Veştile bune nu au influenţat cursul

Publicat la data de de Moise

curs blog

de Moise Guran

Euro s-a apropiat de 4,43 de lei în această săptămână, dar asta s-a întâmplat pe volume mici și, coincidență sau nu, exact în zilele în care câțiva politicieni mai nevricoși au cerut ruperea coaliției de guvernare. De regulă jucătorii de pe piața valutară sunt oameni serioși, mai greu de influențat de strigăturile politice, însă piața a fost subțire și de plictiseală orice pretext este bun pentru mutarea cursului într-o parte sau alta. Practic Euro a evoluat în această săptămână între 4,42 și 4,43, iar pe volumele actuale în piață s-a creat un suport relativ la 4,42 de lei pentru un euro. Veștile bune din economie au început și ele să vină dar încă nu și-au făcut efectele în piață. După ce Institutul Național pentru Statistică a corectat cu plus creșterea economică de anul trecut au venit și cifrele din industrie care au arătat că aceasta a început anul mai bine.

Și, totuși, pe termen scurt, tendința pieței rămâne de creștere ușoară și nu este exclus ca săptămâna viitoare să vedem euro la 4,45 de lei. Pe de altă parte, mai devreme sau mai târziu, aceste evoluții pozitive din economie ar trebui să se vadă la un moment dat în cursul de schimb. Presupunând că politicienii vor renunța în negocierile lor de orice fel la retorica lăsării guvernului fără susținere parlamentară, atunci, cred eu, un nivel de echilibru al cursului ar trebui să fie acum sub 4,4 lei pentru un euro.

Categoria: MOISE
Etichete: , , , ,

Comentarii prin facebook

57 răspunsuri la Veştile bune nu au influenţat cursul

  • mihai stefan
    Aprilie 8, 2013 la ora 19:49

    va salut si va felicit pentru emisiune si as vrea daca se poate sa desbateti si problema cardurilor fiindca acolo este buba acesta este nr 666 despre care se vorbeste atat baga totul pe card ca sa nu se mai stie daca mai sunt banii acolo sau nu si sa manevreze ei piata monetara in folosul lor va salut cu respect

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 8, 2013 la ora 18:57

    „Nu cred ca guvernul este de vina cind sint aruncate toate gunoaiele in riuri…”_Pai, NU aveti dreptate. Am vazut la TV un reportaj la Oktoberfest. Dupa ce beau bere multa la mesele puse in mijlocul strazii, unii barbati se ridicau si isi faceau nevoile pe zidurile cladirilor din apropiere. Operatorul TV era insotit de roporter si o echipa de la Primarie formata din trei oameni. Unul slab cu gentuta dupa umar si doi tipi cat usa. Se apropia echipa descrisa de mine de germanii plin de constiinta si corecti, care NU arunca gunoiul in rauri, dar fac nevoile pe perete in public. Cel mic scotea chitantierul din geanta si anunta: „Amenda! 49 EURO!”. Ce credeti ca faceau germanii? Credeti ca scoteau frumos banii si ca-si cereau scuze poiliticos spunand ca n-au sa mai faca? NU! Incercau sa fuga ca sa scape de amenda. La fel ca romanii, sau oricare natie. Doar ca cei doi care-l insoteau pe inspectorul cu gentuta ii opreau si-i obligau sa se legitimeze. Asta este diferenta fata de Romania : in Germania Legea se aplica, iar aplicarea legii nu se tranzactioneaza. Ai gresit si esti prins, atunci platesti. In Romania legea nu se aplica, iar daca esti cumva prins din ghinion de nesansa, asa cum ati observat, poti sa dai shpaga. Asta este shmekeria cu independenta Justitiei si numirile sefilor la DNA si Parchetul General etc. despre care se tot vorbeste la TV si de care sunt interesati politicienii. Ei sunt primii care vor sa se plaseze deasupra legii.

    Răspunde
     
    1. laurentiucat
      Aprilie 8, 2013 la ora 20:25 Răspunde
       
    2. cornel
      Aprilie 9, 2013 la ora 10:23

      Aveti perfecta dreptate.

      Răspunde
       
  • un turist
    Aprilie 8, 2013 la ora 12:48

    M-am gindit mult pina am ajuns la concluzia sa-mi spun si eu parerea dupa 13 ani din nou in Romania.
    -Cum am intrat in tara am vazut dupa modelul american un cimitir de hale foste fabrici la Oradea –pacat–
    -Mi-a trecut oboseala cind si-au facut aparitia craterii din drum de pina la 35 cm adincime si vrem sa construim peste 800km de autostrada. Chiar si indicatorul de autostrada din Cluj nu era mai mare decit un indicator de WC dintr-un oras normal.
    -Dupa niste discutii cu urmatorii absolventi ai facultatii de constructii din Cluj foarte bine pregatiti si educati am ajuns la concluzia ca majoritatea vor pleca din tara–iarasi pacat– ca nu se poate trai din 400€ lunar.Oferte de la Deutsche Bahn exista si tentatia de situatie financiara buna este mai mare decit patriotismul.
    -Situatia somajului poate fi interpretata in multe feluri. Daca ai 10 vaci ai si automat o sluga care nu figureaza in nici o statistica si nici nu contribuie la PIB atunci???? Dupa spusele unui profesor din Uni Cluj Romanului in general ii merge si prea bine dupa cum o tine cu munca.
    -Am ramas positiv surprins cind am avut de rezolvat niste probleme ce mica a fost spaga, m-am asteptat la mai mult.
    -Discutind cu multi pe care i-am cunoscut am ajuns la concluzia ca poporul Roman este indatorat pina peste cap la banci si asta pentru niste situatii minuscule nu de ex. pentru o casa.
    -Daca ziua la amiaza poti vedea la acele baruri ciorchine de oameni cu sticluta in mina atunci sint de prisos toate comentariile.
    -Privind politic poporul Roman dupa parerea mea nu stie ce vrea.
    -Am fost in vizita la oameni instariti si saraci dar culmea este ca fiecare avea acelas venit lunar numai cum il imparti era diferenta. Daca casuta celui „instarit” arata bine la celalalt pol ii cade tavanul in cap si nu face nimic.
    -Un fapt ce ma mira este ca autocamioanele in directia west sint usoare adica goale si in directia est grele adica pline si de ce trebuie carat din west la niste preturi ff mari cind in tara este de toate. Privind calitatea produselor in restaurante si piete vorbind de cele autohtone nu se poate reclama nimic. La sate se poate vorbi de produse BIO.
    -Nu cred ca guvernul este de vina cind sint aruncate toate gunoaiele in riuri sau diferita vai cu toate ca exista o firma care aduna saptaminal gunoiul mai degraba lenea de a aduna totul la un loc. Vrem sa vorbim de turism ecologic dar nu se poate pune problema daca pina la destinatie trebuie sa inoti printre gunoaie.
    -Un lucru care mi s-a parut fff dezolat ca oamenii de rind aratau mult mai batrini decit realitatea ce explica traiul greu ce-l duc. Cum spunea pe undeva Laurentiucat cei instariti sint putini si cei saraci fffff multi.
    -Din toate reiese ca in RO dupa parerea mea in ultimii 13 ani nu s-a schimbat nimic in bine. Poate nu am dreptate si de aceea fiecare comentariu este bine venit.

    Răspunde
     
    1. Nelu
      Aprilie 8, 2013 la ora 18:31

      @un turist,
      Noi stim bine cum e pe aici prin „RO”, mai bine ne spuneai cum e pe acolo pe unde ai fost 13 ani!
      Mai mult ca sigur ai gresit topicul!

      Răspunde
       
      1. un turist
        Aprilie 9, 2013 la ora 00:25

        @Nelu. Nu am trait niciodata stabil in Romania dar va rog sa-mi raspundeti la o intrebare.Pe timpul comunistilor cumparam marfa de la o fabrica cu cca. 5000 de angajeti,acuma lucreaza EXACT 4 oameni in acele hale si deci credeti ca este mai bine sau nu???? Majoritatea s-au pensionat de boala pe tema depresie si de aici scuze a doua intrebare. De ce?????

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Aprilie 9, 2013 la ora 08:33

          Ati adresat altcuiva intrebarea, dar va rog sa-mi permiteti si mie un raspuns. De fapt doua, cel de-al doilea decurgand din primul. Intai, ati observat in mod corect diferenta dintre felul cum functioneaza o economie centralizata, de tip socialist, in care toata lumea trebuia sa aiba un loc de munca prost platit si una deschisa, concurentiala. In al doilea rand, ati observat faptul ca in urma schimbarii sistemului economic productivitatea muncii a crescut de 1000 de ori. (Intre timp a intervenit si progresul tehnic, scaderea de personal este posibil sa nu fi fost chiar atat de mare, 5000/4, dupa cum ati apreciat dumneavoastra, iar structura productiei este posibil sa se fi modificat, de asemenea, odata cu procesele tehnologice care necesitau un numar mare de lucratori.)

          Răspunde
           
          1. CuSandu
            Aprilie 12, 2013 la ora 19:17

            Acuma asa se spune la o plata proasta, concurentiala? Si acuma ca tot suntem la intrebari, inainte de a raspunde la cele doua intrebari ale lui un turist, ati parcurs postarea originala?

             
          2. Constantin
            Aprilie 12, 2013 la ora 21:44

            As raspunde, daca interebarea ar avea vreun sens. Neavand, este in mod evident ininteligibila. Prin urmare, raspund „da” si nu tin neaparat sa aduceti explicatii suplimentare. Daca dumneavoastra vi se poate intampla sa comentati un text fara sa-l cititi, dovada fiind existenta acestei presupozitii, considerati va rog ca toate comentariile mele survin unor lecturi atente.

             
          3. Adrian D.
            Aprilie 12, 2013 la ora 22:08

            Un citat dintr-un clasic in viatza despre intrebarile adresate altcuiva la care se raspunde de catre altcineva. „Daca pentru deslusirea comentariului unui coleg il rogi, il intrebi, daca poate sa aduca precizari, apar imediat doi tzutzeri empatici care stiu mai bine decat cel intrebat ce-a vrut omul sa spuna si-ti raspund degraba in locul lui. Functioneaza oare doar in sanul USL, ori intre diversi colegi comentatori pe blogul domnului Moise? ” (- cu corectivuil ca nu era vorba de doi „tzutzeri empatrici”, ci de unu’. Nici in cazul de fatza nu sunt doi respondentzi, ci doar unul).
            preachers should practice what they preach.
            In rest, no further comments.

             
          4. Constantin
            Aprilie 12, 2013 la ora 22:15

            Daca atunci cand va veti dezmetici veti parcurge cu atentie topicul, veti observa ca fiecare referire este la cate o alta intrebare.

             
          5. Adrian D.
            Aprilie 12, 2013 la ora 22:29

            Ei, este vorba de dezmeticit, e adevarat. Insa chestiunea era legata de a raspunde la o intrebare adresata altuia. Intr-un caz, este Vanesa shi Melisa, in altul este OK. Depinde de cine comenteaza.
            Cand o facetzi dvs, e OK. Cand o fac eu, e un scandal mondial, se arunca cu laturi in stanga shi in dreapta, tzutzeri, invatzamantul romanesc, Vanessa etc.
            Asta e tot, Constantin. Practice what you preach.

             
          6. Constantin
            Aprilie 12, 2013 la ora 23:17

            „…e un scandal mondial”_ Intr-adevar, am observat ca lumea dumneavoastra isi afla reperele determinante in jurul comentariilor mele din spatiul acestui blog. Ceea ce nici nu este rau in fond, pentru ca mai puteti invata cate ceva.

             
          7. Adrian D.
            Aprilie 13, 2013 la ora 00:07

            Constantin, „tr-adevar, am observat ca lumea dumneavoastra isi afla reperele determinante in jurul comentariilor mele din spatiul acestui blog.” – cred ca exageratzi, shi mai cred ca va acordatzi cam prea multa importantza. V-am explicat de ce intervin in marginea comentaariilor dvs.
            „Ceea ce nici nu este rau in fond, pentru ca mai puteti invata cate ceva.” -ei, exageratzzi, exageratzi, dart nu chiaar in halul acesta.
            Daca am invatzat ceva de la dvs., apoi aia a fost cum sa NU ma exprim, cum sa NU ma comport… shi ce usshor e sa spui trzanai cand iei totul de-a gata.
            Dar poate ca mi-ar placea sa invatza sa tricotez, peste vreo 30 de ani. Uite, asta m-atzi putea invatza, intr-o zi.
            🙂

             
          8. CuSandu
            Aprilie 13, 2013 la ora 02:08

            Constantin, daca „da” atunci n-ati inteles textul, dar ati folosit ocazia sa va plasati propaganda. „Cine sunteti dvs, d-le Sorge?”

             
          9. un turist
            Aprilie 13, 2013 la ora 02:15

            Aceea ecuatie de 5000 la 4 nu se bazeaza pe performanta sau nu stiu ce ci este pur si simplu inchiderea unei fabrici si va spun ca este vai si amar de cei care au ramas pe drumuri.

             
  • cornel
    Aprilie 8, 2013 la ora 11:54 Răspunde
     
  • CTL
    Aprilie 8, 2013 la ora 11:37 Răspunde
     
  • laurentiucat
    Aprilie 7, 2013 la ora 23:34

    „O lista cu nume importante, impreuna cu date despre firmele lor offshore poate fi accesata aici. „Cei numiti sunt politicieni, oameni de afaceri, generali de armata, bogatasi, rude ale unor dictatori si provin din 29 de tari“ scriu jurnalistii de la ICIJ. Proiectul Offshore-Leaks se inscrie pe linia initiativelor Centrului de Integritate Publica american. In acest spirit, si ministrul finantelor din Germania declara ca vrea claritate si transparenta, ba chiar infiintarea unui „FBI al impozitului“. Cu toata insistenta acestuia, jurnalistii si mass-media de investigatie implicata in proiect au refuzat sa puna la dispozitia autoritatilor germane hard-discul complet cu datele off-shore-istilor.

    Guvernul german are insa tot interesul sa afle mai din timp ce, dar mai ales cine, apare pe lista. In afara de numele unor bogati, „rentieri de lux“ sau Deutsche Bank, apar si cele ale unor traficanti de armament. Rudolph Wollenhaupt ar fi unul dintre profitorii si evazionistii fiscali ai unui deal cu elicoptere de lupta, in valoare de 19,9 milioane de dolari, livrate in timpul razboiului civil din Congo (1997). „Cum s-a derulat afacerea si cine a profitat de pe urma suferintei si mortii din Brazzaville“ relateaza pe larg, publicatia Sueddeutsche.de.

    Dar scandalul nu se opreste aici. Ca si cum 420 de miliarde de Euro – ai bogatilor germani si ai investitorilor rusi sau arabi care traiesc sau au firme in Germania – care au fost „plimbate” in paradisuri fiscale nu ajung, statul german a ajuns sa fie complice indirect, la sustinerea evazionismului. Cum anume? Prin ajutoarele financiare de la bugetul de stat acordate unora dintre aceste paradisuri fiscale. Raspunzator e Ministerul Dezvoltarii, condus de liberalul Dirk Niebel.

    Iata cateva exemple, mentionate de Berliner Kurier: Vanuatu, paradis fiscal din Pacific, primeste o jumatate de milion de euro ca sprijin in dezvoltare, de la statul german; insulele Marshall, 400.00 de euro; Samoa, 4 milioane de euro; insulele Seychelles, 1,9 milioane de euro. Intre 2005-2009 au primit si insulele Cook 700.000 de euro, pentru ca, in 2010, subventiile statului german catre paradisul fiscal din Pacificul de Sud sa fi fost sistate.” hotnews

    Răspunde
     
  • VictorL
    Aprilie 7, 2013 la ora 20:03

    @SanduCu.Popice am jucat cind eram copil,ca deabea tineam bila cu doua miini…Cred ca acolo am cistigat primii bani munciti de mine ca le asezam popicele celor mari cind jucau pe bani si binenteles ca cel care cistiga trimitea leul dea dura paralel cu manga.Flori am dar la noi inca e frig.Au inflorit pomii deabea acum si inca se anunta frig pina pe joi…Nu-mi fac probleme ca voi avea timp de blog de miine incolo;poate mai rar asa din trei in patru.Sa auzim de bine!

    Răspunde
     
  • VictorL
    Aprilie 7, 2013 la ora 19:42

    @AdrianD.Despre asistatii sociali eu nu am scris ca trebuiesc impuscati ci ca intre timp tarile bogate si-au schimbat politica fiscala privitoare la ei.Adica intr-un fel sau altul ii trimit la munca sau ii cauta mai bine,,de oua”sa vada daca se incadreaza…Nu stiu cum e la americani dar articolul ala mi se pare tras de par.Ajutorul de somaj nu se da pe familie ci pe persoana iar unul care ia 1 mil de coco ajutor probabil ca a cotizat milioane de coco pina sa-l loveasca criza.La problema cu ce a ouat Revolutia Franceza e povestea lunga dar gaina tinara care am cunoscut-o noi asa s-a chemat;comunism si au botezat-o rusii mai tirziu.Stii bine ca Gavroche si cu Balcescu au luptat pe aceleasi strazi dar in revolutii diferite cu obiective diferite dar care pina la urma au pus umarul la nasterea prostiei aleia.Napoleon si Hitler au fost produse rebutate ale utopiei si ce e de retinut e ca oricind timpenia aia pusa pe tapet duce tocmai la rebuturi de felul lor,plus Stalin,Mao,Pol Pot…Ceausescu sau mai nou nepotul lui Kim cel mare.Nu ne imbatam cu Drepturile civile si cu Independenta USA care au fost fructe bune pentru ca cel putin la noi si cred ca si aiurea scopul a fost altul si anume doar acapararea puterii politice.Valabil si azi…Marele liberal de azi Antonescu ii dadea zor intr-o zi cu Constitutia din 1923,copiata dupa cea Belgiana dar uita sa spuna ca Belgia si azi e monarhie,cum era si Romania in 1923…Nu cred ca stie ca ICBratianu dupa ce si-a cheltuit banii proprii sa-l aduca pe Carol in tara l-a facut sa-si scrie in trei riduri actul de abdicare,iar deabea cind a vazut ca se ingroasa gluma si Romania urma sa fie dezmambrata a catadixit sa ajute la formarea unui guvern,neliberal binenteles.Sa tot pui la cale lovituri de stat nu-i un merit si nici asasinatele politice si actele teroriste nu sunt.Asa ca nu amestecam caii cu oile iar cind vrem Democratie Parlamentara trebuie sa stim ca trebuie pus si Regele la locul lui;daca nu, si vrem republica atunci presedintele trebuie sa fie ales prin vot direct si lasat sa-si faca treaba. Ori cal ori oaie…

    Răspunde
     
  • CTL
    Aprilie 7, 2013 la ora 17:48 Răspunde
     
  • CuSandu
    Aprilie 7, 2013 la ora 02:34

    Dupa estimarile lui CIA (vezi CIA World Factbook), pentru Romania anului 2012, la un PIB estimat sa fie cam $ 274 bilioane, cursul dolarului se aprecia a fi cam 3.47 Roni. Pentru multimea de indicatori economici la care s-au raportat, se pare ca n-au fost departe. Ce n-am stiut, dar ar fi trebuit, e ca atunci cind vorbim de numere mari ar trebui sa vorbim in cifre nu in litere. La vorbitorii de engleza se foloseste scara scurta, iar ceilalti folosesc scara lunga. Mai exact, miliardul cu 9 zerouri este bilionul American. Si atunci care a fost de fapt PIB-ul romanesc in 2012? Apropo de Google, 10 la puterea 100 se numeste googol, probabil ca stiiati dare u acuma am aflat.
    Si pentru ca tot sunt la curiozitati, valoarea nominal a bursei estimate pentru 2008 a fost de $ 36.6 trilioane, adica de 11 ori marimea economiei mondiale. In acelasi an de gratie (avintul prabusirii), brokerii au relizat un commission de $ 11 bilioane. Presupun ca se vorbeste in “short scale”.
    Am incercat sa inteleg cum lucreaza BVB, si nu am reusit pentru ca e altfel decit NYSE sau TSE, si pentru ca nu am gasit Romania pe lista burselor lumii, mi-am zis ca, probabil, bursa romaneasca este artificial, adica nu se coreleaza cu alte burse care practica un “real exchange”. Sa ma ierte Dan Onofrei, dar probabil ca in materie de bursa, Romania practica déjà un “circuit inchis”. De cind imi doream eu asa ceva. Asta sa semene cu discriminarea Romaniei cind nu era acceptata in liga celor 7 la rugby, desi ii cotonogea pe francezi si juca de la egala la egal cu “all black”?
    O alta atractie a anului 2008 a fost ca Dow Jones a atins maximul de 936 de puncte (cam 11%) la equities.
    Trecind la lucruri mai serioase, de cind bursa a renuntat (in parte) la acel pitoresc “open outcry exchange” si a trecut la “electronic listed stock exchange”, se poate spune ca computerul a inceput o noua era. Era de care au profitat din plin (acolo unde li se permite) acei “naked short sellers” adica niste speculanti numiti si “market makers”, pe romaneste as intelege “producatori de bursa artificial”. Despre cum opereaza astia, pe scurt si avind in vedere ca sunt tare experti, va voi spune in citeva cuvinte: lanseaza o oferta catre un comparator serios, care vazind cum urca pretul sa grabeste sa cumpere; sarlatanul care oferise ceva ce de fapt nu avea, acum se grabeste sa cumpere de la un vinzator serios, care inca nu poate vedea ca pretul urca; dup ace se termina cele doua operatii (achizitionarea de la vinzator si livrarea la comparator, excrocul are profit din “buy low” si “sell high”, ma rog cu riscul unei intirzieri la livrare (care poate sa duca la anularea tranzactie, numita “failed to deliver”). In final, cind piata se reaseaza, vinzatorul si cumparatorul isi dau seama ca au fost atrasi in joc.
    Prin documentatiile celor care ofera training de jucator la bursa, intilnesti scris marunt ( pentru propria lor acoperire): “inexperienced investitors rarely get the assistance they need”, sau “over the short-term, the market behavior is difficult to be predicted”, sau “ no treading should take place, since the prices are at equilibrium”, si altele ca astea.
    The stock market may be swayed in either direction by media releases, rumors which amplify the general euphoria or mass panic, and the more experienced investors (hedge funds) quickly rally to take advantage of even the slightest momentary situation, which are opportunities to make money.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Aprilie 7, 2013 la ora 00:56 Răspunde
     
  • Gheorghe Matei
    Aprilie 6, 2013 la ora 21:17

    Bolsevismul a invins in Rusia in conjunctura primului razboi mondial. Comunismul s-a extins dupa al doilea razboi mondial. Germania ar putea zice de doua ori „unde dai si unde crapa”. De-alungul istoriei au fost multe idei despre guvernare, despre libertate, etc. Dar ceea ce s-a pus in practica a fost un fel de victorie a paduchelui asupra albinei. Natura are niste legi .. naturale. Probabil ca societatea este sortita sa experimenteze si altceva. Concret, Rusia si Romania nu mai au nici o sansa de a fi ceva coerent, serios, ….. Puricii sunt la putere.

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 7, 2013 la ora 04:27

      Adica?…

      Răspunde
       
    2. CuSandu
      Aprilie 7, 2013 la ora 04:35

      Adica, ce se intelege?…

      Răspunde
       
  • Adrian D.
    Aprilie 6, 2013 la ora 20:19

    Victor, ca tot imi vorbeai saptamana despre asistatul social comuniatar, ala de trebuie combatut cu aremele neoliberalismului pana ii iese borshsul pe gura, mama lui de javra, ca tzine economiile pe loc etc, fii antena aici:
    http://www.mediafax.ro/economic/milionarii-americani-au-incasat-indemnizatii-de-somaj-de-80-de-milioane-de-dolari-in-timpul-crizei-10715483?fb_action_ids=4480784067534&fb_action_typhttp://www.mediafax.ro/economic/milionarii-americani-au-incasat-indemnizatii-de-somaj-de-80-de-milioane-de-dolari-in-timpul-crizei-10715483?http://www.mediafax.ro/economic/milionarii-americani-au-incasat-indemnizatii-de-somaj-de-80-de-milioane-de-dolari-in-timpul-crizei-10715483
    Mishto asistentza sociala, la bietzii amaratzi, nu-i asha:
    „Circa 3.200 de gospodării, din care 20% din New York, cu venituri brute declarate de peste 1 milion de dolari, au primit ajutoare de şomaj în medie de 12.600 de dolari în 2010, cel mai recent an pentru care sunt disponibile date […] Aceste plăţi depăşesc veniturile totale a circa 25 de milioane de gospodării americane.”
    cum e sa fii milionar shi sa iei shomaj?…
    E mishto, itzi iese de o ieshire la restaurant pe luna, caat sa nu simta nevasta ca nu mai eshti patron shi sa te insehel cu altu’, care e…
    Shi da, nu asistatul socila e problema, ci patronul care convinge statul sa-l asiste… social. ceea ce nui prea greu, dupa cum se vede.
    🙂

    Răspunde
     
  • Adrian D.
    Aprilie 6, 2013 la ora 19:19

    Vitor, „Comunismul a plecat de la Revolutia Franceza” – cu ani in urma, cand eram studinte, am avut placerea sa fac un curs de razboi rece cu un profesor american, Ernest latham pe numele lui. Domnia sa lucrase in diplomatzia americana (participase la negocierea acordului SALT de la viena etc).
    In prlegerea despre Rusia Sovietica, ne-a spus cam asha: „Din punctul meu de vedere, comunismul este o erezie. Asta daca ma iau dupa o definitzie a ereziei al carei autor l-am uitat. Shi anume [-fii atent aici, Victor]: ‘a heresy is an intelectual revenge over a neglected truth’. Shi care era the neglected truth? Capitalismul primitiv trata muncitorul intr-un mod atroe.”.
    Sunt de acord cu dl latham in aceasta privintza.
    Acestea sunt radacinile comunismului, shi nu altele.
    Revolutzia franceza era dennumita in manualele comuniste o „revolutzie burgheza”, shi pe buna dreptate. Ca shi revolutzia engleza, menirea ei era sa instituie un regim care sa favorizeze accesul la putere in baza MERITULUI, nu al NASHTERII.
    Nu e niciun fel de intamplare ca tendintzele egalitare ale revolutziei franceze au fost inabushite rpede – chiar de revolutzonari.
    Shi nu e niciun fel de intamplare ca Revolutzia franceza shi-a gasitsfarshitul shi linishtea cu Napoleon. Un boiernbash de tzara care a creat o noua nobilime.
    Prostiile debitate de Joseph de Masitre despre iacobini care au fost reluate de altzi domni shi doamne, care vad un fir roshi care pleaca de la Marat shi se sfarsheshte la lenin ori Stalin nu-s nimic altceva decat prostii.
    Nu potzi trate de o manierta unitara 100 de ani de istorie, cu evolutzie diferite.
    marx e o treaba, babeuf e o treaba, marat e o treaba iar Danton e o alta treaba.
    A-i baga pe totzi in aceashi oala e ca shi cum ai considera ca radacinile ideologice ale lui kohl se gasesc la adolf Hitkler. ceea e o traznaie.
    Revolutzia Franceza a fost o mare varsare de sange de pe urma careia ne-au rams declaratzia drepturilort shi codul civil.
    Plus faptul ca azi avem placerea sa spunem ce avem de spus pe acest blog, bashca faprul ca daca chiar am vrea, am putea deveni shefi de stat.
    Nu Rusia Sovietica este produsul revolutziei franceze, ci intreaga Europa Moderna.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Aprilie 6, 2013 la ora 18:40

    @AdrianD.Se aproba! Totusi cu cimpul deja am inceput treaba la altii ca aia vechi se vor lasa pagubasi in ,,short time”…Deja mi-a venit alta scula de la mama ei si i-am inrosit,,pasamentu'”.M-a cam deraiat maica-mea ca nu e bine deloc si se anunta jale dar oricum vor fi schimbari mari si-mi va trece si plictiseala…Cu doctrinele intelege-o cum am scris-o nu o suci.Comunismul a plecat de la Revolutia Franceza nu de la PSF.Ai nostri de poarta tricouri cu Che Guevara pot sa-l poarte pe Balcescu pe piept fara probleme, ca doar a pus Tricolorul pe Primaria Parisului inainte de a sti romanii ca vor avea un tricolor,iar ala numai idei liberale avea in cap,dar toate pariziene si cu lupta de clasa la baza.Tronul Frantei ii poarta urma cutitului iar lupta de clasa se numea revolutie ca inca nu fusese botezata si nici taranii romani nu se visau proletari.China e asa cum am dascris-o chiar daca face afaceri cu capitalistii.Nu e ea prima dar te vei lamuri mai la urma cind o va da in militarism.Poti incepe de acum privind la North Korea care are perfuzii si legate de Moscova dar si de Beijing.Culoarea rosie le da de gol ca si pe altii…

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 7, 2013 la ora 04:23

      Draga VictorL, i-mi pare foarte rau, da nu dispera. Speranta e buna in orice situatie. Si mai lasa-l incolo de blog. Pina una alta apuca-te si tu de popice sau pune si tu niste flori in fata casei. Mai ai o gramada de ani buni, ai grija de tine. Numai bine.

      Răspunde
       
  • VictorL
    Aprilie 6, 2013 la ora 17:54

    @AdrianD.Si acum 100 de ani liberalismul insemna liberalism,doar ca la noi PNL era partid socialist de inspiratie franceza; adica tot aia care a inspirat si comunismul lui Marx si Restul…Nu-i problema ca si azi PNL tot la fel joaca.China e comunista iar in Suedia a fost un soi de socialism capitalist care odata cu criza din 2008 nu se mai poarta nicaieri pentru ca era bazat pe deficit perpetuu.Cam seamana cu schema aia in care toata lumea ajunge la usa FMI cu caciula in mina.La altii nu se mai poarta dar l-au descoperit romanii si binenteles francezii,care totusi mai au ceva reminiscente de pe vremea cind erau imperialisti.Poate ei o vor scoate cumva la cap dar noi nu am avut niciodata un imperiu asa ca suntem victime sigure din start.Sper ca m-am facut inteles cu toate ca nu am raspuns la intrebare…

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Aprilie 6, 2013 la ora 18:07

      Victor, las-o mai incet cu doctrinele politice ca macane.
      Macane rau…
      Numai in mintzile ratacite de catolicissm ori de revolutzia rusa se poate spune o asmenea aberatzie: ca dinn partidul socialist farncez a ieshit comunismul.
      Cat despre liberalismul romanesc, iarashi macane…
      cat despre deficitul suedez despre care vorbeshti, el este o cestie noua, fiindca ishi au shi suedezii neoliberalii lor, care spun prostiile pe care le spun neoliberalii oriunde s-ar afla.
      ca sa glumesc un pic, de pilda, cand Hayek ii cere nevestis-ii ceva, dna hayek shtoe foarte bine ca sotzul ei a vrut sa spuna exact contrariul.
      Shi-acum, pentru ca shtii engleza, un mic bonus despre (neo)liberalism (care nu trebuie confundat cu liberalismul, care o alta mancare de peshte. Una sanatoasa, daca este gatita corect):
      http://www.youtube.com/watch?v=whVf5tuVbus
      Este prezentarea in fuga a unei cartzi care a fost tradusa ssghi in Romana, recent.
      Spor la lecturaa, pamna te trimit baietzii pe camp!
      PS Decat sa te obsoeshti sa imi explici ca PNL-ul e socialist ori ca joaca cu Estul Comunist (-deshi cu Estul s-au jucaat shi ditai conservatori ca alde Kohl, shi le-a placut) ori ca China e comunista (da! e condusa de un partid comunist, dar economia este cat sse poate de capitalista, de crapa capitalishtii jucandu-se cu ea, ca-n secolul XIX, punandu-shi muncitorii la munca 25 de ore pe zi, pe doi dolari, fara asigurari shui alte alea… Exact ca in vrmea lui Dickens…), mai bine citeshte-l pe dl asta de la Cambridge.
      Iar cand ne vedem la o bere, te invit sa imi faci o critica a proaspetei lecturi.

      Răspunde
       
  • LN23
    Aprilie 6, 2013 la ora 17:39

    „Vestile bune” provenite din calculele economistilor puterii,N-AU CUM sa influenteze cursul leului de la „evolutia” lui NORMALA,conforma cu o realitate,care nu e chiar roz!La fel cum zilele trecute constatam ca,aceleasi cifre formidabile erau doar pe hartie,deci fara nicio crestere a puterii de cumparare (ba dimpotriva!),si in acest context ne confruntam cu acelasi paradox româno-românesc!Tot cam astea erau si simptomele economiei grecesti inainte de colaps:pe hartie nicio problema,in realitate un dezastru inegalat!

    Răspunde
     
  • VictorL
    Aprilie 6, 2013 la ora 17:30

    @LaurentiuCat.Sefu’,ce sa zic…Daca scriu balarie te superi.Capitalismul si liberalismul sunt motorul progresului dar noi nu avem noroc decit de socialisti si comunisti,de la un timp.Sa semnalizezi dreapta si sa faci la stinga e accident curat…Poporul nu greseste niciodata pentru ca intotdeauna e bun de plata,asa ca Tot inainte,ca pionierii(sau rusii,la alegere)!…

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Aprilie 6, 2013 la ora 17:42

      „Io voi progresul cu orice pretz… travaliul – care in tzara noastra nu se face deloc”
      In alta ordine de idei, Victor, daca te-ar auzi ce spui despre liberalism celelalt mare fondator de dinastie politica in Romania, dl Basescu, probabil ca s-ar rasuci cu mana pe sticla de whisky, shi te-ar injura de tot ce ai mai drag.
      Acum vorbind serios, liberalismul inseamna un milion de cestii, in functzie de evolutzia doctrinara. Acum vreo 100 de ani, liberalismul insemna stanga.
      In Romania, insemna protectzionism shi mefientza fatza de capitalul strain…
      cat despre capitalism, capitalism e shi ala chinezesc e shi ala suedez. Pe care-l vrei?

      Răspunde
       
    2. laurentiucat
      Aprilie 6, 2013 la ora 21:23

      victoras- esti pe langa… dupa ce cei mari si-au tras partea leului si au in mana fluierul si fanioanele acu ne pun sa jucam fotbal cu ei. numai ca atunci cand esti tu in atac…ei micsoreaza poarta. cand sunt ei in atac poarta ta e cat linia de fund si tu ai chilotii in vine. daca vrei sa pricepi ceva din lumea asta uitat-te la evolutia coreesi de sud in ultimii 40-50 de ani. si politica, si democratie , si evolutie economica si mod de dezvoltare, si educatie …tot ce vrei tu. ia-o catinel si
      incerca sa tii gura inchisa pana termini.
      daca doresti..vezi de kia, samsung,lg, daewoo…cum au crescut, cum au fost ajutate, cat de corecte si de neprotejate au fost. dupa aia compara cu romania si cu politicile din romania.

      Răspunde
       
      1. CuSandu
        Aprilie 7, 2013 la ora 04:05

        Mai, mai. Daca rusii ar fi o amenintare pentru Romania, cum sunt nordicii si chinezii pentru sudici, probabil ca si Romania ajungea departe sau disparea.

        Răspunde
         
    3. CuSandu
      Aprilie 7, 2013 la ora 04:10

      Deci sa ne rugam sa vina rusii, poate asa sa puna si americanii umarul la prosperitate romana.

      Răspunde
       
  • cornel
    Aprilie 6, 2013 la ora 17:25

    Am vazut o declaratie a domnului vicepremier Dragnea la B1TV si nu prea am inteles despre ce e vorba: lipsa de informare, manipulare, rea credinta sau prostirea pe fata a cetatenilor romani, cu televizorul. Dansul zice asa: „Gazele de sist din Romania pot face in asa fel incat pretul la gaze in Romania sa fie foarte mic si asta sa duca la o dezvoltare a industriei din Romania.”
    Sunt cateva argumente care combat 100% logica si explicatia d-lui vicepremier Dragnea, expusa la tv:
    1.- Romania a semnat si trebuie sa respecte calendarul de scumpire/liberalizare a pretului la gazelor naturale, livrate pe piata interna din productie proprie, convenit cu UE;
    2.- astazi pretul de productie al gazele naturale extrase din Romania e mult mai mic decat pretul platit de consumatorul casnic si industrial iar diferenta se regaseste in profitul respectivelor companii (unele foste companii ale statului dar astazi companii private) din care o parte este „exportat”. Rezultatul final pentru Romania in acest context este falimentarea cetatenilor sai si a economiei nationale;
    3.- pana la finalul anului 2013 se va ajunge la un PARADOX – companiile care extrag gaze din subsolul Romaniei, care platesc redevente jignitor de mici statului roman (in final toata lumea/guvernantii se mira de ce bugetul de stat are prea putini bani incasati. Uite d’aia.), vor exporta gaze la un pret mai mic decat pretul gazelor pe care il livreaza si il plateste consumatorului casnic si industrial roman (vezi aici graficul pentru scumpirea/liberalizarea pretului la gaze naturale impusa de UE Romaniei – aici adaug ca aceasta scumpire are ca scop protejarea economiilor dezvoltate din UE si asigurarea/stapanirea de piete de desfacere din tarile slab dezvoltate dar membre UE);
    4.- pana la sfarsitul acestui an aproape toate combinatele chimice din Romania isi vor inchide portile (vezi aici pagubele produse prin neincasarea de taxe si impozite la bugetul de stat si pierderea de un numar mare de locuri de munca si situatia dramatica a unor intregi comunitati din Romania care depind de functionarea acestor combinate) pentru ca pretul la gazele naturale, liberalizat conform conventiei cu UE, le va face neprofitabile si producatoare de pierdere si nu de profit;
    5.- combinatele metalurgice din Romania vor fi in imposibilitatea de a mai functiona din cauza pretului prea mare la gazele naturale. Acest proces este deja in desfasurare si consecintele sunt inca dramatice pentru economia romaneasca si pentru respectivele comunitati.
    Conform celor expuse, despre ce vorbim pana la urma, ca nu prea inteleg? Poate ma ajuta cineva.

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 7, 2013 la ora 04:00

      Se pare ca cunoasteti destul de bine problemele cu gazele. Am doua nedumeriri:
      – nu ar fi normal ca toata productia de gaze interna sa fie folosita intern si numai ce mai lipseste sa fie importat?
      – Care sunt tarile europene care importa gaze romanesti si de ce nu le importa de la nemti, adica de la rusi?

      Răspunde
       
  • laurentiucat
    Aprilie 6, 2013 la ora 11:00 Răspunde
     
  • Luigi
    Aprilie 6, 2013 la ora 10:47

    Cursul va creste peste 5 lei in urmaorii 3 ani. De ce? Pentru ca fundamentele se schimba:
    -bancile comerciale isi reaseaza strategiile in sensul returnarii liniilor de finantare in euro. BCR, ING etc deja au inceput sa dea credite noi doar in lei. In schimb ratele platite constant de cei cu credite in valuta unde se duc daca nu in noi credite?
    -economiile populatiei in valuta au crescut cu vreo 15% in 2012 in conditiile in care economiile in lei au stagnat.
    -nu mai exista un plan cu deadline pt adoptarea euro, prin urmare perceptia ca leul va fi in curand inlocuit oricum de euro devine nerealista pt populatie.
    -eoarece tarile europene nu vor sa urmeze modelul inflationist urmat de SUA, Japonia, UK, se vor afunda si mai mult in recesiunea economica care vor afecta indubitabil Euro si prin ricoseu economiile periferice precum RO si cursul de schimb.
    E doar o opinie estept contraargumente

    Răspunde
     
    1. cornel
      Aprilie 6, 2013 la ora 12:53

      „-bancile comerciale isi reaseaza strategiile in sensul returnarii liniilor de finantare in euro. BCR, ING etc deja au inceput sa dea credite noi doar in lei. In schimb ratele platite constant de cei cu credite in valuta unde se duc daca nu in noi credite?”
      Pai unele banci au luat credite in EURO, ca sa aiba bani pentru creditele acordate, si trebuie returnate. Acolo se vor duce o parte din EURO incasati de unele banci comerciale din Romania.

      Răspunde
       
    2. laurentiucat
      Aprilie 6, 2013 la ora 13:06

      pai daca esti asa convins…cumpara niste optiuni pe euro, daca te imbogatesti…!?
      p.s.
      11% in trei ani… si inflatia, cat va fi inflatia? adica a noastra minus a lor…

      Răspunde
       
  • laurentiucat
    Aprilie 6, 2013 la ora 10:35 Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 7, 2013 la ora 03:50

      Satul Presedintelui, dupa nume nu-l cunosc, dar am cutreierat toate Inaltimile Golan, iar daca spune ca a vea vedere panoramica spre valea Jordanului, inseamna ca era mai deasupra Kineret-ului. O zona mai ferita si linistita. N-am prea vazut oi decit la ferme arabesti/druze. Despre voluntari, nu era nimeni fortat si puteai sa te retragi cind voiai. Cei care erau sub 20 ani si veniti singuri (adica fara parinti), ca sa nu intre pe cheltuiala Ministerului de Absorbtie (pentru noii venitri) si sa aibe timp sa se acomodeze sau doar sa-si petreaca timpul, erau sfatuiti sa-si aleaga un chibut (erau pe diferite specificuri: agricole, imbracaminte, electronica). Tipa asta, cam denatureaza sau este prostuta. In orice caz, ca voluntar (fara cetatenie israeliana) n-a facut armata, si in orice caz nu stai pe gratis. Sub soarele ala in timpul zilei, nici nu e sanatos sa dormi singur noaptea, daca ti se face rau. Ideia de kibutz a fost buna (de prin 2002 incoace am auzit deja ca s-au cam rarit), dar nici vorba de socialism sau comunism. Ca kibutzul nu este o comunitate de tip capitalist, este firesc. Absolut sigur, nimeni nu era tinut cu forta. Vroia sa plece, era ajutat financiar sa se aranjeze in decurs de un an, oriunde in tara. Erau tineri care dupa liceu plecau in kubutzuri. Munceau si puteau sa urmeze si facultatea. Aici intervenea un contract, sa fie ceva in interesul kibutzului, pentru ca dupa absolvire urma sa lucrezi pentru kibutz numarul de ani petrecut la studii. Eu n-am fost kibutznic, dar am avut doua firme de-ale lor care au lucrat pentru mine la drumuri. Plus ca am executat lucrari pentru multe altele. Statul deconta pentru ele (noi nu acceptam plata in natura, glumesc). Relatiile lor externe erau exact ca a unei firme. Totusi ori ca ele lucrau pentru noi sau noi pentru ele, la bani guvernul superviza conturile. Aveau protectie mare, cind voiau ceva se duceau pina la Jerusalim. Dar cind eram musafiri la ei, eram tratati regeste si la egalitate cu oricare altul de acolo. Prostuta asta care a scris chestia asta (care numai articol nu poate fi numit, ci bataie de joc) merita tot dispretul. Mi-aduc aminte ca am trecut si pe la sirieni, ma rog cu aranjamente speciale, si am colaborat cu ei fara probleme. Problemele le aveam pe granita libaneza, de unde ataca Hamasul si Hizbolah. Aici au murit intr-o noapte, ca fraierii. un pluton de peace-keeper canadieni. Pacat de ei, probabil ca se obisnuisera in alte parti sa fie in vacanta. Da, iubesc tot ce este legat de aceasta tara minunata. Ei sunt mari specialisti in irigatii.

      Răspunde
       
  • Gelu
    Aprilie 6, 2013 la ora 09:59

    Domnule Guran , poate cu sau fara legatura cu acest articol .
    Cand s-a produs denominarea leului , firesc , s-a utilizat RON-ul pentru a nu se face confuzie de moneta.
    Totusi , a trecut ceva vreme , in continuare aud inclusiv ministri folosind RON-ul cand discuta despre moneaa noastra nationala .
    Cred ca trebuie inceputa o campanie care sa spuna oamenilor ca leul este moneda noastra , iar simbolizarea internationala este ROL , nu RON.
    Mai si vad preturi afisate in RON si oricat as cauta nu gasesc asa ceva prin buzunare.

    Răspunde
     
    1. ha ha ha
      Aprilie 7, 2013 la ora 09:12

      AU TRECUT 8 ANI DE LA DENOMINARE… afisati preturile corecte la tembelizor, adica 4,43 lei si nu 4,4321…daca de la tembelizor nu pleaca informatia corecta, cum vreti sa-nvete tata floarea si nea gheorghe de la scularie sa se exprime…

      Răspunde
       
  • laurentiucat
    Aprilie 6, 2013 la ora 09:10

    sa fie sanatosi ! banii se fac…

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 5, 2013 la ora 23:53

    Domnule, cat de suparat tre’ sa fie Luci Dumitrescu daca a inceput sa combata pe blogul lui despre „oligarhia politico-bancară”. Cred ca e mai suparat decat ceilalti tovarasi din presa care au bani prin Cipru. Vorba reclamei: „Suntem multi!”.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Aprilie 5, 2013 la ora 21:42 Răspunde
     
  • Adrian D.
    Aprilie 5, 2013 la ora 20:24

    Moise, admitzand ca au fost veshti bune (fiindca, din cate am intzeles, veshtile bune nu se datoreaza unei creshetri reale a PIB-ului, ci schimbarii punctului de referintza. Nu mai comparam PIB-ul cu anul 2005, ci cu 2010. An destul de nashpa, dupa un an shi mai nashpa…), ele oricum nu aveau cum sa influentzeze cursul… fiindca, in ciuda parerilor preconcepute legate de curs ca imagine a economiei unei tzari, cursul nu reflecta nimic altceva decat speculatziile din piatza valutara (shi aia de bonduri de stat).
    Ori, in briefingul dat de curand de dl Isarescu, domnia sa a spus clar ca in lunile trecute BNR a cumparat valuta pentru platzile care le are catre FMI. shi a mai realizat shi un „ce” profirt cu ocazia asta.
    Asta se shi explica foarte bine de ce leul nu s-a dus mai jos de 4,3, in ciuda intrarilor de valuta de la emisiunile de bonduri ale MF (-care bani, misterul s-0a dezlegat de curand, nu s-au dus nicaieri altundeva DECAT la BNR… Ne-a spus-o tot dl Isarescu…), shi de ce la noi s-au cumparat euro cand in toata europa se vindeau iar euroiul a cam scazut, saracu’…
    Veshtile bune nu vor influentza niciodata cursul – decat daca este cu firman de la BNR ca se poate.
    Shi, din cate imi amintesc, la inceputul anului spuneatzi shi dvs. ca BNR nu prea vrea sa se poata.
    Veshtile bune din economie nu influentzeaza decat opinia publica.

    Răspunde
     
  • cornel
    Aprilie 5, 2013 la ora 20:01

    Referitor la stirea cu frauda cu retete facuta de medici si farmacisti, de 2 milioane de EURO, cu retete false – eu cred ca frauda prin acest sistem la nivel de Romania este de cel putin 100 de ori mai mare, in ultimii 5 ani. E numai o parere.

    Răspunde
     
  • cornel
    Aprilie 5, 2013 la ora 19:57

    In legatura cu noua strategie pentru privatizarea CFR MARFA eu cred ca planul actual pentru privatizare va fi un succes (stergerea completa a datoriilor si vanzarea de 51% de actiuni; pretul nu il discut aici). In legatura cu valoarea de piata a CFR MARFA, daca e sa-mi dau cu parerea, eu cred ca CFR MARFA valoreaza si a valorat ca si potential de afacere cat a valorat si BANCA COMERCIALA ROMANA, la privatizare, pentru Romania.
    Acum fiecare sa traga concluzia daca pretul de 180 milioane de EURO pentru 51% din actiuni e o suma corecta sau nu.

    Răspunde
     
  • cornel
    Aprilie 5, 2013 la ora 19:49

    In legatura cu cursul EURO-RON eu cred ca acesta a fost si inca este supraapreciat in raport cu economia romaneasca. Un raport corect ar fi undeva la 4,50-4,55 RON/EURO, astazi, parerea mea.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase