În vis lucrurile stau exact pe dos

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

Trebuie că premierul Victor Ponta a avut, precum sultanul Bayazid în Scrisoarea a III-a, un vis. Se făcea că era un an de când ajunsese premier, câștigase între timp alegerile cu 70%, mărise salariile bugetarilor, mărise pensiile cu 4%, întorsese TVA-ul la încasare și… și nu mai știa sigur dacă pentru asta sau pentru altceva s-a făcut premier.

Avea vag sentimentul că mai promisese reducerea taxelor pe muncă și a taxelor pe alimente, dar nu mai știa sigur dacă asta cu munca și mâncarea fuseseră priorități, sau dacă avea nevoie mai întâi de câștigarea alegerilor. În vis îi apărea un cârd de ziariști cârcotași, mi se pare chiar de la B1, care îl tot întrebau de reducerea CAS-ului… iar el le tot zicea… păi asta cu taxele pe muncă le pot face și mâine dacă vreau …dar nu vreau pentru că…. pentru ce oare nu ar vrea reducerea taxelor pe muncă… a, da! Logic, pentru că ar stimula munca și se știe că n-avem bani la buget pentru toți cei care vor să muncească în România.

Vreți să renunțăm la autostrăzi îi întreba țâfnos în visul său Ponta pe ziariști? Cum care autostrăzi? Chiar mâine începem negocierile cu investitorii că le facem cu banii lor… Deci cum era mai bine? Să stimulăm întâi munca și să aducem astfel investitori sau să majorăm salariile și aducem după aia investitori din banii cărora să plătim salariile bugetarilor? Întrebarea se vrusese retorică dar rostind-o în vis, Ponta nu mai știa nici el exact răspunsul? A naibii retorică își zise premierul adormit, realizând că visul ar putea fi un coșmar dacă nu află răspunsurile înainte de a se trezi? Deci cu ce începi o guvernare în timp de criză economică? Cu măsuri sociale sau cu măsuri de stimulare a producției? Dar n-a trecut decât un an își spuse premierul trezindu-se ușurat. Mai am încă trei. Greul abia urmează, avea să declare apoi, pe bune, nu în vis, întrebat fiind de ziariști! O putem lua de la capăt, completez eu… Poate de data asta aflăm oridinea corectă!

Categoria: MOISE
Etichete: , , , ,

Comentarii prin facebook

40 răspunsuri la În vis lucrurile stau exact pe dos

  • CuSandu
    Mai 11, 2013 la ora 00:53 Răspunde
     
  • laurentiucat
    Mai 9, 2013 la ora 14:41

    @ln23- un perfect discurs …demagocic.

    Răspunde
     
  • LN23
    Mai 8, 2013 la ora 18:43

    Conform corelatiei naturale dintre cauza si efect,pentru modificarea rezultatelor trebuie lucrat la sursa care le produce!
    Avem o tara bogata,cu resurse de toate felurile si cu un potential uman remarcabil,dar de 23 de ani incoace am luat-o vertiginos la vale si se pare ca nu ne mai putem nici macar opri din cadere,dar’mite sa inversam dinamica!Ca sa luptam contra unei crize financiare,economice si sociale fara precedent,am desemnat…pe Ponta!Un procuror plagiator care s-a inconjurat de „obligati si obligatii”,in cea mai pura traditie romaneasca,nepotismul!ce constatam?Rezultatele dupa 1 an sunt bune pe hartie si dramatice in realitate…cum se face?Nu intelegem noi nimic la economie,sau guvernantii isi mascheaza abuzurile si incompetenta cu cifre masluite abil,adica interpretabile…in functie de interlocutori!?
    Ponta spune ca a avut un an usor comparativ cu urmatorii,si asa este,doar ca nu din motivele pe care le spune…

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Mai 8, 2013 la ora 23:49

      Domnu LN23, Nici cind era Boc sau altul nu am spus nimic. Am asteptat si continui sa astept. Dar nu astept ca poporul sa gaseasca un premier mai bun, vizitiul e bun cind si caii sunt buni. Din cei 23 de ani, citi ani ii puneti in circa lui Ponta? Astazi am auzit o dna ministru spunind ca cine nu are pregatire manageriala, n-ar trebui sa ajunga ministru. Nu are rost sa comentez sau sa contrazic. De criticat este cel mai simplu, toate opozitiile sunt perfecte. Spuneti ca aveti o afacere. Mai spuneti „In fiecare an beneficiul sporeste chiar daca nu si cifra de afaceri,iar procentul pe care-l investesc in alte domenii fiind constant,8% din beneficiu…investesc un pic mai mult mereu…aritmetic,nu?” Care este bucuria dvs personala ca premier al acestei afaceri? Aveti si salturi calitative? Le pregatiti? Investiti in ele? V-ati pus vreodata in situatia critica sa aveti mai multi angajati, pe o perioada determinata economic, sa va recalificati angajatii, sa va redotati, si la sfirsitul acestei perioade sa incepeti cu un beneficiu dublu sau chiar triplu? Incercati acest exercitiu sa descoperiti „corelatiei naturale dintre cauza si efect”.
      Intentia mea nu este sa supar, suntem multi suparati. Una calda una rece. Ieri am urmarit la TVR un Prim Plan excelent, iar astazi a fost un spanac. Dar ce am vazut ieri, a fost exact ce va sugeram sa incercati cu afacerea dvs. Ce am vazut astazi este iar ceea ce vad acuma pe blog.
      Obisnuim sa spunem ca nu banul face pe om ci invers, dar asteptam investitii speculative, care nu vor rezolva CAUZA. Atunci cind o investitie va fi profitorie pentru investitor, in acea situatie, defapt, nu avem nevoie nici de investitor si investitia lui. Pentru asta, rebuie FACUT totul cu ce ai, fara pretentii si vise. Canalizezi toate eforturile pe ce merge cel mai bine. Cind aceasta ramura ajunge sus, va ajuta la sducerea in sus a alteia. Asa se reface si se diversifica o economie cu proprile resurse, cu propria VOINTA. Nu trebuie sa ai studii manageriale pentru asta. Fiecare face exact acelasi lucru la el in casa. Cind ceri familiei sa stringa cureaua, nu-i vezi defilind in jurul mesei scandind: jos austeritatea! Din contra, te intreaba: cu ce putem ajuta? In faza asta cu totii sunt buni: si caii si vizitiul, si premierul, chiar si poporul.

      Răspunde
       
      1. LN23
        Mai 9, 2013 la ora 10:33

        CuSandu,viziunea noastra e diferita si nu cred ca asta ar reprezenta vreo problema!?E normal ca acelasi lucru,om,eveniment,etc,sa fie vazut altfel de fiecare,deoarece trecut prin prisma propriei analize.Apoi,sunt cateva „legi nescrise”(?) care functioneaza identic, indiferent de unde sau cui i se aplica:
        -cu cat exigentele scad,cu atat rezultatele se degradeaza,ceea ce obtii se diminueaza cu cat ceri mai putin…logic!
        -aceleasi cauze au tendinta sa produca aceleasi efecte!Niciun guvern de tip socialist nu a rezolvat pe termen mediu si lung problemele economice ale vreunei tari,din simplul motiv ca Stanga inglobeaza politicieni de meserie demagoci,specialistii fiind mai toti la Dreapta.USL-ul romanesc e o cacofonie,nerespectand nicio ideologie in afara de „vreau putere,putere,putere!”
        -pestele de la cap se impute,cu un Premier ca Ponta e normal ca sa se duca o farsa de politica,tot ce e conform realitatii e doar viata oamenilor,sanatatea lor fizica si mentala,care se degradeaza pe zi ce trece…Romanii sunt excesiv de nervosi,agresivi,nemultumiti,si-si evacueaza nervii injurand,band si batandu-se intre ei!Alte natii sunt un pic mai pragmatice,adica aceeasi energie distrugatoare o canalizeaza catre rezolvarea problemelor…

        Răspunde
         
        1. CuSandu
          Mai 9, 2013 la ora 15:16

          Draga domnu LN23, aveti dreptate, parerile sau vederile sunt diferite de la caz la caz si de la om la om. Daca aparent nu este nici o problema, si aveti dinou dreptate in cazul schimbului de opinii pe blog (unde eu nu am nici un interes), in schimb fiind vorba ca un popor ar trebui sa se hotarasca, in marea majoritate sa faca ce trebuie pentru refacerea tarii, divergenta de pareri nu este de natura sa ajute (aici fiind interesul meu, ca roman din afara care tot ce poate e sa converseze pe blog, sa se ajunga la o unitate de pareri, comuna majoritatii, fara pretentia ca parerea mea e cea mai buna sau ca ar trebui urmata).
          In legatura cu „legile nescrise” de dvs, vad ca e necesar sa va propun citeva amendamente, bazate pe realitate vietii.
          1) ” cu cat exigentele scad,cu atat rezultatele se degradeaza,ceea ce obtii se diminueaza cu cat ceri mai putin…logic!”
          Nici o legatura intre exigenta si nerespectarea cerintelor. Daca esti exigent, vei veghea sa obtii exact ce ai cerut. Daca ai cerut mai putin, nu inseamna ca esti mai putin exigent.
          2) „aceleasi cauze au tendinta sa produca aceleasi efecte”.
          Pentru a fi corect trebuie completat cu: in conditii identice (ma feresc sa spun similare pentru a evita confuziile). In general, evit discutiile nuantate politic, in mod special cind este vorba de refacerea economica a tarii – politica de orice culoare este un mare spanac incolor. Din realitate, din viata, din istorie sunt convins ca ati avut deja ocazia sa va convingeti de contrariul celor afirmate: „Stanga inglobeaza politicieni de meserie demagoci,specialistii fiind mai toti la Dreapta”. Nu am sa incep cu exemple, dar puteti sa incepeti cu Iorga si sa o tineti pina la Buffett sau FMI. Doua lucruri, insa, am de spus:
          = regimul sau sistemul politico – economic are importanta, dar cea mai mare importanta, la bunul mers al tarii, in toate timpurile, ramine a poporului – situatia tarii oglindeste de ce este in stare poporul (tolerant, nepasator, temator de politiceni);
          = marea majoritate a adevaratilor profesionisti, nu fac politica.
          3)”pestele de la cap se impute”, asta-i mai mult o vorba de duh, dar admitind-o ca „lege”, este folosita nepotrivit. Premierul este ales de un partid sau de o alianta guvernamentala, ati fost acolo, ati ales, majoritatea a avut alta parere. Sunteti deacord ca situatia in care se gaseste Romania astazi, nu este in totalitate datorita unui an de guvernare, motiv pentru care v-am si intrebat: ” Din cei 23 de ani, citi ani ii puneti in circa lui Ponta?”, dar n-ati raspuns. Nu trebuie. De aia nu fac politica. Cind vorbiti de atitudinea nemultumita a rominilor, va referiti la poporul roman, nu-i asa? Sa stiti ca si alte popoare s-au comportat si se comporta la fel, unele au renuntat – nu este prea comod sa-ti pierzi piinea pentru tot restul vietii. In tarile astea democratice vedem cum se pierd casele si slujbele. Era sa uit, vedem cum protestatarii mai indaratnici sunt declarati rau-facatori, cautati, prinsi si … cind vor veni americanii sa studieze dosarele secrete, vom afla si noi ce-au patit …
          Deci … eu nu politica si nu propaganda. Doar viata adevarata, cu bune si rele.

          Răspunde
           
    2. cornel
      Mai 9, 2013 la ora 21:03

      Imi permit sa va contrazic, cu o intrebare simpla : „Daca Ponta si guvernul sau a facut numai tampenii, asa cum sustineti, cum naiba se face ca, cursul EURO s-a dus vizibil in jos si nu in sus, conform celor enuntate de dvs?”
      E o contradictie, intre ceea ce spuneti dvs si aceasta realitate. Iar Romania nu a mai facut imprumuturi externe in valuta ci chiar are de platit si a platit niste transe in valuta relativ mari (deci iesire de valuta din tara), la credite vechi externe neachitate inca.

      Răspunde
       
      1. Adrian D.
        Mai 10, 2013 la ora 00:42

        Ba a cam facut imprumuturi externe in valuta, numai ca nu le-a facut la institutzii financiare precum Fondul, ci prin lansare de bonduri in euro shi dolari. Au intrat astfel cam (dupa socoteala mea) cam 3 md de euro in tzara de al inceptutul anului, din care o parte ((e adevarat, shi e cam trist ca e cam asha) s-au dus sa doarma in seifurile BNR.
        O alta parte probabil ca s-au dus pe platzile in euro ale guvernului, iar o alta parte – cine shtie cat – probabil ca au intrat shi pe piatza din romania.
        Insa de imprumutat, Guvernul s-a imprumutat. Shi nu cu putzin.
        E adevarat, la o dobanda un pic mai buna ca inainte, dar tot cu un in jur de 5% (pe euro).

        Răspunde
         
  • Chirita Aurelian Stefan
    Mai 8, 2013 la ora 16:36

    Toate decizile politice nu pot conduce la un optim economic in perioada crizei, deoarece politicieni nu contorizeaza decat alegatori, in timp ce economia raspunde la masuri economice de stimulare.Inchiderea unor scoli ar stimula competitivitatea prin renuntarea la profesori mai putin pregatiti, ar conduce la cresterea salariilor,implicit a consumului.Regula poate sa nu fie valabila in cazul spitalelor, cheltuielile bolnavilor ar putea creste prin deplasarea la un nou spital, invetigatii clinice cu aparate mai performante, etc(trebuie privite cheltuilile totale(stat+cetatean) .Aceasta criza este inceputul ,,sfarsitului” pt politicieni , masurile incoerente se vor razbuna la vot, criza nu da semnne de ameliorare iar impozitarea clasei mijlocii sau oamenilor bogati poate sa nu fie o solutie acum ,ci la inceputul acesteia(2007-2008).Ne astepta, probabil, un ,,cincinal” de nerealizari , daca citam din angela merkel-un poltician haihui pe ringul european.

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Mai 8, 2013 la ora 23:06

      Cred ca am inteles gresit. Sugerati ca masura economica de stimulare – inchiderea unor scoli? Dar realizati ca in cazul spitalelor aceiasi masura nu duce la nimic bun. La fel si in exemplul cu scolile. Probabil cu mai putini elevi si mai putini bolnavi… eventual sa plece din tara si somerii. Sa nu mai ramiie nimeni, ar fi ideal. Masura asta nu rezolva nimic, doar arunca problema in spatele altora.

      Răspunde
       
  • un turist
    Mai 8, 2013 la ora 13:39

    Citindu-l pe Eminescu recomandat de unii comentatori de pe blog am dat de poezia „Ce-ti doresc eu tie dulce Romanie” si inpresia mea este ca si seful Ponta viseaza acelas lucru numai acomodat la timpul actual. Deci vise placute si hai la treaba!!!!!!

    Răspunde
     
  • valahul
    Mai 8, 2013 la ora 12:43

    Dl. Moise sa ne arate si noua o tara unde au scazut impozitele si au crescut investitiile nespeculative.
    In ultimii 50 ani bugetele tuturor statelor dezvoltate au crescut relativ la PIB-urile lor.
    Mai degraba Dvs aveti visul lui Baiazid. Ca daca ar scadea taxele pe munca, ar creste investitiile.
    Si eu sint ptr scaderea taxelor, dar nu as argumenta cu o minciunica

    Răspunde
     
    1. CTL
      Mai 8, 2013 la ora 17:42

      @ valahul
      Stiti ca in fizica unele teorii pot fi demonstrate aratand ca toate celelalte sunt false. Aplicand acelasi principiu vreau sa va intreb – in ce tara ati auzit sa creasca investitiile atunci cand cresc taxele ? In conditiile in care cilalti factori raman neschimbati.
      Nu pot sa pun decat un link pentru ca altfel nu imi intra mesajul dar va dau acest exemplu recent :
      http://www.mediafax.ro/economic/coca-cola-va-muta-in-bulgaria-un-centru-financiar-pentru-europa-de-vest-10730216
      De ce credeti ca a decis Coca Cola sa-mi mute afacerile in Bulgaria ? Zice de costurile cu forta de munca, da ce economii o fi putut face la 150 de angajati, ca de atatia zice ca are nevoie. Da asta ca sa nu supere pe occidentali. In Bulgaria din cate tin minte, impozitul pe profit e 10%, mai mic chiar si decat micul nostru 16%.

      Răspunde
       
      1. valahul
        Mai 10, 2013 la ora 21:25

        Cocal Cola nu s-a mutat in BG ptr taxe mai mici. Corporatiile isi muta profiturile in paradisuri fiscale usor.
        Eu cred ca si-a mutat productia stimulati de forta de munca mai ieftina.

        Răspunde
         
    2. CTL
      Mai 8, 2013 la ora 17:43

      Legat de cresterea bugetelor statelor din vest raportat la PIB. Poate ca de aia productia s-a mutat in Asia.

      Răspunde
       
      1. CuSandu
        Mai 11, 2013 la ora 02:05

        Domnu CTL, cind bugetul creste, totul este frumos. Dar cind ai in perspectiva o diminuare continua a resurselor materiale (sunt limite pe care ti le impui sau iti sunt impuse), toate incep sa scada, numai deficitul primar urca si asta deja incepe sa fie rau. Tarile vestice, adica investitorii, fug de asa ceva, chiar cu riscul ca-si lasa propriul popor somer, in alte tari unde isi pot permite sa traga de resurse pina la zero (ca nu le pasa). Acuma daca prin pirgii politice si financiare pot forta (si vedem ca le cam merge) si obtine resurse ieftine (materiale si umane, spaga politica inclusa), singura chestie ar mai fi transportul – care este pusa in circa statului „ajutat” (fonduri europene si dobinzi piperate). Ceea ce nu vor sa vada, este ca tarile astea si asa nu au putere de cumparare si „ajutindu-le” le slaiesti de tot. Acuma suntem cu totii in criza, de ce au fugit din tarile lor, n-au scapat aici. Cel putin ne-au bagat si pe noi in rahat, sa fie multumiti.

        Răspunde
         
    3. LN23
      Mai 8, 2013 la ora 18:54

      Valahule,nu stii despre ce vorbesti!Nu stiu cate intreprinderi conduci dumneata,eu am una singura,intr-o tara fara impozit pe revenit si cu taxe patronale minime.In fiecare an beneficiul sporeste chiar daca nu si cifra de afaceri,iar procentul pe care-l investesc in alte domenii fiind constant,8% din beneficiu…investesc un pic mai mult mereu…aritmetic,nu?

      Răspunde
       
      1. valahul
        Mai 10, 2013 la ora 21:29

        Vreti sa spuneti ca va mutati profiturile in „paradisuri fiscale”. Sau ziceti-mi si mie statul unde ati investit, unde aveti oameni angajati. Ce e asa mare secret?
        Activitatea intreprinderii este chiar in statul respectiv?
        De ce sa nu vorbim la obiect?

        Răspunde
         
      2. Adrian D.
        Mai 11, 2013 la ora 03:12

        LN23, simt nevoia sa te felicit – „eu am una singura,intr-o tara fara impozit pe revenit si cu taxe patronale minime.” Way to go.
        Nu-i asha ca e frumos sa vorbeshti despre Gandhi shi saracie in asemenea conditzii?
        🙂

        Răspunde
         
      3. CuSandu
        Mai 11, 2013 la ora 04:09

        Spinoza spunea: „Nu vorbiti despre fericirea voastra unui om mai putin fericit decit voi”.

        Răspunde
         
    4. CuSandu
      Mai 9, 2013 la ora 13:57

      Domnul valahul, nu stiu ce profesie aveti, dar ati cazut in plasa lui Moise, care este totusi jurnalist – din asta traieste. Dvs aveti dreptate ca exista state al caror buget creste proportional cu PIB-ul. Dar si Moise are dreptate spunind ca reducerea taxelor pe munca poate stimula munca, strategie cu care sunt perfect deacord. Numai ca, asa cum dvs ati bagat „nespeculative” (incurcindu-i pe altii) si Moise a precizat „poate” stimula. Daca efectul scontat nu vine (si n-as face o legatura de prioritate cu CAS-ul) atunci PIB ca PIB, dar bugetul va fi in pom. Nu cred ca Ponta sa fie suficient de convins sa-si permita acest risc. Nu vad defapt nici o „minciunica”. Este adevarat ca anulindu-se deficitul primar ar aparea ca o invitatie la investitii. Daca veti arunca o privire pe bondurile romanesti veti avea revelatii surprinzator de neplacute – nespeculativ nu exista la un strain. De fapt nici la un roman – cind nu mai primeste, trage pe dreapta. Asa o atitudine nu este de natura sa incurajeze nici un premier, de orice culoare. In orice caz, felicitari pentru comentariul dvs.

      Răspunde
       
      1. valahul
        Mai 10, 2013 la ora 21:38

        „Minciunica” dlui Moise este ca nici el nu cred ca veniturile bugetare vor creste daca scade CAS-ul. Daca ar fi numit maine prim ministru, Moise Guran tot nu ar scadea CAS-ul.
        Asta e minciunica.
        In ce tara s-au micsorat, mai ales in perioada de criza, impozitele pe salarii? In SUA s-au dat scutiri pe perioade limitate si infime, doar anumite scutiri ale impozitul pe profit au fost prelungite. Oricum impozitele in SUA sint foarte controversate la ei in tara (GE, etc. au platit impozit mai putin decit o persoana fizica desi a facut profit miliarde de dolari, inclusiv din contracte cu statul, etc.). Deficitele SUA sint imense. Dar SUA isi permit sa se imprumute si QE ca au moneda rezerva valutara mondiala.
        Ziceti-mi o tara! Una singura ca sa putem continua eventual discutia.
        Ce zice dl Moise este capitalism utopic. Capitalismul real se vede ca e altul.

        Răspunde
         
        1. CuSandu
          Mai 11, 2013 la ora 02:32

          .

          Răspunde
           
          1. CuSandu
            Mai 12, 2013 la ora 17:32

            .. sa reduci taxele (ba chiar sa la anulezi pentru un timp determinat) poate aduce un inceput de crestere economica, dar nu mai putem vorbi de o economie normala (nu capitalista si nu socialista). Si daca functioneaza, e pentru ca dispar mai multe grade de libertate care pot sa dauneze. Este riscant. Deasemenea, pentru ca cereti o tara, in fiecare tara este altceva, nu se poate generaliza si nici nu se poate copia la una ce a reusit la alta. Cel putin nu in Europa, de cind cu banci centrale, banci nationale si QE. Daca ar fi vorba numai de interesul unei tari asupra alteia, probabil ca ar fi posibil sa fie inventata o formula. Cum hatisul de interese nu poate fi controlat, si lumea alearga dupa profit pina la limita dezumanizarii, solutia ar fi una radicala. Probabil ca cei multi, de la baza societatii ar fi dispusi (tot un drac), dar cei care decid sunt de la mijloc in sus.

             
  • CuSandu
    Mai 8, 2013 la ora 05:46

    Am urmarit emisiunea Prim Plan la TVR. Mihai Radulescu, singur, se organizeaza excelent. A avut doua parti, in prima 2 invitati, in a doua 3 invitati. Pe toti i-a tinut in haturi, nu i-a lasat sa se ciorovaiasca si fiecare si-a expus opiniile. Toate punctele planificate au fost atinse. Prima parte, cu promisiunile si realizarile, nu a fost interesanta – nu s-au putut extrage nici un fel de planuri de viitor, pentru ca nu exista. A doua parte insa, reintegrarea activitatii productive la sate in economia nationala, a fost trasnet. Cit poate fi de trasnet cind se pleaca aproape de la zero. Agricultura nu este singura activitate productiva, chiar daca sunt serioase perspective ca Romania sa redevina grinarul Europei (fara tendinta de diminuare a importantei industrializarii in economia nationala). De doua ori Mihai a fost punctat ca „banul nu este cel mai important lucru, ci sa stii ceia ce vrei sa faci”. Se va da mai multa greutate organelor locale (aici nu a fost clar daca vor fi descentralizate persoane calificate sau aceiasi localnici vor avea obligatii suplimentare) in instructarea doritorilor in sa-si alega o activitate in care se pricep (agricultura, mobilier, artizanat. broderii, covoare,..), deci se includ si activitati ne-sezoniere. De asemenea, ca aspect de micro organizare, se va avea in vedere creearea de firme care sa asigure aprovizionarea si livrarea de materiale si produse – care nu vor practica „samsariatul” influentind preturile. Deasemenea, s-a pus problema directionarii somerilor spre aceste zone productive, Se apreciaza ca in prezent 44 % din populatie se gaseste in domeniul rural si vor fi necesari mai multi, de toate calificarile. Nu s-a pomenit astazi, dar cred ca si turismul particular (nu cel hotelier) poate avea un impact economic grozav. Romania este mult superioara Austriei, ca potential natural. Pe scurt, Prim Plan este o emisiune foarte reusita, cind se axeaza pe latura economica. Probabil ca Mihai se pricepe la economice, dar tot ce vrea e sa reuseasca sa ii puna pe invintati (profesionisti sau cu anumite responsabilitati) sa-si exprime punctul de vedere. Eu cred ca ocazia de a se exprima in public este foarte motivatoare pentru ei sa si aplice ceia ce spun. Placut impresionat.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Mai 8, 2013 la ora 01:06

    @CTL-stimatze domnule CTL-va multumesc de apreciere-noroc ca nu sint om de afaceri-deci nucul nostru si-a facut deja de mult platita investitia -sufleteste vazut- nuca din Ardeal undeva linga FRankfurt Main:Comedia a fost ca initial sotia l-a plantat la inceput in gradina fetitei ( a doua gradina de linga mine ) undeva in fundul gradinii si la vreo citiva ani prin 1999 acolo a decis sa ii mai fac o mica casuta iar eu barbar de fire ( deh,nascut in Romanica la Bucuresti) voiam sa il scot si basta cu el :Dar sotia cu fata m-au amenintat ca doar peste trupul lor :Zic bine dar unde sa il punem?? :Atunci sotia (mare pasionata de flori) a zis ca renunta la un strat de flori din fata de la gradina mea si a ei si asa l-am mutat.Si de atunci creste si creste si e bucuria mai ales a sotiei ca zice ce ea l-a salvat ca eu sint barbar ….Deci vedeti acum stiti si romanul cu nuca de la …Nucet se numea si comuna ardeleana sincer parca a fost un facut :de acolo am mai mers ceva si am ajuns in acesi zi la comuna Girda de unde apoi la ghetarul Scarisoara (OP minune ) cu nuca in portbajag:Clar ca am cules mai multe si am mincat pe drum de ne-am spart burtile.Cum zic nu a rodit sa vedem anul asta ca infloreste ultimul din toti (e foarte pürudent ,doar marul e cam ca el dar merii au inflorit deja)pomii:Aici am avut o primavara ffff.tirzie si capricioasa si ca sa revenim la subiect -germanii au o vorba simpla_Gut Ding braucht Zeit-Treaba buna necesita timp.Deci nu poate fi atfel nici in politica :Nu i se poate incarca de git tinarului politician Ponta sa faca minuni peste noapte mai ales in criza actuala cind datele se schimba de la trimestru la altul_Dar cum se vede raportul Euro leu se va invirti si in vara asata la 3,4 -3,3-3,5 mai repede 3.3 dar semnele de dezvoltare economica ulterioare nu sint propice :Toti stam in asteptare de ceva nici noi nu stim bine dar fiecare stat asteapta un pas mare de la altul:Acum se asteapta ca Franta sa isi rezolve problemele de deficit bugetar social respectiv pensionarii pensioanti prea repede si fara sanctionari:Noi ,germanii spunem ca asta nu e in regula ,asta o stiu si ei dar se tem de rebeliune sociala pe baricade :Ei sint mai temperamentali latin si ies repede pe strada cu drapelul dar daca vor sa inaqintam nu merge fara taieri la capitolul pensii:E trist dar e purul adevar

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Mai 7, 2013 la ora 22:56

    @Sandu du CAnada -stimate SAndule -referitor la von Humboldt-SAndu acest mare om a fost o pasare rara a stiintelor naturii – un om pe care poate doar un da Vinci il egaleaza:Din pacate ceea ce a descris el in pelegrinari sint specii la ora actuala disparute complet sau existente cu mari stradanii doar in gradini Zoo sau botanice.Si culmea Sandule exact partea de secol in care am trait si muncit noi a fost datorita destramarii noastre si a parintilor nostri cea mai ucigatoare pentru mediu.Si se pare pentru ca nu sintem prea inteliugenti mergem pe acelasi drum mai departe ,al autodistrugerii.NU sintem pe o cale buna SAndule dar inertia sistemului este imensa si nu o mai poate reduce nimeni.

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Mai 8, 2013 la ora 05:08

      Am sa mai caut despre el, ca stiu ca in geobotanica se mai pomeneste de el.

      Răspunde
       
      1. CTL
        Mai 8, 2013 la ora 07:43

        : ))

        Răspunde
         
  • laurentiucat
    Mai 7, 2013 la ora 22:48 Răspunde
     
    1. CuSandu
      Mai 8, 2013 la ora 09:05

      Draga Laurentiu, despre Israel si Liban, nu sunt probleme, tot ce li se poate reprosa, este ca le permite altora sa joace tontoroiul pe pamintul lor si atunci ei devin terta victima, suferind „colateral damages”. Despre gazul lor nu stiu nimic. Pe vremea mea, s-a cautat ceva la sud, la limita cu Egiptul, dar nimic. Despre sirieni, e numai gura de ei, dar ii sprijina pe hahalerele astea care ataca pe la spate, asa ca remarca ziaristei asteia cu „intii trag si pe urma someaza” este ori deplasata ori necunoastere de cauza (sa vad ce ar zice dupa ce fratele ei primeste un cutit in spate). In jungla daca cauti dreptate, in cel mai fericit caz, mori cu ea in brate. Eu stiu ce inseamna sa ti se imputineze plutonul. Palestinienii civili, nu sunt dusmanii Israelului, organizatiile astea, care mai degraba sunt anarhiste decit teroriste (teroristii de bine de rau revendica ceva), holerele astea azi cer ceva miine altceva. Tot ce vor e sa ucida. Nu lupta nici pentru religie, pentru ca nu au nici o credinta. Daca poti sa-ti imaginezi ca se preda, erunca arma, iti linge bocancii (la propriu) numai sa nu-l impusti, i-ai intors spatele – iti da cu piatra in cap? Trebuie sa-i vezi ca sa stii despre cine vorbesti. Nu rusii sunt in spatele lor. Se spune ca sunt finantati de extremisti religiosi, dar nu cred. Daca ai sti ce se crede, ai vomita pe tot ce se spune ca este politica. Ti-am spus cindva ca pe Natanyau nu-l iubeste nimeni, asta-i alta porcarie. Cind va iesi la lumina adevarul despre turnurile gemene, probabil vor fi spuse multe altel. Bin Laden nu trebuia sa moara, stia multe. Cel care l-a impuscat (la ordin), astazi este somer muritor de foame cu sotie si doua fetite. Si n-are curajul sa vorbeasca. Cind Israelul avea Damascul la picioare, li s-au varsat averi la picioare, numai sa se retraga (armata si-a luat inapoi mortii cu organul taiat si pus in gura). Asta n-a fost facuta de armata siriana, ci de Hizbalah care erau cu ei. Cind cineva vorbeste despre ce nu stie, mai bine sa taca. Nici nu inteleg ce vorbeste ziarista asta despre rachete care trag la 300 de km?!!? Cine o sa traga macar intr-o platforma maritima? Cineva vorbeste despre aiureli si altii citesc si se minuneaza… Despre incercarea de revenire la relatii normale cu Turcia, asta da, Israelul a incercat in repetate rinduri, fara un succes deplin, dar s-au aplanat multe neajunsuri. Si turcii si-au inteles greseala. Va fi in ordine. Singurul adversar serios al Israelului este Iranul. Ei nu sunt arabi, ci persani. Cindva Imperiul persan ocupa teritorii intinse, aici gasesti ciorovaiala religioasa cu Irakul si cu Afganistanul. Asa cum nemtii si rusii se respecta, la fel turcii si iranienii. Astia doi n-au sa se atace niciodata. Iranul vrea desfiintarea Israelului numai ca motiv. Daca stii ce inseamna cutra, atunci stii ce inseamna american.
      Acuma sa ne intoarcem la … comunisti. Nu pot vorbi despre ceva ce nu stiu, n-am auzit de „experimentul Pitesti”. Dar ce stiu, este ca daca cineva a fost considerat cu adevarat periculos, a fost anihilat, fara experimente si medicamente. Au fost legionari care au facut crime, comunistii n-au fost singurii care au ucis. Am avut in facultate doua cadre didactice, legionari cu diploma. Astia nu erau mebrii de partid, dar au fost altii care au primit carnet rosu. In puscarii s-au convertit multi, in toate timpurile. Cind eram la Slatina, cu treburile mele, unii treceau pe linga mine si-mi sopteau tot felu. Nu-i cunosteam dar eram cunoscut. „Vezi ca aia n-are piciorul rupt, ghipsul e o cizma, a jucat simbata la nunta si n-avut nici pe dracu”. „Lungesti-o citi poti, daca intri nu mai iesi”. „Pe asta care vine cu tine, il platesti degeaba”. Cind l-am facut pe judecator de ticalos, am fost aplaudat la scena deschisa. De Paul Dumitrescu, sa inteleg ca a intrat in puscarie pe la 27 de ani si a stat inchis 39 de ani? Citeste inca odata intrebarea asta. Iliescu si-a „distrus” cariera ca a incercat sa fie autoritar cu Nicusor. A ajuns la Iasi unde s-a ascutit diferenta de opinii si a facut domiciliu fortat. A suferit de s-a spetit. Cine a fost considerat ca se abate de la linie a disparut. Printre puscariasi intotdeauna au existat „undercover”. Tata care era organizatorul evadarilor, stia toata tehnica politiei secrete. Lucrurile astea nu se schimba. Mai usor schimbi pe presedintele american decit pe seful CIA. Nu ma indoiesc de marturiile lui Paul Dumitrescu si ceilalti, vad trei linkuri diferite care toate spun exact acelasi lucru. Am mai vazut o inventatoare romanca, care a umplut internetul cu linkuri, le deschideai si n-aveai ce citi. La virsta mea nu ma impresionez usor, nu cred tot ce mi se pune in farfurie. Oare dece a luat foc nu stiu ce inchisoare, acum nu de mult. Sa fi incercat cineva sa atraga atentia. Peste inca 40 de ani, cine va fi atunci o sa citeasca de masacrele de acolo. Istoria se repeta. Si chiar aici pe blog, romanilor le este frica. Cel mai usor este sa se obtina o crestere a salariului mediu pe economie. De cursul Leu/Euro nu va faceti grija.

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Mai 7, 2013 la ora 22:43

    @CTL-mai intii buna seara la toata lumea -stimate CTL-onor pentru comentariu!!Bravo se vede ca sinteti ardelean!DA domnule de fapt asta este un miez de adevar -nu
    poti planta un pom azi si sa culegi roadele intr-un an sau doi:Chiar si la modificate genetic adica pomii pitici tot trebuie sa stepti oleaca(Oleaca inseamna la soldoveni putin):Domnulke am avut in gradina plantati pomi de la diversi liferanti.Unii pusi numai de sotie cu fata cind eu eram obligat sa fac santiere in strainatate mult timp departe de casa:Au trecut 5 ani pina un prun minunat sa dea roade.DAr acuma da numai sa fie fecundat ca intre timp aici in Germania avem mari probleme cu disparitia masiva a albinelor si bondarilor.UN cires a rodit dupa vreo 5 ani :Deci dureaza_:Iar cu un nuc care acum este sincer cca 10 m inaltime sa va povestesc:In 1995 ne intorceam dinspre est(Galati ) spre vest si am vrut sa vedem pestera Scarisoara :Intr-o comuna de necrezut NUCET undeva inspre Apuseni pe linga sosea erau nuci batrini si o femeie taranca culegea cu fetita nuci ,era toamana in septembrie.Am oprit ,am plimbat oleaca si catelul de atunci am vorbit cu taranca care culegea nuci si am zis ca luam si noi:A zis sa luam nu e bai si sotia a pus o nuca in ghiveci in gradina si dupa ce a rasarit un nucusor la 2 ani la plantat:Deci din 1995 pina acum are 18 nani si va rog sa ma credeti ca inca nu a rodit:Am vorbit de ciuda cu un coleg de munca care are teren mult in padurea Spessart si are nuci si mi-a zis DAne ai rabdare ca nucii rodesc foarte greu ,pomul nu are nimic dar asa e la nuci trebuie sa astepti mult .CA pom e op minune are o coroaqna spendida deci voi astepta.Poate eu nu mai prind sa maninc nuci de la el dar pentru cine ramine poate o sa se bucure de roadele lui.IAr eu ma voi bucura de acolo de departe ,sint sigur ,de bucuria lui si de pomul minunat pe care sper sa nu il taie vreun idiot cu drujba dar nu cred ca sint pomi rari nucii.

    Răspunde
     
    1. CTL
      Mai 7, 2013 la ora 23:44

      Daca ati plantat o nuca acum mult timp si anul asta pomul va face prima nuca, v-ati recuperat investitia. : ))

      Răspunde
       
    2. CuSandu
      Mai 8, 2013 la ora 05:02

      Draga Dane, cu pomii fructiferi daca nu da „filoftera” in ei treaba e simpla: in primul an cind rodesc, rupi rodul si-l arunci – pomul se intareste. Daca nu ai albine sa-i polenizeze natural, si nu ai mai multi la olalta, sa-si faca si vintul datoria, aduci citeva ramurele inflorite din alta parte si-ti blagoslovesti pomisorul. Eu am avut un nuc in curte, in Bucuresti, tot cam atit de inalt. Daca tulpina depaseste 30 cm in diametru, trebuie sa rodeasca. Chestiile astea (nuci, aluni, migdali, castani) stiu ca nu trebuie altoiti.

      Răspunde
       
  • laurentiucat
    Mai 7, 2013 la ora 22:28 Răspunde
     
  • laurentiucat
    Mai 7, 2013 la ora 22:28

    asa moise, pune tunurile pe ponta. deocamdata incarca-le cu paie ca sa faca doar zgomot sa nu-si uite promisiunile sau visele.
    de la iarna bagam mitralii daca visurile sunt doar vorbe.

    Răspunde
     
  • CTL
    Mai 7, 2013 la ora 22:13

    Sa nu uitam ca ne-a salvat micii !!!
    Asa, si daca stimula munca, mai erau bani de scoli si spitale …dar de biserici ? Ha ? Ia spuneti!
    Vestile bune din economie nu au venit pentru ca ar fi facut guvernul ceva, au venit pentru ca nu a facut. Asa cred.
    Intr-adevar probabil nimeni nu se astepta ca leul sa sta asa bine la ora asta, a recunoscut chiar si Isarescu.
    Un cunoscut investitor, nu zic nume sa nu se supere d-l CuSandu : )) a zis : ” Cineva sta la umbra acum pentru ca altcineva a plantat un vlastar acum mult timp”.
    Daca vrem sa avem un viitor trebuie sa plantam acel vlastar si sa asteptam sa dea roade in timp. Nu exista alta formula spre un trai mai bun. Fie ca investim si producem cu cap fie ca alegem sa consumam se va simti in timp.

    Răspunde
     
  • cornel
    Mai 7, 2013 la ora 22:05

    Moise, mi-a placut povestea cu sultanul, turcii si comentariul tau facut la declaratia domnului prim ministru Victor Ponta referitor la inchiderea de scoli si spitale si cu stimularea muncii.
    Cred ca daca domnul prim ministru Victor Ponta ar gandi ca sultanul turc ar avea un mare succes. La fel, succes ar avea guvernul Ponta si economia romaneasca folosind o asemenea gandire de campion in decizii strategice. Cred ca e datoria guvernului Ponta sa devina din ce in ce mai bun, pe masura ce descopera problemele cu care se confrunta si solutiile acestor probleme, si nu sa devina doar un guvern mai bun ca toate guvernele Boc la un loc.

    Răspunde
     
  • CuSandu
    Mai 7, 2013 la ora 20:47

    Draga Moise, un profesional ca tine sa se ocupe de … gordianisme?

    Răspunde
     
  • Constantin
    Mai 7, 2013 la ora 20:14

    O problema este succesiunea rapida a campaniilor electorale viitoare. Astfel, povestea nu reprezinta visul premierului, ci un basm conceput pentru adormirea electoratului.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase