Ora de Business: vineri, 10 mai 2013

Publicat la data de de Biziday

taxe-mai-mici

Emisiunea poate fi urmărită aici: http://www.tvrplus.ro/editie-ora-de-business-103013 precum și pe canalul BiziDay de pe YouTube.

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

21 răspunsuri la Ora de Business: vineri, 10 mai 2013

  • Daniel Roman
    Mai 15, 2013 la ora 19:12

    Ne mananca economia pe butuci si lipsa de resurse sai nu neaparat taxele. Taxele sunt mari pentru ca nu avem resurse sau acces la ele.

    Răspunde
     
  • Valentin
    Mai 14, 2013 la ora 09:51

    Draga Moise,
    1. Problema cu Oracle este de fapt una legala cu conotaiti dupa pararea mea penala si mai degraba legata de sclavie. Asemanator ca la Posta Romana se pune urmatoarea intrebare? ESTE PENAL SA FORTEZI ANGAJATI SA LUCREZE NEPLATITI ??? Ca si la posta romana informaticieni romani sunt fortati sa munceasca ore suplimentare neplatite. Evident ca nu vor sa lucreze ca sclavii la companiile romanesti sau straine. pentru cine nu stie ORACLE este unul din cele mai scumpe softuri din lume. Atat firmele romanesti cat si cele straine castiga o gramada de bani fara sa plateasca corespunzator informaticieni. Un exemplu este softul medicilor de familie ce functioneaza sub Oracle sau cele ale ministerului Educatiei platite cu zeci de milioane de euro.–––––––––––––––-
    2. Guvernul si Universitatile sunt incapabile sa gestioneze resursa umana in domeniul Info. Un Informatician platit de stat este platit cu maxim 1500 lei / luna acesta fiind nevoit sa tina in spate birocrati de partid imbecili care nu sunt in stare sa dea click sau sa tina minte o parola de mail. 80% din informaticieni in loc sa rezolve probleme de programare sau de retele sunt dactilografi ai politrucilor proaspat instalati in functii incapabili sa deschida un pc sau sa tipareasca ceva. Daca ai fost la un ghiseu de oriunde in tara asta o functionara redusa mintal tipa din rasputeri sa vina informaticianul deoarece are un mesaj in engleza de la PC. Asa au fost angajati de partid.

    Răspunde
     
  • Tudii
    Mai 13, 2013 la ora 21:23

    Unde anume ati gasit pe site-ul ministerului de finante acel proiect de hotarare, in care criteriile sunt crearea a minim 5 locuri de munca dintre care 2 someri? Eu am gasit doar hotararile din 2008 si 2012 care au alte criterii de acordare.

    Răspunde
     
  • MUSAT
    Mai 13, 2013 la ora 14:17

    AM INCERCAT 3 ZILE SA CUMPAR 1000 DE EURO DE LA CEC BUZAU.NU AU.NU VAND .DORM TOTI.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Mai 13, 2013 la ora 08:01

    Solutia este trecerea la un guvern constituit pe osatura Academiei Romane si la democratia participativa.Aceste solutii au fost prezentate anterior,iar omenirea ar intra pe fagasul normalitati , promovarea meritocratiei si nu a politicianismului.

    Răspunde
     
  • CuSandu
    Mai 12, 2013 la ora 18:07

    .. ca Liberalii interbelici nu aveau „Siguranta”..
    .. ca atunci erau numai bogati, nici un „prost” (in romana veche = sarac) de prostit..
    .. investitorii straini erau mai buni, nu ii interesa profitul..
    .. nu s-au carat pe dea-moaca valori peste granita..
    Thomas Morus: „Conceptia politica sau sociala generoasa, progresista, dar irealizabila pentru ca nu tine seama de conditiile istorice – concrete date de legile obiective ale dezvoltarii societatii” – UTOPIE.
    Domnule alexG, vedeti ceva asemanator in zilele noastre, in tara sau in Europa?
    O alta intrebare: De citi boi aveti nevoie sa trageti un tractor afara din mocirla?

    Răspunde
     
  • alex G
    Mai 12, 2013 la ora 16:53

    @ MOISE.
    Apropo probabil ati primit emailul meu cu zonele SEZ (Special Economic Zones) sau cel putin eu asa interpretez raspunsul din emisiune de la inceput cu..”degeaba vin investitorii..ca daca nu se fac REFORME..cand pleaca..vine criza” WRONG! (i.e. GRESIT):
    Hong Kong-ul nu a avut criza! Mai mult decat atat CHINA a copiat..sistemul.
    De asemenea in POLONIA..(imi greatza numai cand ma gandesc ca ne comparam cu Polonia dar in fine), Polonia NU A AVUT CRIZA!
    Polonia habar nu am ce a facut! Vroiam doar sa subliniez: NU TOTI AU CRIZA ca e criza globala!
    Asta e explicatie unor lenesi (nu ma refer la Dl Moise ma refer la guvernele romanesti) ca sa isi justifice sau mascheze impotenta intelectuala de a veni cu IDEI!
    Cineva a spus: IDEILE ADUC BANI..si NU INVERS! Uitati-va la oierul fruntas..;)

    Răspunde
     
  • alex G
    Mai 12, 2013 la ora 16:51

    Inca ceva..sistemul e simplu:

    Acasa de exemplu te tot certi cu unul cu altul sa repare gardul!

    Nu face nimeni! Si atunci ce faci..chemi un tamplar ..(deci cineva din afara sistemului!)..il platesti si TACE si FACE!

    la fel ca si in filmul „UP IN THE AIR” cu George Clooney…nu sunt in stare managerii din subordine sa dea afara lumea..ANGAJEZI o „firma de concediat”..bine in film nici macar nu era firma de restructurare..ci NUMAI de concediat!

    Hai sa facm si noi asa! Daca NU SUNTEM In STARE ca nu suntem! Sa atragem investitorii..si restul incet..si sa vezi ce reforma facem .. cand lumea e mai fericita!..

    ASA S-A DEZVOLTAT ROMANIA in perioada interbelica! Prin investitii!!

    Treaba aia „Prin noi insine” ataranistilor a fost o UTOPIE…tot Liberalii interbelici au ridicat ROMANIA MODERNA>.

    Dar nu se va intampla ca sunt o multime de fosti securisti care acuma controleaza retele mafiote si de fapt ..asta e! Tocmai le controleaza si politica..si ne itn in saracie..ca sa aiba pe cine sa prosteasca si sa CONTROLEZE.

    Ca asta a fost misiunea Securitatii: CONTROLUL!
    Corect?

    Răspunde
     
    1. un turist
      Mai 12, 2013 la ora 20:28

      Da alex G aveti dreptate stasi cit si securitatea romana au avut oameni instruiti la nivel inalt pentru a controla poporul. Oare sistemul actual nu poate instrui oameni la un nivel cel putin mediu de a realiza ceva si sa nu fie pericolul de coruptie? Daca sint laudate partidele interbelice de ce oare acuma distrug in loc sa repare?

      Răspunde
       
  • alex G
    Mai 12, 2013 la ora 16:44

    @ MOISE.

    Apropo probabil ati primit emailul meu cu zonele SEZ (Special Economic Zones) sau cel putin eu asa interpretez raspunsul din emisiune de la inceput cu..”degeaba vin investitorii..ca daca nu se fac REFORME..cand pleaca..vine criza” WRONG! (i.e. GRESIT):
    Hong Kong-ul nu a avut criza! Mai mult decat atat CHINA a copiat..sistemul.

    De asemenea in POLONIA..(imi greatza numai cand ma gandesc ca ne comparam cu Polonia dar in fine), Polonia NU A AVUT CRIZA!

    Polonia habar nu am ce a facut! Vroiam doar sa subliniez: NU TOTI AU CRIZA ca e criza globala!

    Asta e explicatie unor lenesi (nu ma refer la Dl Moise ma refer la guvernele romanesti) ca sa isi justifice sau mascheze impotenta intelectuala de a veni cu IDEI!

    Cineva a spus: IDEILE ADUC BANI..si NU INVERS! Uitati-va la oierul fruntas..;)

    http://antena34.wordpress.com/2013/01/06/zone-libere-romania-un-nou-hong-kong/

    http://www.petitieonline.com/zone_cu_1_impozit

    Răspunde
     
  • Constantin
    Mai 12, 2013 la ora 14:53

    „Solutia optima ar fi desfintarea bancilor comerciale si preluare creditarii de catre B.N.R.”_Iar BNR sa fie subordonata guvernului. Ar fi solutia optima si sublima. Vai de capul lor de nemti aflati pe culoarul nefavorabil. Cum or sa iasa ei din starea asta oare daca nu asculta nici pe americani, nici pe noi si-si aleg acelasi cancelar ca si pana acum? Si nici la moneda si bancnota nu vor sa renunte.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Mai 12, 2013 la ora 14:42

    „…o emisiune a prietenilor nostri ZDF despre frumoasa Romanie in care femeile spala WC-urile iar barbati aduna fructele altora pe bani putini…,Romania o tara fara perspectiva.”_Nu doar ZDF ne sunt prieteni, presa britanica ne iubeste de-a dreptul. Şi nici cea franceza, adica a fratilor nostri mai mari, nu este departe. Ma uit uneori la TV5 Monde. De curand au difuzat documentarul „Lhuile d’argan”, in care este vorba, dupa cum spune şi titlul, despre obtinerea uleiului de argan in Maroc, considerat „patria arganului”. Locul actiunii, Haha, un teritoriu aflat intre localitatile Meskala şi Ait Daoud din provincia Essaouira, parte a regiunii Marrakesh-Tensift-Al Haouz, este relativ aproape de tarmul Oceanului Atlantic şi reprezinta o zona in care se intalnesc nu doar doua etnii, avand culturi şi stiluri de viata diferite, arabii şi berberii, dar şi doua biotopuri, cel caracteristic oceanic şi cel desertic. Este o zona in care oamenii care locuiesc in colibe de lut se lupta intr-o saracie impresionanta cu desertul in incercarea de a smulge prin construirea de perdele de protectie botezate „ziduri verzi”, chiar şi un metru patrat de teren pe care sa poata fi cultivat cate ceva. Aici creste arganul. Femeile culeg cu mainile goale fructele pe care le desfac lovindu-le cu o piatra mai mica dupa ce le aseaza pe un bolovan mai mare. Strivesc apoi semintele intre doua pietre ale unei prese primitive pentru a obtine uleiul. Au infiintat şi o cooperativa. Altfel, ca peste tot in lume, au copii, familii, trebuie sa aiba grija de ei şi sa se hraneasca. Dar viata lor este exact ca in Comuna Primitiva. In film nu apare ca ar detine obiecte din metal şi probabil ca nici nu au nevoie. Am scris despfre film pentru ca el este mai mult decat admirativ, este elogios la adresa celor care traiesc in conditiile mizere despre care am povestit. Francezii care au facut filmul arata cat de impresionati sunt ei de arta obtinerii in mod traditional a uleiului de argan, de cat de harnice sunt femeile marocane, cat de bine se inteleg ele in cadrul cooperativei, ce mame grozave sunt etc. şi propun spre aceeasi admiratie filmul [tele]spectatorilor. Nu am vazut NICIODATA un film despre traditiile romanesti atat de elogios (nici macar pe cel cu Printul Charles) ori admirativ la adresa unor cetateni romani. Francezii realizeaza suite de filme asemenea „Lhuile d’argan” cu privire la diverse tari africane. Dar am vazut unele si despre belgieni, ori elvetieni. Despre romani isi gasesc de asemenea timp şi energie pentru a arata cat de condamnabil este stilul nostru de viata şi cat de demni suntem de dispret. Nu trebuie sa fiti sceptici, nu m-a lovit boala complotului mondial antiromanesc. Daca cineva vrea sa vada filmul, este pe site-ul TV5Monde. Asadar, prieteni avem destui, nu doar ZDF.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Mai 12, 2013 la ora 13:25

    D-l Victor Ponta este ,,nevoit” sa recurga la neadopatarea reduceri fiscalitati pe munca ,deoarece investitile straine nu pot genera o crestere semnificativa a numarului locurilor de munca ,iar exporturile depind in mare masura de U.E. care va fi in recesiune si in anul 2013.Singura posibilitate ar fi fost cresterea deficitului bugetar sau ,,mostenirea” unui deficit cu 1,5% sub cel agreat cu U.E.Tema trebuie ,,inchisa ”pt acest sezon -2013 sau convinse autoritatile europene pt un defict de 4,5 % pt 2013 si de 4% pt 2014.Slabe sperate, tinanad cont de opinile actualui cancelar care din pacate, va fi si noul cancelar.(Numai o minune va putea desprinde Germania dintr-un culoar nefavorabil, vezi criticele americane pt neincurajarea consumului in Germanaia).Solutia optima ar fi desfintarea bancilor comerciale si preluare creditarii de catre B.N.R.Numai in acest mod, pot scadea taxele si impozitele si stimula munca (eliminarea economiei gri si neagra prin renuntarea la moneda si bacnota).

    Răspunde
     
    1. un turist
      Mai 12, 2013 la ora 14:29

      D-le Chirita Aurelian Stefan. Ca si Romania la viitoarele alegeri nu avem nici noi de ales ca este de stiut ca unul nu este mai bun ca altul. Numai ca din doua rele trebuie ales pe cel mai putin rau. Daca cresterea salariilor este in medie de 2-3% si nu ajunge la nivelul inflatiei de unde sa se incurajeze consumul.Va pot spune ca omul de rind cheltuie totul pentru viata lui fie ea mai buna sau mai rea si cel care are situatia financiara buna spre fff buna nu mai are nevoie de nimic adica nu consuma mult.Situatia economica in toata EU nu este trandafirie si de aceea cred ca toti sint axati sa adune nu sa imprastie.Americanii ar face bine sa lase Europa si restul lumii in pace ca pe unde trec numai catastrofe.
      -Acele deficite bugetare cred ca sint si ele manipulate cum au chef acei sus pusi pentru a obtine unele facilitati. Daca nu se minte nu mai este politica!!!!!

      Răspunde
       
  • bunea alexandru
    Mai 12, 2013 la ora 13:11

    salut moise

    in speranta ca acest coment va fi vizualizat si de tine te intreb daca vreodata in materie de bussines te-ai gandit sa faci un stiudiu asupra activitatii mlm-urilor (mai ales asupra celor care activeaza in romania) – despre practicile lor legale sa mai putin legale referitoare la inscrierea noilor „adepti”, la inregistrarea profiturilor etc. ma gandeam ca ar fi un subiect bun de tratat poate chiar public in una dintre emisiunile tale poate chiar si cu testimoniale

    Răspunde
     
  • Joanna
    Mai 12, 2013 la ora 10:55

    O emisiune pe care o vizionez cu placere si pe care o apreciez. Dar,vorba cintecului,ce cuvinte sa adun ca-n adevarul lor sa crezi? Zilele trecute am vizionat o emisiune a prietenilor nostri ZDF despre frumoasa Romanie in care femeile spala WC-urile iar barbati aduna fructele altora pe bani putini.In final familia se intoarce dupa sase luni in Romania cu adidasi frumos colorati pentru copii.Comentariul final suna asa,Romania o tara fara perspectiva.Domnule Guran este asta adevarul sau sunt cei de la ZDF neinformati despre relalitatea romaneasca?.

    Răspunde
     
    1. un turist
      Mai 12, 2013 la ora 14:13

      Joanna. Vreau sa va spun numai ca si mediile germane exagereaza.Se cauta senzatii si aici se trece de multe ori peste sau aproare de adevar.Cei de la ZDF sint informati si stiu cum sa prezinte o stire poate a unor saraci care au avut ghinion sau sa spunem nu s-au descurcat.Nu cred ca Romania este fara perspectiva dar trebuie rabdare si guvernanti care sa fie interesati de binele tarii nu numai de cal personal.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Mai 11, 2013 la ora 14:00

    Sa va spun ceva: „Mi-aduc aminte, am vazut un film american in care pana la urma a castigat un cal care nu era la fel de zdravan ca ceilalti. Care era explicatia? Unul dintre copii a aflat ca acelui cal ii plac hamsii. Hamsii, niste obleti, mici. Ei…şi atunci s-a dus intr-un loc la capat şi i-a agitat o hamsie. Şi-atunci calul asta a zbughit-o şi a castigat cursa. Ei bine, pentru noi intrarea in EURO e cam ca hamsia din cursa aceea.” _Nu este vorba despre curse ecvestre, nici despre flota de pescuit oceanic, ci despre politici economice. Asa dezbate guvernul nostru problemele de politica economica. Iar mass-media gaseste modelul acesta interesant şi amuzant in acelasi timp. Eu nu-l gasesc eficient, dar asta nu mai conteaza daca ne distram bine. Sa stimulam munca? Vom folosi pentru asta scrumbii? Ori baboi? Cine ar trebui sa ia o decizie in acest sens? Daca vorbim despre economie, ar trebui sa fie neaparat cineva care se pricepe la piscicultura, sau la zootehnie, sectorul cabaline. Daca vorbim despre Premier, sfetnicul sau pe probleme economice, consilierul sau personal, este domnul Ionel Blanculescu, adesea invitat in emisiunea ODB. Reluati, va rog, d-le Moise tema stimularii muncii in patria noastra cu proxima ocazie in care dl. Blanculescu va fi invitat la TVR (atunci cand ii va permite ectivitatea de reorganizare a Oltchim sa participe, desigur). Daca nu va intelege procesul in intimitate, oferiti-i spre exemplu modelul propus de dl. Vosganian, şi propuneti-i sa-i arate d-lui Ponta o hamsie la capatul cursei.

    Răspunde
     
    1. cornel
      Mai 13, 2013 la ora 13:17

      Interesanta solutia dvs, cu baboi.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Mai 11, 2013 la ora 13:21

    Stimularea consumului se realizeaza nu prin cresterea ajutoarelor sociale, ci prin reducerea TVA. Este, poate, prea devreme pentru masura reducerii TVA, dar daca va exista o crestere economica mai mare de 1,6% precum prevede dl. Ponta, o revenire anul viitor a TVA la 19% ar putea reprezenta un motor de crestere economica prin impulsionarea consumului. Ma tem, insa, ca datorita ciclurilor electorale, FMI nu va fi de acord cu o asemenea masura din lipsa de incredere ca guvernul nu va face cheltuieli exagerate şi nu va reusi sa mentina veniturile le buget la un nivel corespunzator. Persoanele neocupate creeaza la randul lor presiune pe piata muncii. Spre exemplu, cei care lucreaza sezonier, periodic, in tara sau in strainatate, intre sezonul in care se coc capsunile in Spania şi strugurii in Portugalia. O reducere a fiscalizarii muncii ar fi extraordinar de benefica, crearea de noi locuri de munca, stimularea muncii, sunt de natura sa utilizeze in folosul economiei romnanesti o forta de munca in prezent neutilizata, sau utilizata suboptim.

    Răspunde
     
    1. cornel
      Mai 13, 2013 la ora 13:06

      Sunt de acord cu dvs. O reintoarcere la TVA-ul de 19% trebuie avuta in vedere in urmatorii aprox 2 ani dar trebuie sa fie precedata de reforme de substanta ale aparatului bugetar si de o reducere a cheltuielilor statului.
      La fel trebuie avuta in vedere si o reducere a TVA-ului la alimente.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase