Vrea Kelemen singur în noaptea nunţii?

Publicat la data de de Moise

blog hungary

de Moise Guran

UDMR-ul lui Kelemen Hunor se află într-o ciudată criză de identitate, alergând, se pare, contra cronometru cam după orice subiect ce-i poate da o cauză. Acum regionalizarea anunțată de Dragnea este, potrivit liderului UDMR, numai bună pentru a scoate maghiarii în stradă. Că cică maghiarii vor musai ținutul lor secuiesc, bazat pe diferențe etnice și culturale.

Mi se pare mie că domnul Hunor ratează o bună ocazie de a răspunde adevăratelor așteptări ale populației de etnie maghiară de la noi. Aceasta este atât de nemulțumită de sărăcia din Harghita și Covasna încât să-i explici că o asociere cu județe mai bogate precum Brașovul și Sibiul i-ar face rău, chiar e o misiune imposibilă. Sub steagul autonomiei etnice în cele două județe tinerii chiar își găsesc greu de lucru pe un salariu mai mare decât minimul pe economie și nici nu vreau să mă întreb de ce Mureșul unde românii și maghiarii sunt jumate-jumate, are un nivel economic mai bun decât cele două județe în care maghiarii sunt majoritari. Poate că a venit timpul ca liderii UDMR să înțeleagă cu adevărat ce înseamnă să reprezinți o comunitate, care sunt prioritățile și de ce agenda ei trebuie să fie mai importantă pentru tine, politicianul, decât propria-ți agendă. Eu știu că UDMR-ul are resurse de oameni tineri, cu idei, unii dintre ei, au fost și pe la București miniștri, oameni care se pot implica mai mult în buna administrare a resurselor regiunii din care provin.

Dacă domnul Hunor nu va veni cu astfel de proiecte constructive, dacă nu le va propune ungurilor lucruri care să-i facă și pe români să voteze UDMR-ul, abia atunci partidul etnic se va desființa. Scosul ungurilor în stradă împotriva proiectului de regionalizare o să-l facă pe domnul Hunor să arate ca în celebrul banc în care în noaptea nunții tânărul secui se culcă singur doar ca să-i arate nevestei că ungurul poate fi autonom și independent.

This entry was posted in MOISE. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

15 răspunsuri la Vrea Kelemen singur în noaptea nunţii?

  • sanduCu
    Iunie 13, 2013 la ora 06:45

    Draga Dane,
    Cred ca ai dreptate in ambele cazuri: „acolo unde s-au marginalizat pe virfuri de munti izolati au idei nationaliste sovine” si „platiti de forte straine pentru a destabiliza o tara”. Dar totusi cred ca este vorba si de un fenomen, sa-i zic de reciprocitate. In Israel nu exista asa ceva, iar in Canada, cu frantujii din Quebec, este o rica continua. Nu stiu exact cum a inceput (sau poate asa a fost dintotdeauna), in orice caz se pare ca frantujii au inceput sa jantajeze Canada, ei fiind singurii (sau principalii) producatori de energie electrica- urit si cu nasul pe sus. Dupa ce li s-a taiat macaroana cu Niagara si statii nucleare, au inceput sa-si ceara independenta – fara sa le pese ca prin asta ii izoleaza pe atlantici. Asa rau cum sunt, as fi fost inclinat sa cred ca granita cu statele (care nu inteleg de ce tot incearca o unificare cu noi) ar fi putut fi un subdedesubt. Dar totusi nu cred, frantujii sunt cam fanfaroni si se cred, probabil mai superiori – se observa si din atitudinea lor. Dar si toate guvernele le-au cintat in struna. Nu este o ura, doar un dispret reciproc mocnit, nimeni nu-l recunoaste pe fata dar se simte. Inca odata, cred ca ai dreptate, dar pentru ca am fost printre ei destul de mult, cred ca si felul cum ii tratezi ti se intoarce. Prin alte parti am continuat sa-mi fac prietenii cu ei fara probleme. In scopul nobil de a se rezolva aceasta incrincenare, probabil ca rescrierea istoriei ar fi o solutie – n-as fi crezut ca tocmai eu sa spun asa ceva.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Iunie 13, 2013 la ora 02:21

    deci dl.PONTA a pus punctul pe I-RESPECT, iar faptul ca acei maghiari nu invata sa stapineasca limba ROMANA este o rusine pentru dinsii ca cetateni ai Romaniei.
    Este insa si adevarta ca pentru o minoritate care vorbeste o limba unica in Europa de radacina hungro-finica adoptare unei limbi cu radacina latina vorbita pe acel teritoriu de 2000 ani este o problema.Cioudat caci buniocii sotiei emigrati din insula KEfalonia la sec 19
    au lasat copii (soacra mea de exemplu) care vorbea perfect romaneste si si scria desi facu-se scoala greaca.Si desi la GAlati erau o comunitate mare de greci ce aveau si biserica lor greaca nu i-am auzit vreo data ca vor sa se separe :Si au dus-o si mai greu ,au trait si razboiul si dupa aceea i-au deposedat de multe bolsevicii si multi s-au intors in tara bunicilor lor dar limba romana nu au uitat-o si au vorbit-o si dupa decenii la ATHENA fara ACCENT strain
    http://youtu.be/cWHl3WawU1Q

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Iunie 13, 2013 la ora 01:54

    in acea tara minunata si bogata numita Romania au trait in istorie si traiesc si acum multe nationalitati conlocuitoare care au respectat si respecta tara ca un tot unitar si nu propavaduiesc ca unii maghiari sovini dezbinarea.Sint unici in felul lor dar asa le este felul si raspunsul este unul singur –
    sa invete bine limba romana pe care sa o vorbeasca fara accent gen nemtudo cind te duci la dinsii la magazine in Sovata de exemplu si ii intrebi pe romaneste de o marfa???!!!!
    Dar am avut la Bucurersti ca elev si student si si in armata colegi maghiari cu capul pe umeri si nu sovini:Doar acolo unde s-au marginalizat pe virfuri de munti izolati au idei nationaliste sovine:CE am zice noi germanii ca turcii la BErlin care intre timp depasesc milionul ar zice peste noapte -noi vrem din varii motive sa ne separam ca regiunea turca de la Berlin si eventual sa facem si un zid mare si pe virful lui drapelul turcesc???Poate un pic de respect ca minoritate trebuie sa ai in tara care isi permite sa iti dea un pat si o masa pentru ca esti tu la ei si nu ei la tine !!!
    Dar cum spuneam, sint numai unii polliticieni provocatori si de multe ori platiti de forte straine pentru a destabiliza o tara ajunsa si asa cu un picior in prapastie .

    Răspunde
     
  • Simona
    Iunie 13, 2013 la ora 01:35

    Locuiesc de 7 ani in Sfantu Gheorghe si ati fi surprinsi sa stiti ca maghiarii de aici au „ochelari de cal”, nu vad decat inainte, pe lderii lor, chiar daca mod de foame. Credeti ma ca sunt devotati 100% liderilor lit, in ciuda faptului ca saracia atinge cote destul de mari. Si totusi multi maghiari fac naveta si lucreaza in Brasov, deci mergem inainte „pana la moarte cu ai nostrii”!

    Răspunde
     
  • micutu de la 7
    Iunie 12, 2013 la ora 11:49

    Nu e deloc intr-o criza de identitate. Ungurii stiu foarte bine ce vor, si noi stim ce vor dar ne comportam de parca n-am sti. Si incet incet ei si-au cam obtinut tot ce-au vrut tiptil tiptil fara sa ne dam seama. Si vor obtine si mai departe ce vor. Sigur ca nu e vorba sa plece cu judetele alea in carca in Ungaria cum zicea Kelemen ca ar crede unii, ca nu despre asta e vorba, dar isi vor face tarisoara lor acolo. Nu intereseaza pe nimeni saracia sau nivelul de trai de acolo deocamdata. Targetul e altul.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Iunie 12, 2013 la ora 04:49

    Una nostima, un fel de pescareasca. Cind ti se vintura o oportunitate – tie ca persoana sau tie ca tara – pe sub nas, ce iti convine mai mult: sa cistigi putin si sa pierzi mult sau sa sa cistigi mult si sa pierzi putin? Pestele probabil ca nu-si pune problema cind se uita la momeala. Ma rog mai sunt si sarlatani care ciugulesc pe linga cirlig.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Iunie 12, 2013 la ora 04:27

    Ce se petrece acuma in Turcia, este foarte important. Am sustinut mereu ca Turcia nu se va lasa impinsa la declansarea unui tambalau. Desi nu i s-a gasit inca nimic premierului, i se cauta nod in papura. Ba pe teme religioase, ba cu atitudinea fata de populatie, acum aud ca si TVR (cine ii plateste nu stiu) il sapa ca ar vrea sa reunifice imperiul de alta data. Si totusi cred ca suntem inca norocosi. Exista un motiv serios de a nu se recurge la un nou razboi. In caz ca ar incepe unul, ar apare riscul reunificarii blocului rosu, care automat ar duce la pierderea pietelor, fragil cistigate, si aceasta insemnind, cred eu, o prabusire economica al opozantilor. Deci in situatia existenta, razboiul nu pare, pentru lumea libera, o solutie plauzibila pentru refacerea economica.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Iunie 12, 2013 la ora 04:08

    Astazi, la „Legea 7”, a fost o discutie foarte interesanta despre regionalizare. Mi-a placut cum s-a pus problema capitalelor, si a baronilor, inclusiv ideia de gospodarire descentralizata. Aproape ca m-a cistigat. Altfel spus si eu m-am exprimat in alti termeni dar pe aceiasi linie. Chiar si chestia cu Mercedesul care va deschide orizontul in Romania si altor investitori mai mititei.
    Acuma insa, pe linga faptul ca regionalizarea este sau va fi un proces tare lung – treaba pe care nu o vad chiar asa, adica depinde cum o incepi – mai pune si problema unei descentralizari administrative (poate lolitice). Aici, daca ne uitam prin lume, vedem multe situatii, daca nu tocmai similare dar tare asemanatoare, mai ales ca rezultat. Vietnamul si Coreea au ajuns doua popoare, fiecare taiat in doua si nu spre folosul lor. Germania taiata si relipita, si nemultumiri si atunci si acum. Jugoslavia fragmentata, unele cu UE altele nici vorba. Federatia rusa (mai precis URSS), dezmembrata (chipurile), care lasa loc la tentatii false, ceea ce nu-i tocmai sanatos. In Romania, unde sunt o serie de teritorii cam disputate, chestia deasemenea poate sa degenereze urit. Toate exemplele astea, atit de asemanatoare, ma duc la ideia unei intentii suprastatale. Spun asta pentru ca de fapt popoarele nu si-au dorit asa ceva si de profitata profita altii. Adica daca treaba cu integrarea in UE bitiie, atunci poate ca merge pe bucatele si cu dezbinare.
    Personal, cred intr-o regionalizare strict economica si planificata de stat. Daca se doreste mentinerea unei unitati nationale, atunci toate regiunile trebuie sa se dezvolta unitar, fiecare folosind din plin resursele locale si contribuind la economia nationala. Chestia cu investitori straini care sa se canalizeze dupa bunul lor plac (adica ei sunt organizati si stiu ce fac) pe o anumita bucatica de tara, o emancipeaza si apoi o … denationalizeaza, este o „libertate” care pute urit.

    Răspunde
     
  • dicanel
    Iunie 12, 2013 la ora 03:31

    Dl Kelemen. Hunor e prenumele.

    Răspunde
     
  • Codru'Penal
    Iunie 11, 2013 la ora 23:07

    Adevar grait-ai Moise

    Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Iunie 12, 2013 la ora 01:01

      hip!hip!uraaaaa! si io care credeam ca te-a defrisat verestoy…

      Răspunde
       
  • laurentiucat
    Iunie 11, 2013 la ora 21:45 Răspunde
     
  • laurentiucat
    Iunie 11, 2013 la ora 21:03

    sau poate ptr ca majoritarii doresc o „primae noctis”…

    Răspunde
     
  • Constantin
    Iunie 11, 2013 la ora 20:59

    Discutia sterila pe teme etnice este utilizata inca o data pentru a abate atentia cetatenilor de la o chestiune cu adevarat importanta legata de regionalizare: in loc de flexibilizarea administratiei publice, nu se face altceva decat se introduce inca o treapta birocratica deasupra judetelor. Baronii locali vor fi coordonati de niste conti locali. Cu alte cuvinte, mai multi trantori cu secretare, soferi şi masini scumpe vor trai din banii nostri, atat in secuime cat şi in celelalte zone ale tarii. Aliatii USL din UDMR au respuns cererii acestora pentru declansarea diversiunii, sperand totodata şi la un castig de ordin identitar şi electoral prin mesajul adresat maghiarilor radicali pierduti in beneficiul lui Tokes Laszlo.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase