Europa o vrea pe Merkel … mai puțin serioasă

Publicat la data de de Moise

merkel plasma

de Moise Guran

Aflată în campanie electorală doamna Angela Merkel împarte în stânga și în dreapta promisiuni de investiții publice, face poduri și șosele, promițându-le în fapt nemților locuri de muncă, cu condiția să îi voteze partidul. Deștepții de la Wall Street Journal au făcut o listă cu promisiunile doamnei Merkel, le-au evaluat, le-au adunat și au ajuns la concluzia că sar de 30 de miliarde de euro. Doar ca să aveți așa un ordin de mărime, asta înseamnă cam cât veniturile statului român într-un an întreg. Neamțul are două lucruri în viață la care ține – slujba sa și berea de după.

Politician abil, Merkel nu umblă însă din land în land să-l mituiască cu bere, cum ar face poate un politician de la noi, ci îi oferă slujba. Berea și-o ia și singur dacă are cu ce. Dar nu asta este problema care îi îngrijorează pe economiști, ci o altă diferență dintre politicianul german și cel român aflat în campanie. Dacă promite investiții, drumuri și poduri, doamna Merkel chiar le va face. Iar sumele sunt atât de mari încât Germania va intra pe deficit, încălcând ea însăși principiile pe care le impune celorlalte țări europene. A mai făcut asta și în 2009 iar efectul a fost un impuls economic atât de puternic încât nici Germania nu putea să îl susțină fără creșteri de prețuri. Dar când cresc prețurile tot Germania face presiuni asupra Băncii Centrale Europene să crească dobânzile. Numai că Germania nu e singură în zona euro, iar dacă celorlalte țări, gâtuite de austeritate le mai crește BCE și dobânzile rezultatul nu poate fi decât recesiunea. Pentru ceilalți, nu pentru nemți.

Și uite așa ajunge restul Europei să-și dorească de la doamna Merkel să fie un politician mai puțin serios. Ori să fie mai puțin fermă când cere altor țări să nu se împrumute, ori mai bine să nu promită nemților investiții dacă știe că are de gând să se și țină de promisiuni.

This entry was posted in MOISE. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

37 răspunsuri la Europa o vrea pe Merkel … mai puțin serioasă

  • Chirita Aurelian Stefan
    Iunie 29, 2013 la ora 15:25

    Viziunea cancelarului german se reduce la aplicare teoriei keynesiene fara a intelege subtilitatile acestei crize , un pic prea mult pt o persoana cu atitudine voluntarista a premierului german. Germania beneficiaza de o retea de autostrazi pintre cele mai performante din lume in conditile in care nu turismul este punctul forte al Germaniei(12.813 km) la o suprafata de 357.121km patrati.Construirea unor noi autostrazi ,binenteles cele cu traficul cel mai mic ,fiind ultimele,va impovara bugetul de repartii si va mari taxele de autostrada.Solutia podurilor pare mai judicioasa, dar ma tem ca ne aflam intr-o situatie similara datorita existentei unui nr mare de poduri.Ce ar trebui facut pentru revitalizaze sectorului de constructii in Germania? Un mic ajutor pt un cancelar atat de ,,mare”.Bayern Munchen a vandut biletele(sold-out) pt 16 meciuri din 17(situatia de acum o luna) in unele partide avand solicitari pt o capacitate de ~3 ori mai mare.Noile stadioane vor avea capacitate 120.000-190.000 de locuri(Germania mai putin Munchen) )iar cel din Munchen 220.000-260.000 de locuri.Avantaje:
    1) Se pot organiza manifestari artistice ,sportive ce va conduce la amortizarea rapida a investitiei.
    2)Se vor vinde loje cu inscriptionarea sponsorului principal-plata anticipata pe cel putin 10 sezoane si un numar mare de locuri in loja precum si 16 -18 sponsori secundari minim 3 ani cu un numar mai redus de fotolii.
    3)Lojele individuale pot atrage mai multi bani decat taxele pe autostrada.,deoarece taxele pe autostrazi nu se plateste in functie de capacitatea motorului sau de puterea acestuia.
    4)Se construiesc parcari la marginea marilor orase -se creaza noi locuri de munca si se reduce poluarea prin folosirea transportului public.
    5)Se reduc cheltuielile comaniilor cu transportul produselor pe noile autostrazi.
    6)Germania benficiaza de un transport naval intern important astfel incat impactul economic al noilor autostrazi este redus.
    Varianta de campionate regionale :
    1) Divizia Atlantic -7 din Anglia ,2 Scotia ,3 Portugalia ,3 Olanda ,2 Belgia , 6 Germania.
    2) Divizia Mediterana -6 Spania ,6 Italia ,5 Franta ,2 Grecia ,3 Turcia.
    3) Divizia Central -Europeana – 4 Elvetia ,4 Austria ,3 Cehia, 2 Ungaria , 2 Croatia , 2 Slovacia ,1 Slovenia ,1 Bosnia ,1 Muntenegru, 2 Albania.
    4) Divizia Nordica – 3 Danemarca , 2 Norvegia , 2 Suedia , 2 Finlanda , 2 Estonia , 2 Lituania , 2 Letonia
    5) Divizia Estica – 6 Ucraiana ,5 Polonia , 5 Romania , 2 Serbia , 3 Bulgaria , 1 Moldova .
    6) Divizia Urali- 10 Rusia , 2 Belarus, 2 Georgia , 2 Armenia,2 Kazakhstan ,2 Azerbaijan .Pt. a compensa numarul mare de echipe din aceasi tara divizia Urali se imparte in Divia Vest si Est Urali cu cate 10 echipe din care cate 5 rusesti si in etapa a doua se desfasoare play-off si play-out cu cate 10 echipe.
    7) Divizia Est -Mediterana – 6 Israel , 6 Cipru .
    In Champions League se joaca optimi de finala (din primavara) divizia Atlantic -6 reprezentante, divizia Mediterana 6,Divizia Urali 1, Divizia Estica 1. Partide preliminare:1) loc I din Div. Central – Eu -loc I div. Est-Med , invingatoarea – loc II div Estica .
    2) loc 1 Div. Nor – loc II Div Urali.
    3) Invingatoarele dintre parcursul 1 si 2 pt al 15 loc in L.C.
    4) Pt loc al 16 loc in L.C. loc VII Div. Atl- loc VII Div Med.

    Similar se procedeaza pt Europa League cu mentiune ca vor exista doar 16-mile competitiei (primavara ) cu numarul dublu al reprezentantelor Diviziilor.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Iunie 26, 2013 la ora 23:43

    Citeva zile in urma, va povesteam ca in state iar au inceput valurile referitoare la 9/11. In acelasi timp se tulburau apele in jurul „the secret rulers” din Bilderberg Group. Nu este vorba de o persoana sau cinci. Sunt zeci de organizatii fara culoare politica, si asta trebuie sa fie clar: este vorba de dorinta oamenilor de a impiedica pe viitor masacrele in interesul meschin de imbogatire. CNN, Google si multe alte mijloace din media americana, canadiana, germana, britanica sunt angrenate. A doua zi, dupa ce va scriam pe blog despre opiniile unor profesionali despre aspectele tehnice in care a evoluat „atacul”, orice discutii au fost sistate. Serviciile secrete isi fac datoria. Totusi oamenii nu pot fi inabusiti. Multi si-au pierdut rude si prieteni la turnulete, multi si-au pierdut si continua sa-si piarda copii in razboiele nimanui. Vad ce suferinte sunt numai din pierderile de la Munte Negru. Se gindeste cineva la tinerii romani din afganistan, sacii de plastic continua sa soseasca in America dar nu se permite publicitatea. Oamenii nu mai vor sa moara, nu mai vor sa n-aibe ce pune pe masa copiilor, si multe altele pe care voi le tratati ca pe … probabil ceva ce ar trebui sa fie asa… Nu vorbim de succesele tehnice ale nimanui, nici de atitudinea „nepotrivita” a unor nemultumiti, si nici nu criticam pe cei care isi fac datoria umanitara de a incerca sa scoata la lumina secretele mirsave. Imi pare rau sa vad atita ne…ne… Trec peste astea, vedeti in ce mocirla e tirita Europa si Romania. Ii criticati pe politicienii romani? Pai dupa cum vad, voi ati face exact la fel! Cum numim asta? Trec peste … critica. E suficient ca stim ca popoarele se misca. Unii se bucura (de ce?) ca un CAP de tip capitalist, care reuseste frumos prin forte proprii, va cadea prada unei idiotenii de concesiuni – oricum nu este posibila, nimeni nu are suficiente finante se despagubeasca acest CAP reusit, la Haga sau oriunde, cei de la Curtici vor avea cistig de cauza – Europa nu vrea gaze de shist si nici nu avem nevoie, sunt destule gaze naturale de calitate la dispozitie. Corlyle Group (o chestie saudiana) a fost avantajata (coruptie?) de GWBush in investitii in … ministerul apararii american. Imediat dupa 9/11 actionarii acestui grup (si GWBush) au facut peste 1.4 bilioane trimitind la moarte tineri in Irak. In 2003 se facea vilva despre Bin Laden si 9/11, dupa intilnirea secreta a Bilderbergului, nu s-a mai auzit nimic. Va legati de Michael Moore, pierdere de timp – e numai o picatura din oceanul de oameni care incep sa se revolte. In namolul in care va gasiti, nici macar nu realizati spre ce se indreapta omenirea. Parca nu va pasa, sau … nu pot crede. Sunteti oameni cu bun simt.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 27, 2013 la ora 01:26

      Ma scuzati, am primit un telefon din afara, o sa incep pregatirile de plecare. De cind am inceput sa banuiesc ca astia sunt bagati intr-o murdarie, nu mai imi place ca sunt cu ei. Am consimtit cind, probabil nu erau in gasca. Intre timp am si lucrat … o sa vad…
      Cred ca am fost inteles, e usor sau mai la indemina, poate chiar mai putin riscant sa critici un politicean din Romania. Dar asta nu schimba nimic – orice politicean cind intra pe mina astora, joaca dupa tambalul lor. Ce este foarte greu dar si cel mai important este ca oamenii sa-si schimbe propria conceptie despre viata, sa inceapa sa inteleaga si sa vada realitatea din jur. Ce spun eu? Trebuie sa fie de acord ca se poate face ceea ce trebuie facut – pentru ca omul are o singura viata de la Dumnezeu, are dreptul si chiar obligatia de asi asigura un mod de viata de care sa nu-i fie rusine, urmasii lui sa se mindreasca de ceea ce s-a facut. Nu este nevoie sa explic nimic, sunt destui care stiu. Dovada baronul de Constanta se descurca minunat in parorhia sa, domnul Musca a dat, la Curtici, un exemplu extraordinar (in conditiile societatii de astazi) de ce trebuie facut in intreaga economie romaneasca. Aceste doua locuri, diametral opuse, demonstreaza ca tara este plina de oameni cu scaun la cap. De cind m-am convins de asta, am incetat sa ma mai tem pentru viitorul Romaniei. De citiva ani, de cind urmaresc diverse evenimente in lume, am stiut ca romanii nu sunt singuri. Sa nu incerce careva sa ma asimileze cu vreo mocirla politica, nu am nici o culoare. Si vad ca sunt multi in lume la fel ca mine. Vrem o omenire sanatoasa. Nu e mult dar nici putin. Asa cum am mai spus: decit sa se dezgroape securea cind e prea tirziu, mai bine e sa se urmeze exemplele care exista. Am mai spus, si o repet: intii munca si pe urma rasplata – pur si simplu nu se poate altfel. Si fara politica, cu totii suntem la fel – supusi si jonglati datorita slabiciunilor omenesti. Asta implica si necesitatea de a nu cadea in extrema justitiala: o judecata prea dreapta poate face mai mult rau. Cine munceste are prea putin timp de prostii. Nu stiu ce s-a ales de Constitutia romaneasca, sa nu ma intelegeti ca nu-mi pasa sa existe una, dar poate ca va veni ziua in care se va intelege ca cel/cei alesi trebuie sa faca numai ce-i cere poporul, poporul trebuie sa-si prezinte lista cu aliniate concrete si clare inainte de alegere, poporul va judeca si hotari dupa rezultate daca alesii merita sa continue sau sa fie inlocuiti. O cadenta de 4 ani este prea lunga, la fiecare an poporul trebuie sa-si spuna cuvintul: lista este bifata punct cu punct sau nu. Romanii ar trebui sa-si continue traditia de a nu ataca pe nimeni, sa nu-si faca dusmani si nici sa nu-i fie frica sa se apere daca este atacat. Asa cum a facut-o intotdeauna – si-au ajutat vecinii iar vecinii i-au ajutat. Chiar nu spun nimic nou, este firesc: vreau pace, bunastarea si fericirea fiecaruia, fara diferente de orice fel.

      Răspunde
       
      1. cornel
        Iunie 27, 2013 la ora 02:34

        Foarte bun comentariul dvs si cu care sunt de acord.

        Răspunde
         
  • Constantin
    Iunie 26, 2013 la ora 21:47

    „Dar când cresc preturile tot Germania face presiuni asupra Băncii Centrale Europene să crească dobânzile.” _Trebuie sa recunosc ca nu am urmarit evolutia preturilor in Germania, dar cei care au facut-o spun ca sunt mai mici decat media UE. Asadar, temuta crestere a preturilor in Germania ca urmare a unor investitii substantiale in infrastructura este probabil sa aiba loc in limite care sa NU afecteze dobanzile.

    http://www.cotidianul.ro/eurostat-preturile-din-romania-la-nivelul-celor-din-polonia-216524/

    Răspunde
     
  • Oana Stoica
    Iunie 26, 2013 la ora 17:40

    Măi nea Gurane, debitezi uneori nişte prostii mai mari decat tine. O să ţi le spun pe cele de aseară:
    Cu sistemul de sanătate minunat din B.S.A (The Bullshit States of America). Tu de ce crezi că de la primul mandat Obama a promis să-l schimbe ? Şi încă nu a reuşit. Se pare că pt el nu e bun dar pt tine e o minunăţie.
    Mai puţin salariile medicilor, în rest e identic cu sistemul românesc.
    Nu crezi ? De Michael Moore ai auzit ? A produs : Farenheit 9/11, Siko [despre sistemul de sănatate din B.S.A, Canada, Franţa; GB, Cuba (pe care l-a prezentat la Canes. În ziua plecării din state spre festival era aşteptat în aeroport să fie arestat şi să nu scoată filmul din ţară, numai că el plecase cu o zi mai devreme)], Capitalism A Love Story.
    Ţi le recomand pe toate 3 + Food Inc. despre industria alimentata din B.S.A. Toate sunt documentare realizate de americani. O să afli cum stătea treaba şi cu Smitfield pe care îl dădeai tu de exemplu.
    Dacă ai urechi de văzut documentarele astea o să-ţi zguduie convingerile.
    Întâi informează-te şi pe urma debitează-ţi prostiile măcar în cuoştinţă de cauză.

    Răspunde
     
    1. TiberiuC
      Iunie 26, 2013 la ora 18:02

      1. B.S.A a trimis oameni pe luna in timp ce ma-ta dadea la sapa de lemn in Romanica.
      2. B.S.A ti-a pus la dispozitie tehnologia ca sa comentezi tu pe net despre cat de „prost” e cineva si cat de „desteapta” esti tu ca te uiti la documentare si pui botul la orice.
      si pun punct aici ca n-am cu cine.
      Apropo nu sunt un fan al SUA, dar, merita toate laudele pentru ca daca nu ar fi fost ei: nu aveai tu „aifon”(ceea ce, ma rog, e cam overrated :D), nu te uitai la TV, nu comunicai tu oriunde pe glob cu mobilul, nu aveai PCul modern de azi ETC

      Răspunde
       
    2. un turist
      Iunie 26, 2013 la ora 20:55

      Oana draga esti de o nesimtire profesionala de clasa mondiala. Ai cel putin colegi cu care te intelegi la ingimfarea ta de DESTEAPTA??????????

      Răspunde
       
    3. Constantin
      Iunie 26, 2013 la ora 21:37

      „De Michael Moore ai auzit ?”_Pentru a ne fi clar, va rog, va referiti la MM, persoana aceea de 200kg care vorbeste despre supraconsum? Daca despre dansul este vorba, cred ca masura talentului sau artistic real este intrecuta cu mult de ipocrizia unei persoane cu o avere şi un stil de viata caracteristic capitaliste, dar care clameaza neobosit socialismul.

      Răspunde
       
    4. cornel
      Iunie 27, 2013 la ora 02:24

      De unde ai aparut, mai Oana?
      Sunt total de acord cu colegii care deja ti-au raspuns. Mai mult nu am ce sa iti spun.
      P.S.: Inainte sa faci pe cineva prost ar fi bine ca tu sa fii destept, adica e de preferat sa renunti la acest gen de abordare al unei discutie, este in avantajul. Sper sa intelegi acest aspect.

      Răspunde
       
  • Chirita Aurelian Stefan
    Iunie 26, 2013 la ora 00:00

    Viziunea cancelarului german se reduce la aplicare teoriei keynesiene fara a intelege subtilitatile acestei crize , un pic prea mult pt o persoana cu atitudine voluntarista a premierului german. Germania beneficiaza de o retea de autostrazi pintre cele mai performante din lume in conditile in care nu turismul este punctul forte al Germaniei(12.813 km) la o suprafata de 357.121km patrati.Construirea unor noi autostrazi ,binenteles cele cu traficul cel mai mic ,fiind ultimele,va impovara bugetul de repartii si va mari taxele de autostrada.Solutia podurilor pare mai judicioasa, dar ma tem ca ne aflam intr-o situatie similara datorita existentei unui nr mare de poduri.Ce ar trebui facut pentru revitalizaze sectorului de constructii in Germania? Un mic ajutor pt un cancelar atat de ,,mare”.Bayern Munchen a vandut biletele(sold-out) pt 16 meciuri din 17(situatia de acum o luna) in unele partide avand solicitari pt o capacitate de ~3 ori mai mare.Noile stadioane vor avea capacitate peste 120.000 de locuri(Germania)iar cel din Munchen ~ 220.000 de locuri.Avantaje:
    1) Se pot organiza manifestari artistice ,sportive ce va conduce la amortizarea rapida a investitiei.
    2)Se vor vinde loje cu inscriptionarea sponsorului principal-plata anticipata pe cel putin 10 sezoane si un numar mare de locuri in loja precum si 16 -18 sponsori secundari minim 3 ani cu un numar mai redus de fotolii.
    3)Lojele individuale pot atrage mai multi bani decat taxele pe autostrada.,deoarece nu se plateste in functie de capacitatea motorului sau de puterea acestuia.Varianta de campionate regionale :
    1) Divizia Atlantic -7 din Anglia ,2 Scotia ,3 Portugalia ,3 Olanda ,2 Belgia , 6 Germania.
    2) Divizia Mediterana -6 Spania ,6 Italia ,5 Franta ,2 Grecia ,3 Turcia.
    3) Divizia Central -Europeana – 4 Elvetia ,4 Austria ,3 Cehia, 2 Ungaria , 2 Croatia , 2 Slovacia ,1 Slovenia ,1 Bosnia ,1 Muntenegru, 2 Albania.
    4) Divizia Nordica – 3 Danemarca , 2 Norvegia , 2 Suedia , 2 Finlanda , 2 Estonia , 2 Lituania , 2 Letonia
    5) Divizia Estica – 6 Ucraiana ,5 Polonia , 5 Romania , 2 Serbia , 3 Bulgaria , 1 Moldova .
    6) Divizia Urali- 10 Rusia , 2 Belarus, 2 Georgia , 2 Armenia,2 Kazakhstan ,2 Azerbaijan .Pt. a compensa numarul mare de echipe din aceasi tara divizia Urali se imparte in Divia Vest si Est Urali cu cate 10 echipe din care cate 5 rusesti si in etapa a doua se desfasoare play-off si play-out cu cate 10 echipe.
    7) Divizia Est -Mediterana – 6 Israel , 6 Cipru .
    In Champions League se joaca optimi de finala (din primavara) divizia Atlantic -6 reprezentante, divizia Mediterana 6,Divizia Urali 1, Divizia Estica 1. Partide preliminare:1) loc I din Div. Central – Eu -loc I div. Est-Med , invingatoarea – loc II div Estica .
    2) loc 1 Div. Nor – loc II Div Urali.
    3) Invingatoarele dintre parcursul 1 si 2 pt al 15 loc in L.C.
    4) Pt loc al 16 loc in L.C. loc VII Div. Atl- loc VII Div Med.

    Similar se procedeaza pt Europa League cu mentiune ca vor exista doar 16-mile competitiei (primavara ) cu numarul dublu al reprezentantelor Diviziilor.

    Răspunde
     
  • un turist
    Iunie 25, 2013 la ora 18:26

    Un accident dureros si plin de necazuri pentru cei care au avut de suferit.Condoleante familiilor. Venind din Croatia cu trailer dupa mine si cu cca. 100Km/h admis fiind 80Km/h am fost depasit destul de repede de un microbuz din Romania (BZ)care era plin de oameni si tragea un trailer cu un VW Golf. Din intimplare am poposit in aceeasi parcere si am auzit cum spunea Ieremia probabil soferul”Uite-l si pe neamtul cu barca lui ai vazut cum l-am taiat cu 125″ Ieremia a ramas socat cind i-am raspuns in limba Romana”Mai magarule tu nu vezi ca ai 8 oameni in microbuz plus trailer si alergi cu 125Km/h te-ai gindit ce se intimpla daca bate vintul tare pe pod, vrei sa faci crima?”. La aceste vorbe s-au solidarizat si calatorii cu mine si au cerut sa circule regulamentar. De aici intrebarea: De ce in majoritate conducatorii auto din Romania vor sa arete ce stiu si nu respecta regulile? Nu sint cazuri unice si ne intrebam DE CE?? Bine spus de cineva aici ca sa ne uitam dintii in ograda noastra.
    -Daca se critica in continuu ce face si ce drege Germania sa nu uitam ca Romania este bucuroasa de orice investitie in tara fie cu spaga sau nu. Traim cu toti intr-o lume a finantelor si se face tot posibilul legel sau ilegal pentu a obtine mai mult profit fie firme mari sau mici fie ca persoana singulara. Numai asa pe linga consumul de bere in Germania a scazul mult si cel mai iubit lucru dupa job este jucaria „autoturism”.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 25, 2013 la ora 21:15

      Ati vazut ca e buna si limba romana?!!

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Iunie 25, 2013 la ora 18:04

    Este adevarat ca existenta a doua blocuri militare oponente, a fost un rezultat al posibilitatii aparitiei unui conflict armat intre cele doua blocuri. Fara sa fie neaparat o necesitate, parerea mea este ca aliantele exista tacit si devin oficiale la momentul oportun/necesar.
    In orice caz, atunci cind un tratat s-a autodizolvat, apare in mod firesc (mai mult decit legitim) ca si al doilea sa urmeze acelasi procedeu.
    Cind o organizatie isi pierde subiectul/tinta/scopul si se cauta sa i se adapteze altele noi, situatia degenereaza, iar la nivel international nu poate decit sa complice relatiile dintre tari. Contribui la o organizatie si de fapt nu ai nimic contra altei tari care nu tine de aceasta organizatie. Sau uneori esti numai partial deacord cu obiectivele organizatiei, dar „complicitatea” te implica.
    Am deschis discutia aceasta, tot din motiv de viata si de moarte. Romania are soldati, e drept nu mercenari dar totusi cu statut profesional(sunt platiti) sa ucida pe teritorii cu care Romania nu are de fapt nimic de impartit. Prin asta isi atrage implicit ura, justificata a unui popor. Asta daca inca nu a dus, nu este nici bafta si nici intimplare, va ajunge acolo unde siguranta unui cetatean roman, in afara granitelor tarii si chiar in interiorul tarii, va fi in pericol – si asta nu poate fi calificata ca terorism, parerea mea. Cum suna: imi cresc copii din cistigul obtinut lasind alti copii orfani!!! Armata are rolul de aparare. Asemenea rol nu poate fi convertit dupa bunul plac al nimanui, armata este un organ strict national si asa trebuie sa ramina. Nu pot intelege, de fapt nu pot accepta: sunt atitia membrii in NATO, si numai romanii se duc alaturi de americani, sa-si riste viata pe pamint strain. Alte tari platesc (credeam ca viata n-are pret, nu e de vinzare) si-si vad de trburile lor. Alte membre Nato cind au interese de a jefui pe altii mai mici, isi pun umbrela NATO si pleaca la furat. Romania nu a facut asa ceva niciodata. O sa ajungem sa nu ne mai spalam rusinea niciodata. Precizez, ca orice popor are dreptul sa se apere, cu propriile mijloace pe care le are si nu poate fi acuzat de terorism, cind este provocat.
    Stiu ca unii au sa puna problema Israelului, care de fapt nu este membru in NATO. Israelienii se apara atacind pentru a impiedica un atac posibil, care este defapt declarat – deci nu merita sa astepti. Si asta nu inseamna ca tragi primul. Am spus de multe ori, israelienii nu au absolut nimic contra populatiei arabe sau musulmane de nicaieri de pe glob. Israelienii i-au vinat pe nazisti, pentru a-i pedepsi in numele umanitatii, pentru actiunile lor antisociale savirsite. Israelul combate si va combate orice organizatie, de orice amploare, care se manifeste contra dreptului la existenta. Chiar daca pretul va fi EXTINCTIA acestui popor. Israelienii sunt oameni determinati de soarta care i-a napastuit. Cei care actioneaza contra umanitatii sunt teroristi, nu cei care se apara, chiar daca uneori ia forma razbunarii. Nu poti sa lovesti si sa speri ca nu ti se va raspunde intr-un fel sau altul, riscul este asumat. Pina la Irak sau Afganistan, romanul nu a atacat pe nimeni. Asta este o problema foarte serioasa si nu tine de politica. Nu va minjiti cu singe, nu e bine.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Iunie 25, 2013 la ora 17:22

    Vreau sa precizez pentru a ma clarifica de la inceput: in orice situatie in care se pierd vieti omenesti, imi pare rau si de cei care dispar si de urmasi care stiu ca sufera, de multe ori fara sfirsit. Totusi cred ca sunt notiuni care ar trebui intelese si folosite numai si numai in sensul adecvat, altfel, va veni un timp in care ne vom obisnui gresit si … nu este bine, pentru ca nu vom mai avea altceva in loc. Fara nici o nuanta partinica sau politica, nu cred ca era de demnitatea – adica de responsabilitatea unui premier – sa declare doliu national, ci a presedintelui tarii. Dar mai mult decit asta, in cazul unui acident rutier (cum a fost cel de la Munte Negru), se declari doliu national? Care au fost criteriile? Numarul de victime, faptul ca cetateni romani au murit in afara tarii, faptul ca asa ceva se intimpla odata la 1000 de ani, pasagerii autobuzului erau o delegatie reprezentativa a tarii? Se creaza un precedent care nu va mai putea fi anulat sau ne-folosit in alte situatii mai mult sau mai putin similare. Cine va indrazni atunci sa se opuna? Nimeni – nu te poti opune la asa ceva, mai bine sa nu te joci cu predentele. In acest caz, dupa parerea mea, atributiile premierului au fost depasite de … evenimente. Inca odata, si tot nu va fi deajuns, condoleante pentru cei disparuti.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Iunie 25, 2013 la ora 17:00

    „transportam SI elevi”, pe vremuri calatorind cu autobuzul prin Bucuresti, la un viraj sau la o frina se auzeau frecvent: ” Hooo, ba! Ca nu cari cartofi!”
    Despre autobuzele de scoala si rigorile/strictetea impusa celor care ofera aceste servicii, am vorbit. Accidentul din Munte Negru, ma determina sa trag un semnal de alarma, fara discriminare de virsta, intr-o parte au murit persoane in virsta – Dumnezeu sa-i odihneasca – in alta parte se poate – Doamne fereste – se poate intimpla cu elevi. La strictetea la care se gasesc astazi, au ajuns pe drumul greu, al experientelor triste: autobuze intepenite pe calea ferata, soferi obositi si neatenti, relatii nepotrivite cu elevii, actiuni antisociale, probleme de trafic, samd. La toate astea, poate ca gresesc, dar, cred ca merita sa adaug „puterea obisnuintei”. Unui sofer obisnuit cu masina mica ii ia ceva timp sa se obisnuiasca cu un camion; cind conduci un treiler plin sau unul gol, se simte diferenta, intre un camion si o cisterna, iarasi este o diferenta, calitatea drumului, iarasi face diferenta, daca printre pasageri ai aiuriti sau piliti, care sa-ti distraga atentia, nu este de natura sa-ti faca munca mai usoara. Exemplele pot continua, si vorbim de soferi profesionisti cu experienta indelungata. Ce s-a intimplat la Munte Negru, este numai un exemplu. Intrebarea este: cum este posibil sa lasi soarta unor copii la voia intimplarii – „transportam SI elevi”? Cineva pe acolo mai si gindeste? Aici, un sofer de autobus de scoala, lucreaza 4 ore pe zi (nimic altceva, trebuie sa fie perfect odihnit si in cele 2 ore de dimineata si in cele 2 ore de dupa scoala. Plata este ca pentru 8 ore. Nu e vorba de capitalism sau comunism, ci doar ca ar fi cam timpul sa se folosesca creierul la ceva.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Iunie 25, 2013 la ora 00:43

    stimatec dle Adrian -scandalurile de care amintiti sint arhicunoscute ce sa mai zicem de Krupp si cartelul sau care au vindut la pret exagerat sina de cale ferata mare viteza CATRE DB???Deci la capitolul asta NIMENI NU ESTE SFINT.nU CRED CA raMELE DE METROU ALE aTHENEI AU FOST SCUMPE PROBABIL MAI SCUMP ESTE SERVICEUL DaR AICI AU VINA GRECII CARE NU AUI FOsT INTELIGENTI SA ISI FORMEZE LA TIMP SPECIALISTII SI AU INGHITIT GALUSTI CE PUTEAU FI EVIOTATE .nU STIU :POT SA IMI IMAGINEZ.sPUN DOAR ATIT CA OM DE TEHNICA CACI AM FACVUT CU EI SI LOCOMOTIVE SI COMENZI SI NINTREEGI INSTALATII NU CA ANGAJAT VDAR CVCU TEHNICA LOR SI FACIND COMÜPARATIE CU TEHNICA gENERAL eLECTRIC SAU ALTI MARI NU SE COMPARA.cUM SPUNEAM LA CAPITOLUL GEBÄUDEAUTOMATION AS MIZA PE ABB dar altfel sint un partener serios de viitor.Ei nu decid insa asupra soartei unor tari ca GRecia care plateste greseli facute in decenii nu in ultimiii 3-5 ani.
    Insa din pacate si Siemensul a avut si mai are inca ,dar va pica ultimul supermanager un tint de austriac ce a fost adus din America pe sub mina-srain de bransa si care e departe de filozofia de decenii a concernului si care a facut mari prostii:;DAr il vor darima ca a fost rau pentru concern.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Iunie 25, 2013 la ora 00:21

    in alta ordine de idei-daca dona MErkel va fi aleasa din nou cancelara federala in toamna si va fi mie la suta nu datorita MIE CARE ALEG CDU-UL CA STAMMWÄHLER DE 3 DECENII CI DIN LIPSA DEC ALTA altzernativa .iaR CANDIDATUL spd CARE ESTE UN MARE SPECILAIST FINANTIST SI UN POLITICIAN DE mina 1 a facut marea greseala de a vorbi FRanta in termeni neaveniti pentru un viitor cancelar federal:Deci Steinbrück a pierdut alegerile inainte sa le inceapa o stiu toti.
    IAr la CDU in locul donei MErkel Lomonosov nu se incumeta la ora actuala nimeni sa ia carbunii aprinsi din foc deci se merge pe continuitate.Daca asta va fi pozitiv pentru urmatorii 4 ani asta scrie in stele:NImic nu mai e stabil in ziua de azi dar se incearca comüpromisuri si solutii de viitor mai ales la capitolöul energii verzi:Cum va iesi ,sta tot in stele dar alta cale nu este trebuie luat taurul de coarne.Romania are alte mari probleme in primul rind probleme de imagine si sa stirpeasca tigania la tot pasul si mizeria morala si fizica din tara :Nu e o lupta mai usoara decit a GErmaniei cu vioitorul energetic dar si acolo trebuie luat taurul de coarne serios:Cu mingiiatul pe umar si tot asa mai deparete vom mai vedea decenii cu romanii plecati la capsuni si sparanghel prin tari departate iar acasa le ramin copii precum ciinii ca in sat fara stapin!!!UItati-va in Youtube la clipuri si ginditri mai departe e doar o parere vorba Dlui Cornel

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Iunie 25, 2013 la ora 00:04

    @CTL-stimate dle:CTL -faceti comentarii minunate dar cU FMI-ul ati dat-o in bara rau total-Acesti asa zisi domni ,specilizati in a tiri in insolventa tari in decurs de dezvoltare pentru a fi cumparate pe 2 lei mai tirziou de partenerii ascunsi in palarie nu pot fi tratati decut cu spatele_DAti un exemplu de succes deplin al acestui fond monetar si atunci imi schimb parerea :Pe unde s-au preumblat au lasat pirjol si in Brazilia anumitor ani si nu numai:DAr inca odata cel mai bun credit e sa nu iei nici un credit in orice caz nu unul care sa iti dea peste cap posibilitatile imediate de a il plati inapoi nu in zeci de ani ci cit dee repede posibil cel mai bine intr-un an maxim doi.DAr mai bine fara :Eu sint patit cu creditul la casa si imi ajunge !!!Multumsdec CElui de Sus si lui nevastamea care e tare capabila ca e economista cu cap ca am scapat ca sint banditi la drumuzl mare cind ii vezi sa faci ocol!!!

    Răspunde
     
    1. Catalin ( CTL )
      Iunie 25, 2013 la ora 09:12

      D-le Onofrei. 🙂 Eu nu cautam scuze FMI-ului. Spun doar ca ar trebui sa ne uitam sa vedem ce e putred in ograda noastra. Nu toate tarile lumii au nevoie de FMI, si ar trebui sa invatam ceva de la cele care nu au.

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Iunie 24, 2013 la ora 23:52

    -@Adrian D-stimate domnule Adrian – jos paLARIA PENTRU COMENTARIU ;TOTI SINT NISTE HOTI IAR NOI CA FOLOSITORI DE CREDITE TREBUIE SA MASURAM DE ZECE ORI PINA SA le semnam o data contractele de imprumut.LA multe se poate renunta in viata zilnica daca esti inteligent,cumpaTAT si nu te lasi cacaT dee reclama care nu e decit o arma PERFIDA ca sa duca prostii la credite neavenite in multe cazuri:Deci lista de prioritati si mai bine economisesc la psculita maruntis DE CeNT DIN RESTURI ca sa ma duc o datA pe luna la bordel de lux sa dau drAcii din mine.
    Cit despre Siemens ,va rog sa ma credeti ,sint cei mai buni electrotehnicieni ai lumii si cei mai seriosi ,eu nu le fac reKlama dar am lucrat cam exclusiv cu tehnica lor si nu aM fost cam decit rar dezamagit:DA ,au un punct mai slab la GEbäudeautomation fatA de ABB,dar la comenzi si Drive-uri sint imbatabili:CE fac contabilii lor si sefii de Vertrieb ca sa vinda de miliarde asta e alt aspect:Toti sint corupti la nivel mare ,traim de decenii dupa WW2 noul WWE2 -cel economic(mult mai feroce si impulsiv) care se desfasoara zilnic intre marile natiuni industriale precum GErmania si e normal ca fiecare sa cistige teren.IN orice caz rar veti gasi sa va vinda Siemens o instalatie de care sa nu fiti multumit.Sint un partener de afceri economice serios si cu bataie lunga ;Romania re mare expoerienta cu Siemens si sper nu rea,e drtept un pic cam scump dar chinezii isi permit pretul pentru a ne ajunge din urma in toate domeniile high tech si se merita pentru dinsii altfel nu ar mai fi colaborat masiv:In alta ordine de idei ce va face taticul ???CE ne face dulceata de cirese amare aia minunata din copilarie???

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Iunie 25, 2013 la ora 00:00

      da, Siemens sunt foarte serioshi in cehstiuni legate de electronica, nu contest asta. dar… sunt la fel de serioshi in chestiuni legate de shpaga, asha cum s-a dovedit in Grecia sau Argentina. Au luat mai multe amenzi pentru dare de mita shi trucaare de licitatzii. Grecilor le-au facut un tren shi un metrou frumos… dar la nishte pretzuri… A fost ditamai scandalul, nu shtitzi?
      Shi au o divizie bancara, care imprumuta la dobanzi 0,5% de la BCE…

      Răspunde
       
    2. mihaix
      Iunie 25, 2013 la ora 00:07

      Au si in Romania afaceri , si ca orice corporatie care se respecta de aici, au si ei „nisa” lor la stat si ministere, spagile lor, scandalurile lor.

      Răspunde
       
  • laurentiucat
    Iunie 24, 2013 la ora 23:40 Răspunde
     
    1. Catalin ( CTL )
      Iunie 25, 2013 la ora 09:35

      @ laurentiucat
      : )) Curand CNN o sa-si zica CNN-zational.

      Răspunde
       
  • laurentiucat
    Iunie 24, 2013 la ora 23:00 Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    Iunie 24, 2013 la ora 21:15

    Pe o alta tema : http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/183472.html
    daca creste oferta si scade cererea, de ce cresc preturile ?

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Iunie 24, 2013 la ora 23:35

      no. 1 Stiglitz: „One of the reasons for which we don’t get to see Adam Smith’s ‘invisible hands’ is that, sometimes, it does not exist” no. 2 – intreaba-i pe distribuitori.
      Ashijderea shi in Romania: 50% din petrolul extras este extras la costuri romaneshti, 100% din petrolul rasfinat este rafinat la pretzueri romaneshti… shi totushi la pompa erl se vinde la pretzuri austriece.
      Daca ar vedea asta, Adam Smith s-ar lua cu mainile de cap.

      Răspunde
       
      1. Catalin ( CTL )
        Iunie 25, 2013 la ora 09:10

        @ Adrian D.
        Intr-adevar pietele nu sunt raionale. Sunt mai degraba maniaco-depresive. Lichiditatea foarte mare le permite sa fie asa. Aici sunt de acord cu teoria reflexivitatii lui Soros.
        Sunt de acord ca sunt necesare reglementari in special in domeniul financiar.
        Oricum, nu putem spune ca piata nu functioneaza doar atunci cand scade, iar cand creste irational toata lumea se felicita ca a facut treaba buna. Cand o piata scade, cum a fost cazul imobilirelor , scade dintr-un motiv intemeiat, a exista o cerere falsa. Si asta inseamna reechilibrare, ceea ce presupune coborarea, sau din pacate, un unele cazuri, prabusirea preturilor.
        Dar, in exemplul meu e vorba de o alta mana invizibila, cea a FED si a celorlalte banci centrale. Spuneai ca nu se vede vreo urma de inflatie. Se vede. Si asta ne doream, nu ?
        Banii intra pe Wall Street si normal ca trebuie plasati undeva.Si de aici cresterea preturilor.

        Răspunde
         
  • laurentiucat
    Iunie 24, 2013 la ora 20:30

    pai daca tot este moneda comuna , de ce sa nu fie si dobanzi comune?

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Iunie 24, 2013 la ora 20:53

      … intreaba-i pe germani „de ce”. de asemena, o buna idee ar fi sa ii intrebi shi pe bancheri…

      Răspunde
       
      1. un turist
        Iunie 24, 2013 la ora 20:57

        Ori la NOI ori la VOI bancherii sint la fel de hoti!!!!

        Răspunde
         
        1. Adrian D.
          Iunie 24, 2013 la ora 21:54

          Asta dreptu-i, un turist. Numai ca la voi, bancherii furma mai mult shi mai eficient. Ai noshtri fura un ou, ai voshtri fura un bou… shi inca li se mai shi multzumeshte.
          Traiasca multa-amendata Deutsche Bank! Traiasca Siemens shi divizia ei bancaral, cat shi divizia ei de shpaga!
          🙂

          Răspunde
           
  • Catalin ( CTL )
    Iunie 24, 2013 la ora 20:30

    Eh, ziceati , d-le Guran, ca trebuie sa facem in asa fel incat sa nu mai fim nevoiti sa apelam vreodata la FMI. Eu cred ca majoritatea criticilor sunt indreptate gresit catre FMI pentru ca atata timp cat politrucii nu vor renunta la companiile de stat pe care le baga in faliment macar odata per ciclu electoral, vom fi mereu nevoiti sa batem la usa FMI-ului. Si iar ne vor spune ca avem nevoie sa privatizam, sa dam afara, si sa eficientizam.
    Macar FMI recunoaste, chiar daca numai dupa usile inchise, ca o mai da in bara, politrucii spun ” good job ” atunci cand reusesc sa bage o companie cum e Oltchim, Hidroelectrica, Cuprumin, sau Tarom in faliment. Asta e diferenta.

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Iunie 24, 2013 la ora 22:05

      singura legatura intre compaaniile de stat shi Fmi este ca Fondul de-abia ashteapta sa pacaleasca vulpea sa ishi vanda repde shi ieftin companiile ei de stat.
      Nu companiile de stat ne-au adus la Fond, de care nu am avut nevoie nici in 2009, nici in 2011, nici in 2013.
      Ci o liota de politicieni incompetentzi, coruptzi shi vandutzi, plus un guvernator de banca centrala genial, visator la acorduri cu Fondul din ’88, semnator de acorduri din trei in luni din 91 incoace shi etc.
      Ah, shi Fondului nu ii place sa recunoasca, nici macar in documente interne, ca a dat-o in bara.
      Lui ii place ca, atunci cand e prins cu cioara vopsita, sa dea vina pe „client”.
      iar „mortul” e intotdeauna de vina, asta e clar.
      Scrisoarea de demisie a lui Budhoo, pe care nu shtiu daca ai citit-o (observ ca lumea a manifestat un dezinteres exxemplar pentru acest document) este un caz unic. Iar Fondul a facut tot ce a putuf pentru a mushamaliza shi denigra textul lui Budhoo shi pe autorul sau.
      ca shi politicienilor romani, Fondului ii place sa ishi spuna singur „good job”, ceea ce e shi mai ridicol in cazul sau, intrucat la ei good job inseamna tzari distruse.
      Ca sa conchid – statul roman nu mai are companii de vandut. Vinderea companiilor ramase inseamna un risc serios pentru economia natzionala (shi tot ce este legat de ea). E ioncredibil ca experientza Petrom nu ne-a ajutat sa ne dam seama de asta. Shi nici experientza Enel sau GazDeFrance& Eon.
      Cum am zis de atatea ori, quos Jupitter vult perdere, dementat prius.

      Răspunde
       
  • Catalin ( CTL )
    Iunie 24, 2013 la ora 20:00

    Asta e programul alegatorilor. Pentru ca daca nu il adopta ea, il vor adopta cei de stanga catre care isi vor indrepta alegatorii voturile. Are de ales intre doua rele si perderea alegerilor pare a fi raul mai rau.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase