Ora de Business: joi, 27 iunie 2013

Publicat la data de de Biziday

hidroelectrica

Emisiunea poate fi urmărită aici: http://www.tvrplus.ro/editie-ora-de-business-112621 precum și pe canalul BiziDay de pe YouTube.

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

25 răspunsuri la Ora de Business: joi, 27 iunie 2013

  • sanduCu
    Iunie 28, 2013 la ora 23:40

    ?

    Răspunde
     
  • OvidiuM
    Iunie 28, 2013 la ora 23:09

    legat de povestea cu plata amenzilor si cat incaseaza ministerul de interne din amenzile emise…

    ministerul de interne habar nu are cat incaseaza din amenzile emise! procedura standard: politistul de opreste, iti face proces verbal, te duci si platesti, esti OBLIGAT sa trimiti copie dupa chitanta de plata la politia care te-a amendat! daca nu trimiti chitanta, chiar daca ai platit, se considera ca n-ai platit amenda si, dupa un timp, „datoria” ta ajunge la primarie care te executa silit.
    prin urmare, chiar daca platesti amenda, pe baza de cnp si numar de proces verbal, statul habar nu are ce bani si de ce i-au intrat in cont si te executa silit! asadar, statisticile alea cu sumele efectiv platite din amenzi sunt o prostie.

    Răspunde
     
  • Adrian D.
    Iunie 28, 2013 la ora 20:20

    no, Polonia „natzionalizeaza” pensiile (!!!???), shi asta e „urat”.
    UK privatizeaza creditele studentzeshti… shi asta e fara indoiala bine.
    iar bdupa vreo 15 ani or sa se opreasca, or sa se scarpine dupa cap, shi, precum guvernatorul isarescu care a facut tot ce a putut ca sa taie salariile shi dupa aia sta shi se mira de ce nu creshte consumul, se vor mira ca ceva e in profunda neregula cu societatea britanica. dar nu vor shti prea bine ce.
    iar daca s-o gasi unul mai vartos la creier care sa „natzionalizeze” creditele universitaare, peste vreo 20 de ani, se va spune: „ce urat!”…
    Sic transit gloria mundi.
    http://www.newstatesman.com/economics/2013/06/danny-alexander-confirms-student-loan-book-will-be-privatised

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Iunie 28, 2013 la ora 20:26

      Despre impactul unei privatizari cretine, http://www.guardian.co.uk/money/2013/jun/13/raise-interest-rate-student-loans-secret-report
      No, care va sa zica, dobanzile studentzilor vor creshte RETROACTIV, dupa cat se pare (mama ce flamand e City-ul! da; altfel nu mai shtie sa faca bani decat ashteptand poate-poate pica vreo pleashca de la vreun guvern „pro-business”? Pai parca City-ul dadea credite shi facea bani concurandu-se… Parca…).
      ce mai e de comentat la asta?
      Ah, da, ca ne dorim un stat minimal, un stat flexibil shi ca privatizarile sunt da best ting, shi ca dupa ce au dat cu bota in balta cu privatizarea cqailor ferate, acum britanicii vor sa arate ca ei tot ca brazii…
      Acu’, noi , romanii, ce mai privatizam, ca sa ne comparam cu mandretzea asta de britanici?

      Răspunde
       
  • Chirita Aurelian Stefan
    Iunie 28, 2013 la ora 17:44

    D-le Cornel ,imagineazati efectul plasarii a 5 miliarde de $ in infrastructura rutiera ce trebuiau cheltuiti in 2 ani ,alte 5 miliarde $ anual timp de 2 ani in salarii ale angajatilor din mediu privat ca urmare a scaderi taxelor colectate de stat si 5 miliarde $ pt compensarea sumelor catre bugetul de stat.Cresterea economica a Romaniei ar fi fost probabil de 6-7% in 2009 si 8-9% 2010.Din pacate, experti economici ai F.M.I. si ai Guvernelor fac parte din alt secol.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 28, 2013 la ora 21:26

      Ce este mai rentabil? 100 km de autostrada garantata pe 5 ani sau o flotila maritima (4 vapoare de marfa si unul de croaziera).

      Răspunde
       
      1. cornel
        Iunie 28, 2013 la ora 23:25

        In Romania e mai sigura autostrada decat flota maritima. Cu flota maritima exista riscul sa vina cineva ministru la Ministerul Transporturilor si sa o faca pierduta pe nu stiu care meleaguri pentru ca e sechestrata peste mari si tari pentru neplata de taxe si impozite, statul nu mai vrea sa plateasca ca cica nu mai are bani pentru asa ceva si nava/navele respective sunt scoase la licitatie si sunt vandute pe sume derizorii la niste „baieti destepti”.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Iunie 29, 2013 la ora 22:02

          …mirsavie de vinduti…

          Răspunde
           
  • cornel
    Iunie 28, 2013 la ora 11:48

    Un articol interesant:
    http://www.zf.ro/business-international/comisarii-europeni-ataca-dur-guvernul-de-la-budapesta-din-cauza-restrictionarii-creditarii-in-valuta-11037348
    Ca sa intelegem si noi, mai bine, ce vrea UE si cum se doreste „binele” economiilor tarilor din UE, uneori (vezi aici cazul Greciei, care e de manual, si care iti arata cum te va ajuta UE atunci cand esti cazut la pamant, nu te poti ridica singur si ai nevoie de ajutor. Cred ca e mai bine sa nu ai nevoie de un asemenea ajutor, parerea mea).

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Iunie 28, 2013 la ora 07:33

    Evaluarea nationala din aceast an reflecta un mod superficial de tratare a educatiei de insusi Ministerul Educatiei si Cercetarii.Dupa rezultate vom ajunge la ,,concluzia” unei generatii exceptionale daca am face o analiza temporala.Nimic mai fals deoarece subiectele au avut un grad de dificultate mult mai mic.Oare ce competente au testat acest examen ?Cel mult cateva cunostiinte ,in dezacord cu ce se intampla in lumea civilizata.Romani spuneau ca pentru viata ne pregatim.Ajunsi in economia de piata firmele ii vor solicita cat mai mult pt a face fata competitiei.Oare d-l Remus Pricopie crede ca tineri vor beneficia de sarcini cu un grad de dificultate redus la locul de munca?Va disparea cecetarea peste 20 ani?Toti angajati vor fi la stat si aici se va mentine vechea lozinca? Daca are informatii sa le impartaseasca marelui public.In perioada predecembrista ,desi nu exista economie de piata, examenele aveau un grad de dificulatate marit an de an deoarece conducere tarii dorea produse competitive la nivel global iar cercetarea prin educatie era singura ce putea oferi acest deziderat. Peste 20 de ani romanii vor constata aceeasi stare de pauperitate pt ca semintele bunastarii au fost sadite in mod necorespunzator.Singura motivatie a acestui examen este stimularea consumului ca urmare a incasarilor suplimentare din meditatii iar pt aceasta ministrul merita un premiu din partea un ziar sau revista de specialitate..Intr-un guvern cu un plagiator avem un ministru al educatiei de un populism feroce.

    Răspunde
     
  • Adrian D.
    Iunie 28, 2013 la ora 01:01 Răspunde
     
  • Adrian D.
    Iunie 28, 2013 la ora 00:57

    Deci, cand Polonia „natzionalizeaza” pensiile private e … foarte urat. E o … shtire.
    Cand acceashi Polonie calaca in picioare ziaua de munca de 8 ore, nu e os htire – despre asta nu vorbim, nu ne intereseaza, shi in niciun caz – Doamne fereshte – nu e „urat”.
    Ashijderea, cand tzarile din est au impementat – la cerearea shtim noi cui – aiureala cu Fondurile de pensii private (fiindca pilonul de pensii private PROVINE nu din bani atrashi de companiile de asigurari in mod benevol de la angajatzzi, ci din baani care in mod normal mergeau la stat, in cadrul CAS-ului. Shi dupa aia ne miram ca avem deficita la fondul de pensii…), atunci nu s-a plans nimeni. Atunci nu a fost „urat”. ca bancile private au deturnat un venit al statului shi au facut profit pe seama lui… atyunci nu a fost „urat”. atunci a fost „frumos”, chiar daca, repet, acum stam shi ne miram ca avem deficit la fondul de pensii (ei bine, da, o par6e din acest deficit provine din Pilonul III de pensii, bani care se duc in sistemul privat).
    Nu vreau sa fiu intzles greshit.
    Nu am nimci impotriva fondurilor privaate de pensii – daca compania XXX, bine reglementata, imi propune o pensie privata avantajoasa, sunt de acord sa le cotizez lor (shi o buna paarte din PFA-uri prefera asta). dar daca compania XXX nu afce altceva decat sa traga banii pe care altfel i-ash fi dat statului, ma cam supar.
    Fiindca dupa aia tot eu trag ponoasele daca statul are deficit la fondul de pensii, shi e nevoit sa se imprumute ca sa-l acopere… asta in vreme ce marii asiguratori privatzi ishi freaca manuntzele, shi mai fac inca un profit pe seama mea, cumparandu-i statului bondurile.
    Asta…. nu mai e uraat?
    Eu zic ca e FOARTE urat.
    dar despre asta nu vorbim. nu e …. frumos.

    Răspunde
     
    1. Dan
      Iunie 28, 2013 la ora 05:09

      Vorbest de parca ar fi bani care ii cuvin statului. E urat faptul ca statul te obliga sa cotizezi la systemul lui de pensii falimentar, de care beneficiaza multi care nu au contribuit sa nu mai zic de politrucii care se perinda pe la casa de pensie. Frumos ar fi desfintarea systemului de pensii. Iar acei private rau sunt companii in care s-au investit multi bani, daca era asa simplu cum crede lumea oricine facea asta.

      Răspunde
       
      1. Adrian D.
        Iunie 28, 2013 la ora 08:02

        Dan no. 1 pana acum , niciun sistem de pensii de stat nu s-a dovedit falimentar no. 2 da, este foarte simplu, atunci cand o portziune din banii pe care altadata ii lua shui ii garanta statul este luata de sistemele private de pensii… dar garantzia este tot de stat. asta e un tun de nu se poate, sub ochii noshtri shi din banii noshtri.
        cat priveshte desfiintzarea sistemului de pensii… Ok, sa zicem ca absurditatea asta ar avea sens. shi ce pui in loc?
        sisteme de pensii private?
        urmareshte exemplul american.
        exista cazul a. firma este preluata de un „investitor”. primaul care dispare este „fondul de pensii”, „natzionalizat” de investitor. exista cazul b. firma plaseaza banii in CDO-uri cu triplu A care se duc pe copca. penssiile dispar.
        Experientza ultimilor 30 de ani documenteaza atat cazul a cat shi cazul b .
        Asta vrei?
        s-ar parea ca da.

        Răspunde
         
    2. cornel
      Iunie 28, 2013 la ora 09:42

      Aveti perfecta dreptate. Dupa mine Polonia a reparat o greseala mai veche a statului polonez.
      Problema insa ramane. Daca statul e corupt si hot, prin institutiile si sefii acestor institutii/companii si se fura/[fac cheltuieli nejustificate/capusesc] in final tot ai probleme cu banii pentru pensii, sanatate educatie, etc. Solutia e una singura, dupa parerea mea – aplicarea legii pentru hotii/coruptii statului cu putere de decizie si recurepararea prejudiciului produs. Altfel alergam in cerc si din cand in cand ne mai intrebam : „De ce naiba lucrurile nu se schimba, merg prost sau sunt mereu pe dos?”
      E, uite d’aia!

      Răspunde
       
  • cornel
    Iunie 28, 2013 la ora 00:52

    Halal afacere (vezi ce dobanzi si comisioane a platit Romania la imprumutul FMI de 20 mld. EURO):
    http://www.zf.ro/zf-24/romania-a-platit-deja-dobanzi-de-1-6-mld-catre-fmi-si-ue-cat-320-km-de-autostrada-11037968

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Iunie 28, 2013 la ora 01:01

      Imi amintesc ca am tot spus ca dobanda platita DEGEABA la FMI pentru nisshte bani pe care – in cea mai mare parte – NU I-AM folosit este un tun dat pe seama statului roman la care niciun afacerit privat nu a indraznit vreodata sa viseze.
      am spus ce am spus… degeaba. Banii s-au plait, se vor mai plati… shi8 ce e inca shi mai ridicol este ca noi inca mai credem ca Fondul ne-a dat bani. E de fapt taman pe dos.
      I-am plartit ca sa ne puna economia pe butuci.
      Bine zis … „halal afacere”.
      sau, vorba lui tanse, „shi cu asta, ce-am facut?”

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Iunie 28, 2013 la ora 01:13

        domnui Adrian -TOt marele regretatul Tanase mai avea o vorba -strainii cind ne viziteaza
        intre ei se decoreaza.
        BEaU ;
        Benchetuiesc .
        Eu platesc.
        GAnz einfach sooo.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Iunie 28, 2013 la ora 21:28 Răspunde
           
      2. cornel
        Iunie 28, 2013 la ora 09:18

        Ca sa realizam cat de rau si-a dat guvernul/guvernele Boc cu stangul in dreptul, in legatura cu imprumutul de 20 mld de EURO de la FMI, ar trebui sa ne imaginam care ar fi fost efectele economice daca in loc sa se plateasca acea suma colosala, care reprezinta dobanzi plus comisioane, la un imprumut de la FMI care nu a folosit la NIMIC adica efect ZERO pentru economia romaneasca care are nevoie de dezvoltare, acea suma sa fi reprezentat un ajutor pentru companiile de stat si private – adica cine e la zi cu platile la taxele si impozitele catre stat la data X (in special cele pe munca) sa beneficieze de o reducere de 20% a acelorasi taxe pentru anul urmator. Adica cu alte cuvinte o incercare de sustinere/resuscitare a economiei romanesti si nu o frectie la un picior de lemn, asta vizavi de acest imprumut de la FMI. Nu mai adaug aici ca guvernul/guvernele Boc nu au luat nici o masura de stimulare a economiei romanesti, prin crearea de locuri de munca in special, si de sustinere a locurilor de munca deja existente in perioada de criza prin masuri de genul prezentate mai sus, adica cine e la zi cu plata taxelor si impozitelor sa le oferi o reducere pentru viitorul an, adica pentru anul 2010 sau 2011, cand economia romaneasca resimtea criza din plin prin lipsa/scaderea de comenzi si prin greutatile date de taxele si impozitele prea mari percepute de statul roman, in special pe MUNCA, adica pe munca FISCALIZATA.
        Si in final te intrebi : „De ce toata lumea (cetateni si companii) a fost nemultumita de guvernul/guvernele Boc?”
        Uite d’aia.

        Răspunde
         
    2. cornel
      Iunie 28, 2013 la ora 10:29

      Dobanzile si comisioanele ce trebuie sa fie platite de Romania la imprumutul de 20 mld de EURO de la FMI sunt in suma de 2,74 mld EURO.
      Si cand te gandesti ca unii sunt in dilema cu reducerea TVA-ului la paine care strict matematic ar aduce o gaura la buget de aprox 60 milioane de EURO pentru anul 2013, facand diferenta intre TVA-ul actual si TVA-ul redus, adica cel de 9%.
      Daca nu ar fi de plans sigur ar fi de ras avand in vedere deciziile guvernului roman care ar trebui sa urmareasca reducerea evaziunii fiscale, sprijinirea economiei fiscalizate si un climat economic normal prin prisma taxelor pe care trebuie sa le plateasca cetatenii romani pentru asigurarea conditiilor minime si decente de supravietuire prin prisma costurilor necesare pentru acestea (hrana, imbracaminte, incaltaminte si plata cheltuielilor de intretinere).
      Dupa parerea mea ar trebui redus TVA-ul si la serviciile de baza pentru cetateni, adica pentru : apa, gaze, curent electric si servicii de salubrizare. Bineinteles acest lucru se poate intampla numai daca guvernul roman va decide ca soarta vietii cetatenilor pe care ii reprezinta reprezinta o prioritate pentru tara.

      Răspunde
       
  • Adrian D.
    Iunie 28, 2013 la ora 00:17

    Moise, nu shtiu de unde atzi tras concluzia ca „ne-am despartzit de FMI”. Vreau sa cred ca shtitzi ceva ce eu nu shtiu… insa pana una alta, tot ce am facut e ca am incheiat „cu succes” un acord.
    Madam lagarde tre’ sa vina la bucureshti in iulie. Ea se va intalni cu dl basescu, cu dl Ponta , cu dl isarescu (-ce surpriza!),shi imi vine greu sa cred ca vor discuta despre schimbarile climatie, asha, melancolic, la un ceai la ora 5.
    Din cate shtiu, suntem in pre-negocierea unui nou acord, negociere care va demara – daca imi amintesc bine – dupa 30 iunie, asha ca pana nu vad, nu cred ca „ne-am despartzit de FMI”.
    Shi nici nu am observat veo declaratzie publice in acest sens. Iar acelea care exista, de la dl Ponta la dl basescu, spun toate ca „ne dorim un nou acord stand-by”.
    Mai departe, observ ca atzi preluat concluziile acordului SAR.
    Nu shtiu, zau, ce „reforme” voiatzi sa intreprinda Fondul in Romania, shi nu s-au intreprins. Reforme in genul poveshtii de la spitalul din Drobeta? Shi nu shtiu cum de v-atzi putu inchipui ca privatizarea CFR amrfa s-ar fi putut face altfel, shi chiar daca s-ar fi facut altfel… cum anume ar fi fost o reforma?
    adaug, en passant, ca o privire simpla la toate privatiozarile facute EVER de catre FMi & BM au o trasatura comu8na: statul preia pierderile, privaatul – indiferent ca il cheama Gruia sau Deutsche bahn – scoate doua firfirici din buzunar apoi… Dumnezeu cu milaa. Daca privatul e seiros (ca Renault), poate ca din dezatsdru asta iese ceva, daca nu (ca majoritatea investitorilor din Romania & alte zari), compania respectiova este vanduta la fier vechi. Sau… daca vorbim de un monopol,. pretzurile se duc la cer.
    mai departe, daca dvs. credetzi ca FMi a fost in cardashie cu politicienii… e foarte bine. Shi a fost in cardashie cu ei shi in 2010? Cred ca aceatsa „cardasshie” prost intzeleasa shi-a aratat bien efect6ele dupa alegerile din 2012, shi nu ma mir ca PDL=-ul nu a intzeles nici pana in ziua de azi ca tocmai „acea cardashie” i-a lovitb de nu s-a vazut. Cum sa priceapa … cei de la PDL daca pana shi dvs. ca FMI a fost in cardashie cu politicienii?
    FMI a fost in cardashie cu cineva, asta e adevarat: cu BNR, cu bancile private, a fost in caradashie impotriva poporului popoprului roman (shi nu numai, ca FMI face ce face peste tot pe unde merge, nu doar in Romania), a lasat impresia cafost in cardashie cu politicienii (dar nu a fost. Repet, rezultatul alagerilor nu a fosst intamplator).
    Shi inchei, spunand: daca dvs. credetzi ca ce shi=-a propus FMi sa faca in Romania (sau in Zambia) au fost reforme, e foarte bine.
    Avem un viitor luminos in faztza.
    daca dvs. credetzi asha, atunci ce sa mai ashteptam, de la dnii Ponta sau Basescu?
    PS Nu am ashteptam sa nu cititzi nici macar un rand din scrisorica aceea de demisie a lui Davison Budhoo. Shi ma simt, cumva, dezamagit.
    Fiindca acolo nu era o cestie de teoria conspiratziei. Ci un document foarte important- shi pe nedrept, dar nu intamplator – neglijat, care explica in ce constau practicile standard ale Fondului.
    care prctici… hnu au fost cu mult diferite in Romania anului 2010 fatza de Trinidad-Tobago in 87.

    Răspunde
     
  • Robert
    Iunie 27, 2013 la ora 22:38

    avem nevoie de un sistem nou la nivel global !!! sistemul monetar este vechi, nu mai face față cerințelor de astăzi, avem o technologie robotizată destul de avansata incat sa facem o schimbare. totul depinde de noi.
    Sper foarte mult ca acest subiect sa fie abordat si în emisiunea dumneavoastră.
    Adevăratele cauze și soluții le găsiți pe :
    http://www.thevenusproject.com/

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Iunie 28, 2013 la ora 01:19

      domnule Robert -roboitizata ,robotizata dar plin de virusi de toate genurile cu escroci ca cei de la Rimnicu Vilcea si peste tot in lumea virtuala:Deci ce e in mina nu e minciuna prefer pensia mica la purtator decit plati in internet, aia mari isi permit sa piarda, eu un amarit NU:

      Răspunde
       
      1. Robert
        Iunie 28, 2013 la ora 18:23

        dl dan onofrei, m-ati inteles gresit, eu ma refeream la eliminarea a sistemului financiar intreg, nu doar la bani, la tot sistemul asta monetar bolnav construit pe minciuni, putem construi o lume mai buna unde toate resursele sunt folosite inteligent,reciclabil si toata lumea are acces la tot gratuit, unde diferenta de valori nu se face prin bani, prin coruptie si minciuni. va rog uitativa la filmul din link http://www.youtube.com/watch?v=KQCL7gWI8vM

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase