Naveta scumpeşte şcoala

Publicat la data de de Moise

naveta elevi plasma

de Moise Guran

Ministerul Educației a scos la iveală o situație ce trebuie imediat corectată sau chiar legiferată. O adevărată speculă a luat naștere în unele zone ale țării cu abonamentele de transport ale elevilor. Pentru că statul decontează transportul, acolo unde sunt copiii puțini tarifele sunt și de zece ori mai mari pentru aceleași distanțe. De exemplu la Sibiu sau la Brăila părintele ajunge să plătească și 400 de lei abonament pentru transportul copilului la școală, în vreme ce la Vâlcea sau la Arad, suma este de doar 40 de lei. Și dacă statul chiar ar deconta la timp aceste abonamente situația tot ar trebui reglementată, dar acum o două luni în Covasna elevii au venit la școală cu banderole albe la mâini pentru a atrage atenția autorităților că părinții lor nu și-au primit banii și că nu își mai permit să îi trimită la școală.

Adevărata problemă în astfel de situații este de fapt la autoritatea locală. S-au închis școli, s-au comasat clase, firesc acolo unde nu mai erau suficienți copii, dar mai departe nu prea s-a îngrijit nimeni să le asigure copiilor transportul pe zeci de kilometrii distanță. Oricum un copil care pierde două ore pe zi, dus-întors de la școală își irosește practic 15% din copilărie. În localitățile rurale cu populație îmbătrânită și puțini copii în sat, nu prea mai e nimeni interesat să voteze primari care promit soluții pentru educarea acelor puțini copii.

Din păcate, o soluție de la București nici nu poate veni, căci situațiile sunt diferite de la caz la caz. Dar cred că a venit timpul ca noi toți, oriunde am trăi în România și indiferent că avem sau nu copii școlari, să conștientizăm faptul că nu avem viitor nici noi, nici comunitatea în care trăim și nici țara pe ansamblu, dacă nu alocăm mai multă importanță problemelor legate de educația copiilor.

This entry was posted in MOISE. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

5 răspunsuri la Naveta scumpeşte şcoala

  • laurentiucat
    Iunie 21, 2013 la ora 13:35 Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 21, 2013 la ora 17:07

      Draga Laurentiu,
      Nimeni in lume nu este si nu va fi deacord cu … PRADA DE RAZBOI. Stim deci ca cel care pierde prin slabiciune, plateste din avutie. „De te pui cu mine bine – Dau camasa de pe mine, De te pui cu mine rau – Sa te fereasca Dumnezeu, Ca sunt RUSUL din Dudau!” In zilele noastre, americanii n-au pierdut nimic in Irak sau Libya (de Vietnam sau Korea nu mai vorbesc) si totusi au descoperit chestia cu DEMOCRATIA si au furat ca in codru – toata lumea stie si nu spune nimic (!?) In acelasi timp distrug o tara si isi recupereaza costurile cu PLUS pentru operatiunile militare prin … RECONSTRUCTIE cu fondurile UN (adica de la ceilalti contribuabili si iar nimeni nu spune nimic (!?) Anglia, ce are cu Insulele Malvine – singura colonie a secolului 21 (petrol gratis) si iar nimeni nu considera ca este furt in codru (!?) Apropo Romania cu ce se alege din faptul ca-si trimite soldatii la moarte pe un teritoriu cu care nu are nimic? Foarte bine ca nu primeste nimic, ar fi fost si mai rusinos – sunt curios sa aflu ce parere au afganii despre prezenta romanilor in tara lor. Acuma sa revenim la FURTUL rusilor, pentru ca este un furt. Cel putin in acest caz ei au avut o justificare, cred ca chiar o oftica pe romani care au trecut granita lor (cu nemtii) distrugindu-le bunurile si varsindu-le singele. Ce parere sa avem despre nemti (aliatii nostri) care ne furau petrolul tot ca in codru? Prima concluzie (pe care o stii): legea celui mai tare. A doua concluzie (la care nu de mult ma refeream ca la o „neutralitate diplomatica”, nu ma pricep sa inventezi termeni dar sper sa fie sugestiv): recenta intelegere romano-rusa pare sa puie Romania la adapost de eventuale neajunsuri. Cu rusii si cu nemtii, Romania nu va ajunge o Libie, sau un Irak, sau un Vietnam, sau o Jugoslavie (cu sanse mari de „autonomizari” a Principatelor romanesti, vad ca presa romaneasca a lut-o deja inainte vorbind de… Republica Constanta). Sunt absolut contra furtului de orice fel si mai ales (daca as putea zice asa) contra „furtului ca in codru”, dar totusi este o vorba romaneasca: cine scoate sabia, de sabie moare. Prin Colentina se mai dau sfaturi de genul: daca ai apucat sa lovesti, loveste pina la capat sa fii sigur. Deci cam asa trebuie vazut ADEVARUL, nu cel dat de adevarul.ro.

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Iunie 21, 2013 la ora 05:57

    Asta este o alta problema foarte serioasa. Este mai mult o problema de organizare si responsabilitate. Asi dori doar sa descriu in mare cam cum este rezolvata la noi. Exista trei, probabil patru firme specializate si autorizate care au dreptul legal sa transporte elevi (de la gradinita si pina la liceu inclusiv) in regim permanent. Soferii trebuie sa aiba clasa D (parca) sa poata sofa un autobuz de scoala, care este colorat (dupa lege) in portocaliu. Nu exista abonamente, indiferent de distanta. Fiecare scoala organizeaza anual licitatii pentru necesarul ei. Daca e scoala particulara, intra in taxa de scolarizare platita de parinti (nu stiu daca distanta este un criteriu, eu eram la 100 m de scoala prin parc, dar autobuzul ocolea mai mult, eram noi veniti, fetita mica, mi s-a sugerat sa vina pe jos, dar nu am vrut). Daca e scoala de stat, primaria plateste din colectia impozitului de proprietate. Tot de aici se duce o parte si la scolile particulare, vad asta cind primesc estimarea anuala pentru impozitare. Autobuzele de scoala trebuie respectate in trafic precum ambulanta, pompierii, politia. Autobuzele sunt dotate cu legatura radio, pentru orice urgenta. Siguranta copiilor este tratata cu ZERO toleranta. Deci nu stiu sa spun cit costa un abonament, nu exista asa ceva. La universitate sau la colegiu, sunt abonamente pentru studenti, cu reducere. Am uitat, pentru elevii handicapati exista minibuze de scoala dotate cu rampa mobila. Parintii ii duc pe cei mici la punctele de imbarcare stabilite, in zonele rurale, copii asteapta in fata casei. La scoala fiecare autobus isi are spotul lui si este asteptat de un cadru didactic. Se numara copii la urcare, la fel si la coborire. Daca cumva din greseala (se intimpla si de astea) un copil este uitat in autobuz (in general daca a adormit), soferul pierde jobul si in cazul ca ceva grav s-a intimplat, risca puscaria.

    Răspunde
     
  • Codru'Penal
    Iunie 20, 2013 la ora 21:17

    Primaria Giroc poate fi un exemplu din mai multe puncte de vedere, operativitatea personalului este de asemenea remarcabila. Insa mai sunt si altii care au achizitionat microbuze la primarie si asigura gratuit transportul tuturor elevilor si totodata deconteaza naveta dascalilor in limita contravalorii unui abonament lunar la CFR.

    Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Iunie 20, 2013 la ora 21:48

      cate primarii isi permit asa ceva?
      chiar acum doua ore discutam cu mama despre ce ar trebui sa faca nepotul care o sa intre la liceu anul asta.
      daca sa-l dea la internat sau sa faca naveta.
      sumele in fiecare caz fiind cam egale intre 250 si 300 de lei pe luna.
      fiecare solutie avand avantajele si dezavantajele ei.
      ideea e ca ce sa alegi…? un liceu relativ aproape de casa( 45 de minute cu autobuzul-liceul carol din fetesti) unde nu se face carte,unde profesorii nu-si dau interesul si nici pe la ora nu dau uneori si sa bagi bani in meditatii la materiile „importante” sau un liceu cu internat( mihai viteazu-slobozia)care e departe de casa (50 de km)si unde se face carte…dar cheltui pe mancare in plus si nu ai supraveghere corespunzatoare…
      problemele copiilor de la tara sunt imense iar dezavantajul fata de cei de la oras este enorm.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase