Cursul a luat-o razna

Publicat la data de de Biziday

de Moise Guran

Euro închide săptămâna la peste 4,39 de lei, în creștere, iar scenariul pesimist pe care vi-l prezentam săptămâna trecută s-a îndeplinit. Toate monedele din regiunea noastră au pierdut teren în ultimele zile, ba chiar dacă stau și mă uit mai bine, leul a rezistat eroic față de zlotul polonez sau de moneda ungurească.

Este un val speculativ venit din exterior pe teama unui alt val de recesiune și, chiar dacă exporturile în creștere în România au mai furnizat valută în piață rezultatul a fost un zig-zag extrem de derutant. Din trei zile lucrătoare euro a scăzut în două ajungând până la 4,32, și a urcat în trei urcând chiar până la 4,39 de lei. E acum un curs de 4,4 lei pentru un euro este doar o chestiune de zile și nu trebuie să excludem posibilitatea de a vedea săptămâna viitoare euro chiar și la 4,43.

Pe de altă parte, ce e val ca valul trece, iar la începutul lunii iunie vin la noi datele statistice din economie. Nu mă aștept la un efect miraculos dar cred că dacă acestea vor fi bune, există o șansă ca deprecierea leului să se mai domolească.

This entry was posted in MOISE. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

42 răspunsuri la Cursul a luat-o razna

  • laurentiucat
    Iunie 10, 2013 la ora 16:16 Răspunde
     
    1. sorin
      Octombrie 15, 2013 la ora 07:21

      pâine și circ. masă de manevră. majoritară. bine c-a scăzut tva-ul.

      Răspunde
       
  • laurentiucat
    Iunie 10, 2013 la ora 07:27 Răspunde
     
    1. sanduCu
      Iunie 10, 2013 la ora 07:40

      treaba e limpede: fara cumparator nici vinzator nu mai e sau altfel spus – capitalistul nu e proletar. Cind Romania se va reface singura (cind o da Domnu), Ponta (sau care o fi atuncea) o sa-i spuna ca nu mai e nevoie de … Mercedes.

      Răspunde
       
  • CTL
    Iunie 5, 2013 la ora 09:31

    AMIN.
    Supriza, surpriza. Si inca din partea cui. Chiar a „Mighty Federal Reserve”.
    Consiliul sfatuitor ( advisory council ) s-a intrunit in 17 mai si acum au dat publicitatii ce s-a discutat, pentru ca sunt obligati prin lege, nu de alta.
    Aici comunicatul : http://www.federalreserve.gov/aboutthefed/fac-20130517.pdf
    La pagina 14, la capitolul Monetary Policy, zice asa ( pe romaneste ) :
    ” Politicile FED au avut efecte pozitive direct si indirect asupra pietei imobiliare, increderii consumatorului si a economiei americane in general. Achizitionarea agresiva de active a ajutat la mentinerea dobanzilor pe termen scurt si la credite ipotecare la nivele scazute si lichiditati in piata.
    Acest lucru, in schimb, a determinat cresterea preturilor bondurilor si a actiunilor tranzactionate, a increderii consumatorului si a cheltuielilor, si a increderii in pietele financiare. Pozitia FED a oferit sprijin pentru o usoara dar perceptibila revenire economica in sectoare vitale cum ar fi piata financiara si imobiliara si a creditului de consum.
    Cu toate acestea eficactatea acestor politici in a produce o crestere sanatoasa si reducerea somajului nu este prea clara. Incertitudinea privind politica monetara si fiscala determina retinerea investitiilor care ar provoca crestere, si in ciuda actiunilor intreprinse, revenirea economica e in continuare slaba si nu se manifesta proportional in toate sectoarele.
    In tim ce unii cred ca politica monetara nu e destul de lejera , altii cred ca pomparea constanta de noi rezerve nu au readus economia la modelul ( nu gasesc cuvantul potrivit pentru ” vibrant”) optim de crestere dupa care a functionat si modelul actual al politicii monetare este ineficient. ”
    Deci ei, care criticau Europa pentru ca nu da drumul la lichiditati si nu cheltuie mai mult, chiar ei recunosc ca au umflat pietele cu bani si crescut preturile activelor si ca rezultatele nu au fost cele scontate, ba chiar din contra.
    Si comunicatul continua : ” Exista riscuri potentiale asociate politicii monetare curente. Cumpararea de active de catre FED a dus la reducerea randamentelor ipotecilor si , intr-o masura, a bondurilor. Actualele randamente joase sunt daunatoare pentru portofoliile du randamente fixe, fonduri de pensii, economiile populatiei, si planificarea pensionarii. . Ar putea incuraja speculatorii simpli sa-si asume riscuri necontrolate pentru randamente mai bune .
    Achizitionarile MBS ( Mortgage-Backed Securitis – adica obligatiuni garantate cu ipoteci ) reprezinta 70% din piata, ducand la distorsionarea preturilor si volatilitate in piata. …. Multi sunt ingrijorati de prezenta prea mare pe care FED o are in piata. Exista de asemenea ingijorare cu privire la izbucnirea inflatiei….
    Mai departe, politica actuala a creat riscuri sistemice si posibile probleme structurale pentru banci. . Marjele nete de castig sunt foarte mici, ceea ce face ca un trend de crestere a profiturilor sa fie foarte dicil de obtinut, incurajand bancile sa-si asume mai multe riscuri. . Acizitonarea agresiva de catre FED a MBS ( mortgage-backed securities ) cu termen la 15-30 de ani a dus la scaderea randamentelor din portofiliile bancilor, bancile care cauta randamente mai bune trebuie sa se indrepte catre alte posibile investitii cu o durata mai mare , lichiditate mai scazuta, si cu riscuri mai mari. In cele din urma, caracteristica regresiva a randamentelor reuse ARTIFICIAL, creaza presiune pe priind asteptarile deponentilor, economiile lor fiind in pericol odata ce dobanzile vor incepe sa creasca si presiunea competitionala va incepe sa creasca. .
    Exista incertitudine legat de nivelul la care vor ajunge pietele odata ce FED se va retrage din piata. Schimbarea directiei de catre FED, va fi probabil dificila si finalul politicii de expansiune monetara va fi dificile pentru consumatori si afaceri. Datorita cresterii balantei FED cu 2,5 trilioane USD din 2008, Rezerva Federala ar putea fi perceputa acum ca parte a sistemului de finantare a pietei ipotecare.” .
    In consecinta, FED recunoaste ca politica sa sa nu fi fost cea mai buna, si ca riscurile sunt cel putin la fel de mari acum ca la inceputul crizei. Au trecut 5 anid e dobanzi joase, lichiditati pompate si situatia e cel putin la fel de grava. Practic toti adeptii lui Keynes, FED, Soros, Krugman inca nu, Buffett, bancheri , recunosc acum ca lucrurile au potentialul sa se deterioreze, ceea ce nu ar fi recunoscut acum 2-3 ani. Suntem intr-o revenire continua de vreo 5 ani si revenirea continua, doar ca situatia cetateanului de rand de abia de acum incepe sa se deterioreze mai grav.

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Iunie 10, 2013 la ora 00:38

      cred ca exagerezi un pic, catziva adisori de la Fed 9igur, cu binecuvantarea lui ben) au dat un comunicat ca sa ii mai calmeze un pic shi pe republicani.
      E la fel cu declaratziile care vin de la CE despre austeritate, care e rea, dar cand te uitzi la FACE CE in teren, vezi ca austeritatea lives on.
      Shi ca e impusa de aceeashi comisie care mai zice (prin gura dumnezeu shtie cui) ca e austeritatea e rea, mkay?
      cat despre ce a recunoscut krugman , am serioase dubioi ca a zis el vreodata (din 2008 incoace) ca relaxarea monetara face rau (a zis asta, dar – atentzie – INAINTE de criza).
      in rest, ce zic geniile de la Fed unde e gagamitza bernanke asta, da-mi-i scris numele sa nu i-l uit, mi se cam rupe la basca. personal, sunt convins ca dobanda va ramane acolo unde e (dupa cum ai observat shi tu, s-ar rupe rau spinarea camilei daca ar creshte dobanda cheie pe dolar cu cateva procente…).
      putem verifica peste cateva luni.
      🙂

      Răspunde
       
  • Radu Marian
    Iunie 4, 2013 la ora 15:10

    Situatia de fata este ca domnul Isarescu nu are parghiile necesare sa blocheze gasca de speculatori pe curs de fap atata timp cat guvernul merge din derapaj in derapaj si nu se pot face previziuni nota de plata va fi achitata tot de populatie. Dar nu stiu de care parte este Isarescu de partea populatiei sau a speculatorilor? Poate-mi raspunde cineva. O zi buna!

    Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Iunie 10, 2013 la ora 06:54

      cifrele de la guvernoiu sunt bune. mise pare ca-s cele mai bune din ultimii cinci ani, cu exceptia datoriei publice.
      ideea e ca puteam avea asa ceva de acum 4 ani cu datoria la jumamtate.
      isarescu nici el nu stie cu cine e. vrea sa fie cu toti si-i iese ca unui podgorean care se imbata cu apa rece.

      Răspunde
       
  • Alex
    Iunie 3, 2013 la ora 13:32

    Poate este vreo legatura cu intilnirea la nivel inalt Bilderberg poate Moise ai taria sa vorbesti despre asta in 53 s a hotarit sa se faca EUR ca o unealta in distrugerea Europei infowars.com

    Răspunde
     
  • Alex
    Iunie 3, 2013 la ora 13:31

    Poate este vreo legatura cu intilnirea la nivel inalt Bilderberg poate Moise ai taria sa vorbesti despre asta in 53 s a hotarit sa se faca EUR ca o unealta in distrugerea Europei infowars.com

    Răspunde
     
  • Constantin
    Iunie 3, 2013 la ora 09:55

    Din cat de mari sunt departamentele de Finante si cel de Moneda si Banci din Facultatea de Finante, Asigurari, Banci si Burse de Valori a Academiei de Studii Economice din Bucuresti, nu s-a gasit niciun cadru didactic, doctorand, masterand sau student care sa fi acceptat prezenta in emisiunea Ziarului Financiar, asadar a fost invitat un contabil pentru a discuta despre finante si banci…Probabil Monica Tatoiu era ocupata.

    Răspunde
     
  • CuSandu
    Iunie 3, 2013 la ora 09:49

    Draga Laurentiu cat,
    Sunt foarte inghesuit, cu niste nemti, se pare ca sunt motive de pace lunga, dar am vazut ca te mai intereseaza gazele de schist si mi-am luat citeva minute.
    Este vorba de calitatea cea mai scazuta a ceea ce numim gaz natural (de aia ii si spune resursa neconventionala). Dupa cum stii, petrolul si gazele (principalele hidrocarburi) sunt produse in conditii anaerobe de presiuni si temperaturi specifice ce se finalizeaza cu ce numim maturitate thermala, pe seama depunerilor organice (lemnoase si animale) prinse in sedimente argiloase. Mare parte a hidrocarburilor, marindu-si volumul cauta sa migreze in roce mai poroase (gresii sau calcare). Continutul de gaz inferior (neevoluat), de care vorbim, ramine intr-o argila sistoasa (compactata) cu porozitati de 2-10%. Continutul de gaz este functie de TOC (total organic carbon) care se masoara in % din greutatea rocei. In faza de porspectare sunt necesare foraje pentru prelevarea prbelor destinate geochimiei si foraje suplimentare pentru geofonii seismici – masuratori necesare geotectonicii. Factorii care determina evaluarea exploatarii sunt: complexitatea resursei (ce e mai complicat revine mai scump), tehnologia folosita (din 1949, Oklahoma, nu prea s-a schimbat), circumstantele locale (cit de lejeri sunt localnicii cu mediul lor), si conditiile de piata (daca pretul cade se pune capac la put). Sunt doua metode: cu foraje orizontale si fracturarea hidraulica (fracing). Forajele orizontale sunt de obicei de 2500 m, dar pot ajunge si la 3500 m. Fracturarea consta din fortarea sub presiune (!!) a unui fluid nisipos (uneori bilute fine calcaroase). Daca nu e apa, se poate folosi dioxid de carbon, nitrogen sau propan. Pentru protectia la traversarea freaticului, pre-cum si la izolarea fazelor de fracturare se folosesc packere (in forajele de petrol cele mai bune rezultate se obtin cu cele pneumatice, aici se folosesc inele de cimentare rapida, etanseitate indoielnica dar acceptabil). Pentru a asigura ca suspensia (care are rol de a mentine roca – argila compactata, friabila – fracturata deschisa in continuare) va fi dusa de fluid pina la destinatie, se adauga cam 1% chimicale (functie de chimismul fluidului folosit, gradient geotermic – e vorba de adincimi de peste 2000 m – si de tipul argilei). Apa folosita in foraj sau la fracturare se recupereaza in proportie de 50%, iar daca a venit in contact cu hidrocarburi (nici un daca) nu poate fi returnata mediului fara tratamente speciale. Asta este o dandana mare (contaminare cu hidrocarburi, chimicale si ce volum). Uneori se mai foloseste un foraj abandonat pentru depozitare subterana. Daca intimplarea face sa fie in apropierea unei falii de adincime, se mareste riscul de seismicitate al zonei – adica daca are loc un cutremur obisnuit, magnitudinea locala poate sa creasca. Mai sunt si „exploziile” subterane, care pot fi sub magnitudinea de 3.0 (adica se simte cam ca vibratia la trecerea unui camion. Chestii de astea se petrec cam 130,000 pe an pe Pamint. Nu pot sa trec fara sa repunctez ca 50% din fluid, cel care nu se recupereaza ramine acolo in subteran, la mare adincime, unde de obicei nu prea sunt fluide (gazele si petrolul urca spre suprafata in roce mai poroase). In general, gazele astea de schist ramin prinse in capcana din cauza unor falii (fracturari de strate) care datorita aportului de fluid pot reinvia si provoca seisme „naturale”. In general cu un singur foraj de extractie principal poti inlocui vreo 48 de foraje verticale, adica cu un santier de cca 150*150 m acoperi o suprafata de extractie de vreo 10 km.p. Nimeni nicaieri nu mentioneaza pretul cu care se vinde si nici cite calorii dau basinile astea, dar tin minte ca Moise facea mare tam-tam pe gazul de teava. Canada, in 2009 a exploatat 149000000000 mc, din care 50% l-a exportat (de bun ce era) in tari subdezvoltate. Dar cel putin ii merita la o rzerva de 9.7 cu 12 zerouri de mc. Daca ar fi pe mina mea, asi arunca hirtiile la cos. Numai bine, am mai vazut la TVR o bacaoanca cu studii inalte cine stie pe unde care plinge ca romanii nu o lasa sa le spuna unde sa mearga sa invete, sau ca UE care vrea sa-si anihileze orice concurenta vrea sa distruga varietatea agricola a Romaniei (prea multe feluri de ceapa, prea multe feluri de porumb, prea multe feluri de mere), parca unul fara gust dar genetizat si productiv nu ar fi suficient de bun. Am mai vazut si pe blog cite ceva. Una chiar haioasa: Moise ii interzicea cuiva sa mai cheme la lupta (orice lupta)pe blogul lui, uitind ca atunci cind s-a simtit atins cu incalcarea dreptului de proprietate ii atita pe toti sa scoata … fiecare ce poate. Dupa cum se pare, cu alergatura su zumzaiala, pina la toamna tinet-va sanatosi. Adriane, zii ca-i zici bine si sa stii ca si nemtii astia cu care vorbesc, gindesc la fel. Nimeni nu vrea razboi, pe aici s-a inceput o campanie cu filme de razboi (ww II) si ii ling in fund pe africani (carne de tun). Pentru rusi Siria nu va fi considerata ca o Libie sau o Jugoslavie, in Siria nu se intra. Turcii simt pulsul, nu am inteles chestia cu pomii si cu ecologia (cred ca e de panarama mediei), acolo sunt si multe aspecte religioase. In orice caz Turcia nu va permite nimanui sa atace Siria de pe pamintul ei. In orice caz, se pare ca vara asta o sa fie o Creta cam fierbinte.

    Răspunde
     
  • CTL
    Iunie 3, 2013 la ora 06:22

    cam ce ziceam si eu, da bine, nu trebuie multa matemaica sa ne dam seama : http://www.zf.ro/eveniment/video-zf-live-profesorul-dinu-ase-banii-tinuti-la-banca-isi-pierd-din-valoare-10918563

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Iunie 2, 2013 la ora 20:58 Răspunde
     
  • cornel
    Iunie 2, 2013 la ora 13:53

    Nu stiu de ce dar guvernul/alianta USL isi construieste singur(a) si de buna voie, se pare, „mormantul” asa cum a facut, acum nu foarte mult timp, si guvernele PDL sau PDL-ul. Dupa mine exista cel putin 3 cauze MAJORE, pe care le enumar in ordinea importantei ce o au la „ingroparea” credibilitatii aliantei/guvernului USL:
    1.-imbratisarea de catre guvernul USL a exploatarii gazelor de sist in Romania;
    2.-sustinerea, prin subventii generoase platite de economie si cetateni, a proiectelor de generare de energie verde care nu a generat aproape nici un plus valoare in economia romaneasca in raport cu beneficiile de care acestea se bucura;
    3.-liberalizarea pretului la gaze si energie electrica in Romania.
    Cel mai important si cel care reprezinta „tragaciul” este, dupa parerea mea, decizia guvernului fata de exploatarea gazelor de sist din Romania. Aici sunt mai multe aspecte importante:
    a)-Romania are teren agricol de foarte buna calitate si in foarte multe cazuri agricultura/zootehnia/industria adiacenta aduce ACUM mult mai multi bani bugetului de stat si comunitatilor decat exploatarea gazelor de sist in Romania (vezi emisiunea „Viata satului”, cu calcule si cifre, de astazi 02.06.2013, de pe TVRPLUS.RO, care va apare intr-o zi aprox);
    b)-majoritatea cetatenilor romani nu sunt de acord cu explorarea/exploatarea gazelor de sist in Romania – pentru a linisti lucrurile si a nu mai scadea increderea in guvern si in autoritatile romane cred ca e nevoie de un referendum in acest sens chiar daca unii actori politici din Romania au spus ca asta este UN ATENTAT LA SIGURANTA ENERGETICA A ROMANIEI. Oare asa o fi? E numai o intrebare. Parca Romania ASTAZI are o problema cu consumul de energie electrica si nu cu productia de energie electrica (vezi minerii de la Complexul Energetic Oltenia care au fost trimisi acasa pentru ca exista o supraproductie de energie electrica in sistemul energetic national). Da. Romania importa si probabil va mai importa gaze pentru consum casnic si industrial. De ce nu se incurajeaza consumatorii casnici si industriali, in Romania, prin tarife avantajoase la consumul de energie electrice in defavoarea consumatorilor de gaze? In final ne intrebam : „De ce ne dam mereu cu stangul in dreptul?”
    Uite d’aia.

    Răspunde
     
    1. Dan
      Iunie 2, 2013 la ora 20:18

      Eu nu sunt impotriva gazelor de sist, ce pamant agricol cand stai sa te rogi sa ploua si cand faci productie o arunci pt ca nu ai loc in supermaket de importuri.

      Răspunde
       
    2. cornel
      Iunie 2, 2013 la ora 22:30

      Am uitat sa pun la socoteala zacamintele de gaz ale Romaniei, recent confirmate si gata de exploatare, din Marea Neagra.

      Răspunde
       
  • CTL
    Iunie 2, 2013 la ora 09:28 Răspunde
     
    1. CTL
      Iunie 2, 2013 la ora 12:21 Răspunde
       
      1. laurentiucat
        Iunie 2, 2013 la ora 13:39

        http://florincitu.wordpress.com/2013/06/02/crede-si-nu-cerceta-si-sa-discutam-persoane-nu-idei-banca-centrala-dixit/
        “Sa incep cu ultima parte a acestui paragraf. In sfarsit BNR recunoaste ca a ”luat lichiditatea”. Dar nu a luat-o de la banci a luat-o din ECONOMIE. Adevarul este unul singur. ”
        asta spune totul…

        Răspunde
         
        1. CTL
          Iunie 2, 2013 la ora 16:29

          Da , mi se pare interesant. Sunt si eu de acurd, nu am ce comenta la cele scrise.

          Răspunde
           
    2. Adrian D.
      Iunie 2, 2013 la ora 20:23

      Sigur ca are dreptate.
      daca itzzi aaminteshti, CTL, am bazait shi eu despre aiureala cu liberalizarea pretzului la gaze.
      Am convenit-o cu UE cand am aderat la Uniune, ne-am facut ca am uitaat (ceea ce e o laaudabil, fiindca e bine sa nu aplici toate imbecilitatzile pe care le semnezi jusst because you have to), apoi FMI (cu Comisia europeana alaturi) ne-au reamintit de ea, in 2009. Boc s-a angajay din nou s-o faca (apoi a uitat), iar acum treaba e pe caalendar lin de finalizare, de anul trecut incoace.
      Doar un miracol ne mai poate salva.
      Dar dl oetinger, cand a spus ca Romania e neguvernavbuila, sigur nu s-a referit la faptul ca Romania este punctul sa aplice o tampenie pe care chiar UE i-a varat-o pe gat, fiindca UE, nu-i asha, are interesele Romaniei la suflet shi le apara de numa’ numaa’. Iar interesele romaniei sunt sa exporte gazul ieftin in UE shi sa ilcumpere inapoi scump. Ori sa produca gaz ieft5in shi sa il vanda scump pe piatza interna, in profitul unor firme ca e-on sau gazdefraance. pentru un asemenea interes natzional, merita sa mori, nu-i asha?
      Ar fi guvernabila daca ar aplica toate idiotzeniile caare vin de la UE, cum a fost cu Acta, sau cu liberalizarea pretzului la gaze.
      etc

      Răspunde
       
      1. CTL
        Iunie 3, 2013 la ora 07:39

        Adrian, eu de principiu am fost mereu pentru stabilirea preturilor pe piata libera.
        Dar nu stiu cat e e libera, asta e problema.
        Astea sunt cifrele http://www.energy.eu/.
        Intr-adevar noi platim mai putin pe gaz decat alte tari din UE, da vorbim de o piata pe care Rusia are cvasimonopol. Atunci cum e libera ? Niculae zice ca platim 148 usd la furnizor in prezent, in SUA, din ce am citit pretul e 60 usd. Daca ajunge la noi la 360-400 e de vreo 7 ori mai mare decat la americani. Are dreptate, in conditiile astea nu prea poti fi competitiv.

        Răspunde
         
      2. CTL
        Iunie 3, 2013 la ora 08:15 Răspunde
         
  • CTL
    Iunie 2, 2013 la ora 07:47

    @ Adrian D.
    Uite Adrian, ca tot vorbeam http://www.gandul.info/it-c/tara-in-care-apple-a-scumpit-ipadurile-peste-noapte-cu-160-de-dolari-10916164
    Eu zic ca peste vreo 5 ani va trebui sa ne mai explice odata domnul Krugman um e treaba cu inflatia si cresterea economica. Da am asa o impresie ca nu o sa mai fie asa sigur pe el.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Iunie 2, 2013 la ora 01:22 Răspunde
     
  • laurentiucat
    Iunie 2, 2013 la ora 00:48 Răspunde
     
  • dan onofrei
    Iunie 1, 2013 la ora 23:44

    daca imi aduc bine aminte prin decembrie anul trecut discutam si noi ca si acum discutii despre evolutia cursului leu euro si parca si atunci faceam acelesai pronosticuri:Evolutia leului nu va face abcese extreme ci va fi o oscilatie intre 3,3 si 3,5 demonstrind valoarea economiei reale as zice nu din Romania ci din piata comuna .Daca privim situaTIA INDUSTRIEI AUTOMOTIVE eUROPEENE vedem, clar ca sperantele sint mari datr realizarile nu chiar pe masura si acceptanta in noua tehnologioe electzroautomobilul e depüarte de cele prognosticate de popliticieni:Deci piata de desfacere este extrem de congestionata si nu da spatiu la reflectii foarete optimiste pentru viitoarele trimestre:Eu zic sa fim multumioti daca raminem la stabilitatea actuala si avem liniste in Orient .
    Un sigur luicru ramine cert ,Romania are nevoie de o INDUSTRIE si AGRICULTURA reala chiar si mica dar constant performanta si cuplat de impozite corect catre comunitatea =STAT pe idea mine mai bine ca azi poimine mai bione ca miine :Atunci o sa functionewze sistemul CIND TOTI TRAG HAIS si nu unul HAis si altul CEA!!!Adica dupa unhj model Europeean serc 21 si nu unul otoman al sec 17(CIUBUC!!!!!):SI asta e complet egal de ce criza circula in Europipia

    Răspunde
     
  • X X
    Iunie 1, 2013 la ora 12:34

    Consiluil Concurentei doarem „pentru linistea noastra”.
    Cum naiba nu a vazut pina akuma, desi in presa si prin bloguri sa scris, ca subventia pentru trenurile de calatori difera de la stat la privat, privatul luind mai multi bani, si putind micsora pretul la bilete fata de cel de stat.
    nu e cam mare „magaria”?
    daca transpotul de calatori eun servicu universal [sau cam asa ceva]
    Consilul Concurentei de ce nu se sesizeaza si in sanatate?
    Cind un spital de stat e subventionat de catre bugetul tarii [in plus fata de banii de la casa] , iar un spital privat cu aceleasi servicii ca cel de stat [inclusiv contract cu casa] nu e deloc „subventionat”, chiar i s eface „morala pe sticla”

    Răspunde
     
  • Costi
    Iunie 1, 2013 la ora 04:28

    @Moise
    De data asta sunt de acord cu tine ,”… un val speculativ venit din exterior …” a cauzat scaderea leului fata de euro!
    Saptamana trecuta ai dat vina pe bancheri („Nemultumirea bancherilor umfla cursul”, articol din data de 24 mai 2013) , altadata pe Isarescu si BNR , altadata pe intrarile mai mici de valuta de la …capsunari , lucruri care , insfarsit , ai realizat ca nu sunt reale !
    Cat despre BNR , a carei lipsa de reactie ai acuzat-o in emisiunea de ieri seara , se comporta consecvent si coerent. Oficialii BNR , inclusiv dl Isarescu , au anuntat repetat in trecut faptul ca la o fluctuatie de pana la 5 % nu-i ingrijoreaza si nu vor interveni !

    Răspunde
     
  • MARIUS
    Mai 31, 2013 la ora 23:48

    Toti politicienii poarta responsabilitatea starii acestei natiuni. Din pacate ei nu se pot trage la raspundere. Vom mai bate pasul pe loc cu aceasta clasa politica. Sa speram ca s-o fi nascut acel personaj care sa poata polariza clasa politica in doua, sa impuna legea in societate si sa dea o cale buna de urmat acestei natiuni.

    Răspunde
     
  • cornel
    Mai 31, 2013 la ora 22:56

    Un articol care mie mi-a placut:
    http://www.zf.ro/ziarul-de-duminica/cat-de-nationala-e-criza-mondiala-10911713
    Unde sunt ceilalti vinovati, in cazul schimbului de terenuri ale armatei, in afara Becali si Babiuc? Parca mai e nevoie si de „ajutorul” altor functionari ai statului intr-o asemenea afacere, nu?

    Răspunde
     
  • cornel
    Mai 31, 2013 la ora 22:31

    Un articol interesant:
    http://www.zf.ro/opinii/cinci-intrebari-despre-cata-concurenta-exista-in-economie-10913668
    sau
    despre ce nu a facut Consiliul Concurentei in Romania.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Mai 31, 2013 la ora 22:23

    „Este un val speculativ venit din exterior pe teama unui alt val de recesiune” _Fundamentele economice sunt briliante, vestile din economia romanesca sunt deosebit de incurajatoare, iar increderea in moneda nationala se afla pe culmi. Doar ca sunt niste speculatori care ne strica buna dispozitie si ne impiedica sa visam ca economia patriei noastre se intareste. Si mai sunt cateva amanunte legate de numarul de falimente, de numarul de locuri de munca, de nivelul investitiilor straine directe, de coruptie si de performanta guvernamentala. Dar astea sunt nesemnificative. Important este,asa cum spune teoria economica, fluxul de valuta care vine in patria noastra odata cu cresterea volumului exporturilor.

    Răspunde
     
  • cornel
    Mai 31, 2013 la ora 21:49

    Cateodata vecinii nostri bulgari se dovesc mai destepti/intelepti decat guvernantii romani:
    http://www.zf.ro/zf-24/bulgaria-vrea-sa-renunte-la-privatizarea-transportului-feroviar-de-marfa-pentru-a-proteja-locurile-de-munca-iar-polonezii-vor-sa-vanda-dar-sa-pastreze-controlul-10912859
    Chestiunea cu cererea FMI-ului e un fel de cererea doctorului Ciomu.
    Si cand te gandesti ca pentru a transforma compania de stat CFR Marfa dintr-o companie falimentara, care nu plateste taxe si impozite la stat ca nu are de unde pentru ca functioneaza in pierdere iar in final datoriile catre stat ii sunt sterse periodic, intr-o companie profitabila e nevoie decat o conducere competenta (tragererea la raspundere a conducerii pentru deciziile pe care le ia) si de eliminare a contractelor/achizitiilor paguboase si a furturilor.
    Parca la emisiunea „Romania TE IUBESC” ni se povestea o strategie a fostei conduceri din Ministerul Transporturilor (domnul ministru Mitrea) cand s-au taiat multe vagoage si s-au vandut la fier vechi, au fost cumparate vagoane noi, unele – cateva sute nu s-au folosit niciodata pentru ca nu erau compatibile sa circule pe calea ferata romana (vezi distanta dintre roti) si care ruginesc, sunt nefolosite si probabil vor fi taiate in final pentru fier vechi. Respectivele vagoane au fost cumparate prin credit extern si nu din banii proprii ai CFR Marfa si nimeni se pare ca nu a fost gasit responsabil. Asta da afacere.
    Daca CFR Marfa nu are nici o sansa ma intreb cate sanse are Oltchim?

    Răspunde
     
  • TiberiuC
    Mai 31, 2013 la ora 21:14

    In astfel de momente imi doresc moneda euro. Ma enervez la maxim cand aud ca viata noastra e condusa de speculatori…

    Răspunde
     
  • cornel
    Mai 31, 2013 la ora 21:05 Răspunde
     
  • Victor
    Mai 31, 2013 la ora 19:22

    Asta nu e val speculativ, asta e inchiderea pozitiilor speculative de pana acum, sa fim intelesi 🙂

    Erai mai mult ca sigur ca leul o sa se tot aprecize, insa pe ce fond?

    Totusi, miscarea a fost cam brusca si probabil o sa asistam la o corectie usoara saptamana viitoare.

    Sa vedem…

    Răspunde
     
    1. Nelu
      Mai 31, 2013 la ora 21:38

      Nu doresc sa te contrazic doar comentez :
      Daca sunt pozitii de inchidere a speculatorilor inseamna ca au avut deschise de mult pozitiile adica cind era pretul mai mare ca sa le ramina ceva .
      Ma intreb de ce nu au inchis pozitiile la 4.32 ca aveau mai mult de cistigat .
      Eu zic ca e posibil ca cei ce au venit cu euro si au schimbat pe lei sa-i faca depozite la termen de o luna sau mai mult au simtit ca la inceputul luni iulie cind este urmatoarea sedinta a bnr aceasta sa scada dobinda de politica monetara ?

      Răspunde
       
      1. Nelu
        Mai 31, 2013 la ora 21:49

        Nu se poate face reedit :
        Posibill acesti speculatorii pe dobinda sa fi cumparat astazi si de aceeaia a crescut cursul azi !?

        Răspunde
         
        1. Victor
          Iunie 2, 2013 la ora 11:15

          Daca intrau long (cumparau) pe leu, cursul scadea, nu crestea, pentru ca se aprecia leul, cresterea cursului este rezultatul deprecierii leului, arata cati lei se platesc pe un dollar/euro, cu cat mai multi, cu atat mai slab leul.

          Traderii nu urmaresc doar dobanda practicata la Lei, ci si a altor monede, care au inceput sa creasca in timp ce leul scade/stageneaza. Coroborat cu inflatia pe Leu, dobanda practicata acum devine neatractiva.

          Răspunde
           
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase