiune si mai puternica dotata tehnic trimisa in vest care la noi in Germania actuala a ajuns pina la asa zisa linie a Limess-ulöui.Se pare ca cele doua formatii au fost de atunci complet diferite si catalogate de chiar imperatorii Romei

      Răspunde
       
  • cornel
    August 15, 2013 la ora 15:45

    Dupa parerea mea locul hotilor e la puscarie si nu in fruntea unor institutii ale statului. Altfel o sa tot discutam, fara vreun rezultat pozitiv, despre crestere economica, reforme, cresterea nivelului de trai, numarul prea mic de locuri de munca si imposibilitatea platii pensiilor din contributiile pentru pensie. Clasa politica din Romania ar trebui sa renunte la gunoiul pe care il cara in spate.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      August 15, 2013 la ora 20:20

      stimate domnule Cornel nu este numai pararea dvs.ci cred ca este o parere unamima si globala ca cei corupti sa nu stea la cirmele politicii statelor :Din pacate si asta cam tot global coruptia si coruptii sai vor mai minca global si in deceniile ce vin dosare de recherche gazetaresti(scrisuri pe hirtie) si dosare ale justitiei.
      Cum comentam si ieri ,cred personal ca global asta nu raportat la Romanica atit evazuiune cit si coruptia mai ales cea politica nu vor dispare .Si daca ma intrebati mai departe de ce ??Cred ca va raspund simplu uite asa!!CA asta e lumea de cind lumea si pamintul.
      Sint insa convins ca trebuie combatuta si minimalizata de societatea civila cu toata fermitatea mai alaes prin presa libera (care de fapt aici e buricul tirgulöui nu prea e libera ci aservita egal caror interese unii ale alora de stinga altii de dtreapta altii de centru):
      De fapt daca evaluaez bine ceea ce traim actual(tot global) ,colapsul partidelor politice prin dezamagirea ce au sadit-o in decenii sint convins ca viitorul politicului va sta in societastile civile mult activate si de mediul internet,asta nu inseamna insa o rezolvare completa a plagilor eveziune fiscala si coruptie politica ba dimpotriva boala se poate si mai mult agrava caci societatea va fi scindat mai cervba ca la BAbilon .
      In definitiv jocul este simüplu intr-o societate democratica :Exista legi si ele TREBUIE RESPECTATE cu strictete.Si aici e buba -cei mari fac si dreg si se matuira sub pres faradelegile iar pe cei mici se pune lantul.O sa spuna Andrei M -ca asa e in tenis.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        August 15, 2013 la ora 23:08

        „cei corupti sa nu stea la cirmele politicii statelor”, ce sa faci Danut, daca se co..c dupa ce i-ai cu..les.

        Răspunde
         
  • cornel
    August 15, 2013 la ora 15:18

    Nu stiu de ce dar am inceput sa fiu deranjat din ce in ce mai mult de atatea emisiuni in limba maghiara difuzate de posturile publice de televiziune TVR 1 si TVR 2.
    Intrebare : „Pe posturile publice de televiziune maghiara cate emisiuni (minute de emisie) sunt exclusiv in limba romana?”
    Cred ca e nevoie de o intelegere intre televiziunile publice din Ungaria si din Romania ca numarul de minute de emisie, saptamanal, sa fie egal pentru minoritatea romana/maghiara din tara vecina.
    Acum am impresia ca unii sunt prea „hoti” iar altii prea prosti/toleranti. La prea prosti/toleranti se incadreaza romanii sau mai exact autoritatile romane care au condus Romania dupa 1989.
    Cineva compara situatia asta cu bunatatea genetica a romanului : care primeste un strain la el in casa, ii da sa manance si sa bea, ii ofera o camera curata pentru odihna dar strainul nu se multumeste cu atat si doreste sa ii ia nevasta frumoasa a romanului pentru ca mai apoi sa il dea afara din casa si sa ii ia casa.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      August 15, 2013 la ora 22:06

      stimate domnule Cornel- stati linistit nu va enervaqti fara rost :Este adevarat romanul este cu predilectie un nom tare primitor dar nu este singurul pe lume si nici in Europa :Asa a fost si asa va ramine:Nu este insa singurul unde i-au intrat strainii in casa .Stiti la fel ca si mine valurile de emigranti care sint imprastiati in toata lumea .Ca sa iau exemplul Germaniei federale unde traiesc si eu de 29 de ani ,stiti cite nationaliotati traiesc si muncesc aici dar toti respecta legea germana si daca vrem sa fim acceptati si bine veniti vorbim limba tarii in care traim :Deci nu isi are sensul sa fac uz de fals patriotism sa deschid discutie in limba romana cu un coleg la o firma cind ,linga mine sint colegi germani care nu inteleg limba romana:Nu se pune problema de rusine fata de limba romana dar nu este frumos sa vorbesti intr.o comunitate o limba care nu este limba tarii respective care este inbteleas cum este si normal de toata lumea :Caci spatiul unei tari ESTE IN PRIMUL RIND O UNITATE DE LIMBA !!!
      DAr nu trebuie luate provocari ale unor extremisti separatisti decit ca atare acolo este Romania si limba de circulatie este limba romana inclusiv in medii la fel cum la noi in Gerrmania limba de circulatie este limba germana in Franta franceza etc.Dar cum comentam sint multi provocatori care in loc sa actioneze constructiv actioneaz cu ura si destructiv.Dvs.trebuie sa fiti unioti si cum zicema sa vedeti toate nationa,litatile mconlo9ocuitoare ca o bogatie sincer imensa a Romaniei care v-a adus in istorie multe beneficii.Nu trebuie sa discutati cu exyremistii lor ci cu oamenii lor inteligenti si deschisi la minte :Eu asa am cunoscut ceva colegi la Bucuresti in tinerete amavut si fost colerg de ramata la scola de ofiteri derezerva il chema Orosz si eraq un f.bun inginer chimist de petrol de la institut din Cimpina :Era un baiat de milioane si minca cu noi acesi piine amara a timpurilor anii 74 cind inca se traia material relativ bine dar eram tinuti mintal ca in colivie ca si Coreenii de Nord azi adica o puscarie colectiva cu directiuni (Sfaturi pretioase ) de la centru si ziarul Scinteia (parca azi rebotezat in adevarul??!!!)

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      August 15, 2013 la ora 23:17

      Dl Cornel, este corecta chestia cu egalitatea. Sunt,insa,cai eficace perfect la indemina romanilor. Asta nu tine de televiziune. Credeti ca Corenii de nord au sarit in sus de bucurie cin vedeau ce se transmite la TVR despre ei. Nu zic ca au vazut toti, dar aia care au vazut stiau si romaneste. Cap sau pajura.

      Răspunde
       
  • Alex Ghita
    August 15, 2013 la ora 14:59

    Ha HA! Misto titlu! oricum la comisia asta de statistica..si chiar si noi …ca Stat DUDUIM..pentru ca smecherim numerele din sistem..INCLUSIV…taierile de salarii cu atat de mult 25%..in 2010..au fost cu bataie lunga..ca ne-am dus asaaa..de jos…ca nu mai aveam cum..si unde sa ne ducem decat in SUS! pe crestere!
    Smecher Basescu asta..nu ca nu e bine! dar e smecherie..tipica noua..romanilor..cand o sa avem crestere FARA smecherie..o sa fie:..Vorba lu’ Ceausescu: Cand o sa faca plopu’ mere si rachita micsunele! La anul si la multi ani!

    Răspunde
     
  • punctul pe i
    August 15, 2013 la ora 12:52

    Cu permisiunea Dvoastra , indraznesc sa spun si eu ceva: absolut CORECTA indignarea fata de situatiile descrise, referitoare la modul ticalos in care „dispar” banii publici in dauna locurilorde munca ! de asemenea mi se pare corecta si pozitia Dvoastra fata de absorbtia fondurilor europene !! NEDUMERIREA mea insa este legata de urmatorul aspect : acum cateva zile PETROM anunta rezultatele financiare cu UN PROFIT de SUTE DE MILIOANE de euro ; BRAVO LOR .. era concluzia .. PE CARE EU ( si probabil ca majoritatea romanilor .. NU O ACCEPTA ) Este adevarat ca din acesti bani se platesc taxe si impozite si se creeaza si „locuri de munca”!DAR .. SI MAI ADEVARAT ESTE CA CEA MAI MARE parte A PROFITULUI ..ajunge in buzunarele actionarilor AUSTRIECI !! Faptul ca ei NU II FURA .. in intelesul alor nostri .. DAR BENEFICIAZA DE ACESTI BANI PRIN FORTA (care tot JAF si TALHARIE SUNT !! )noi fiind CONSTRANSI de situatia creata dupa „generoasa VANZARE= TRDARE a aliatilor sai de catre RUSIA in 89,.)..OARE CATE LOCURI DE MUNCA AR PUTEA FI CRETEA in ROMANIA ??? Si FARA ..BANII ALTORA ..ci din BANII NOSTRI !!!

    OARE ACESTE ADEVARURI ..nu sunt mai evidente decat ..AUTOFLAGELAREA pentru fapte adevarate dar NESEMNIFICATIVE .. comparativ cu ADEVARURILE CARE SE VOR ASCUNSE de ..dragii nostri aliati .. SPRINGARI !!??

    Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    August 15, 2013 la ora 11:55

    Stiti de ce imi e ciuda ? Chiar acum priveam la tv ca cercetatorii nostri, asa saraci cum sunt, inventeaza atatea lucruri incredibile, extrem de fiabile si vandabile si cu tate astea nu gasesc fonduri sa pe poata produce. Exemplu, vorbeau de un separator de fluide care poate separa molecule cu dimensiuni de pana la 10 microni, extrem de performante si de 4-5 ori mai ieftine decat ce exista pe piata ( is la vreo 2000 euro ), India ar fi comandat 5000 de astfel de dispozitive si … ia chiciti ! Nu au fonduri sa le produca.
    Acuma eu nu inteleg, oameni cu bani am mai cunoscut. Mereu se plang ca nu prea merge ca nu ai in ce investi iar pe de alta parte vad asta. Pai sa am eu bani, i-as strange pe toti inventatorii si le-as finanta proiectele si toata lumea ar fi multumita. Ce sa astept dupa stat.
    Nu inteleg lipsa asta de initiativa.
    ISraelul are vreo 1500 de brevete de inventie pe an, MAI MULTE DECAT GERMANIA care are o populatie de 10 ori mai mare. Cred ca si noi avem cel putin la fel de mult einventii da nu cred ca si brevere, si cu atat mai putine produse nou inventate care sa ajunga pe piata. Vai de noi. Nu inteleg cum poate coabita atata inteligenta cu atata prostie. De asta e trist, ca am putea.

    Răspunde
     
    1. Catalin ( CTL )
      August 15, 2013 la ora 12:05

      Eu unu i sugerez lui Moise sa abordeze subiectul asta in emisiune. Cum se pot pierde atatea inventii in beciurile institutelo, falcultatilor sau ale unor inventatori privati ? Mai ales ca oameni cu bani exista. Cred ca un boom al inventiilor in tara noastra ar avea un efect la fel de mare pentru imaginea tarii noastre precum cel al cinestilor romani prezenti an de an la festivalurile de film.
      Nu mai vorbesc de impactul asupra economiei si efectul psihologic pe mai departe.

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      August 15, 2013 la ora 23:32

      Dl Catalin (CTL), as fi curios la ce le trebuie, s-or fi apucat de prepararea caolinului? ca la desalinizare e alta schema. Dar in legatura cu inventiile, daca intrati pe site-ul”shark”, veti vedea cum se pune problema si daca merita ce credeti ca merita. Nu spun ca inventia nu-i buna, trebuie sa si merite.

      Răspunde
       
  • micutu de la 7
    August 15, 2013 la ora 11:53

    Eu imi aduc aminte cand toate tv urlau in treijde editii speciale cu 40 de invitati cand il gaseau pe vreun pedelist cu mita sau coruptie. Acum se trece foarte usor peste furturile facute de astia pentru ca toti sunt ocupati cu regimul lui Gigi, cu ce face, cu ce spune si ce gandeste. Nu ma asteptam sa faca anchete Gadea sau Dana Grecu, dar nici ceilalti nu se omoara cu subiectul pentru ca le e frica de antene. Nu prea vrea nimeni sa se bage peste antene ca si-o iau in editii speciale. Si in general Ponta trece lejer peste furturile si mizeriile facute de oamenii lui, in schimb trage tare pe Udrea (chiar si acum dupa 2 ani) si Basescu. Si nu e nimeni care sa-l contreze in afara de B1 care face si el ce poate. PR-ul merge brici la copilot, asa se face. Maximizezi succesele, minimizezi „esecele” 😀

    Răspunde
     
  • Marian
    August 15, 2013 la ora 10:33

    Ma bucur cand va Moise cat de tare te irita acest tip de oameni. Si eu iti impartasesc simtirile si cred ca acesti oameni ar trebui inchisi vreo 25 ani si sa le fie confiscate toate bunurile ca sa se plateasca gaura facuta de ei.

    Cu toate astea, vreau sa spun ca motivele principale pentru care nu atragem mai multe fonduri europene – din punctul meu de vedere – e lipsa banilor! Ca sa iei bani europeni trebuie sa ai TU bani. Orice investitie ai vrea sa faci trebuie facuta intr-o masura mai mica sau mai mare pe banii tai iar decontarea se face la final. Si atunci, daca de exemplu banca nu te finanteaza (si sunt multi in situatia asta), tu nu ai bani cash (cine are in perioada asta?), atunci cum sa atragi fonduri europene?

    Daca vb de atragere de fonduri europene de catre stat, atunci aici parerea mea este ca motivul esecului este incompetenta. Majoritatea primarilor/ministrilor sunt acolo degeaba, fara sa aiba vreo pregatire sau vreo inteligenta care sa-i ajute sa inteleaga contextul economic.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 15, 2013 la ora 23:40

      Parca in Ghid se lasa a intelege ca trebuie demonstrata o anume profitabilitate, plus ca trebuie sa te incadrezi cam in ce vor ei si nu in ce poti tu. Dar poate sa se mai fi schimbat.

      Răspunde
       
  • Robespierre
    August 15, 2013 la ora 10:15

    Bun venit in clubul realitatii, Moise!

    Vacanta ti-a priit, felicitari.

    Răspunde
     
  • ceics
    August 15, 2013 la ora 09:59

    Moise for President!

    Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    August 15, 2013 la ora 08:48

    Cu toate ca procurorii ” basisti ” si ” sistemul opresiv ” par sa-i da lovitura dupa lovitura, cand iese de la audieri, pe varan pare sa-l doara la lentila.
    E foarte clar ca sanatatea financiara a acestei tari si viitorul ei tine mai mult de justitie decat de orice altceva, ca sa nu mai vorbesc de sanatatea morala.
    In dex definitia societatii suna asa : „Totalitatea oamenilor care trăiesc laolaltă, fiind legați între ei prin anumite raporturi economice”. Si sunt sigur ca nimeni nu-si doreste ca acele raporturi sa fie de furt. Raporturile economice se bazeaza pe incredere, pe principii si statul e cel care are obligatia sa se asigure ca raporturile astea functioneaza dupa anumite principii general acceptate in cadrul societatii.
    Poate ca e strigator la cer ce au facut si fac reprezentantii nostri odata ajunsi la putere da ma bucura ca li se mai si pun catuse la incheieturi. Cred ca o noua generatie de procuori si judecatori vine cu forte noi, cu principii noi, si nu se lasa intimidata de politicienii si grupuri de influenta.

    Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    August 15, 2013 la ora 08:16

    Nu am mers prea departe cu cititul, nu prea mi-a trezit interesul. Dar, precum mai toti absolventii de liceu, m-a atras poza, e cu poza : http://www.evz.ro/detalii/stiri/intre-doua-audieri-la-dna-dan-voiculescu-lanseaza-ipropuneri-populiste-vrea-introducerea-pedepsei-cu-moartea-1052341.html
    Poza aia zice multe, numai sa-ti vina multe in minte.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 15, 2013 la ora 23:52

      Da e mistocuta poza, dar la Mont-Tremblant e mai misto iarna la ski, altii skiaza iar tu stai la soare cu o bericica si ozon.

      Răspunde
       
  • Marius C.
    August 15, 2013 la ora 05:57

    Daca aveti de oferit locuri de munca in Sibiu, va rog sa le postati pe Job in Sibiu:

    http://www.facebook.com/groups/jobinsibiu/

    Răspunde
     
  • sanduCu
    August 15, 2013 la ora 04:46

    Vad ca nu trece, atunci mai adaug si ofensiva republicanilor (mediata de CNN) contra democratilor (care n-au si ei spadasinii lor, sa vedem si noi o incrucisare de forte), astia din urma sustinuti in Romania, probabil de TVR – altfel nu-mi explic linistea (tot cu Coreea de nord are forte, ca Bin Laden.., ca autobuzul merge cam greu). Sunt curios pentru republicani TVR are un alt schimb? Sau cei de-acuma au sa vorbeasca alta limba?

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      August 15, 2013 la ora 04:47

      Ah, se vorbeste de furturi (fier vechi, transformatoare, instalatii de irigat, apa in vin,si altele) si coruptii (la toate nivelele), desi probabil ca gresesc dar am s-o repet, este din experienta cu asigurarea controlului calitatii: este mai usor/ieftin sa previi decit sa repari, este mai normal sa tratezi cauza decit efectul – adica este mai omeneste sa dai de lucru oamenilor decit sa mentii un sistem politenesc/justitial supraponderat pentru ai infunda in puscarii pe criminali, care totusi reprezinta o forta de munca pe care trebuie sa o hranesti pe gratis – ma rog, rentabilitatea este mult mai mare.
      Stiri americane: 87% criminalitate pusa pe seama populatiei de culoare (numai 12% s-au finalizat cu condamnari – nedumerirea mea: restul au fost inrolati in armata?); a doua din trei (daca „2nd of 3” inseamna altceva sa ma corectati) rachete nucleare verificate in acest an au fost gasite cu defecte – nedumerirea mea: oamenii nu mai vor sa moara si saboteaza?; serviciile de informatii americane in criza – saptamina trecuta era pe internet o imbietoare oferta de lucru ca agent CIA, aviz amatorilor, cit traiesti traiesti bine PUNCT

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        August 15, 2013 la ora 04:56

        1) Un loc de munca inseamna a da un salariu, de cele mai multe ori mic (insuficient pentru om si producator al unei taxe minuscule) fara a da o ocupatie consistenta, deci un act statistic; sa dai de lucru cuiva nu semnifica cumva altceva?
        2) Taxele, sa zicem unica sursa a bugetului, le maresti cu intentia vadita de a creste venitul bugetar, dar rezultatul este invers – productia scade (omori si bugetul si economia); daca s-ar reduce drastic taxele pe termen lung, singurul care ar trebui sa stringa „din dinti” ar fi bugetul, si de ce nu sa-si reduca cheltuielile; o simultaneitate ca asta poate da o surpriza placuta, in orice caz nimic rau pentru economie.
        ***chestia cu structurile diferite pentru cresterea venitului bugetar cred ca este o gaselnita birocratica fara radacini in realitatea economica, deci nu-mi pierd timpul cu ea.
        3) In conditiile in care exportul a crescut datorita agriculturii, sa se afirme ca o agricultura prea volatila mascheaza rezultatele economiei, mai mult ca de fapt agricultura trage in jos economia – mi se pare total deplasat; in loc sa te speli pe miini de agricultura, ce impiedica sa o ajuti (sa-i avantajezi piata de desfacere – la intern cu precadere, exportul e pentru surplus – prin care ii sporesti resusele financiare si umane – unde sunt bani vin si oamenii la munca) sa sa traga economia si mai sus?

        Răspunde
         
    2. sanduCu
      August 15, 2013 la ora 04:49

      ***Prioritizarea in economie si evaluari pentru eficientizare, foarte interesant si promitator, dar „solutiile nu sunt usoare” – niciodata nu am tolerat minima rezistenta.
      ***”Economia romaneasca este invatata cu capital strain care nu mai vine” (capitalul sau investitia vine cind se intrezareste un profit substantial si imediat, dar in aceste conditii nu mai este necesar); se amesteca bobul cu neghina = este nevoie de reforme structurale (a caror rezultate nu sunt imediate, iau mai mult decit o cadenta guvernamentala) si de fonduri europene („un club select in care am intrat si care nu tolereaza coruptia – adica nu fura tu, lasa sa fur eu).
      ***Consumul alimentar mediu pe roman este cam 10% din salariul mediu, cam la fel si in Canada – preturile difera si probabil ca aici se maninca mult mai multa chimie decit la voi; chici cine e cistigator?
      ***S-a ajuns rau daca un act normal (al ministrului bulgar) este apreciat ca ceva extraordinar; mai sus sugeram ca agricultorii autohtoni ar trebui ajutati – daca s-ar infiinta la nivel judetean (nu cred ca local va merita, prea mic) niste centre de colectare al tuturor produselor (sa aibe chiar si statii de insilozare si spatii frigorifice) si distribuire la nivel national (cu o perfecta organizare- pentru asta avem computere si eventual sa se situeze in apropierea unei cai ferate), adica aceste centre sa-si cunoasca piata judeteana si sa fie in permanenta legatura cu alte centre judetene, deci fiecare judet pe teritoriul lui); controlul preturilor nu ar fi mult usurat?

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        August 15, 2013 la ora 05:11

        Haide Moise, daca le-ai lasat pina la urma pe celelalte ce mai conteaza inceputul …. nici nu stiu cum sa incep, asa de mult mi-a placut emisiunea aceasta. Din proprie experienta, inca din Romania si mai tirziu, am observat o chestie foarte interesanta. Am sa dau un exemplu (la viol si caramida revin mai tirziu): de-acasa la servici mergi cu masina pe acelasi drum, cel obisnuit si injuri mereu aceleasi gropi; odata nu stiu ce-ti vine, e aglomeratie sau vrei sa-ti ei cafeaua pe drum, schimbi poteca si ce observi – ai gropi mai mici sau mai putine sau chiar deloc; in orice caz e o schimbare pe care daca o analizezi comparativ te poate duce la solutii neasteptate de remediere a drumului tau. Asa este in orice activitate, cind iesi din tipar ai

        Răspunde
         
  • sanduCu
    August 15, 2013 la ora 04:22

    Alina singura la pupitrul Orei de stiri, dupa ce termina cu Moise, are o sueta cu un fizicean, cu un psiholog si cu un filozof. Subiectul Ratiune si Credinta. Cine sunt mai credinciosi, cei cu mai multa educatie sau cu mai putina? Proful nostru de Geologie generala avea un motou pe cursul lui: care e diferenta intre un absolvent de facultate si un absolvent de liceu? (asta era in anul intii) = liceanul: gata acuma stiu tot, universitarul: uf, abia acuma stiu cit mai am de invatat. Dar si ce am retinut din emisiune sunt interesante: educatia duce la lungirea perspectivei, multa stiinta te reintoarce la Dumnezeu,religia e o trasatura a culturii. In Israel, religiosii pe care ii vezi pe strada iti lasa impresia unor nauci, dar am avut ocazii sa stau de vorba cu rabini – eruditi!Nu de mult vorbeam de paranormal si alte nazbitii, si ma pronuntam ca necunoasterea iti mareste respectul pentru supranatural. (Andrei Dorobantu – fizicean, Diacon Gabriel – psihiatru, Dragos Dodu – filozof)

    Răspunde
     
  • un turist
    August 15, 2013 la ora 01:52

    Poate fiecare cum vrea s-o inteleaga dar cu internetul liber multe hoteluri si obiecte turistice si-au facut clienti fideli. Un oras mult vizitat are numai de cistigat si anume mult mai mult decit costul unei asemenea investitie.

    Răspunde
     
  • Marius
    August 15, 2013 la ora 00:48

    Moise, esti bun! Inca 9 ca tine pe tv si opinia publica s-ar emancipa’!

    Răspunde
     
    1. Catalin ( CTL )
      August 15, 2013 la ora 08:23

      De acord, ar mai trebui 9 precum Moise pentru ca opinia noastra publica e atat de incuiata la cap incat nu vede in ce mod e furata si mintita nici daca s-ar da manuale cu instructiuni gratuit pe strada.

      Răspunde
       
  • sanduCu
    August 14, 2013 la ora 22:08

    „Asta sunt banii europeni care nu vin în România din cauza acestor şobolani – locuri de muncă furate.” Moise, asta nici propaganda nu este din moment ce amindoi stim ce nu ma lasi sa postez.

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 14, 2013 la ora 22:16

      Nu tine de Moise. E o problema cu filtrul de la blog. (de ex daca vrei sa pui 2 link-uri intr-un comentariu nu il afiseaza dar se pare ca mai sunt si alte anomalii).

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        August 14, 2013 la ora 22:30

        Draga Cornel, stiu ce stiu, daca „nu tinea de el” are posibilitatea sa posteze ulterior „in numele meu”…

        Răspunde
         
  • petrica carbunaru
    August 14, 2013 la ora 22:01

    Saracii romani! Sunt socata, dar era de asteptat sa se intimple ceva! Imi este greata sa vin in tara!Rusine guvernului. Si se mai spune ca exista un Dumnezeu. Unde este?

    Răspunde
     
  • cornel
    August 14, 2013 la ora 22:01

    In ceea ce priveste dorinta premierului Victor Ponta de a mari la 1000 RON salariul minim al unui angajat la stat – aceasta e o masura buna daca cheltuielile cu salariile bugetare nu se maresc pentru ca altfel devine o masura paguboasa pentru bugetul de stat mai ales ca institutiile statului sunt grase (au multi angajati) si sunt ineficiente.

    Răspunde
     
  • Petrişor
    August 14, 2013 la ora 21:54

    Moise,
    Din păcate, nici unu din planurile (să le zicem „utopice”) prezentate şi dezbătute oriunde în societate n-or să schimbe nimic. Creşterea salariilor, construirea a 2000 de km de autostradă, doctori cu salarii de vis… nu vor fi altceva decât nişte peticeli.
    Numai cu un sistem juridic puternic, societatea românească (şi nu numai) va reuşi să scape de mentalitatea asta de „descurcăreţ” a omului.
    Bagă 5 ani bani în procurori, judecători şi ecuaţia se schimbă. Şi când zic bani, mă refer la salarii de zeci/sute de mii de euro. Doar un sistem judiciar „sătul si ne-tentat” va reuşi să schimbe mentalitatea asta păcătoasă.
    Dup’aia educaţie, sănătate, infrastructură… vor veni de la sine – într-un sistem „spălat”.
    Până atunci.. dezbatem.

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 14, 2013 la ora 22:12

      Nu sunt de acord cu dvs. Pentru un om corupt orice salariu este prea mic (exemplu :seful DNA, din nu stiu care judet, si-a vandut pielea la niste interlopi pentru lucrari de renovare la casa de aprox 5.000 RON – stirea aia cu hotii de masini din Germania, Interpolul care trebuia sa vina si sa ii ia la controlat pe interlopi insa cand au venit in Romania, la ei acasa/firma, totul era anuntat si asa cum au venit asa au si plecat. Noroc cu aia de la SRI care se pare ca si-au facut treaba in acest caz. Altfel nici astazi nu aflam nimic si lupul era paznic la stana de oi – daca ma intelegeti).
      Sau exemplul cu judecatoarea arestata zilele trecute : ce salariu propuneti pentru acea judecatoare in masura in care ea cerea si a primit mita de peste 1 milion de EURO doar pentru decizie favorabila intr-un dosar?

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase