Intră şi cursul în vacanţă?

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

Euro încheie o săptămână în care a scăzut permanent față de leul românesc, revenind de la 4,58 vinerea trecută la 4,45 astăzi. Acesta a fost contextul regional și mi-ar plăcea să vă spun că știrile bune din economie au readus cursul la un nivel mai decent. Nu că aceste știri ar fi lipsit dar trebuie să recunoaștem cinstit că speculațiile valutare și nu fundamentele economice au ridicat leul și au slăbit euro. Ce știm acum, la mijlocul lunii iunie este faptul că industria a performat bine și în acest al doilea trimestru și există o șansă bună ca întreaga economie să crească. Și totuși, nu putem spera deocamdată la mai mult decât o stabilizare a cursului în zona lui 4,40. Cel mai probabil acest sughiț spectaculos al pieței valutare se va vedea în inflația pe luna iunie, care fără el ar fi fost deflație. Scăderea dobânzilor la lei rămâne așadar în cărți pentru începutul lunii iulie și, deci, este posibil ca euro să găsească mai greu un drum sub 4,4 lei.

Pentru săptămâna viitoare este așadar mai probabilă o evoluție între 4,45 și 4,40 de lei pentru moneda unică. Se apropie deja concediile și parcă te-ai aștepta să nu mai vezi fluctuații spectaculoase ale cursului.

Categoria: MOISE
Etichete: , ,

Comentarii prin facebook

33 răspunsuri la Intră şi cursul în vacanţă?

  • sanduCu
    Iunie 17, 2013 la ora 08:32

    Acuma sa o luam pe-ndelete, ca nu-i de zahar si nici de gluma.
    Nu de mult, cineva pomenise de Bilderberg si ma interesase subiectul, chiar daca se opina ca ar fi un fel de tabu (nu stim, nu vorbim). Eu tocmai despre ce nu stiu tin sa vorbesc, poate mai invat ceva. Si iaca-te, oportunitatea nu s-a lasat asteptata prea mult.
    Despre Google (unul din participantii la ultima intrunire „secreta” – despre care ziceam ca daca-i asa, de ce se stie?), aud discutii la TV ca ar „dezvalui publicului ce dezvaluie si autoritatilor”. Ce n-am inteles, este daca e rau sau e bine? In orice caz, treaba era tare generala si tocmai voiam sa schimb canalul. Vai! si Aoleu!! Se vorbeste despre Septembrie 11, 2001. Asa, tam-ne-sam, astazi e 16 iunie, 2013. Am si uitat cind a avut loc ultima intilnire, vreo 10 zile in urma? Sa fi avut Google pretentii prea mari si nu i s-au satisfacut?
    Voi continua cu partea de can-can, desi nici cea tehnica nu-i de colea.
    „Among the top 200 queries on Tuesday, news-related searches were 60 times greater than the number of news-related searches conducted the previous day.
    More than 80 percent of the top 500 queries conducted on Tuesday were related to the terrorist attacks.
    At 6:51 a.m. on Tuesday, more than 6,200 queries for „cnn” were conducted on Google. Between 6:26 a.m. and 7:06 a.m., the number of searches for „cnn” averaged approximately 6,000 queries per minute. Please see below:…” Urmeaza niste grafice care spun asa: …o frecventa neobisnuita de prelucrarea informatiilor (sa fie vorba despre ce gargarisim noi pe internet sau despre ce comunica intre ei marii borfasi ai lumii?) si se exemplifica 6000 cu CNN, 2000 cu WTC, 300 cu Pentagon, iar altele pina la mizul noptii (24:00) 400 pe tema Osama Bin Laden si 200 referitoare la profetiile lui Michael de Nostradame din sec 16-lea (zis si Nostradamus). S-a inteles ca cifrele alea sunt frecventa examinarilor/prelucrarilor de informatii pe … secunda (!!!). Astia care lucreaza la Google isi merita piinea. Si daca nu s-a inteles, CNN, WTC si Pentagon sunt in topul (adica virful culminant al curbei) de la ora 6:26 a.m. pina la 7:06 a.m. al aceleiasi zile. Or fi fost computerele rosii si fierbinti. Nu ma mir, desi a fost planificata din timp, tot le-a titiit tirtita „regizorilor”.
    Am sa fac aici o scurta paranteza. In Israel, poporul stie mai multe, asa in general, dar nu vorbeste, nu de frica, ci din scirba. In Romania, dupa cum banuiesc (dar poate ca gresesc, si imi cer scuze) sunt subiecte despre care nu se vorbeste din motive de frica – care va da puterea sa va simtiti liberi. Ce nu este sanatos in treaba asta, sunt cel putin doua: aia va cred prosti (si eu stiu ca nu-i adevarat), iar a doua (cea mai importanta), cind basica pocneste curge mult singe – altfel se lasa cu ce vedeti acuma la turci sau ce mai este destul de des (dar voi stiti, din cind in cind) pe aici sau pe la NY. Adica, va zbateti sa ajungeti la ce avem noi aici pentru ca sa va dati cu pumnii in cap – dar e normal, citi invata din greselile altuia?
    Acuma finalul tehnic. Am uitat, se mai vorbeste despre Boston? Cui i-ar place sa se autoridiculizeze?
    Acuma chiar ca trecem la …arhitectura. Vreau sa precizez mai inainte ca eu am mai proiectat din cind in cind cite o explozie controlata a unui perete de cariera, cu rol de fragmentare si ingramadire, dar nu indraznesc sa ma pretind cunoscator in ale …demolarii. Despre asta i-am urmarit cu deosebit interes pe niste experti, membrii ai asociatiei arhitectilor din LA (?).
    Reportajul era sub titlul „Conspiratie sau terorism?” Eu de cind l-au disparut (poate ca traieste) pe Bin Laden – in loc sa-l judece – nu am mai crezut in terorism. Cum nu cred nici in acidentul lui JFK junior sau in afacerea ambasadorului din Tripoli. Gata, inapoi la turnulete. S-a pomenit o singura data si pe fuga de niste documente foarte compromitatoare (sa nu fi putut un serviciu foarte special – nu SS – sa le…extraga?). Din detaliile tehnice am inteles ca trebuie sa se fi gasit la rtajul 10, singurul neafectat de incendiu inaintea „prabusirii” – care de fapt a fost o demolare mascata. Oare ce servicii erau la etajul 10?
    O chestie pe care multi au vazut-o dar nu au sesizat-o la timpul de panica, este pamblica galbena care avertizeza pe pietoni ca zona este in …lucru (norme de protectia muncii). Deci darimaturila nu au depasit aceasta pamblica, care era deja acolo de pe timp de pace. Alta chestie, de care multi au inceput sa-si aduca aminte, este ca avioanele nici nu aparusera la orizont, cind in cladirea cu numarul 7 se dadea alarma de evacuare – milostivii, sa mai salveze ce se poate salva. Unul din expertii in demolare (fara nume) spunea ca nu a mai auzit ca vreo structura de otel sa se prabuseasca din cauza de …incendiu. Adica teoria vehiculata ca benzina in flacari poate sa topeasca otelul in mod instantaneu, este pentru profani. Expertul, spunea ca au fost structuri care au tot ars aproape o zi pina ca otelul sa se topeasca – sa-i intrebam pe cei de la Galati. Un alt expert sustine ca daca era sa cedeze structura din cauza socului mecanic, turnuletele s-ar fi …rasturnat/aplecat si ar fi avariat si alte cladiri vecine – deci grijulii au recurs la o demolare. Pe ici pe colo mi-am mai permis si eu citeva comentarii pentru care ma pocaiesc. Nu sunt convins ca reportajul se va mai relua, dar cei care au avut pe careva pe acolo, probabil ca nu va rabda.
    De atunci i-am inteles pe francezii de ce au rica pe britanici: adica cum domne, in alta parte nu ti-ai gasit sa-ti anihilezi printesa, decit la noi?

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 17, 2013 la ora 08:41

      ooo, am gresit, nu e pe sacunda, e pe minut. Deci sa le mai taie din plata la googalisti.

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Iunie 17, 2013 la ora 08:57

      am pierdut un amanunt, se mentiona ca in procesul de demolare este necesara o dislocare la baza (adica indepartarea coloanelor de sprijin intre ele cu o explozie secundara urmata la 1/10 secunde de explozia principala. Intelegeti ce corelare perfecta a fost acolo.

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Iunie 17, 2013 la ora 07:00

    Zaharul ca zaharul, dar l-ati auzit pe Basescu: „fiecare e liber sa faca ce vrea la el in casa” – nu se referea la ce poate face romanul la el in tara, NUUUUU! El se referea la homosexuali si lesbiene. Si mai are tupeul sa se declare crestin ortodox. Nu sunt medic, dar tot pot sustine ca este vorba de o situatie anormala, de o dereglare anatomica, deci o boala. Nu o am cu medicina, din greseala am ajuns sa fiu certificat in metodologia de testari de laborator.
    In orice caz, perpetuarea speciei umane este cu mult mai prioritara decit protejarea de la extinctie a balenilor sau a elegfantilor. Daca se liberalizeaza unisexul, cel putin sa li se interzica adoptia de copii (tot nu-i vor), ii nenoroceste pe nevinonati.
    Nici nu stiu cum BOR-ul nu ia sarit de git lui Basescu.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Iunie 17, 2013 la ora 00:59

    @CTL-stimate CTL-minunat raspunsul catre Laurentiucat.Buna aia cu statul minimal este solutia cea mai buna pentru dezvoltarea unei tari.
    Nu ec aru nu e rau deeloc e chioar spre bine.
    Acum ,,se pune insa intrebarea care stat minimal???
    -statul minimal la munca si mai mult pe la crisma(ca munca numai renteaza in tara aia pentru multi se pare )!!!??Totul dupoa deviza cine-a öpas cvirciuma-n ndrum ,alal n-a fost om nebuuun,
    ala a fost om cuminte.
    Adica hai liberare !
    Vorba lui domnul Cornel .
    E numai o parere despre staul minimal

    Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Iunie 17, 2013 la ora 06:50

      dle onofrei…germania s-a dezvoltat dupa razboi practicand un stat minimal?

      Răspunde
       
    2. laurentiucat
      Iunie 17, 2013 la ora 06:56 Răspunde
       
  • laurentiucat
    Iunie 16, 2013 la ora 22:29

    afacerea asta cu zaharul din romania e sugestiva ptr toti promotorii dreptei din romania.
    as dori o parere a acestora despre felul cum companiile austriece…au cumparat fabricile romanesti de zahar si le-au inchis ptr a scapa de concurenta. dupa care au venit reglementarile uniunii stabilite pe baza cotelor de productie…care productie deja la noi fusese sugrumata si dusa spre zero.
    chiar sunt curios despre cum opineaza un sutinator al statului minimal despre povestea zaharului romanesc…

    Răspunde
     
    1. CTL
      Iunie 17, 2013 la ora 00:18

      @ luarentiucat
      aoleo : ))))
      Acum ma trezesc pe pozitia opusa.
      sunt obligat sa raspund. Ar fi ridicol ca eu sa ma consider ” mai de dreapta ” si sa ma ascund pe dupa „trestii” cand cineva ma intreaba ce parere sau explicatie am.
      Sincer, fabrica Diamant de pe Borsului are actionariat german ( asta mi-au spus angajatii ). Cineva de acolo imi spunea ca au investit in ea si in continuare investesc. Aduc utilaje performante. Problema oamenilor e ca, avand utilaje performante, s-ar putea sa nu mai aibe nevoie de atatia muncitori. Daca fac profit, nu au nici un motiv sa inchida.
      Legat de austrieci, cine stie ce motiv or fi avut sa inchida acele fabrici. Logica e simpla, un investitor nu are motiv sa inchida daca face profit, de ce ar vrea sa piarda bani.De exemplu, Renault nu a inchis Dacia ca sa scape de concurenta.
      Sunt si multe exemple de companii care au deschis fabrici la noi si s-au extins.
      Eu nu am mai auzit pana acum ca o organizatie sa impuna restrictii la productia unui anumit bun cat timp exista cerere. Poate la petrol, da asta doar ca sa nu scada pretul. Ce face CE e o ” crima economica „.
      Dupa revolutie s-au inchis mine si abandobat terenuri pentru ca nu le vroia nimeni, acum vin tot mai multi doritori sa investeasca in minerit sau in agricultura. Termocentrala Anina a fost un esec cu toate astea Petrom a deschis una la Brazi.
      In capitalism sunt doua moduri de a face bani, din saracia altora sau din bogatia lor. Daca, spre exemplu, cineva ar lua maine CFR Marfa pe 1 leu, ar putea face bani vanzand la fier vechi sau investind si eficietizand compania. Depinde mult si de noi cum vem sa fim si ce cerem pentru ce primim.
      Ne place sau nu, avem nevoie de capital strain, toate tarile au si investitori straini in economie.
      Dar ar trebui sa explic de ce cred ca ” statul minimal ” e solutia cea mai buna pentru dezvoltarea economica a unei tari.
      In primul rand este inevitabil sa se ajunga la un stat ” mai mic”. Sa ne uitam numai la sistemul nostru de sanatate, un sistem social care nu mai poate fi sustinut, cel de pensii asemenea. Oamenii isi iau soarta in propriile maini pentru ca nu se pot baza pe un stat falimentar. Cred ca 1 din 5 apeleaza la clinici private, multi isi fac pensii private sau strang singuri bani pentru batranete pentru ca vad cum o duc pensionarii de acum. Problema e aceeasi si in tarile occidentale, chiar si Germania are probleme cu sistemul de pensii, nu mai de SUA. Nu am auzit de un sistem social care sa nu dea faliment in cele din urma. Nu sunt sustenabile. Desi intentia e foarte buna, rezultatul nu e.
      Cu toate ca inclin spe dreapta, nu inseamna ca sunt prost sau orb si nu vad ca se taie paduri, se vand active ale statului unor firme de apartament, ca fura la licitatii s.a.m.d. Lucrurile astea se intampla in toate statele proastat capitaliste, acolo unde e ce fura de la stat. Daca statul tinea cont de interesul comunitatii atunci cand facea cate o privatizare lucrurile stateau mult mai bine acum in tara noastra.
      Chiar azi am vazut la „Romania te iubesc” pe Pro Tv care e diferenta intre Mamaia si statiunile din Sud, Eforie, Venus, Neptun. Una a devenit brand, a atras investitii, produce bani, celelalte sunt in paragina. La fel si cu privatizarile, multe puteau sa produca si sa devina profitabile putine chiar au devenit. E drept ca la Mamaia vorbim de o colaborare intre administratia locala si investitori.
      Si asta e al doilea rand, anume ca acolo unde exista sustinere din partea autoritatilor pentru a se face ceva, unde investitorii simt ca pot face treaba fara ca unii functionari corupti sa le bage bete in roate si stiu ca se pot baza pe o justitie corecta si un sistem fiscal si birocratic care sa nu i sufoce, acolo vin si banii, se creaza locuri de munca si se suntine o comunitate. Acolo oamenii nu mai au nevoie de stat sa-si sustina. Si eu asta mi-as dori. Un fel de mamaizare a Romaniei din punct de vedere economic.
      In al 3-lea rand un stat mai mic ar insemna mai putine fimre capusa care sa prospere doar de pe urma contractelor cu statul. Si argumentul e valabil si in cazul celor care in loc sa vrea sa munceasca asteapta ajutoare de la stat. Ma refer la cei care pot si nu vor.
      Asta cred, ca sistemul social nu e sustenabil, ca nu incurajaza intiativa si ca , in multe situatii incurajaza dependenta de banii lui fara a produce plusvaloar in schimb. Desi intentiile sunt bune in multe cazuri.

      Răspunde
       
      1. laurentiucat
        Iunie 17, 2013 la ora 06:49

        greseala! nu statul social a dus la indatorare, ci preluarea pierderilor din sectoarele financiar-bancare.
        cine sifoneaza banii din romania? eu ma uit si vad ca sectorul bancar, petrom, importatorii de gaze, firmele private din domeniul infrastructurii,etc.
        toti astia sunt crema sectorului privat.
        ceea ce sustii tu cu reducerea asistentei sociale e o nebunie.
        la fel si cei care gandesc ca tine. si asta ptr ca nu ar dura mult pana vi-ati pierde averile si fundurile intr-o oricand posibila miscare populara.

        Răspunde
         
        1. CTL
          Iunie 17, 2013 la ora 08:04

          Eu zic asa, indiferent cine vine la putere, ca e de stanga ca e de dreapta, sistemul de pensii nu mai poate functiona, pentru ca deja e pe deficit iar sistemul de sanatate si asistenta sociala asisderea. Din punctul meu de vedere solutia nu e sa impartim tortul in cat mai multe felii, nu face decat sa-i saraceasca pe cei bogati nu sa-i imbogateasca pe cei saraci. Solutia e sa facem cat mai multe torturi pentru a crea prosperitate pentru cat mai multi. Asa vad eu lucrurile, poate ma insel.E adevarat ca statele s-au indatorat pentru salvarea sistemului bancar, si asta nu e liberalism, dar pana la urma sistemele de pensii si asistenta sociala sunt tot pe deficit si nu sunt sustenabile. Indiferent cine vine la guvernare problema ramane. Si cand astea intra in faliment, cine ne scapa de miscarile sociale?
          Bine, e o greseala sa spui , de maine nu mai dam bani catorva sute de mii de oameni ca nu mai merge asa. Dar treptat trebuie facuta o tranzitie de la o societate asistata, mereu in saracie, la una productiva si prospera.
          PS : Nu am avere, din pacate … sau din fericire.

          Răspunde
           
          1. sanduCu
            Iunie 17, 2013 la ora 09:05

            asa, asa – mai multe torturi de mamaliga pentru saraci, iar pentru bogati de alea cu caviar. Poate da colesterolul in ei.

             
          2. laurentiucat
            Iunie 17, 2013 la ora 23:29

            sanducu- ce colesterol bte de la caviar? hai fii serios.
            astia bogati baga icre negre sa le creasca potenta si tu ii sperii cu colesterolu?
            ctl-ete aci ce zice mazare de turism;
            http://www.dcnews.ro/2013/06/mazare-bucurati-va-si-faceti-cruci-ca-se-construieste-in-mamaia/

             
        2. CTL
          Iunie 17, 2013 la ora 08:15

          Dar sunt de acord ca atunci cand o corporatie are prea multa putere societatea nu are de castigat. In astfel de sectoare cred si eu ca e mai bun un parteneriat public-privat. Si sunt de acord cu Adrian D. ca, capitalismul salbatic nu prea e de dorit.

          Răspunde
           
          1. sanduCu
            Iunie 17, 2013 la ora 09:07

            da de ce public-privat? acuma cind le e greu sa-i ajute publicul. au vrut privatizare sa si-o tina.

             
      2. sanduCu
        Iunie 17, 2013 la ora 10:12

        Draga CTL,
        Rahova su Grivita erau beri romanesti, nemtii le-au cumparat si le-au inchis. Nimeni nu vorbeste de pierdere sau profit, e chestie de renume. Au fost jucatori romani de fotbal luati cu contract ca sa faca tusa. Dacia a fost Renault de la inceput, numai ca asa ii zicea pe romaneste, deci e alt peste. Eee, crima economica, pentru unii muma pentru altii ciuma. Nu esti departe de adevar. La fel se spune ca nimeni nu se imbogateste din munca. E adevarat de aia care sunt…nimeni, ca altii se imbogatesc din munca lui…nimeni, asta intradevar e capitalism. Unii sugereaza „cere si ti se va da”, dar istoria a demonstrat ca mai multe sanse sunt cu „bate si ti se va deschide”. In chestia cu „statul minimal” la munca, Danut are mare dreptate. Dar daca se aprofundeaza bagareata de seama, oamenii stau la circiuma pentru ca n-au unde merge la munca. Cind circiumarul so satura sa dea pe veresie, inchide si atunci sa te tii. Sistemele sociale, cum ar fi sanatatea si invatamintul, nu trebuie sa fie „sustainable” ci gratuite. De investitori straini, n-am umbrela. Daca vorbim de active de stat vindute unor firme straine care nu le restituie statului la termenul stabilit – este si asta un drept, dar afli mai tirziu ca la comercializat cu propriul stat si asta incepe sa puta. Dar cine este racit nu simte. Ptiu drce, uite ca tot la investitori am ajuns si la parerea ca ar fi fost mai bine in tara. Cind investesti in copilul tau nu o faci pentru profit, nici macar nu vrei banii inapoi. Nu o faci nici pentru ca asa au facut ai tai cu tine. O faci pentru ca lui, copilului sa-i fie bine – de fapt investesti in tine, ca de fapt tu esti colilul, tu esti statul, tu esti tara. Unui strain, fie ce-o fi, nu-i pasa de toate astea. Asta nu e un fel de a vedea, ci un fel de a intelege pur si simplu, nici de stinga si nici de dreapta. Chiar si in timpul comunismului, pe litoral se practica un fel de „privatizare” care ne durea la ficati – cind veneau strainii, pe noi ne scoteau cu valizele pe trotuar cu diferenta in mina. Probabil ca ai auzit de asa ceva, dar n-ai apucat-o. Ii injuram pe straini, dar de fapt trebuia sa ne luam de git cu statul. Functionari corupti, firme capuse, si toata garnitura – o sa vina o vreme in care o sa fie date uitarii: ce pacat ca n-am inteles de la inceput…

        Răspunde
         
  • CTL
    Iunie 16, 2013 la ora 20:26

    @ Moise
    Se poate aborda subiectul productiei de zahar in emisiune ? Mi se pare foarte, foarte grav, nu aveam idee ca avem restrictii la productie. Eu nu inteleg cum se poate ca fiecarei tari sa i se aloce o cota de productie maxima de zahar. Poate visez eu ca a fost o revolutie si nu mai suntem in comunism. Cum se poate asa ceva ? La ce mai avem restrictii ? ca daca e vorba de taiat lemne si trimis in alte tari nu avem. Ca, de altel, la orice resursa. Ai nostri nu se puteau lupta pentru industria asta cum se lupta pentru tigarile slim si pentru mici ?

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 17, 2013 la ora 06:41

      In timpul razboiului din Vietnam era foarte la moda/popular: „bunadimineata Vietnam”, s-a facut si un film.
      Acum se pare ca incepe sa fie la moda: „bunadimineata Romanie” – ce nu se poate manipula se restrictioneaza, mai tirziu se va pune pumnul in gura sau cutitul la os.

      Răspunde
       
  • CTL
    Iunie 16, 2013 la ora 16:26 Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Iunie 16, 2013 la ora 19:08 Răspunde
       
    2. laurentiucat
      Iunie 16, 2013 la ora 19:08 Răspunde
       
      1. CTL
        Iunie 16, 2013 la ora 20:12

        @ laurentiucat
        E foarte greu sa citesti asa ceva si sa-ti reprimi frustrarea. Intamplator chiar zilele astea am avut treaba la fabrica de zahar Diamant de aici din Oradea de pe Soseaua Borsului. E foarte mare si vin tiruri continuu dupa zahar. Abia pot trece drumul de ele. La fel e toamna cu tirurile de sfecla care stau la coada la intrare. Singura care ar trebui sa reglementeze productia, in orice domeniu e piata. Daca e cerere , care e problema ca se produce ? In fiecare zi citesc despre noi directive venite de la CE care nu au nici o baza, nici o logica. CE o sa ingroape nu numai economiile mici ci intreaga Europa.
        Piata mondiala a zaharului e in crestere. Chiar citeam acum ceva timp ca , consumul de zahar e un indicator foarte bun privid tendinta de dezvoltare economica. In tari sarace se consuma mai putin dar odata ce se dezvolta, lumea mai cumpara un suc, o ciocolata, o prajitura. Si cum sunt multe zone, cu populatii foarte mari, care se dezvolta cum e ASIA sau America latina si consumul de zahar creste. Am putea exporta la greu.
        Vad tot mai putine motive pentru care Romaniei i-ar merita sa ramana in uniunea asta. Singura problema ar fi cu lbertatea de miscare si, poate, influenta Rusiei. La cum vad eu lucrurile. Cred ca regulile astea venite de la UE sunt o problema mai mare pentru economie decat fiscalitatea, coruptia, infrastructura, si birocratia la un loc. Si pana la umra nu doar a Romaniei ci a intregii Europe.

        Răspunde
         
        1. laurentiucat
          Iunie 16, 2013 la ora 22:42

          livram sfecla de zahar catre fabricile din urziceni si tandarei la firma unde am lucrat.
          cultura sfeclei de zahar era foarte profitabila si primeam in schimbul ei bani si zahar pe care il distribuiam arendatorilor in cv arendei.la fel si la floarea soarelui de unde primeam si ulei.
          ne convenea si noua ca arendator ptr ca erau oamenii multumiti si proprietarilor de terenuri ptr ca pretul contravaolrii acestuia( acestora) era acela de productie, de la poarta fabricii si oamenii erau asigurati cu aceste doua produse ptr o perioada lunga de timp, mai ales ca puteau sale ridice din magazie si fractionat.
          dupa revolutie cand umplusem curtea de animalele primite de la cap…
          tin minte ca ma bateam toamna sa fac rost de mijloc de transport sa aduc ptr vacile din gospodarie, taietei din sfecla de zahar. erau un subprodus rezultat in urma prelucrarii si pe care vacile il consumau cu o deosebita placere, zici ca se bateau turcii la gura lor… amestecam taieteii cu tarate de grau si era o combinatie lactogena mortala.

          Răspunde
           
          1. sanduCu
            Iunie 17, 2013 la ora 06:45

            tarite cu taitei, plus stafide si nuca pisata, eventual si lapte – imi este tare familiar.

             
  • sanduCu
    Iunie 16, 2013 la ora 08:31

    „cordiaLE LEGATURI PRIETENESTI TRADITIONALE” – Draga Dane, ai mare dreptate cind folosesti asemenea expresii, dar uiti ca in zilele de astazi sunt multi care le considera perimate si neadecvate unui limbaj de afaceri. Deci n-ai sanse mari sa fii luat in serios.
    In orice caz, pentru ca nu de mult am avut o documentatie marginala, mi-am zis hai sa vad cum este cu chinezii. Si m-am dus ca tot muritorul de rind, la CIA The World Factbook. Si i-mi notez: Parteneri export China – US 17%, HongKong 16%, Japonia 7%, SKorea 4%, Germania 3%. De rest 53% NIMIC. Parteneri import China: Japonia 9%, SKorea 9%, US 7%, Germania 5%, Australia 5%. De rest 65% iar NIMIC.
    Asta nu este dezinformare, este ascunderea realitatii sau altfel spus daca te intereseaza cauta-ti singur. Atunci, ma intreb, de ce mai scrii?
    Ma duc la Reuters: comentariu pe larg cu informatii de evolutie economica si efecte ale comertului (in special exportul) chinezesc. Tot ce m-a interesat a fost ca in 2012 exportul s-a refacut „surprinzator de taios”, crescind in ultimul patrar cu 8% peste previziunile anului. Interesant dar nu tocmai ce cautam.
    Gasesc pe alte site-uri ceva mai mult. In 2011 UE a inlocuit US pe lista partenerilor cu China. Aici le-am gasit valoric (in Bilioane USD), hotomanii – Canada n-am gasit-o pe nicaieri, desi suntem plini de chinezarie – n-au interes sa faca publicitate si tac chitic. Deci la export: UE 356, US 325, HongKong 268, Japonia 148, SKorea 83, India 51, Rusia 39. La import: UE 211, Japonia 195, US 122, Rusia 40, India 23. Ce nu se spune la CIA si se intelege de la altii, e ca nu numai Germania, dar tot UE este bagat pina-n git cu China.
    Acuma daca tot am inceput, de ce sa ma opresc, sa vad ce fac romanii in legatura cu China. Ajung la Camerele de comert bilaterale (cindva am lucrat in domeniu, dar pe vremea aia se facea mult mai mult decit astazi) si gasesc ca pentru relatia China, Presedinte este Alexandru Ion si NIMIC altceva. Buna ziua ti-am dat belea mi-am capatat. Din bogatia de ferestre si patratele (vorba aia avem specialisti IT) poti intelege ca s-au deschis reprezentante, au avut loc consilii de afaceri, s-a participat la tirguri, NIMIC concret. Un articol „China si oportunitati de afaceri pentru firme romanesti” … nu s-a deschis (probabil ca n-au mai avut ce sa puna dupa titlu.
    Atunci mi-am adus aminte de Laurentiu, imi spunea ca o cunostinta de-a lui cu paminturi, urmeaza sa plece in Italia sa-si achizitioneze niste utilaje agricole. Asta inseamna… import. Camera de comert bilaterala cu asta trebuie sa se ocupe – sa-ti ofere informatii unde gasesti si in ce conditii. Daca austriecii au mai bun sau spaniolii mai ieftin? Si nu numai asta. De ce sa scoata Romania valuta din tara cind se poate face un schimb (troc) intre tari – ca or mai fi si altii care vind si cumpara intre cele doua tari (dupa ce amicul lui Laurentiu isi alege ce vrea, fara sa fie nevoit sa se deplaseze pina acolo si poate pentru o taxa (mult mai mica valoric) Camera poate sa-i aranjeze livrarea la domiciliu). De ce credeti ca eri va vorbeam de un General contractor de doua lulele din Canada care a ajuns sa-l si sponsorizeze pe Moise = afacerea este afacere sau altfel spus: daca nu aveti evrei cumparati-va.
    Mai departe. De citeva ori m-am exprimat ca TVR cu emisiunea lacrimogena „Investiti in Romania” este o ineptie de care mi se face lehamite. Cine ar dori sa investeasca, sunt convins, ca nu este interesat de succesele altora (bravo alora, dar daca au nevoie de reclama, asta se face altfel si nu in Romania si nici la TVR unde spectatorii sunt romani, cel putin daca vrei sa vinzi in afara), potentialii investitori au nevoie de informatii: ce forta de munca calificata gasesti si unde, care este raspindirea firmelor mici producatori pe specialitati/profile, care sunt editurile profilate pe cataloage comerciale si produse romanesti (or fi site-uri, daca ai noroc sa clapacesti claviatura exact pe ce-ti trbuie e una si totusi nu suficent cind e vorba de investitie – ai nevoie de o gama de selectie cu parametri, posibilitati de reproiectare (customaizing), servicii, samd. Altfel si le aduce de afara si in contul investitiei in romania profita Giovany.
    Astazi a fost una din zilele festivalului italenesc: muzica, haleala, concursuri de Ferrari si Fiat. Au sa aibe si grecii, ca in fiecare an, brosuri turistice, instrumente muzicale. Evreii si ei cu Marea Moarta si Tveria si Elat si brosuri pacifiste si instrumente de laborator sofisticate. In acelasi timp in mai multe orase sau pe rind. Festival romanesc … mereu la Montreal (de parca toti romanii vorbesc franceza), daca nu vine Arsinel cu Steluta, atunci vine corul bisericii romanesti din Trois-Rivieres (o varianta de Cucuietii din Deal) – dupa care tot canadianul (ca mai vin si dinastia la haleala traditionala) ramine tot cu ce a vazut in filme de groaza americane ca in Transilvania e un vampir (asta-i tot ce stiu ei de Romania – Dracula si ComaneCI). In Europa probabil ca au auzit de Peles si Nisipurile de Aur (zolotowskaia pisok cu acent dobrogean). Sa spuna Danut cum e cu festivalurile romanesti in Germania. Personal, nu alerg dupa straini, nu investitori si nu turisti in Romania, ii prefer pe romani peste tot in Romania, dar afacerile se initiaza/sugereaza altfel – de multe ori careva are bani si nu stie ce sa faca cu ei. Spectacolul tv Shark Tank, de car Laurentiu stie deja, demonstreaza elocvent ce este aia investitor – casca gura, simte profitul mare si imediat, nu intereseaza daca este seceratoare sau scobitoare, baga banul la bataie.
    Traiasca si infloreasca prietenia RC.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Iunie 16, 2013 la ora 04:30

    Este clar ca chestia cu „libertatea” si „democratia” sunt niste termeni teoretici care nu pot (si nici nu trebuie) combatuti, dar daca nu sunt aplicabili pentru ca spiritul real este exact opus ( si cu totii stim asta), traim cu aiureala asta. Libertate de exprimare inseamna sa se tina cont de ce spun, altfel fiecare iese cu scaunelul in piata si vorbeste la stele. Liberul schimb, eu produc la pretul meu si tu produci la pretul tau, fiecare cumpara ce vrea si cit poate – daca ma obligi sa ma indatorez la tine sa-ti platesc ce n-am nevoie pentru ca le am pe ale mele, ce e? Democratie nu inseamna numai vot liber, ci si ca cel ales face ce i-au cerut alegatorii – daca alesii se pleaca smeriti in fata strainilor care n-au pus nici un vot in urna (or fi pus ei altceva in citeva buzunare) sa plece sa traiasca printre straini sa vada cum e (cu euro si dolari in buzunar, cu asigurari medicale in … si gargara si mititei romanesti, merCI! Este foarte adevarat ca practicile astea au un sprijin, aparent larg (mai mult se vaita mijlocasii si atacantii decit fundasii si portarul – cei care duc greul atacului n-au timp) datorat tambalagiilor si trimbitasilor minoritari (nu e vorba de minoritati conlocuitoare) dar cu gura mare si plina de c… In plus mai exista si o spoiala formata din citiva carora nu le merge stralucit dar nici rau, acestora de frica unei schimbari care nu se stie ce va aduce, refuza orice schimbare. Nu poti condamna asta. De vina sunt milioanele de amariti, care poate ca nu au nic calculator si acces la vreun blog, nu au habar cine vinde tara – daca ar fi fost altfel, cum il stiu eu pe roman (nu padurea pierduta ci a spinzuratilor), altfel ar fi aratat macinatul la moara. Chestia asta este insa un stavilar subred, cind va ajunge cutitul la os va veni si puhoiul – diguri, regularizari = basme scumpe, vor fugi ca soarecii de pe corabie toti vindutii strainilor.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Iunie 16, 2013 la ora 02:42

    @laurentiucat -stimate Laurentiu -lasind la o parte apartenenta politica a dlui .Blaga nu poate fi decit de cel mai bun augur ca si in viitor politicieni romani impreuan cu industiasi din Romania mai ales din domeniul energiilor noi sa ii insoteasca la VIZITE PENTRU A face conmections de proiecte comune:Desi ma voi repeta ca un papagal ,China este o mare piata de viitor cu deschidere la PAcific .o alta imensa zona ce va fi speranhta economniei mondiale a sec. 21 .Si iar ma repet Romanica a avut cu China in forma veche cea a anilor 70 relatii economice excelente:Eu sint convins ca ambele popoare si romanii si chinezii sint legate de cele mai cordiaLE LEGATURI PRIETENESTI TRADITIONALE si ar fi mare pacat ca Romania sa nu continuie un drum deja pietruit de unii care poate de mult nu mai sint dar au avut clarviziune ca China este de viitor.Deci ca sa fiu sincer toate partidele politice din Romania ar trebui sa deschida dialog cu China prin vizite reciproce si cum, spuneam sa fie involvat industria.Acelasi löucru este valabil si cu marea vecina Rusia .DFeci haui sa fim sinceri ,Romnai are oportunitati imensew va trebuie numia sanatate si multa benergie caci munca e inca mult prea multa.E calr tre sa va corectati si sa terminmati pe vecie nc u gainarii si gainareliloe vreau sa zic cu mafiilöe de gen …sti ce vraeu sa zic da ma abtin

    Răspunde
     
  • koczka
    Iunie 15, 2013 la ora 14:11

    Poate BNR crede ca suntem handicapati si nu putem afla cat e cursul EUR/USD pe pietele monetare intl
    La un curs mediu de 1,33 originala noastra piata interbancara isi permite sa ne minta cu un revoltator curs de 1.385. Se impune o revizuire de fond a modelului de calcul al cursirilor de referinta care sa tina cont de volumul tranzactiilor sau altfel sa se desfiimteze aceasta piataincinoasa

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Iunie 15, 2013 la ora 04:21

    Draga Moise,
    Inteleg ca DeMarchi Constructzioni este alt sponsor, si in Romania (poate numai in Bucuresti) se ocupa (sau s-a ocupat) numai cu blocuri de apartamente. Dupa numarul de telefon mobil (?) 0722-822-062 inregistrat cu Vodafone nu se pot obtine informatii despre el cam de loc.
    Suna italeneste, dar e canadian. Este o firma de familie de doua generatii care are doua firme. Una pentru constructii ne-residentiale, localizata in zona viticola a Niagarei (italienii merg dupa strugure). Adresa 284 Borton Street, Stoney Creek ON, L8E 2K6 si telefon 905-664-9937. Aici au numai 3 angajati. Cealalta este DeMarchi Homes, constructii rezidentiale (cam ca a mea). Adresa 276 Borton Street, Stoney Creek ON L8E 2K6, telefon 905-664-9937. Nu se stie citi angajati sunt aici, probabil ca este locuinta lor din Hamilton. Specialitatea lor este de General Contractor, adica prind un contract si pe urma angajeaza pe altii sa le aduca banii in punga. Altfel spus, sunt investitori, mici dar profitabili. Cam ca aia care au facut casa mea si pe urma au dat faliment – nu numai eu i-am reclamat la protectia consumatorului (mi-am pus un pendul in basement si marcam pozitia in fiecare saptamina, timp de 4 luni, asta apropo de fundatie).
    http://www.demarchihomes.ca/
    Acesta este site-ul lor – reclama mama comertului. Adica al astora nu al celor cu casa mea. De ei nu stiu nimic, sunt cam departe, dar daca vrei aprofundam. Mie imi sunt simpatici italienii, mai ales de cind au o mafie noua in Toronto. Un coleg de scoala al ficei mele, tot italian (ca de ei vorbim) a terminat ceva economic (stii ca aici diploma nu spune exact cae ai invatat) iar ce stie numai conteaza, tot lucreaza in constructii la tatal lui (care joaca foarte bine biliard englezesc (cu popice), ca alalaltul cu saculete e rusesc. Eu sunt expert la toate trei, deci si la carambol (aia cu trei). Nici mie si nici lui nu ne place golful, plictisitor. Pe la inceputuri, un amic, olandez de origine, m-a atras la squash de am facut o entorsa si i-am spus in fata ca nu-l mai sufar. Cind i-am povestit mafiotului, mi-a spus ca ma ia sub protectia lui sa nu-mi mai rupa osele, olandezul. Asa ca cu unul beau bere si cu celelalt vin. De afaceri nu vorbim, olandezul este istoric dar se tine de niste afaceri dubioase, dar cu emigratia asta este inca profitabil.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Iunie 15, 2013 la ora 02:30

    Vad ca are Moise aici un sponsor „Pentru o Romanie curata” si e o sagetica care pleaca de la unul vargat la altul ne vargat. Asa o fi si Becali cind o iesi?
    Sa trecem la lucruri serioase: gazul de sist. Dupa cum stim, si Moise ne-a atentionat, gazul de teava este mai „diluat” decit gazul de butelie. Cam asa este cu hidrocarburile, cu cit sunt de calitate mai buna, stau mai jos. Probabil ca prea mult carbon le trage in jos (stratificare naturala). In zacamintele de petrol nu deranjeaza, lichidul se amesteca se rafineaza. Ne doare, probabil cind punem benzina de pe „zat” la statie – intii se duce aia mai buna si la urma vine aia mai slaba si degazeificata de octane, ca si vinul sau berea rasuflata. Cu gazul natural e la fel, va imaginati o cupola de gaze si forajelul in virful ei (specific, numai in caz de foraj doar pentru gaze), ce iese mai intii, gazul mai nervos si mai nabadaios, la urma vine lesinatura. Se stie dupa presiune ce scoti si ce distribui si unde. O fabrica chimica, daca ii dai lesinatura, ti-o pune in balon si ti-o sparge in cap. Probabil ca pretul este acelasi pentru toata marfa. Eu nu fac speculatii, nu stiu ce se importa, ce se exporta, liberalizarea preturilor ca vin gaze mai bune la rind. Ce stiu, adica inteleg, e ca se doreste sa se inceapa cu gazele de sist, care sunt lesinate de-a binelea, deci ar trebui sa fie tare ieftine. Dupa ce s-a terminat cu fracturarea, adica incepe exploatarea, in mod normal se poate face o evaluare destul de precisa a volumului de zacamint si a calitatii gazului. Daca s-ar merge pe cinstitelea (ceea ce nu mi se pare, platiti la fel teava cu butelia, import sau export, de ce acum de asta si pe urma de ala,..) ar trebui sa se publice rezerva si calitatea. Eventual si productia anuala, iar daca ce s-a publicat ajunge la cumparator (adica la voi), cel putin stiti cit merita si pina cind (se poate face o estimare a consumului pe localitate, macar dupa sumele incasate).
    Acuma trec la chestia cea mai palpitanta, dar mai inainte vreau sa va informez ca in Canada nu prea ai gaze la bucatarie (protectia contra incendiilor nu prea permite, toate masinile de gatit sunt electrice) doar la gratarele din curte. Daca ai o sobita cu foc (ornamentala, in general) te umfla asigurarea ca te lipsesti. Unde merge in general gazul este la centrala de incalzire a casei. Cine e in afara localitatii o da cu motorina.
    Acuma inapoi la promisiune. Daca ai gaz cu octane mai multe, tevile sunt de diametrul proiectat obisnuit si gazul vine la presiunea si viteza proiectata, omai reglezi un oic din robinet si gata. Daca ai gaz mai parsiv, dai robinetul la maximum si te duci sa ei o cinzeaca la coltul strazii. Azi asa, miine tot asa si iti creste alcolemia. Nu va agitati, sunt lucruri care se pot aranja daca sunt gindite din timp. Daca se construieste o localitate noua sau un grup de cartiere noi, sa fie construite cu teava groasa adaptata la holera ieftina. Pina aici suntem intelesi. Este insa o problema, debitul e una si presiunea/viteza e alta (ca si viitura Dunarii, acelasi debit cu viteza mai mare pe un canal si mai lent pe un vad mai larg – cind valul/unda trece de la un canal la vale mai larga e ca in rada portului, clapotii sunt mai putin periculosi, cind e invers de la mare la mic ca la baraje din lac in conducta de forta brizantii devin tare periculosi), poti mari viteza la arzator (sa nu-ti chioraie matele asteptind) dar risti sa ai un aparat de sudura autogena sub cratita. Presupunind ca se vor gasi specialisti sa rezolve aceast amanunt tehnic, nu ar ramine decit aspectul organizatoric. Deci asa cu gazele de sist.
    In Canada sunt rezerve uriase de mahorca, dar au rezolvat-o pe cale pasnica si pe sestache: 50% la export tarilor in curs de dezvoltare si 50% la intern numai pentru incalzirea locuintelor – pentru ca in bucatarie n-ai voie, te amendeaza pompierii. La sistemul de incalzire, nici o problema: arde tot anul non stop (reglat de termostatul din casa, DIGITALIZAT) si nu te doare capul.
    Asta ca o ideie in mare, suport toate criticile dar nu raspund la nimic. Semnat: gaz de sist.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Iunie 14, 2013 la ora 21:57 Răspunde
     
    1. CTL
      Iunie 16, 2013 la ora 16:43

      @ lauentiucat
      http://www.hotnews.ro/stiri-international-13572808-mostenitorii-chinei-cei-9-oameni-care-conduc-sfert-din-populatia-omenirii.htm
      „Incredibil ca ne asemanam u partidul comnuist chinez” – zise Blaga.
      ” Si la ei, ca si la noi managerii din companii sunt numiti de partid iar cei din privat trebuie sa fie atenti la nevoile partidului. Secretele lui sunt sfinte si EL este Dumnezeu in tara lui. Si la ei, ca si la noi o mita de 1 milion de dolari nu e mare. Bine a zis Sorin Apostol : Pentru 50 de mii nu ma dau jos din pat „.
      Incredibil cat ne asemanam. – se mai mira odata Blaga.

      Răspunde
       
      1. CTL
        Iunie 16, 2013 la ora 16:49

        Scuze pentru scrierea gresita a numelui – corectez – „laurentiucat”. Acum m-am trezit din somnul de frumusete si nu nimeresc prea bine literele pe tastatura.
        „- Cum am putea baga si noi, oare, partidul in Constitutie ? ” se intreba Blaga incruntand din sprancene.

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase