De ce să cumpere Statul terenuri?

Publicat la data de de Moise

basescu sincron wall

de Moise Guran

Mi se face rău doar imaginându-mi cum ar fi ca Statul să aibă un drept de preempțiune la vânzarea terenurilor agricole din România. Deci să zicem că cetățeanul vrea să-și vândă pogonul și trebuie să treacă mai întâi pe la ADS și să îi întrebe pe cei de acolo dacă nu vor să-l cumpere… Cu cât îl dai? or să-l întrebe cei de acolo? Cu 20 de milioane de lei… și cât dai să ți-l luăm cu 80? Sau altfel… vrei să-l vinzi, cât ne dai să-ți dăm o adeverință că nu ne trebuie și ca să nu te ținem cinci ani pentru această adeverință și să nu-l poți vinde?

Președintele Traian Băsescu este cel care le-a sugerat autorităților să facă o astfel de legislație în care Statul cumpără pământul agricol ca să nu ni-l ia străinii și, probabil ca să unească mai multe loturi mici în loturi mai mari și mai eficiente agricol. Această idee circulă de mulți ani prin sferele înalte, profund și direct influențată de cei câțiva feudali ai României care fac agricultură pe pământurile statului. Agenția de profil din Ministerul Agriculturii a fost scena unor grave scandaluri de corupție și chiar mă gândesc cu groază cum o fi ca mai multe milioane de țărani proprietari de pământ să fie efectiv legați de glie prin această Agenție care înțelege interesul național prin concesionarea pământurilor statului pe trei lei pentru câțiva mari finanțatori de partide.

Dacă nu mă înșală memoria, ideea ca statul să cumpere pământuri agricole cu care să facă apoi ce o fi mai bine pentru țară a plecat de la Dan Voiculescu. Eu înțeleg coabitarea lui Traian Băsescu cu USL, dar parcă unele lucruri au ajuns prea departe.

Categoria: MOISE
Etichete: , ,

Comentarii prin facebook

50 răspunsuri la De ce să cumpere Statul terenuri?

  • Constantin
    Mai 20, 2013 la ora 08:49

    „Am intalnit chiar recent soferul unui microbuz care mi-a demonstrat si el cat castiga statul de pe urma lui.Ajungea la 65-70%… am studiat bine problema si am cautat diverse afaceri care mi s-ar potrivi”_Stimate domnule alex trebuie sa va marturisesc ca mi s-a intamplat si mie. Mergand de cateva ori cu taxiul, am avut ocazia sa ascult de la soferi istorii similare. Apoi, am auzit si in buletinele de stiri despre protestele taximetristilor care explicau ca activitatea lor este paguboasa. (Cu dovezi elocvente cereau ca, pentru rentabilizarea taximetriei si crearea conditiilor minime de lucru care sa le permita supravietuirea, sa fie adoptata o reglementare care sa creasca nivelul tarifului minim, sa fie interzis accesul taxiurilor inmatriculate intr-un judet, intr-altul etc.). Am inceput sa „studiez si eu problema”, desigur, nu atat de bine ca dumneavoastra, dar sa zicem ca am inceput sa fiu mai atent cand am mers pe strazile din Bucuresti. Am observat ca la 8(opt) masini [autoturisme] care trec pe strada, una este taxi. Iar dintre conducatorii taxiurilor, 80% sunt mai bruneti decat media pe tara. Mai, sa fie! mi-am zis. Cum dumnezeu sunt atat de multi intreprinzatori intr-o activitate atat de nerentabila?!? Apoi, cum de sunt atat de multi cetateni apartinand unei minoritati conlocuitoare (precizez ca nu am nici un fel de probleme etnice) care nu-mi amintesc sa fie recunoscuta pentru harnicie, munca in pierdere etc. dedicati profesiei de taximetrist. Terebuie sa fie tare mare pasiunea! Eu cred, totusi ca, avand in vedere numarul de microbuze si maxi-taxi, activitatea este totusi o leaca mai rentabila decat zicea „frunza verde de piper, sa traiasca nea’ sofer!”. Parerea mea! Vorba lui nea’ Nicu Vacaroiu, preluata dupa cum vad de unul dintre colegii comentatori, admirator al domniei sale.

    Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Mai 20, 2013 la ora 15:37

      sunt dezarmirator al lui nea nicu vodcaroiu…
      da’ „vorba” e inspirata…

      Răspunde
       
  • laurentiucat
    Mai 18, 2013 la ora 11:53

    adriane tata, ai fugit in anglia…
    ete ca madam merkel e un fel de basescu cu fusta… http://www.dw.de/%C3%AEn-dezbatere-via%C5%A3a-dint%C3%AEi-a-angelei-m/a-16820792?maca=rum-VTPartner_hotnews5-2282-html-cb

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Mai 18, 2013 la ora 11:41

    ups! a aparut coruptia in romania…taman anul asta, taman in guvernarea asta.
    vai ce durere…!curat murdar coane…

    Răspunde
     
  • alex
    Mai 18, 2013 la ora 11:36

    Laurentiu,pai despre taxarea excesiva a salariatului/patronului vorbeam si eu; daca in romania se taxeaza prostii si saracii,crede-ma ca prefer sa stau deoparte decat sa fur statul sub o forma sau alta.Macar nu sint prost si nici sarac…Recunosc in ceea ce spui roadele sistemului nostru de invatamant.Acum vedem peste tot ca s-a dezvoltat constiinta „orientarii”, a fentarii, a smecheriei……Deja a intrat in osul nostru acest comportament si nici macar nu il mai vedem.Il consideram normal.
    Pur si simplu nu vreau sa fiu smecher ci corect,vreau sa fiu tratat cu demnitate de cei pe care ii platim din banii nostri si nicidecum sa fim marionetele lor.

    Ctl(catalin pp),eu ma refeream atat la taxe cat si la corbii care sar pe tine de cum ai deschis o afacere.Am un amic care a deschis de cateva luni o mica terasa si chiar din prima saptamana au si venit cei de la DSP in control.Pt ca nu le-a dat spaga a incasat 2000 lei amenda-care e cea mai mica la ei…Si asta a fost inceputul.Au urmat taxe de protectie, controale saptamanale, incercari ale politiei de racolare de informatori-ca vezi doamne s-ar tranzita droguri pe acolo..etc…Tipul e irlandez si e siderat de ceea ce se intampla aici.Vrea sa renunte.
    In concluzie,atunci cand te bagi intr-un business, in loc ca statul sa te sustina sub o forma sau alta, incepe sa te jupoaie.
    Probabil stii si tu destule exemple ca sa nu iti mai spun altele si mai urate.
    Deci astept vremuri mai bune.Cam atat.Hai ca v-am distrat destul.Zile bune.

    Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Mai 18, 2013 la ora 11:39

      daca ai o afacere mica, platesti 16% +5,5%. eu zic ca e rezonabil…cape urma iti platesti contributia la pensie separat e altceva…dar taxa ta pe afacere e de 21.5%. iar in banii astia ai si asigurare de sanatate inclusa.

      Răspunde
       
    2. CTL
      Mai 20, 2013 la ora 07:40

      @ alex
      Da, CTL vine de la Catalin. Inteleg ce spui. Lucrurile astea ma revolta si pe mine. Dar, taxele in sine, pentru cel care detine o firma, asa cum zicea d-l laurentiucat, nu sunt mari. 16 % nu e taxa mare. Eu, spre exemplu, incasez o chirie mica si am inregistrat-o la finante, am 25% deducere iar pe diferenta de 75% platesc 16%, deci cam 12% din total. O platesc pentru ca vreau sa fiu corec , si ma revolta cand altii nu vor chiar si cand e atat de mica. Cred ca functionarii statului mai trebuie slefuiti pentru ca multi, nu cred ca toti, dintre ei fie nu-si cunosc meseria fie o practica cu rea-credinta. Din cate stiu eu, politia si SRI prin astfel de locuri scotocesc, terase, baruri, cluburi, e si normal, acolo se aduna pleava pe care ei trebuie sa o supravegheze. Si daca cineva il obliga pe patron sa plateasca taxa de protectie, cu atat mai mult politia ar trebui sa fie prin zona, sper ca nu politistilor trebuie sa o plateasca. Cred ca lucrurile nu se pot schimba peste noapte dar pas cu pas putem face sa mearga in directia buna. Daca vrei sa fii corect , felicitari, si eu am aceleasi convingeri, si cred ca mai sunt astfel de persoane.

      Răspunde
       
    3. CTL
      Mai 20, 2013 la ora 07:48

      Cadn spunea de prosti, ma refeream la cei care nu cuosc legile si platesc aiurea. Eu am patit, am cumaprat niste actiuni pe bursa cand a venit criza, camd a picat bursa le-am vandut si am cumparat altele mai sigure, pierdusem destul de mult. Apoi, cele noi cumparate au crescut dar nu cu foarte mult si le-am vandut sa platesc un credit. Dar, pentru ca le-am vandut in mai putin de 1 an de la cumparare a rebuit sa platesc impozit pe diferenta cu care au crescut desi per total am fost in pierdere. Deci am platit impozit desi am pierdut bani, in situatia a sta am fost prost.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Mai 18, 2013 la ora 10:56

    „…Agenția de profil din Ministerul Agriculturii a fost scena unor grave scandaluri de corupție”_Care institutie de stat nu a fost scena unor acte de coruptie? Daca despre vreuna nu s-a auzit in presa, este foarte probabil ca ori jurnalistii sa-si fi luat „dreptul” ca sa taca, ori sa nu se fi aflat inca. Daca vorbeam cu cativa ani in urma despre modelul sud-american de dezvoltare, cu state in care coruptia ajunge pana la cel mai inalt nivel, iar mafiotii italieni abia daca spera la o asemenea putere a organizatiilor criminale, ei bine, acum Romania se afla intr-o asemenea situatie. lipsesc deocamdata impuscaturile pe strada. Explicatia sta in faptul ca sistemul este alcatuit pe structurile fostei Securitati si a nomenclaturii comuniste. Daca se supara gruparile de securisti si incalca pactul de neagresiune este posibil sa apara si atentatele. Zaiet, nu pagadi!

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Mai 17, 2013 la ora 20:58

    @ alex si ctl-hai sa fim seriosi…
    in romania se taxeaza prostii si saracii.
    taxele pe proprietate si pe profit/venit sunt mici iar cele pe munca salariata si impozitele indirecte sunt excesiv de mari.
    cam asta e cruda realitate.

    Răspunde
     
    1. CTL
      Mai 17, 2013 la ora 21:23

      asta ziceam si eu, dar inteleg ca nemultumirea lui alex se refera la taxele aferenta unei afaceri. Dar si asa, ca angajatul e taxat asa ecum e, ce ar trebui sa faca, sa refuze sa mai munceasca ? Cred ca isi face mai mult rau sie decat celui care il taxeaza. Spunea ca nu poti face nimic ca taxele sunt mari, iar noi zicem acum ca nu sunt pentru unii. eu nu le-as creste lor ci le-as scadea celorlalti da e alta dezbatere

      Răspunde
       
      1. laurentiucat
        Mai 17, 2013 la ora 21:46

        ideea e simpla dupa mine.
        sa se gaseasca un echilibru intre taxele directe si cele indirecte, intre cele pe proprietate si cele pe munca.
        dar asta presupune o populatie educata, un electorat care stie ce voteaza si ptr ce, avand ca rezultanta o clasa politica responsabila.
        daca-l intrebi pe alex( nicio intentie de jignire) cum este afectat el de sistemul de taxare de la noi, sunt aproape sigur ca-ti va da niste raspunsuri haioase.
        acest sistem de taxare precum si tolerarea evaziunii e un factor de promovare a imbogatirii rapide, de acumulare de capital
        de catre o minoritate.
        intr-un fel ar fi o chestie benefica pe termen lung ptr capitalul autohton, daca acest fapt s-ar baza pe o oarecare meritocratie, dar coruptia si sistemul mafiot din politica nuface decat sa ridice o mafie care se comporta ca un organism parazit, care nu produce dezvoltare si progres ci constituie doar o piedica in plus.
        tarile care au ajuns la prosperitate s-au apropiat cat mai mult de acest echilibru, incercand in plus realizarea unor nevoi sociale de baza, cum ar fi educatia, sanatatea si protectia sociala, care au concurat in mod fericit spre un stat al bunastarii.

        Răspunde
         
        1. CTL
          Mai 17, 2013 la ora 22:05

          perfect de acord

          Răspunde
           
    2. CTL
      Mai 17, 2013 la ora 21:42

      dar asa e peste tt in lume, prostii si saracii se taxeaza cel mai mult. Mie imi e de saraci ca prostii…

      Răspunde
       
  • alex
    Mai 17, 2013 la ora 17:47

    Pt Ctl:
    – cred ca esti cam visator si lucrurile nu stau cum spu.Nu cred ca sint lenes ci realist.Am intalnit chiar recent soferul unui microbuz care mi-a demonstrat si el cat castiga statul de pe urma lui.Ajungea la 65-70%.N-am avut replica…
    Trei sferturi pe an muncea pt stat si restul pt el de dimineata pana seara si s-a mai si imbolnavit.
    Pai nu mai bine sa imi vad de viata mea si sa ma bucur de ea decit sa ma bag argat la stat?Daca ar fi conditii fair play atunci as intra cu drag.Crede-ma ca am studiat bine problema si am cautat diverse afaceri care mi s-ar potrivi,insa m-am lovit de aceleasi obstacole,asa ca aveam de ales ori sa deschid acea afacere intr-o tara cu coloana vertebrala,ori sa raman aici.Cum nevasta nu a vrut sa plecam,am ramas.Sint multumit si asa.Insa ceva s-a schimbat.Nu mai pot fi dirijat, mintit, manipulat si nu mai votez decat „vertebrate”.Intre timp ma bucur ca traiesc,ca am timp sa vad un peisaj minunat,sa citesc inclusiv despre cum am fost manipulat de-a lungul vietii de diverse grupuri de interese,intr-un cuvant sa fac tot ce mi-am dorit.E minunat sa fii liber,neangajat in credite si alte sclavii….Recomand la toti macar un an de libertate, in care sa va regasiti,reaseza,remodela,vindeca si porni mai departe in directii noi conforme cu valorile proprii.

    Răspunde
     
    1. CTL
      Mai 17, 2013 la ora 19:53

      @ Alex
      Nu as spune ca sunt visator, sunt chiar foarte pragmatic. Este adevarat, sunt de acord si chiar d-l Guan a prezentat intr-o editie recenta cat din venitul nostru ajunge la stat intr-o luna. Dar vorbim din punctul de vedere al unui salariat si al unui consumator. O firma nu are costurile astea, TVA-ul si-l deduce, nu are CAS, Somaj si mai stiu eu ce. Are 3 % pe venit ( din pacate ) sau 16% pe profit, si inca 16% pe dividende. Bine, mai plateste ceva taxepe parcurs dar de regula cam asa e.
      In comparatie cu Franta, sa zicem, la noi firmele platesc mai putin, forta de munca e taxata si aici i se cere si angajatorului sa contribuie, desi eu cred ca aia sunt tot bani care i-ar putea reveni angajatului.
      Mai sunt taxe care sunt greu de perceput cum e inflatia , taxa care ne afecteaza pe toti dar e mai greu de perceput ca atare.
      Si nu ma refeream la dumneavoastra ca sunteti lenes, nu as avea eu de unde sti , spuneam ca sunt o gramada de oameni care se plang dar nici nu vor sa schimbe ceva, se complac, le convine, sau vor dar nu stiu cum sa schimbe.

      Răspunde
       
  • agr.co
    Mai 17, 2013 la ora 10:31

    Buna Moise,
    Ştiu că există o astfel de legislație în care Statul poate cumpăra terenuri cu destinaţie agricolă şi chiar poate face schimba , însă nu am auzit până acum să fi oferit macar un singur leu pentru o palmă de teren. Lege nr. 268/2001,Art.4.(1), lit. f).

    Răspunde
     
  • Cristian
    Mai 17, 2013 la ora 10:16

    Domnule Guran, in caz ca cititi.

    Eu nu am inteles niciodata de ce finantarea agriculturii din fonduri euroepene se desfasoara in modul in care se desfasoara. Decat sa-l pui pe agricultorul roman sa plateasca inainte, ca la bordel, si apoi sa astepte pana la Pastele Cailor sa primeasca banii din fonduri europene, nu ar putea, mai bine statul roman sa deruleze el o procedura de achizitie publica, din fonduri europene, pentru 1000 de tractoare, sa spunem, pe care sa le dea apoi micilor agricultori ???? S-ar putea intocmi la Ministerul Agriculturii un necesar national de utilaje agricole, echipamente, etc. statul le-ar achizitiona, prin licitatie publica, si apoi le-ar repartiza gospodariilor. Impactul in agricultura ar fi mult, mult mai mare. Dar nu se doreste… Mai bine trimiti agricultorii la banci sa se imprumute, sa mai cotizeze cu niste bani si acolo….

    Răspunde
     
    1. LN23
      Mai 17, 2013 la ora 12:58

      Subscriu!Aveti perfecta dreptate si sugestia pe care o faceti este absolut logica!…pentru cineva care considera ca interesul national primeaza aranjamentelor meschine,ceea ce nu caracterizeaza deocamdata(???) clasa politica romanesca in ansamblul ei!
      Ma intreb ce raspunde taranul roman fiului sau,atunci cand e pus sa justifice faptul ca a fost nevoie de o revolutie ca sa traiasca vremurile de azi..?

      Răspunde
       
      1. cornel
        Mai 17, 2013 la ora 16:52

        Hai sa va dau ceva sa cititi.
        De ce a fost omorât Muammar al-Gaddafi
        Au trecut aproximativ doi ani de când a început aşa numita “primăvara arabă” Libia, sub loviturile aeriene ale NATO, raidurile insurgenţilor liberali şi islamişti, s-a transformat din Jamahirie în “tânără democraţie”. Să vedem ce nu le-a convenit libienilor, de ce l-au omorât pe liderul lor Muammar al-Gaddafi. 1. Libia lui Gaddafi nu avea nici o datorie faţă de nimeni în lume. 2. Preţul unui litru de benzină era de 0.14$ 3. Preţul unei pâini era de 0.15$ 4. Învăţământul şi spitalizarea erau gratuite. 5. Tinerii căsătoriţi primeau în dar 64000$ pentru a-şi procura apartament. 6. Fiecare familie libiană avea propria casă. 7. Pentru fiecare membru, familia libiană primea anual 1000$ subvenţii. 8. Pentru fiecare copil nou născut, familia primea 7000$, ajutor material. 9. Ajutorul de şomaj 730$ lunar. 10. Orice libian, dacă era admis la oricare facultate din lume, primea 2500 euro de la stat plus întreţinere plus un automobil. 11. Salariul unei asistente medicale era de minim 1000$. 12. Automobilele în ţară erau vândute numai la preţ de fabrică. 13. La deschiderea propriei afaceri, Jamahiriya Libiană oferea un ajutor material de 20000$, într-o singură tranşă. 14. Nu exista impozit pe imobil, la apartamente şi casele de locuit. 15. Impozitele mari erau interzise prin lege. 16. Cetăţenii libieni primeau creditele fără dobândă din partea statului. 17. Energia electrică era gratuită pentru populaţie. 18. În toată ţara era dezvoltată o reţea de magazine pentru familiile cu mulți copii, în care alimentele de bază erau vândute la un preţ simbolic. 19. Pentru vânzarea produselor alimentare cu termenul expirat – amenzi astronomice. 20. Pentru falsificarea preparatelor medicale – pedeapsa cu moartea. 21. Vânzarea şi consumul de alcool – interzis prin lege. 22. Intermedierea în vânzarea imobilelor – interzisă prin lege. 23. După venirea la putere a lui Gaddafi, din Libia au fost alungate marile corporaţii. 24. Doar după preluarea puterii de către Gaddafi, negrii din sudul Libiei au primit drepturi cetăţeneşti. 25. În 40 ani de “dictatură” populaţia ţării a crescut de trei ori, iar mortalitatea infantila s-a micşorat de nouă ori. 26. Speranţa de viaţă a crescut de la 51,5 la 74,5 ani. 27. Gaddafi a luat decizia de a scoate Libia din sistemul bancar mondial şi alte 12 tari arabe erau gata să-i urmeze exemplul. Acum Libia nu mai are nimic, în afară de “democraţie”. În concluzie ce ar fi de spus? Fiecare şi-o face cu mâna lui…

        Răspunde
         
        1. LN23
          Mai 18, 2013 la ora 08:06

          Cornel,deci dvs ati justifica revolutia spunand ca „la altii e mai rau!”???Adica nu asumati NIMIC,dati vina pe soarta…atunci soarta nemiloasa continua sa-si faca de cap!
          Cu asemenea mentalitate nu-i de mirare ca oricine ar fi la carmele tarii,tentat doar de propriile afaceri,are un bulevard in fata lui sa se desfasoare nestingherit(EXACT ca pana acum!)sub aplauzele multimii care ridica din umeri FATALISTA!

          Răspunde
           
      2. cornel
        Mai 17, 2013 la ora 16:57

        Asa cum am mai zis – probabil si Ceausescu a suparat anumite cercuri de influienta (ca sa intelegem mai bine ar trebui sa intelegem evenimentele petrecute cu natiunea romana in ultimii aprox 300 de ani). Astazi e prea mult fum si praf in ochii, adica manipulare prin mijloace moderne si eficiente sau spalarea de creiere prin lipsa unei educatii sanatoase, parerea mea.

        Răspunde
         
        1. laurentiucat
          Mai 18, 2013 la ora 10:58

          legitimitatea democratiei nu e data numai de niste alegeri care pot fi libere ci si de prosperitate si siguranta sociala ptr toti cetatenii. nu in mod egal, dar respectand niste limite.
          libertatea de a muri de foame nu face parte din democratie.

          Răspunde
           
        2. CuSandu
          Mai 18, 2013 la ora 23:25

          Domnu Cornel, la lista pe care a-ti facut-o mai stiu una: cadoul de nunta al fiecarei familii noi era o casa construita unde voiau tinerii. Intre asasinarea lui Gadhafi, asasinarea ambasadorului si pensionarea Clintanesei se pare ca se vor afla cete ceva.

          Răspunde
           
          1. cornel
            Mai 21, 2013 la ora 11:58

            Vreau sa fiu intele corect : lista aia nu am facut-o eu. Au facut-o altii mai bine informati decat mine si care au acces la informatie bruta. Eu numai am primit-o, am citit-o, mi s-a parut ca multe lucruri din acea lista sunt putin cunoscute si am zis sa o dau si la altii. Sper ca tot ce e acolo sa fie si adevarat. Daca e 100% adevarat ar trebui sa ne punem 10 semne de intrebare si nu unul singur, parerea mea. Poate ca o sa vedem realitatea si evenimentele cu alti ochi. Parerea mea e ca, conducatorii unei tari trebuie sa urmareasca cresterea nivelului de trai, prosperitatea si o viata fara prea multe greutati legate de supravietuire si o educatie minima pentru cetatenii sai.

             
    2. laurentiucat
      Mai 17, 2013 la ora 13:52

      beton!
      curat gandire de dreapta…
      ce frumosi si destepti suntem noi cand ne dam liberali, populari, conservatori, etc…!
      ailalti sunt comunisti, isterici, pacaliti, idioti si grasi care traiesc pe spinarea celor slabi.
      cel mai interesant e cand aia frumosii si desteptii sunt pusi sa ia decizii. atunci incep durerile de cap si masurile socialiste de… dreapta.
      alea cu capitalul, cu creditul bancar, cu analiza fiecarei afaceri,cu piata care regleaza cine da sau ia si cine nu… ca despre asta e vorba in propozitie pana la urma…nu e bune. aci se rupe filmul capitalist si tre sa vina interventia etatista care sa dea…
      sa dea dom’le, ca d-aia e stat!
      ce m-am ras, vorba lui adrian d, cand vezi ca „desteptii” se uita unul la altul si zic: ce frumos esti!,ba tu! ii raspunde celalalt…
      neste adonisi, baietii astia…

      Răspunde
       
  • Remus
    Mai 17, 2013 la ora 10:01

    E suficient sa faci oferta de vanzare la un anumit pret. Daca acceptarea nu vine din partea ADS in termenul fixat de proprietar, poate vinde cui vrea.
    A mai fost reglementat acest drept de preemptiune pana in 2005.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Mai 17, 2013 la ora 00:39

    ponta :
    Intrebare: Desfiintarea garzii Financiare e o masura politica?
    Nu, desfiintarea Garzii Financiare e o masura de eficientizare, mi se pare indamisibil ca la 16% sa ai in continuare un grad important de evaziune fiscala.
    Vreau o Directie Antifrauda care sa nu mai aiba o competenta general, un fel de DNA al Fiscului, care sa mearga tintit la petrol, la fructe si legume, la tigari.
    Cred ca va trebui sa aiba si competenta de cercetare penala, direct sub indrumarea DIICOT.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Mai 16, 2013 la ora 23:10

    cine lucreaza 100 de ha de teren agricol in arenda sau in proprietate, face acum cam intre 25.000 si 50.000 de euro profit net,poate si mai bine.depinde de zona,de dotare si pricpere.

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Mai 17, 2013 la ora 00:06

      daca asta aduce cam 1500 EUR/luna, atunci ce pazesc romanii?

      Răspunde
       
      1. laurentiucat
        Mai 17, 2013 la ora 00:13

        stai linistit ca deja e aglomeratie pe segmentul de piata respectiv…mai ceva ca in mijlocele de transport in comun din bucuresti, pe vremea cand erai in tara.

        Răspunde
         
  • zanul cel bun si biciul fermecat
    Mai 16, 2013 la ora 23:01

    Am citit in Vechiul Testament ca in Israel pamantul era vandut pt 50 de ani apoi revenea fostului proprietar(poate statul), un fel de concesiune; Deci sa cumpere Statul si sa concesioneze doar pt urmatorii x ani, fara posibilitatea concesionarii anticipate pe mai multe astfel de contracte consecutive… si prin licitatie daca este cazul, nu este o solutie dar astfel macar astfel romanii pot redeveni periodic stapani peste ce este al lor..

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Mai 16, 2013 la ora 23:26

      pamintul de sub casa si inca ceva in jur ramine urmasilor… in veacul vecilor. De aia casele teroristilor arabi erau rase cu tancul si atunci pamintul revenea statului. E rau sa fii terorist in Israel.

      Răspunde
       
  • CuSandu
    Mai 16, 2013 la ora 22:57

    Moise, scenariile acestea sunt plauzibile, dar pina acuma nu stiam ca exista latifundiari, pardon feudali (deci nu numai baroni), Deci ce face statul cu pamintul cumparat, din revinzare catre feudali mai adauga ceva la buget. Cit timp feudalii nu-l vind prin Europa, nu zic ca-i rau. Daca terenurile nu sunt razletite, se poate vedea o eficienta. Dar acuma vad termene noi: legarea de glie (care nu se pupa cu vinzarea) si concesionare (care miroase a strainatate, folosirea terenului agricol in alte scopuri, repatrierea productiei) care poate sa insemne reducerea potentialului agricol national. Pina acuma vorbeam de CAP si SMT, care sunt pe intelesul tuturor si deci sanatoase. Dar cu legatul de glie si cu ADS, probabil ca se poate ajunge la CAS care iarasi nu poate fi rau – taran bugetar, pensie, asigurari medicale plus gospadarie proprie. Cum o fi e bine, numai strain sa nu fie.

    Răspunde
     
    1. ionica
      Mai 17, 2013 la ora 11:15

      Cum adica numai strain sa nu fie?! Mai oameni buni ce aveti cu strainii?! iar ne intoarcem la nu ne vindem tara?! Decat nelucrate sau la hotii din politica mai bine la cineva din afara.

      Răspunde
       
  • laurentiucat
    Mai 16, 2013 la ora 22:13

    statul se vaita ca nu are bani ptr de toate si acum s-ar gasi ptr a cumpara terenuri?
    la noi la primarie e o bataie ptr cine afla primul cine vinde pamant, mai ceva ca in razboiul stelelor.
    sa vezi cum se pandesc functionarii, unii pe altii cand vin orasenii sa-si plateasca impozitul si-l vaneaza pe acesta ca sa afle primul ce si cum si sa vanda pontul.
    dupa ce arendasii romani au luat teapa si nu au cumparat pamant la 200 de euro ha prin anul 2000, acu dau bucurosi 2000 de euro la prima strigare…

    Răspunde
     
    1. CTL
      Mai 16, 2013 la ora 22:35

      va dau dreptate, chiar asta vroiam sa intreb si eu, in primul rand, de unde naibii sa aibe statul bani sa cumepre pamant ? Pai daca nu are nici de astupat gropi. doamne apara. Ar putea initia un progeam gen Prima Casa varianta extravilana, l-ar putea numi ” Prima Parloaga”.
      Stiti ca in iarna ziceam ca vin din Anglia si investesc in agricultura, ca oamenii stau cu pamantul nelucrat si o sa fac asa si asa. Pe naiba ! Sunt cativa in comuna, ca lupii, simt orice misca in turma, care e exemplarul mai slab, care ar lasa de la el, nu ai cum sa intri sa faci ceva. Se bat pe terenuri in arenda, am fost socat, aveam o cu totul alta imagine. De aceea nu v-am mai contactat, nu am renuntat dar voi aborda lucrurile altfel.Imi povestea bunica mea ca au venit alti consateni sa o convinga sa vanda si ea terenul de pe un deal unui strain ca si ei au vandut, ca ce o sa faca ea cu el. Ca strainul vrea sa faca o livada. De data asta nu se mai poate da vina pe politicieni. Pomul cu fructul oprit e in EDEN, daca oamenii se vor hotara sa muste din el sau nu e numai alegerea lor.
      Dar e in acelasi timp si o oportunitate, de dincolo au capital si cunostinte iar noi avem terenul, cel mai inteligent ar fi ca cei care nu pot lucra sa-l dea in arenda, roman strain nu conteaza, proprietarului i intra o parte din grau in hambar sau o parte din bani in buzunar fara sa faca ceva. E, asta ar fi inteligent.

      Răspunde
       
      1. CuSandu
        Mai 16, 2013 la ora 23:10

        cum se impoziteaza arenda?

        Răspunde
         
        1. laurentiucat
          Mai 16, 2013 la ora 23:20

          16% + 5,5%. adica impozit pe venit + contributie sanatate.
          de regula arenda este exprimata in echivalent grau si platita efectiv in diverse produse sau bani.
          in zona mea ctr de arenda prevad plata a 700 de kg echivalent grau/ha la terenurile neirigate si 1000 de kg echivalent grau la terenurile irigate.
          pretul graului este dat de pretul de piata sau de pretul mediu de valorificare al arendasului ptr productia obtinuta.
          din echivalentul banesc, arendatorul isi primeste partea in diverse produse sau in bani sau diverse combinatii intre aceste forme.
          de ex: noi dadeam o parte grau, o parte in fasole, o parte in ulei, zahar cand cultivam si sfecla si restul in bani.

          Răspunde
           
          1. laurentiucat
            Mai 16, 2013 la ora 23:22

            un pret ptr grau ar fi …200 de euro pe tona.

             
    2. CuSandu
      Mai 16, 2013 la ora 23:46

      interesant, dar si turism in Delta cu pontoane si barcute, ski pe apa. Baronul cu portul la Mare la doi pasi. Tu cu ciorba de Dunare (cine sa refuze asa ceva). Eventual niste stupi. Murfatlarul bunicel. Gazul si benzina gratis ca trec prin curte,…

      Răspunde
       
      1. laurentiucat
        Mai 17, 2013 la ora 00:00

        Confiteor Deo omnipotenti et vobis, fratres, quia peccavi nimis cogitatione, verbo, opera et omissione. Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa…

        Răspunde
         
  • Buia Cosmin
    Mai 16, 2013 la ora 22:07

    Buna Moise,
    Se tot vorbeste despre Programul de minimis pentru sprijinirea imm-urilor, dar nu se precizeaza nimic legat de data lansarii. Ipoteza mea este urmatoarea: sa zicem ca azi se lanseaza procedurile, aproape sigur maine se va anunta data lansarii programului. Pentru a intocmi un proiect bun ai nevoie de minim 1-2 saptamani. Programul este cu depunere continua si eu cred ca in maxim 2 zile bugetul va fi acoperit. In concluzie firmele care deja stiau de aceasta procedura si banuiesc ca vor fi destule vor culege potul cel mare. Poate nu ar fi lipsit de interes sa ii intrebi pe mai marii nostri cand se va lansa programul. Eu am incercat, dar nu am primit nici un raspuns.
    Mult succes!

    Răspunde
     
  • oana
    Mai 16, 2013 la ora 21:49

    Moise nu ai gresit cu nimic ca l-ai comparat pe ponta cu boc, guvernul lui e cel mai slab din ultimii ani ministri slabi, minciuna, spoiala, autocratie

    Răspunde
     
  • alex
    Mai 16, 2013 la ora 20:46

    Draga Moise,

    Cum sa nu ma incadrez si eu in categoria celor neocupati si cum sa nu ma bucur ca sint atat de multi?Asta arata ca romanul vrea o alta calitate a vietii, nu mai vrea sa fie folosit, manipulat,scavul cuiva, nu mai vrea sa plateasca taxe exorbitante, sau sa munceasca la patroni nesimtiti…Noncooperarea e cuvantul de ordine.Noncooperarea la jaf,mita, coruptie, scavagism,taxe nesimtite.
    Si ca sa iti faci o idee mai buna despre profilul celor neocupati iata un exemplu:
    -varsta 46 ani,lucrat in telecom 20 ani,vandut casa in bucuresti cu bani buni si retras in provincie
    -astept un mediu economic favorabil in care sa putem investi local cu demnitate si sa dam si statului ce i se cuvine(IN LIMITE ACCEPTABILE desigur); astept sa vad si un stat de drept corect, legi functionabile,mediu economic fara mituire si coruptie
    -pana atunci cheltuim cu discernamant banutii
    -din calculele mele in ziua de azi nu poti castiga mai nimic daca nu faci evaziune,asa ca prefer sa fiu cinstit si curat. Prefer sa imi cheltui singur banii chiar daca dupa aceea , peste ani de zile voi ramane ceva mai sarac si probabil voi trai din vreun ajutor european.Macar acum ii cheltui eu si nu mi-i ia statul cu japca.Daca ar fi taxele mici si nu ar trebui sa muncesc 7-9 luni pt stat atunci m-as baga cu mult elan in ceva afaceri. Mai e insa si coruptia, controalele intense ilogice la care esti supus de corbii din domeniu,etc…nu sint genul care mituieste asa ca prefer sa stau deoparte, traind linistit acasa, bucurandu-ma de natura,viata,copii,citind mult,cautand si aprofundand sensurile si valorile proprii.

    Răspunde
     
    1. CTL
      Mai 16, 2013 la ora 22:14

      @ Alex
      Sunt de acord cu dumneavoastra in cateva privinte, dar , spre exemplu, impozitul pe profit nu e mare, e 16 %. Bani se fac, si se pot face si legal, trebuie doar studiat, intr-o afacere sunt foarte importante managementul si marketingul, trebuie sa stim cum sa ne utilizam capitalul cat mai eficient si cum sa ne promovam produsele cat mai bine.
      Sunt in domeniul bancar din 2006 si va pot spune ca am dat atat de multe credite persoanelor cu pensie de boala dar care imi strangeau mana de credeam ca o sa mi-o rupa… La noi romanii e intiparita ideea ca banul e ochiul dracului, ca e mai bine sa te multumesti cu putin si sa nu te lacomesti, dar retorica asta ascunde in spatele ei lenea, lenea de a gandi, lenea de a pune acele ganduri in aplicare, dar si asteptarea ca statul sa se ocupe de noi. Iar de cealalta parte sunt cei care muncesc foarte mult dar asa cum au invatat pe vremuri, nu muncesc eficient si nu sunt deschisi la metode noi de a face lucrurile, e drept ca mai sunt si cei care poate ar fi deschisi dar informatia nu ajunge la ei.

      Răspunde
       
      1. CTL
        Mai 17, 2013 la ora 08:54 Răspunde
         
    2. CTL
      Mai 16, 2013 la ora 22:19

      Dar , daca va uitati in postarile mele veti vedea ca si eu mi-am exprimat in nenumarate randuri frustrarea in ceea ce priveste politica statului fata de IMM-uri si cei care vor sa devina intreprinzatori onesti, fara legaturi politice si fara contracte supraevaluate cu statul. Cu toate astea, eu cred ca se poate chiar si intr-un astfel de mediu. Pana la uma multe din cele mai frumoase lucruri apar in cele mai ostile medii.

      Răspunde
       
  • stefan
    Mai 16, 2013 la ora 20:27

    salut moise. Exista cumparatori romani pentru toate terenurile scoase la vanzare, sa nu isi faca cineva iluzii din punctul asta de vedere. Ce bine ar fii fost ca presedintele nostru drag ar fii spus: „Romani, daca tot vreti sa vindeti terenurile, vindeti-le tot unor romani, fermieri romani.”

    Răspunde
     
  • Gheorghe Matei
    Mai 16, 2013 la ora 20:06

    Calculul este simplu: Ei si ai lor au terenuri de 5 lei(noi) si le vand la stat (adica noua) pe un milion de lei(tot noi). Daca comunismul a fost mare anomalie sociala, politica si umana, acum suntem cea mai oribila forma de organizare, adica s-a ajuns la apogeu cu ce pot face hotii si prostii cand isi dau mana. Traian Basescu a gasit o sursa de hotie mascata (asa crede domnia sa – „sef al statului”). Daca nu a reusit in sanatate, acum vrea sa-si faca de lucru prin jonglarea cu terenuri. Este revoltator!!!

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase