Rompetrol, un investitor strategic pentru România (P)

Publicat la data de de Moise

În ultimii ani, investițiile străine în România au scăzut dramatic, într-un climat economic care nu a reușit să devină atractiv pentru companiile care anunțau în trecut că au în vizor țara noastră. În ciuda crizei, KazMunayGas a reușit să investească prin Rompetrol nu mai puțin de 2 miliarde de dolari, bani care au ajuns și au rămas în România.

Fie că a fost vorba de investițiile masive de la Petromidia sau de extinderea rețelei de benzinării, toate eforturile financiare au avut un singur scop: crearea unei companii solide, moderne și responsabile față de angajații și de clienții săi.

Lucrurile nu se vor opri aici: KazMunayGas, prin Rompetrol, are un plan ambiţios de extindere atât pe piaţa locală, cât şi pe pieţele din jurul Mării Negre, un plan care presupune investiții de peste 750 de milioane de dolari în perioada următoare. În strategia Rompetrol pe termen scurt și mediu intră construcţia a 350 de benzinării noi, dintre care 150 vor fi în România. Va continua modernizarea rafinăriei Petromidia, care va beneficia doar în 2012 de investiții de peste 100 de milioane de dolari.

KazMunayGas este şi va rămâne un partener strategic pe termen lung în România şi în regiunea Mării Negre.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

48 răspunsuri la Rompetrol, un investitor strategic pentru România (P)

  • CuSandu
    Aprilie 7, 2013 la ora 04:44

    Constantin > si totusi…de acolo le am…

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 8, 2013 la ora 01:28

      Va multumesc pentru informatie. Nu am reusit sa gasesc cifrele comunicate de dumneavoastra, dar sunt la indemana cele comunicate de „indexmundi”: http://www.indexmundi.com/facts/romania/agricultural-irrigated-land
      Nici INSSE nu este foarte optimist. De aceea spuneam ca ceea ce stiu eu despre irigatiile in Romania nu este atat de favorabil. Poate ca este gresit ordinul de marime in cazul celor prezentate de dumneavoastra.

      Răspunde
       
      1. CuSandu
        Aprilie 8, 2013 la ora 23:04

        Pe undeva am postat ca probabil nu s-a tinut cont de fierul vechi si alte sisteme lasate in paragina. Nici eu nu cred ca Romania sta chiar asa cu irigatiile.

        Răspunde
         
      2. CuSandu
        Aprilie 9, 2013 la ora 00:11

        Da, site-ul dvs pare mai verosimil, desi nu inteleg deiferentele astea asa de mari de la un an la altul. Sa fie vorba de orezarii, ca se pomeneste si de irigare prin inundare.
        In orice caz, am revazut datele pentru Israele si am realizat ca v-am furnizat rezultatele de irigat raportat la teren arabil. Va datorez scuze pentru dezinformare neintentionata. Acuma revin numai la citeva din tarile mentionate mai devreme: Israel 11.07%, Romania 13.7%, China 6.7%, Bulgaria 0.94%, Canada 0.09%, Kazahstan 1.32%. Deasemenea, Romaniacare pare a fi chiar mai grozava decit Israel (dubios).
        Dupa ce selectati Romania, selectati geografia de unde notati suprafata uscata 229,891 km.p. si rulati in jos la suprafata irigata 31,570 km.p. care trebuie sa va dea 13.73 %. Si acum ma intorc la postarea anterioara cu fierul vechi.
        Imi pare bine ca ati insistat, asa am descoperit eroarea. Acuma insa, comparind cu alte tari, sa zic ca Romania nu prea are nevoie de alte irigatii?

        Răspunde
         
  • laurentiucat
    Aprilie 2, 2013 la ora 21:40

    KazMunayGas dupa parerea mea este un tigru tanar care vrea sa intre in lumea celor mari. asta e bine ptr noi, ptr ca se ascute concurenta. nu are impactul pe care l-a avut aparitia cosmote pe piata telefoniei mobile, dar sper ca in viitor sa constituie o amenintare semnificativa ptr omv si ptr rusia.

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 3, 2013 la ora 02:38

      Rusia a concesionat 6000 kmp kazahstanului, pina in 2050.
      Cu China granitele sunt lamurite , cu toti ceilalti – probleme.
      Mare producator de droguri ilegale cu destinatia UE.

      Răspunde
       
    2. Eugen Parvu
      Aprilie 3, 2013 la ora 12:14

      Exact, important e ca prin Kazmunay avem o alternativa la rusi si acces la unele dintre cele mai mari zacaminte din lume. Ba mai mult, in contextul in care o groaza de rafinarii din intreaga lume se inchid, am putea zice mersi ca Kasmunay inca pastreaza Petromidia si ca investesc in ea desi a inregistrat pierderi inca de la preluare. Ati vazut noua infatisare a Petromidia dupa procesul de modernizare, dupa constructia noii capacitati? Diferenta e majora, daca nu frapanta. Asa ca nu e cazul sa ne plangem ca merge si in tara asta ceva.

      Răspunde
       
  • Moise
    Aprilie 2, 2013 la ora 15:03

    Cred ca Rompetrol are inca o problema cu Dinu Patriciu. Lumea nu stie ca nu mai e acolo. 🙂 Poate ar trebui sa faca un advertorial in care sa spuna atat.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 2, 2013 la ora 15:44

      Ei, lumea stie, dar inca mai admira faptul ca a pus umarul la edificarea companiei.

      Răspunde
       
      1. Valeriu
        Aprilie 2, 2013 la ora 16:14

        Personal, nu l-am apreciat niciodata pe Patriciu, cred ca e unul din mafiotii de frunte ai tarii, insa ii dau meritul de a fi facut din Rompetrol unul dintre cele mai ok branduri autohtone. Chiar m-am bucurat cand kazahii au luat compania, pt ca rompetrol a iesit din tesatura de afaceri facute dupa bunul plac de Patriciu. Iar ce fac acum, ca repara raul facut de patronul dinainte, mi se pare de laudat. Sunt naiv, oare?

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Aprilie 2, 2013 la ora 17:56

          Nu sunteti naiv, cele spuse de dumneavostra sunt reale. Numele companiei este in continuare implicat intr-un proces si pana la finalizarea sa nu pot fi evaluate cu exactitate concsecintele acestuia. Alaturi de domnul Patriciu la consolidarea companiei a contribuit si statul roman prin preluarea pachetului de actiuni la Rompetrol Rafinare dupa ce KazMunaiGaz a convertit in actiuni 20,6 milioane de obligatiuni nerascumparate, spre exemplu. Eu ma gandesc ca, indiferent care va fi verdictul justitiei, satatul nostru nu va trebui sa rascumpere actiuni la societatile grupului. Cum spuneam, sunt in continuare incantat de viralul „Simfonia injectoarelor”, care ma amuza in aceeasi masura de fiecare data cand il privesc. Desigur, Grupul Rompetrol este mare, iar maretia sa va putea fi observata si mai bine odata cu manifestarea interesului pentru exploatarea gazelor de sist pentru care si-a arat de curand acordul seful guvernului roman.

          Răspunde
           
          1. Marcel Andrei
            Aprilie 3, 2013 la ora 12:05

            Cred ca ati gresit adrisantul… Din cate stiu eu, Rompetrol n-a fost niciodata interesat pentru exploatarea gazelor de sist. Am cautat pe net un pic, iar Rompetrol nu detine tehnologie pentru asa ceva, nici n-am gasit ca ar vrea sa investeasca. Oricum, in Romania n exista nici macar o licenta pentru explorarea sau exploatarea gazelor de sist, asa asa, intre noi

             
          2. Constantin
            Aprilie 3, 2013 la ora 12:27

            N-am gresit, stiu ca este asa precum spuneti. De aceea nici nu am scris ca si-a manifestat interesul, ci m-am referit la un timp viitor incert. Asta inseamna ca domeniul este intr-atat de atractiv, incat, dupa opinia mea, nu va fi ignorat de Rompetrol in contextul in care in tara noastra exista deschidere pentru exploatarea gazelor de sist. Ca sa ma fac mai bine inteles, eu sunt o fire asa, mai traditionalista si nu am o parere prea buna despre sisturile astea, inca de pe vremea cand Ceausescu ardea bolovani la Anina. Eu cred ca ar fi o oportunitate, asa cum este si pentru Petrom. Iar cand incep sa apara reclame ale firmelor care activeaza pe o piata de tip oligopol, incepi sa-ti pui intrebari si sa-ti faci idei. Slabiciune omeneasca, ce sa-i faci! Asadar, va rog sa primiti scuzele mele, domnule Marcel Andrei, daca v-am inoportunat cu suspiciunile mele fantaxistice.

             
  • Constantin
    Aprilie 2, 2013 la ora 13:19

    Adversarii Presedintelui Basescu (de ce-or fi adversari, sincer nu stiu) sunt alaturi de Dinu Patriciu cre a pierdut procesul de 50 de bani pentru ca nu i-au iesit la numaratoare pixelii albastri. Ma rog, cred ca mai degraba domnul Patriciu ar avea nevoie de sustinerea fanilor pentru ca trece printr-un dificil proces de deivort. Stiu, unii privesc divortul ca pe o eliberare, prin urmare apare de neinteles de ce ar fi nevoie de cineva care sa-l sustina, in afara de amanta/viitoare sotie, ori prietenii foarte apropiati?! In cazul divortului domniei sale lucrurile sunt mai complicate. In urma divortului ar putea pierde o parte insemnata din averea care si asa s-a subtiat simtitor. Chiar daca unii spun ca divortul este de forma, pentru a instraina sotiei averea; inorice caz, procurorii DiicoT au solicitat deja actele de partaj. La subtiere a contribuit si kix-ul cu magazinele „mic.ro” pe care nu a reusit sa le vanda la Carrefour cum isi propusese, francezii preferand, dupa ce au simtit miros de teapa, reteaua Angst. Dupa un prim verdict, da achitare, in vara anului trecut, „Dosarul Rompetrol” are potentialul de a oferi unele surprize in viitor.

    Răspunde
     
    1. Cucu
      Aprilie 3, 2013 la ora 01:27

      Nici eu nu stiu de ce or fi adversari, pentru ca ambii sunt infractori, unul mai mare ca altul.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Aprilie 3, 2013 la ora 16:19

        Adversarii Presedintelui Basescu care il sprijina pe Dinu Patriciu ar putea fi mai mult de doi. Nu stiu sigur, dar cred ca sunt vreo doi care scriu pe bloghul domnului Moise. Daca dumneavoastra ziceti ca sunt numai acestia doi, iar ei sunt si infractori pe deasupra, este opinia dumneavoastra, eu n-am de unde sa stiu.

        Răspunde
         
  • prof_
    Aprilie 2, 2013 la ora 10:37

    ce mai zice profesorul? eu sti ce ma m gandit: domnule sa il arestam pe dl. Patriciu pt ca a fugit cu bani….asta o fi avanda bani la banca cipriota…o mai pierde si el din avere; ce naiba ca si asa are prea multa……oricum nu conteaza…peste un an sau doi asa ceva se va intampla in multe tari din europa,acum in aceasta logica stau si ma intreb daca seva intampla si in olanda 😀

    Răspunde
     
    1. LN23
      Aprilie 3, 2013 la ora 12:27

      Fiti indulgent cu noi,dle,daca ne impartasiti gandurile dvs ca „prof”,aveti amabilitatea sa nu mai faceti atatea(!!!) greseli de ortografie…e deprimant!sau schimbati-va numele,multumesc.

      Răspunde
       
  • CuSandu
    Aprilie 2, 2013 la ora 02:11

    Moise > Chestia asta noua de pe blog, imi place. Daca ai putea face si o distinctie intre cine-i pro si cine-i contra, s-ar vedea cine le zice bine (are mai multi pro) si cine le zice rau (are mai multi ne-pro). Poate asa ne mai gindim si noi inainte de a scrie.

    Răspunde
     
  • CuSandu
    Aprilie 2, 2013 la ora 01:27

    Dan Onofrei > Cu Kazahstanul asta, m-am apucat de statistici, si ce crezi ca am descoperit: Romania e pe locul doi la terenuri irigate. Ia uite: China 45%, Romania33.5%, Kazahstan 15.7%, America 13%, Austria 8.4%, Germania 4.1%, Rusia 3.5%, Bulgaria 3.1%, Ungaria 3%, Canada 2%.
    Am luat si eu tarile cu care vroiam sa ma compar.

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 2, 2013 la ora 03:18

      Na, Romania este pe locul 3, Israel e pe locul1 cu 70.1%.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Aprilie 8, 2013 la ora 10:07

        Probabil ca Romania este pe locul trei in lume la spart seminte de floarea soarelui. Nu sunt sigur, pentru ca nu am posibilitatea sa verific datele. In orice caz, probabilitatea ca patria noastra sa fie plasata pe un loc fruntas intr-un clasament pe aceasta tema este infinit mai mare decat sa fie pe locul trei mondial in privinta terenurilor agricole irigate. Probabil clasamentul este invers, se refera la locul trei din lume in ceea ce priveste procentul reprezentand teren neirigat din totalul suprafetei de teren agricol disponibil. Verificarea datelor este intotdeauna utila, pentru a fi evitate situatiile ridicole.

        Răspunde
         
    2. Constantin
      Aprilie 2, 2013 la ora 12:47

      Fiti, va rog, amabil si spuneti-mi care este sursa datelor si la ce se refera cu precizie, pentru ca cifrele pe care le cunosc eu cu privire la irigarea terenurilor agricole din Romania nu sunt nici pe departe atat de favorabile. Interesul meu este cu precadere cel de a ma informa si v-as fi recunoscator daca mi-ati oferi amanunte cu privire la subiect. Va multumesc.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Aprilie 5, 2013 la ora 17:35

        Deci, sursa datelor este…

        Răspunde
         
        1. CuSandu
          Aprilie 5, 2013 la ora 23:55 Răspunde
           
          1. Constantin
            Aprilie 6, 2013 la ora 16:13

            Este foarte posibil sa fie vina mea, dar nu am gasit pe site-ul lor informatii din domeniul agriculturii.

             
          2. Adrian D.
            Aprilie 6, 2013 la ora 17:36

            https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/fields/2146.html#ro ,
            cu respect, de la un tzutzer empatic care v-a citit gandurile, Constantin.
            ashijederea, complimente din partea dnelor/drilor vanessa & melissa + invatzamantul romanesc, care va ashteapta sa-l salvatzi.
            succes la cautari + export de ciorapei cu ciucurei!

             
    3. laurentiucat
      Aprilie 2, 2013 la ora 21:33

      nu mai e de actualitate. romania avea in 89 vreo 3 mil de terenuri cu posibilitati de irigare.acum sunt cateva sute de mii de ha.

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Aprilie 1, 2013 la ora 23:22

    @Constantin -stimate domnule Constantin -sa ma fereasca Dumnezeu -nu sint samsar de masini Doamne fereste cautam sa raminem ce am invatat ,tehnica .
    DAr ca sa revin eu bat cu drumurile Anuale iN Ro cca 5000km caci acolo ma deplasez iar rudele la care care si casa care o am acum la tara de ceva ani sint tocmai in rasarit stiti unde e GAlatiul mai dai cu prsatia si ajungi la Rusi.Sincer nu am avut probleme incepind as zice cu anii 1995 .Este adevarat nu aveti bentzina de aici dar sa stiti ca si in Austria nu este benzina de power ca in Germania(o sint imediat ce bag prtimul tank dupa PAssau):DAr nu a fost o gluma un nepot din Galati mi- a dat tipul pune ma DAne benzina EFix 95 (super la noi)si nu am avut probleme si intradevar imi aduc aminte sint benzinarii cu marca Rompetrol.
    Cit priveste bugetul meu nu e limitat dar nu sint vreun bogat (sintem clasa mijlocie as zice de mijloc ),datorita muncii ca si la dvs a trebuit sa avem mereu 3 masini(din pacate caci le urim) in familie (La 3 persoane care pleaca in directii diferite) Si va spun sincer dar sincer de tot daca nu aveam norocul ca prin studioul si experienta de la CFR si cu motoare si alte masinarii sa nu pricep oleaca sa imi repar contionuu maisnile nu rezistam sau trebukia sa rupem mult vde la altele:E drtept in ani am investit puternic in scule si aparatura de diagnoza si am si citit in cartile tehnice dar altfel nu ma descurcam cu masinile sau mincam mai putina carne si nu mai beam un sprit ci apa chiaora:IAr la fete le taiam complet de pe lista :Deci e bine sa va invatati sa va faceti singur totul la masina nu e greu de loc :Eu am avut ani cind am reparat o sa rideti masinile la marginea cimnpului de la gradini:Si citeoadata mai batea si vintul cu ploaie sau lapovitza(stiti poeziaq aceea la romani sincurte batevintul):Dar va dau un sfat sincet la toti -cautati si-o treceti-va motoare pe consum LPG-e si economicos si mai ecologic ca emisi:Aici e scumpa o dotaree -de la 3000 euro in sus iar daca o fac acolo nu e omologat aici,o alta nedreptate :DAr e bien sa treceti masina pe gaz,iesiti ieftin bine.NU va incurcati cu masini electzro sint oi mare minciuna doar o punte de asteptare in venirea cindva a motorului celula ardere.Si eviotati cit de mult masina folositi vara mai a.lse ca averti clima stabila bicicleta da aici recunos electrobicicleta sint minunate si la drum mai greu

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 2, 2013 la ora 12:58

      M-ati inteles gresit, domnule Onofrei. Nu ma gandeam ca sunteti samsar, ci ca sunt numerosi cetateni din Est care cumpara masini SH din Germania, presupunand ca sunt mai bine intretinute decat cele din Franta, spre exemplu. Apoi, despre diferenta de calitate intre CO95 OMV si CO95 Rompetrol imi vorbeste motorul masinii mele, nu o spun eu, pentru ca n-am cum sa simt diferenta benzinei dupa gust, ori miros. (Poate unii reusesc – au simturile mai dezvoltate). Durata de exploatare a unui motor alimentat cu GPL este mai mica decat a celor cu benzina ori diesel. (Imi sunt cunoscute teoriile comerciantilor de instalatii GPL, taximetristii care utilizeaza GPL pentru ca este mai ieftin, in cele mai multe cazuri ii contrazic). Exista si varianta biofuel pana la automobilul electric, slab reprezentat in Romania. (Este demonstrat faptul ca pentru biofuel pata de carbon este apropiata de cea a combustibililor fosili. Nici cu electrica lucrurile nu sunt prea vesele din aceasta perspectiva.) Prin urmare, motorul cu H2 este probabil cel mai putin poluant, dar inaccesibil in prezent.

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Aprilie 1, 2013 la ora 22:54

    @Sandu Canadianu_Stimate SAndule -tocmai tu un baiat asa inteligent si si specialsit in ale energiilor ,recomanzi tocmai in asa vremi sisteme inchise:????!!!Si tu Rufus???!! Tu esti baiat bun si bine intentionat dar parca de multe ori in discutii prea cramponat in ideologii si menatlitati de ani 70.Problema lor Sandule nu este sa se inchisteze cum a facut Ceausescu ci daca se deschid sa o faca in folosul tarii al poporului majoritar:DArc aici este marele lor necaz ,avind un caracter mostenit din gene de la romani sint cam aiuriti ca si italienii si nu prea corecti intre ei si uni putini au dat dupa 89 poporul la o parte pe cind ei s.au imbogatit peste masura(da nu peste masura ci peste masura masura -adica copilul tatii de la Audi A$ sau A6 in sus chiar daca abia e studentas pin vest pe banii tatii–carec tatat ca dupoa 89 nerau toti saraci sde zicea??):Ceva ca si in Brazilia :DAr poate cindva vor avea sansa sa capete o clasa politica mai stabila si cu ceva mai mult fair play dar asta este ca peste tot un vis greu tare de realizat(si absolut nedorit de cercurile finaciare ) mai ales tari care ca si ei sint manipulate masiv de grupuri puternice din strainatate.DAr si sa traiasca in sistem inchis cum a vrut sa ii tina CEausecsu hai sa fim seriosin in ce hal aratau in anii 80 mai ales spre final in izolarea lor :DE fapt de aceea sint si acum asa cum sint in halul asta de descompunere morala .La fel de adevarat esgte ca e de preferat sa isi consume cit de mult din ceac ce produc singuri mai ales in domeniul alimentar dar si aici sint pierduti ca nu mai au chef sa faca gricultura ve munca la tara zic multi din eio :Asa se face ca vin acum strainii dupa ce au demolat cam tot ce ewra inmdiustrie antionala si le cum,apar terenurile cu miile de hectare :Asa mari löatifundiarei starini au sa kle vinda produsele afcute pe apmintul lor 100% ecologic iar lor o sa löe aduca cartofi importati din Polonia si…..iar copii lor se vor indopa cu chipsii de la MAc macii lumii si cu cola cu tonele (ca sa fie pacienti siguri lka diabet cu 30 ani )iar apa lor minerala se va vinde in Occident pe bani grei

    Răspunde
     
    1. CuSandu
      Aprilie 2, 2013 la ora 01:09

      Draga Danut,
      dela cap
      Poate ca „inchis” sugereaza ceea ce intelegi tu ca spun, dar de fapt spune ce vrei tu sa auzi. Mai clar: tot ce intra in tara sa ramiie aici, sa iasa numai ce vrea tara. Concret: vii tu din Germania si investesti, de la inceput trebuie sa stii ca nu scoti nimic de aici, profitul (mai putin ce negociem de la inceput, pentru tine niste procente sau suma fixa) se reinvesteste in aceiasi afacere sau cauti alta. In schimb iti garantez niste taxe mici invers-proportionale cu suma investita, ba chiar si niste preturi preferentiale si fixe pe o anumita perioada (proiect sau anuale) la materiile prime necesare. Ce iti cer e sa respecti clasele mele de salarizare. Cind te hotarasti sa te retragi, analizam care a fost contributia investitiei tale pe global si decidem de comun acord cu ce pleci in buzunar. Nu import nimic pentru ati sustine afacerea, dar export tot surplusul (ce nu pot folosi in tara), dar atentie ce produci si nu-mi foloseste mie va cintari la plecarea ta definitiva. Nu am mers prea tare cu detaliile pentru ca banuiam ca suna cam revolutionar. Dar nici sa-i lasi pe investitori sa joace tontoroiu, dar si sa-i ajuti efectiv sa faca ceva pentru tara. Cred ca este destul fair play in chestia asta.

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Aprilie 1, 2013 la ora 22:32

    @Constantin -stimate dle Constantin in primul rind felicitari pentru multele comentarii curajoase subiective ale dvs.din ultimul timp:Sintetzi dvs.un avocat al dreptatii un fel de Robin Hood
    ramineti bataios ,e bine asa ,dar zic ca avind gene romanesti sa fiti si tolerant ,
    am mai discutat noi si acum vo juma de an daca o sa ii doriti pe toti in puscarie(politicieni dar nu numai ) S-ar putea sa depopulati si mai tare intreaga Europa!!!ca sintem mai toti stricati(macar noi capitalistii astia rai din vest chiar tare rau)
    Nu e buna incrincenarea dvs.trebuie sa fiti uniti si cumva veti inainta .
    DAr sa revenim la pozitiva stire cu KAzachstanul:Sint cu siguranta un partener serios si cred ca asa cum spune si Sandu CAnadianu relatiile cu partea cazacilor sint pozitive si din vremile dinainte de 89:Spuneti ca tancati benzina la OMV??!!SA stiti ca noi aici in Germani am ajuns asa de calici (eram mereu da acu cu saraceala ne-am facut si mai rau zgirciti) Cautam si tankam unde e mai ieftin caci va spun sincer e o treaba recunoscuta de cei care lucrind in bransa ne-au vindut pontul:Benzina e preluata de cisternele pe roti care desrvesc benjzinariile din depozite centrale si impartite pestze tot si la ARAL ;SHELL sau AGIP sau alte zeci de marci inclusiv asa numitele statii libere.Deci nu e nici o diferenta la calitate caci este o norma standard care se respecta:Nimeni nu o sa va strice motorul cu benzina !!!nu isi pot permite asa ceva!”!!°!°
    Personal dupa 89 in mai anual calatorii din Ro o dat pe an circul ceva Km ca bat tara de la vest-est retour si daca la inceput citeva gainarii de benzinarii tiganesti mai puneau fara intentie si apa in benzina in uiltimii ani nu se mai pune problema dar intimpülator un nepot din GAlatio mi- adat tipul sa bag mereu numai EFIX si asa fac de ani si nu am avut nicicind probleme:DAr recunosc cum ajung pe teritoriu german se simte la puterea motorului total alta viata dar e o treaba de amanunt:Deci se poate trai cu EFIX asta fara sa le facem reclama la Rompetrol:DAr rafinaria din NMAvodari pe care am vazut-o des ca imi fac plajele la fosta tabara de copii la NAvodari a fost construita pe timpul lui CEausescu Dumnezeu sa il ierte ,e clar ca are capacitati invechite dar daca vin saeriosii cazaci veti avea mari avantaje caci ii vad ca investori bogati:Ei sint cu Germania in cele mai cordiale legaturi economice si sint datorita imensitatii d e bogatii naturale intre timp o tara f.bogata.Cu siguranta sint si sociali in ce priveste forta de munca eu sint convins ca vor fi unii din investorii dintre cei mai seriosi pe durata ai Romaniei sa zicem la fel ca Renault la DAcia:Ce bine ar fi daca guvernul RO ar gasi prin KAzachstan si un partener competent si pentru uzine ca OLtchimul.DAr ma gindesc ca se poate gasi pentru Oltchim un partener serios si precum China:DEci cum se vede daca Romania face cu intelöigentza pasi pe picioarele ei si inspre Asia cu parteneri bogati si seriosi nu se poate ca rezultaterle sa nu vina cu timpul:IN orice caz cred ca e cazul sa felicitam Rompetrolul jos palaria:Si sa nu va suparati desi a dus Romania la foame sa pastram un moment de reculegere pentru Ceausescu ca datorita lui s-a facut canalul la Dunare MArea NEAgra care se incepe la Petromidia:SA fim obiectivi desi toti in anii 80 am avut de suferit cu lipsurile blestemate acea rafinarie nsi acel canal sint o mana cereasca pentru viitorul Romaniei in domeniul logisticii carburantilor

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 1, 2013 la ora 22:44

      Domnule Onofrei, raman cu incrancenare un admirator al „viralului” cu „Simfonia injectoarelor”. Alimnetez la OMV pentru ca am prea putini bani ca sa-mi repar des masina. Dumneavoastra puteti alimenta unde este mai ieftin pentru ca probabil aveti un buget de reparatii mai mare, ori, atunci cand se uzeaza puteti vinde autovehiculul in regim SH in Europa de Est. Altfel, fiind o reclama Rompetrol, nu vreau sa reamintesc tocmai aici despre implicarea lui Dinu Patriciu in privatizarea si listarea ulterioara la Bursa a companiei etc.

      Răspunde
       
  • CuSandu
    Aprilie 1, 2013 la ora 20:03

    Moise > Inteleg ca Rompetrol nu a avut nevoie sa i se stearga datorii cum a fost cazul la Petrom. Deci e un lucru care cred ca e in avantajul lor, chiar daca ar parea ca au fost dezavantajati. Inteleg ca sunt doua firme cu preturi diferite la pompa. Chiar daca eventuala diferenta poate sa conteze pentru buzunarul soferului, din perspectiva unui termen lung (deci cu o variabilitate destul de redusa)as dori sa fac o paralela intre doua proiecte, unul care n-a reusit, dar poate va fi reluat, si altul care se pare ca e in perspectiva sa fie realizat. De pe vremea cind eram in Israel, erau discutii – as zice chiar aranjamente destul de avansate – privind o conducta de petrol din Saudia la Mediterana cu preluare din Jugoslavya spre Europa. Din intrega lista de avantaje al acestui proiect, m-a interesat faptul ca Israelul era parte. Aceasta implicind si o garantare a pacii mult dorite. Faptul ca America nu a fost acceptata in combinatie, a determinat-o sa „aduca democratie” in Jugoslavya. Si prin asta si-a atras dezaprobarea tuturor care sperau intr-o reusita. Trista amintire. Acuma se vehiculeaza o conducta de gaz din Kazahstan spre Europa. Iarasi se pare ca America nu are cum sa fie parte, dar probabil ca prin Rompetrol, Romania va avea sansa sa capete vre-un contact. Cind lucram la Geomin, Rompetrol era geamana noastra si am avut multe in comun. Pretul care revine unei tari pentru produsul respectiv, este mai mic daca conducta trece pe teritoriul acelei tari, se calculeaza. Am mari dubii ca aceasta conducta va trece pe sub Bosfor (chiar daca e mai scurt pe-acolo). Deci in ce ne priveste, Moldova – Romania – Ungaria. Deci, ca si in Israel, romania ar putea beneficia si de o intelegere pe termen nesperat de lung si totodata garantat de toti participantii. Dece spun asta, pentru ca este vorba de o politica ce trebuie inceputa inainte de inceperea discutarii proiectului. Si caldura in casa si pace, adica doi iepuri dintr-un foc. Oare politicienii care vor fi alesi, vor avea ceva de spus?

    Răspunde
     
  • alina i
    Aprilie 1, 2013 la ora 16:36

    cyphres: m-am apucat sa caut, de curiozitate, cat de rau o duc financiar, legat de ce zici cu pierderile, si din ce vad Rafinarea e pe pierderi maricele (ceea ce nu pare neaparat absurd, cat timp inteleg ca au investit cateva sute de mil usd in cresterea capacitatii, modernizare etc)Altfel, am gasit asa http://wire.seenews.com/news/rompetrol-well-services-prelim-net-profit-rises-35-in-2012-table-338086
    Ce nu pricep insa mai deloc e cum Mol si Lukoil sunt pe pierderi atat de mari, cat timp nu mi-a trecut pe la urechi sa fi facut vreo investitie de anvergura lately

    Răspunde
     
  • Cyphres
    Aprilie 1, 2013 la ora 13:45

    De acord Moise ca investitiile sunt bune si necesare . Si sunt bucuros ca baietii astia de prin stepe investesc in noi . TOTUSI , cand o sa vorbim si de lipsa profitului Rompetrol in Romania , preturi de transfer si alte magarii pe care tot baietii astia le fac ?

    Răspunde
     
    1. Marcel Andrei
      Aprilie 3, 2013 la ora 12:07

      Rafinariile romanesti functioneaza dupa regulile UE si in ultimii ani piata europeana a fost pe de o parte invadata de importuri si pe de alta parte a fost o perioada cu marje reduse si supracapacitate.Francezii nu au reusit sa vanda Petroplusul cu un leu, deci despre ce vorbim?

      http://www.zf.ro/business-international/criza-in-industria-de-rafinare-ia-amploare-petroplus-cel-mai-mare-rafinor-independent-inchide-trei-unitati-dupa-ce-bancile-i-au-inghetat-creditele-9124473

      Răspunde
       
  • Constantin
    Aprilie 1, 2013 la ora 12:06

    „…strategia Rompetrol o sa aduca numai beneficii noi”_Dar, cine se poate indoi de acest lucru?! Eu, unul, am fost cucerit de ineditul filmuletului viral cu „Simfonia injectoarelor”, un beneficiu nou indiscutabil adus pe piata de publicitate din tara noastra. Benzina pun in rezervor de la OMV.

    Răspunde
     
    1. Pascu
      Aprilie 1, 2013 la ora 17:38

      @constantin Din cate stiu, cand OMV a preluat Petromul, statul le-a sters toate datoriile. Rompetrol e singura privatizare care n-a beneficiat de niciun ajutor de la stat. Ba mai mult, OMV a facut disponibilizari masive in momentul preluarii deci n-am niciun de veneratie pt OMV. Si nu-mi bag benzina lor in rezevor.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Aprilie 4, 2013 la ora 16:20

        Domnule Pascu, cum as putea venera un furnizor de benzina?! Am incercat o lunga perioada carburantii de la Lukoil. O alta perioada de la Rompetrol (atat unitatile proprii, cat si francizele, unde cred ca in loc de benzina este petrosin- in statia din Colentina, cel putin, are si un miros ciudat), am incercat MOL si Petrom. Am ajuns la concluzia ca cei care ofera cea mai buna benzina, avand aceeasi calitate in toata tara, cu o arie de acoperire satisfacatoare, sunt cei de la OMV. Si imi place si cafeaua lor. V-am raspuns pur si simplu, fara vreo intentie de contrareclama. Folosesc prilejul pentru a lauda inca o data ideea cu „Simfonia injectoarelor”.

        Răspunde
         
  • Constantin
    Aprilie 1, 2013 la ora 12:01

    „…translatind in romania”_Translatarea in Romania este fortata si fara fundament. Romania nu se va afla in veci in situatia Ciprului, dupa cum in repetate randuri si de catre diferite persoane (inclusiv de mine) a fost explicat. In alta ordine de idei, masura nu inseamana confiscarea ci transformarea in actiuni, ce-i drept, la o banca ce nu se simte prea bine, la o rata care nu a fost discutata cu deponentul, deponent care nici nu fost intrebat daca este de acord, ceea ce confera caracter retroactiv masurilor respective. Si, dupa cum spun criticii, de atentat asupra dreptului de proprietate. Despre justificare am scris muuult si bine (cu argumentele necesare), prin urmare, nu are sens sa revin. Pentru cei care vor spune ca nu au fost avertizati atunci cand si-au mutat banii din Cipru intr-un alt paradis fiscal, Luxemburg, sa zicem, informarea asupra riscului este deja facuta, prin urmare, nu are rost sa se mai oboseasca atunci vorbind despre incalcarea regulilor democratice si a dreptului la proprietatea privata. Sa fie atenti si la Malta, zic eu.

    Răspunde
     
    1. Adrian D.
      Aprilie 2, 2013 la ora 01:44

      Constantin, „Romania nu se va afla in veci in situatia Ciprului, […]” – ei, nu ash spune „in veci”. Cred ca o minima prudentza se impune: eu ash spune : „pentru moment”. Nu shtim ce directzie vor avea „reformele” aduse statului roman. la urma urmei, tzari ca irlanda sau islanda au ajuns in situatzia … Ciprului dupa un aplicarea unui set de reforme destul de asemanatoare cu cele aplicate in Romania.
      never say never
      „In alta ordine de idei, masura nu inseamana confiscarea ci transformarea in actiuni, […]” – in mod ciudat, dvs suntetzi printre putzinele persoane care vorbesc despre convertire in acztiuni a 40$ din depunerile de peste 100k. Chiar shi de ar fi asha (deshi ma indoiesc), a primi actziuni la o banca pe care ai sa o bagi in faliment… e cam hilar. Oricum o dai, oricum o iei, oricat edulcorant ai pune, tot confiscare se cheama ca e.
      „la o rata care nu a fost discutata cu deponentul, deponent care nici nu fost intrebat daca este de acord, ceea ce confera caracter retroactiv masurilor respective.” – caracterul retroactiv inseamna un pic cam altceva decat ce atzi descris dvs. Inseamna ca se aplica incepand de ieri, nu de maine. iar un principiu de drept spune ca legea nu are voie sa aiba car5acter retroactiv. Legiferam pentru MAINE, nu pentru IERI.
      Despre interventzia intr-un contract fara consultarea partzilor implicate, contract incheiat cu respecatrea legii, se cam cheama abuz sau – daca se obtzin foloase materiale – furt. Shi cam asta este prelevarea necomsitzitaa de capital. Un termen elegant pentru furt.
      ” Si, dupa cum spun criticii, de atentat asupra dreptului de proprietate.” – pai cam asta shi e.
      ” Despre justificare am scris muuult si bine (cu argumentele necesare), prin urmare, nu are sens sa revin.” – cred ca vis e pare. Despre justificaare atzi scris doar – in nenumarate randuri – ca era un set de masuri juste, dar nu8 atzi spus shi de ce. Apoi venitzi sa facetzi referire la o argumentatzie care nu exissta, caa shi cum argumentatzia ar fi fost data.
      Procedeul e tiopic pentru propaganda, ca venise vorba.
      ” Pentru cei care vor spune ca nu au fost avertizati atunci cand si-au mutat banii din Cipru intr-un alt paradis fiscal, Luxemburg, sa zicem, informarea asupra riscului este deja facuta, prin urmare, nu are rost sa se mai oboseasca atunci vorbind despre incalcarea regulilor democratice si a dreptului la proprietatea privata.” – arguemnetazia e ciudata, shi e demna de logica CE (serios, ar trebui sa va ganditzi sa lucratzi acolo. atata talent risipit…)
      Deci, daca maine statul singalez anuntza ca va da o lege de la 1 ianuarie 2014 care aboleshte habeas corpus, se cheama ca e o lege democratica, fiindca oaamenii au fost aavertizatzi. Really?
      Argumentuil este demn de Hitler, shi aminteshte de el.
      ” Sa fie atenti si la Malta, zic eu.” – zicetzi bine, nu zic nu. Problema e ca peu nu cred ca Luxemburgul shi malta vor fi blagoslovite cu legi speciale de tip cipriot. din doua motive – 1. baancile lor nu au probleme 2. fiindca bancile lor fac spalaare pentru cetatzenii shi firmele din UE, nu penbtru cei din Federatzia Rusa.
      Asha ca ma indoiesc ca vor jumuli gaina lor cu oua de aur.
      De altfel, interesant e (shi nu ma mir ca atzi facut mereu abstractzie de acest lucru) ca UE nu a incercat sa traateze paradisurile fiscale IN ACELASHI timp. Pur shi simplu shi-a pus mana peste bancile din Cipru.
      Dupa cum vazuratzi, deja o filiala din Romania este vanduta. Ramane de vazut cui.
      Shi ramane de vazut cui vor fi vandute shi alte filiale.
      revenind la subiect: acatziunea din cirpu a avut ca pretext salvarea bancilor., rezultatul este spolierea deponentzilor, cinstitzi au ba, falimentarea unei banci shi vinderea ei, indatorarea statului cipriot, noi afaceri murdare legate de scoaterea banilor din cipru prin filialele din Londra shi Moscova… shi probabil o fugga de caapital. Intre timp, bancile din malta shi Lux nu sunt afe3ctate, iar daca totushi vor fi, deponentzii „murdari” shi shmecheri, au tot timpul din lume sa ishi transfere conturile cu un simplu click in ilele Cayman. care, datorita minunilor tehnicii shi ale globalizarii, sunt la fel de aproape de romania/frantza/ germania ca shi ciprul. Sau, daca vrem sa ramanem in europa shi sa ne doara la basca de UE, putem alege Monaco sau Andorra. Ori San Marino. Ori Lichtenstein. La o azvarlitura de batz.
      Unii ii vor spune masura justa, altzii ii vor spune optimizarea zonei euro, altzii ii vor spune lupa cu evaziunea fiscala shi coruptzia.
      Eu cred ca indiferent de cum le calificam, faptele vorbesc de la sine.

      Răspunde
       
    2. CuSandu
      Aprilie 2, 2013 la ora 02:04

      Adrian are dreptate, si nici macar nu stia ca si eu am cite ceva in Cipru, deci nu poate fi acuzat retroactiv ca-mi tine parte.

      Răspunde
       
      1. Adrian D.
        Aprilie 2, 2013 la ora 02:10

        … shi v-au oferit actziuni, SancduCU???
        🙂

        Răspunde
         
        1. CuSandu
          Aprilie 2, 2013 la ora 02:14

          Ei si tu! Daca duc acolo, aici cu ce ramin?

          Răspunde
           
  • Cristian
    Aprilie 1, 2013 la ora 11:55

    Mie mi se pare ca strategia Rompetrol o sa aduca numai beneficii noi. Si asa pana acum au pompat grav in statul roman.

    Răspunde
     
  • parlog cezar
    Aprilie 1, 2013 la ora 11:41

    scuze, moise, desi far’ de legatura cu articolul de mai sus, da mi te rog voie sa zic 2 vorbe;
    1.privind la cele intimplate in cipru,chiar de multzi poate n au de plins pe umarul celor ce vor pierde oarece bani, si ma refer la cei cu peste 100.000 e in banci. translatind in romania: oare ar fi normal ca eu, avind in banca jumate din apartamentul vindut al alor mei (dupa ce ei s au dus) si garsoniera vinduta a sotiei suma ce trece de 100.000 e, stind cu chirie si urmarind piatza in vederea unei achizitzii, sa pierd 80%?
    2.desi pot deranja: moise, de ce zilnic trebuie prezent si acordata atit de mare atentzie, cursului valutar? oare prea micile sume, poate cu doar max 4 cifre pe care putzini le au in banci, iar mai multzi le achita lunar bancilor (poate chiar doar cu 3 cifre), sint atit de interesat(n)te, cu a lor influentza de citziva banutzi, in plus sau in minus? emisiunea i excelenta, rar mai deschid si pt altceva tv ul, si ar putea fi valorificate altfel cele citeva minute.

    cu simpatie, cezar

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase