Ora de Business: joi, 25 aprilie 2013

Publicat la data de de Biziday

investitii-majore-in-romania

Emisiunea poate fi urmărită aici: http://www.tvrplus.ro/editie-ora-de-business-99708 precum și pe canalul BiziDay de pe YouTube.

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

37 răspunsuri la Ora de Business: joi, 25 aprilie 2013

  • laurentiucat
    Aprilie 28, 2013 la ora 08:25 Răspunde
     
  • dan onofrei
    Aprilie 28, 2013 la ora 02:45

    tocmai acum un prieten Youtube cu canalul BARZOTE snagovean (l-am cunoscut acum 2 ani cind i-am admirat clipurile cu bunicii sai batrini care munceau in gradina lor din Snagov -intre timp au murit batrineii)de fel mi-a trimis un clip minmunat din favoritele sale,pe care vi-l daruiesc caci este minunat sa vezi ca mai exista si asa oameni pe lume care fac o meserie sfinta .sa nu mai vorbim de valoarea fainei integrale pe care o recomand la toti caci franzela este moarte curata!!!!

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Aprilie 28, 2013 la ora 02:28

    buna sera la toata lumea-Sandu Canadianu -eu zic ca indiferent ce investitie se face in Eutrpa si oriunde este bine venita cu atit mai mult cu cit o face un concern serios.Noi ,Europipienii sintem totusi o mare familie ca si voi americanii(voi canadienii sinteti tot americani dar mai nordici degeaba o dai tu cotita ) si trebuie cumva sa ajungem pasnic la capat si asta nu se poate decit prin norme unitare -inclusiv financiare si mai ales tehnice caci masinile si utilajele construite sint asamblate cu piese de la furnizori din cele mai diverse regiuni si cumva ca sa se potriveasca la capatul procesului vrei nu vrei trebuie respectate norme unitare de calitate:Nu intotdeauna trebuie vazut numai ciostigul rapid financioar ci cistigul pe durata si experienta capatata de acesti tineri ce vor lucra acolo este importanta pentru viitor.Si inca odata nu conteazua ca e la FEtesti sau Sebes sau Oradea sau COnstanta sau Botosani etc.Important e sa se faca ceva :Eu nu i-am adus SAndule acolo (asat fiindac imi spui sa ii iau inapoi de acolo) caci nu sint om de afaceri eu si asa acum sint ca aproape pesionar si am, lucrat toat viat si acolo si aici num ai cu tehnica ,deci ma doare in pix dar ma repet ca o moara stricata cred ca orice noua investitie e bine venita:Si cum spune bine si domnul UN turist cred ca e de mai bun augur pentru societate ca acesti oameni sa nu stea ca someri mai ales tineri si sa munceasca ceva de bun folos lor si comunitatii:DAr trebuie e clar seriozitate mare si disciplina in munca ca acei investori sa vrea apoi sa ramina si sa expandeze .Chiar citeam in f.serioasa revista economica FOCUS MONEY din July 2011 cum guvernul mafgiar facu-se atunci mari legaturi economice cu China .
    Si China ramine dupa mine un mare partener de investitii serioase in Europa sec 21 de asta sint convins chiar daca asta se pare ii deranjeaza pe americani desi nu ar trebui ar fi bine sa traga toti la acelasi jug al colaborarrii nu la confruntarii si razboaielor duse cu popoare intregi absolut nevinovate .
    SAndu si mai e o problema -eu cind ma exprim aici pe blog cu -ordine si disciplina nu vad in asta Doamne fereste dictatura sau sa se inchida granitele sau sa ne izolam :CI asa cum spunea des si domnul Chirita Aurelian trebuie o data si odata in tara aceea sa se termine cu MUINCA la negru si obligatii fata de comunitate care nu se platesc sau se ocolesc de unii prin tertipuri:Acolo e un cancer vechi(de tip otomano fanariot -bacsis) intronat de secutritatea comunista si mai puternic dupa 1947 unde se umbla mai mult cu cioara vopsita si cu nasi de tip sicilian mafiot.DAr asta nu inseamna dicataura ci metoda germana aplicata cu strictete si anume unde ce lege nu e tocmeala si asat ar trebui vad eu ca populist sa faca tinarul domn Popnta cu regimuzl sau:DAr asta e marea lor problema ei vor CHaos ca atunci isi face fiecare de cap cum vrea (aSA AU facut si pe vremea lui Ceasca dupa deviza are balta peste )si e clar ca strainii fara caracter mai ales asa zisii afaceristi profita si le cumpara pamintul aghicol si padurile pe doi lei .
    Cit priveste slovacii aia canadieni (Aia nu mai sint slovaci ,slovacii sint IN Slovacia )spui ca nu se lasa calcati pe coada:Am fost des la ei avem multe fabricatii acolo si femelele lor stau cu mare placere cu coada in sus:NU altfel decit cehoaicele sau unguroaicele.Am muncit luni intregi in aceste tari si in regiuni diferite si toti si toate sint la fel.DAr ca sa revenim la subiect nu vad de ce am fi numai pesimisti in privinta Europei ,ca nu ne e usor asta e clar dar ca o sa reusim si de asta sint convins :La fel de convins ca totul se poate doar prin ordine nemteasca cum spunea taticul tau :NOi germanii avem o vorba _Ordnung ist das halbe Leben-ordinea e jumatate de viata si asta e valabil incepind cu ordinea din bucataria gospodfinei:Din pacate femeile tinere de azi (poti sa le uiti in majoritate )Nu mai sint nici gosdpodine pe linga ca multe sint doar parasutiste siliconate.La fel ca si multi barbati-GAy ca e mai cool e de risu plinsu :UN wekend pacut aici e o vreme de rahat bou am fost ca nu ma r4am,as in 84v in Grecia unde e clima ca lumea .NU faceam tehnica da ma ocupam de capre ca e un animal foarte bun ca si oaia

    Răspunde
     
  • misu
    Aprilie 27, 2013 la ora 15:30

    daca prezenta ministrului ala de doi lei nu a fost impusa atunci cred ca ideea de a-l invita a fost cea mai proasta posibila.

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 28, 2013 la ora 01:09

      Nu stiu cum e cu leii sau cu impusul, dar sigur politica reuseste sa compromita oameni capabili.

      Răspunde
       
      1. misu
        Aprilie 30, 2013 la ora 18:40

        cand zici capabil, aici, te referi la moise ?
        daca vorbeai de sova puteai sa te abtii. e clar ca vedem lucrurile diferit si n-are rost sa ne balacarim pe aici. ai putea, eventual intr-un coment separat, sa schitezi capabilitatea ministrului incepand cu Master-ul of Law (LL.M) la London School of Economics din CV-ul capabilului.

        Răspunde
         
  • un turist
    Aprilie 27, 2013 la ora 12:12

    Vroiam numai sa spun ca acuma i-mi fac lemnele pentru iarna si acel drum de padure unde am repartitia este cu mai multe clase superior drumului european E60 dintre Oradea si Cluj. Am avut de curind ocazia sa dansez printre cratere si vorbim de o sumedenie de autostrazi, oare nu se traieste undeva in domeniul SF.
    -Vorbim numia de cistig dupa Mercedes salarii ca in west samd.dar nu se pune intrebarea oare ce este mai bine 300€ de la Daimler sau 50€ de la ajutor social. Nu este vorba ca cel din vestul Romaniei este mai harnic sau ca stie germana si cel din Moldova mai prost sau puturos,infrastructura vorbeste si cautati vina la conducere nu la investitor ca sint alesi de poporul Roman nu de investitori.
    -Vorbind cu un fost primar dintr-un orasel de cca.15000 de locuitori mi-a spus ca din aproape 8000 de locuri de munca unde munceau si multi din satele invecinate in 1989. au mai ramas cel mult 1000. Oameni someri cu gramada sau pensionati de boala. Credeti ca nu le-ar conveni un investitor unde sa cistige 300€ pe luna???????????

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 28, 2013 la ora 01:05

      Draga Unturist, De curiozitate, unde aveti repartitia pentru lemne, taiati singur pomii sau acolo gasiti lemnele gata taiate? Daca da, dece nu vi le aduce acasa?
      Despre ajutorul de somaj, spuneti ca ar fi vorba de 50 Euro, poate ca aveti dreptate, dar eu vad ca pentru 2009 se vorbea de un ajutor de somaj de 500 Euro. De plata lunara de 300 Euro ce sa zic se potriveste cu ce-am mai auzit.
      Referitor la politicieni si investitori, cum puneti problema, e corect ce spuneti. Dar sa stiti ca si spagile sunt de doua mari categorii: care se pedepsesc si care nu. In ultimul caz sunt cele „ocrotite”, cei care le dau nu sunt cetateni romani. Si daca cine stie cum se alege careva care nu vrea sa primeasca…vai de el. De aia tot vorbesc eu de o carantina, ca e mai pasnica. Cu 300 cu 50 n-o mai duc romanii mult.

      Răspunde
       
      1. un turist
        Aprilie 28, 2013 la ora 12:55

        CuSandu.Eu primesc numai arborii doboriti si restul este un hoby, taiatul scurt adusul acasa si depozitatul.Daca le iau gata facute platesc 85€ pe metrul ster altfel nunmai 25€. Plus ca tine si de putina miscare care nu dauneaza sanatatii.
        -Ceea ce priveste ajutorul de somaj nu stiu de unde ati aflat ca este de 500€ ca un astfel de salar este un vis pentru Romania. Majoritatea pensiilor vorbind de oameni de rind sint inre 150-200€. Vrau sa va spun numai ca dupa 13 ani am fost de curind in Romania si ce am gasit nu a fost mai bine ca inainte in multe cazuri chiar mai rau. Spaga exista dar dupa parerea mea–ca si eu am platit pentru un lucru––de vina este cel care PLATESTE nu PRIMESTE. Privind preturile se aproprie sau chiar depasesc pe cele din west si de aici nu este gresit daca fiecare investitor este bine venit indiferent cu ce oferta. Este la aprecierea fiecaruia daca accepta sau nu conditiile impuse.Daca nu va pleca el de buna voie.
        -Majoritatea unde nu este de lucru stau pe o pensie de boala de 400-700 Lei. Faceti-va de aici o parere personala.

        Răspunde
         
  • CuSandu
    Aprilie 27, 2013 la ora 02:05

    Draga Dane, Stiu pozitia ta, o inteleg si-ti dau dreptate. Ce poate fi contestat la – cu timpul se cistiga experienta, mai ales daca ai si de la cine. Excelent. Am avut ocazia sa cunosc niste slovaci in Canada. Sunt genul de oameni pe care nu-i calci pe coada daca vrei sa mai ai vorbe bune cu ei. Spui ca ai facut service din partea firmei tale in Slovacia. Ce stii sa spui despre viata alora de acolo, care lucrau linga tine. Stii ca foarte putini cehoslovaci au emigrat, ce-ti spune asta? Nu pot sa cred ca mi-ai pus pe tapet chestia cu Gost si Stas. Deasemenea, nu pot sa cred ca iti inchipui ca cineva poate sa-i stea gindul la racnetele tehnologiei cind acasa ii urla copii de foame, si nu continui ca stii foarte bine ce urmeaza. Nu am sustinut ca produsele romanesti sunt de cea mai buna calitate. Prin anii ’80 vindeam niste Roman Diesel care au facut treaba in nisipuri. Intotdeauna am apreciat stoicismul german, dorinta de perfectiune. Tata avea o vorba „ordine nemteasca”. Dar nu suntem cu totii la fel si nu trebuie sa fim la fel, sau ai sa ajungi si tu vegetarian ca mine si n-o sa-ti convina. In Romania nu s-a rupt nici un baraj. In Spania, care are cele mai multe din Europa, eram in facultate si aveam exemple de 2 sau 3 prabusite. Industria de carbune germana, nici astazi nu a fost in stare sa elimine accidentele subterane (sunt stiute pungile de gaze in zacamintele de carbuni), dar sunt metode geofizice care le pot depista/localiza si deci evita pierderea de vieti. Borhisurile de asemenea pot fi blocate de scuturi. Promit sa-mi reactualizez profilul germanului adaptat la realizarile curente si vei vedea ca si ei au ce invata de la romani. Cred ca ai inteles deja concluzia mea. Perfectiunea tehnologica in schimbul sclaviei, nu se merita. Sclavia ar dura prea mult si s-ar imputina romanii ca mustele inaintea iernii. Calitatea unei masini este foarte importanta, dar calitatea vietii este prioritara. Astazi Romania se gaseste la o cumpana mare: Se compara salariile romanesti cu ale altora – gresit, salariul trebuie adaptat mereu conditiilor de viata. Financiar, politic si economic Romania depinde de alte…puteri – e dovedit ca merge spre rau, se importa scump si se exporta ieftin (pina si produse alimentare), se importa ce nu e necesar tarii, se orienteaza economia spre a aservi tara, sunt stopate initiativele care incalca reguli straine. Pentru Romania de astazi, este mai bine sa-si puna masca contra infectiilor occidentale. Romanii ii invidiaza pe unguri pentru nu stiu ce fabrica care chipurile ar fi putut sa fie la noi, sirbii probabil ca ne invidiaza pentru Renault de la noi, poate chiar bulgarii ne invidiaza pentru antiracheta de la noi, ii invidiem pe polonezi pentru ca sunt cei mai grozavi dintre estici (nu stiu daca-i asa, iar daca da, cine i-a facut si dece?). Deci invidia este o slabiciune omeneasca folosita cu abilitate pentru a dezbina si…stapini. Si merita. Tarile „estice” sunt un teritoriu care poate fi exploatat din plin, daca stii cum. Coruptie, ei nu au fost in stare sa o elimine pe a lor. Ciorovaiala politica, nu stim noi ce stiu ei. Sosele, cred ca italienii stau cel mai bine, dupa aia nemtii, la francezi e rau, ma rog la romani e catastrofa, dar e loc de mai bine. Li s-a deschis larg usa, ca sa cotrobaie si sa stie ce au de furat – nu pot sa cred ca un doctor de geofizica german a devenit seful Institutului de Geofizica din Bucuresti. Sunt multe, prea multe lucruri care ma scirbesc. Faptul ca niste „baroni” nu se lasa calcati in picioare, este inca o reduta in fata invaziei occidentale. Suna scris artistic, dar e dureros de pragmatic. Draga Dane, i-ati Mercedesul ca Romaniei ii ajunge pina una alta Dacia.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Aprilie 26, 2013 la ora 23:39

    @Sandu Canadianu & dl:Ioan -Stimabililor -eu nu cred ca dl:Guran a prezentat interviul cu acel tinar ministru pentru a-i ridica statuie.
    1-SAndu Canadianu -eu zic asa cum am cunoscut firma DAimler aici in nenumarate masini si linii de fabricatie ale lor mai ales la uzinele lor de linga Stuttgart ca in afara locurilor de munca care probabil nu vor fi multe ei vor aduce acolo si tehnica competitiva si asa oamenii mai ales tinerii angajati se pot pune la punct cu multe standarde si norme tehnice europeene (dar nu tip Gost sau STAS draga SAndule ,timpurile au apus).Saqdule nu te supara dar trebuie sa vezi si adevarul ,ca izolarea tarii mai ales in ultima perioada incepind cu anii 80 a dus in mare masura la inapoierea tehnologica caci drept este fiare se faceau dar multe din ele chiar si la export aveau mari deficite de calitate si erau si asa depasite :Nu intram in amanunte si teze de doctorat.Nu se pune problema ca vine meRCEDESUL SI ASTA SALVEAZA rOMANIA .nU VA SALVA NICI sEBESUL DESI INTELEG CA AU PÜUTIN SOMAJ(deci nu au probleme nici cit noi nemtii acasa la noi) :daR FAPTUL CA ASA O FIRMA SERIOASA vine acolo macar si cu o linie de montaj de cutii de viteze la catre pinioanele sint facute sa zicem in GErmania sau Austria si rulmentiui sigur la INA Schaäffler in Slovacia este un semn ca oamenii dau incredere si o sansa de colaborare care in viitor se poate extinde numai in bine daca romanii sint seriosi si dau munmca de calitate.IAr de faptul ca tinerii angajati acolo vor avea de invatat practic nu imi fac nici cel mai mic indoiala:DE asta sint convins si poate asa ro0manii vor invata ca nu e nevoie de o tara numai de doctori honorisi causa ci si de meseriasi care pun baza pe cunostinta practica dar la microni!!!!Deci acele cutii de viteza le vor asambla ei dar le vor masura nu la ochi si nici cu sublerul – micronii nu ii mai percepi cu ochii si intre timp si discurile de frina la toata induistria auto sint prelucrate la microni.Deci sa ne bucuram nu de banii care ii vor cistiga ci de experienta practica de care sint convins vor fi multumiti.
    2-stimate domnule Ioan -nu,intimplator nu sint ruda cu domnul Sova dar si daca as fi sau nu as comenta la fel.Imi permit sa va informetz ca cca 20 de ani pe care i-am frunzarit in industriile germana de constructii masini(in lectroconstructie -punere in functie si servive ) in slujba industriei auto(pe care sincer o urasc) imi permit sa ii cunosc destul de bine:HAi sa va adu un exemplu tare recent.LA ultima firma inainte de prepensionare in 2012 unde am inceput in 2004 am avut urmatoarea situatie.Initial firma SCHERER Feinbau lucra liniile de prelucrae mecanica automata CNC majoritar pentru uzinele VW sau industrii acdiacente dfe componente.Avind o cerinta urgenta din partea UZINELOR DAIMLER la un anume tip de masina ,VDZ 420 ,pe atunci masina cea mai de gabarit pe care o produceam atunci ,patronul nostru l-a facut praf pe un reglor de masini sa puna programul NC la püunct ca sa iasa cu timpii de tact:DAimler voia sa prelucreze complet (Strunjit ,gaurit ,filetat in domeniul microni) rapid discuri de frina pentru clasele superioare de limuzine din 2005.Rezultatele reglorului fiind promitatoare seful s-a angajat in fata lui DAimler(care avea deja linii dee caeste masini dee kla Firma WEISS dar voia de siguranta si un al doilea Lieferant de masini-ei planifica redundant nu isi pot permite esecuri de risc daca o uzina face faliment)) si am obtinut contracte dupa contracte de ne-au cocosat de munca :Nu au durat 2 ani ca au batut la usa firmei cei de la Audi ca sa le facem aceleasi lini de masini ca si lui Daimler clar adaptate la norma lor ionterna care e mai cumplita ca a lui Daimler
    A inceput alta munca si mai si de ne-au terminat complet si au mai angajat peste 100 oameni peste noapte-a fost scutrt timp un chaos ca sa ne descurcam.CA sa vedetioacsete massini puteti accesa homepage -ul firmei Scherer Feinbau care de ccca 1 an este cumparat de un mare concern de masini unelte CNC firma CHIRON caci seful si-a facut milioanle si ne-a vindut :E un exemplu banal dar arata menatlitatea celor din industria auto pe acre am trait-o la fel si la firma Schenk din Darmstadt ,lider mondiala de masini speciale de echilibrat dinamic orice piesa de rotatie ;in cazul nostru vilbrochenele.
    Deci ca sa revenim la Sebes nu inseamna minmuni peste noapte dar sint convins ca daca romanii la SEbes sint muncitori si corecti(nu politicienii ci clasa muncitoare ) in timp nu dureaza mult si vine si AUDI cu uzine de asamblare :Trebuie sa vedeti si ca pasul lor este de mult hotarit de a se extinde inspre Russsia si daca Romania are stabilitate politica ei prefera sa fie cu uzinele mai aproape de clientela sa reactioneze mai rapid.SA va dau un alt exemplu.IN Slovacia si inca tocmai spre granita de est aproape d emuntii Tatra dupa ce Coreenii de la KIa au facut fabrica de unde va livreaza si Romaniie KIA ceed nu a trecvut mult si s-au aciuat in apropiere FORD si VW caci slovacii au avut in zona uzine de armament si personal f.calificat:Eu am fost acolo la masini ale firmei mele Scherer ,fabrica facea componente pentru cuplaje lucra pentru FORD dar sub egida spaniola:Deci unde unul este multumit trag imediat toti asta e regula la ei.
    DAr minuni peste noapte nu se pot astepta insa in situatia de criza orice mic pas in investitie e un pas inainte :DAr dsv .vad ca va legati de persoane nu conteaza ca il cheama SOva sau Guran sau Xsulescu ,important e ca se misca ceva ..E la fel de adevarat ca nici o firma de straini nu vine acolo de mila taranilor oropsiti sau a pensionarilor care nu stiu miine cum sa plateasca caldura sau curentul:Acesti balauri internatioanli vin sa isi faca plinul(si asta cit dee repede) dar daca oamenii primesc o munca si invata ceva e mai important ca orice :Caci subjugati sintem peste tot pe lumea asta nu avem sanse saq ne facem bine

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Aprilie 26, 2013 la ora 23:25

    sanducu-ieri am fost la constanta la o intalnire cu ministrul mediului, cu sefii anpa,ai apelor si nicusor constantinescu… baronul de constanta,presedintele consiliului judetean.
    problema era pescuitul… legislatie,modificare, probleme,rezolvari, accesare fonduri europene.
    acolo am asistat la faptul cum un baron face…
    in dobrogea au un proiect prin care vor sa faca porturi pescaresti la marea neagra si am stat dupa sedinta sa ma uit cum „baronul” trasa sarcini si contabiliza problemele si modul cum urmau sa fie depasite.
    intr-o pauza …am iesit si m-am uitat si „tras cu urechea” la alt baron, mazare.
    asta povestea cum a rezolvat la ponta niste aprobari ptr mamaia.
    stiam din preasa ca mazare a facut scandal si ca are nevoie de niste avize ptr puz-ul din mamaia…s-a intamplat sa prind niste cuvinte si sa vad cum granzii astia au inceput sa evite telefonul.
    mazare a iesit pe o terasa… a discutat cu un tip care i-a explicat ceva, dupa care mazare a inceput sa-si instruiasca in holul etajului aghiotantul ce si cum.
    astia trimit buzduganul inainte si pe urma vin ei sau oamenii lor.
    de fapt e cam ca peste tot…ca dna ministru varga spunea ca la bruxelles, la grupele de lucru conteaza lobby-ul facut in pauze si contactele personale. chestii la care noi suntem deficitari, desi avem experienta milenara in acest sens.
    si stii ce am mai constatat? ca avem sperante zero… ptr ca la ce salarii se dau la stat, slaba speranta sa se gaseasca specialisti ptr fiecare domeniu unde trebuiesc atrase fonduri europene.
    dna varga se ruga de cei prezenti sa-i dea un om pe care sa-l puna sef la directia de pescuit si care sa faca politica sectorului in minister si sa negocieze la ue…
    pe 3-400 de euro niciun spcialist,meserias… nu se va duce pe postul ala, decat poate cu gandul sa fure ceva…
    doar un baron din asta, sa puna pe careva acolo si sa-i dea mutarile in plic, dar ala va face ce doreste seful si nu ce trebuie.
    chiar sunt curios ce se va face…

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 27, 2013 la ora 00:52

      Draga Laurentiu, daca ai inteles cum sunt „baronii” vostri atuci stii cum sunt eu, iar eu ii inteleg perfect. Oameni de actiune, care stiu ce vor. Este greu ce fac ei, dar daca o fac si oamenii sunt multumiti, inseamna ca merita si ei o rasplata. Nu spaga, rasplata bine-meritata si daca vine si o recunoastere/ apreciere a abilitatilor lor, e perfect. Eu am trait printre contractori (zile oameni de afaceri) si stiu sa urlu ca ei si sa obtin ce-mi trebuie. Sa n-o lungesc, daca ai observat, am scris recent cite ceva despre constuctia de drumuri (cred ca lui Onofrei si lui Ioan din Cugir, dar cred ca si altora) pentru care nu sunt bani. Putini stiu/inteleg ca niciodata n-au sa fie bani pentru nimic. Pe masura ce faci vine si banul. Asa mi-am facut laboratorul. Si aia din centrala ma pizmuiau – trei eram, Technionul, Institutul de Standarde si al meu. Cine fura, la gherla, dar cine stie si poate… Poate ca baronul de Constanta ar fi interesat de o regularizare a baltii Braila.

      Răspunde
       
    2. CuSandu
      Aprilie 27, 2013 la ora 02:34

      Cum am spus Nicusor si Mazare…nimic de adaugat. Am revenit numai pentru postul ala in minister, pentru care dna Varga cauta un voluntar. Pe vremuri se spunea, daca nu e nu trebuie. In Opinia mea, aspectele administrative trebuiesc simplificate – ministere mici si organizatii locale puternice, omul potrivit la locul potrivit. Asta nu inseamna autonomie locala. Totul trebuie sa respecte niste reguli de ordine si legislatie. Regulile se construiesc dupa necesitati generale (ce e bun aici sa fie bun si altundeva. Guvernul trebuie sa sprijine, sa ajute la corelarea dintre zone, sa coordoneze dezvoltarea intr-un spirit national, benefic tuturor. Detaliile sunt aspecte locale. Daca este nevoie de mers la „palatul european”, o sa mearga cind dintr-o zona, cind dintr-alta cineva, cel mai potrivit pentru tematica in discutie. Nu e musai sa fie desemnata o anumita persoana, iar daca asta va fi explicata alora, cred ca nu vor avea motive sa respinga ideia.

      Răspunde
       
  • Xulescu
    Aprilie 26, 2013 la ora 17:38

    Mi s-a parut coerent si deschis… Nu stiu daca are sau nu un merit in extinderea Mercedes (probabil nu… sunt prea mari ca sa aiba nevoie de altceva decat sa nu fie blocati de autoritati).

    Răspunde
     
  • Luigi
    Aprilie 26, 2013 la ora 14:46

    A vorbit Sova de 10 autostrazi si nici macar A1 nu o termina (inclusiv Sibiu-Pitesti)
    A vorbit ca sa nu taca, si poporul iar pune botul la miile de km promisi de autostrazi pe hartie.
    Daca tot se ocupa de „marile investitii” trebuia intrebat de fabrica aia TRW de la Roman daca e pe bune sau e „gogoasa” altui mare mincinos.

    Răspunde
     
  • Nicu
    Aprilie 26, 2013 la ora 14:45

    In concluzie … autostrada spre Moldova la sfantu asteapta.

    „Unde sunt autostrăzile dacă nu aţi avut niciun război după 1989?“
    http://www.zf.ro/opinii/unde-sunt-autostrazile-daca-nu-ati-avut-niciun-razboi-dupa-1989-10793709

    Răspunde
     
  • Alex
    Aprilie 26, 2013 la ora 14:07

    Dece construiesc companiile straine in ardeal si nu in sud> ? Oare dece? Pentru ca cei din sud sunt lenesi, hoti, neseriosi. Vineri am fost furat in Bucuresti cu 50 RON de un taximetrist. Am sunat la politie si nici macar nau venit sa ma intrebe ce am patit. Asa ceva nu am patit in Cluj de 30 de ani. Tara care meritam!!!

    Răspunde
     
    1. CP
      Aprilie 26, 2013 la ora 14:40

      sa fim seriosi. construiesc in ardeal pentru ca momentan (si probabil inca pentru o vreme) au cele mai mici costuri (mix de costuri nu ma refer doar la salarii) in ardeal. Conteaza mult si transportul – 1 euro in plus pentru fiecare kilometru la fiecare camion/vagon.

      Răspunde
       
      1. Alex
        Aprilie 26, 2013 la ora 15:18

        Da vezi sa nu !!! Din Craiova mai repede ajungi la vama de cat din Brasov. Asata sa spui lui Ponta ca poate te si crede!~!! :DDDD

        Răspunde
         
    2. CuSandu
      Aprilie 26, 2013 la ora 17:22

      Eu am fost furat in Munchen, intr-o banca, de bancheri. Ce ar putea face politia?

      Răspunde
       
    3. laurentiucat
      Aprilie 26, 2013 la ora 22:58

      ce-mi place mie de ardeleni…astia pana se gandesc cat sa primeasca restul uita ca au de luat si pleaca…acasa fac „recensamantul” in portofel si se justifica dand vina pe faptul ca au fost pacaliti.

      Răspunde
       
      1. Tony Gheata
        Aprilie 27, 2013 la ora 09:48

        @laurentiucat : pareati un tip inteligent, cu accentul pe pareati. Ca sfat al unui cititor: uneori e bine sa sti cand sa taci si sa-i lasi pe frustrati sa se linisteasca singuri.

        Răspunde
         
        1. laurentiucat
          Aprilie 27, 2013 la ora 16:49

          sa stii ca si mie imi pare ca sunt cateodata inteligent…dar ma aplec peste bordul barcii, ma uit in oglinda apei…si-mi trece.
          ca sa fiu destept tot timpul, ar implica un consum mare de energie, ceea ce ar fi intradevar o adevarata risipa. ecologist convins… mai sting din beculete.

          Răspunde
           
  • Titi
    Aprilie 26, 2013 la ora 12:10

    Subtitlu din emisiune: „De ce nu trec investitorii muntii?” Pentru ca se pleaca de la ideea gresita a legaturilor rutiere cu Vestul prin Timisoara. Altfel ar sta lucrurile daca lumea s-ar gandi la legaturile cu lumea prin Portul Constanta. Numai ca, aici, e vorba de Schengen, Olanda (Rotterdam) si, bineinteles, idiotenia si coruptia politicienilor romani.

    Răspunde
     
    1. CP
      Aprilie 26, 2013 la ora 14:34

      e mai ieftin sa aduci marfa din China prin Hamburg si de acolo cu camionul decat sa aduci marfa cu vaporul la Constanta, si asta nu din cauza Olandei ci din cauza mafiei din portul Contanta care are cele mai mari taxe dintre toate porturile din Europa

      Răspunde
       
      1. CuSandu
        Aprilie 26, 2013 la ora 17:17

        Costurile shipping-ului au alte criterii decit cele mentionate de dvs.

        Răspunde
         
  • Moromete
    Aprilie 26, 2013 la ora 11:45

    @Moise, iara n-ai aratat Sebesul pe harta unde trebuie.

    Felicitari pentru emisiune. Multe sperante, putine lucruri concrete.

    Răspunde
     
  • ioan, cugir
    Aprilie 26, 2013 la ora 00:49

    buna ziua,
    cu parere de rau, ma declar profund dezamagit de prestatia domnului sova.
    sa o luam pe rand
    1. investitia de la cugir a fost facuta in 2001 dar pe o relatie construita in timp de profesionisti de la cugir inca din 96, 97, 98. faptul ca isi aroga PSD merite prin sova mi se pare de-a dreptul penibil. politicul din pacate a franat extinderea daimler la cugir pentru ca in repetate randuri a refuzat acordarea de teren pentru extindere motivand ca acel teren face parte din fosta fabrica de armament , fiind obiectiv strategic. dar acest argument nu a tinut cand mici intreprinzatori locali, sponsori de partid au dorit preluarea anumitor hale din zona. repet, meritul lui sova pt stirea de ieri e 0. de extinderea de la sebes se stie in zona de cativa ani. dupa cum chiar ministrul a spus, daimler a zis de la inceput ca vrea sebes si nu a cerut nimic la schimb. deci ce a negociat atunci el efectiv? si care e meritului lui, cand noi, in zona stim de 2-3 ani de aceste planuri. evident nu speram la 300 milioane euro. dar se stia de 2-300 de noi angajati.
    bun, asta am lamurit-o sa trecem mai departe.
    AUTOSTRAZI IN ZONA.
    POS-T e inca presuspendat. asta e motivul pt care nu stie nimeni cand se termina sectoarele in lucru. ce imi pare rau ca nu l-ati intrebat pe ministru de ce nu s-au anuntat castigatorii celor 5 tronsoane lipsa din nadlag-sibiu. sa ne aducem aminte ca tot el a promis mijloc luna aprilie ca se va sti. din august de cand sau depus ofertele a trecut aproape un an si nu s-au desemnat castigatorii. de ce? nu cumva pt ca nu sunt bani si POS-T e inca suspendat. intrebari de 10 puncte :
    -care e stadiu real al negocierilor de reluare a finantarilor.
    -daca se anunta castigatorii abia in vara, UE va mai finanta in exercitiul 2006-2013 lucrari care de fapt vor incepe fizic in 2014?
    MAi departe, aruncarea pe piata a sebes turda mi se pare distragerea atentiei de la lipsa finantarii pt nadlag – sibiu.
    DOmnul SOva, sincer mi s-a parut mai prost pregatit decat orice angajat din MT. chiar m-a facut sa cred ca prin lipsa lui de coerenta si de prioritizare ca de fapt nu se face nimic pt ca nu sunt bani sau nu se poate sa ii atraga.
    mi se pare inadmisibil ( aici va introduc si pe dvs, domnule Guran ) ca nu ati intrbat nimic de valea oltului. coridorului 4 finantantat de ue ii lipsestea cea mai dificila parte. mi se pare ca cel mai imp pt romania acum e sa termina constanta – nadlag, coridor 4. cand vorbim de acele hartii cu mii de km de autostrada, iasi tg mures, comarnic, craiova, serios sunt planuri IPTANA din anii ’70. sa revenim cu picioarele pe pamant si sa ne intrebam de ce nu se incearca continuarea C4 e valea oltului. PPP pe sute de km chiar ministru s-a dat de gol si a zis ca e imposibil.
    referitor la sebes turda, ce va lega ea? de ce vb de acest tronson atata timp cat cluj oradea nu are termen de finalizare. iar sibiu fagaras sau sibiu pitesti nu are termen de „incepere”.
    apreciez diplomatia dvs de la final in care ati spus ca ” domnule ministru pe mine nu m-ati ocnvins”. nici pe mine domnule Guran. probabil nici pe el insusi. atata timp cat dupa 1 an de zile guv nu are o lista de prioritati si spune „toate sunt prioritati” in acelasi stadiu vom fi si peste 4 ani.
    sincer in momentul in care Sova a spus ca tot psd a adus mercedes la cugir mi-am dat seama ca aveti in fata un invitat care nu a depasit stadiul campaniei electorale.
    e tarziu, nu mai recitesc, imi cer scuze pt eventuale greseli de ortografie.

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 26, 2013 la ora 04:15

      Domnul Ioan, din Cugir, in legatura cu autostrazile, se pare ca nu prea merg pentru ca…nu sunt bani. Daca contractorul detine suficient utilaj de teren (2 km, doua benzi, lunar de echipa), are o fabrica de asfalt proprie si o cariera de piatra (eventual si eventual si o unitate mobila de concasare si clasare, acest contractor este valid pentru un minimum de 1 km, doua benzi la 1-1.5 milioane de dolari. Pentru portiuni care necesita derocari, poate sa se dubleze (nu necesaralmente, sunt economii la material si manopera, oarecare reducere a randamentului datorita transportului). Am vazut, si cred ca am si inteles ca in regiuni sau judete exista niste oameni de afaceri carora li se spune „baroni”. Acestia se pare ca sunt mai putini partinici pentru ca vor sa-si pastreze locul si prestigiul pe care si l-au cistigat pe plan local. Am vazut si exemple in care au avut initiative frumoase si reusite. Se pare ca au un cuvint de spus in fata oamenilor, si asta este un mare avantaj. Daca acesti „baroni” ar intelege ca imediat dupa darea in functiune a soselei se pot recupera banii investiti in lucrare, din taxarea portiunii de drum (spun portiune, in cazul ca drumul trece granita judeteana, deci trebuie sa existe o corelare intre cei doi), sunt convins ca ei ar putea sa colecteze pe plan local, de la altii cu punga plina, suficient pentru prima lucrare. Urmatoarele…inceputul e greu. Daca statul nu are bani sa finanteze lucrarea, atunci nici sa nu taxeze pe cei care o pot face singuri – exact cum ii scutesc pe investitorii straini de taxe. Dece v-am spus toate astea? Pentru ca observ ca aveti o privire mai de ansamblu a problemei si poate ca v-ar sugera cite ceva.

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Aprilie 25, 2013 la ora 23:58

    Buna seara si feliciatare pentru emisie domnul GuraN!!Sincer!!!Il contest pe comentatorul Jose privind calitatea invitatului dvs:Acest tinar domn inmvitat a discutat foarte coerent si v-a raspuns sincer fara ocolisuri:Stimate domnnule GUran -venirea lui Mercedes in Romania trebuie sa o priviti foarte optrimist mai ales in contextul crizei actuale:Ramine acum la calitatea si disciplina specialistilor ce vor lucra in acea mica uzina de asamblare cred de cutii vieteza dar este un pas imens ;Veti vedea ca acei oameni vor lucra cu tehnici si linii automatizate la nivel Europeean si cu timpul se va crea un nucleu de specialisti ,un mare plus punct pentru tara ca acestia nu vor fi teoreticieni ci practicieni dar cu cunostinte la zi .Pe deasupra acolo unde trage Daimler daca acesta este mukltumit nu exista sa nu traga apoi si Audi asta e regula germana dar mai intii trebuie ca romanii sa ii atraga prin disciplina totala in munca si la inceput fara pretentii salariale depasite:Si asa Mercedes plateste cel mai bine !!!DAr mai intii munca si disciplina !!!DEci este un plus punct de savirsit deci se pot si lucruri serioase!!!Cit privesc autosrtazile ce sa zic ,ambitiile sint putin exagerate trebuie facut pas cu pas nu se poate face totul pe brinci ,nu s.a terminat una hai si alta!!!Deci cu rabdare se face totul :Si asa aceste terminate autrostarzui trebuie apoi si intretinute si nu trebuie intinsa coarda mai mult decit posibilul!!!!Trebuie avut mereu si o masura a bunului simt.IAr faptul ca investorii nu merg cu toptanul la Husi nu nu trebuie sa ne dezamageasca :Fiecare regiune are valoarea ei si cei de la Husi au avutia lor nu e chiar asa:Au probabil resurse agricole mari deci e un plus punct !!!Si mi se pare tot pe acolo au si taraful 10 prajini care si aici in Germania face furori la concerte live .Deci are balta peste si stirile dvs .sint optimiste :Cred ca daca si disciplina financiara va fi corectata in sensul sa se termine cu munca la negru viata ar fi si mai frumoasa acolo in acea minunata ca natura si tara de oameni foarte simpatici.Este f.pozitiv si daca puteti angaja investori chinezi in domeniul energetic .Ei au mare experienta si intre timp sint intradevar lideri si financiari si sint f.seriosi si avind in vederte trecutul perfect traditional chinezo roman in economie deja dinainte de 89 e pacat sa se dea cu piciorul la o sansa unica .Este un lider al viitorului in sec 21 China deci relatii strinse economice sint de netagaduit si vor da imense roade sint concvions si am in vedere modelul german in relatiile cu China care functzioneaza de peste 20 de ani si actual ne tine in afar de primejdie in aceasta blestemata criza financiara

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 26, 2013 la ora 03:33

      Draga Danut, se stie ca o linie automatizata este ceva ultimul racnet, dar asta a fost inventata ca sa lucreze pe ea ori mai multi fara pregatire ori citiva mai pregatiti. Cum o iei nu-i bine, cind interesul este sa dai de lucru si sa si platesti ca lumea. Iar specialistul practicant, daca i-ai schimbat linia sau fabrica, o ia de la inceput. Cind spui fara pretentie de salariu, te gindesti la 200 E/luna sau 500 E/luna? Autostrazile sunt necesare, iar daca exista si utilaje, sa-i dea bataie, si pe sosea, si in cariera de piatra, si in fabricile de asfalt (rafinariile produc bitum slava domnului). Daca le taxezi la intrare, faci bani si de salarii si de intretinere. Apropo, la autostrazile deja deschise sper ca cu intretinerea/reparatii n-au sa inceapa inainte de 3-4 ani. E drept ca excelent ar fi fost la traversarea muntilor, soseaua sa treaca peste un baraj care sa dea si energie si sa ofere spatiu de agrement/turistic in jurul lacului. Munca la negru va dispare de la sine cind salariile vor fi civilizate. Daca vin chinezii cu salariile lor, a pus-o romanul de mamaliga, de aia de Mosanto, vor muri ca soarecii. Chinezii mai bine sa-i ajute pe occidentali, atunci sa vezi zaiafet.

      Răspunde
       
    2. ioan
      Aprilie 26, 2013 la ora 09:33

      domnule Dan, ori sunteti var cu Sova, oris pesidist ori rau intentionat.
      cu asta am zis tot.
      nu e vorba de nici o venite. e vb de o extindere de la 800 angajati la 1100, la o firma activa de 10 ani in romania.
      vorbiti despre audi, total aiurea. cele 2 firme nu au nici o legatura. la fel de bine puteati spune VW, volvo, porche , bugati.
      cu autostrazile ce ar fi de zis? sa avem rabdare. bine, am avut 20de ani mai am 20 daca ziceti dvs pareti om de incredere.
      sincer nici nu stiu de ce m-am obosit sa va raspund.

      Răspunde
       
      1. CuSandu
        Aprilie 26, 2013 la ora 17:07

        Domnul Ioan, despre Domnul Onofrei va pot spune ca mi-a fost coleg de facultate (grupe diferite) asa ca va garantez ca nu are nici o legatura politica sau de rudenie cu Sova, care uneori este chiar simpatic.

        Răspunde
         
  • Mircea
    Aprilie 25, 2013 la ora 21:07

    Moise, ai uitat de Autoliv in lista marilor investitori.

    Răspunde
     
  • Jose
    Aprilie 25, 2013 la ora 21:06

    Ce slabut a fost invitatul.. Pare ca a fost luat din curtea scolii in lipsa de variante. Incredibil!!!

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Mai 7, 2013 la ora 17:18

      Nu a fost „luat din curtea scolii”, ci deontologia profesionala spune ca trebuie sa existe un echilibru politic in privinta invitatilor. La TVR acest lucru este urmarit cu multa atentie de realizatori, dar acesta este si postul de televiziune la care daca ceva nu convine Puterii, problema se remediaza printr-un telefon. Pentru evitarea telefonului cu pricina, este bine sa nu deranjezi invitatul venit din partea Puterii. Oricare ar fi ea.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase