Ora de Business: luni, 15 aprilie 2013

Publicat la data de de Biziday

plata-medicilor

Emisiunea poate fi urmărită aici: http://www.tvrplus.ro/editie-ora-de-business-98856 precum și pe canalul BiziDay de pe YouTube.

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

10 răspunsuri la Ora de Business: luni, 15 aprilie 2013

  • Adrian D.
    Aprilie 17, 2013 la ora 01:32

    Moise, ca tot atzi vorbit despre cercetare…
    Nu shtiu daca va amintitzi ca, deshi in discurs cercetarea era in virful prioritatzilor UE la dezbaterea faimosului buget Van Rompuy & Baroso, in practica se punea problema unei taieri de cca. 25% din bugetul european.
    No, la noi, lucrurile e un pic mai tragice de atat.
    Exista mai multe proteste ale shefilor de proiect din cercetare legate de ce s-a intamplat anul acesta la PN CDI.
    Pe scurt, bugetele aprobate pentru proiectele DE ANUL TRECUt au fost taoate cu 50% (shi va datzi ce haloimas va genera asta in hartzoigaria de la UE? niciun buget configurat initzial in proiect nu va mai fi identic cu cel care va aparea pentru anul 2013… Nici NU VREAu sa ma gandesc cate proiecte or sa aiba , peste 2-3-4 ani probleme cu OLAF-ul, care la faza ca astea nu o sa mai stea la vorba, shi o strige :”frauda”…).
    Situatzia este shi mai tragica pentru anul acesta. practic, nu exista niciun apel la proiecte (cu exceptzia unei singure directzii, „parteneriate”).
    Absolut niciunul!
    Ashadar, tot ce va face Minsiterul Educatziei & Cercetarii anul acesta va fi sa deruleze proiectele de anul trecut (cu bugetele taiate la 50%)… shi cam nimic altceva.
    So, cand ii aud pe dnii Basescu & Ponta cum se umfla in pene cand se intoerc de la B-xelles, ca ei au obtzinut, ca ei au deblocat, ca ei au etc. … ma umfla rasul.
    Pagina aceasta spune tot:
    http://uefiscdi.gov.ro/
    Shi nota bene: proiectele care trebuiau contractate shi incepute ANUL TRECUT, sunt contractate shi incepute ANUL ACESTA (ceea ce iar ne va pune probleme, fiindca niciunul din calendarele prevazute in proiectele in cauza nu va semana cu ce s-a intamplat in realitate, un alt motiv ca OLAF-ul sa ne spuna… „ba lupule, iar nu ai shapca”).
    Poate ca vetzi avea un pic de timp sa va uitatzi peste aceste lucruri, shi peste protestele din presa scrisa care au aparut deja… shi sa luatzi la intrebari un reprezentat al Min Ed & Cerc.
    Nu de alta, implicatziile sunt multiple.
    De bine de rau, aceste fonduri mai completau cat de cat fondurile pe care Ministerul Educatziei NU le primeshte de la bugetul de stat, shi NU le distribuie universitatzilor ori institutziilor, din simplul motv ca ele NU ii sunt alocate. Iar acest lucru va avea efecte destul de grave in ce priveshte emigrarea tinerilor shcolitzi (ca tot ne plangem ca ne fug creierele). Proiectele din cadrul POS-DRU ii mai mentzineau cat de cat pe linia de plutire.
    Disclaimer: ca lucrurile sa fie clare, nu am niciun interes pro-domo in povestea asta. Nu am nici un proiect pe rolul UEFISCDI (well, mi-ar fi placut sa am unul, anul acesta, dar anul acesta nu-s apleuri la proiect … deci, da, poate ca un pic de pro-domo exista, nu zic nu. Insa pentru o cauza nobila 🙂 )

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 16, 2013 la ora 18:26

    Ceea ce se propune cu privire la salarizarea medicilor este departe de a fi o restructurare a sistemului sanitar, de care, de altfel, patria noastra chiar are nevoie. Pare mai degraba a fi doar un experiment. Unul care va costa mai mult atat pe pacienti, cat si pe cetatenii sanatosi, fara argumente in favoarea prezumtiei exprimate de dl. ministru ca actul medical va avea de castigat in calitate (inclusiv in ceea ce priveste medicina preventiva). In plan social costurile se anunta a fi superioare, la fel ca in cazul inchiderii spitalelor „de-a valama”, fara un studiu de impact prealabil. „Alegerea” facuta de ministrul sanatatii nu este una amuzanta, ci una cinica; daca pare comica, atunci este vorba despre un episod dintr-o comedie neagra. Daca asemenea studii de impact exista, cred ca ar fi interesant ca ele sa fie facute publice; in fond este vorba despre banii si despre sanatatea noastra.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 16, 2013 la ora 18:24

    Contractele [cu dedicatie] interesante de la CFR Infrastructura care l-au determinat pe dl. Dimitris Sophocleous sa parasesca compania sunt pe banii nostri. Firesc este ca acestea sa fie facute publice, atat timp cat compania ramane una a statului roman. Daca este vorba despre o discutie politica, ne asteptam sa aflam detalii, mai ales daca incheierea contractelor a fost opera guvernui Boc, iar guvernul Ponta a decis prelungirea lor. Cum poporului nostru ii place tare mult politica, cred ca este nerabdator sa afle cine si ce interese transpartinice se afla in spatele contractelor cu CFR.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 16, 2013 la ora 18:23

    Spre deosebire de dl. Moise, mie domnul Sorin Oprescu nu mi se pare a fi fost cu adevarat interesant. Noi l-am facut interesant si [mai ales] cu ajutorul presei. De cum l-am vazut prima data mi-a creat impresia de „shmeker ratat”. Dar pus in situatia de a cheltui banii nostri si mediatizat de posturile de televiziune, a devenit interesant. „Interesant” in sensul in care a captat interesul public faptul ca fiul sau Mircea Oprescu impreuna cu cativa pretenari de la „Portico” a creat „dogtown, cel mai mare pension pentru caini din lume {inclusiv] pe banii mei. „Interesant” in sensul in care dupa ce au fost luate deciziile, s-au executat cea mai mare parte din lucrari si au fost alocate bugete pentru finalizare, a inaugurat un stadion a carui realizare si-a insusit-o pentru ca a fost cel care in final a taiat panglica. Dar „interesul” este cu atat mai mare si mai deosebit atunci cand aflam ca acoperisul retractabil functioneaza numai in anumite conditii. Iar gazonul trebuie schimbat de doua ori pe sezon. Asta daca nu ploua, pentru ca daca este utilizat pe ploaie devine impracticabil si trebuie schimbat imediat dupa meci. In plus, costurile de intretinere permanenta sunt uriase. Toate sunt mai scumpe decat la stadioanele similare din alte tari si pentru toate aceste elemente finale ale arenei executia a fost contractata dupa venirea d-lui Oprescu in functia de edil-sef. Noua, celor care dam banii, ni se spune ca trebuie sa fim mandri ca avem un astfel de stadion, ca este firesc ca intretinerea lui sa coste mult etc. fara sa explice nimeni NICIODATA de ce trebuie sa coste ATAT de mult, de vreme ce altele comparabile costa cu mult mai putin. La fel s-a intamplat la achizitia autobuzelor Citaro fara aer conditionat la preturi de autobuze cu aer conditionat. Explicatia absolut idioata a fost ca Mercedes doteaza autobuzele cu instalatii de aer conditionat in functie de zona geografica in care trebuie livrate, iar pe paralela la care se afla tara noastra se considera ca este clima temperata si ca aerul conditionat nu este necesar. Au fost date si exemple de alte capitale in care au fost livrate astfel de autobuze. Personal nu am intalnit ca turist autobuze fara aer conditionat in nicio capitala europeana pe care am vizitat-o. De altfel, acesta este unul dintre motivele pentru care am zis ca mi-a creat impresia de „shmeker ratat”. Domnul Oprescu isi considera interlocutorii atat de fraieri incat accepta orice gogomanie. Shmekerii adevarati nu-i subestimeaza pe cei carora li se adreseaza.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 16, 2013 la ora 18:21

    Suma de 13 miliarde de EUR este imensa. Am mai scris nu de mult despre proiectele faraonice imaginate de dl. Sorin Oprescu. Prima observatie pe care am facut-o cu acea ocazie se refera la finalizarea lucrarilor la proiectele deja demarate si blocate in diverse faze de executie. Daca sunt suficienti bani, prioritara ar trebui sa fie incheierea lucrarilor la Pasajul M Bravu, unde se circula dificil, iar acesta a fost motivul inceperii constructiei. Acum drumul a fost ingustat la jumatate. Se circula infernal. Nimeni nu pare interesat de finalizarea lucrarilor, iar santierul a fost parasit. Infernal se circula si in Drumul Taberei dupa inceperea lucrarilor la metrou. Si acolo constructia stagneaza. Pe soseaua Colentina este in dreptul podului peste raul Colentina o groapa de vreo cateva hectare pe care ar fi trebuit sa se ridice o constructie. De trei ani constructia trebuia sa fie gata, dar in imensa groapa au cerscut arbori, s-au format mai multe balti si se arunca gunoaie. Firma care a inceput lucrarea a dat faliment. Municipalitetea nu este capabila sa rezolve o astfel de problema edilitara. O alte observatie eset ca o parte insemnata din cartierul Colentina NU are canalizare (am vazut si o zona din Prelungirea Ghencea in aceeasi situatie si probabil mai sunt si altele). Apoi, la iesirea din iarna strazile Capitalei sunt ca la iesirea din razboi dupa bombardamente. Ce sens are cheltuirea a 13 miliarde de EUR pe o autostrada suspendata si pasaje, daca imediat ce treci de ele, circulatia se blocheaza din cauza gropilor din asfalt ale strazilor deja existente si prost construite/intretinute?

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 16, 2013 la ora 18:18

    Se doreste crearea de noi cai de acces pentru autovehicule catre centrul orasului Bucuresti, iar in vederea infaptuirii acestui obiectiv sunt alocate sume uriase destinate mai multor proiecte. Doar ca in toate tarile civilizate, in masura in care acest lucru a fost posibil, centrele capitalelor au fost decongestionate. Banii pe care dl. Oprescu doreste sa-i cheltuiie pentru a aduce trafuicul auto in oras, ar trebui sa fie alocati restructurarii fundamentale a Capitalei. In primul rand, ar trebui sa existe o Zona Metropolitana, care sa beneficieze de o infrastructura foarte bine pusa la punct, incluzand utilitatile. Apoi ceea ce reprezinta factorii de atractie inspre centrul orasului, ar trebui sa fie scos in afara lui. In loc sa se faciliteze traversarea Bucurestiului de la Nord la Sud pe o autostrada suspendata, ar trebui construita soseaua de centura. Este absolut incredibil ca NU avem o sosea de centura a Capitalei, una care sa inconjoare in mod real si efectiv orasul, in schimb ne gandim la proiecte faraonice in interiorul Bucurestiului. Utilitatea soselei de centura s-a vazut in Nord, unde a preluat o mare parte din traficul urban. Din Colentina, spre exemplu, pot ajunge in Militari pe soseaua de centura in mai putin de jumatate din timpul pe care l-as cheltui prin oras. Iar dupa ce aceasta devine aglomerata, ar trebui extinsa la trei benzi pe sens. A devenit o problema majora gasirea unui loc de parcare. Este absurd sa aduci autovehiculele in centrul orasului, pentru ca apoi sa nu ai unde sa le parchezi. Cei care au construit astfel de autostrazi suspendate le-au daramat ulterior. Dezvoltarea naturala a Capitalei este dincolo de actuala sosea de centura. Mutarea unor sedii de firme, institutii etc. ar decongestiona traficul urban, iar centrele de afaceri din Nord reprezinta un bun exemplu in acest sens. Prin realizarea de constructii noi in afara centrului actual al orasului ar disparea si presiunea de natura imobiliara asupra cladirilor vechi, a caror demolare este dorita pentru a se face loc unor cladiri mai inalte si cu spatii mai largi. Acestea sunt lucrurile care ar trebui facute cu cei 13 miliarde de EUR. Putem invata din experienta capitalelor altor state.

    Răspunde
     
  • cornel
    Aprilie 16, 2013 la ora 13:11

    Un articol, de citit:
    http://www.zf.ro/opinii/opinie-ionel-blanculescu-stress-si-distress-in-sistemul-bancar-european-10745258
    „…viitoarele interventii de bailout in sectorul bancar ar trebui manageriate intern, devenind bail-in, atragand in sfera celor ce suporta pierderile inclusiv pe deponenti, ca si pe creditorii sau alte categorii de parteneri ai bancii in cauza”
    Cine a citit in intregime si cu atentie un contract de credit a vazut cel putin 2 clauze, in caz de forta majora:
    1.-banca isi rezerva dreptul de a cere restituirea in intregime a creditului ramas de achitat, in termen de 30 de zile, parca;
    2.-banca isi rezerva dreptul de a modifica unilateral dobanda si conditiile creditului aflat in desfasurare.
    Ti se face un pic pielea de gaina si te face sa te gandesti o data in plus daca sa apelezi la un credit la banca sau nu.

    Răspunde
     
  • Florin G.
    Aprilie 16, 2013 la ora 10:43

    Salut,
    Moise vreau sa iti multumesc ca te-ai tinut de cuvant si ai schimbat playerul, merge excelent.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Aprilie 16, 2013 la ora 07:57

    Din redeventele incasate suplimentar de statul roman pt hidrocarburi dupa 2014 ,o parte pot fi destinate medicilor.Posibile directionari ale sumelor -cresterea cu 0,8 miliarde de lei a veniturile medicilor -pt 45.000 medici- suma medie neta incasata suplimentar lunar este de 823 lei.Pt un coeficient de 1,3 pt salariile rezidentilor(1.070lei) si 0,7 pt profesori univ(576lei).

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 15, 2013 la ora 23:28

    Un act de o josnicie fara margini a fost comis la Boston, unde in urma unui atentat organizat la un eveniment sportiv au fost ucise ai ranite mai multe persoane.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase