Terenurile şi Steaua – destinul unui Iisus manelizat

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

L-am cunoscut pe Gigi Becali acum 10 – 12 ani, în barul de la Marriott. Ne dăduse întâlnire acolo mie şi unei colege de la Antena 1 pentru a ne furniza nişte documente legate de o afacere cu terenuri din Băneasa. Nu a lui! Alta, care ameninţa să îi facă concurenţă. Tot cu statul, dar nu un schimb ci o asociere. La vremea respectivă Gigi era un necunoscut, căruia îi plăcea să piardă vremea la Marriott. Nu avea un birou acolo dar putea fi găsit frecvent în barul de la parter. Documentele furnizate erau beton, dar Gigi nu părea să ştie exact valoarea lor. Schimbul de terenuri cu Armata era deja de notorietate iar preluarea Stelei de către Gigi se pusese la cale într-un alt restaurant, la Lido, unde eu (eram atunci un reporter de 25 de ani) auzisem conjunctural într-un cerc de afacerişti ciudaţi despre predarea echipei de către clanul Păunescu. În mintea mea s-a făcut atunci o corelaţie între schimbul de terenuri al Armatei cu un oier din Pipera şi preluarea echipei de către acelaşi oier. Azi, când i-am văzut intrând în puşcărie pe mai marii Armatei de atunci, alături de marele Becali, încă mă întreb – în ce măsură Becali a fost un vehicul scăpat de sub control? Plănuiau Cioflină şi Babiuc controlul privat al echipei Steaua şi finanţarea ei prin intermediul terenurilor din Pipera făcute cadou lui Becali? S-au mai văzut astfel de creaţii scăpate de sub control. Despre Vântu se spune că este creaţia lui Viorel Hrebenciuc… ca să dau doar un exemplu. Cert este că terenurile respective au mişcat mulţi bani în România, de la unele drepturi de opţiune ale unor personaje legate de Armată şi până la popularitatea lui Gigi, construită zi de zi, iniţial de către trustul Pro, iar mai apoi de către ceilalţi, care au crezut că dacă dau toate năroziile lui Gigi la televizor vor avea audienţa ProTVului.

Cred că şi eu stau pe o sută de milioane de dolari, nu ştiu sigur” ne-a spus Gigi la finalul întrevederii de la Marriott. Mi s-a părut exagerat… Acum ştim toţi, are boala asta a măririi. Nu l-am contrazis, totuşi. Un apartament cu două camere în Bucureşti încă era 6000 de dolari. 100 de milioane de dolari era o sumă astronomică. Apoi, la intervale regulate de timp am constatat că averea estimată a lui Becali creştea proporţional cu popularitatea sa. O declara chiar el – 300 de  milioane, 500 de milioane… Parcă era la bursă. Parcă cineva (acţionarii unei afaceri) îi urmăreau valoarea… Dar dacă totul era un bluf? În fond Gigi Becali n-a făcut niciodată dovada că ar fi un capitalist adevărat. Angajaţii săi sunt de fapt argaţii săi… Petrică dă-i pe GSP că se aud miei în direct… Iar sumele dovedite sunt legate de finanţarea Stelei şi de palatele achiziţionate. Un lux care îţi ia ochii dar care nu poate depăşi logic, câteva zeci de milioane de euro sau dolari. Restul… averi estimate… terenuri neidentificabile pe numele unor nepoţi… donaţii la mânăstiri… şi o lungă coadă de colindători/cerşetori la poarta palatului său. Iluzia unui foarte autohton romanian dream… să ajungi ca Becali, analfabet şi putred de bogat.

De la întâlnirea de la Mariott am mai vorbit de două ori cu Becali. La telefon. O dată m-a înjurat în stilu-i caracteristic (dar eu am ales să nu dau publicităţii deşi am înregistrat convorbirea, cu ştirea lui). A doua oară m-a sunat el să mă întrebe al cui e numărul. Îl avea în telefon şi nu mai ştia dacă îi trebuie sau nu. I-am spus cine sunt. (Salvase probabil Moise şi s-o fi gândit că sunt un profet sau ceva degenul ăsta) I-am spus cine sunt şi mi-a închis. Nu-i mai trebuia.

În această seară Gigi s-a dus la puşcărie, conştient cumva că aroganţa e cel mai mare păcat. Acum nu mai este doar un cioban din Pipera. E şeful unui clan. Este de asemnea parlamentar. Nu ştiu cât de bogat este Becali şi nici nu mă interesează foarte tare. Este prima dată în România când primul milion (ăla despre care Patriciu zicea că e cel mai greu de făcut) trimite un om puternic la puşcărie. Îi rămân multe, îi rămân puii acelui milion. Îi rămâne Steaua, o maşină de făcut bani pe care o va controla chiar şi din puşcărie, îi rămân cine ştie câte terenuri şi plasamente. Şi, mai ales, îi rămâne o imagine de năpăstuit al sorţii, de binefăcător al celor slabi. Gigi se consideră un urmăritor al lui Iisus, dar dacă este aşa, eu l-aş considera un Iisus manelizat al României. Un amestec ciudat de vulgar şi milostenie, de bădărănie şi morală creştină.

Din păcate, acel schimb de terenuri cu Armata a făcut din Gigi Becali o instituţie în România. Oamenilor li se pare ciudat că Gigi merge la puşcărie… E un bun creştin, un om care a ajutat multă lume. Aşa o fi, nu contest asta. Cumva şi eu am o simpatie pentru el. Dar trebuie să îşi ducă crucea iar noi toţi să învăţăm ceva din destinul acestui idol căzut.

Sper din tot sufletul ca admiratorii săi să înţeleagă din povestea sa un lucru simplu – doar proştii îşi riscă libertatea pentru bani. Oamenii deştepţi fac bani cinstit. Şi pentru că aceştia din urmă nu fac paradă cu palate şi excentricităţi, Gigi Becali este un bun exemplu de NE urmat.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

50 răspunsuri la Terenurile şi Steaua – destinul unui Iisus manelizat

  • Pingback: Binefacere cu bani furati | Mapetzache's Blog
  • laurentiucat
    Mai 22, 2013 la ora 06:50 Răspunde
     
    1. CTL
      Mai 22, 2013 la ora 08:15

      da, mi-a placut

      Răspunde
       
  • cornel
    Mai 21, 2013 la ora 17:51

    Eu vad ca apar.

    Răspunde
     
    1. CTL
      Mai 21, 2013 la ora 17:56

      Am scris a 3-a oara acelasi mesaj, fara link-uri si fara litere mari si tot nu apare. Nu inteleg. Astealalte vad ca apar.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Mai 21, 2013 la ora 21:22

        Exista un filtru de cuvinte pentru evitarea unor expresii, cele obscene spre exemplu. Aceasta usureaza munca moderatorilor. Bunaoara, nu poate fi utilizat cuvantul „irefu.abil” pentru ca este interpretat ca fiind obscen. Prin urmare, aveti in vedere ce cuvinte si expresii utilizati in comentariile dumneavoastra.

        Răspunde
         
        1. CTL
          Mai 21, 2013 la ora 22:47

          Nu trece si gata. Nu folosesc cuvinte nepotrivite. Il comparam pe Becali nu cu Iisus ci cu cel pe care l-au scapat oamenii cand i-a pus Pilat sa aleaga pe cine sa gratieze. Multumile il vor pe Becali. Da’ am scris mai multe.

          Răspunde
           
  • CTL
    Mai 21, 2013 la ora 17:32

    de ce nu mai apar postarile ?

    Răspunde
     
  • adana
    Mai 21, 2013 la ora 14:49

    Scriu dupa emisiunea de la Europa FM; nu ma mir daca lumea crede ca Jiji este credincios; parlamentul este plin de mincinosi pe care electoratul i-a crezut! dar ca Moise Guran, poate sa-l creada in viata lui macar o data pe Jiji mi se pare o enormitate!

    Răspunde
     
  • Alex
    Mai 21, 2013 la ora 14:10

    Moise Gigi Becali este exponentul cel Mai bun al situatiei din romaniei S a imbracat in haina bisericii ca sa si acopere caracterul furturile . Este tinut pe brate de toti hotii din romania . De ce ? Ce a facut el se pare ca a fost legal. Ca s a inbogatit legal. Asa ca sa te legi de hotii romaniei trebuie sa te legi de Gigi sta cu biserica in fata si cu politics in fats ca ii este frica ca va pierde totul ii trebuie influent ca sa si apere averea. ( care o va pierde oricum au grija lupii din jurul lui ) Distrugerea romaniei a fist regizata din west din anglia ca intreaga Europa Romani sint ca o frina

    Răspunde
     
    1. Alex
      Mai 21, 2013 la ora 14:21

      Pe piata de munca din Europa . Sintem un fel de mexicani ai Europei In distrugere Eu Becali e un pion nu faceti atita analiza ca nu este cazul . Cu ce va afecteaza daca vorbiti de el …. El si a inceput declinul. El ar fi plecat dar a stiut ca nu si poate proteja bani daca pleaca de aces a ramas in alte cuvinte nu a avut de ales isi joaca ultima carte
      Vorbeam ca e un pion in Distrugerea romaniei. Toti pioni care au distrus Romania vor pierde averele ca un act de dreptate Ce folos

      Răspunde
       
  • mihaix
    Mai 21, 2013 la ora 14:06

    3 ani cu executare, din care probabil ca o sa faca 2 cu buna purtare. Mai da inapoi statului roman 1 mil de dolari, si afacerea tot rentabila este. La fel ca la Nastase, justitia ne-a dat exemplu cum sa faci avere cu putina puscarie. Daca vrem sa stergem asemenea personaje din galeria idolilor trebuie facut mult mai mult. Confiscarea averii ar fi una, puscaria pe mai multi ani , alta, dar eu ma intreb , oamenii din spatele lor cand or sa plateasca ?

    Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Mai 21, 2013 la ora 14:08

      cand aia de la vadu rosca or sa constientizeze ca li s-au facut case din banii nostrii…

      Răspunde
       
      1. laurentiucat
        Mai 21, 2013 la ora 14:09

        „banii nostri”

        Răspunde
         
  • laurentiucat
    Mai 21, 2013 la ora 13:57

    @ untutist- poate nu stii piesa… si e interesant de vazut.
    https://www.youtube.com/watch?v=iydOul7-zLA
    cam asa e si comentariul tau…la comentariul meu.

    Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Mai 21, 2013 la ora 14:11

      @unturist- scuze! nu a fost cu intentie…t in loc de r.

      Răspunde
       
    2. un turist
      Mai 21, 2013 la ora 14:15

      Frumos tot de acel hasliu Caragiale.Cam adevarat.

      Răspunde
       
  • Red
    Mai 21, 2013 la ora 13:51

    Hey! Femeia de la radio avea dreptate.

    Tara nu se schimba. Nu in bine. In mai rau. Doar in mai rau.

    Asa ca sa nu ne spalam cu apa rece si sa tot o ridicam in slavi ca e buna si calda.

    Răspunde
     
  • un turist
    Mai 21, 2013 la ora 13:38

    Nu stiu cit de josnic poate fi sa te crezi un ISUS pe pamint dar dupa cum se vede Becali era aproape.Sa furi si in fata camerelor TV sa apari sfint este o jignire a intregului popor Roman.Sa ma scuzati de parerea mea. Se si vede cit de mic este orizontul celor care il accepta si il iubesc crezind ca face minuni.
    -Nu de mult am vorbit cu cineva care „bate mina cu nea Gigi” si am pus pariu ca va ajunge cit de curind unde este acuma si bine este asa. A inceput sa tremure dupa parerea mea pantalonii a multor de soiul lui Becali vorbesc de cei pe care ii cunosc. Bine ca s-a desteptat justitia romana
    -@LaurentiuCat. in vest daca esti un ingimfat si un prost de felul Becali vei face pentru 10mill. inchisoare ca daca iesi esti un nesimtit si nu te afecteaza dar daca ti la onoarea ta nu cred ca vrei sa ajungi pentru aceasta suma la inchisoare. Ce te ajuta milioanele daca ti-ai pierdut omenia si simpatia sustinatorilor. Vedeti la noi ca daca cineva este inchis pentru coruptie sau altele fiind din politica sau economie dupa un timp se pierde urma lui din medii si nu stiu ce este mai greu sa pierzi milioane sau onmenia. Mai ales daca ai fost CINEVA!!!!!!!!!!!

    Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Mai 21, 2013 la ora 13:47

      oare ? asa o fi, daca zici tu…

      ” Jud.: Cine-i domn’ Mitică?
      Leanca: Domn’ judecător, uite, săru’mâna, ş-acuma e beat…
      Jud.: Taci! nu te-ntreb pe d-ta. (Către prevenit:) Cine-i domn’ Mitică?
      Prev.: Domn’ Mitică?… nu-l cunoşti pe domn’ Mitică? (Râzând ironic.) Al dracului domn’ Mitică!
      Jud.: Vorbeşte serios! Cine-i domn’ Mitică?
      Prev.: Care va să zică, domn’ Mitică de la pricepţie. (Cu un zâmbet de fină intenţie.) Pricepi dumneatale acuşica cum vine vorba noastră. (Face cu ochiul.)
      Jud.: Ce-are-a face domn’ Mitică?
      Prev.: Dacă i-a plătit licenţa.
      Leanca: Să fie-al drac…
      Jud.: Taci! (Prevenitului:) Nu e vorba de licenţă, e vorba de clondirul cu mastică.
      Prev.: A căzut de pe tejghea, domn’ judecător; era pe margine.
      Jud.: Cine l-a-mpins?
      Prev.: Piaza rea, fincă zicea că cheamă vardistul… Eu nu vream, că sunt comersant…
      Leanca (dându-i cu tifla): Comersant de piei de cloşcă.
      Jud.: Te invit să fii cuviincioasă aici! aici nu-i permis să dai cu tifla!
      Prev. (vesel): Bravos, domn’ judecător! ai văzut şi dumneatale acuşica ce pramatie e dumneei?
      Jud.: Nu-ţi permit să fii necuviincios aici!… (aspru) M-ai înţeles?
      Leanca (veselă): Hahaha! bravos, domn’ judecător!… să spuie ce comert învârteşte…
      Jud. (mai aspru): Taci, că te dau afară!
      Prev.: Hahahaha! Brav…
      Jud. (foarte aspru): Răspunde! ce comerţ faci d-ta?
      Prev.: Am fost zugrav de case român, domn’ judecător… Dac-am văzut că mă omoară concurenţa străinilor, am deschis tombolă cu obiecte la Moşi.
      Jud.: Da’ de chinoroz cum a venit vorba?
      Prev.: Am vrut numai s-o speriu c-o stric (face cu ochiul) pardon, la ficsonomia obrazului…
      Leanca: Să mă sperii? N-ai venit odată cu căciula umplută cu chinoroz…?
      Prev.: Las-o p-aia! aia-i altă căciulă! (Judelui:) Aia a fost la politică… nu-nţelege dumneei… fomeie…
      Jud.: Bine, toate bune, dar de ce vii beat la judecătorie?
      Prev.: (obidit): Dacă n-am aminteri coraj, domn’ judecător!…
      Jud.: Destul.
      (Condamnă pe prevenitul Iancu Zugravu la sapte lei despăgubire civilă şi doi lei cheltuieli de judecată.)
      Leanca: Da, domn’ judecător, onoarea mea, săru’ mâna, nereperată, cum remâne?
      Prev. (maliţios): Las’ că ţi-o reperează domn’ Mitică!”

      Răspunde
       
  • micutu de la 7
    Mai 21, 2013 la ora 12:54

    Oamenii mai trebuie sa inteleaga ca nu ne-a facut cinste deloc pe unde s-a dus si ce-a facut. A jignit oameni, a sters pe jos cu demnitari, cu femei, cu oricine, a bagat numele Domnului cruci in tot felul de fraze…Afara nu-l baga nimeni in seama pentru ca aia au simtul ridicolului si bun simt. La noi e bine primit oricine ca e haios, e simpatic, putin jmeker, nu-i e frica de nimeni, a facut bani, a baut cu Basescu, „s-a descurcat” fara carte fara MBA-uri fara doctorate. Pe langa supermediatizarea si focusarea 150% pe el, as fi vrut sa aflu mai multe despre Babiuc si ceilalti care au semnat cu Gigi, ca nu Becali a mutat terenurile alea de unu singur. Chiar nu conteaza ca un fost ministru al apararii e implicat in d-astea? Becali e persoana privata, dar ceilalti in uniforma, care reprezentau statul? Nu e singura data cand ne uitam aiurea si ratam „za big picciar”.

    Răspunde
     
    1. cornel
      Mai 21, 2013 la ora 16:32

      Pai da. Interesant nu e cazul Becali, parerea mea, ci cazul ministrului apararii si a altor persoane cu functii inalte in armata romana care detin toate butoanele sau o parte dintre butoanele aflate la dispozitia armatei romane si care s-au pretat la asa ceva. Daca s-au pretat la asa ceva poate au vandut si altceva in afara de niste terenuri de la armata. Nu e interesant de aflat?
      E numai o parere.

      Răspunde
       
  • laurentiucat
    Mai 21, 2013 la ora 12:37

    @ moise- daca tot ai facut o „emisiune cu becali”. te rog sa faci alta cu noile ziceri ale papei.
    mi se par ca au multa substanta si miez.
    poate e loc de o a treia cale…!

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Mai 21, 2013 la ora 11:50 Răspunde
     
  • laurentiucat
    Mai 21, 2013 la ora 11:07

    e bine ca incep sa plateasca cei care au furat, corupt, facut evaziune, etc…

    problema este ca mai avem un caz cu terenuri, cel al lui popoviciu cu terenul de la agronomie, unde tot un afacerist s-a imbogatit peste masura pe terenul statului.
    aici are o semnatura cu probleme si dl guvernator,zice lumea (rea). poate asta sa fie o explicatie ca acest dosar inca e la procurori si nu a ajuns in instanta?
    o fi justitia legata la ochi…dar ar face bine sa caute mai atent prin sertare si sa scoata toate dosarele, fara discriminare si prejudecata.

    Răspunde
     
  • jdw
    Mai 21, 2013 la ora 11:02

    Lucrurile sunt mult mai complicate… Ce nu stie BECALI, este faptul ca a fost lucrat ani de zile de catre un partener de afaceri, Siriano-Canadian, numit Kassas Imad. Acesta, impreuna cu asociatul lui, un anume Tentean Ieronim, (Grupul financiar Condor) camatar cu multe case de schimb si de amanet in Bucuresti, planuiesc de vreo 10 ani sa-l infunde pe Becali. Motivul este necunoscut … Tot ei sunt cei ce au turnat despre miscarea valizei cu bani de la Cluj. Cei doi sunt extrem de bine sustinuti la cel mai inalt nivel, tocmai pentru ca Becali a avut tupeul sa deschida gura impotriva cuiva si inca are ambitii politice tot mai mari… Se cunoaste bine legatura lor cu un Procuror Militar extrem de influent si discret.(M.Popov) Se spune ca Tentean s-a laudat cu ceva timp in urma, beat fiind in restaurantul lui-Riviera, ca in sfarsit l-a aranjat pe Becali si poate sa-si considere pierderea acoperita moral. Despre ce pierdere vorbea… nu se stie. Despre Tentean se mai spune, dar nu s-a putut dovedi niciodata, ca este vinovat si de moartea nasului lui, un anume Papi, fost ofiter de securitate si care ar fi avut ascunsa la casa batraneasca din Aparatorii Patriei a parintilor lui Tentean foarte multa valuta. Asa a facut Tentean primul milion de dolari in 1990-91. Avea deja si cateva milioane de lei din vremea lui Ceausescu, cand a fost Director Comercial la Magazinul Bucur Obor. Si asta nu-i totul… conform spuselor unei vechi angajate a celor doi, multele spargeri care au avut loc la casele lui de amanet au fost aranjate si apoi au incasat si asigurarea pt ca aveau legaturi puternice in politie si la firma de asigurari. Kassas Imad a spus ca detentia lui Becali va fi aranjata in asa fel incat, atunci cand va iesi nu va mai fi in stare sa-si aminteasca nici numele sotiei lui. Suna ciudat dar, Becali a mai fost o data avertizat in privinta celor doi si n-a crezut… Poate se lamureste acum… cat mai are mintea limpede. Vorba vine…

    Răspunde
     
  • Claudiu
    Mai 21, 2013 la ora 10:50

    @raluca: că bietul Nicusor e agramat e problema lui, e şi el un simplu comentator de câţi bani poate. Dar că domnul Guran scrie negru pe alb că Gigi „se consideră un urmăritor al lui Iisus” e-n regulă? Pentru „romanian dream” poate fi iertat că doar nu-i limba domniei sale, nu?

    Răspunde
     
  • irina r.
    Mai 21, 2013 la ora 10:49

    Subscriu opiniilor lui Leon; e drept,…pana la urma doi ani de puscarie dupa care poti savura linistit „puii” in restul de viata…nu e o perspectiva rea, dimpotriva.
    Justitia a trezit in romani, odata cu cazul Nastase,speranta ca suntem pe drumul spre normalitate.
    E buna decizia cu puscaria in acest sens pentru „mentalul colectiv”….dar o confiscare a averilor lor….ar fi schimbat cu muuuuult datele problemei(problemelor) noastre. In bine.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Mai 21, 2013 la ora 10:33

    „La vremea respectivă Gigi era un necunoscut, căruia îi plăcea să piardă vremea la Marriott.”_Gigi era cunoscut „in anumite cercuri” si inainte de 1990. Pentru altii era un necunoscut. El era cel care-i ducea geanta lui Hagi, chema un taxi care sa-l duca acasa pe „rege” dupa petrecere, sau dadea cate un telefon pentru o fata cand Gica avea pofta; doar nu era sa sune personal. Gigi statea la o masa alaturata, iar cand Gica se simtea singur, il mai chema la masa lui. Asa a ajuns sa cunoasca lumea fotbalului si pe cei care misunau prin preajma ei. Valentin ar putea spune mai multe, dar probabil nu va fi intrebat si nici n-are chef s-o faca. Grandoman era si pe-atunci. Unora le-a venit ideea sa-l foloseasca. Asta este tot. Altfel, individul este un imbecil. Nici macar schimbul terenurilor cu Armata, ori vanzarea cu un pret derizoriu a terenului pe care avea sa se construiasaca Scoala Americana, ceea ce ulterior a dus la o explozie a preturilor terenurilor in zona, nu au fost ideile lui.

    Răspunde
     
  • Dan Danielson
    Mai 21, 2013 la ora 09:59

    …se nasc si alte intrebari destul de serioase….: daca vina cea mai mare este a lui Becali sau a ex ministrului armatei si ex-sefului de stat major ? daca astia nu ….”puneau botul ” ? ,astia,…au fost degradati ? sau intr-o aiuritoare gindire romaneasca peste 1 an, cind vor fii liberi, vor trce iar la pensiile speciale de fosti „demnitari” de 10000 de lei…?

    Răspunde
     
  • Constantin
    Mai 21, 2013 la ora 08:48

    Deja este mult prea mediatizat. De altfel, asa a fost creat ca personaj politic. Asa a devenit model pentru tineri, iar lucrul acesta este condamnat apoi chiar de cei care acorda unui cioban mai multa atentie decat merita, cultivand acest „romanian dream” . Apropos, care sunt meritele lui? Pentru ce apare atat de des in presa? Imi amintesc ca a inceput sa fie mediatizat pentru comportamentul „exotic”, fiind comparat cu un gibon. „Plănuiau Cioflină şi Babiuc controlul privat al echipei Steaua şi finanţarea ei prin intermediul terenurilor din Pipera făcute cadou lui Becali?”_Pentru ce sa doreasca Babiuc controlul unui club de fotbal (care poate ajunge lesne la faliment- vezi Rapid, Craiova, Chiajna, Otelul samd) cand afacerea cu terenurile este ea insasi atat de profitabila?! Hrebenciuc l-a „creat” pe Vantu (daca a afacut-o, pentru ca Vantu este, spre deosebire de Becali, capabil sa se creeze singur), pentru o afacere de milioane de euroi, nu pentru controlarea „din umbra” a unui club de fotbal. [Presupun ca chestiunea asta cu clubul este o gluma jurnalistica.] _Gigi Becali a fost un proiect al presei, similar cu cel al antenelor, care a incercat şi reusit sa faca dintr-un cioban europarlamentar, ori membru al parlamentului Romaniei, al Comisiei Juridice din CD. Daca a fost cineva „in umbra”, au fost cei care se afla şi „in umbra” altor politicieni. Becali a fost o marioneta care trebuia sa raspunda comenzilor securistilor ajunsi oameni de afaceri (adevaratii „acţionari ai afacerii”) şi care nu doreau precum SRS sa ajunga ei insisi in Parlament. Faptul ca averea creste in raport cu notorietatea este un fapt de presa banal pe care-l stie foarte bine şi Simona Senzual. Grandomania lui Becali a fost cultivata de cei care controlau Justitia. Este grav, dupa parerea mea ca au fost necesari 12 ani pentru ca sa fie in sfarsit condamnat. Gigi Becali inca nu este constient „că aroganţa e cel mai mare păcat”, dar este cu adevarat sef de clan, daca privim spre reactia membrilor clanului şi spre cei speriati ca, dupa Nastase, Justitia demonstreaza ca functioneaza. Asocierea numelui sau cu cel al lui Isus este o blasfemie. Suporterii Stelei i-au cantat lui Becali despre puscarie pana au ragusit, iar presa i-a ridiculizat. Nu este nimic ciudat in condamnarea unui infractor, chair daca in Romania asta este cumva inedit. Ce anume este simpatic la un personaj grobian, rasist şi misogin? Imaginea de idol este una artificiala creata de presa. Daca a fost prezentat drept idol de nenumarate ori, populatia chiar a inceput sa creada ca ar putea fi un idol. Daca ar fi fost un crestin cum este prezentat in continuare de presa, ar arata ca regreta ce a facut. Ar recunoaste faptele şi ar spune ca-i pare rau etc. Ori, el striga in continuare ca este nevinovat, am auzit la TV cuvinte precum „executie” samd. Nici o urma de regret pentru faptele sale, aratand ca este la fel de arogant ca şi pana acum. Altfel spus, chiar daca se va sfarsi cariera lui politica in cadrul PNL, sau in Romania Mare, alaturi de Vadim Tudor, care l-a lansat pe scena politica, asemenea lui Adrian Nastase, „puii” milioanelor de euro obtinuti prin infractiuni il vor astepta sa iasa din parnaie şi sa traiasca in liniste cate zile or mai avea el şi familia lui. Nu este nici sfant, nici smerit, iar banii pe care i-a donat sunt bani furati, nu munciti in mod cinstit, prin urmare, nu are niciun merit.

    Răspunde
     
  • george
    Mai 21, 2013 la ora 08:32

    Trei ani de puscarie din care va face vreo doi probabil inseamna mult, comparativ cu banii pe care i-a facut?? Sa fim seriosi! Daca i-ar fi confiscat averea facuta ilicit atunci probabil i-ar mai pune pe ganduri si pe altii. Hai sa ne apucam cu totii de furat, oare unde am ajunge. E un pic de praf in ochi.

    Răspunde
     
    1. unu' altu'
      Mai 21, 2013 la ora 09:31

      Ai dreptate @george: in anii 90, cineva care facea trafic cu tigari la nivel inalt (cu protectia primului prim-ministru de dupa „revolutie”), a ales a-priori sa intre la puscarie. Dupa un singur an a iesit mai bogat cu banii facuti din acele tigari (mai mult sau mai putin de 1 mil.$) ==> e MULT praf in ochi – vezi praful din tara asta…

      Răspunde
       
  • CTL
    Mai 21, 2013 la ora 08:15

    Mi se pare interesant articolul. E o paranteza pe blog. Sunt alte lucruri care imi atrag atentia mult mai mult decat Becali in vremurile astea, depresia asta economica nu da semne sa treaca desi mai rasare cate un indicator ca o bula de aer in smoala fierbinte a globalizarii.

    Răspunde
     
  • Noi
    Mai 21, 2013 la ora 06:35

    Excelenta lectie de democratie (romaneasca).
    Ma bucur sa vad tot mai des ca ajung la puscarie personaje care se „ascundeau” in bancile parlamentului. Ma gandesc ca dl. Babiuc a fost (se pare) minstru tot in guvernul „neprihanitului si prea-sfintitului” Nastase care nu-i asa tot degeaba a facut puscarie si cred (sper) ca o sa mai faca.
    Doar cateva personaje care au trecut in curtea proprie averi incomensurabile ale tarii noastre apoi invitau televiziunile sa ii filmeze ce smecheri sunt ei.
    Eu, l-am admirat o buna perioada pe Gigi, mai precis pana a intrat in politica si a inceput sa injura sa scuipe pe toata lumea.
    Cred ca putina meditatie ii prinde bine dar si averile confiscate si redate celor care le pot castiga cinstit, evetual domnului Nastase care cred ca intr-un mandat de PM a depasit averile multor regi si dinastii. Si ma mai framanta o intrebare: Fenechiu cand ocupa un loc in celula, hotiile sale sunt foarte asemanatoare.

    Răspunde
     
  • OgG
    Mai 21, 2013 la ora 02:11

    MORI FMM MORI

    Răspunde
     
  • Leon Grosu
    Mai 21, 2013 la ora 01:20

    „doar proştii îşi riscă libertatea pentru bani”

    Cred că merită să ne aplecăm puţin asupra acestei afirmaţii, D-le Guran; să vedem dacă românii chiar au o astfel de morală.
    Mie-mi pare că într-o ţară în care, până nu demult, era perfect moral să ai acasă gratis pâine proaspătă, dacă lucrezi într-o fabrică de pâine, şuruburi gratis, dacă şuruburi face fabrica în care lucrezi şi tot aşa, oamenii gândesc acum că este perfect moral să furi, dar cu condiţia să asiguri prin asta independenţa financiară pentru întreaga familie, iar costurile să fie rezonabile. Ce încerc să spun, D-le Guran, e că senzaţia mea e că românii, în majoritatea lor, ar face trei ani de puşcărie în schimbul câtorva milioane de dolari, ba mai mult, ar fi perfect moral.
    Întrebaţi-i, eventual la Europa FM, poate mă înşeală pe mine senzorii. 🙂

    Problema e, marea problema aş putea spune, problema e că în România Justiţia permite aceste „visuri”. Dacă e vreun loc prin care să putem ieşi din cercul vicios în care suntem, eu unul sunt convins că acesta e: Justiţia.

    Răspunde
     
    1. ovidiu
      Mai 21, 2013 la ora 06:59

      corect , justiția e buba!

      Răspunde
       
    2. laurentiucat
      Mai 21, 2013 la ora 11:00

      sunt curios daca in „vest”… ptr 10 mil de euro, ce procent din populatie ar alege sa faca 3 ani de puscarie?

      Răspunde
       
    3. cornel
      Mai 21, 2013 la ora 12:20

      Raspunsul dvs este incorect, dupa parerea mea. Problema este : Legislatia si Justitia.
      Nu e normal ca un hot care fura 10 milioane de EURO, irecuperabili in intregime sa aiba aceeasi pedeapsa (inchisoare si financiar vorbind) ca si un hot care a furat 50 RON, sa zicem. Altfel apar tentatii si anomalii in viata si dezvoltarea unei societati. Asta e parerea mea.
      O zi buna.

      Răspunde
       
      1. laurentiucat
        Mai 21, 2013 la ora 12:27

        eu nu am spus ca e corect. eu am spus ca sunt curios.
        mai mult. eu militez pe acest blog demult ptr aplicarea legii, ptr legea controlului averilor si pedepse aspre, mai ales celor care sunt pusi sa aplice legea.
        in timp ce moise inca mai credea in cifrele de dupa virgule, de faptul ca economia va exploda daca se va reduce cass sau taxa pe venit…eu am sustinut ca singura sansa e aplicarea legii. romania nu avea nevoie nici de banii de la fmi daca anaf-ul si dna-ul isi faceau treaba corect.
        revenind la „cestiune”…stimabile, sunt ‘revoltat” ptr faptul ca suntem tratati diferit. inclusiv in subiectul descris mai sus…romanii sunt rai si restu lumii e buna. nu suntem nici mai albi si nici mai negri decat alte popoare…doar ca unii sufera de inferioritate.

        Răspunde
         
      2. Leon Grosu
        Mai 21, 2013 la ora 12:57

        Mă refeream la Justiţie lato sensu, înţelegând prin asta întregul sistem juridic.

        Răspunde
         
  • gaborel
    Mai 21, 2013 la ora 00:49

    Tipu nu e cuirasat, are si el sufletelul lui iar ca pavaza si-a tras sfintenia, smerirea, bunatatea si in genere toate calitatile pe care nu le are dar le imita pina la identificare, este propria lui constructie. Oarecum pueril sa cazi din lac in put in felul acesta, e ca si cum dupa ce i-ar fi cazut un dinte in loc sa se duca la dentist omu a ales sa se roage la Zina Maseluta ca sa-i creasca la loc. Unii zic ca e ghinion cind de fapt este rezultatul unui lung sir de greseli… Evident, Nea Gigi nu se trateaza, pur si simplu v-a deveni din ce in ce mai mult acelasi; oricum are nevoie de tratament de lunga durata.

    Răspunde
     
  • Anti virusul "Becali"
    Mai 20, 2013 la ora 23:36

    si uite asa facem ciobanul martir..spre deosebire de Nicusor eu anticipez altceva: daca Ghita moare in 5 ani voi citi despre Becali Cel Mare si Sfant scris de pe Bulevardul Becali din Pipera. M-as juca de-a Vlad Tepes cu voi, analfabetilor!

    Răspunde
     
  • sandu
    Mai 20, 2013 la ora 23:35

    @nicusor mata se scrie legat, legat de binele facut de becali este discutabil, si Pablo Escobar a facut multe donatii, dar in timpul liber facea trafic cu droguri.

    Chestia cu donatiile e discutabila, ce inseamna a-ti iubi aproapele? sa te duci la biserica sa dai un covrig de pomana si sa te consideri mare crestin? Prefer pietismul german, isi iubeste aproapele cel care se implica in comunitata, un intreprinzator capitalist, care deschide un business si antreneaza niste oameni, isi iubeste mai mult aproapele decat unul ca Gigi care imparte euro pe strada.

    In rest pentru Becali nu trebuie nici sa ne bucuram, nici sa ne intristam, dar ar trebui urmat de mai multi.

    Răspunde
     
  • dani
    Mai 20, 2013 la ora 23:28

    @nicusor

    Moise ,face si el bine in felul sau.E un analist economic ,care face emisiuni f bune din care toti avem ceva bun de invatat.
    Nu te emotiona prea tare…nu scapa fara minim un an de executare a pedepsei..legal nu are cum…informeaza-te…

    Răspunde
     
    1. Dan
      Mai 21, 2013 la ora 07:03

      face bine pt romani cu bani furati de la romani si ne mai intrebam de ce suntem doar o forta de munca ieftina in Europa cu astfel de idei

      Răspunde
       
  • dani
    Mai 20, 2013 la ora 23:24

    f bun articolul..un milionar roman care n-a produs nici macar o pereche de pantaloni cu sutele de milioane ale sale…

    Răspunde
     
  • Nicusor
    Mai 20, 2013 la ora 23:17

    Domnule, daca ai face ma-ta binele pe care l-a facut becali atunci ai fi cineva…nu zic ca becali e nevinovat, dar inaintea lui trebuiau sa fie altii acolo la parnaie care sal astepte cu bucurie ca nu sunt singurii .Problema cu el, este legata strict de politica.Anticipez ca in jumatate de an, va iesi de la inchisoare 🙂

    Răspunde
     
    1. raluca
      Mai 21, 2013 la ora 00:53

      Ma-ta se scrie cu cratima, atunci cand injuri, de exemplu „pe ma-ta” (hai ca stii melodia), de la „mama ta”.

      Mata (un dumneata mai scurt si mai informal), ca pronume, se scrie impreuna. De exemplu „mata nu prea stii limba romana”. Lasand lectiile de doi lei in comentarii la articole, iata m-am aliniat si eu complet aiurea, materialul este cel mai pertinent din suita de articole scrise dupa sentinta. Este o placere sa citesti un text atat de bine scris si de adevarat.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase