Operaţiunea educativă Autobuzul a eșuat

Publicat la data de de Moise

mb

de Moise Guran

E fascinant modul în care sar la unison discuțologii de la televizor când vine vorba de protejarea celor care au fost prinși cu șpagă la Bac. Cum îi compară ei pe acești rătăciţi ai societăţii noastre de azi (care nici măcar n-au mai fost plimbați cu autocarul până la poliție), cu dizidenții obsedantului deceniu 50, luați în creierul nopții de lângă familie, confiscați de tot ce aveau și trimiși direct la canal… Și cum imaturul nostru premier conduce țara în funcție de comentariile acestor discuțologi formatori de opinie intrați în direct și în șlapi de la malul mării… Mi se pare că un Ponta care spune apoi cu gura lui la televizor că-l sună pe ministrul Justiției ca să oprească o acțiune judiciară e fix în aceeași greșeală ca un Becali care se lăuda pe la televizor că umblă cu valiza după jucătorii altei echipe.

Dar discuțologii pot spune ce vor, pot susține azi că nu e bine că se dă șpagă la Bac iar mâine pot susține că Ponta însuși e vinovat că n-au luat copiii Bacul. La rândul lor, politicienii pot conduce țara cum se pricep, chiar și pe baza unor istericale de la televizor, comise în șlapi de pe plajă. Mi se pare însă imposibil de acceptat ca un procuror sănătos la cap, un om care desfășoară legal o acțiune de cercetare penală să nu aibă suficientă coloană vertebrală pentru a merge mai departe dacă un premier îl critică la televizor, sau dacă îl sună un ministru al justiției (un vai de levier al premierului). Spre deosebire de ceilalţi, pe el, procurorul, îl obligă legea să meargă mai departe, să aibă puterea de a le da cu flit politicienilor care își bagă nasul în Justiție. Iar dacă n-a avut-o (și e clar că n-a avut-o căci mandate s-au schimbat apoi în citaţii ca să scape toată lumea), procurorul trebuie trimis acasă de către Consiliul Superior al Magistraturii. Pentru că el nu mai e demn de serviciul public al Autorităţii ci tocmai a fost transformat într-o cârpă de mai marii zilei. Sper să nu ajung niciodată în locul părinților care au făcut zid uman în fața autocarului în care ar fi trebuit să se urce împreună cu copiii lor pentru a da cu subsemnatul. Ca părinte trebuie să fie într-adevăr tragic, căci apăsat de greşala cumplită în educarea lui îţi dai seama că nu mai poţi da timpul înapoi.

Dar trebuie să recunosc că tare mi-aș fi dorit ca toți părinții copiilor care dau Bacul la anul să vadă azi în direct la toate televiziunile un astfel de autobuz încărcat cu bacalaureți care n-au înțeles că maturitatea și examenul ei îți pot aduce inclusiv pușcăria. Mi-e și teamă să mă gândesc ce au înțeles până la urmă cei care dau bacul la anul din faptul că Operațiunea AUTOBUZUL a eșuat lamentabil.

UPDATE : Poliţiştii nu au luat-o razna. Au avut mandate de aducere, dar procuratura a primit un telefon …

Categoria: MOISE
Etichete: , , , ,

Comentarii prin facebook

103 răspunsuri la Operaţiunea educativă Autobuzul a eșuat

  • cornel
    Iulie 11, 2013 la ora 09:27

    Un articol, cu aceeasi tema, de citit:
    http://www.zf.ro/zf-24/opinie-aurelian-dochia-demografia-si-oboseala-sociala-11115455
    Dupa parerea mea gradul redus de educatie din acest moment tradus prin gradul foarte redus de promovare de la bacalaureat din ultimii 2-3 ani este consecinta viziunii, bramburelii si coruptiei promovata si sustinuta in timpul guvernelor Boc.

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Iulie 11, 2013 la ora 10:40

      Wow, asta e concluzia pe care ai tras-o tu din articol. Si eu care credeam ca acest grad redus este consecinta subfinantarii sistemului de invatamant, dezinteresului autoritatilor pentru crearea de programe viabile si orientate catre cererea de piata coroborat cu dorinta unitatilor de invatamant (particulare) de a avea materie prima pentru justificarea existentei lor (studenti fara prea mari pretentii pentru calitatea serviciului de invatamant care sunt dispusi sa plateasca pentru o hartie fara valoare reala).Dar iti multumesc ca m-ai luminat si mi-ai aratat cine e vinovatul principal. Recunostinta eterna!

      Răspunde
       
      1. cornel
        Iulie 11, 2013 la ora 10:51

        Sa fii sanatos. Insa am o intrebare : „Care e legatura intre invatamantul particular si gradul redus de promovare de la bacalaureat, din ultimii 2-3 ani?”

        Răspunde
         
        1. AndreiM
          Iulie 11, 2013 la ora 11:30

          Aceeasi legataura cu „consecinta viziunii, bramburelii si coruptiei promovata si sustinuta in timpul guvernelor Boc”. Dar reformulez, este adevarata stare de fapt din invatamantul nostru nu o sustinere artificiala a promovarii pentru motivul invocat mai sus.

          Răspunde
           
          1. cornel
            Iulie 11, 2013 la ora 11:42

            Pai atunci care sunt cauzele care au dus la un asemenea dezastru (numarul redus al absolventilor de bacalaureat din ultimii ani – cel mai mic, ca si procent, din ultimii 50 sau 75 de ani din Romania)? Daca responsabil nu e guvernul si premierul Emil Boc, care a condus acest guvern si Romania, in timpul caruia s-a amorsat si creat aceasta „bomba” din invatamant eu zic sa dam vina pe Obama. Dumneavoastra ce parere aveti?

             
          2. AndreiM
            Iulie 11, 2013 la ora 12:05

            Am specificat mai sus cauzele.Tu vrei sa tragi in pianist sau sa acuzi solul ca ti-a adus o veste proasta. Daca vrei responsabili, fiecare dintre noi suntem (prin compromisurile pe care le facem pentru binele de moment).Pana nu vom avea o societate civila puternica cu lideri adevarati si responsabili (atentie, nu lideri politici) nu se va schimba nimic.

             
          3. cornel
            Iulie 11, 2013 la ora 12:23

            Pai trag in pianist pentru ca pianistul a cantat o melodie proasta. Atentie : nu ma refer la operatiunea „Autobuzul!”. E ca si cum ai spune ca e ceva normal, ca Politia si Justitia nu sunt vinovate daca hotii s-au inmultit foarte mult (au „serviciul” lor), circula liberi, sfideaza cetatenii si haosul domneste in ceea ce priveste respectarea legii, unii hoti (foarte putini) sunt prinsi cand vor sa dea spaga la politist sau judecator pentru a nu intra la puscarie iar Ministrul de Interne si Ministrul Justitiei stau linistiti in fotoliile lor, primul ministru vegheaza iar presedintele ne transmite : „Sa traiti bine!”.

             
          4. AndreiM
            Iulie 11, 2013 la ora 12:56

            Pai asta se intampla cand delegi responsabilitatea deciziilor, iti asumi responsabilitatea neresponsabilitatii lor :).Acu de cine depinde tragerea la raspundere a responsabililor, de altii delegati cu responsabilitatea deciziilor ? :)). Iar mesajul lui basescu nu a fost „Veti trai bine” ci „Sa traiti bine” adica un mesaj spre responsabilizare si responsabilitate (nu ma intereseaza personajul ci mesajul si semnificatia lui intrinseca)

             
          5. Constantin
            Iulie 11, 2013 la ora 19:02

            Nu se trage in pianist, este omorat solul care aduce vestea proasta. D. Funeriu a montat camefre de supraveghere si a scazut dramatic rata de promovare pentru ca exaamentul de Bacalaureat nu a mai putut fi fraudat la fel ca inainte de montarea lor. Asadar „solul” a dat vestea proasta care releva nivelul scazut de pregatire al candidatilor, iar pentru asta a fost pefepsit. Restul, este adevarat, Abramburica nu a mai avut studenti, clienti ai tovarasilor sai de partid care sunt si universitari etc.

             
  • cornel
    Iulie 11, 2013 la ora 09:10 Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Iulie 10, 2013 la ora 13:00

    Mediul liceal: predare in sistem universitar cursuri ,seminarii prin crearea centrelor de excelenta judetene,municipale(Bucuresti) sau regionale de excelenta numite colegii avand cursuri de 90 de elevi,grupati in 2 clase cu 22 elevi si 2 clase cu 23 de elevi, exceptie pentru desen(numai ciclul gimnazial ,vezi cursurile interdisciplinare) si educatie fizica.Primele 10 colegii regionale ca performanta vor purta denumirea de colegii nationale.Argumente : vezi dezvoltarea completa a creierului uman la 15 ani si cresterea gradului de profesionalism al cadrelor didactice.Personalul didactic pt. colegii va proveni din universitatile reformate si liceele performante.Evaluari(Teste diferite )de 10 ,15, 25-30 pct -valabil pt ciclul gimnazial,liceal,universitar .Se introduce in mediul prescolar si primar calificativul excelent(ecl)Pt 10 pct- 30%grad usor de dificultate ,40%grad dif medie, 30% grad dif ridicat.Pt 15 pct -20% usor, 25% mediu , 20% ridicat ,35% avansat.Pt 25pct-40% ridicat,20 %avansat,40% f.avansat. Grad f.avansat ~nivel mediu olimpiada nationala. Grad avansat~ nivel mediu olimpiada locala . Se poate obtine punctaj de 26,27 prin comisii ale inspectoratelor pt lucrarile f.bune.Punctaj de 28,29 30 pt. lucrari exceptionale( inventii,inovatii.etc,vezi exceptie),prin comisii ale minist.formate inclusiv din academicieni.O inovatie va fi rasplatita cu un punctaj de 26-28 pct iar pt.o inventie cu 27-30 pct.Pt Bacalaureat si teze procentele se modifica astfel :pt 10 pct-40% grad usor de dificultate,40% grad mediu,20% grad ridicat,pt 15 pct -25%grad usor de dificultate ,25%grad mediu,25%grad ridicat,25%grad avansat iar pt 25-30pct 50%grad ridicat, 15% avansat,35%grad f. avansat.
    Ex :-pt ed. fizica 27 pct record national egalat pt. categoria de varsta, 30 pct pt. record mondial. Argumente: echivalenta notelor- 30%*usor*10=20%usor*15, (30%usor+ 40%mediu)*10~(20%usor+25%mediu)*15, 20% avansat *25~35%avansat*15 – si cresterea gradului de profesionalism a personalului didactic .Se renunta la pct. din oficiu.Minsterul elaboreaza ghiduri practice pt. subiecte de tipul celor enuntate anterior.De ex: matematica ecuatia de gradul I subiect usor ,ecuatia contine 4 termeni din care 2 necunoscute toate numere intregi 3x -6 = 2x + 4. Subiectele de nivel mediu de olimpiada locala sau nationala se pot diferentia la randul lor in subiecte usoare ,medii sau dificile.

    Răspunde
     
  • cornel
    Iulie 10, 2013 la ora 09:55

    Un articol interesant:
    http://www.zf.ro/politica/zf-propune-cel-mai-generos-pachet-de-beneficii-pentru-premier-10-000-de-euro-pe-luna-un-bonus-anual-de-10-mil-euro-pentru-indeplinirea-a-10-conditii-economice-daca-realizeaza-mai-putin-de-5-pleaca-11113045
    Fara introducerea unor criterii de performanta si plata performantei, in institutiile statului si mai ales in cazul directorilor societatilor de stat si a prim ministrului/ministrilor(cei din anumite domenii de activitate) vom vedea mereu societati de stat care produc pierderi, nu platesc taxe si impozite la stat iar in final aceste datorii la stat sunt sterse, vom vedea profesori care cer spaga pentru promovarea unui examen (operatiuni gen „Autobuzul”), medici care conditioneaza actul medical de primirea unei sume de bani si prim ministri/ministri care nu fac nimic/strica pentru ca habar nu au de ce ar trebui facut si cum, iar in final ne intrebam : „De ce nu sunt bani suficienti la buget pentru pensii, salarii pentru profesori si medici, evaziunea fiscala este la aprox 40% din PIB, munca este suprataxata, economia este slab dezvoltata, investitorii straini sunt prea putin si in final de ce traim asa prost?”.
    Uite d’aia.

    Răspunde
     
  • mihaix
    Iulie 9, 2013 la ora 16:01

    Dupa cum am zis si mai jos, treaba cu mandatul este legala, daca se face o mica chichita: citarea rapida urmata d emandat pt cine nu se prezinta. Se mai poate si altfel: se considera ca martorul este un fel de inculpat, si practica magistratolor zice ca daca e urgent, se face cu mandat de aducere. S-a intamplat si cu M Badea ca martor, si cu medici si farmacisti, etc, si a devenit o cutuma. CPP nu interzice, doar ca nu reglementeaza ca lumea, si atunci apar „interpretari” . Din 10 juristi/magistrati pe care i-am intrebat, mai mult de jumate au zis ca se poate, iar toti magistratii mi-au zis ca se poate aduce cu mandat, pt celeritate. Deci aia cu frumusetea dreptului cu legea interpretabile are un nou sens :). Romania tocmai a devenit si mai jungla .

    http://www.luju.ro/magistrati/parchete/cine-l-a-mintit-pe-ponta-procurorii-parchetului-capitalei-au-recunoscut-cu-jumatate-de-gura-ca-au-emis-mandate-de-aducere-pentru-elevii-de-la-liceul-bolintineanu-vinerea-trecuta-cand-inca-nu-le-sarisera-lumea-in-cap-procurorii-ptb-minteau-ca-au-emis-citat

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Iulie 8, 2013 la ora 18:48

    Intr-un articol recent ,ziarista Lelia Munteanu demasca visceral sistemul preuniversitar ce colcaie de toate pacatele, ce au invadat orice coltisor liceal al patriei. Ce mult mi-ar place ca stralucita ziarista sa greseasca si sa existe macar un liceu neatins de maladia grava a furtului ! Premize ar fi, modul cum priveste loviturile de stat ,in care cuvantul democratiei -puterea poporului nu reprezinta si vointa lui ,iata de ce debarcarea lui Basescu nu este o lovitura de stat ,ci confiscare Avocatului Poporului de catre un reprezentant politic reprezinta o lovitura data poporului roman.Pt Presedinte, poporul roman nu este altceva decat o scula ce o uziteaza in favorea sa, a familiei sale sau a unei grupari politice ce se muleaza pe hatarul prezidential.Electoratul roman a realizat o volta in vant ,lansdu-l pe marinar sa urle bicisnic si nu reformele i-au determinat atitudinea ci felul de tratament preferential din partea corsarului negru la suflet.
    P.S. Astazi un sarman ar fi pus o bomba in Universitatea din Iasi.Nimeni nu vorbeste de ,,bombele” puse de ministri ,,reformisti” ca: Andrei Marga,Ecaterina Andronescu si Daniel Funeriu .Bietul om se va alege cu o internare ,pe cand ceilalti vor ,,naviga ” pe la diverse posturi tv desi ei au ,,internat” Romania in cea mai neagra saracie a viitorului

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Iulie 9, 2013 la ora 16:28

      Pai domnule Chirita sunt oameni care au fost pusi acolo prin vointa poporului, de ce va plangeti? Am rugamintea sa puneti in locul numelui Basescu oricare alt nume de politician, observati vreo diferenta? Data viitoare sa va revoltati cand mergeti la vot, nu sa votati ca sa aveti motive de a va plange.

      Răspunde
       
  • alexV
    Iulie 8, 2013 la ora 16:39

    discuțolog e un cuvant? 🙂 știam de opinolog și părerolog, ultimul intr-adevăr cu sens peiorativ.

    Răspunde
     
    1. nu contează numele
      Iulie 8, 2013 la ora 20:12

      Discuțolog nu e pe dexonline.ro

      Nu cred că e nici în cele 2 DOOM-uri…

      Răspunde
       
  • un turist
    Iulie 8, 2013 la ora 12:23

    Salutari Moise si la multi ani,fericire si sanatate din Gremania. Concediu placut si sa reapari bine odihnit si cel care esti de obicei.

    Răspunde
     
  • Johannis
    Iulie 8, 2013 la ora 12:14

    La mulți ani Moise, să ne trăiești și la multe emisiuni în continuare! Vacanță plăcută!

    Răspunde
     
  • bejenaru gina
    Iulie 8, 2013 la ora 11:39

    .la multi ani domnule moise guran probabil nu ati cerut nimic si dumnezeu v-a daruit totul pretuiti totul

    Răspunde
     
  • bejenaru gina
    Iulie 8, 2013 la ora 11:25

    la multi ani domnule moise guran probabil nu ati cerut nimic si dumnezeu v-a daruit totul pretuiti totul

    Răspunde
     
    1. Catalin ( CTL )
      Iulie 8, 2013 la ora 11:32

      E ziua d-lui Guran ? Ohooo, LA MULTI ANI !

      Răspunde
       
  • Catalin ( CTL )
    Iulie 8, 2013 la ora 07:05

    Eu am o nelamurire. Aici in Oradea e un liceu baptist. Anul asta nu stiu care a fost gradul de promovabilitate la acel liceu, dar stiti cat a fost anul trecut ? 100%. Ma indoiesc ca acei copii erau mai inteligenti decat restul. Pur si simplu s-a facut scoala si copii s-au tinut de ea. Deci daca se vrea cred ca se poate. Nu stiu ce metode folosesc in acea scoala dar unctioneaza. Poate autoritatile ar trebui sa viziteze astfel de scoli cu presa dupa ele si sa i intrebe pe profesori cum au reusit sa obtina aceste rezultate cu elevii.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Iulie 8, 2013 la ora 02:39

    oricum, o saptamina noua buna ,in sanatate la toti caci tinerii si asa de vor invatt vor invata si vor vedea ce le rezerva viata practica caci viitorul este din ce in ce mai cu pretentii in ce priveste practicarea profesiei:Nimic nu mai prezinta garantii si poate vor trebui sa dea inca multe examene in viata profeisonalaacci ciclul de inovatie se scurteaza permanent bsi concurenta e de mult sufocanta.

    Răspunde
     
  • CRISTINA MARIA
    Iulie 7, 2013 la ora 21:26

    CATA SPAGA TREBUIE SA PLATESTI UNUI SISTEM CORUPT CAND AI UN COPIL TEMBEL(SCUZE PT.TERMEN)DAR SA PRESUPUNEM CA II CUMPERI DIPLOMA DE BAC,DUPA CARE URMEAZA SESIUNILE ,EXAMENELE TOATE,LOCUL DE MUNCA,ETC.CAT DE BOGAT REBUIE SA FIE UN ASTFEL DE PARINTE SPAGAR SI CAT DE TEMBEL INCAT SA CREADA CA „ODRASLA”VA AVEA ASCENSIUNE SOCIALA?MAI DEVREME SAU MAI TARZIU LI SE INFUNDA…TOTUSI LUMEA EVOLUEAZA SI PERSONAL CRED CA NU TRAIM IN JUNGLA .UN ROMAN PROST SE NASTE SI MOARE PROST CU VOIA LUI DUMNEZEU.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Iulie 7, 2013 la ora 18:29

    In 1776 economistul scotian Adam Smith lansa ,,Avutia natiunilor:Cercetare asupra naturii si cauzele ei”
    . Printre altele, recomanda diviziunea muncii cu avantajele-cresterea abilitatilor tehnice al muncitorilor,reducerea timpului pierdut de la o opertie la alta,crearea de utilaje si aparate care ar conduce la reducerea efortului fizic al angajatului ,ceea ce va conduce la cresterea productivitati -si dezvantajele ei majore- monotonia muncii,reducerea creativitatii si capacitatilor intelectuale ale individului.Celebrul economist si filozof recomanda un invatamant public si un accent deosebit pus pe creativitate.Pe meleagurile carpato- danubiene ministrul Funeriu la ~ 2 veacuri si jumatate, ,, porneste ” reforma educatiei fara a stabili un sistem de punctaj in care notele cel mai mari sa fie acordate pt un aport creativ.Obscurantism sau prostie in stare pura?Cativa ,,rataciti” sunt ,,indignati” de prezenta S.R.I.intr-o ancheta de coruptie in educatie.Aceasi ,,manelisti ai cuvintelor” afirma raspicat ca educatia este o prioritate nationala (insa ,nu se stie de ce ordin?!).Inconsecventa, lipsa de logica sau un populism desuet?!In secolul XXI educatia ,,trebuie” sa fie o prioritate de grad 0 a oricarui guvern responsabil. Implicarea S.R.I. este conforma cu acest crez si in concordanta cu interesele nationale – o implicare extinsa in acest,,cancer”-conform unei cerber al democratiei-ar fi de dorit.Jenanta a fost atitudinea ,,tovarasilor ”lideri sindicali din invatamant(Ca sunt o puzderie ,precum frunza si iarba! ca si organizatiile lor).Oameni care, probabil ,nu au denuntat cel mai elementar elementar caz de coruptie sunt predestinati omertei sicilene.(Cine nu aude,nu vede si tace ,1.000 de ani traieste in pace.) Pt ei, educantul -produsul unui sistem de invatamant- prezinta interes doar daca este rubedenie a domnilor sale(stimabililor era sa scriu, vorba lui nenea Iancu).A.Smith a fost infirmat in convergenta intereselor personale spre interesul colectiv chiar de catre o parte importanta din educatori de la Bac 2013 ce nu dau doi bani pe eductie ci pe interesul personal,posibil doar zona levantina a Europei.

    P.S.Pt. clasificarea Legii Educatiei Nationale 2011 ca fiind o lege buna din partea Presedintelui, de vina sunt producatori scotieni de wshikey.O etichetare cu realizarile lui A.Smith ar fi atras ,, atentia prezidentiala” in momente de reverie sau poate dupa prepararea unui wshikey bun ,cum numai domnia sa stie sa il faca.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 8, 2013 la ora 02:27

      ma scuzati stimate domnule Chirita Aurelian Stefan- nu imi üplace sa laud dar nu am incotro asta e adevarul ,faceti comenatarii perfecte :Asta e adevarul .sa zic asa sa o tineti daca va permite vtimpul, e o bogatie pe acest blog:Domnule nu va suparati .de fapt problema e f.simpal:E pacat ca nici la atitia ani de la 89 cei rseponsabili nu au pus in aplicare un simplu sistem_Cel al valorilor reale pe catre le poseda fiece elev ,adica a capoaciatatii creatoate,inovative ,analitice ce sta in fiece individ(mai mult ,mai putin sau deloc) si canalizarea fiecaruia dupa talent si aptitudini , ci merg mai departe ca nota spune totul!!Ceea ce este eroare mare si se reflecta mai tirziu in viata profesionala.
      DE fapt marea greseala facuta de comunisti(industrializarae fortata ,de- a valma) a fost sa rastoarne scara valoriloor conceputa in anii dinaintea lui 47 cind un inginerul Angel Saligny era un unicat nu o duzina de duzine de ingienri clonati cu diplome si superamasterate iar ,un doctorul Parhon era un doctor PArhon nu unul din ala care se miorlaie pe blogul delui Guran ce a trait el instudentie de greu la moraga cu mortii ,iar un Henry Coanda era …….
      Traim vremi de duzina de duzine ….iar capacitatile creative in multe domenii sint bob numarat :Si acolo ca si aici asta este adevarul desi scoala se face ccu toptanul peste tot !!!!!
      E clar ca trebuei oncatat din ce in ce mai dees lucruri noi dar esenta nbu se schimba :daca individul area material cenusiu iese ceva daca nu nici la vaci nu e bun ca intre timp treaba e mai complexa la vaci decit in industrie!!!IAr timpitii tot timpiti ramin cu sau fara ciubuc asaat vor vedea in viata
      In anii 70 am citit o carticica minunata a domnului Mircea Malita un om greu atunci:AURUL CENUSIU.Se referea la ce are sau nu are fiecare sub carcasa si cum va fi in viitor folosit in contextul care de atunci se intrevedea .Informatica :sint deci 43 de anui de atunci mi se apre MAlita a fost chiar consilier a lui Ceausescu pe atunci oricum un om calatorit prin SUA

      Răspunde
       
  • Catalin ( CTL )
    Iulie 7, 2013 la ora 11:23

    Cele intamplate zilele astea si articolul asta mi-au adus aminte de unul din flmele mele preferate : „Parfum de femeie”. Discursul lui Pacino e una din cele mai memorabile faze din cinematografie si se potriveste de minune situatiei de fata. http://www.youtube.com/watch?v=Xq8CtJSQFL4
    Zice la un moment dat ( mai exact la minutul 1:40 ) : ” Fauritori de barbati, creatori de lideri, fiti atenti la ce fel de lideri produceti aici „. EPIC !!

    Răspunde
     
  • bejenaru gina
    Iulie 7, 2013 la ora 11:06

    draga domnule dan onofrei nu am inteles daca a-ti vrut sa ne persiflati sau sa ne jigniti atit pe mine cit si pe fiul meu dupa cum sper ca va dati seama am o alta educatie pot recunoaste cind gresesc si pot sa cer scuze din respect pt domnul moise guran pe care il admir pt emisiunile excelentei sale permite-ti- mi sa va spun ca acum 30 de ani am absolvit oscoala post liceala de cosmetica dar nu imi gasesc permanent de lucru fiul meu a ajuns in sua din timpul facultatii in urma testelor date de angajatori nu stiu daca sa ma bucur sau sa ma intristez cind fiul meu imi spune ca sint cea mai buna mama din lume atit stiu ca uneori mierea are gust de pelin daca nu aveti copii nu ma puteti intelege dar contez pe eruditia dv

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 8, 2013 la ora 01:55

      buna seara -stimata doman Gina -Doamne fereste ,am pus astfel problema caci am chiar la mine in comuna o familie fara copii care pleaca in Florida anual la apartamentul de vacanta pe care il au acolo si stau acolo cca 6 luni.Ei sint tot din Romania dar din anii 70 aici,acum pensionari ,nu au copii dar de multe ori imi povestec ca vad scene cu tineri romani care …..ce ma repet asa cum am comentat.Ne mai povestim reciproc eu le spun de concediile din Romania unde ei nu mai mjerg neavind rude apropiate si ei ne povestesc ce vad si traiesc in jumatea de an in SUA .Si impreuna si noi si dinsii traim aici in Germania des cerseala la usa(sau pe strada) cu biletul pus in fata -vin din Romania….:Asta nu inseamna o generalizare dar trebuie sa fie cred eu si un semnal de alarma pentru parintii acestor tineri care nu sint copii.
      DAca baiatul dvs a plecat pe o relatie sigura de serviciu deja din scoala va poate da liniste dar cel putin din ceea ce vad in lumea inconjuratoare zilnic si citesc inpresa periodic multi tineri pleaca cam haihui si apoi incepe drama vietii.BAnuiesc ca pentru ei cit si pentru parinti.Deci nu am vrut sa va jignesc,
      Deci avind cu un copil aranjat fiti o mama linistita caci nu e usor pentru tineret sa prinda pozitie in concurenta actuala dar cu seriozitate si munca corecta se descurca fiecare oriunde
      Iar referitor la MUNCAQ DVS: IAR NU PREA INTELEG SINCER CE FEL DE TARA E Romania daca nici un cosmetician cu experienta nu are siguranta in nmunca ?Aici ,in Germania cele mai multe au firmele lor si in general este o meserie bine cautata si deloc simpla.Nu cistiga grozav dar nu sint nici mizerabil platite :Cel mai rau sint platite friseusele dar fac cistig mare din cum se spune acolo ciubuc.
      Am o fata ,este un copil tare bun si nu am avut nevoie sa ma ocup prea mult de ea,
      a facut scoala si meseria pe picioarele ei.E cel mai bine asa.De fapt aici iN Germania nu exista practica romaneasca de ati fura singur cacioula caci ce rost are sa copiezi de la coleg sau sa treci examene in mod fraudulosc ,ca nu obtii nimic din asta care sa te ajute in viata:!!!!????Adica iti furi singur caciula ,acolo e de multe ori sport national se pare cu radacini din istorie.VA doresc o saptamina buna si pot sa imi imaginez sentimentul baiatului fata de dvs.mai ales daca l-ati crescut singura!!!Respect

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Iulie 7, 2013 la ora 02:03

    si fiindca viitorul va fi plin de oportunitati in spatiul asiatic ,pentru cei tineri poate mai important ca bac-ul ar fi sa invete si un pic de chineza -macar buna ziua ,ce mai faceti?poftiti va rog ,dupa dumneavoastar:Nu cred ca au nevoie de cuvintul BACSIS alal sa i9l lasew acasa la bunici Un clip interesant al unei mari Banci europene cu mare bataie dee actiune in ASIA -DEUTSCHE BANK

    Răspunde
     
  • bogdan
    Iulie 6, 2013 la ora 15:42

    Moise sunt total de acord cu tine…
    1. Cei care au dat spaga sunt la fel de vinovati cu cei care au luat! „Meditatiile obligatorii”, „fondul clasei la diriginte” si „protocolul la examene” sunt forme de SPAGA care ar trebui sa duca la PUSCARIE!
    2. „Copii” (toti au peste 18 ani!) daca ar fi invatat nu aveau nevoie de dat spaga si nici nu ar fi fost „stresati” de supraveghere!
    3. Parintii care au furnizat fondurile pentru spaga ar trebui macar o amenda penala sau ceva luni cu suspendare… exemplu pentru altii!
    4. Cu ce sunt vinovati cei care AU INVATAT, NU AU DAT SPAGA, NU AU COPIAT si NU AU PRINS LOC LA FACULTATE LA BUGET din cauza alora de la Bolintineanu (si muuuuuuuuulte ale „licee” nu va faceti iluzii???
    5. Ce a facut Ponta e o imixtiune clara in justitie! Totusi e adevarat ca procurorul a gresit; nimeni din politica nu avea dreptul sa intervina. Eventual CSM si atat!
    6. SA SE BAGE EXAMENE DE ADMITERE CU LOCURI LIMITATE LA LICEU, TREAPTA SI FACULTATE!

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Iulie 6, 2013 la ora 16:29

      “Meditatiile obligatorii” sunt gratis si sunt la fel de obligatorii pentru profesori ca si pentru elevi. Doar ca elevii nu se prezinta la ele. Sa zicem ca din lipsa de interes. Aplicam pedeapsa cu puscaria si in cazul lor? „Protocolul la examene” reprezinta pe langa o cafea (daca este, pentru ca profesorii isi cara de obicei termosul in geanta) o sticla de apa. Incercati, asa ca exercitiu, sa stati o zi intreaga din luna iulie fara sa beti apa. Un profesor corector sta cate o asemenea zi pentru ca nu poate sa-si care si bidonul cu apa in geanta. Cum scriam mai ‘nainte, eu ieri am baut vreo trei litri si jumatate de apa.

      Răspunde
       
      1. bogdan
        Iulie 6, 2013 la ora 16:42

        „meditatii obligatorii” = „daca vrei sa treci la mine la ora ai nevoie de pregatire PLATITA in particular”
        „protocol la examene” = „orice suma mai mare de 5 (da cinci) lei…
        Cu 5 lei X 200 candidati se poate cumpara suficienta cafea si apa…

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Iulie 6, 2013 la ora 19:04

          „Cu 5 lei X 200 candidati se poate cumpara suficienta cafea si apa”_Este interzis prin Ordin al ministrului Educatiei.

          Răspunde
           
          1. bogdan
            Iulie 8, 2013 la ora 00:03

            Daca-i interzis de ce se practica? Atunci fara nici un fel de „protocol”… Profesorii sa-si cumpere singuri apa si cafeaua 🙂
            Repet: Reintroduceti examenele de admitere la liceu si facultate! Examene serioase cu subiecte conforme cu prestigiul liceului/facultatii… De ce trebuie sa conteze media la desen, muzica si sport din 5-8 pentru admiterea la liceu mate-info bilingv???? De ce tre sa conteze media la Bac proba de Istorie pentru admiterea la Automatica la Poli????

             
          2. Constantin
            Iulie 8, 2013 la ora 13:03

            Facultatile din cadrul IPB (inclusiv cea de Automatica), asemenea celor din ASE, bunaoara, şi multe altele, probabil, au decis sa organizeze concurs de admitere, conform principiului autonomiei universitare ( şi legii Invatamantului, Statutelor proprii etc.). Faptul ca pe langa probele de concurs la Mate şi Fizica, spre exemplu, se tine cont intr-o anumita [reduzea] masura de nota obtinuta la Bac (adica inclusiv la proba de Limba romana, ori Istorie) se explica prin aceea se doreste ca ca un geniu al matematicii sa fie capabil sa-şi expuna punctul de vedere genial in asa fel incat sa poata fi inteles şi de celelalte genii ale matematicii.***Asa şi este teoretic, fara protocol. Dar odata intrat cu bratul de lucrari in sala de corectare, profesorul ramane supravegheat el insusi in fata Comisiei şi a camerelor de luat vederi şi nu mai poate parasi incinta de la ora 8.00 la 18.00 (aproximativ). Sa zicem ca mancare isi ia de-acasa. Cafeaua face rau pe caldura. Dar apa se ofera vara de catre primarii şi pe strada, in spatiul public, ce Dumnezeu! Spre exemplu, anul acesta au fost multe centre de corectare in apropierea carora nu se afla nici un magazin ca sa rogi pe cineva sa-ti cumpere, ori sa-ti cumperi chiar tu in drum. In perioada de canicula este obligatoriu prin lege pentru angajatori sa le puna la dispozitie angajatilor apa, insa Ministerul Educatiei NU pune. Ar fi absurd ca scoala in care se afla centul de corectare sa poata oferi din mila unui trecator caruia i se face sete un pahar cu apa, dar unui profesor care participa la Bac NU, pentru ca se considera shpaga.

             
    2. dan onofrei
      Iulie 7, 2013 la ora 01:13

      sa fim seriosi ,cu 16 ani in ziua de astazi nu cu 18 si nu mai sint copii,
      Dar fac ce au mostenit de la parintii lor in tara aceea de perpetuum otomanum -BACSIS -cuvint de origine otomana.Deci la o apartenenta constanta a Romaniei la Europa civilizata -EU unde se mai respecta si regulile pe o perioada istorica mai mare decit 500 de ani cit timp otomaniio si-au pus amprenta pe plaiurile mioritice poate sint sanse de eradicare a proastelor obiceiuri:DAr trebuie o apartenenta constanta …daca tot asa ca in istorie cind ne-au tras-o unii (cinde ceram elev in ani 50,60 acerasi gtraeba sdar cu iz bolsevic )cind altii si punct si de la cap ,greu de crezut.Dar trebuie optimismk si pus legfea pe dinsii.Si lege atre sa o pouna in aplicarte judecatorii inn mod corect:SAu si la aceia tot cuvintul BACSIS suna mai misto???!!!

      Răspunde
       
    3. un turist
      Iulie 7, 2013 la ora 09:36

      Foarte usor de criticat si dat cu parerea. Sa nu uitam ca pe intrg globul pamintesc se fac afaceri legele si ffff multe ilegele. Oare am uitat cu totii ca si noi am fost copii si absolventi cindva si telul nostru si al parintilor nostri era de a ajunge ceva.Care este acele care nu a incercat sa copieze sau prin alte mijloace sa faca nota cit mai mare. Daca se stie ca in Romania spaga este sport national atunci de ce ne suparam? Din alt punct de vedere credeti cu adevarat ca cel care nu da spaga va fi tratat dupa merite sau nu va fi pus la zid pina nu va accepta si el acest lucru.Daca jumatate din clasa da spaga trebuie sa dea si cealalta ca notele sa fie oarecum dupa merit. Este ca si in viata de fiecare zi daca nu accepti conditiile esti pus pe banca de rezerve. Vorbim de educare dar de la cine sa o primeasca daca si profesori unei scoli renumite nu a unei scoli de tara sint corupti pina la cer. Pe ei ar trebui sa-i aresteze pentu ca este conoscuta si fapta ca SE CERE spaga. Cind aud ca copilul este RAU,PROST,NEEDUCAT sau alte atribute ma gindesc oare acei ce sustin ideea au fost nascuti direct la 40 de ani fara a fi copil. Batem atit pe tineret dar ei vor fi aceia care la timpul lor isi vor da seama ca trebuie sa se schimbe si sa ne tina pe noi.OARE NOI AM FOST ALTFEL???????????. Cine ii dirijeaza cine ii invata tot lucrul slab ce exista la ora actuala? Dat drumul la TV si vedeti ce aduc mediile. Sa ne gindim la cei ce ne conduc si sint responsabil de tot acest balamuc.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Iulie 7, 2013 la ora 10:23

        Daca un tanar este „needucat” vina nu-i apartine, doar ca adultii care sunt responsabili nu au demnitatea şi curajul sa-şi asume nereusita formarii lui. Afaceri ilegale sa fac pe tot globul, iar despre acest lucru s-a discutat in repetate randuri, fiind argumentul cel mai des utilizat de infractorii romani pentru a „explica” propriile faradelegi. Diferenta intre lumea civilizata şi Romania, spre exemplu, este ca in sistemele social-politice performante nivelul coruptiei este tinut sub control de autoritati, care aplica legea. In tara noastra aplicarea legii se poate tranzactiona, coruptia implicand nivelele cele mai inalte din societate, ceea ce a facut posibil ca ea sa capete caracter sistemic. Este motivul pentru care sociologii şi politologii vorbesc despre reforma necesara a clasei politice (parlamentul este una dintre institutiile cu cel nai redus grad de credibilitate in Romania), unde se afla cheia problemei. Ori, atat timp cat clasa politica se confunda cu o structura de tipul clanurilor mafiote, o asemena reforma nu poate veni dinspre ea insasi, ci este asteptata de la societatea civila. Iar societatea civila nu se poate coagula in contextul unei educatii precare a cetatenilor care permite exercitarea manipularii prin presa, presa care este detinuta tocmai de politicienii corupti. Mijloacele de iesire din cercul vicios sunt probabil trei, dupa cum au fost identificate de ONG-urile care activeaza impotriva coruptiei: o supraveghere din partea UE (inclusiv prin MCV) a reformelor social-politice din tara noastra care sa asigure respectarea principiilor statului de drept; contrabalansarea actiunilor manipulatorii prin mass-media cu altele similare in scopul reducerii efectelor acestora; ridicarea nivelului de educatie al populatiei pentru a identifica şi evalua corect riscurile sociale asociate coruptiei şi mobilizarea cetatenilor impotriva ei. Ori, cand coruptia se manifesta chiar in sistemul educational, lucrurile se intampla exact invers decat ar trebui, tinerii invatand ca ea reprezinta un mijloc valid de reusita in viata şi sunt stimulati sa o practice in continuare.

        Răspunde
         
        1. un turist
          Iulie 7, 2013 la ora 12:47

          Constantin. Sint cu totul de acord cu d-voastra dar cirligul este ca fiecare se supara daca Romania este „atacata sau indrumata” de altcineva dupa motto ca noi stim ce facem ca voi vreti numai sa ne exploatati. Da vor fi si din acestia dar sa nu generalizam. Am mai spus-o daca un hot sau corupt este pus ministru atunci…..?In tot westul la asemenea acuzatii esti demis sau demisionezi singur plus vei astepta o decizie penala fie ea numai cu suspendare dar are scopul de a invata ceva din tot. D-voastra trebuie sa mergeti la alegeri si sa alegeti nu EU sau cine stie cine.Dati-le o lectie sa le ajunga.

          Răspunde
           
          1. Constantin
            Iulie 7, 2013 la ora 14:34

            Liceul D. Bolintineanu, aflat acum in centrul scandalului de coruptie, este cel pe care l-a absolvit la o varsta inaintata, la maturitate, urmand cursurile serale, primarul in functie al sectorului in care acest liceu este situat. Cel care a colectat banii pentru shpaga este consilier local la acelasi sector al Capitalei. Pe de alta parte, liceul are nevoie de bani pe care-i primeste de la autoritatile locale. Coruptia nu poate fi imaginata fara implicarea autoritatilor, iar politicienii, asa cum spuneam, reprezinta prin functiile pe care le ocupa structura sistemului de tip mafiot pe care este cladita coruptia. Intr-o tara civilizata daca membrii retelelor de coruptie nu ar fi demisi din functiile publice, partidul din care fac parte nu ar mai fi votat, prin urmare ar fi indepartati de acesta chiar de catre tovarasii lor. In Romania au fost alesi in functii publice oameni condamnati penal, ori aflati in arest in asteptarea condamnarii. Chiar in actualul guvern se afla persoane cercetate penal şi nimeni nu se sinchiseste. Ei vor fi votati şi sustinuti de populatie indiferent de gravitatea faptelor lor. (Dupa cum vedeti, nu am pomenit numele lor pentru ca partidele din care fac parte au desemnat persoane care urmaresc in spatiul public -bloguri, ziare etc.- orice critica la adresa lor pentru a-i injura pe cei care indraznesc sa-i critice, iar eu n-am chef sa fiu injurat astazi.) S-ar putea spune ca in lipsa constiintei sociale romanii isi merita soarta, dar motivul sustinerii populare este reprezentat de manipularea prin presa şi lipsa informarii corecte a cetatenilor. Disponibilitatea de a fi manipulat este in relatie de dependenta inversa cu nivelul de educatie. Chiar aceasta este tema articolului d-lui Moise. Prin urmare, daca la alegerile viitoare primarul „care este” va da electorilor cadou cate un pachet cu alimente, ori cate un telefon mobil, cum a facut la alegerile anterioare, castigul va fi garantat. Nu „se supara fiecare”, ci se supara hotii şi cei care-i protejeaza, sub pretextul neamestecului statelor straine in afacerile noastre interne, principiu care a functioant şi la Ceausescu. Se supara „cand Romania este indrumata” de EU cei care nu sunt lasati in pace sa fure cat poftesc, dar sunt suficient de convingatori in retorica lor incat sa para ca-si apara suveranitatea nationala. Este doar ipocrizie şi inselatorie, iar in Romania aceasta este un modus vivendi deprins la confluenta civilizatiilor de la vecinii din Est şi Sud-Est. Infractorii nu pot primi „o lectie” pentru ca populatia tarii noastre se afla in majoritate, dupa cum reiese si din articol, in categoria celor disponibili sa fie manipulati, iar lupta pentru aservirea justitiei eset pe cale sa fie castigata tot de ei. Traseul tarii noastre pare sa urmeze o evolutie de tip sud-american. Apartenenta Romaniei la EU si NATO ar putea, totusi, reprezenta o sansa, dar nivelul sperantei in Romania (care conform sondajelor de opinie se indreapta intr-o directie gresita) este extrem de redus.

             
          2. mihaix
            Iulie 7, 2013 la ora 22:49

            Este vorba de primarul „care este”, acest veritabil intelectual al natiei noastre ?
            Acelasi primar cu cel mai murdar sector, si care nu face mare lucru pt a remedia situatia unor cartiere fara utilitati ?
            Hehe, macar se intereseaza ca elevii ca el sa ia bacul, poate ajung si doctori pe modelul copy paste 🙂

             
        2. un turist
          Iulie 7, 2013 la ora 14:57

          Inseamna ca toti sint in aceeasi oala cu zmoala a satanei numai un colt este mai fierbinte ca altul.

          Răspunde
           
          1. Constantin
            Iulie 8, 2013 la ora 13:44

            Ati intuit corect, probabil, cum stau lucrurile in tara noastra. Dialogul acesta, insa, nu cred ca ar trebui sa se termine pe un ton pesimist-resemnat. Este o datorie morala sa facem ceva, daca este posibil, pentru indreptarea lucrurilor. O contributie la statornicirea unei societati democratice şi a principiilor statului de drept in tara noastra o puteti avea şi dumneavoastra prin descrierea felului in care functioneaza democratia in tara dumneavoastra. Spuneti-le cetatenilor romani cu care vorbiti, incepand cu cei aflati in jurul dumneavoastra, care nu au avut ocazia sa calatoreasca ori sa se informeze, care poate nu au un nivel de educatie care sa le permita cunoasterea democratiilor occidentale, cum functioneaza acestea. Faceti un serviciu important Romaniei, chiar daca nu veti percepe imediat acest lucru. Este un castig semnificativ pentru democratia din tara noastra daca macar o singura persoana dintre cele cu care vorbiti intelege ca pretul votului sau este infinit mai mare, atat pentru el insusi, pentru familia lui, cat şi pentru societate, decat cel al telefonului mobil primit cadou ca sa voteze cu un anumit candidat. Coruptia genereaza saracie, iar saracia favorizeaza la randul ei coruptia, creandu-se un cerc vicios. Iesirea din acest cerc vicios este posibila tocmai prin astfel de actiuni, aparent neinsemnate, care contribuie la informarea cetatenilor şi totodata la formarea si consolidarea constiintei lor civice.

             
        3. un turist
          Iulie 8, 2013 la ora 15:20

          Constantin. Vreau sa va relatez numai o mica intimplare: Colegul de lucru din Romania ma intreaba intro zi ce cadou sa-i dea doctorului oftamolog care il va opera de cataracta? L-am intrebat daca le mai are pe toate ca doctorul nu va primi nimic si va face treaba buna chiar de nu da nimic ca si pe mine m-a operat de 17 ani si nu sint complicatii cu toate ca nu am dat nimic. S-a uitat uimit la mine si mi-a raspuns ca unii cunoscuti obisnuiesc sa dea la doctor care stau in Mannheim. De aici se vede obisnuinta si felul in care ai crescut. Am mai spus ca Germanii nu dau acel Bacsis si daca, este infirm si foarte mic. Ceea ce priveste alegerile in Romania cam 90% din care cunosc refuza sa mearga la vot cu ideea ca si asa totul ramine la fel. Lipseste cu desavirsire increderea intr-un candidat pentru ca nici unul nu a dat dovada de sinceritate sau sa fie cinstit.Un inginer din Constanta pe care l-am intilnit in Croatia spunea ca daca nu te descurci singur cum poti de la autoritati nu ai ce astepta si de ce sa mearga la alegeri. Nu cred ca este un mod bun de a gindi deoarece nu exista sansa de a schimba ceva.Va-ti luptat pentru acest drept ca sa fie liber si nu este folosit,pacat.
          -Ceea ce priveste acel primar astazi mi-am dat seama de la TV ca este acela cu declinarea verbului A FI. Tema buna la bacalaureat.

          Răspunde
           
  • edi
    Iulie 6, 2013 la ora 15:16

    Ce mai duce lumea grija saracutilor spagari …
    Dar se vaita ca avem politicieni hoti.
    Ce tara de ipocriti nemernici …

    Răspunde
     
  • TiberiuC
    Iulie 6, 2013 la ora 10:30

    Suntem tara spagilor, ne meritam soarta.
    Cand te nasti, daca nu ai bani pt o clinica privata, trebuie sa dai spaga la doctor, asistenta etc.
    Cand copilul creste si nu-ti permiti o bona, trebuie sa dai spaga ca sa gasesti un loc la o cresa „mai decenta”. Dupa aceea, aceeasi poveste la gradinita… spaga ca sa iti poti duce copilul la gradinita dorita. La scoala…la fel…
    Dupa aceea urmeaza distractia cu meditarea copilului in particular, pt ca la scoala nu reuseste sa asimileze cunostinte din varii motive, si culmea, meditatiile in general se fac tot cu aceeasi profesori..care, pe parcurs vor fi mai indulgenti cu copilasii nostrii si ii vor umfla cu note decente.
    Urmeaza liceul si evident, bacalaureatul unde, daca nu strangi bani de protocol, profesorul va devenii foarte nervos pt ca mananca numai sandwicth-uri de acasa si va face exces de zel, mai ales acuma cu camerele astea de luat vederi… Ca sa nu mai zic de elevii (uni) mai instariti si care nu au pus mana pe carte in tot liceul vor fi salvati de catre parintii iubitori (de unde drq, scuze, scoate un parinte cu 1000Ron salariu sa dea spaga 700E (sau 600, nu mai stiu) la un profesor?!?!?!?!?!).
    Trecem si de hopul BAC si ne incercam norocul la o facultate unde incepe alta distractie… (examene cumparate etc, profesori la care daca nu le-ai cumparat cartea nu ai sansa sa iei nota mai mare de 5 etc etc etc)…
    Toata viata te lovesti de spaga, in diferitele ei forme si dupa aceea ne miram cum naiba nu reusim sa traim mai bine in tara noastra… ca doar vom incepe sa aplicam ceea ce am invatat la scoala, numai ca la un nivel mai serios…

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Iulie 6, 2013 la ora 16:20

      „…daca nu strangi bani de protocol, profesorul va devenii foarte nervos pt ca mananca numai sandwicth-uri de acasa si va face exces de zel…”_Cei care supravegheaza stau in incinta institutiei si mananca sandvisuri vreo patru ore. Profesorii corectori sunt inchisi intr-o camaruta cate o zi intreaga. Doar ca examenele astea sunt puse (ca altfel nu se poate) in toiul verii. La televizor se zice ca trebuie sa bem vreo doi litri si jumatate de lichide pe zi. Ieri, daca ma gandesc putin, am baut vreo trei si jumatate. Imaginati-ve un profesot care vine cu bidonul dupa el de-acasa. Ajungem la situatii absurde in care profesorii corectori nu au apa de baut ori o amarata de cafea, pentru ca pe langa sanvisurile pe care le cara in geanta trebuie sa-si care si termosul cu cafea si bidonul cu apa pentru toata ziua. Este aberant. Se induce o confuzie idioata in mod intentionat intre shpaga pentru favorizarea la examen (ajungand de la 600-800 la 1000 EURO) si cei 10 LEI cu care institutia cumpara cate o sticla de apa si o cafea pentru supraveghetori ori corectori.

      Răspunde
       
      1. TiberiuC
        Iulie 7, 2013 la ora 18:17

        Constantin, de acord cu tine, dar banii astia nu trebuie sa vina din partea elevilor ci din partea, nu stiu, a ministerului/primariei/ etc. Da, profesorii trebuie sa aiba conditii decente si lipsite de stres la aceste examene, este in joc viitorul unor copii.

        Răspunde
         
  • Ion
    Iulie 6, 2013 la ora 09:49

    Moise, cred ca si tu ai luato razna un pic. Oamenii nu-s ca dolarii din discursurile tale si se vede foarte limpede ca tii cu ursul; se cam stie cine ii are pe procurori de partea lui si aici s-a vazut o actiune de denigrare a guvernului, foarte urata de altfel; o luare de ostatici controlata ,la un liceu , de catre politisti total incompetenti,dupa cum s-a vazut(domnul in cauza se pare ca are ceva cu copii);
    Apropo de cursul leului, cu cate procente crezi sa devalorizat USL(eul) in favoarea miscarii PROdolar in urma injunghierii asteia politice a guvernului?

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Iulie 6, 2013 la ora 12:42

      „…o luare de ostatici controlata ,la un liceu , de catre politisti total incompetenti”_”Domnul in cauza ” care este seful politistilor incompetenti se numeste Radu Stroe, membru al Partidului National Liberal, fost membru al Partidului Comunist Roman si activist UTC in cadrul Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor (carevasazica, nu-i un oarecine), iar seful lui se numeste Victor Ponta, membru al Partidului Social Democrat, discipol al lui Adrian Nastase si acuzat de plagiat. Acum, daca este sa luam in considerare gravitatea faptelor descrise de dumneavoastra probabil ca vor fi urmate de unele demisii, cred eu. Sau, nu?!…Poate ca totusi „domnii in cauza” vor considera ca faptele nu sunt chiar atat de grave, iar politistii nu au fost incompetenti.

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Iulie 6, 2013 la ora 16:07

      Asa cum intuiam, a fost identificat vinovatul pentru scandalul creat in persoana purtatorului de cuvant al Politiei Capitalei, Alexandru Niculae, care a fost schimbat din functie.

      Răspunde
       
  • bejenaru gina
    Iulie 6, 2013 la ora 09:24

    draga domnule dupa cum v-am spus sint in virsta si slab pregatita ca sa nu zic proasta daca v-am suparat i-mi cer mii de scuze pe la noi la roman tineriinu au unde sa munceasca si in general o ducem toti fff greu eu am un singur fiu pe care l-am crescut singura si este plecat peste ocean

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 6, 2013 la ora 11:47

      nimeni nu e prost stimatza doamna pe lumea asta care stie sa faca cite ceva folositor.Totul depinde in ce sistem functional este membru activ si cum este stimulat pentru munca sa:Dar intr-un sistem care functioneaza dupa reguli de disciplina clare :Fiecare face bine ce stie si poate mai bine:Spre folosul sau si al comunitatii(asaera vcsi in epoca dee piatra si cind traiau in pesteri homo sapiensii):Acolo unde insa scara valorilor este rasturnata cum a fost la comunisti cu politruci ,gasti de partid de genul nasul cu p–a in c–l finului (ma scuzati dar e exprimatrea cea mai plastica a realitatii )samd atunci sistemul ajunge la o apoplexie cam de cea gen Romanica la oara actuala cind si dvs. v-a plecat de atita lehamite feciorul in SUA.NU conteazta sa fie sanatos si sa aiba o viata linistita ca si acolo ca peste tot sint probleme si am auzit ca multi romani pleaca mai prin statele din sud ca colo se poate dormi si in aer liber!!!!sau sub poduri.

      Răspunde
       
  • mihaix
    Iulie 6, 2013 la ora 01:55

    Stire SOC: urmeaza o ancheta a Procuraturii la gradinite pt spaga si furt . Politistii au primit carucioare cu 2 locuri si catuse ca sa ii prinda pe aia micii sa nu fuga si sa ii aduca sa dea declaratii la sectie. Parintii sunt rugati sa stea linistiti, exista suficienti pampersi la politie

    Răspunde
     
    1. Andrei
      Iulie 6, 2013 la ora 04:07

      E un comentariu aici care zice ca sunt multi cretini in tara asta, si sintetizeaza bine multe comentarii de aici printre care si cel de deasupra mea. Acesti copii trebuie dati exemplu, astfel ne miram cum calitatea umana a tarii e la pamant, coruptia in floare, cum cei mai destepti pleaca din tara decat sa aiba de a face cu pleava socialista tarata pe spaga in locuri bune la stat. Faptul ca ia adus pt declaratii inseamna ca procuratura e D-zeu…cand ei reprezinta mentalitea corupta care tine Romania la nivel de tara bananiera… dar cum ziceam sunt multi cretini in tara asta asa ca nu imi mai imi bat capul si sper sa am de a face cu cat mai putini romani.

      Răspunde
       
      1. mihaix
        Iulie 6, 2013 la ora 22:21

        „Acesti copii trebuie dati exemplu” – asa este, eventual bagati la puscarie 29 de zile sau sa li se taie notele de la bac.
        In capul tau probabil ca ai impresia ca Procuratura si-a facut rteaba corect, si ca si-o face. Verifca te rog cati evazionsiti, criminali, dosare cu autor necunoscut, si altele nu sunt rezolvate.
        „Faptul ca ia adus pt declaratii inseamna ca procuratura e D-zeu…cand ei reprezinta mentalitea corupta care tine Romania la nivel de tara bananiera” . Faptul ca asta e logica ta, imi dovedeste cat de cretina este persoana care a scris sub randurile mele, nu cea de deasupra randurilor tale. Daca tu asta ai inteles din ce am scris eu, e grav rau, inseamna ca nu esti in stare sa citesti si sa intelgi un text. Repet pt toti cretineii ca tine: actiunea Procuraturii de a duce copiii la politie nu este ilegala, nici macar mandatul e aducere nu este – da se poate da , chiar si fara o citatie anterioara , desi cpp art 183 nu zice asta, dar modul in care acesti imbecili au ogranizat otul, lipsa de comunicare, care era sa duca la bataie in strada , lipsa logisticii, masura disproportionata cand o citatie era de ajuns, nearatarea mandatului cand elevii au fost tinuti 3 ore, de fapt acum procurorii zic ca nu au existat mandate, si dau vina pe politie. Mandate au fost , pt ca politia nu se duce de capul ei, ci face ce ii zice procuratura, berbecule, doar ca acum au picat de prosti , inclusiv purtatorul de cuvant. Atat ai inteles tu din acest caz: ca eu sunt deranjat ca vroaiau sa ii duca pe copii la procuratura ? . Ai zis tu bine, vai de Romania, dar din cauza ca exista berbeci ca tine. Nu te obosi sa imi raspunzi nu discut cu persoane lipsite de inteligenta.

        Răspunde
         
      2. mihaix
        Iulie 6, 2013 la ora 22:34

        „cand ei reprezinta mentalitea corupta care tine Romania la nivel de tara bananiera”

        Daca tu crezi ca copiii aia sunt cei care reprezinta mentalitatea corupta ce ne caracterizeaza, daca ei sunt cei care ne tin sa nu ne ridicam deasupra statutului de tara bananiera, ca ei au adus tara unde suntem acum, ai probleme grave de tot la mansarda.

        Răspunde
         
    2. un turist
      Iulie 6, 2013 la ora 08:37

      Nimic nu este imposibil ca la Toyota.

      Răspunde
       
  • mihaix
    Iulie 6, 2013 la ora 01:50

    Ca sa sumarizez fiind al dracului, actiunea de astazi a fost de fapt facuta pt a ne invata de mici , cine e seful, ca procuratura e Dumnezeu, si ca daca nu faci ce iti zic ei, o iei pe coaja.
    Dar de mici, ca ai dracu daca cresc si nu li se „explica” pot s isi ia lumea in cap si maine poimaine or sa creada tampenii precum libertatea cuvantului , drepturi cetatenesti sau sa denunte presei ilegalitati ale militi… pardon procuraturii. Mama lor de pramatii ,las’ ca ii invatam noi cu pulanul si cu arma vizibila ostentativ !!!

    Răspunde
     
  • mihaix
    Iulie 6, 2013 la ora 01:43

    Just for fun, de cand este legala retinere unui om fara mandat de aducere sau citatie , etc de catre politie si procuratura, fara a li se da un motiv ?

    „Sunt unul dintre elevii retinuti la Liceul Bolintineanu, astazi. As dori pe aceasta cale sa rog un jurist sa mi explice din pdv juridic ce mi s-a intamplat. Am fost sechestrat 3h de niste persoane imbracate in civil (care erau pe manevra cu niste politisti care-i pazeau), fara sa ma lase sa-mi iau mancare sau un suc (nu mancasem nimic de dimineata din cauza emotiilor), fara sa mi se arate vreun document legal (am inteles ceva de un mandat dar nu mi-a fost prezentat) si fara sa mi se spuna ce am facut sau de ce sunt sechestrat, in conditiile in care nu am savarsit nicio infractiune. Eu inteleg ca un clan interlop m-a lipsit de libertate, am dreptate sau nu? V-as mai ruga sa ma lamuriti daca in conditiile expuse mai sus as fi reactionat violent, eram sau nu in legitima aparare impotriva interlopilor respectivi?”

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Iulie 6, 2013 la ora 01:13 Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Iulie 6, 2013 la ora 01:16

      uite mai domnu moise…asta e boboru care iti baga tie banu in buzunar ca sa te duci in conced.
      eu as zice sa o iei mai usor cu generalizarile…

      Răspunde
       
      1. Moise
        Iulie 6, 2013 la ora 10:28

        laurentiu, datoria mea e sa spun ceea ce gandesc, nu ceea ce vrea boboru sa auda. vad ca te crezi vocea boborului, hai sa luam amandoi o pauza, bine? da-mi te rog un mail cand zici ca te-ai odihnit.

        Răspunde
         
  • mihaix
    Iulie 6, 2013 la ora 00:40

    Si Moise ca sa nu se inteleaga gresit, copii aceia trebuie citati ca martori, profesorii aceia sa primeasca x ani cu executare, dar nu cu asemenea proceduri facute pe genunchi.
    Si pt toti cei care posteaza de mandatul de aducere:Incetati, mandatul nu are ca prerequisite citatia, mandatul poate fi dat de la inceput , legal , fara ca persoana sa fie citata anterior, este perfect legal.

    Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Iulie 6, 2013 la ora 00:58

      iar citatia se trimite la domiciliu ,nu la scoala.

      Răspunde
       
      1. mihaix
        Iulie 6, 2013 la ora 01:09

        Normal, dar aici a fost o demonstratie penibila de muschi, cazuata de frica ca acei copii nu vor veni – si ori au avut mandat de aducere , dar pe care nu le-au folosit, ori au incercat o fortare pt a ii aduce la sectie. Totul in stilul DNA de interventie in forta comunistoid, de unde si provinde procuroarea de caz – am gasit pe internet cererea ei de mutare de la dna la tb sau cab.

        Răspunde
         
      2. mihaix
        Iulie 6, 2013 la ora 01:19

        si au trimis-o la tb , nu la cab , de buna ce este :).

        Răspunde
         
  • mihaix
    Iulie 6, 2013 la ora 00:28

    Sau cui i-a folosit concret la job fizica cuantica,fizica nucleara, relativista? Mie 🙂 fizica cuantica in anumite domenii din IT este la mare pret. O sa vedeti in cativa ani cum e cu „teleportarea” cuantica – de fapt Entanglementul cuantic, probabil ca va putea fi folosit pt transmiterea informatiei instant. O alta aplicatie interesanta este : criptarea cuantica, pe asta v-o las sa o descoperiti singur, este reala , folosita, si cercetata ,in lume, inclusiv la mine in corporatie.
    Referitor la limbile straine , regret sa va spun , dar „o omenire intreaga vorbeste engleza” nu mai e valabila, si nici nu cred ca a fost. Incercati in Germania, tarile nordice, sau China sau Rusia. Cele mai la „moda” limbi in UE sunt acum germana si rusa, si vine tare din urma chineza.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 6, 2013 la ora 01:37

      un comentariu de 1000 punte stimate mihai x -da, cine va sti chineza sau vietnameza sau coreana are cheia viitorului succes personal in buzunar:
      mai greu e sa isi gaseasca baietii acolo o partenera :datorita unei legi idioate acum 2 decenii(ii obliga sa aiba doar un copil si ele avortau pina faceau baiat ca era mai simplu ) chinezii au intre timp barbati in prostie dar nu mai au femele se gindesc sa aduca vietnameze:E real nu e gluma:_Deci fetele romance vor avea succes complet daca invata chineza:Si nu e o tara e un continent dar au mari probleme cu calitatea aerului in toate orasele si vine si desertru peste dinsii :Nu no au nici dinsii usor as zice ca tot prin HAwai e mai misto deci sa invatam HAwaianan:SAu nu ca daca se topesc ghetarii la poli tre sa plecam iar cu bareca :Si ajungem IN tot dee unde am plecat dar ´cred ca numai gasim Holanda care va fi sub ape deci ajungem pe Dunare la VIdin.la podul ala nou care face acu furori.da da ma facut experience -satim chineza si hawaiana nu mai zic si alöte climbi bastinase pe unde am alimentat barca cu combustie.

      Răspunde
       
    2. dan onofrei
      Iulie 6, 2013 la ora 01:48

      cit priveste cfizica va dau aklte v3000 dee puncte :In toti anii cei mai buni specialisti pe care i-am cunoscut au fost studiati fizicieni:Si egal ca la firma de masini laser sau electrotehnisti in comenzi si drive-uri:Sincer sint cei mai de valoare oameni din industria germana:LA fel ar trebui sa fie si la dvs:Cit priveste viitorul imediat al informaticii e clar ca fizica cuantica isi va spune cuvintul:La fel d e msigur sint si ca energia atomica va fi luata de energia particulelor accelerate -neutrino.
      E numai o intrebare de timp dar trenul e plecat de mult.Deci asa este mihaix viitorul e in deplina desfasurare si Romania tre sa tina pasul .Si fizicienii ii pot fi dintre cei mai de pret specialisti:Dupa mine ,e numai o parere

      Răspunde
       
      1. mihaix
        Iulie 6, 2013 la ora 02:05

        Aveti mare dreptate. Cercetarea este viitorul, pt ca inovatia se bazeaza pe ea
        Si acum partea buna a lucrurilor, pe care o zic de multa vreme. Romania are in UE o pozitie f buna, noi fiind inca din anii 90 in elita cercetarii laserilor – o stiu de cand eram in facultate, profesorul nostru de fizica cuantica era implicat in proiecte. De asemenea vezi si Instit de la MAgurele si marele proiect european pt cercetare laser. In plus Romania a participat cu oameni si resurse multe la acceleratorul de particule, plus ca o parte din sistemul de servere pt date e la noi in tara.
        Deci vb de cercetare la cel mai inalt nivel , in cel mai fierbinte domeniu al momentului. Aplicatiile sale sunt diverse de la accelerarea particulelor, pana la medicina, inginerie, securitate,…..
        Si totul pt ca anumiti oameni pasionati au facut acest lucru posibil prin cercetarile si implicarea lor inainte si dupa 89

        Răspunde
         
  • Xulescu
    Iulie 6, 2013 la ora 00:23

    Din pacate Moise s-a scufundat in fosa septica de senzationalism… Trebuie sa-l intelegem si pe el: se termina sezonul si trebuie sa-si tina followerii in priza pana la toamna daca vrea sa mai prinda emisiune. Daca era femeie era mai simplu ca posta niste poze provocatoare pe facebk si gata ratingul… Imi cer scuze, in numele lui Moise, pentru acest articol acelor „oameni de bine” care urmaresc site-ul…. dar asa e in industria media…

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Iulie 6, 2013 la ora 00:20

    eu am fost cu nepotul zilele astea la bac. stres cat cuprinde. a facut greseli elemnetare, din cauza carora nu ia nota mare.
    de fapt daca dadea lucrarea acasa fara stres putea lua zece si la mate si la fizica. la mate ia peste 9 dar a gresit la unexerciitiu pe care il facuse acu o saptamana iar la fizica a facut perfect din punct de vedere al rezolvarii pe baza de formule. cand a transpus in cifre si a inceput sa faca operatii aritmetice s-a ales praful. a rasolit 3/4 din rezultate. si asta e numai din cauza emotiilor,ptr ca in conditii normale nu i se intampla.
    oare cum or fi stat copiii aia cu procuratura pe cap, cu politia la usa.
    o supraveghetoare zeloasa l-a pus din cauza unei codite pe care o face la r sa rescrie lucrarea si la mate si la romana. a treia oara s-a revoltat si a venit sefa comisiei care a zis ca e ok.
    nu cred ca ai procedat bine cu articolul asta.
    zici ca esti funeriu sau boc…

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Iulie 7, 2013 la ora 09:42

      @Laurentiucat.Sefu,spune-i nepotului sa nu fie suparat pentru ca v-a avea ocazii nenumarate sa arate ce poate si daca e tare si pregatit va razbi fara probleme.Si rezistenta la stres e parte din orice examen.Despre cum e la altii,ajung iar la fie-mea…Cind a fost la un examen pentru marire de nota(altii dadeau restante)i-a sunat alarma telefonului in buzunar desi il inchisese.Au dat-o afara din examen imediat fara drept de apel…Despre copiat in partea aia de lume nu a auzit nimeni si nici nu incearca cineva ceva.Si acolo sunt camere peste tot si nu exista profesori spagari.Asta e normalitatea iar ce se intimpla la noi e balcanism timpit care produce timpiti pe banda rulanta.Mult succes nepotului,acum si mai departe!

      Răspunde
       
  • mihaix
    Iulie 6, 2013 la ora 00:09

    Vad acum ca Marea balbaiala si comunicarea proasta sunt si mai mari decat credeam:
    – purtatorul de cuvant al politiei in timp ce era la liceu: exista mandate de aducere de la judecat TB.
    – Purtatorul de cuvant al judecat TB : noi nu am dat asa ceva

    E bine asa. Pana la urma au existat sau nu mandate de aducere, sau au fost doar citati. Parerea mea este dupa ce am vazut declaratia unui procuror de la TB, ca nici una nici alta, si ca doar au incercat sa ii convinga sa vina de bunavoie sa dea declaratii, far asa tina cont, ca acei tineri nu vroiau , si de aceea i-au tinut acolo 3 ore, pana se convingeau ca , cu politia si procuratura nu faci dupa cum zice legea, ci dupa cum vor ei. Un fel de umflat de muschi, poate pica ca mustele 🙂

    Răspunde
     
  • SaveOurSouls
    Iulie 6, 2013 la ora 00:06

    Cata ipocrizie! Sa aduci ca niste delicventi niste oameni normali, copii chiar, victime ale unui sistem inapoiat de invatamant!

    Invatamantul romanesc este de slaba calitate, cu decalaj extraordinar intre teoria expirata pe care o preda (si o cere inclusiv la bac si facultate) si cerintele si competentele profesionale concrete ale societatii noastre. Invatamantul tot termanand chiar cu masteratul aduce doar teorie in vreme ce firmele vor practica nu teorie.

    Cui i-a trebuit vreodata in viata profesionala rezolvarea sistemelor de ecuatii, rezolvarea integralelor, aflarea derivatelor, calcule trigonometrice interminabile, numerele complexe? Cui i-a folosit in viata o limba moarta, franceza cand o omenire intreaga vorbeste engleza? Unde in viata a folosit cineva izomerie optica, Reactii de oxido-reducere, Reactii la catena laterala, in pozitia benzilica din chimie? Sau cui i-a folosit concret la job fizica cuantica,fizica nucleara, relativista? Dar din biologie cine s-a intalnit in profesie cu analizatorul acustico-vestibular, hemostaza si coagularea sangelui, circulatia limfatica? La istorie autonomii locale si institutii centrale in spatiul romanesc (secolele IX-XVIII)? Iar la limba romana cui i-a folosit invazia depresiva, sinucigasa, deliranta, scarbita de viata a poeziilor si romanele unor suflete chinuite care au sfarsit la azile, care si-au trait viata in localuri dubioase si ele sunt studiate de niste minori cu acordul parintilor ca fiind arta? Am enumerat extrem de putin din inutilitatea nociva a scolii pe cate TOTI elevii sunt obligati sa o invete.

    Invatamantul trebuie restructurat, regandit conform cu cerintele pietii asa cum este sistemul american, desi si el este in declin tot din cauza ruperii totale a sistemului de invatamant care este teoretic sau plin de teorii expirate cu cerintele si competentele profesionale ale joburilor in ziua de azi. Iar cei care pot protesta si schimba invatamantul sunt PARINTII! Doamne ajuta!

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Iulie 6, 2013 la ora 00:19

      Domnul meu, regret sa va contrazic dar, sa stiti ca acea teorie expirata, este extraordinar de importanta intr-o firma privata, sau la stat in cercetare.
      Intr-adevat ea trebuie dublata, triplata cu multa practica in laboratoare, cu proiecte , chiar si teoretice.
      Dar in viata profesionala a unui inginer: „in viata profesionala rezolvarea sistemelor de ecuatii, rezolvarea integralelor, aflarea derivatelor, calcule trigonometrice interminabile, numerele complexe? ” chestiile alea sunt obligatorii, de ex cineva care se ocupa de prelucrare de imagini, foloseste integrale, transformate Fourier, la fel cum proiectarea unei placi de baza , designul adica nu se poate face fara cunostiinte matematice avansate.
      Sa va mai zic inca una: in afara nivelul teoretic de la multe facultati este mult, mult mai dur decat la noi: si cantitativ si calitativ. Ceea ce facem noi ca matematici superioare in Politehnica , ei fac la un alt nivel, este adevarat, ca si practic, programare, matlab , etc,

      Despre chimie nu mai zic, oricine lucreaza in farma, stie ca e nevoie de ele. De ex firma Farmec din cluj , are angajati doctoranzi.
      Practica fara teorie nu se poate, si asta v-o zice cineva , care in Politehnica a cam chiulit la toate cursurile si a fost la toate laboratoarele, dar am invatat din cursuri, inclusiv cele de pe net de ex de la Berkeley. Care repet, contin mult mai multa materie, teorie si explicatii , decat cele romanesti. Dar sa stiti ca exista si la noi laboranti si profesori tineri, care adauga cele mai noi tehnici si teorii, deci nu e timpul pierdut.
      Deci problema nu e teoria prea multa, sau prea veche , ci faptul ca e prea putina, si practica mult prea putina.

      Răspunde
       
    2. dan onofrei
      Iulie 6, 2013 la ora 02:03

      DA cu D mare aveti perfecta dreptate cel mai mult trebuie rapid utilat cu mijloace didactice raportate la praCTICA nu teorii verzi pe pereti:Cine vrea sa aprofundeze si sa studieze polimerii sa o faca la scoli de chimie in rest strict la subiect:Si prioritate pe electrotehnica electronica si enregii recuperative si verzi:Trebuie vazut viitorul nu teoretizat trecutul de gen unkireac de la pasopt.Si cel mai impoirtant nu trebuie pus marfte pret pe invatat pe dee rost sau rezolvari standar ci pe gindirea clogica si pe analiza asatr5 pentru cei carte vor liceul :IOArv crwestul la meserii ca e nevopie püina peste cap xce ei adr meserii invatate cum mai comenatm in firme serrioase cu material didactic corespunzator ca in vest:Far vdiscutii altfel etimp ,mpierdut,mai ntrtece un deceniu si se vor sparghe capetele d epomanaca sistemul nu e bun :Scoala e buna acolo dar trebuie reformata si dotata cu material didactic corespunzator care ieftin nu este nici in vest.

      Răspunde
       
  • Xulescu
    Iulie 6, 2013 la ora 00:01

    Pai da Moise, trebuiau legati cu catuse la maini, lanturi la picioare, dusi in beciul Militiei, tunsi, rasi si batuti pana dimineata… dupa care trimisi la Canal; M_ma lor, vor sa sa faca faultate in loc de scoala de meserii…. ca noi de chelneri si de mecanici auto avem nevoie in tzara asta nu de ingineri si doctori…. burghezii, huooo!
    Auzi Moise, tu ce esti de meserie, avocat? Avocat bun, nu? Clientul tau l-ai lasa putin la tavaleala prin beciurile Politie (in care unii au si murit recent… )… mai ales ca vorbim de niste copii/tineri cu nervii ‘prastie’ de atata stres …. Cand o sa se arunce aia de la etaj ca mustele ce o sa le spui parintilor? Ca legea a fost respectata in litera si rigoarea ei?

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Iulie 6, 2013 la ora 01:25

      Autoritatile s-au contrazis şi s-au balbait confirmand faptul ca ocupantii functiilor din fruntea ministerelor sunt incompetenti, dupa cum s-a vazut cel mai recent in cazul accidentului din Muntenegru. Daca vreti sa sugerati ca le-ar trebui ceruta demisia s-ar putea sa aveti dreptate. Patria noastra are nevoie deopotriva de meseriasi (chelneri şi mecanici auto, precum spuneti, dar şi in multe alte profesii) , dar şi de ingineri ori doctori, fara ca una sa o excluda pe cealalta, precum sugerati. Ideea cu „beciurile politiei” este dramatica şi poate constitui tema unui film de fictiune, probabil, pentru ca nu a ajuns niciun absolvent la audieri, desi existau pregatite sali, personal specializat, psiholog etc. Pentru beciul Militiei de la DGP erau un pic cam multi. Este cred evident ca nimeni nu ia apararea autoritatilor care nu şi-au facut cum trebuie meseria (poate unii dintre absolventi vor ajunge şi politisti şi vor fi mai buni profesionisti), dar asta nu are nicio treaba cu condamnarea [publica] a unor infractiuni. „Copiii” sunt in covarsitoare majoritate majori şi sunt complici la darea de mita. Nu cred ca vreun parinte a dat shpaga fara stirea odraslei. Stresul nu pare sa fi fost cauzat de prea mult studiu, pentru ca in acest caz nu ar mai fi trebuit sa dea shpaga, poate sunt stresati la gandul ca nu-şi vor mai primi banii inapoi, ceea ce este de altfel firesc. Prin Rahova nu se arunca chiar asa de usor de la etaj lumea, pentru ca este in general obisnuita cu „organele”. La fel ca şi vecinii mei din Colentina, care daca este sa se arunce o fac fie pentru ca a-nselat-o-n amor, ori ca sa scape de taisul sabiei penjtru c-a fugit cu darul de la nunta şi-a fost prins. Ceea ce mi-as dori eu sa se intample este o actiune similara cu privire la shpaga data medicilor.

      Răspunde
       
  • laurentiucat
    Iulie 5, 2013 la ora 23:44

    moise, tu parca esti jurist… un articol revolutionar, cu spume si fara nicio justificare.
    -o ilegalitate nu se indreapta cu alta ilegalitate.
    -mariana ti-a raspuns ca exista o procedura in baza careia esti audiat la parchet.pun pariu ca o stiaia si tu…dar ai preferat altceva sa scrii,dupa cum se vede.
    – copiii aia erau la gramada, desi unii erau martori,altii invinuiti,unii erau majori, altii nu aveau 18 ani.
    -eu nu cred ca ai dori ca si copilul tau sa se trezeasca intr-un liceu in care politia vine si ia cu japca la ordinul procurorilor
    colegi, dintre care unii erau nevinovati.
    copiii aia nu fugeau, nu sareau gardul, aveau identitati si adrese.
    chiar daca au calcat legea, trebuie sa li s e respecte drepturile si libertatile civile.
    – la fel ca si acum un an, procurorii s-au facut de ras si au indus o tensiune ne necesara in randul parintilor si populatiei.
    – eu nu acopar hotia,copiatul… dar vreau ca sa se respecte legea, mai ales de catre cei pusi sa o apere.
    -in italia excesele magistratilor au compromis operatia „mani pulite” dupa care a aparut regimul berlusconi.
    – asa ca ai grija ce iti doresti…

    Răspunde
     
  • mihaix
    Iulie 5, 2013 la ora 21:54

    a fost o mare eroare mare de comunicare a politiei si procuraturii, care a dus la scandalul local, restul e circ balcanic finalizat prin pasul inapoi al procuraturii.Se pare ca nu au invatat nimic de la anchetarea referendumului, dar asa e cand niste oameni se cred zei, neavand nici varsta nici experienta.

    Răspunde
     
  • mihaix
    Iulie 5, 2013 la ora 21:47

    Un procuror inteligent ar fi incercat sa discute cu parinti inainte, sau i-ar fi chemat prin citatie pt a evita acest circ previzibil. Plus ca eu nu stiu unde ii luau sa dea declaratii pe toti cei 250 ca logistica era ffff greu si trebuiau impartiti. Din ce am inteles ei s-au dus acolo cu mandatele pregatite, dar nu le-au folosit, incercand sa intimdeze copii despartiti de parinti, si fara exp in lege si drepturole lor, sa vina sa dea declaratii.Probabil ca daca se foloseau de mandatul de aducere iesea tambalau si mai mare. repet mandatul e perfect legal chiar si daca martorul nu a mai fost citat.Eu sincer dupa faza asta, pt ca nu am fost anuntat ca parinte, nu mi-as fi lasat copilul sa dea declaratii, i-as fi zis sa declare ca nu stie nu a vaz nimic, nu are nimic de declarat. Acesti procurori au fost prwa agresivi, si desi legea le permite, trebuiau sa judece ca aceia sunt inca adolescenti, si ca o asemenea actiune rapida si in forta provoaca probleme, mai ales dupa stresul unui examen.ps si cunosc procurori si judecatori care dezaproba si ei metoda heirupista, nu legalitatea actiunii

    Răspunde
     
  • Constantin
    Iulie 5, 2013 la ora 21:42

    „…procurorul trebuie trimis acasă de către Consiliul Superior al Magistraturii. Pentru că el nu mai e demn de serviciul public al Autorităţii ci tocmai a fost transformat într-o cârpă de mai marii zilei. „_Lucrurile nu sunt tocmai atat de simple, domnule Moise Guran. Cristian Panait este inca viu in memoria colectiva. http://ro.wikipedia.org/wiki/Cristian_Panait

    Răspunde
     
  • alexandru
    Iulie 5, 2013 la ora 20:44

    oare acei parinti,acesti „discutologi” si ceilalti, care sunt de parere ca nimeni nu are dreptul sa ne intrebe de sanatate chiar si stuci cand este vorba de o ancheta in desfasurare, aveau temeri ca ai lor copii vor face ani grei de puscarie, aveau de ascuns ceva, pt ca altfel, de ce sa ne ferim sa damoexplicatie??? las ca de laaunl, cu constitutia noua nu vor maimergelaparchet pt audieri, ci vor mergedirectin parklament. atunci sa vedeti discutie.

    Răspunde
     
  • bejenaru gina
    Iulie 5, 2013 la ora 20:01

    sint o femeie invirsta si moldoveanca pe deasupra din roman nu cred ca guvernantii sint in masura sa ne trieze copii intru cit ei sant repetentii de serviciu ex antonescu crin 2 ani repetent la facultate consider normal sa ma implic in viitorul fiului meu.

    Răspunde
     
    1. cornel
      Iulie 5, 2013 la ora 20:20

      Cum adica repetent la facultate? Va rog sa detaliati si sa ne lamuriti.

      Răspunde
       
      1. laurentiucat
        Iulie 5, 2013 la ora 23:33

        antonescu a pierdut doi ani de facultate.
        unul ca sa fie cu sotia si sa primeasca repratitie impreuna( se practica in vremea aceea) si altul cand i-a murit tatal. antonescu fiind parasit de mama sa la o varsta frageda.iar pe tatalsau il adora.
        in schimb putem spune si o chestie pozitiva . a castigat olimpiada nationala de matematica inainte de revolutie.
        asta daca nu stiai.

        Răspunde
         
  • Nelu
    Iulie 5, 2013 la ora 19:21

    Avem o justitie de rahat ! Procuror impreuna cu smenar (cu mai multe cauze la activ) ajutatt de avocati fiind copiii judecatorilor, de mai bine de 10 ani vor sa-i ia casa tatalui meu in baza unei chitante de arvuna scrisa de mina care este modificata prin taierea unui cuvint ce schimba intelesul frazei.
    Astfel de justitie este un virus pentru societate !!

    Răspunde
     
  • speranta R
    Iulie 5, 2013 la ora 18:48

    Moise,bine ca mai sunt oameni ca tine(tot mai putini);coruptia a intrat adanc in creierul multor romani si vor sa traim ca in jungla;amintiti-le oamenilor de personaje din carti(Dickens)care umblau cu pantofi gauriti si se bucurau cand gaseau un cartof,dar,au ajuns profesionisti pentru ca si-au folosit mintea;cei care dau spaga ajung medici ce nenorocesc pacienti…..

    Răspunde
     
    1. cornel
      Iulie 5, 2013 la ora 20:17

      Unii medici primesc bani ca sa nenoroceasca pacienti. Pe astia eu ii numesc doctori criminali 100%.

      Răspunde
       
  • Mariana
    Iulie 5, 2013 la ora 17:57

    Moise, nu te supara, da de data asta n-ai nimerit-o. Exista in tara asta o chestie care se numeste cod de procedura penala. Rolul normelor din acel cod, din care cateva au valoare de principiu este inclusiv acela de a oferi garantii ca sunt respectate legile inclusiv de catre cei ce trebuie sa le aplice, adica de politisti, procurori si judecatori. Daca aceste reguli nu se respecta, ma intreb si eu cam ce mama naibii il poate opri pe nea gica sectoristu`(pardon, politzaiul de proximitate) sa salte de pe strada cam pe cine vrea muschii lui. Nici nea gica procuroru` nu are voie sa faca chestia asta cand si cum are chef, ci numai respectand procedura. Nu le plang de mila mucosilor prinsi cu matza in sac; dimpotriva. Mult mai grav mi se pare faptul ca, de ceva vreme, onor procurorii dna sar calu. Rau de tot. Ce s-a intamplat a fost un abuz.Daca au existat mandate de aducere, a fost abuzul parchetului, daca nu, al politiei. Am vazut comunicatul politiei: nu sunt invinuiti, nu sunt inculpati (elevii). Curat neconstitutional, da umfla-l??!!

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Iulie 5, 2013 la ora 19:15

      Chiar presupunand ca treaba asta e acoperita legal, acesti procurori au dat dovada de un hei-rupism extraordinar, si de o lispa de diplomatia crasa. Ca sa nu mai zic ca masura aducerii cu mandat, desi legala, nu avea rost , daca tinem seama de nr f mare de elevi, de faptul ca acestia sunt inocenti, speriabili, si ca era clar ca media va sari in sus.
      Repet desi poate fi legal, acei procurori s-au comportat ca niste oameni cu capul in carti, comunistoid, aplicand niste masuri exagerate si inflamand spiritele, deoarece putea sa iasa o bataie generalizata. Parerea mea este ca au vrut sa ii desparte pe copii aceia de parinti, sa le ia declaratii la cald, sa nu ii lase cu parinti sau avocati, ca sa scrie ce vor ei. Tactica militieneasca penibila, probabil facuta de un procuror abia trecut de inm sau de un fost politist , care nu gandeste inainte de a actiona, si repeta ca e legal ca un papagal.
      Oricum trebuiau sa isi dea seama ca aceasta actiune , desi poate va fi considerata legala, va reduce si mai mult acceptul populatiei de a coopera si ajuta procuratura in cazurile viitoare. In alte tari tocmai de aceea procurorii invata ca nu conteaza doar legea, ci si modul in care tratezi cetateanul. Despre faza cu dezbracatul fetelor si baietilor in aceiasi camera, nu mai zic nimic, pt ca daca e adevarata, e crancen

      Răspunde
       
    2. mihaix
      Iulie 5, 2013 la ora 22:02

      bine zis cu dna.se pare ca dna mocioaca procuror de caz chiar de acolo provine. deci nu ma mai mir de lipsa de inteligenta. se stie ce ajunge pe acolo de la tb. cei cu grade sau cei care fac compuneri literare

      Răspunde
       
  • bg1952
    Iulie 5, 2013 la ora 17:56

    PS.Toata lumea stie ca lucrarile de diploma se vand cu 300 euro.Credeti ca daca se stie,nu se mai vand? Atunci de ce sa nu cumpere si astia bacul?

    Răspunde
     
  • Dan (aVocatie.ro)
    Iulie 5, 2013 la ora 17:52

    Nu pierdem nicio ocazie ca sa ne facem de ras!

    Răspunde
     
  • bg1952
    Iulie 5, 2013 la ora 17:47

    Inca un ,,domn” care o fi cumparat diploma de bacalaureat isi da cu parerea.Daca a cumparat-o el de ce sa n-o cumpere si altii?Dovada ca fenomenul merge de sus pana jos in Romania.De-aia ne place sa fim balcanici,ca sa avem o scuza.Cat despre instrumentul politic numit procuratura,de origine sovietica aresteaza doar gainarii sau pe cei care n-au decontat unde trebuie.

    Răspunde
     
  • theo
    Iulie 5, 2013 la ora 17:36

    ochii la minge

    Răspunde
     
  • theo
    Iulie 5, 2013 la ora 17:36

    eu cred ca e o clasica operatiune de diversiune pt ca e de semnat acordul. grow up boys!

    Răspunde
     
  • ingame
    Iulie 5, 2013 la ora 17:16

    Sau puteau si mai simplu sa-i insire pe terenul de fotbal in sir indian, sa-i aseze-n genunchi si sa-i impuste-n cap. Macar stiam o treaba, bagam spaima-n generatiile care urmau sa dea bacu. Si musai sa fie totul filmat, cam asa, ca-n tarile civilizate.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase