Vom fi mai puțini, dar mai needucaţi

Publicat la data de de Moise

blog 1

de Moise Guran

Mi-l amintesc foarte clar pe premierul Adrian Năstase care, după recensământul din 2002, spunea că nu ne permitem să pierdem un milion de români, o dată la zece ani. Nu era vorba de românii din țară ci de toți românii, de cei vii cum se spune, indiferent că au emigrat sau nu, dar care au păstrat naționalitatea chiar dacă au plecat pentru o perioadă îndelungată.
Pe atunci încă mai eram 21,5 milioane dar veneam după un deceniu de crize, sărăcie și, să le spunem, rătăciri sociale, un deceniu în care natalitatea a scăzut înfiorător. Mare atenție, în 2002 încă nu începuse marele val al emigrației către Vest, căci Vestul ne punea restricții.

Deceniul care a urmat, primul din secolul 21 n-a mai fost la fel. Excluzând începutul și sfârșitul său, căci în primii ani de după 2000 încă ne lingeam rănile după o cruntă criză, iar în 2009 am dat în alta, România a avut permanent creștere economică, nivelul de trai s-a mai ameliorat, șomajul a scăzut la jumătate față de anii ’90. Din păcate sporul natural a rămas negativ chiar și în cei ani, iar astăzi pierdem anual doar din diferența dintre cei născuți și cei morți aproape 50 de mii de oameni. Subliniez, pe an!

Statistica oficială a anunțat totuși că în ultimul deceniu am pierdut nu 500 de mii, cum ar arăta sporul ci un milion și jumătate de români. Mai suntem puțin peste 20 de milioane, plus încă vreo 700 de mii care au plecat cu tot cu familii și care ar mai putea avea o vagă legătură cu țara. Rezultă că de alți 300 de mii nici vecinii nu mai știu nimic.

Acum să facem împreună un calcul pe care apoi tot eu îl voi demonta.

blog 2Dacă deceniile care vin vor fi la fel de bune ca cel trecut, ceea ce va fi greu că uite primii ani din ăsta au fost de criză, dar păstrând același spor natural negativ și aceeași rată a migrației, rezultă că în 2020 vom mai fi pe aici 18 milioane, că în 2030 vom mai fi 15 milioane, iar în 2080 țara va rămâne nelocuită. E aberant știu, iar genul acesta de apocalipsă a nației are valoare limitată. Asta pentru că ponderea celor care au cel mult studii inferioare sau deloc va depăși probabil 50% din populație până în 2015 și, paradoxal, există o șansă ca această categorie, mai prolifică decât altele, să întoarcă sporul natural la pozitiv, peste vreo 5-7 ani. V-ați liniștit? Este că nu v-am liniștit cu această informație…

Categoria: MOISE
Etichete: ,

Comentarii prin facebook

65 răspunsuri la Vom fi mai puțini, dar mai needucaţi

  • Alex G
    Iulie 6, 2013 la ora 02:40

    SEZ: A Special Economic Zone (SEZ) is a geographical region that is designed to export goods and provide employment. SEZs are exempt from federal laws regarding taxes, quotas, FDI-bans, labour laws and other restrictive laws in order to make the goods manufactured in the SEZ at a globally competitive price.

    Astea sunt nu numai in CHINA sunt in peste 15 tari! SI in CHINA stiit de cand sunt? Din 1980!! Asa ca..PCR-ul lor era muult mai dezvoltat la CAP si decat rusii! Cu perestroika lor..din 1984..

    ASTA ne trebuie si noua in Romania..mai ales ca nu mai suntem Comunisti acuma..si chiar suntem de „RASUL CURCILOR”

    Răspunde
     
    1. Alex G
      Iulie 6, 2013 la ora 03:01

      SEZ (continuare:):in principal au avantaje: 2+3,3+3 sau 5+5 ani adica: primii 3 ani nici o taxa..si apoi 3 ani taxa corporatista la 75% din cea NORMALA care e 15%. Adica va fi in 3 ani = ZERO taxe..apoi 3 ani..12.5%..si apoi 15%…si care si 15% e f scazuta..

      – Special Economic Zones (SEZ)
      There are 5 SEZ’s in China in the south of the country, the main tax benefits are:
      Corporate tax of 15%.
      A benefit of „2 + 3 years” which means an exemption from tax for the first two years and tax at the rate of 12.5% for the next three years.
      For certain projects in basic infrastructure, environment protection and energy there is a „3+3” years tax holiday.
      Under certain terms enterprises investing in integrated circuits production can get a „5+5” years tax holiday.

      – Pudong Zone (Shanghai)
      In the Pudong zone there are 5 development zones specializing in hi-tech, financial services, agriculture and more. The benefits are similar to those granted to investors in an SEZ.

      Benefits for new High Technologies:
      Such companies, in addition to 15%a reduced rate of tax are eligible to an additional 50% deduction for R&D expenses.

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Iulie 7, 2013 la ora 00:35

        stimate domnule Alex G-aveti dreptate perfecta in comentariui ceva mai mult decit inaltimea Everestului.Si pe linga asta tirguri economice pe specialitati unulo dupa altul si in toate zonele taRII -sint vcostisitoare dar scopt inmiit banii aducind si specialistii impreuna si oamwenii de afaceri.Aici in Germania sint un imens factor in cheiaq nsuccesului economic .Deci cit de multe tirguri-expozitii dar nu tiganii ci oragnizate profesional si apoi zone de comert industrial liber°°°°Un comenatriu la mare inaltime respect ,pacat ca il citati in engleza doar e un blog romanesc.

        Răspunde
         
  • Constantin
    Iulie 6, 2013 la ora 00:53

    „Vom fi mai puțini, dar mai needucaţi”_Este cum nu se poate mai potrivit exemplul reprezentat de Mircea Dinescu in context, cel care si-a desavarsit educatia prin „Stefan Gheorghiu” la fara frecventa. Calitatea „pamfletelor ” sale se apropie pana la identificare de cea a creatiilor jurnalistice ale lui VC Tudor, care abunda in trivialitate. Exista si public, fara indoiala, pentru ele, iar dl. Moise se refera in articolul domniei sale pe larg tocmai la acesta. Si la dezvoltarea lui.

    Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Iulie 6, 2013 la ora 09:19

      Volume publicate în limba română[modificare]

      Invocație nimănui, Editura Cartea Românească, 1971
      Elegii de când eram mai tânăr, Editura Cartea Românească, 1973
      Proprietarul de poduri (stampe europene), Editura Cartea Românească, 1976, 1979
      La dispoziția dumneavoastră, Editura Cartea Românească, 1979
      Teroarea bunului simț, Editura Cartea Românească, 1980
      Democrația naturii, Editura Cartea Românească, 1981
      Exil pe o boabă de piper, Editura Cartea Românească, 1983
      Rimbaud negustorul, Editura Cartea Românească, 1985
      Moartea citește ziarul, Amsterdam, Editions Rodopi, 1989
      Moartea citește ziarul, Editura Cartea Românească, 1990
      Proprietarul de poduri, antologie (1968-1985), Editura Seara, 1990
      O beție cu Marx, Editura Seara, 1996,
      Pamflete vesele și triste, Editura Seara, 1996
      Nelu Santinelu, Editura Seara, 1998
      Fluierături în biserică, antologie, Editura Seara, 1998
      Corijent la cele sfinte, Fundația pentru poezie Mircea Dinescu, 2004
      Opera poetică (2 volume), Editura Cartier, 2005
      Cele mai frumoase 101 poezii, Editura Humanitas, 2006
      Femeile din secolul trecut, Fundația pentru poezie Mircea Dinescu, 2010[1]
      Volume publicate în limbi străine[modificare]

      À votre disposition (București, 1982)
      A jóság rémuralma (București, 1982)
      Exile On A Peppercorn (Forest Books, London-Boston, 1985)
      Exil im Pfefferkorn (trad. Werner Söllner, Suhrkamp Verlag, 1989)
      Mircea Dinescu – Poèmes (Albin Michel Éd, Paris, 1989, avec une introduction d’Eugène Ionesco)
      Trente deux poésies de Mircea Dinescu (Gap, 1989)
      Titanic-Valcer (Budapesta, 1989)
      Ein Maulkorb fürs Gras (trad. Werner Söllner, Ammann Verlag, Zürich, 1990)
      De Dood leest de krant (Amsterdam, 1990)
      A halál újságot olvas (Pécs, 1991)
      Democrația naturii (traducere și prefață Ognean Stamboliev, Sofia, editura Hristo Botev, 1995)
      Szentségekből bukásra (Miercurea Ciuc, 2005) ISBN 9789736650772
      Szegek, ebek és szúró darazsak (Miercurea Ciuc, 2007) ISBN 9789736651762
      Bőröndnyi ország (Miercurea Ciuc, 2009) ISBN 9789736652561
      Este prezent în:
      Streiflicht – Eine Auswahl zeitgenössischer rumänischer Lyrik (81 rumänische Autoren), – „Lumina piezișă”, antologie bilingvă cuprinzând 81 de autori români în traducerea lui Christian W. Schenk, Dionysos Verlag 1994, ISBN 3980387119
      Testament – Anthology of Modern Romanian Verse – Bilingual Edition English/Romanian / Testament – Antologie de Poezie Română Modernă – Ediție Bilingvă Engleză/Română (Daniel Ionita, Editura Minerva 2012 – ISBN 978-973-21-0847-5)
      Premii literare[modificare]

      Premiul Uniunii Scriitorilor din România pentru debut (1971)
      de trei ori Premiul Uniunii Scriitorilor din România pentru poezie
      Premiul Academiei Române pentru literatură
      Premiul Internațional de Poezie, Rotterdam (1989)
      Premiul Internațional CET (Central European Time, Budapesta, 1998)
      Premiul Herder pentru literatură (1999)
      Premiul național de poezie „Mihai Eminescu” (Botoșani, 2008)

      Răspunde
       
      1. AndreiM
        Iulie 8, 2013 la ora 11:18

        Nu cred ca ii contesta cineva meritele lui dinescu (sa nu vorbim si de Academia Catavencu, o revista pe care o citeam cu placere), ci transformarea lui in „om de afaceri” cu plata pe persoana fizica pe drepturi de autor prin off-shore-uri. Iar acum inte 3 carnati, 2 ragaituri, 3 pahare de vin si 2 manele ne mai dam dizidento-spirituali si mai dam in cine e la moda. Iar daca vrei comparatii poti face intre el si Ana Blandiana.

        Răspunde
         
    2. laurentiucat
      Iulie 6, 2013 la ora 09:31

      si apropo…cand mentorul dvs, domnul guvernator basescu era „comandantul” flotei comerciale …adica om de casa al regimului comunist, pupincurist al pcr…
      dinescu era arestat la domiciliu si era socotit ca una din vocile libere ale romaniei ceausiste.
      ce-mi place mie la „marii astia democrati”, e faptul ca au memoria scurta si oprita acolo unde le slujeste parerea.
      spre rusinea lui, mircea dinescu a fost si portar la uniunea scriitorilor. poate de aceea are o exprimare neaosa.
      eminescu ca bibliotecar, a deprins dintre rafturile cu carti cuvinte „elevate” ptr opera sa mai putin cunoscuta.
      eu am un mare respect ptr opiniile lui dinescu, ptr ca a avut si are oua…chiar daca are si interese.
      in timp ce „idolii” unor „sfinti” de pe aci
      au doar „cuvinte” si nici alea aceleasi.asa ca sa nu vorbim de minima moralia in casa spanzuratului…
      faptul ca nu sunteti de acord cu dinescu e ok. dar faptul ca ii negati meritele e altceva.
      macar din recunostinta faptului ca puteti scrie liber aici, pe blogul lui moise si tot ar fi trebuit sa va abtineti la comentariul asupra omului. si asta atat timp cat eroii dvs sunt mult sub acesta.
      dar daca doriti sa facem o comparatie echitabila, deschid eu una.
      dinescu vs liiceanu( banuiesc ca sunteti fan).
      sa-mi spuneti cand doriti sa incepem.

      Răspunde
       
  • laurentiucat
    Iulie 5, 2013 la ora 23:24

    Pașol na turbinca, vidma!
    02 iulie 2013 Mircea Dinescu

    După ce a lăsat-o ciungă pe biata noastră patrie, tăindu-i mîinile și azvîrlindu-le la cîini, micuțul machitor asiatic s-a inflamat ca un apendice vînăt neoperat la timp și a rostit o frază mobilizatoare: “România trebuie să-și ia soarta energetică în propriile mîini”.
    Uite-așa s-a trezit tataia, la spartul balului, să danseze sîrba-n căruță de unul singur.
    Cînd stătea cocoțat la Cotroceni pe burlanul prin care se scurgea apa de ploaie, ne uitam la el cu duioșie, fiindcă zicea că-i gazoduct.
    Cînd scuipa cu dispreț în Marea Neagră poreclind-o lac rusesc, îl admiram pentru dexteritatea cu care naviga, călare pe o butelcuță goală de whisky, pe valurile imaginare ale Pacificului.
    Și cînd a trasat, vizionar, cu creta, pe terasă la “Cireșica”, axa Londra-Washington, am căzut în transă, de vreme ce nu doar în Mihai Eminescu se puteau croi planuri din cuțite și pahară…
    S-au dus dulcile vremi ale lui Kir Ianulea, cînd dracul, trimis de Talpa Iadului în inspecție pe Pămînt, era chiar un băiat de treabă, care, angajat slugă în casa unor creștini, muncea cît paișpe îngeri la un loc. Acum Ucigă-l Toaca are trese pe umăr, e fudul și privește chiorîș înspre noi.
    D-aia din coabitarea marinarului chel de apă sărată cu neamul de plugari trăitori între rîuri de apă dulce a ieșit chiar lucrul dracului. Că pe unde a călcat Băsescu s-a uscat iarba și s-a evaporat flota, a scăzut numărul vacilor cu lapte și a crescut cantitatea microfoanelor pe cap de locuitor.
    Deși știa că rușii au mai multe tancuri decît găini în bătătură și că pătlăgelele roșii vîndute pe mai nimic de țărani pe marginea șanțului ar putea ajunge pe tarabele din Urali, Băsescu a întors curul Rusiei și acum se plînge că Barroso nu i-a dat cu destulă alifie cînd s-a înțeles cu Putin pe la spatele lui.
    Pașol na turbinca, vidma,că ți-ai trăit traiul și ți-ai mîncat mălaiul!

    Răspunde
     
    1. cornel
      Iulie 8, 2013 la ora 10:06

      Interesant aspectul ala cu microfoanele.

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Iulie 10, 2013 la ora 09:26

      Apropierea de sfera oculta a serviciilor, mai ales din Est (cu microfoane cu tot) si Virgil Magureanu deasupra, s-a realizat prin intermediul socrilor lui, Ludmila Loghinovskaia şi Albert Kovács. Asa se explica si arestul la domiciliu al „rebelului” Dinescu, in timp ce muncitorii de la Brasov care si-au cerut salariile au fost torturati si ucisi in temnite. El a fost parte a sistemului, protejat al lui P. Gavanescu si a beneficiat de acelasi tratament din partea Partidului si Securitatii ca si I. Iliescu, S. Brucan, sau V. Magureanu. Lor nu li se putea intampla nimic rau pentru ca Zidul Berlinului trebuia sa cada, asa cum stabilise Gorbaciov, iar in Romania trebuia gasit un sprijin printre comunisti, membri ai aparatului de partid care doreau inlaturarea lui Ceausescu. Astazi prosper om de afaceri, M.Dinescu a ramas la fel de atasat de Rusia precum era si inainte de 1989, la fel cum VC Tudor a ramas atasat de cei care au apartinut fostelor structuri ai Securitatii, multi dintre cei care au complotat la inlaturaraea lui Ceausescu si l-au instruit pe M. Dinescu. Astfel se explica si similitudinea „pamfletelor” celor doi si coincidenta de limbaj, care gasesc si admiratori printre cei care se simt bine in gunoi si mizerie.

      Răspunde
       
  • VictorL
    Iulie 5, 2013 la ora 23:02

    Din 50 ca florile am ramas 3 ca coirile…Facuram socoteala si ne-a dat cu virgula iar autistul principal a luat-o tare inainte(prin balarii)si ne-a lasat pe toti in urma…Facind legatura si cu afacerea vinzarii Bacalaureatului constat ca tot o tara de timpiti a ramas Romania.Oameni care spun ca sunt plimbati prin lume si cu facultati absolvite isi dau cu parerea ca procurorii sunt de vina cind au incercat sa-si faca treaba.Doar in tara asta un procuror este intors din drum cind instrumenteaza un flagrant…In alte tari te ridica pe loc Politia,cum e si normal si apoi se pronunta judecatorul,in 24 de ore.Si la noi e la fel…De unde pina unde trebuie sa emita procurorul mandat inainte de a se petrece infractiunea,ce e Nostradamus?Din ce in ce mai putini si din ce in ce mai prosti…Prostia legalizata si tot ea face legile.Vai de mama noastra…

    Răspunde
     
  • Constantin
    Iulie 5, 2013 la ora 22:53

    „Este că nu v-am liniștit cu această informație…”_Ba sunt extrem de linistit cu informatia asta. Faptul ca ponderea celor care au cel mult studii inferioare sau deloc va depasi 50% din populatie până in anul 2015 nu numai ca va face ca aceasta categorie, mai prolifica decat altele, sa intoarca sporul natural la pozitiv, peste vreo 5-7 ani, dar sa aiba si performante tot mai scazute in plan profesional (si social in general), cu efecte negative asupra dezvoltarii economice (si sociale in general). Aderarea la UE a insemnat pentru tara noastra un salt calitativ fortat, care nu aurmat unei evolutii sociale organice, inclusiv in planul mentalitatilor. O evolutie naturala ar fi fost spre exemplu o rasturnare a disctaturii comuniste prin revolta populatiei, fara implicarea fatisa a fortelor externe, constituirea unei societati bazate pe o structura democratica si care sa evolueze pana la nivelul la care sa fi facut pasul spre UE. Occidentul (suis generis) s-a simtit pe de o parte vinovat de ceea ce chiar era, abandonarea Estului, pe care a dorit sa-l recupereze. A generat sfarsitul unui regim dictatorial caduc. A avut nevoie de spatiul, spiritul si vigoarea Estului in economie. Daca integrarea fortata va continua, odata cu crearea institutiilor va trebui creat algoritmul de dezvoltare care sa privesca inclusiv educatia, economia, sanatatea s.a.m.d. iar forurile europene stiu asta si actioneaza in aceasta directie. Asadar, „valoarea limita” este foarte posibil sa nu fie stabilita ca urmare a unui proces natural, ci ca o consecinta a interventiei factorilor externi. O redresare a economiei romanesti si accentuarea gradului de convergenta, ar putea determina o crestere a imigratiei. Dar ar putea constitui si cadrul necesar pentru o politica de sprijinire a cresterii numarului populatiei, inclusiv prin stimularea natalitatii, din partea autoritatilor.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 6, 2013 la ora 01:12

      stimate domnule Constantion -draga Costica -ffff.corect comentariu:Nici tara nu a fost pregatita de asa ceva (ba dimpotriva in naii 80 spre final ewar dince ion ce mai terminata pe toate planurile )nici vestul nu a avut in sertar nici un program realist comnpertent de aderare a tarilor din rasarit(care cum necum dar faceau prin CAER schimb masiv de marfuri) peste noapte la standard vest:Iar firmele in sine de aici din vest nu au dorit decit sa scape de concurenta si sa acpareze noi piote de desfacere care culmea erau si dezinformate si inghiteau oruice galusca (v-au vindut anui la rind apapcu colkoranti si arome sinteice de mar si voi aruncati mereloe pe ripa!!!hahahaha):DEci a fost un joc simplu la care numai politicieni puternic moral puteau sa ii contracareze cumva :Si cu fostul RDG s-a intimüplat la inceüput la fel:Au fost cumpoarati pe 1 DM ca apoi sa fie truncati la gunoi prin insolvente :Spun apoi adica dupa ce au incasat taxe puternice de la stat adica de la noi impozitele ontzribuabililor :caci asa a fost cine prelua ceva lua de la stat mai mult decit dadea si avea doar avantaje.Unii in graba si hapsineala s.au si prajit tare asa de exemplu seful anterior al firmei mele ultime care in anii 90 cind firmei lui aici ii mergea destul de bine s-.a repezit sa iai pe 1 marca o firma din RDG care s-a dovedit mai aopioj in 4 ani paguba curata ca era sa faca praf firma de aici din vest .FAceau produse de calitate mizerabila nu aui nputrut fi adusi la adevar:Asa s-a necajit de tarea ca s-a sinucis a provocat un accident frontal de circulatie -el in Mercedes 500 cu camion al armatei:A fost facut zob:Biata nevasta-sa ramasa singura cu capul in firma din vest abia a tras-o la liman din averea ei biata femeie:Eu ma inceput la ei in 2004 si inca nu isi revenisera munceam ca zevzecii ca sa ne salvam de la luna la luna si cu masini unelte f.performante eraqm imbatabili dar deabia si-a salvat pielea

      Răspunde
       
  • cornel
    Iulie 5, 2013 la ora 16:52

    Dupa parerea mea e nevoie de o politica Romania, cat mai urgent posibil, pentru ca altfel problemele cu care se va confrunta societatea romaneasca peste 20 de ani (ceasul ticaie si ticaie rau) vor fi foarte grave si pentru care nu prea vor exista solutii.
    Sporul demografic poate fi sustinut prin marirea alocatiilor pentru copii si alte masuri auxiliare cum ar fi: prima de la stat de 500 EURO pentru primul copil nascut(se poate lua in calcul si varianta pentru al doilea copil nascut – vezi aici familiile care momentan au un copil si nu indraznesc sa aiba al doilea copil din cauza greutatilor financiare cu care se confrunta) al unui cuplu si un ajutor de suplimentar de 100 EURO/luna pana la implinirea varstei de 5 ani (toata lumea stie ca perioada cea mai dificila, grea si stresanta in cresterea unui copil este atunci cand acesta este foarte mic).
    Beneficiile statului, peste 20 de ani, ca urmare a unor asemenea masuri vor fi mult mai mari decat cheltuiala facuta initial de la buget – vezi aici taxele si impozitele pe care le vor platii noii membri ai societatii, prin taxarea muncii si a consumului facut de acestia, si atenuarea sau eliminarea unor probleme grave determinate de imbatranirea populatiei si imposibilitatea sustinerii bugetului statului care trebuie sa plateasca pensii, salarii, educatie, aparare si sa mai faca si investitii.
    Fara asemenea masuri suntem dusi pe copca.
    E numai o parere.
    PS: Asta e o masura politica benefica, care va aduce voturi si care poate arata ca ce nu a facut 10 guverne Boc poate face un guvern Ponta iar in ceea ce priveste FMI-ul cred ca li se poate explica eficienta unei asemenea masuri si beneficiile SIGURE de care se va bucura bugetul de stat, nu imediat dar SIGUR peste 20 de ani (sper ca nu sunt atat de chiori cei de la FMI incat sa nu vada si ei un lucru atat de simplu si evident).

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 6, 2013 la ora 01:18

      stimate draga Cornel voi acolo aveti solutii si si aici s.a inceput:Femeile sa fie lasate sa ia copii la munca unde firmele sa organizeze crese si gradinite:DE asemenaea sa poata ca tatii cu remuneratie de la stat sa ramina cu copilul acasa daca nu il da la gradinita:
      Problem,a este ca cei tieneri swa se casatoreasca sau sa se cupleze si sa se imperecheze mai des ca daca fac ca la noi la moda GAy si lesby ca e cool si nu ai raspundserte atunci CIOao Italia!!!!
      Vorba dvs, e numai mo pßatrere .Deci cfred problema imperecheriki tinerilor ve mai comüplexa decit cea baneasca ;LA noi cel putin poate acolo sintei mai prolfici:Aici la noi turcii ce se mai inmultesc.

      Răspunde
       
    2. Adrian D.
      Iulie 6, 2013 la ora 02:07

      Toate bune shi frumoase in ce spunetzi , Cornel. Insa guvernele BOc, MRU & Ponta, guvernele care au semnat (sau vor semna) acorduri cu FMI nu tzin conta ca acei catziva lideri care au povestit una-alta despre negocierile lor cu Fondul au zis – la unison, de zici ca se vorbisera – ca in dialogul cu Fondul, cand ei vorbeau despre „dezvoltare pe termen lung”, primeu mereu cam acelashi raspuns: „long term development is not our problem. that’s your problem”.
      deci da, despre ce vorbeam?
      ah, da, despre ceasul care ticaie. sigur ca ticaie.
      numai ca that is not Boc & MRU & Ponta & IMF’s problem. That is OUR problem.

      Răspunde
       
  • Alex G
    Iulie 5, 2013 la ora 16:49

    Da normal! Cum am mai zis! O tara de tampiti!

    De lenesi si nesimtiti golani, si ….cocalari. Dar avem o educatie aleasa la MANELE! ho ho ho ho

    De aia si violenta asta de MAimuta coborata din copaci peste tot..ca ce te poti astepta de la cineva golani..si derbedei.

    SI mai e ceva: NU MAI ESTE SERVICIUL MILITAR obligatoriu! Si asta mai ajuta..

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 6, 2013 la ora 01:21

      bun coment stimate dle.Alex G dati-va la ei nu i lasati fiti incisiv !!!!!

      Răspunde
       
  • un turist
    Iulie 5, 2013 la ora 12:01

    Natalitatea este in regres in toata lumea industializata pentru ca si femeile vor sa faca cariera deci mai putini copii sau de loc. Va fi greu pentru Romania sa evite exodul in tarile vestice unde de acuma este un deficit de forta de munca fie ea calificata sau nu.Si aici este iarasi situatia financiara pe prim plan. Westul va absoarbe si pe acei”prosti si needucati” pentru ca si de ei este nevoie. Degeaba ai 5 ingineri care sa proiecteze o fintina si nu ai un excavatorist sa o sape.Nu va pune inginerul mina pe lopata,sapa sau alte scule cu coada de lemn care se spune ca nu sint bune pentru sanatate.Chiar de nu va economisi nimic in west acel muncitor necalificat va avea pe timpul sederi lui in strainatate un trai ceva mai bun ca acasa unde nu are nimic. Acele scene de exploatare si trai neomenesc sint raritati si jucate de medii la un nivel prea mare,de asemenea acele interviuri bine pregetite si platite. Adevarul este ca Romania are mai multi oameni care parasesc tara decit cei care se intorc. Tragic dar adevarat:Ce vor ajunge acei copii care practic nu au parinti cind au nevoie?????pentru ca cistiga existenta in strainatate.Se vorbeste de peste 8 milioane de Romani cu max. 8 clase dar nu se pune intrebarea DE CE?
    -@Moise. Imi place de tine foarte mult dar trebuie sa faci o mica difetrenta intre”invatat” si”educat”.Sint multi „invatati” de o nerusinare oribila -Vezi furturi spaga inselatorii jigniri samd.- si multi „neinvatati sau prosti” care sint cinstiti onesti si respectosi.

    Răspunde
     
    1. cornel
      Iulie 5, 2013 la ora 16:20

      Si cand te gandesti ca acum ceva timp (in timpul guvernului Boc) domnul presedinte Traian Basescu ne spunea la tv ca romanii plecati la munca in strainatate e mai bine sa ramana acolo o vreme decat sa vina inapoi acasa, asta in timp ce copiii lor plangeau acasa pe umarul bunicilor, care aveau grija de ei, de dorul parintilor, unii erau deja la scoala si nici nu isi cunosteau parintii. Interesanta abordare, ca sa zic asa.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Iulie 5, 2013 la ora 22:04

        Al naibii dom’ Presedinte!

        Răspunde
         
        1. laurentiucat
          Iulie 5, 2013 la ora 23:15

          dat in ma-sa!…

          Răspunde
           
  • moi
    Iulie 5, 2013 la ora 11:18

    Suntem de fapt mai putini. Am fost recenzor la recensamantul cu pricina intr-un oras mare. Inca de la instructaj s-a incercat obtinerea unui anumit rezultat. A venit secretarul primariei si ne-a spus ce important e pentru oras sa depaseasca 300 de mii locuitori si nu cumva sa nu recenzam si vagabondul care are vreo coliba pe raza orasului.
    Apoi a urmat sefa noastra de la INS. Au fost cazuri de locuinte efectiv goale, in care nu mai locuia nimeni de ani de zile. Si nu e vorba doar de cartiere cu case vechi, ci si de apartamente in bloc. Am primit unele date de la vecini si am trecut ca sunt in strainatate de peste 12 luni.
    Sefa de la INS a luat insa date de la evidenta populatiei si le-a trecut ca fiind locuite, doar ca sa iasa un anumit numar de locuitori.
    In final, am auzit ca orasul nostru tot nu a depasit 300 de mii de locuitori.
    Cred ca autoritatile centrale de la acea vreme s-au speriat de rezultatele privind populatia si s-au dat anumite dispozitii celor de la INS.

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Iulie 5, 2013 la ora 13:29

      Treaba cu nr min de locuitori are legatura cu maximul de fonduri europene , etc care se pot obtine. Sunt anumite praguri, si daca esti sub ele, adio fonduri pt primarii.
      Acum legat de cei plecati in afara, asta zis si eu, ca declaratia lui basescu si a basistilor ca cei plecati in afara nu au fost pusi, este falsa, fiindca multi au fost trecuti, pt ca nu au rezidenta in afara, ci inca in Romania, si rudele, vecinii i-au trecut. Deci nr dat de INS este cel putin mai egal cu realitatea, dar eu cred ca e mai mare decat cel, real, cu multi decedati, plecati definitiv, dublati …. Si atunci pragul de 50% a fost depasit, incluzandu-i si pe cei din afara, nerezidenti, care fac parte din listele permanente. Din pacate recensamantul nu este reprezentativ si folosit exact pt ce a fost el facut: pt administratie si statistica, tocmai pt ca a fost manipulat dupa cum ati zis

      Răspunde
       
    2. cornel
      Iulie 5, 2013 la ora 16:10

      Aveti perfecta dreptate sunt multe apartamente la bloc goale pentru ca proprietarii sunt plecati prin strainatate ca sa castige un ban – mai multe in provincie si mai putine in Bucuresti.

      Răspunde
       
    3. Constantin
      Iulie 5, 2013 la ora 22:01

      Ori poate ca suntem mai multi…In blocul in care locuiesc eu nu a venit nimeni cu recensamantul. Si se pare ca nu este singurul din Bucuresti.

      Răspunde
       
  • Gigi
    Iulie 5, 2013 la ora 10:23

    In momentul asta, in IT sunt angajati peste 200 de mii de oameni, in inginerie cam la fel. Numarul lor e in continua crestere. O buna parte din angajatii in cele doua domenii e reprezentata de romani reveniti in tara.
    Cred ca pe masura ce numarul de oportunitati va creste, si numarul romanilor repatriati va creste.
    Personal, observ de ceva timp tendinta multor romani plecati de a reveni. Lucrul asta ma bucura.
    Ca numarul de oameni fara studii e mare nu e o problema doar a Romaniei. E un trend global. Studiile sunt scumpe in vest, iar la noi sunt din ce in ce mai desconsiderate. Stiti vorba: partidul te vrea prost.

    Răspunde
     
  • victor crin
    Iulie 5, 2013 la ora 07:36

    Moise, vacanta placuta. Sper ca in calatoriile tale sa ai timpsi pentru perfectionarea in limba romana. Trebuie sa pui accent pe frantuzescul vis-a-vis care nu este oltenesc

    Răspunde
     
  • ROmanul
    Iulie 5, 2013 la ora 07:34

    Vedeti filmul Idiocracy din 2006.
    Este o comedie la care cu un ochi razi si cu altul plangi dandu-ti seama ca este foarte adevarat.

    Pe scurt cei cu IQ-ul mare care au o cariera o afacere abia daca mai fac cate un copil sau doi iar restul retardatilor se puiesc ca iepurii.

    Răspunde
     
  • bobu
    Iulie 5, 2013 la ora 07:28

    Cine motiveaza natalitatea scazuta cu nivelul de trai cred ca nu stie ce vorbeste.Luati domniile voastre in doua tabele separate pib-ul pe locuitor si nasterile la 1000 locuitori pe diferite tari si regiuni ale lumii si o sa aveti o surpriza foarte mare.La mijloc este vorba de o miscare daca o putem numi asa de valori intr-un anumit sens nu tocmai real si normal.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Iulie 5, 2013 la ora 22:24

      Pai tabelele statistice spun ca pe primul loc in lume in ceea ce priveste rata natalitatii se mentine (de mai multi ani) Niger cu o valoare estimativa pentru 2013 de 46.84 nasteri la mia de locuitori, urmat de mali, Uganda, Burkina Faso, Zambia, Somalia, Burundi si alte tari cu un nivel de trai la fel de ridicat, iar pe ultimele locuri se afla Japonia, cu 8.23, Monaco, Singapore, Germania, Republica Ceha s.a.m.d. Este adevarat ca printre ele se gasesc Romania sau Bosnia, ori Ungaria, dar nivelul de trai din aceste tari este incomparabil cu cel al tarilor din fruntea clasamentului. Este de asemenea adevarat ca rata natalitatii este influentata si alti factori, dar nivelul dezvoltarii economice are un impact semnificativ.

      Răspunde
       
  • bobu
    Iulie 5, 2013 la ora 07:22

    Nu ai dreptate ia de te uita pe structura pe virste a celor cu opt clase

    Răspunde
     
  • anne
    Iulie 5, 2013 la ora 04:26

    ‘Prosti da multi’ vorba lui Lapusneanu se pare ca nu se mai aplica in totalitate, scoatem din ecuatie ‘multi’. Lucrurile se schimba, prea rapid.Noua generatie nu are modele stabile si valori adevarate, nu putem sa-i invinuim ca au ajuns asa.Societatea si valorile se duc la vale, ne pierdem esenta si individualitatea.Traiul greu ne fac sa plecam, intelectualii in marea lor majoritate s-au evaporat pe meleaguri americane, englezesti, canadiene etc.Greu de inlocuit.Tinerii nu sunt motivati sa mai studieze, si pe buna dreptate cand realitate o confirma:la ce bun sa inveti 4 ani sa devii profesor , cand salariile sunt cum sunt si imaginea profesorului este cea a unui muritor de foame, ce ia spaga la bac si abia isi plateste datoriile.Trist.Doamne salveaza Romania!

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 6, 2013 la ora 00:49

      stimata doamna Ana-Dumnezeu iti da dar in traista nu iti baga:DAr parca e prea mare pesimismul daca picati in melancolie blegoasa chiar ca nu va mai salveaza nimeni ,darmite singuri:Ramineti curajosi si cu capul in sus:miine e tot o zi normala si o luam de la capat.
      Doamna Ana absolut peste tot in lume societatile se confunda de fapt cu problema lipsei de perspectiva si toti asteapza sa se intimple ceva ,o minune care nu se va intimpla:Fiecare tre sa lupte ca sa supravietuiasca dar nu avem voie doamne fereste sa picam in melancolie:E un rahat ,este adevarat dar mai bine cu rahat decit fara sau cu vreun razboi sau revolutii civile adica varsare de singe la oameni nevinovati.
      ACOLO aveti legi dar nu se respecta fiindca fiecaruia i-a intrat in cap ca e rege (sieste de fapt asastre safie fiecare sa fie regele lui),toti le stim pe toate si nu mai respectam nimic decit ce ne cvonvine personal:Deci ordinea si disciplina ar fi primul plus punct acolo si nu numai:Si asa vor veni vremuri mai c ritice grefate pe cresterea populatiei mondiale in timp ce noi Europeenii imbatrinim si nu avem rezerve umane tinere si calificate suficiete:Nici munca nu va fi mai multa ci din ce in ce mai putina asta e clar de 3 decenii de cind se rasautomatizeaza si eficientizeaza productia la nicel total de CIM si munca de birou.
      Deci vom fi si mai multi si si mai putina munca dar resurse naturale terminate care trebuiesc inlocuite cum ar fi plasticele din petrol cu plastice organice pe baza de plante :Deci numai cu capul se va conduce viitorul nu cu8 miorlaiala si cu Doamne ajuta:Nu ne poate ajuta nimeni (nici Dumnezeu in care tre sa avem credinta ca altfel sintem nimic si ne comportam moral cum se comporta multi in Romanica si nu numai) decit sa ne ajutam singuri cu capul si miini harnice .DAca sintem sanatosi reusim oricum.
      Dar voiam sa zic numai -nu e cazul si nu e loc de resemnare Doamne fereste veti reusi dar e un proces lung si dureros iar schimbarile au fost facute numai de papagali(e drept profesionisti) banuiesc multi comandati de concerne straine puternice sau obligatii strategice :Asa e moda peste tot pestele mare il maninca pe cel mic iar bietul Dumnezeu de cind il pomenim noi ca si crestini in istoria moderna nu a putut schimba cu nimic spre foloosul amaritilor aceasta lege clar nescrisa .CA pe fata nu e voie se spuna adevarul:Te lucreza pe la spate :Cu creme alunecoasae si frumos mirositoare :Un weekend placut cU Dumnezeu inainte si daca sintei in Romania vizitati minastiri,dau o stare de liniste totala,sint un paradis pe pamint.mergeti de exemplu la minastirea Rogoz sau la Cotesti dar sint mioi ion acea minunmata tara.Asdta vaapropo ca unu,l critica biserica ca are cheltuieli prea mari_NU iontelegea bietul pierdut in lume ca si restasurareac acestor minunate cmonumente ale istoriei NAtionale costa bani si de fapt creaza si locuri de munca :Dar ce sa ceri de la oameni dusi cu duhul aveti multi GAY intre timp acolo-sinteti evoluati aveti si love parade ca la Berlin -societate in curs cu lumea musioule :Ati luat moda de la americani ca e mai bien GAy si contra a tot ce e traditie cred ca daca scriu citeva rinduri de cod in Phyton sau JAva l-au prins pe Dumnezeu de un picior adica se considera ca nu mai au nevoie de nimeni ca ei sint lumea:IT-istii lui Gilma!!!care cind vor ramine fara baterii mor ca mustele ca altceva nu stiu sa faca

      Răspunde
       
  • Moromete
    Iulie 5, 2013 la ora 00:42

    Super @Moise.

    Stiam eu ca RO e o tara de analfabeti. Se vede cu ochiul liber. Uita-te in Parlament, administratie publica.

    Stii ce-i cel mai grav?

    Colegii mei de liceu, care ii consideram analfabeti si profesori la acelasi liceu (acum).

    In ultimii 2 ani, incep sa vad doctori analfabeti.

    Ehh … la asta te asteptai?

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 5, 2013 la ora 01:12

      ce parlament stimate domnule Moromete …mergeti din clik in clik pe You tube mai ales daca vreti sa cititi istoria recenta cu Ceausescu:Pai acolo invatati o limba romana ce nu ati invatat in doua facultati tehnice !!!!!SAu ascultati la TVRI o emisiune de consultanta juridica – Avocatul dumneavoastra sa auziti intrebari puse mai ales de moldovence (soldovensii) din fostul mediou rural romanesc ajunse prin Italia:VA luati si doctorate in drept!!!!

      Răspunde
       
  • laurentiucat
    Iulie 5, 2013 la ora 00:23 Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 5, 2013 la ora 01:35

      da stiamte laurentiucat .exact asta e adevarul ca in articol :De aceea se pune mare pret pe recuperare si aici intre timp este batalie ca la razboi pe deseurile recuperabile.Se extrage mult din asa zisul fier vechi :E ca si ce zicea domnul Guran cu CFR ul ca vrea sa isi vinda vagoanele:Si acolo otelul aliat de la osii nu e egal cu cel de la balamalele clapelor de incarcare(OL37)!!!!Deci sa vinzi en gros este o timpenie trebuie totul sortat atent ,aici se face automatizat cu sensorica capacitiva si apoi evaluata valoare reala:Deci fierul vechi Nu este egal cu fierul vechi..e o mica mare diferenta:NU mai vorbim de aliajele electrotehnice ca acolo deja e stiinta curata si aici se investesc mult in metode de selectare si rafinare la aliaje.DA e adevarat e ca in bancul, ala cu ce e casatoria -e un butoi de rahat si doar o lingura de miere.
      Se pare adica e cert la materrii prime sintem la capul butoiului de rahat ca mierea s-a dus dee mult.Aici e de retinut pentru ceio card vor ciostig ca pe durata sint bine inspoirati daca isi baga ecfonoimiilöe pe mdepozite dee materii prime _CUPRUL va fi din ce in ce maio scump si materialele magnetice pentru turbinele eoliene.
      DAr am mai discutat-o asta cine are bani sa ii puna in depozite la asa ceva in 20 de ani are pensia garantata mai bine decit la stat.

      Răspunde
       
  • laurentiucat
    Iulie 5, 2013 la ora 00:10

    „Am scazut mult, daca suntem 20 de milioane, avem o scadere dramatica. (…) Aici un singur comentariu se poate face, ca dragele noastre femei si dragii nostri barbati sa-si faca datoria fata de tara si popor, sa sporeasca natalitatea, pentru ca altfel, sigur, vom ajunge la un numar de locuitori foarte mic. Aici vine rolul Puterii de a crea conditii optime’, a spus Oltean.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 5, 2013 la ora 01:03

      BRAVO stiamter Laurentiucat -eu zic sa incepem cu cel mai stimulator stimulent -patul conjugal.Ai incercat pe pat de apa???!!!E alta senzatie sa nu ratezi (poate face guvernul un nou acord stand by cu FMIul pentru un credit masiv de paturi de apa!!!( ad a sa nu uit trebuie si asigurarea la inundatii ca riscul e risc mai ales la supraponderali si parchte scump in casa ):Vezi ca intre timp in zona metropolitana de unde nu locuiesc prea departe Rhein MAin Gebiet se fac excursii sexy organizarte :Rusii vin autocarer intrei:COsta 10 zile 1500 euro ,fetele trebuie platite separat la vizite si vaccinari -au si taxe flat rate cel mai mkieftin daca rezisti cu 5 femei oadat mai rau la ca harem!”!Am citit in ultimul ziar local de reclama de saptamina trecuta

      Răspunde
       
  • Dan
    Iulie 4, 2013 la ora 22:30

    faptul ca peste vro 20 de ani nu o sa mai fie nimeni pe aici sa plateasca pensile generatiei de acum care se afla la conducere e singura mea alinare cand vad atata coruptie la stat sau cand nu pot sa gasesc o slujba decenta.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 4, 2013 la ora 23:31

      stimate dan .-slujbele-adica sa fi sclavul altuia nu au fost si nu sint niocaieri(Ceausescu ar fi pronuntat nicairi) decente:Sclavul a fost si va reamine sclav mereu :DAr mai este o solutie pentru cei mai capabili dar nu smecheri cum, isi zic acolo unii:SA iti deschizi firma ta si sa fi propriul stapin: E din ce in ce mai grei azi ca mai mereu si nu se renteaza(mai ales azi):Ascultati la mine ca e baiat batrin :Tot sclav si sa le-o tragi tu lor cind le e mai bine :Le zici pa si pusi (ca inginer pleui in maxim 6 luni dupa pasi pusi poA Sa te BLOCHEZE MAXIM 1 AN LA UNELE FIRME DE CONCURENBTA EI SI???!!!))si te duci la altul:Credeti-ma ii facisa moara de ciuda …si cistigi si mai mult la noul stapin:In oirice caz tre sa ai nervii si organul TARE ca altfel te doboara ei vor doar ei sa te calareasca pe tine nu tu pe ei.Asta e legeajocului ,din evul mediou intirziat :Capitalisti.deh.Si inca cu diüplkome si masterate!!!!(pe hirtie cu rama pe perete in culori)

      Răspunde
       
      1. Dan
        Iulie 5, 2013 la ora 03:10

        Poate m-am exprimat gresit, ma gandeam la nepotismul existent, si la stat si in mediul privat. Daca nu e vorba de ceva de inalta calificare sau ceva foarte greu de facut totul e pe baza de „pe cine cunosti”, si m-am lovit de asta la firul ierbii nu asa, am citit pe undeva.

        Unul din motive e lipsa de locuri de munca, chiar daca e somajul la 7.5, gradul de ocupare al populatiei active e la 50%. Alte motive ar fi lipsa concurentei reale intre firme, si cum ar putea fi altfel cand statul ia 40% din economie iar banii pe care ii intoace numai pe competivitate nu sunt dati.

        Răspunde
         
  • Alex358
    Iulie 4, 2013 la ora 21:26

    D-le Dan Onofrei, nu m-am referit la ocuparea spatiului cu tancuri, mitraliere si napalm. Ci in mod pasnic, venind cu o putere financiara, o baza tehnologica si o educatie multiculturala bazata pe un cod etic. Dar in tara asta se pare ca armonia poate fi considerat un atentat la „siguranta nationala”.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 4, 2013 la ora 21:54

      stimate domnule Alex -acea tara ca toate din Europa au coduri etice -Ni le pun in mina deja parintii nostri pina sa mergem la scoala.dar acolo nu sint respectate pentru ca a fost tara luiii papura Voda in ultimii 20 dee ani -face fiecatre ce vrea si cum vrea:Deci nu e ordine si disci
      plina germana!!!Nu vrea nimeni asta acolo cicxa e prea rigid!!Deci trati in chaos organizat cu legi apostilate

      Răspunde
       
  • Alex358
    Iulie 4, 2013 la ora 21:12

    Si cea mai sigura metoda de crestere a natalitatii e un nou decret. Sa se interzica metodele contraceptive si avortul. Doar a fost testata metoda asta. De-aia traim intr-o utopie, nu ?

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 4, 2013 la ora 23:19

      deci stimate domnule Alex-in utopie traim de cind ne cinta ursitoareloe -nu stim -a fi sau a nu fi de aia oi fi limitat la minte si ca simplu german in virsta cu tendinte spre dementza(la noi batrinii asta e sport popular aici) -dar Sheakspeare ramine pentru mine unul din titanii gindirii lumii(greu dar imüosibiöl de copiat de altii…sint mai multi nu ii citez se stiu) exprimate in teatru- A FI SAU A NU FI….intrebarea e simpla -raspunsul .TAre complex. Nu era utopie ce comanda Amarutuli de CEausescu in anii 70 -ca femeile sa nu mai faca avort:Era realitate totala_:IN timp ce tigancile (Tot oameni ,si ce oameni!!!:::) faceau si pe atunci cite de la 5 copii in sus ,romanii bagati ion püriza de remarcabilul stzejar al CArpatilor si malte dealuri,germanii,grecii ,maGHIOARII ;EVREII si alte natioanlaitzati conlcuitoare pe atunci faceau doar 1 baby maxim 2.PArintii mei buni au avut 7 traiesc inca 6:PArintii sotiei au avut 7 traiesc inca 4.Nici unii nici altii in procvesul de procreatie nu s.-öau gindit sAn e facA carne de tun sau tzarani de trimis la sapa8CUM COMENTARATZI ASA ZIC OLTENII MUICA ):NU aveau nevoie :Se dusese-ra timpurile!!!De mult :Cu o generatie inainte.Ambii tati erau potenti ca asaaaaaaa era inainte dupa mww2 mai ales) si erai mindru sa ai feciori si fete .Si era minunat ca erau multi frati si surori nu ca fiimea care ma reclama si azi ca …tata bine era daca aveam un fratior sau o surioara!!!Deci despre de vorbim.HAi liberarea??!!SAu a fost numa o parree ca dom Cornel un copil minunat de pe blogul dlui Guran un alt coipil minunat dar oltenas.

      Răspunde
       
      1. Alex358
        Iulie 4, 2013 la ora 23:50

        Vad ca aveti o problema cu ordinea in sintaxa. Pe langa asta, m-ati pierdut cand ati inceput sa-l cam elogiati pe Ceasca. Sunteti absolut naiv, daca dvs. credeti ca Presedintele Etern a vrut sa mentina o structura etnica echilibrata. Exact carne de tun si oameni pt plantatii si uzine a vrut. TOTI dictatorii vor asta. Altfel s-ar lasa de „dictat”. Si acuma, daca tot sunteti adeptul masurilor extremiste, care sa vina de la un lider „luminat”(de preferat cu lanterna de miner), nu mai bine facem ca in Star Wars si propunem conceperea unei armate de clone. Asta asa, ca sa castigam razboiul cu depopularea si mentinem „Siguranta Nationala” ?

        Răspunde
         
        1. dan onofrei
          Iulie 5, 2013 la ora 00:06

          stimate domnule Alex ramin un naiv si la parerea mea:E numai o parere,vorba lui dom Cornel pe care eu mi-o mentin.Si–nimai pe dvs .nu am vrut sa va cistig desi sinteti simpatic foc:MA trimiteti la star WArs :Chiar asa de timpit nu am ajuns sa ma uit la asa ceva la 63 de ani ai mei:Am eu starurile mele pe linga casa!!! -ce imi mai trrebuie altele??!”!!IAr probleme de syntax ??? e posibil ,ma bucur ca mai stiu si atita romana dupa 30 de ani de departe de limba iatr eu PC -ul l-am folosit profesiuonal pentrui ascrie un mnemonic Siewmens S5 si S7 ,nu ma fiost vdactrilografa metoda oarba iaqr in Romania tine3retii melo si masinile de scris erau STRICT interzise :;Intrebati pe taticul si mamica dvs.Erau inregistrate la baietii cu ochii labastri si cu muschii tari din Baneasa

          Răspunde
           
  • Alex358
    Iulie 4, 2013 la ora 20:42

    Nu stiu daca e o problema atat de importanta ca vom disparea. Nu suntem o civilizatie extraordinara, in marea diversitate planetara. Scopul omului pe Pamant e doar sa se inmulteasca ? Teritoriul nu va ramane pustiu. Se vor gasi fiinte inteligente care sa ocupe si sa exploateze rational si armonios acest spatiu. Cred ca toata panica asta se datoreaza pericolului disparitiei „culturii” autohtone(doina, mamaliga, injuraturile de mama, pupat mana boierului). Sa nu uitam ca in trecut oamenii faceau copii, pentru a avea sclavi pe ogoare, nu ca sa lase ceva in urma. Dar e poate mai bine sa fim multi, needucati, bolnavi, dar mandri ca am salvat „tara”.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iulie 4, 2013 la ora 21:07

      TINERE ma scuzi dar modul de abordare
      atenteaza deja la securitatea si siguranta nationala _Altfel ..nu am cuvinte ..omul nu e neaparat facut sa fie stirpit de altii pe teritoriul sau lasat de mii de ani de predecesori si aparat cu viata…altfel ,romanii sint o natie europeena la fel de inteligenta ca toti ceilalti ,poate cu anume caractersitici mai traditionale(vorba dumitale -scuipa pe strada ,injura usor,sint pupincuristi .dar nu sint singurii in Europa si nu sint totio asas ,iar majoritatea saint de 1000 de puncte) dar are si marele imens avantaj caci acolo traind multe minoritati s-a creat in mod natural prin inrudire o baza genetica f.santoasa.Sigur mai sint si alte natii cum ar fi Rusii care la fel si mai ceva ca acolo s-au combinat mult si cu asiaticii.

      Răspunde
       
  • CRISTINA MARIA
    Iulie 4, 2013 la ora 20:21

    corectie :CATIFELAT IN LIMBAJ adica expresii mai putin agresive!

    Răspunde
     
  • CRISTINA MARIA
    Iulie 4, 2013 la ora 20:16

    Ori eu sunt obosita si trebuie sa intru in concediu,ori dv. ca realizator trebuie sa fiti putin mai catifelet in limbaj!!!(cuvantul „prosti” a devenit la fel de frecvent ca si in emisiunile lui Mircea Badea),”spaga”,misogina”; AM FOST JIGNITA IN DIRECT LA RADIO,departe de a avea o astfel de „calitate”..,cand am vorbit despre faptul ca un elev sau o eleva poate avea si alte atuuri in fatza societatii(ma refeream la un talent strict profesional:cantat,pictat,modeling..)iar mi s-a taiat macaroana : EH ,LASATI CA DESPRE ALTE ATUURI PREFER SA NU LE ADUCEM IN DISCUTIE…”cred ca or ma dezabonez de la Ora de BUSINESS or renunt la a intra in direct la RADIO definitiv.E GREU DE INGURGITAT JIGNIREA IN ULTIMA PERIOADA..nu stiu ce se mai poarta prin Romania dar jignirea ?!

    Răspunde
     
    1. Moise
      Iulie 4, 2013 la ora 22:36

      am catifelat.

      Răspunde
       
    2. mihaix
      Iulie 4, 2013 la ora 22:58

      nu i-a placut comparatia cu Badea 🙂

      Răspunde
       
  • cristina
    Iulie 4, 2013 la ora 20:12

    Natalitatea va spori atunci cand nivelul de trai va fi mai bun

    Răspunde
     
  • Has
    Iulie 4, 2013 la ora 20:08

    Ok: 8.89 mil. de persoane au maximum 8 clase, dar ce te faci cu restul, cu cei care au peste 8 clase doar pe hartie? Adicalea, mai pe direct fie zis, cu liceenii ori studentii care si-au cumparat diplomele pe bani multi?

    Răspunde
     
  • Paul
    Iulie 4, 2013 la ora 19:49

    In sfarsit, cea mai serioasa problema a Ro e abordata! Ar trebui mai des, poate chiar la fiecare emisiune.
    Deci ce facem, cum o rezolvam? Cum sporim natalitatea, cum ii legam de glie pe tineri? Poate in loc sa le plateasca statul cursurile universitare, sa le ofere niste credite de studiu care sa fie platite apoi oriunde ar lucra in UE? Ca daca e pe credit nimeni n-o sa mai faca o facultate doar ca sa aiba diploma.
    Poate cu banii economisiti se pot da niste alocatii mai mari pt. copii si mame?
    Ce masuri ati lua in locul lui Victor Ponta?

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Iulie 4, 2013 la ora 21:15

      Ponta trebuie sa faca un singur lucru: sa creeze un cadru bun pt antreprenori. asta include fiscalitate, legislatie , protejarea resurselor, justitie… de restul se va ocupa privatul

      Răspunde
       
  • moiseprostu'
    Iulie 4, 2013 la ora 19:38

    la Dii(numele folosit din vechime de rumani pentru Vidin) se vorbeste rumaneste. De altfel, inainte de a intra in razboiul de independenta, Imperiul tarist a propus Romaniei ca recompensa pentru a i se alatura gurile Dunarii si tinutul Diului(Vidinului), nematerializat datorita preferintei Romaniei pentru a lua Dobrogea. In rest, repet, MOISEPROSTU’.

    Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Iulie 4, 2013 la ora 19:45

      raule, tu esti?
      parca ai avea 5-6 ani…

      Răspunde
       
      1. Codru'Penal
        Iulie 4, 2013 la ora 19:58

        e Mircea.. 🙂

        Răspunde
         
    2. cornel
      Iulie 4, 2013 la ora 19:48

      Nu ne-ai lamurit deloc. Asta e numele tau?

      Răspunde
       
  • Marius Z.
    Iulie 4, 2013 la ora 19:34

    Corect,
    Zona Vidinului, fostul Diu (versiunea veche romaneasca), este cam 1/3 din Timoc, sau Marginea, care a fost impartit intre Bulgaria si Serbia.
    Sau in varianta antica, e fosta Tribalie:
    http://www.google.ro/url?q=http://www.miscarea.net/tribalia.htm

    Aici sunt si denumirile vechi ale localitatilor + harta si stema adoptata pe timpul lui Alexandru Ioan Cuza, daca imi amintesc eu corect:
    http://www.miscarea.net/tribalia.htm

    Răspunde
     
  • marius
    Iulie 4, 2013 la ora 19:27

    Moise, cei din Vidin care vorbeau romaneste nu erau neaparat bulgari, ci romani timoceni. Iti recomand sa treci podul si sa vizitezi toate satele de langa Vidin, in toate se vorbeste romaneste. Si nu doar acolo, in tot lungul Dunarii pana spre Nicopole.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase