Ora de Business: vineri, 5 iulie 2013

Publicat la data de de Biziday

oltchim-hamlet

Emisiunea poate fi urmărită aici: http://www.tvrplus.ro/editie-ora-de-business-114508 precum și pe canalul BiziDay de pe YouTube.

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

355 răspunsuri la Ora de Business: vineri, 5 iulie 2013

  • Kurt Krauss
    Ianuarie 16, 2014 la ora 10:22

    In urma unor discutii sa hotarat gasirea unui partener din Rusia, Ucraina sau oricar stat ex- sovietic producator de produse petroliere penteu achizitionarea lunara a unei cantitati de 3 600 000 t produse petroliere (1 200 000 motorina 1200 000 benzina si 1 200 000 kerosene ).
    Transportul il facem noi. Asteptam informati privind aceast business. Asteptam informati privind acest aspect pe email mariea_helen@yahoo.com

    Răspunde
     
  • Chris Job
    Octombrie 24, 2013 la ora 01:27

    Buna ziua,

    Ai nevoie de un împrumut de urgență pentru a achita facturile sau să înceapă propria afacerea? dacă da, suntem gata să vă ajute cu orice suma creditului vă whould place să împrumute de la noi bine și, de asemenea, ne da afarã de împrumut noastre la rata de 2% în regulă. Deci, dacă vă place whould să împrumute un împrumut de la noi vă sfătuim să completeze această informație cerere de împrumut i-am trimite la tine acum și mă întorc la noi, astfel încât să vă putem trimite termenii de împrumut și starea acum și rețineți că transferul nostru de împrumut este foarte rapid în regulă.

    Împrumut solicitare Informații.

    Numele complet:
    Țara dumneavoastră:
    Suma de împrumut Necesare:
    Numărul de telefon:
    Durata imprumut:
    Venitul lunar:

    Deci, umple informațiile și să se întoarcă la noi, astfel încât să vă putem ajuta cu împrumut de repede bine.

    Vă mulțumim pentru înțelegere.

    e-mail Chrisjobloancompany01@gmail.com

    Răspunde
     
  • Adrian D.
    August 6, 2013 la ora 20:52

    o privire pe gaura cheii in ce va fi politica Romaniei in urmatorii doi ani, in general, shi pe urmatoarele trei luni, in particular:
    http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2013-08-6-15328709-0-scrisoarea-intentie-fmi-varianta-din-29-iulie.pdf
    Enjoy!

    Răspunde
     
  • Constantin
    August 5, 2013 la ora 21:55

    O actiune curajoasa a BNR face ca dobanda de politica monetara sa fi coborat la 4,5%. Spun curajoasa pentru ca se asteapta comunicarea in scurt timp a nivelului inflatiei. Si pare sa fie optimism in asteptari…Stau si ma gandesc, ce naiba legatura au chestiunile astea cu introducerea noilor taxe?! Si asta in contextul in care se mai gasesc tovarasi care reproseaza unor viticultori ca nu sprijina suficient guvernul.

    Răspunde
     
  • cornel
    August 5, 2013 la ora 10:50 Răspunde
     
    1. dan onofrei
      August 6, 2013 la ora 01:33

      domnu Cornel multumim de trimitere la articol:Impresionanta lupta unei doamne capabile !!!PArca mai discutam noi ca doamnele o sa scoata pina al urma si la politicieni tara din prapastie .Nu e nici o gluma E ADEVARUL, SINT CAPABILE SI fac totul cumpatat ,pacat ca nu li se acorda increderea cuvenita ..si sprijinul.respect

      Răspunde
       
      1. AndreiM
        August 6, 2013 la ora 09:57

        Foarte corect D-le Onfrei, sunt de acord cu matriarhatul. Mai ales ca nu beneficiaza de binefacerile … testosteronului (nu direct desgigur :))

        Răspunde
         
  • AndreiM
    August 5, 2013 la ora 09:51

    AdrianD, pai sa lamurim cum sta teaba cu Turcia. Am fost prin 2007 in excursie in Antalya, hotel de 5 stele (totul la superlativ, deh, investitie germana). Nu veorbim de contextul geo-politic, SUA a bagat bani seriosi pentru a asigura stabilitatea Turciei, stim noi de ce. Dar am luat si o excursie extra, o plimbare cu vaporasul. Am trecut prin niste satuce de o saracie crunta (am vazut asa ceva in Romania numai in satul de tigani de la Moroieni – unde s-a filmat Borat). I-am vazut carand cu basculante pamant sa puna pe stanci pentru a face ceva agricultura. Mi-au spus ca salariiile se invart undeva pe la 150-200 dolari si nu mai fusesera marite de vreo 10 ani (cred ca tu ti-ai primit inapoi aia 25% pentru ca ti se cuvin, nu-i asa?). Pentru irigatii foloseau puturi de mare adancime, la 200 m (sper sa fi inteles corect), pe langa aceste probleme vaicarelile romanasilor nostri mi se par glume proaste, cu Dunarea curgand pe la poarta.
    Deci Turcia nu a reusit datorita sau impotriva FMI-ului, ci pentru ca au inteles un lucru simplu: fara investii si munca nu poti avea o viata mai buna. La noi investitiile au fost mai mult de natura speculativa, de aceea politicile fiscale nu ajuta cu nimic iar cu munca…..
    In privinta lui Ponta, nu de nebun a schimbat macazul, ci a realizat ca nu poti sa faci nimic fara sa sugi p**a vreunui licurici. Iar licuricii si-o sug intre ei ca asa e in t(p)enis.Dovada ca l-a zburat pe Marga de la ICR in secunda 2 dupa intoarcerea in Germania (probabil din cauza dudelor facute ca ministru de externe).
    In legatura cu capitalizarea CFR-ului si a CEC-ului sau a cui vrei tu, sa se capitalizeze pe bursa, sau prin investitii directe, nu din banii mei sa sustin clientela de partid. Observ ca dorintei mele de a avea o discutie constructiva tu ii opui contradictia. A mai fost unul cu asemenea idei, a murit impuscat prin 89. Acelasi discurs egocentrist, dar a distrus viata si destinele a milioane de oameni. Daca ne uitam la toate tarile care isi doresc „independenta”, au mari probleme de normailtate, ingradirea libertatilor sau canibalismul. Iti urez succes in propasirea omului nou si a societatii multilateral dezvoltate dar te previn ca imi incalci liberul arbitru prin impunerea unui viitor pe care eu nu-l consider corect.

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 5, 2013 la ora 10:40

      Nu aveti de ce sa va suparati, parerea mea. In ceea ce priveste FMI-ul sunt de acord cu AdrianD si cred ca a explicat destul de clar istoria si reusitele FMI-ului pe unde a fost si ceea ce a facut. Fiecare e liber sa-si spuna parerea dar realitatea e una singura si trebuie sa fim de acord cu ea.

      Răspunde
       
      1. AndreiM
        August 5, 2013 la ora 11:01

        Cornel, nu ma supar pe Adrian sau pe altcineva de pe acest blog. Consider ca e o baza interesanta de discutii.Si eu sunt de acord cu Adrian si cu tine, numai ca Adrian nu imi ofera acel balance check. Frumusetea contabilitatii consta in faptul ca se confirma dictonul „Nimic nu se pierde, numic nu se castiga, totul se transforma”. Sau legea cauza efect, astfel incat activul si pasivul sunt intotdeauna in echilibru. Deci el ia ceva, fara sa puna nimic in schimb. Iar asta naste dezechilibru. Cred ca ar trebui, ca specie sa facem acel balance check in toate domeniile in care functionam cu mandrie.

        Răspunde
         
        1. cornel
          August 5, 2013 la ora 11:44

          A fost o perioada, dupa 1989, cand FMI-ul a fost folosit ca scut, de catre cei aflati la guvernare, impotriva coruptiei generalizate din institutiile statului si impotriva gastii infometate din partidul aflat la guvernare. In ultima perioada FMI-ul se pare ca a inchis ochii la coruptia din Romania care a sifonat sume importante de bani publici (vezi aici cazurile de coruptie legate de cofinantarile din anumite proiecte cu fonduri europene [din perioada guvernelor Boc, in special, si nu numai], UE nu a mai acordat finantarea pentru ca a constatat acte de coruptie si nereguli legate de licitatie si preturi, in final banii s-au platit de la buget, vinovatii de aceste nereguli isi verificau sumele intrate in conturi din aceste proiecte, autoritatile abilitate dorm pe salarii grase … iar viata merge mai departe si guvernul se imprumuta de la FMI si de alte institutii internatioanale ca sa plateasca salarii si pensii, mareste TVA-ul de la 19% la 24% si taie 25% din salarii la toti bugetarii fara sa faca o reforma adevarata a aparatului bugetar care e prea mare, prea corupt si prea incompetent).

          Răspunde
           
          1. AndreiM
            August 5, 2013 la ora 11:57

            Corect, de aceea guvernul Ponta se fereste de aceste fonduri (sa nu uitam ca si numele lui Dragnea este vehiculat in deturnarea fondurilor). Ideea cu reducerea de 25% a fost o decizie nefericita, incercare disperata de a echilibra bugetul (se poarta si in mediul privat). Marirea TVA luata sa acopere maririle facute de Tariceanu. Acu urmeaza restructurarea ANAF, vreo 3000 personae out (in numele regionalizarii, de fapt epurare). Proiectele, asa cum bine ai spus, nu se fac acelea importante cu impact pozitiv in economie, ci cele unde se pot sifona bani (piscine, sali de sport, panselute, pagode, etc). Si uite asa bulgarele se rostogoleste….

             
          2. cornel
            August 5, 2013 la ora 12:47

            @AndreiM>Cum naiba e posibil ca intr-un sat unde nu sunt strazi asfaltate, apa curenta si/sau canalizare, gaze, scoala e vai de capul ei (fara apa curenta si cu WC in curte) Primaria sa construiasca teren de fotbal, sala de sport sau piscina de milioane de EURO iar autoritatile centrale si institutiile abilitate sa nu ia nici o masura in cazul acestor nazdravanii financiare.

             
          3. AndreiM
            August 5, 2013 la ora 14:16

            Asta doresc sa punctaz si eu. FMI-ul (desi ei se considera institutie de intr-ajutorare), ca orice institutie financiara, analizeaza niste documente financiare. Si iti ofera concluziile lor, unde ai derapaje si ce considrea ei ca trebuie facut pentru a remedia situatia. Desigur concluziile sunt oferite in functie de experienta si know-how-ul celor care o fac (nu am sarit acel pasaj cu angajatul FMI). Depinde de tine daca accepti sau nu conditiile si banii.Dar nu vor veni sa iti faca tie curatenie in curte.
            In privinta contractelor cu statul, vorbeam zilele trecute cu un furnizor de servicii echipamente IT. Imi spunea ca a participat la o licitatie cu o institutie publica unde el a ofertat 150 ron/echipament iar castigatorul…cu 800(opt sute) ron/echipament!!!!! (oare de aia s-o fi marit plafonul achizitiilor cu incredintare directa?).Sunt sigur ca Adrian stie si el destule cazuri de acest gen, dar nu-i asa….e usor sa stai in fotoliu sa acuzi FMI. Ca o concluzie si compania la care lucrez a accesat o linie de credit pentru care plateste dobanda , „just in case”. Or fi corupti? Or fi nebuni?

             
          4. cornel
            August 5, 2013 la ora 14:47

            @AndreiM>Si banca de la care a luat credit firma unde lucrezi a impus firmei, cumva, sa renunte la anumite produse si servicii pentru ca acestea nu sunt rentabile sau sa dea o parte dintre angajati afara? Asta e diferenta intre ceea ce sustineti dvs acum si ceea ce a facut si face FMI. La FMI pe langa suma imprumutata si dobanda perceputa, pe care trebuie sa le platesti cf cu calendarul stabilit de comun acord, mai trebuie sa faci si niste tampenii, pentru ca asa recomanda FMI.

             
          5. AndreiM
            August 5, 2013 la ora 15:13

            Pai pentru ca analiza ec-fin arata ok. Pe cand, daca ai ajuns la FMI si nu pe piata financiara inseamna ca ai o problema structurala. Acu cica incearca sa se rezolve problemele structurale, avand si un acord stand-by (similitudine cu compania la care lucrez) si aici sunt de acord cu voi ca know-how-ul oferit nu este cel mai fericit. Dar avem altii mai buni sau suntem noi in stare?

             
          6. cornel
            August 5, 2013 la ora 15:17

            Dar am mai discutat lucrurile astea, pe aici pe blog. FMI-ul in general are o optica/atitudine paguboasa pentru o economie. El zice asa:
            – tu ai nevoie de bani, noi iti dam dar iti punem niste conditii (sau le negociem, cica), adica iti spunem ca trebuie sa vinzi, mai intai, activele cele mai de pret ale statului, adica companii de stat cu potential si viitor ca si afacere, iar la companiile care produc pierderile reduci aceste pierderi micsorand numarul de salariati (pentru aceste masuri economice trebuie sa fii expert?). In concluzie statul respectiv isi sapa singur si de buna voie groapa/mormantul adica intra intr-o morisca din care nu mai poate iesi sau de fiecare data (cu un nou acord FMI incheiat) cand incearca sa iasa (sa respecte conditiile impuse de FMI si sa returneze imprumutul) se afunda si mai tare in probleme si datorii, asta pentru ca banii respectivi luati cu imprumut trebuie returnati impreuna cu dobanda aferenta pe spatele unei economii care se contracta (si al populatiei permanent saracite prin pierderea de locuri de munca) si pentru care statul are din ce in ce mai putine parghii pentru a interveni in economie (vezi aici preturile la produsele si serviciile de baza : apa, canal, gunoi, gaze, electricitate, benzina, motorina care vor fi furnizate de companii private unde ceea ce conteaza mereu este PROFITUL, asa cum e si normal, si care vor saraci continuu si accentuat populatia care nu are alternativa pentru ca aceste produse si servicii sunt oferite de companii ce detin monopol in piata) pentru a oferi un nivel de trai decent si cheltuielile necesare pentru sanatate, educatie, armata si pensii.
            Sper ca v-am lamurit.

             
          7. AndreiM
            August 5, 2013 la ora 15:47

            Pai asta-i lumea in care resursa conducatoare este banul. Cand va exista o alta paradigma sau vom pune robotii sa munceasca pentru noi, atunci ne putem relaxa in lotus pe plaja de l a Ibiza. Deocamdata sunt 2 variante: fie muncesti, fie aplici proverbul „Cine-i harnic si munceste are tot ce vrea, cine nu, are tot asa”. C’asa-i in tenis.

             
          8. cornel
            August 5, 2013 la ora 16:24

            @AndreiM>Din pacate nu aveti dreptate. Ca sa fac o paralela e ca si cum : tu ai un serviciu, probleme cu banii (cheltuielile) adica cheltuiesti prea mult in comparatie cu cat castigi si solutia castigatoarea, conform FMI, este sa iei credit de la banca iar ca sa il achiti sa vinzi din lucrurile de valoare ce le detii (bijuterii, masina, etc) si eventual sa treci si de la programul de 8 ore la cel de 6 ore ca sa nu mai fii asa stresat si asa obosit cu munca. Varianta castigatoare dupa parerea mea e sa iti revizuiesti cheltuielile, sa vezi daca toate aceste cheltuieli sunt justificate, apoi sa vezi care este castigul salarial iar daca cheltuielile sunt mai mari decat veniturile solutia este sa iti schimbi serviciul si nu sa faci credit la banca ca sa acoperi cheltuielile ce depasesc venitul.
            Asta e parerea mea.
            Altfel, ori va faceti ca nu intelegeti ori nu intelegeti, adica daca nu e alba sigur e neagra.
            O zi buna.

             
          9. AndreiM
            August 5, 2013 la ora 16:31

            Exact despre asta e vorba. Si de aici incepe discutia constructiva (FMI-ul este doar un instrument). Esti capabil sa iti gestionezi inteligent resursele? Esti capabil sa faci proiecte care sa iti aduca plus valoare? Esti capabil sa strangi cureaua pentru a plati greselile trecutului si a putea face investitii pentru viitor? Din pacate exemple ca CFR Marfa, Tarom, CEC, Hidroelectrica arata ca nu. Si atunci care ar fi solutia?

             
          10. cornel
            August 5, 2013 la ora 16:47

            @AndreiM>Pai tocmai asta e problema : daca vorbesti de FMI nu discuti de lucruri constructive ci de lucruri distructive. FMI te pune sa vinzi din casa si in final te pune sa dormi si la usa, daca se ajunge in stadiul asta, asa ca sa faci economie la intretinere.

             
          11. AndreiM
            August 5, 2013 la ora 17:09

            Pai asta incerc sa il conving si pe Adrian, sa avem acele proiecte acceptate de catre societatea civila si oamenii care sa le implementeze si in secunda 2 renuntam la FMI, asa cum a facut si Turcia (inclusiv politici fiscale, unde strangem cureaua, etc). Daca noi nu avem nimic si nici nu ii lasam pe aia care vor sa faca ceva, atunci ce sansa avem? (am mai scris pe aici cum celor care vor sa acceseze proiecte europene li se cere spaga).Deci?

             
          12. Adrian D.
            August 5, 2013 la ora 20:30

            Andrei, drumul e INVERS adica VITZA VERCEA) – in secunda 1 renuntzam la FMI, in secunda ne apucam de proiecte. altminterlea, nu au sa iasa decat discutzii frumo0ase de bere, cu sau fara blog. alt balance check mai bun de atat nu am cum sa itzi dau.
            tzi-am aratat doar una dintre cauzele profunde ale problemelor. restul sunt detalii.
            iar pana nu tratezi cauzele profuinde, ‘geaba di8scutzii.
            uite, asta imi aminteshte de dl ialomitzianu: cat era ministru de finantze, guvena sub acord. adica facea … mai nimic altceva decat ii spune acordu’. cum a ieshit de sub acord (shi de la putere),. cum i-au venit shi idei, cica sa mai reducem din taxare. clenciul e: ce crezi ca se intampla daca revine la putere? face ca ponta, asha cum ponta face acum ca boc. shi care e firul roshu, andrei?

             
          13. AndreiM
            August 6, 2013 la ora 13:04

            Pai Adrian, fara proiecte (tinte) facem ce a facut Tariceanu. Sau a facut bine? si nu e nici un fir rosu pentru ca „Nu contează cât trăieşti, ci ceea ce faci cât trăieşti”

             
        2. cornel
          August 5, 2013 la ora 16:54

          @AndreiM>Solutia e una singura: promovarea valorilor in functii de conducere in institutiile si companiile statului si condamnarea coruptilor si a hotilor. Punct.

          Răspunde
           
          1. sanduCu
            August 5, 2013 la ora 20:28

            Draga Cornel, felicitari din toate punctele de vedere!

             
  • cornel
    August 5, 2013 la ora 00:00

    Un articol, de citit:
    http://www.zf.ro/opinii/o-tinta-de-4-crestere-economica-pentru-2014-este-fantezista-obiectivul-de-2-este-mai-aproape-de-realitate-11205179
    Din pacate, nu sunt de acord cu tot ceea ce sustine domnul profesor Daniel Daianu in acest articol, adica mai exact cu :
    „Astfel, economia noastra nu poata scapa de ce se intampla in zona euro, unde avem stagnare economica.”
    A demonstrat contrariul aceste afirmatii, cu varf si indesat, Polonia. Spre deosebire de Polonia, Romania are o coruptie mare, o absortie a fondurilor europene aproape inexistenta pana in anul 2013 datorita coruptiei functionarilor statului, institutii ale statului care nu isi fac treaba si o EURO-izare a economiei care a incetinit si perturbat dezvoltarea unei economii nationale anemice, asa cum e astazi economia romaneasca.

    Răspunde
     
    1. cornel
      August 5, 2013 la ora 00:19

      Insa, mai e un aspect pe care nu prea l-am vazut scos in evidenta : obsesia bancilor centrale si a guvernelor de a avea crestere economica, pe termen mediu, alimenteaza crizele iar criza din 2008 nu face exceptie. Sarind de la una la alta, eu cred ca in Romania e nevoie de o crestere economica care sa se bazeze pe absortia de fonduri europene, pe reformarea institutiilor statului care trebuie sa fie mai suple si mai eficiente, pe eliminarea pe cat posibil a coruptiei din sistem care blocheaza sau ingreuneaza dezvoltarea economica, pe accesul economiei la resursele de care dispune Romania (vorbim aici de resursele energetice la preturi care sa permita dezvoltarea economica si nu falimentul si pierderea de locuri de munca) si transformarea companiilor de stat in companii profitabile printr-o conducere eficienta si prin decapusare (oprirea furturilor cu sau fara acte).

      Răspunde
       
  • Chirita Aurelian Stefan
    August 4, 2013 la ora 19:42

    Este de preferat ca reducerea pretului la paine sa se realizeze sub 12,09% aferenta t.v.a., partea corespunzatoare scaderi pretului graului si diferenta fata de scaderea t.v.a. sa fie canalizata spre cresterea salariilor angajatilor..Pt un pret actual al paini de 1 leu ,pretul paini este de dorit sa scada la 90 de bani.Avantaje:1)Dificultatea restului in micile magazine.

    2)Cresterea salariilor angajatilor cu iimplicatii asupra posibilitatilor mariri consumului si a increderi intr-o perioada nefasta (criza).

    Răspunde
     
  • cornel
    August 3, 2013 la ora 22:35

    Cred ca ar fi benefica si o masura de reducere a TVA-ului la 9% pentru resursele energetice din Romania, adica pentru benzina, motorina, pacura, gaz si electricitate. O sa si argumentez:
    1.-o asemenea masura va crea un climat care va permite dezvoltarea economiei romanesti, care acum nu are resursele financiare sa se dezvolte si sa elimine decalajele dintre economia romaneasca (diversele ramuri si industrii) si celelalte economii din tari dezvoltate ale UE si cu care trebuie sa concureze cu produse si servicii;
    2.-poate fi o alternativa/contracarare viabila la efectele provocate de liberalizarea preturilor acestor produse, impus de UE, si deja pus in aplicare in Romania;
    3.-se va elimina/descuraja evaziunea si contrabanda cu aceste produse;
    4.-aceasta masura poate sa impiedice falimentul/plecarea unor companii importante din economia romaneasca (vezi aici cazul Sidex Galati, cazul marilor combinate de ingrasaminte si altele) care produc si fac si exporturi;
    5.-resursele energetice stau la baza unei economii si la baza crearii prosperitatii iar resursele energetice mai ieftine permit unei economii sa se dezvolte si sa se creeze noi locuri de munca;
    6.-resursele de care dispune in acest moment economia romaneasca sunt limitate (vezi aici nivelul actual al investitiilor straine si finantarea oferita de bancile din Romania economiei nationale);
    7.-o economie prea putin dezvoltata, competitiva si tehnologizata asa cum este economia Romaniei din acest moment trebuie sa concureze de la egal la egal cu economiile altor tari din UE (vezi aici reglementarile de liber schimb intre tarile din UE si Romania si imposibilitatea protejarii unor ramuri din economia romaneasca prin taxe vamale pentru produsele din alte economii ale UE);
    8.-pierderea de bani ca urmare a acestei reduceri de TVA va fi limitata pentru ca unele companii deja isi deduc o parte din cheltuielile ce reprezinta TVA-ul iar o parte va fi compensata de incasari suplimentare la bugetul de stat din taxe si impozite, care altfel ar disparea ca urmare a pierderii de locuri de munca si/sau a falimentului unor intregi companii si firme din economia romaneasca;
    9.-va determina o crestere economica organica care se bazeaza pe munca si pe crearea de locuri de munca;
    10.-va permite si va sustine realizarea unei inflatii reale scazute;
    11.-va sustine consumul intern de resurse energetice, care a scazut foarte mult in ultimii ani (vezi aici cauzele), de care Romania dispune in acest moment dar pe care economia nationala nu le poate folosi in acest moment (vezi aici motivele);
    12.-moristile in acest moment sunt periodic oprite pentru ca energia electrica produse de acestea nu poate fi folosita mereu pentru ca nevoia de consum a scazut mult in economie in timp ce proprietarii acestora se vaieta ca respectivele proiecte devin putin rentabile si ca unele investitii au fost facute cu credit de la banca;
    13.-va permite economiei nationala sa iasa intradevar din recesiune, pe baze solide si o va face mai puternica la viitoarele turbulente date de actuala criza care inca nu s-a terminat.
    O seara buna.

    Răspunde
     
  • mihaix
    August 3, 2013 la ora 19:45

    O sa plec zilele acestea in grecia sa vad cum mai e criza pe la ei, si dupa o luna prin tara aceea comunista care ne da lectii despre capitalism numita China. Sper ca intr-o luna jumate sa mai gasesc ceva pe aici , pt ca dupa venirea fmiului si bătălia guvernator- pm nu stiu daca va mai rămâne ceva. Bafta !

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      August 3, 2013 la ora 23:58

      stimate mihaix-va dorim calatorie placuta in cele doua tari si sa va intoarcetri sanatos .In GRecia mai bine bucurati-va de minunata mare lasati politica ca nu o sa vedeti ceva frumos:Se incearca o redresare a micilor si mijlociilor firme dar asta nu e un proces de la care sa vezi minuni in timpuri record.Asta dureaza un deceniu si nu in conditii de criza economica globala.Deci nu va ginditi la politica acolo ci la istoria lor antica minunata:O sa aveti sigur alta satisfactie altfel,.veniti cu gust amar
      Cit priveste calatoria iN China .o remarca dinsii nu mai sint demult comunisti ci au o forma subtila de capitalism de stat bine organizat de pirghiile inteligente .IAr la asa o tara san u credeti ca au si dinsii putine probleme :CA sa nu mai vorbim de poluarea mediului si inaintarea desertului care ii maninca mai rau decit actuala criza economica :Chiar azi citeam scurt titlul mare in presa de frica noasrta a tuturor de stagnarea economiei in China care clar ne face sa ne treaca sudorile si mai tare pe caldura asta :Numai asta nu ne-ar lipsi caci ei sint speranta sa invingem criza :Deci nu plecati acolo in cea mai buna faza a economiei:Si sa stiti si acolo pe o clima nu tocmai prielnica oamenii muncii robotesc foarte din greu .Deci este o tara mare care nu are probleme simple dc rezolvat in viitor :Insa dinsii au cu totul alta mentalitate si disciplina a muncii decit noi Europeenii:IAr daca veti merge numai ca turist cu siguranta o sa fiti incintat
      de cultura dinsilor

      Răspunde
       
  • Constantin
    August 3, 2013 la ora 14:19

    Domnule Catalin (CTL), cuprinsa ori nu in scrisoarea de intentie si in acord, masura este precum spuneti, nefericita. In primul rand ca NU se justifica, in raport cu ceeea ce declara Guvernul. Reducerea TVA la paine este de natura a creste baza de fiscalizare si a stimula sectorul, prin urmare, veniturile la buget ar trebui sa compenseze pierderile prin reducerea taxei. Daca efectele NU vor fi cele preconizate (si daca simularile specialistilor demonstreaza cu certitudine acest lucru) atunci de ce se mai adopta masura? Pe de alta parte, veniturile din noile taxe (fara efectele pozitive prezumate ale reducerii TVA) ar depasi cu mult pierderile. Este absolut de neinteles. Oamenii au auzit de iahturi, dar nu este vorba doar despre asta. Pe langa alcool, unde se incurajeaza evaziunea prin cresterea accizei (ceea ce voiam sa combatem prin reducerea TVA la paine) se taxeaza suplimentar proprietatile (asa cum dorea printre altii dl. Moise), ceea ce ar putea fi inteles intr-o oarecare masura. Dar, spre exemplu, daca fiica mea munceste de-i sar ochii din cap si vrea sa-si cumpere o pereche de cercei din aur, de ce trebuie sa fie impozitat acest lucru? Asta suna a masura tip Ceausescu, cand pentru a-mi cumpara verighete trebuia sa merg cu certificatul de casatorie la Bijuteria. Acum se va intampla la fel, pentru ca verighetele raman singurele obiecte din metal pretios netaxate, iar evaziunea fiscala se va amplifica, la fel ca si contrabanda. Ori, o asemenea prostie NU cred ca putea veni din partea FMI, dar ea se poate afla printre angajamentele asumate de guvern pentru a majora veniturile la buget (actiune care sa poate sa fi fost intr-adevar solicitata de Fond), in contextul incapacitatii de crestere a gradului de colectare.

    Răspunde
     
  • cornel
    August 3, 2013 la ora 14:01

    Si „Povestea Sovietelor”:

    Răspunde
     
  • cornel
    August 3, 2013 la ora 13:45

    Pentru cine e interesat de istorie:

    Răspunde
     
  • pensionar sarac
    August 3, 2013 la ora 09:43

    Din pacate am batut joc de tara noastra care a fost greu reconstruit dupa razboi de 5 ani.Romani cinstiti saraci sunt mai saraci, smecheri, ciocoimea noua ce stia cum sa fure prospera fara MUNCA.Ebataie de joc in tara saraca sa ai 600 de parlamentari presidentie mare, guvern cat cuprinde, prefecti, consilieri comunali, orasenesti, jideteni care nu -FAC NIMIC -NUMAI AVERE CA LIPITORI SUG AVEREA SARACILOR.

    Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    August 2, 2013 la ora 20:47

    Ma supara rau, rau asta. http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/guvernul-introduce-noi-taxe-a-promis-in-fata-fmi-184988.html
    E cea mai cretinoida masura de redresare a economiei. Si una din cele mai bune de ingropare a ei. Chiar azi vorbeam cu un mic intreprinzator, imi spunea ca nu are ce sa faca, statul i obliga sa fie evazionisti. Atatea reglementari, amenzi peste amenzi. Primise amenda ca si-a pus un panou cu reclama in prorpia vitrina ( bancile au voie din cate vad ). Chiar l-am simtit exasperat. Cum naibii vrea Ponta sa relanseze economia in felul asta. Ma dispera. Chiar vorbeam cu o tanara azi pe tramvai care a ramas fara loc de munca, simtea ca poate face multe dar se plangea ca statul nu face nimic. Multi tineri cu care vorbesc sunt extrem de descurajati, nu e de mirare ca multi vor sa plece. Spun ca statul nu i ajuta, dar eu vad ca statul nu i lasa, asta e problema din punctul meu de vedere. Cum o sa ajute daca taxeaza suplimentar economia. Imi fac cruce de 7 ori.

    Răspunde
     
    1. Catalin ( CTL )
      August 2, 2013 la ora 20:52

      Da si cum suna asa, ma dispera. Adica, nu mai putem face nimic ca am promis, zic ei ridicand din umeri. O promisiune e o promisiune, nu te joci asa cand iti dai cuvantul. Pe bune acuma.

      Răspunde
       
  • Adrian D.
    August 2, 2013 la ora 16:40

    Uite, Andrei, o analogie numai buna pentru ce este FMI shi UE…
    No, ai o familie care sta intr-un bloc cu oameni ciudatzi. Sunt cam dilii, multzi ishi vand totul de prin casa, da’ nu-i nimic, sunt oameni buni: din cand in cand incand , itzi mai imprumuta shi tzie un litru de ulei pe care te obliga sa-l restitui cu dobanda 100%.
    Din cand in cand, vine la usha un predicator de la nu’sh ce secta care te invita sa vinzi tot ce ai prin casa shi sa itzi privatizezi nevasta shi copilul 9shi incidental, sa dai tot ce ai la vecinii care stau in fatza, la vila, acolo unde sta shi shefu’ sectei). daca faci asta, o sa fie bine shi te vei mantui.
    Vecinii zic: ba, e mishto cu secta asta, uite, vorbeshte Domnul prin gura lu’ asta mai ceva decat libertatea la Vocea mericicii, acum 30 de ani. Hai bai, nu fi prosst: vinde shi tu ieftin ce-ai in casa, eventual chiar shefului sectei, sjhi da-i-o shi pe nevasta-ta, ce, ca doar nu o sa tzi-o strice, o sa tzi-o eficientizeze, sa vezi ce mishto o sa fie… shi ai sa te mantui.
    Shi uite asha, il primeshti pe evanghelist in casa.
    Sigur, remarci ca tzi-a disparut arginataria, da’ nu-i evanghelistu’ de vina, doamne feri, e de vina ticaloasa de nevasta-ta, corupta shi nenorocita (shi ii mai dai o mamam de bataie). Vinzi caloriferu ope doi lei, bei banu, ragai fericit.;… shi vine iarna.
    Frig, nashpa.
    Vine din nou evanghelistu’, il bagi9 in casa, dispare televizoru’. Cum sa fie de vina evanghelistu’ de vina e fi-ta, nenorocita naibii, ca iar te fura ca sa-shi ia marijuana. shi da-i un omor, apoi vinzi patu’, bei banu’ shi ashteptzi pe saltea urmatoarea vizita a evanghelistului.
    and so on.
    and so on.
    Intre timp, itzi mor copii, unii de TB, altzii de sifilis sau alte BV (-pe care le are shi sghefu’ sectei,da’ ce conteaza, ce un guru mishto, sharmant, plin de duh shi vorbeshte Domnu’ prin el).
    Shi iar mai vinzi de prin casa.
    Acu’ ai ajuns sa vinzi peretzii.
    Nevasta-ta, privatizata, se uita la tine shi zambeshte. Cand suna la usha shi vine evanghelistu’, sare spre usha alergand, lasand in spate efluvii de Chanel, shi te roaga sa deschizi mintenash, ca e mishto0 cu evanhelitu’, baiat deshtept, numa’ numa’.
    Shi tu, tushind (ai shi tu TBC acum), te mishti printre ruine shi deschizi.
    Apoi te sprijni de ce fusese alta data fereastra shi il intrebi pe evanghelist daca nu cumva ar fi mai bine ca tu shi nevasta sa va luatzi o slujba.
    Evanghelistu’ se uita la ciudat shi zice: pai de 20 de ani itzi tot spun ca sa lucrezi e arma lu’ mamona shi a lu’ satana. Cum sa itzi iei o slujba? Ce, ai inebunit?
    Auzi, uite, am vazut ca ai un aparat de radio (te scuzi jenat ca tz l-a facut cadou varu’ Vasile), nu vreio sa-l vinzi?
    Shi vinzi shi aparatu de radio, ca sa te mantui.
    shi te-ai mantuit.
    No, asha e cu FMI shi cu UE.
    A bon entendeur salut.

    Răspunde
     
  • cornel
    August 2, 2013 la ora 14:14

    Un articol, un pic rautacios, dar perfect real:
    http://basmeimobiliare.wordpress.com/2013/08/02/no-comment/

    Răspunde
     
  • cornel
    August 2, 2013 la ora 14:04 Răspunde
     
  • cornel
    August 2, 2013 la ora 13:07 Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase