Ora de Business: joi, 13 iunie 2013

Publicat la data de de Biziday

regionalizare-1

Emisiunea poate fi urmărită aici: http://www.tvrplus.ro/editie-ora-de-business-110529 precum și pe canalul BiziDay de pe YouTube.

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

34 răspunsuri la Ora de Business: joi, 13 iunie 2013

  • N!ck
    Octombrie 26, 2013 la ora 17:51

    Cazul vicepresedintelui CJ Olt care a incercat musamalizarea accidentului mortal pe care l-a facut arata cat de mult conteaza un „baron” local. Pana si judecarea in libertate cand e clar ca s-au falsificat probe si s-au facut presiuni, ne indica clar ca pretul regionalizarii pe care trebuie politicienii sa-l plateasca este ca toti sefii deconcentratelor TREBUIE sa fie alesi de catre comunitate.
    Cu alte cuvinte, cred ca doar in acest fel comunitatea poate sa controleze activitatiile care se desfasoara si care ii include influentandu-le direct viata.
    Altfel, alegerea doar a primarilor si a sefilor de CJ in contextul regionalizarii ii vor transforma pe acestia in adevarati „jupani” pe mosia carora noi nu vom putea sa facem nimic.
    Cred ca in contextul evenimentelor de la Olt se impune o emisiune Ora De Business despre regionalizare.
    Ma intereseaza concret in ce fel pot cetatenii sa impiedice „derapajele” „jupanilor” in contextul regionalizarii.
    Oare puterea data de cetateni unui sef al politiei locale ales nu contrabalanseaza indeajuns tendintele „despotice” ale unui „jupan” regional?

    Răspunde
     
  • Constantin
    Iunie 17, 2013 la ora 09:48

    Cum pe puntile corabiilor nu-i destul loc pentru fotbal, matelotii orbiti de aura capitanului nu au cum sa observe problemele reale ale natiei, precum cererea de intrerupere a executarii pedepsei facuta de G. Becali. (Apropos, Frijiji!)Daca i se pare cuiva putin lucru, scapa din vedere ca este de fapt vorba despre unul dintre exponentii de vaza ai Partidului National Liberal, continuatorul politicii stralucite a Bratienilor si a lui Rosetti. Chiar daca dl.C. Antonescu se dezice acum de cel care a reprezentat un vector de imagine(si financiar) in campania electorala, efectul negativ asupra partidului este incontestabil. Are asta vreo legatura cu regionalizarea, fie si la Marea Neagra? Are, pentru ca in procesul de negociere acestea reprezinta argumente in favoarea lui V. Ponta. Si G. Becali, si turnatorul A. Marga, a carui demitere de la ICR a fost ceruta in timpul vizitei in Germania si R. Fenechiu, a carui afacere cu transformatoare i-a adus un dosar penal despre care se vorbeste cand este abordata tema MCV si admitere a Romaniei in Spatiul Schengen. Drept consecinta, V. Ponta isi creeaza un spatiu de manevra mult mai mare decat partenerii de coalitie si are libertatea sa-si numeasca contii si voivozii locali in fruntea regiunilor nou infiintate. Pana atunci, lui C. Antonescu i se lasa satisfactia de a reda mandria romanilor (doamne, ce fericiti vor fi!) de a avea stema pe drapel conform noii Constitutii.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Iunie 17, 2013 la ora 06:30

    Dupa ce a purtat in pat fetite ,,nevinovate” si a colindat peste mari si tari ,marinelul de Constanta va primi din parte mamari (Victor Ponta ),mamitei(Liviu Dragnea) si Tanti Mitei(Crin Antonescu) premiul mult visat-Republica de Costanta (Regiunea Dobrogei).Dar ce-i trebuia baietanului o fata pirpirie ,veti zice? Ca sa demonstrezi celorlate fete din Tara Romanesca cand se vor intalni pe la Bucureti, ca el nu este fistecine ,ci boier nobil pe care ast amarat popor nu are cum de-al intelege. Ce vrei monser, boier mare chiar foarte mare care va sa zica, merita macar un monumentu sau cetateni obstei sa nu prididesca cu elogiu ca unui Radu Mazare in veac.De nu am fi in 2013, as zice ca mare e puterea domnului Mazare ,dar si mai mare batjocura fetelor de la Bucuresti si ocara ce fac acestei natii.Semant – un amarat strain corabier.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 17, 2013 la ora 11:08

      Sa inteleg ca se regizeaza un spectacol in care lui Basescu i se da Republica de Constanta?

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Iunie 17, 2013 la ora 15:33

      Domnului R. Mazare „Mai Animalule” (nu i-am zis eu asa, ci parintele sau spiritual şi politic, cel care l-a botezat şi pe „Prostanac” şi asa i-a ramas numele), prim balerin pe hitul bautorilor de bere din Croatia compus de Tonci Huljic şi plagiat de Lori&Velea, nu-i poate lua nimeni voivodatul Constantei. Dar imi place ideea ca orice s-ar intmpla pe plaiurile mioritice, gandurile cetatenilor se indreapta spre Cotroceni. Ceea ce face ca alegerea presedintelui republicii sa ramana in noua Constitutie prin votul direct al cetatenilor, la fel ca in cea veche. Prin urmare expertul in drept constitutional C. Antonescu, presedintele Comisiei de Revizuire, precum şi specialistii (unii dintre cei consultati prin SMS cu privire la amendamente, probabil), se vor afla intr-o mare dilema: daca presedintele este ales prin vor direct, trebuie sa i se acorde şi prerogative care sa-i permita sa actioneze in sensul indeplinirii proiectelor prezentate alegatorilor. Ori, poate, impotriva vointei cetatenilor, presedintele va fi ales de parlament. Iata o tema de discutii mai interesanta decat desenarea stemei pe steag.

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Iunie 17, 2013 la ora 00:29

    @SAndu Du CAnada -stimate SAndu CAnadianule-nu sintem experti o dai si dtale tare in bara sintem simpli cetateteni din branse diferite dar ne spargem si noi capetele pe teme interesante propuse de capabilul si curajosul Domn Guran .SAndu -nu stiu cum percepeti voi in Canada relatiile cu China dar pentru noi Europpipienii daca nu ar fi dinsii la orac actuala, cred ca ne-ar fi trecut de mult apa care ne sta pina la git peste gura.IAr la capitolul traditional te contrazic crec fara sa fiu specialist ca si intre tari e ca si intrc oameni ,daca in istoria mai veche sau recenta ai facut reciproc experiente bune asta este un semnal bun si pentru viitor.Asa de exemplu este cazuil Frantei cu Romania.
    DAr si in cazul Chinei daca imi aduc bine aminte anii 70 si 80 cind stiu ce relatii ecopnomice fructuoase erau cu Chinezii nu pot sa nu spun ca simplu om nu ca expert pacat sa nu se foloseasca ca este traditie cu un popor pasnic:Acum avind in vedere ca intre timp sint lideri mondiali si la pretul de fabricatie la celulele solare si si la turbine eoliene unde stapinesc deja tehnologia ar fi mare pacat ca pentru viitor Ronmania sa nu faca proiecte de anvergtura in acest sens fiindca au un potential solar termic imens si e clar ca in 5 decenii vor avea arsita si mai mare in sud estul Europei.Si pe deasupra le place sau nu la americani Chinezii avind iesire la PAcific au o alta mare piata de desfacere a viitorului in sec 21.E clar ca sint departe dar actual nu mai conteaza distanta .Eu nu ma interesez de ce declara cum spui tu spionii americani care cum e si normalom isi vad interewsul lor de functionjarei de stat caci sint in concurenta mare economica cu chinezii dar si ei au nproicete minunate cu China .Eu vad realitatea de aici ca fara ei am fi morti.CLAr au si ei si vor avea in viitor mari problöeme mai ales ecologice si si sociale dar ramin o mare putere dar un popor pasnic prin traditie si in sensul asra vad ca o tara mica precum Romanica nu poate decit sa se bucure de TRADITIONALA PRIETENIE ROMANO -CHINEZA DIN ANII 70-80.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 17, 2013 la ora 10:57

      Draga Dane,
      Nu da in mine ca dai in tine – sunt cu totul deacord cu ce ai spus si prima data si de asta data – de asta am si preluat informatiile de cooperare ale Chinei, adica de ce UE da si Romania nu. Cind e vorba de afaceri culoarea nu conteaza. In chestia cu panourile solare sau virtelnitele alea, draga Dane, daca raportam costul si viata fisnetelor astea cu un baraj construit pentru 100 de ani, ce ai alege?

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Iunie 17, 2013 la ora 00:01

    mai intii seara buna la toata lumea si sa aveti o saptamina in succes(si la bani sa cistigati la lotto ca atunci nu mai participati pe blog la discutii de multe ori hazlii)
    Stimate domnule Chirita Aurelian Stefan.
    Sinteti un baiat tare capabil respect dsv.dar cred ca nu ati inteles chiar bine nuantele comentariilor cu regionalizarea .
    Domnnu Chirita nu cred ca istoria si EXPERIENTELE (MAi placute sau neplacute) in istoria uni popor pot fi sterse cu buretele chiar una doua:CA tehnician am invatat ca orice noua masina construita este clar ceva nou sau mai nou dar INTOTDEAUNA la constructia noua am avut in vedere greselile si njcazurile avute in trecut cu acel tip de masina sau instalatie.NU cred ca in gasirea unei noi forme de organizare regionala e bine sa se faca experimente:Pe deasupra banuiesc ca astefl de experimente nu le poti face fara cheltuieli f.mari de la buget.CA sa nu mai vorbim de disdordia stirnita ca trebuie sa reimparti:S A R A C I A caRE ACOLO ESTE CAM CRONICA SI asta NU DE IERI DE AZI IN ISTORIA RELATIV scurta a ROmaniei ca stat unitar adica de la 1918 incoace.cUM SPUNEA SI DL.sANDU DU cANADA noi experti nu sintem(dinsul exagereaza cu termenul nopi nu sintem in domeniu nici macar specilaisti ca asatr e tema de economisti cu stae grele ca dsv ) dar e lucru cert ca Romnania dispune de capacitati care ar putea rezuolva si o astefel de tema complexa ,aici va contrazic categoric caci sinteti prea brutal declarind ca nu aveti experti care sa fie in stare de asa o tema:Cu siguranta ii aveti si sint mai pe tema ca strainii care chiar independenti politic si tot ar avea necesar mult timp sa inteleaga corelatia teritoriala .PAi chiar asa cum ati propus dvs.acum citeva zile impartite pe regiuni si este ceva plauzibil:DAr asta e teorie curata iar practica e mult departe de ceea ce expuneti dsvs.Conectarea informatica a autoritatilor sigur ca poate rezolva multe dar sa fim strict legati de realitate:Eu vin odata pe an acolo la o casa de la tara din baragan si nu va spun si anul trecut ce circ de formulare(de mina ca pe ti9mpüul lui CEasca doar ca nu tre sa scriu lka sfirsit traiasacd lupta pentru pace !!!) si asteptat la ghiseu la CEI CU CURENTUL ELECTRIC .eSTE IN CIRC DE ZILE MARI PE CARE IL TRAIESC IN FIECE AN nu imi vine sa cred desi sint client si ei au nevoie de banii mei sint total riogizi si departe de un sitem informatic cit de cit actula!!!!!!E un dezastru din cdele 10 zile cit stau acolo una zi oi pierd cu asta si facut copüii la xerox dupa pasaport .Cred ca e binme ca inainte sa ne luam zborul pe luna sa invatam sa stim sa circulam ca lumea cu bicicleta pe pamint.
    Un lucru este cert daca se ramine la judete sau cum se numesc nu Bucurestiul trebuie sa dicteze ce are fiecare de facut( cu exceptia tehznicilor de strategie a apararii teritoriului!!!!!) dar fiecare sa faca dar ei au ramas la stadiul de la comunisti unde asteptau ordine de la cum se numea de la centru.INsa acolo din pacate multi dezamagiti de multi si multe nu mai au motivatie de munca serioasa si din pacate erste asas cum definste si SAndu Du CAnada o mlastina de mafioti multi mai mici si mai mari care au capusat intreaga tara si au vindu8t-o pe bucati strainatatii pentru micile interese personale.deci acolo ar trebui mai intii uscata mlastina DAR ASTZA NU SE VA INTIMPLA CA ORIUNDE IN LUME PROBABIL NICICIND SAU DOAR IN CONDITIILE UNEI DICTATURI MILITARE SAU O SCHIMBARE RADICALA POLITICA CARE SI AIA NU GARANTEAZA DECIT TOT CE NE- A INVATAT ISTORIA -LE ROI EST MORT -VIVE LE ROI;ADICA REVOLUTIA si-a papat copii si dupa schimbare e inainte de schimbare.
    Si ca sa o scurtez ca iar am lungit-o
    i9mi naduc aminte asta aüperopo de istzorie si de ce ne invata aceasta ca pürin anii 60 cind eranm inca coppüil de scoala primara inainte sa se faca impartirea pe judete erau unel regiuni care se numeau autonome.Deci intr-o TARA unitara REGIUNME AUTONOMA .Aceea era regiunea autonoma maghiara.Si mai stiu ca prin anii 70 ca student m-am dus ca trurist la SOvata si intri9nde intr-un magazin sa cer cev ami s-a raspuns NONSALANT si cu neruisnare NMEMTUDO:Asta atit apropo de istorie si de invatamintele sale de multe ori nefaste.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Iunie 16, 2013 la ora 21:16

    Dezbaterile despre regionalizare, au in unele emisiuni un caracter istoric de parca ar fi vorba de restauratie sau poate in mintile incetosate ale unora, ura fata de comunism ,precursor al regionalizari, trebuie sa-si gaseasca musai echivalent intr-o propunere cu o puternica componenta economico-sociala.Daca in perioada interbelica numarul mare de 58 de judete era justificat de lipsa unei infrastructuri rutiere moderne ,de numarul redus de autoturisme si autobuze ,astazi in era internetului cand multe sarcini sociale pot fi rezolvate printr-un simplu click, te miri atunci cand istorici ce se pogoara pe micul ecran fara sa inteleaga prezentul-ca si cum un muzician nu ar cunoaste notele muzicale sau un matematician operatile matematice-dar toate acestea au un numitor comun ,slaba pregatire profesionala a elitelor romanesti in ultimul secol ,vezi titlurile si premiile de prestigiu primite numai accidental de catre cetatenii romani.Regiunile isi gasesc echivalentul si in cultura organizationala a marilor companii, vezi divizile continentale sau regionale ori poate ele ar trebui sa primesca niste ,,sfaturi pretioase” de pe aceste meleaguri -imi imaginez pe d-nul vicepremier Dragnea cum le preda lui Bill Gates si colegiilor lui de anteprenoriat, inarmati cu stylus si tablete- numai noi romani vrem sa fim mai cu mot si sa crem himere(8-9)l ce nu vor fi asumate de clasa politica in buna traditie stramoseasca.Cum Romania nu are specialisti capabili sa realizeze o sarcina istorica atat de importanta ,este timpul unei expertize externe.

    P.S.Ma intreb, daca ar fi trait sarmanul Eminescu, ar fi negat versurile proprii si ale lui Bolintineanu ?

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 17, 2013 la ora 10:46

      Nu stiu daca numarul mare de judete se datora lipsei sau calitatii drumurilor (ar fi fost prea simplu), nu stiu nici daca reducerea numarului lor s-a datorat ctrsterii numarului de drumuri si asfaltarii lor ( intii au fost citeva regiuni si pe urma mai multe judete). Cu click-ul nu este tocmai simplu – sunt sigur ca nimanui nu i-ar conveni ca instalatorul sa-i repare teava cu soricelul de la distanta. O companie nu prea poate fi asemuita cu o bucatica de tara si absolut sigur nu este o tara. Despre Microsoft stim cu totii ca de ani de zile ne forteaza sa schimbam softul (windows), sa-l cumparam mereu pe acelasi ci cu alta interfata si alt nume, iar asta este o realizare istorica deosebita…

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Iunie 16, 2013 la ora 03:51

    Drage Dane,
    Noi doi nu suntem experti in strategie economica, si probabil nici prea multi din cei care comenteaza pe blog. Totusi cei care traiesc ceva mai binisor in pribegie (ii exclud pe amaritii de romani care se chinuie sa supravietuiasca la negru sau la ne-negru) de suficiet de lung timp, simtim pe pielea noastra (este mai mult decit a intelege „fenomene economice financiare”) vad mai clar ce se doreste a se face din Romania. Partea proasta este ca romanii din Romania cred (sau au deja mintile spalate) ca noi le spunem brasoave si habar nu avem de ce este la ei (de parca la noi este altceva, e la fel dar la alta scara): nemultumirea si neputinta celui care munceste din greu sau vrea sa o faca dar n-are unde.
    Chestia cu regionalizarea este o timpenie venita probabil din sedintele cu FMI sau UE (inca o aiureala pe linga multe altele precum coruptia si carnea de cal) ca sa le dea la romani sa-si piarda timpul iar aia sa-si vada mai de parte linistiti de JAF. Am incercat de nenumarate ori sa atenuez prostia asta cu un sistem de coordonare ministeriala la nivel judetean pe raspunderea directa a „baronilor” – care mi se par a fi singurele virfuri care demonstreaza ca vor si fac ceva in tara – care sunt stilpii gospodaririi economice fiecare in judetul lui. Tot ce trebuie este sa fie sprijiniti si directionati in spiritul functionarii unei economii unice nationale – ceea ce va preveni in mod absolut sigur orice dezmembrare/departajare a tarii.
    Despre ideia cu harta saraciei si bogatiei, imi pare rau, dar Moise n-a avut o inspiratie fericita. Deasemenea, frumusetea de pod de la Calafat, este un cutit pe la spate dat Romaniei, dar cum obiectele astea sunt cu doua taisuri, istoria cred ca o va dovedi inca odata – cine scoate sabia de sabie moare.
    Despre PIB, ce sa zic. Noi astia mai marunteii ar trebui sa vorbim de salarii, nu mergem la piata cu PIB-uri in punga. De multe ori spui PIB si se intelege altceva. Stiu ca PIB este productia interna bruta, sau tot ce se produce in tara si este gata de vinzare. Dar de aici si pina la ce ai in mina sa-ti platesti factura e cale lunga despre care nimeni nu spune nimic, sau spune ca s-a hotarit la BIS sau au hotarit-o cei de la Bilderberg. Si mai departe se injura si continua scaldatul in mocirla.
    Este absolut clar ca suntem niste nimicuri in miinile altora (in toata lumea) care ne manipuleaza cu teorii care mai de care mai sofisticate, de ne ia o viata de om sa incercam sa le intelegem si tot degeaba. Suntem fortati sa vorbim o limba pe care oricum nu o intelegem si deci nu ne foloseste. Suntem tratati ca niste spanacuri pentru asta. Nu-i mai normal sa0i facem noi pe ei sa inteleaga ca salariul trebuie sa acopere costul real al vietii existente si deci munca pe care o fac trebuie platita la acest nivel. Din acest punct sa-si sparga ei capul cum sa planifice o economie sustinuta si eficienta. Ei sunt destepti si eu sunt prost. Nu le convine, la groapa cu furnici.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Iunie 14, 2013 la ora 23:18

    „Ca sa nu mai spunem de Impozitele pe case! RIDICOL de MICI! Pai numai daca s-ar tripla si tot mici ar fi comparabil cu EUROPA si s-ar strange bani.”_Fara indoiala, liberalizarea pretului la energie va aduce mari bucurii , mai ales pentru pensionari. Cu totii vom trai satisfactia de a ne simti mai aproape de Vest. Asa precum spunea candva şi dl. Moise, impozitul pe proprietate este inca mic in patria noastra. Daca el ar fi marit de trei ori, precum spuneti dumneavoastra, ori, mai bine, de cinci ori, pentru a ne considera cat de cat comparabili cu Europa, am putea spune ca am facut un mare pas inainte spre fericire. Regionalizarea nici n-ar mai conta foarte mult.

    Răspunde
     
    1. Alex G
      Iunie 15, 2013 la ora 01:13

      @ Constantin..domnule nu ati inteles nimica..Nu vreau sa creasca comparabil! Nici eu nu vreau sa chinui pensionarii! domane fereste! Apropo eu zicea TAXA pe CASA iar dumneavoastra spuneti de energie..adica GAZE! Eu vorbesc de CASE dumneavoastra de GAZE! Deci atentie! ca nu scriu pentru neatenti!

      De fapt exact aceasta LIPSA de ATENTIE la detalii ma enerveaza la acest popor sunteti asa de SUPERFICIAL nu aveti rabdare! Va grabiti! Unde? naiba stie ca oricum nu faceti nimica..de doamne ajuta..

      In fine scuze ca am pornit asa poate sunteti un om bine intentionat..si nu vreau sa sar asa daca nuva cunosc..sau mai bine ca nu va cunosc.. DAR

      Daca nu foloseste guvernul ce are la indemina..adica TAXA. (si e mica si mica va fi si dupa triplare va spune eu ca DACA AR FI SA COMPARAM cu EUROPA nu)..sica sa vorbim pe CIFRE>.ca eu ma documentez si nu vorbesc.aiurea..In SUA ca in franta nu am reusit sa aflu dar cred ca in Germania e cam ca in SUA Este cam 2-3% IDn valoarea Imobilului..Ok? Bun La noi stiti cat este 0.2%!! Deci de 12.5 ori mai mic!

      Asa ca eu nu zic de aliniere ca nu asta urmaresc ! Dar nu ati citit atent..

      Ci sa aducem bani la buget..pai de la 0.2% la 2.5%..e destul de joaca..deci de 3 ori ar fi: 0.6% fata de 2.5%.

      Astea sunt cifrele! Stiu e greu sa pui mina sa cauti pe internet..dar mai faceti-va si temele! Ca de aia avem tara care o avem ca sunteti o tara de CHIULANGII si aiti chiulit la scoala..si acuma chiuliti in viata! De aia a trebuit sa lucrez 12-14 ore pe zi in fabrica pentru ca lucram cu NETOTI din astia chiulangii care mi se spunea pe diploma lor ca au terminat aia si cealalta si nu erau in stare sa faca diferenta intre surubelnita in cruce si surubelnita Helix!
      Da stiu e greu !!..

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Iunie 15, 2013 la ora 17:47

        Am inteles ce ati scris, inclusiv detaliile [cel putin eu asa cred], prin urmare, va rog frumos sa nu va enervati, mai ales ca sunt un om bine intentionat precum spuneti. Se vede ca va pricepeti la oameni. Mi-am permis doar sa observ ca din aceeasi pensie se achita si diferenta de pret la gaze si diferenta de impozit pe casa. Nu am nicio indoiala ca si dumneavoastra ati „prins” detaliul acesta din comentariul meu. Asadar, v-ati dat seama, cred, ca n-am vrut sa va supar. Mai ales ca sunt un mare sustinator al ideii dumneavoastra de a fi reduse taxele pana la 1% in cadrul SEZ si transformarea Romaniei intr-un „nou Hong Kong”. (Sau Cipru, poate? Nu-mi dau inca foarte bine seama, ar fi interesant daca ati mai oferi unele amanunte.) Deci, nu va fi nicio problema cu Bugetul. Mi-a atras, insa, atentia un pasaj din comentariul dumneavoastra, „Ca de aia avem tara care o avem ca sunteti o tara de CHIULANGII” si am constatat o aparenta lipsa de coerenta in privinta subiectului. „Avem tara…” pentru ca „sunteti o tara…” carevasazica, este vorba de persoane diferite. Indraznesc, in context, sa va intreb daca in prezent va aflati intr-o tara straina si va delimitati de cei care au ramas si mai comit unele greseli in patria natala, sau este vorba despre o neglijenta in exprimare? De asemenea, tin sa mentionez ca-mi place filmul „Up in the air” cu George Clooney. Mare actor, dar şi Vera Farmiga arata bine, nu-i asa?

        Răspunde
         
  • Alex g
    Iunie 14, 2013 la ora 22:35

    @Moise,

    Tot am vazut acuma pe Remus Pricopie Ministrul Educatiei care pune table in scoli..bunn…Dar iarasi prioritatile cred ca e sa dea tabelte in ADMINITRATIILE locale si la PRIMARI! Astfel pot avea un BIROU MOBIL! si sa ve atunci ce DESCENTRALIZARE o sa avem!

    Pina nu se pricepe ca Descentralizarea este asa..un moft..daca nu avem un SISTEM CENTRAL server…SAu…SAU..Sistem CENTRAL Virtual!! Nu zic ca trebuie FIZIC sa fie toate dosarele in UN LOC dar ca un sistem tip INTERNET adica SERVERE DISTRIBUITE dar va spun ca si INETRNETUL asta si CLOUD-ul asta cu care se lauda toti..FIZIC sunt FERME de SERVERE! Ca asa se face si este mai eficient! Deci ferma de servere si Calculatoarele centralizate..ne dau posibilitatea sa fim MOBILI! Ex: Servele si Router-ele de la Vodafone sau Orange..care lucreaza ca furnicile..miliarde de FLOPS si asa te misti cu telefonul SMART pri lume..

    Si daca se face un Birou virtual si mobil..regionalizarea asta.

    Adica ce vreau sa spun: Tehnologia a luat-o inainte dar ORGANIZAREA Administrativa a staelor este tot BAZATA pe MODUl ARHAIC unde trebuie sa ai Un BIROU unde sa intre lumea..DA! E nevoie si de asta dar numai in 20% din cazuri maxim! Restul peste 80% din INTERACTIUNE..se poate face: 1) Prin internet daca omul are internet si stie 2) Prin agentul de TEREN cu tableta dupa el cu Wireless connection, si vine la Babutza in ograda, care nu stie cum sa foloseasca un PC si ii introduce datele in sistem!

    Mai mult! Toate aceste Formulare de la ANAF de la firme declaratia de VENITURI…toate! Se pot face Electronic si daca nu ai PC vne agentul sau te duci tu la administratie si it da o Tableta, o semnezi electronic nu e NICI o magie, exista tot!

    Regionalizarea spune ca economiseste OVERHEAD-ul (adica functionari, cladiri) pentru ca INCA ne gandim ca cei de acuma 50 de ani ca ne TREBUIE cladiri si ne TREBUIE functionari! NU!! Nu ne mai trebuie cladiri asa multe nu ne mai trebuie funcitonari asa multi!

    Dar! este un mare Dar..Trebuie sa si facem lucrurile mai modern nu cu Creionul si hartia cum se facea acu 50 de ani!

    Deci Nu REORGANIZARE teritoriala si REORGANIZARE dpdv al PARADIGMEI se schimba FILOZOFIA si de aici va rezulta:..Metode moderne si mai efieciente samd..si AUTOMAT si scaderea incarcarii de munca (workload) pe capul functionarului public.

    Functionarul public trebuie sa fac NUMAI lucrurile pe care NUMAI un OM le poate face si nu un PC.

    Si asta e adevarata Descentralizare: Descentralizare de la STAT la OM! Nu de la BUCURESTI in TERITORIU ca e tot in interiorul statului! Adica iei din buzunarul stang..MIZERIA..si o pui in alte buzunare mai mici..dar mizeria tot e!

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 15, 2013 la ora 00:49

      A incercat cineva sa ia un imprumut de la banca prin mijloace electronice? Poti face operatii numai cu contultau, buzunarul tau. Si acolo sunt deja destui care sa-ti acceseze contul. Americanii s-au prajit cu … chinezii.

      Răspunde
       
  • CLAUDIU
    Iunie 14, 2013 la ora 19:37

    Moise, degeaba ai facut reclama buna la site-ul ViaMichelin in emisiunea din 14 iunie, acesta nu si-a actualizat hartile cu noul pod Calafat – Vidin, asa cum ai prezentat pe post.
    Daca te uiti atent la Roadmap-ul oricarui traseu care trece prin Calafat, in punctul Calafat este inscris „Continue along: Link by boat”, deci nu sunt nici ei asa de rapizi cum i-ai laudat…
    Niste harti si trasee mult mai bune si mai usor configurabile gasesti pe Google Maps.
    Macar din considerente de etica profesionala trebuia sa mai prezinti cel putin inca un provider de harti (Nokia, Bing, Yahoo …).

    Răspunde
     
  • Lebada Neagra
    Iunie 14, 2013 la ora 17:41

    o singura intrebare : care ar fi scopul regionalizarii?

    implicatii :
    – conducatori – aceiasi ca si acum, evident cu aceleasi rezultate;
    – mai multi bugetari pe care sa ii sustinem;

    este mai mult decat evident ca dezvoltarea tarii nu este impiedicata de organizarea administrativa actuala.
    si atunci, care ar fi scopul?

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 14, 2013 la ora 23:41

      salarii grase pentru inca citiva, crearea locurilor de munca…

      Răspunde
       
  • Chirita Aurelian Stefan
    Iunie 14, 2013 la ora 15:45

    Ceea ce este straniu in Romania este modul de a judeca viitorul prin prisma trecutului ori in stiinte sau in arte,teorile ,conceptele,etc pot fi o total antagoniste in diferite epoci istorice.Reorganizarea are drept scop eficientizarea economica la care actuale structuri adminstrative stufoase si autoblazate cu o puternica nota de semiamatorism imprimata de conducerea politica-vezi cate persoane raspunda in Roamania pt o gresela ,-P.M Victor Ponta nu stia ,cine a modificat o ordonanta de guvern?!Care ar fi fost repercursiunile intr-o tara nordica sau daca s-ar intampla un asemenea fapt?!Regresul societatii romanesti are drept cauza mentalitati demult disparute in alte parti ale lumi si mult idelizata viata rurala in contradictie cu ritmul urban care presupune organizare,autodisciplina,spirit de intitiva ce au lipsit Romaniei mai bine de jumatate de mileniu.Incercarile unor ziaristi si a politicieni desueti de a manipula pt o ,,amarata” de audienta sau pt o viitoare campanie electorala nu trebuie sa ne aduca in intunericul gandiri. Nu lasa pe maine ce poti face astazi -este un dicton urban ,lasa pe poimaine este un adaus cu iz mioritic.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 14, 2013 la ora 23:35

      Am incercat sa-mi planific ce voi face miine cu banii pe care i-am avut ieri, si am gasit citeceva de facut, dar n-am mai avut cu ce. Ma rog,..
      In domeniile tehnice/aplicative e tare la moda sa modelezi (pe computer, in laboratoare) sistemul si sa-l testezi, sa tte asiguri ca obtii ceea ce doresti. Si in economie/administratie sunt o serie de metode/practici pentru a estima efectele unei decizii – deci ma conving acum, cu ce am in dotare de ieri, pentru ce probabil voi avea miine. Nu numai ca nu e rau, dar nici nu vad cum altfel ar fi mai bine. Ce e rau e cind se face invers, si asta costa.
      „Reorganizarea are drept scop eficientizarea economica”, probabil ca da, dar cine sustine asta trebuie sa aibe o baza. Trebuie sa aibe clare punctele de plecare si de sosire, sa aiba instrumentele necesare. Altfel intra la cheltuiala fara rost cu toata reorganizarea, chiar daca pe ici pe colo citiva vor impusca niste salarii grase pe d-a moaca.
      Este adevarat ca brambureala este un rezultat al lipsei de responsabilitate si al incapacitatii de delegare. Cine e de vina, calul sau birjarul? Eu cred ca cel care a angajat birjarul si nu l-a lamurit clar de adresa. Fara sa mai spun, ca de la gara se mai pot studia ceva harti, altfel poti sa faci turul localitatii.
      Nu stiu ce repercursiuni sau sanctiuni sunt in tarile nordice ori altundeva, nu pentru ca nu le au si ei pe ale lor, dar nu ma intereseaza comparatia. Asa cum fiecare om este unic (chiar daca toti au mers la aceiasi scoala), asa si fiecare tara. Nordicii, de exemplu si numai de exemplu, nu-i au nici pe francezi, nici pe nemti si nici pe belgieni sa le spuna ce sa faca; n-au nici FMI si nici BCE sa le siciie economia. Abia aici sunt deacord: romanul face sluj la tot ce i se spune in alta limba decit in romaneste. Mai putin romanii care a facut niste ani de practica de viata in pribegie, dar in contrast, atunci cind se intorc in tara, uita de bunul simt cu care au plecat si l-au pierdut pe drumuri, si isi dau in petec ce grozavi sunt ei ca maninca cu „furculision” fata de cel din tara care maninca crapul cu furculita de peste. Si asta nu e noua, a spus-o si Caragiale si am observat-o si eu (cum se poarta copii cu parintii veniti in vizita). Deci pina la „reorganizare” mai e un lung drum de reeducare. Daca romanii se bestelesc in tara, in vazul intregii lumi, la ce tratament se pot astepta din partea lumii – se spune respecta-te si vei fi respectat. De ce credeti ca sunteti jonglati? Pentru ca asta-i ceea ce cereti.
      „Regresul societatii”, „intunericul gindirii”, „mentalitati disparute” – un esafodaj putrezit in fata caruia pesimismul straluceste. Despre superioritatea urbanului fata de rural, ce sa mai spun ca am spus-o: parintii in vizita la copii. Nocivitatea este ca o asemenea imbalsamare se reflecta si in tendinta de dezvoltare economica a tarii in mod neunitar – am inceput sa facem distinctie intre oameni, intre sateni si oraseni, intre participantii la economie, intre zonele tarii. Tot „baronii” sunt stilpii, cu atitudinea lor de gospodari si de respect pentru gospodarii lor si pentru gospodaria judeteana.
      Bine ca se fac glume educative la TVR: acuma cu noul pod, elevii nu mai au nevoie de BAC, putem sa ridem in hohote, cel putin sa nu-i auzim pe straini.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Iunie 14, 2013 la ora 11:16

    „…bogatia nu poate fi vazuta numai din prisma PIB-ului_Este o mare eroare si gogorita a secolului induastriallizarii”_Este o chestiune cu care sunt intrutotul de acord si am scris cateva articole pe tema asta. Imi permit sa semnalez cu acest prilej initiativa „Beyond GDP” si http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2009:0433:FIN:RO:PDF
    Doar ca deocamdata aceasta este o chestiune ma degraba teoretica, pentru economisti. Este relativ greu sa-i spunem lui badea Ion, cultivator agricol din Vaslui ca este mult mai bogat decat nea’ Jenel din Bucuresti pentru ca respira aerul curat al padurilor (pe acolo pe unde n’au fost taiate) pentru ca pe aer curat nu-si poate cumpara nici „genocidu’” de la bufet (mai ales ca vin inundatiile si nu mai poate sta pe-acasa ca se uda la picioare, pe cand la bufet sunt scaune inalte) si nici paine pentru cei douaj’ de copii pe care i-a facut la betie.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Iunie 14, 2013 la ora 02:32

    @Chirita Aurelian Stefan-stimate domnule Chirita -avind in vedere complexitatea acestei discutii -regionalizarea sau mai bine zis reimpartirea teritoriala care nu este o joaca si mai implica si cheltuieli imense cred ca e bine sa se judece la nivel inalt de academie daca nu e mai bine sa se pastreze ce a functionat atita timp in istoria recenta si mai veche a Romaniei -impartirea pe judete iar capitala sa aiba doar un rol marginal in ce privetse impartirea de fonduri de fapt un fel de arbitru in a ii ajuta cu o parte din surplusul judetelor mai instarite si judetele cu resurse mai limitate.Deci ar einventa roata la caruta si in vremuri si asa tulburi nu e poate cea mai optima solutie:Deci e bine de gindit greu ca nu e o problema de joaca ca sa nu mai pun indiscutie apararea teritorialal care este mai actuala, decit pare sau etse lasat de unii sa para!!!!

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Iunie 14, 2013 la ora 01:52

    buna sera -respect stimate domnule Guran -v-am vazut scurt emisia pe net -playerul functioneza einwandfrei cum se zice pe germana -deci 100mpuncte cu o singura exceptie-definiti judete sarace printre care si mnunatul meu judet adoptiv Buzau un judet cu o natura minunata (si opameni la fel si si f.capabili)si bogatie rara (vizitati vulcanii noroiosi de la Berca cu natura adiacenta -unic in Europa !!!!Sau faceti niste bai de namol si apa puternic mineraliazata de la BAlta Alba!!!(nu e reclama e pura realitate istorica n u descoüperita de ieri sau azi))O sa vedeti ca definiti gresit saracia!!!Saraci sint cei saraci cu duhul stimate domnule Guran va rog sa ma credeti !!!Lumea nu poate fi definita inm mod pur matematic informatic din sistemul dual adica totul definit ca 1 sau 0 adica nimic .Lumea este un pic mai complexa deci bogatia nu popate fi vazuta numai din prisma PIB-ulöui_Este o mare eroare si gogotita a secolului induastriallizarii:Traiesc intr-o tara care a vaut ceva ani buni cu un PIB relativ inalt dar nu am perceput populatia ca o fericita din acest unghi pe care il prezentati dvs foarte steril.
    Deci viat treala e ceva mai mult decit o definitie infoirematica chair si daca se pune in aplicare Fuzy-Logyk-a

    Răspunde
     
  • alex g
    Iunie 14, 2013 la ora 00:03

    @Chirita Aurelian Stefan..Asta spune EUROPA referitor la noi? Franta si Germania sa inteleg ca sunt deja „regionalizate”? Nu stiu intreb.

    Chiar si daca „pe hartie” ar fi asa sa nu uitam unde suntem. Aici in ROMANIA treaba merge asa: De la CENTRU se fac lucrari,investitii etc..70% chiar in acel CENTRU si apoi la vreo 50 km ajung poate..20%. Din acest motiv sincer..mai bine cu mai multe..centre..chiar daca cu bani mai putin..dar INJECTEAZA cat de cat mai UNIFORM banii in tara si la cetateni..Asta e parerea mea, psihologico-statistico-matematico-culturala. Poate gresesc. Tare imi doresc sa traiesc ca iubesc tara asta si as vrea sa fie bine. Dar nu asta e problema zic eu, ci BANII(cei ADUSI in plus! nu cei de la buget si asa putini) de aceea zic Discutia e pe o parte juridico-politico-adminitrativa cand discutia ar trebui sa fie (dupa parerea mea) pe ZONE LIBERE DE IMPOZITE ca sa ADUCEM bani noi din afara tarii, si locuri de munca..atunci Banii pentru Administratia locala in cele 40 de judete va fi nimica. DA! Sunt de acord sa fie optimizate..pentru asta sunt COMPUTERELE care din pacate in Administratia Locala si chiar centrala! Este un mare ras! Nu isi gasesc ce taxe sa platesc odata le apare in PC odata nu! Cine a luat banii pentru aceste software-uri si mai ales INFRASTRUCTURA de NETWORK din spate e o gluma! Degeaba SOFT ai daca nu sunt interconectate Computere-le si aici putem invata de la Franta! Cu toate incurcaturile lor si tot asa ca la noi cu multe departamente (judete) totusi NU PREA incurca taxele si ce ai de dat! Si de aici: RATA de COLECTARE..aici e problema se chinuie Primul Ministru si Ponta si Boc si celalalt temporar sa stranga TAXE cand functionara de la Impozite se uita intr-un idiot de program, si toate dosarele inca stau..in forma FIZICA pe rafturi si birouri. Daca vedeti cum stau parca sunt MUNTI de acte, cum naiba sa gasesti ceva! Si aceasta DEBANDADA in lucrurile triviale de zi cu zi din munca functionariilor e problema in multe taxe si impozite. Ca sa nu mai spunem de Impozitele pe case! RIDICOL de MICI! Pai numai daca s-ar tripla si tot mici ar fi comparabil cu EUROPA si s-ar strange bani. Deci PROBLEMA sau CRITERIUL ca economisim.nu sta in picioare cel putin in fata mea! pentru ca e o ZAPACEALA acesti guvernanti si toti de fapt de la putere nu au rezolvat acest lucru simplu: SA COLECTEZI EXACT TOT CE TREBUIE sa COLECTEZI! Adica nu sunt in stare nici macar sa COLECTEZE banii pe care este indreptatit si legal sa le colecteze..si credeti ca o sa fie zapacitii astia sa ORGANIZEZE ditamai regiunile? Va spun eu: Primul lucru a doua zi dupa regionalizare o sa fie o debandada o sa se piarda dosare o sa fie un haos! PRIMUL pas: Trebuie realizat SERVERUL CENTRAL cu TOATE dosarele in copie digitalizata (si nu SCANATE ca asa multi prosti pot sa faca.si nu foloseste la nimica!) ci introduse in FORM-uri adica SCREEN-uri formatizate pentru fiecare dosar si FORMULAR si organizate in BAZA DE DATE centrala. APOI abia putem sa organizam tara asta si in 372 de regiuni daca vrem..ca nu mai conteaza..cu un PC..ti-ai mutat sediul unde vrei tu si pe LUNA! Dar si pentru asta avem nevoie de bani! Problema generala la aceasta tara a fost ca Banii sunt..dar sunt pusi EXACT in directiile gresite! Prioritatea 1 trebuie sa fie INTERCONECTAREA INFORMATICA si FORMATIZAREA ecranelor de INTRODUCERE DATE! Apoi putem sa ne reorganizam in fiecare luna si putem chiar sa testam mai multe organizam pentru ca putem fi : FLEXIBILI! Flexibilitatea ti-o da sistemul informatic centralizat.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 14, 2013 la ora 09:41

      Adevarat, atingeti unele aspecte importante:
      „Franta si Germania sa inteleg ca sunt deja “regionalizate”? Nu stiu intreb.”
      „dar INJECTEAZA cat de cat mai UNIFORM banii in tara si la cetateni”
      „Dar nu asta e problema zic eu, ci BANII”
      „sa ADUCEM … noi din afara tarii”
      si asa mai departe cu computerele, colectarea taxelor, organizare, besteleala, dar omiteti prioritizarea necesitatilor intr-un program care inca nu exista. Iar cu „sistemul informatic centralizat”, iarasi aveti dreptate, atita doar ca asa cum orice om isi are secretele lui, permiteti-i si Romaniei sa-si pazeasca secretele ei – poate ca nu chiar asa de importante, dar suficient pentru concurentii externi (carora mai popular li se spune investitori cu inclinatie mare spre realizarea de profituri eficiente) ca sa stie de unde sa muste si de unde sa rupa. De fapt nici nu s-a dezmeticit bine romanul, si prietenii straini la-au si directionat spre arhivele secrete umanitariste in timp ce ei cotrobaiau prin camara dupa informatiile cu resurse materiale. Pe urma au inceput sa dirijeze sustinut si eficient … furtul ca la usa cortului.

      Răspunde
       
      1. alex g
        Iunie 14, 2013 la ora 22:22

        @ SanduCu..In primul AM FOST director tehnic. Am avut un contract de 2 ani in care am crescut cu 65% productivitatea.

        Paralele nu vin din ce am facut in fabricutza aceea ci din experienta in SUA si CANADA unde am vazut peste 50 de fabrici..dar nu asta e de unde vine..sa spun experienta ci din faptul ca am vazut adica am observat CUM sunt organizate state ca SUA CANADa FRANTA..si asta spun. Nu sunt Einstein! Si chiar si Einstein spunea: Nu sunt mai destept ca altii doar ca..stau pe o problema pina o rezolv!

        Si CONCRET ce am pus e blog e prima PAGINA am fact 12 pagini f f concise dupa o analiza de peste 100 de pagini..si am trimis la DEPUTATI (am luat dupa site toate emailurile si le-am trimis) cred ca unii au citit, si la Guvern la Secretariat mi-au confirmat ca au primit „petitia” de parca nu poti sa scrii la guvernul Romaniei decat cu PLINGERI in fine! Macar sa nu ii doare in cot! PE mine nu ma doare..si o sa tot REPET asta: ZONE LIBERE de TAXE sau f f mici de 1%, Si sistemul INFORMATIC: HA HA o sa rad..secrete? Hai sa fim serios am spus in articol FRANTA are acest sistem din anii 70!! Daca nu stiti va spun eu, MINITEL-ul a fost PRECURSOR (adica inainte de..) al Internetului si de fapt de acolo s-a inspirat la CERN (European Laboratory for Particle Physics) A fost PRIMUL PC cu internet..acolo s-a descoperit si pus in practica nu la DARPA in SUA cum spun unii..o fi fost si acolo..dar primul INTERNET PUBLIC adica internetul de acolo a pornit de la CERN care s-a inspirat de la MINITEL din Franta care s-a bazat pe ceva din Anglia o retea a Firmei de Telefonie de la Englezi..de fapt cam totul in lumea asta a pornit din Anglia inclusiv SUA e copilul Angliei! Inclusiv ce spun eu ZONE de TIP HONG KONG (si e mult de vorba) a venit TOT din Anglia care avea grija adica GUVERNA HongKong-ul! restul sunt baliverne SECRETE? Statul Roman? Nu ma faceti sa rad ca ma doare splina..

        Răspunde
         
  • Chirita Aurelian Stefan
    Iunie 13, 2013 la ora 22:51

    Romania este o tara mare la nivel european. Comisia Europeana recomanda ca populatia unei regiune sa fie de 3,5 milioane de locuitori. In consecinta, Romania ar trebui sa aiba 21milioane/3,5 miloane = 6 regiuni. Cele 6 regiuni pot fi :
    1) Regiunea Olteniei si Muscelului (judetele din Oltenia + Judetul Arges)
    2) Regiunea Muntenia (Bucuresti+judetele(Teleorman+Dambovita + Prahova +Ialomita +Calarasi +Giurgiu+Ilfov+ Vrancea)
    3)Regiunea Dunarea de jos si Dobrogea (judetele (Constanta +Tulcea +Buzau+ Braila +Galati)
    4)Regiunea Bucovina(celelalte judete din Moldova)
    5)Regiunea Banat ,Crisana si Tara Oasului (judetele din Banat+judetele (Bihor + Satu-Mare+Hunedoara).
    6) Regiunea Ardeal (celelalte judete transilvanene).
    Argumente: 1)Dezvoltarea unor judete mai sarace in jurul unor poli economici(Bucuresti, Cluj-Napoca,Galati, Timisora, Iasi si Craiova).
    2)Reducerea cheltuelilor administrative si distantele relativ mici fata de viitorele centre regionale.
    3)Prezenta unor centre universitare cu traditie in cele 6 capitale regionale si posibilitatea de dezvoltarea ,a aeroporturilor internationale din aceste orase.(exceptie Galati care va utiliza aeroportul Mihail Kogalniceanu).
    4)Realizarea autostrazi Pitesti-Craiova.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 14, 2013 la ora 04:56

      Comisia Europeana are recomandari, asa cum si alte tari le urmeaza e foarte bine sa le urmeze si romanii, adica in acelasi fel. Sa imparti o tara dupa …densitatea populatiei ar fi tare simplu – si dupa aia?
      Nu crede cineva ca dupa potentialul economic (care include si resursa umana) ar fi mai…practic? Automat capeti o ideie asupra ceea ce doresti sa obtii din regiunea respectiva – ce poti si ce ai nevoie.
      Saracia si bogatia e aiurea in tranvai. E ca si cum ai spune: Om sarac (prost), om bogat (destept). Cindva un bogat spunea de ceilalti: sunt prosti dar multi.
      Pe bune, politic privind problema regionalizarii (pe care oricum eu o consider pierdere de vreme si mai pe urma si de bani, din moment ce avem deja judete) ar trebui sa ne straduim sa pastram intacta unitatea nationala. In procesul refacerii economiei nationale si ridicarea nivelului de trai a intregului popor (asta este scopul, nu-i asa?), diferentierea de orice natura va duce in final la dezbinare si dezmembrare (nu asta este scopul, nu-i asa?). Deci fiecare judet trebuie sa faca cit mai bine tot ce poate si sa fie folositor tarii, adica si altor judete. Altfel spus, folosesti numai resursele locale (fara transporturi inutile si fara migratie de populatie) pentru a sprijini tara (alte judete, in programul economic national unic). In acest proces aparent simplu dar foarte serios, rezultatele nu se vor lasa asteptate: venituri pe masura contributiei (eforturi egale venituri egale), evolutie cooperativa intre judete care va rezulta intr-o dezvoltare unitara si eficienta, pastrarea si mentinerea traditiilor locale, o coordonare administrativ unica a economiei si relatiilor (interjudetene si internationale), un sistem financiar unic pe baza unei monede unice …HRRR!!!

      Răspunde
       
  • noname
    Iunie 13, 2013 la ora 22:46

    TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT
    Nu se mai poate trimte echipa la cursuri de limba română.
    :::::>>>>>> harta BOGÂȚIEI <<<<<<<<;;;;;;;;;

    Răspunde
     
  • alex g
    Iunie 13, 2013 la ora 21:35

    Si inca ceva: Intotdeauna ROMANII ca suntem mai „inteligenti” tot ne gandim sa fim originali, in loc sa nu mai reinventam roata..Ma intreb:Nu ar fi mai bine sa COPIEM lucruri care au fost verificate si sunt verificabile..”time and time again”..?
    Eu am venit cu aceasta solutie studiind exact aceste cazuri care au avut un succes enorm! Iar acolo unde nu au mers, stiu exact de ce nu au mers..si asta putem discuta..NU TIN sa fiu in direct se poate discuta si in particular si Dumneavoastra sa o prezentati..dar sa o intelegeti cum o inteleg eu si sa atunci sunt SIGUR ca veti deveni un fervent sustinator pentru ca..iubiti totusi aceasta tara..

    Răspunde
     
  • alex g
    Iunie 13, 2013 la ora 21:31

    Da! Eu as veni sa discut si la TV si la orice discutie si sa sustine DE CE harta mea care pleaca cam de la aceeasi idee da run pic diferit…adica ma uitam si la POPULATIE adica cati sunt implicati! Multe sunt sarace dar au si populatie putina..adica de genu „e urata dar e si proasta”‘..si ZONELE LIBERE sunt MAI ALES in aceste zone..dar NU ORIUNDE..ci unde unde sunt totusi cei mai multi oameni (deci sa polarizeze) si..F F IMPORTANT unde exista deja INFRASTRUCTURA 80% deja existenta!…PArtea asta cu regionalizarea dupa mine e o aiureala ..ZONELE LIBERE de TAXE (sau taxe reduse ca eu asa am spus)..merg INDIFERENT ca sunt Judete, COmitate, Regiuni sau NIMICA! Pentru ca se bazeaza pe ORASE! Nu judete regiuni etc..
    Eu vin! Si pot sa vorbesc de la egal la egal si Cu basescu si cu origine pentru ca stiu EXACT mediul economic si mai ales a fabricilor si mai ales ZONE de genul VALCEA unde un OLTCHIM..da de mancare la un oras sau 80% din oras..din experienta mea ca Director Tehnic la o fabrica f. important din un Judet..interesant.
    http://antena34.wordpress.com/2013/01/06/zone-libere-romania-un-nou-hong-kong/

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 14, 2013 la ora 04:11

      Domnu Alex G,
      Pareti un om de actiune, care va iubiti tara, sunteti director tehnic la o fabrica f. importanta si puteti vorbi de la egal la egal cu oricare competent autorizat (numai cu Basescu, va rog nu), sunt suficiente motive sa va intreb: care sunt asemanarile si diferentele dintre o intreprindere (firma, companie, organizatie) si o bucatica de tara (oras, sat, judet, regiune)? Bucatica de tara e una, iar tara e cu totul altceva.
      Daca va veti putea organiza raspunsul pe …calapodul diferentei intre mediul organizational traditional (structura functionala) si structura matriciala (stiiti, combinatia cu structura productiva), as fi incintat sa depanam citeva avantaje si dezavantaje. Acestea odata definite, vom putea, impreuna cu toti colegii de blog sa conlucram la stabilirea prioritatilor si rezolvarea conflictelor inerente si specifice fiecarei structuri in parte.
      Poate pare un joc, dar sunt foarte multi cu pregatire si experienta, iar eu asteptam de mult un asemenea prilej care sa concretizeze in ceva practic toate aceste opinii – omul trebuie sa stie ce si cind sa ceara de la cel pe care l-a votat, si sa stie sa urmareasca traducerea in viata a doleantei. Nu-i asa, cei care voteaza trebuie sa munceasca, dar si cei votati trebuie sa-si faca datoria.
      In cu totul alta ordine de idei, stiti care este diferenta intre regionalizare si federalizare, astazi la TV am avut senzatia ca Moise le-a pus in acelasi borcan.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase