Frigul din şcoli este real, nu virtual

Publicat la data de de Biziday

digitalizare plasma

de Ionut Vacaru

Guvernul se pregăteşte să pună în aplicare o idee mai veche: digitalizarea şcolii româneşti, iar eu, la cei 25 de ani ai mei, deja încep să mă simt bătrân. Pentru că pe vremea mea, şcoala nu era digitală, ci funcţiona, în cel mai bun caz, pe cărbune. Asta, când aveam cărbune, că de cel mai mult ori băgam lemne în soba care ne încălzea clasa în care învăţam. Aveam şi calorifere, dar dintr-un motiv necunoscut, erau întotdeauna reci. Când am rămas şi fără lemne, ne-am dus pe malul bălţii de lângă şcoală şi am adunat câţiva snopi de papură pe care i-am băgat, pe furiş, în clasă. N-am apucat să alimentăm soba cu prea multă papură, că ne-a prins directorul. Jenat şi el de ridicolul total al situaţiei, ne-a promis că va face tot posibilul să avem căldură în calorifere.

Însă, căldura nu a mai venit cât am învăţat eu în sala aia de clasă, la fel cum şi digitalizarea şcolii româneşti are şanse mici să fie dusă la bun sfârşit prea curând.

Să nu credeţi că aş avea ceva împotriva învăţatului pe tabletă sau pe calculator. Nimic nu este mai plictisitor pentru un elev decât predatul bazat exclusiv pe dictare practicat chiar şi în ziua de azi. Copiii au nevoie de stimulente vizuale, pentru a învâţa anumite concepte abstracte. V-o spun din experienţă proprie. Cele mai frumoase momente din şcoală erau cele în care, directorul despre care v-am vorbit mai devreme, ne ducea în laboratorul de chimie. Pe lângă faptul că în laboratorul de chimie era mai cald decât la noi în clasă, simplele experimente cu eprubete colorate şi beţe de chibrit reaprinse de oxigen ne fascinau pe toţi. Lecţiile digitale, animate, nu au cum să strice.

Iar în anumite cazuri, lecţiile digitale reprezintă chiar o reducere a costurilor, căci unele demonstraţii de pe ecranul tabletei sau al calculatorului iau locul unor materiale didactice fizice. Dar, desigur, ar reprezenta o reducere a costurilor într-o ţară normală. În România, băieţii deştepţi (şi nu neapărat trecuţi prin şcoală) vor câştiga cel mai probabil bani frumoşi din licitaţiile pentru digitalizare. Şcolile vor trebui să cumpere tablete şi softuri de învăţare. Iar aplicaţiile cu lecţii interactive vor fi cel mai probabil create ad-hoc, şi tot ad-hoc vor fi stabilite şi preţurile nou createlor aplicaţii. Şi, cine ştie, poate că vor exista şi contracte de consultaţă, căci ministrul învăţământului deja a anunţat că profesorii vor trebui învăţaţi să folosească noile tehnologii.

Fantastic, nu-i aşa? Cum să te opui digitalizării? Atâta doar că mulţi copii încă mai stau în clase îngheţate, cu calorifere reci sau sobe văduvite de deficitul de lemne. Aşa cum învăţam şi eu în urmă cu 15 ani şi aşa cum învăţau şi bunicii mei, acum 60 de ani. Afurisitele de tablete nu dau căldură, iar cei care vor să le introducă ar fi făcut bine să înveţe mai întâi ce este aceea prioritizare.

Categoria: Diverse
Etichete: , , ,

Comentarii prin facebook

34 răspunsuri la Frigul din şcoli este real, nu virtual

  • Constantin
    Aprilie 1, 2013 la ora 10:11

    „Copilul trebuie ferit de orice preocupari care l-ar putea distrage de la invatatura…”_Si eu sunt de parere ca ar trebui sa fie feriti toti copii de la preocupari cum sunt jocul, sportul (fotbalul in curtea scolii mi se pare extrem de nociv, din moment ce reprezinta o preocupare care ii distrage de la invatatura), iar calculatoarele sa fie interzise la fel ca privitul desenelor animate la televizor.

    Răspunde
     
  • CuSandu
    Martie 30, 2013 la ora 03:05

    Laurentiucat > Piramida lui Maslow la care se refera dl Panisoara, este o prezentare „stiintifica” a unor lucruri pe care le stie orice parinte din bun simt. Copilul trebuie ferit de orice preocupari care l-ar putea distrage de la invatatura, dar totusi motivarea ramine factorul cel mai important – inveti pentru tine ca sa-ti mearga bine in viata. Aici ai nevoie de exemple din viata reala, daca nu poti sa te dai pe tine de exemplu, lucrurile se complica. N-ai voie sa disperi, cauti alte modele. Daca ratezi motivarea, pierzi controlul asupra copilului – se poate reusi in viata si pe alte cai (unele bune, dar altele nu tocmai). Apare factorul de risc. Rar se intimpla ca o buna motivare sa nu reuseasca sa determine copilul la sacrificii (chiar) pentru a dovedi siesi si parintilor ca poate ajunge om pe picioarele lui. Celelalte conditii din piramida lui Maslow pot ajuta, doar ca trebuie masura in toate, pentru a evita rasfatul si cocolosirea care (asa cum s-a vazut de multe ori in viata) pot duce la de-lasare, dez-interes si lenevire. Numele de Maslow imi este cunoscut din geotehnica – este un rusnac care a contribuit la cercetarile pentru stabilitatea taluzelor (printre altele). Pe chestia asta, asi putea sa fac o paralela intre piramida si taluz. Motivarea este in virful piramidei (aparent ca un ultim factor, eventual mai putin important). La fel, in marea majoritate a cazurilor, apa de suprafata (ca factor negativ) patrunde la baza taluzului, declansind alunecarea.
    In general, un bun parinte nu are nevoie de savanti sa-si ghideze copilul in viata, dragostea reciproca ii va ghida pe amindoi.
    Totusi, desi articolul s-a vrut sa atinga un aspect deosebit de important pentru toti (este vorba de viitor), fiind lasat la mina unui novice (poate neintentionat sau gresit ghidat), a rezultat intr-un articol tendentios si neadequat. Din comentariile tuturor, am putut obseva cu satisfactie ca tematica nu a degenerat. Asta totusi nu justifica ca un diplomat in jurnalistica sa faca asemenea erori, am vazut deja o puzderie de publicatii care ar fi trebuit sa ajunga la gunoi inainte de a ajunge sub ochii cititorilor. Presa are un rol, as zice, la fel de important (ca potential) ca biserica. Nu se poate permite noii generatii sa o ia pe de laturi. Facusem mai devreme un alt comentariu, caruia mi s-a refuzat postarea – nu sunt ofensat, dar cine nu este capabil sa suporte critica, n-ar trebui sa lucreze cu publicul.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Martie 29, 2013 la ora 22:46 Răspunde
     
  • CuSandu
    Martie 29, 2013 la ora 20:50

    Articolul este tendentios si neprofesional. Subiectul, vad ca a fost dezbatut. Dar, ce era de dezbatut? Cite scoli sunt in situatia asta? De unde se plateste toata dotarea asta? Cine se face vinovat de situatie? Autoritatile au facut ceva? Daca DA, ce? Daca NU, dece nu?Cind pui in dezbatere un subiect trebuie sa oferi date, nu arunci un ciolan de ros!

    Răspunde
     
  • Damian
    Martie 28, 2013 la ora 01:49

    Eu sunt de parere ca ar trebui sa o lase mai moale putin cu treaba asta cu tabletele si sa se concentreze oamenii asupra altor aspecte ale invatamantului.
    Tara asta e vai de curul ei.faptul ca nu suntem si mai prapaditi este pur noroc.sunt de parere ca majoritatea lucrurilor bune se intampla la noi din intamplare iar de obicei interventia statului si masurile sale aduc mai mult rezultate negative.
    In primul rand exista o diferenta mult prea mare intre invatamantul din zona urbana si cel din zona rurala.E cam dubios daca „imparatia” considera ca poate sa trateze in mod egal un copil ce invata intr-o zona mai defavorizata a tarii cu un copil ce invata in capitala sau in alt oras cat de cat mai dezvoltat.nevoile sunt altele,prioritatile sunt altele.sunt copii care merg la scoala cu un singur caiet,cu acelasi ghiozdan de 4 ani de zile,iar pentru parintii lui este un mare sacrificiu sa ii ofere acest „lux” de a merge la scoala si pe de alta parte ai copii care merg in ficare zi la scoala dusi de parinti cu masina,imbracati bine,cu iphone si cu tot ce le trebuie.poate unor copii le prinde mai bine laptele ala spalacit si coaja aia de paine decat o tableta.
    Eu zic sa se concentreze mai mult pe oferirea conditiilor decente in scoli si pe ajutorarea familiilor ce nu isi permit sa isi trimita copii la scoala din cauza saraciei.
    Atunci cand toate scolile vor arata de nota zece si le-ar oferi elevilor conditii demne de secolul 21 iar invatamantul ar avea aceeasi calitate sau mai bine zis acelasi nivel in toate unitatile de invatamant poate ca s-ar putea introduce modalitati de predare si de invatare interactive.
    Iar alegerea tabletei ca si dispozitiv mi se pare o prostie.ce ar zice „imparatia” daca mai bine ar dota fiecare clasa cu laptop si un lcd ceva mai maricel conectat la el pe care profesorul sa-l foloseasca in activitatea in orele de predare.
    Lasand tot ceea ce am spus deoparte.Pe cat punem pariu ca toate rudele directorilor de scoli ar avea tablete gratuite acasa.cate 10 de caciula.
    Eu sunt destul de sceptic si in final o sa zic: paziti-va!ni se pregateste un nou tun!

    Răspunde
     
  • cornel
    Martie 27, 2013 la ora 11:07

    @LN23>Si cam care ar fi solutia optima din punctul dvs de vedere? Sa arunci mereu cu noroi in cei care sunt acum la guvernare, de cateva luni, si pe urma sa vezi ce rezulta, de aici? Rezultatul final e zero sau da cu minus, daca ma intelegi ce vreau sa spun.

    Răspunde
     
  • LN23
    Martie 27, 2013 la ora 09:50

    @Cornel „mai intai acorzi incredere si timp…apoi tragi concluzii…altfel e prematur”!
    Si asa e matur?
    Sa ai incredere intr-un om despre care erai avertizat ca „s-ar putea” sa nu fie chiar integru?Intai ii acorzi increderea si pe urma judeci?Bizar…
    Poate de-asta lucrurile stau asa de bine in Ro…?Daca,chiar si oamenii de buna credinta,se pare ca au „cronologia inversata”,e normal ca rezultatele sa fie cele pe care le stim cu totii!Intai dai timp si incredere,pe urma judeci faptele…Fiecare cu logica lui.

    Răspunde
     
  • cornel
    Martie 27, 2013 la ora 08:41

    @Gheorghe Matei>Nu sunt de acord cu dvs. Cred ca mai intai acorzi incredere si timp unei persoane si abia apoi poti sa tragi niste concluzii, in functie de realizari. Altfel e prematur si gresit, parerea mea.
    Eu personal vad buna credinta si faptul ca lucrurile au inceput sa se miste, intr-o directie buna, ceea ce nu am putut spune in era Boc.

    Răspunde
     
  • Gheorghe Matei
    Martie 27, 2013 la ora 01:36

    Totul seamana cu ingrijirea florilor unui pom al carui trunchi este taiat. Acest incompetent nativ pe nume Victor Ponta trebui sa dea de mestecat cate o idee. De fapt el vorbeste deoarece este intrebat de cate cineva (care traieste din acest intrebat). Sigur el nu stie ce e acela calculator.

    Răspunde
     
  • Uta
    Martie 26, 2013 la ora 23:49

    Ce nevoie mai au copii din ziua de astazi de invatatura,sa ajunga prscum profesori lor mai mult cersetori decat modele de urmat! Niste dascali amariti cere au studiat 20-25 de ani dar nu au invatat si ei acolo cum se umbla cu politica, degeaba au scoala daca nu stiu faca afaceri cu statul! Pentru ce le trebuie fetelor studiu daca sa culca cu X fotbalist, sau Y creator de moda si ajung mari vedete, numite vedete de multi idioti din televiziune,(eu consider vedeta o persoana publica care a avut realizari recunoscute de o comunitate in diferite domenii- mai putin in cea mai veche meserie din lume).
    De altfel si guvernele care s-au succedat, au acordat fonduri pentru biserici, pentru noua CASA A POPOPULUI, sau cum ii spune la catedrala mantuiri neamului( a se citi Catedrala Nimicirii Neamului la cati bai ia de la amariti pentru ziduri, nu pentru credinta care nu are nevoie de marire pentru a se manifesta prin gesturi simple cum este acela de a fi bun, darnic cu cel la necaz, milos cu cel bolnav, o vorba buna, un sfat intelept, o gogoasa data unui batran, o punga de dulciuri impartita intr-un centru de copii,etc),pentru adaposturi de animale, pentru salvarea bancilor( a se citi imbogatirea bancherilor) si numai o umila pomana compusa dinr-un corn vechi, tare si cu sfoiag si un lapte care este aproape acrit.
    Cheltuim cu detinutii pentru a le asigura confortul, cheltuim cu cainii pentru a-i proteja, cheltuim cu religia pentru a o implementa (daca s-ar putea din pantecele mamei), dar nu am marit alocatia la copii de la revolutie (a se citi lovitura de stat). Nu acordam atentie copiilor nostri, viitorului natiunii, celor care vor trebui sa plateasca datoriile facute de politicienii trecuti, actuali si viitori in numele binelui natiunii, celor carora nu avem ce modele sa le oferim, al caror viitor este fara viitor, nascuti in epoca banului, a stresului cotidian, pe care guvernanti tot testeaza in fiecare an toate tipurile de pedagogii, toate modelele didactice, de nu stiu nici parintii, nici copiii care este programa scolara pentru a se pregati din timp pentru examene.

    Răspunde
     
  • cornel
    Martie 26, 2013 la ora 22:40

    @laurentiucat>Sunt 100% de acord cu comentariul de la March 26, 2013 at 20:06.
    Mediul, voita elevului si competenta profesorilor sunt hotaratoare pentru atingerea unor rezultate foarte bune la invatatura. Din pacate nu s-au incurajat deloc, prin salariu si alte stimulente, profesorii debutanti care ca si medicii debutanti sunt aproape muritori de foame, astazi. Nu cred ca este o diferenta mare intre salariul unui profesor debutant, medic debutant si salariul unei femei de serviciu. Este foarte probabil ca salariul femei de serviciu sau salariul unui maturator de strada sa fie mai mare decat salariul unui profesor sau medic debutant. Pai si atunci te intrebi : „Care e smecheria? S-a intors lumea/scara valorilor cu susul in jos, in Romania? Cam, da.”
    Rusine guvernantilor (fosti si actuali), sub acest aspect.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Martie 26, 2013 la ora 20:45

    victor vad ca o tii ca sa nu zic cine…cu taiatul. arata-mi si mie unde a zis asta cu ghilimele respective si nu ce i-au pus in gura aia de lab1.
    ti-am mai spus. daca vrei sa discutam pe chestii reale si efective,ok! daca o tii ca george…pa!

    Răspunde
     
  • VictorL
    Martie 26, 2013 la ora 20:36

    @LaurentiuCat.Eu nu am suferit nici de foame nici de frig,am avut manuale gratuite…Aduceam bani la scoala pentru tot felul de traznai dar am dus-o bine fata de altii din toata tara.Am avut un profesor care povestea cum frigea paduchii cu fierul de calcat in care punea carbuni din soba.Asta nu inseamna ca copiii de azi trebuie sa sufere ca inaintasii.Banii bugetului pentru ei trebuie sa fie in primul rind si sa aiba si tablete, dar de la a taia lapticul si a cumpara tablete intr-o zi Ponta ne cam deruteaza…Minciunile lui nu are rost sa le luam in seama dar ar fi de urmarit cine va face afacerea cu tablete,poate il punem sa rezolve si toaletele din scoli,cu purici si paduchi cu tot.A propos!Poate nu ai aflat dar a fost epidemie de paduchi in cele mai bune licee de la noi acum vreo doua saptamini.Nu s-a dat nimic la stiri.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Martie 26, 2013 la ora 20:06

    cornel- si noi tot la wc-urile alea turcesti ne duceam. si mai tin minte ca era frig in scoala de nu puteai sa tii pixul in mana. in camin aveam aproape toti saci de dormit iar dimineata razuiam gheata de pe geamuri. din cauza ca se stingea lumina la ora zece in camin, mergeam la sala de lectura din camin, care era poreclita „gara” din cauza frigului si a galagiei si invatam… tin minte ca in clasa a cincea aveam de facut 100 de ecuatii ca tema si in doua zile pana noaptea tarziu, le-am rezolvat la lumanare, ptr ca si acasa se stingea lumina la ora zece la tara.
    foame n-am facut, dar chiar daca aveam bani si mancare suficienta, eram in randul lumii ca sa zicem asa… important in scoala sunt in primul rand profesorii, manualele, materialul didactic si dorinta de a invata…restul sunt si ele necesare dar nu suficiente , ca sa folosesc o expresie consacrata.
    cat in ceea ce-l priveste pe victoras…iar habar nu are despre ce vorbeste… ci doar se afla in treaba. am mai spus despre faptul ca ponta a declarat ca parintii vor hotara care copil sa primeasca corn si lapte si care nu, in functie de necesitate si dorinta.

    Răspunde
     
  • Răzvan
    Martie 26, 2013 la ora 19:18

    DESPRE SOFT DE ÎNVĂȚARE

    Pentru școlile care doresc să participe la ediţia a IX-a a Festivalului de Artă pentru Elevi și studenți „THEATRUM MUNDI”, în perioada 24 – 25 mai 2013, vă anunțăm ca organizatorii vă pun la dispoziție cazarea GRATUIT http://edu.moodle.ro/

    Răspunde
     
  • VictorL
    Martie 26, 2013 la ora 15:58

    @Copii romanilor vor fi foarte fericiti ca li se va lua lapticul si cornul si in schimb vor primi cu totii tablete conectate la internet.Sa speram ca vor invata carte cu ele si nu li le vor confisca parintii care nu au bani de bautura si sa le vinda pe te miri ce…Si eu sunt curios citi vor lua bacalaureatul si citi isi vor da banii la pacanele in bodega la absolvire,sau chiar inainte.Ar fi bine ca tabletele sa ramina in scoala si sa fie folosite la orele de informatica,daca tot sunt ale scolii.

    Răspunde
     
  • cornel
    Martie 26, 2013 la ora 15:10

    Sa nu uit : cand vorbim de tablete si internet gratuit wireless in toate scolile din Romania rezultatul final trebuie sa fie obtinerea de rezultate mai bune la invatatura. Cred ca e bine sa se studieze rezultatele programului „Un calculator pentru fiecare, de 200 EURO” care a avut ca si rezultat SCADEREA DRAMATICA a rezultatelor la invatatura a respectivilor beneficiari. Asa zice studiul ala, nu eu.
    Asta ca sa vedem toate aspectele (cost financiar si rezultate la invatatura) si ca sa fim obiectivi si sa nu mai sustinem idei ce costa bani multi si fac rau invatamantului (ce rost are internetul wireless si tableta daca elevul nu stie tabla inmultirii, impartirea sau regula de trei simpla?).

    Răspunde
     
  • cornel
    Martie 26, 2013 la ora 14:22

    @laurentiucat>Nu are sustinere ceea ce spui.
    E ceva de genul: daca va e foame si nu aveti bani de paine va recomand sa cumparati cozonac. Altele sunt urgentele in scolile din Romania/[sistemul educational romanesc] si nu internet wireless gratuit in toate scolile si tablete pentru toti elevii.
    E un fel de : tie iti ploua in casa ca ai acoperisul stricat si ferestrele stricate la casa dar vrei sa-ti construiesti piscina in curte, eventual facand un credit. O fi bine, asa?
    Asta e parerea mea.

    Răspunde
     
  • AlexR
    Martie 26, 2013 la ora 14:05

    Sunt curios ce calitate va avea Soft-ul educational. O alta problema ar fi protejarea identitatii (ROTLD abia recent a aflat ce inseamna asta).

    Răspunde
     
  • AlexR
    Martie 26, 2013 la ora 10:48

    Sunt curios ce calitate va avea Soft-ul educational.

    O alta problema ar fi protezarea identitatii (ROTLD abia recent a aflat ce inseamna asta).

    Răspunde
     
  • LN23
    Martie 26, 2013 la ora 10:19

    Cred ca prioritatile difera de la o scoala la alta,de la o localitate la alta,de la o regiune la alta,etc.
    Bunul simt ar cere ca inainte de tablete,sa se asigure conditii optime de invatat pentru toti copiii tarii.In topic se face referire la incalzirea salilor de clasa,dar stim cu totii ca lista lipsurilor este mult mai ampla…Zilele trecute se preconiza renuntarea la programul „lapte si corn”,azi se propun tablete,totul este „foarte coerent”!?
    Inteleg dorinta guvernantilor de a introduce tehnologia cea mai dezvoltata in invatamantul romanesc,doar ca mi se pare a fi mai degraba o manifestare de orgoliu, decat de competenta!
    Tablete in scoala romaneasca de azi = o fata imbracata ponosit,desculta,murdara si cu dintii cariati,dar machiata ca pentru un prestigois defileu de moda,de catre profesionistii de la Chanel!
    Patetic…

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Martie 26, 2013 la ora 07:17

    Toate acestea au loc datorita nr. mare de scoli si clase cu un nr. redus de elevi..In anul 2009-2010 existau in invatamantul primar si gimnazial 75,4 mii sali de clase si cabinete scolare si 8,4 mii de laboratoare, iar numarul de elevi din ciclul primar si gimnazial era de 845.679 respectiv 873.997 Deoarece in Romania exista putine scoli primare ,pt 80% din clase in care se desfasoara ore si in invatamantul gimnazial si pt o rata de ocupare zilnica de 40% a laboratorelor , un simplu calcul ne conduce la gradul de ocupare mediu al unei clase de 12,36 elevi.
    75,4(1+0,8) +8,4*0,4 =139.080 clase si laboratore utilizate . Numarul de elevi era de 1.719.676 (2009-2010) . Numarul mediul de elevi pt o clasa sau laborator 12,36 elevi.Pt un invatamant in care gradul mediul de ocupare ar fi 24,5- cu clase de 27 elevi pt ciclul primar de 4 ani si 22,5 elevi pt un ciclul gimnazial de 5 ani. -numarul de clase si laboratoare utilizabile ar fi 70.190 fata de 139.080. tinand cont ca o parte din laboratore s-ar desfinta prin comasarea pt un numar de 6.500 laboratore cu o distribuitie de 40% si de clase cu 80% in care se desfasoare invatamantul gimnazial numarul de clase si cabinete scolare ar scadea la 37.550 70.190-(6.500*0.4)=67.590/1.8=37.550 aproape la jumatate din cele existente . Avantajele: -reducerea cheltuielilor de intretinere (energie electrica si termica, detergenti, creta,bureti )reducerea efortului fizic al femei de serviciu ,reducerea cheltuielilor de reparatii capitale ,cresterea calitatii actului de predare prin comasarea personalului didactic competent si vanzarea scolilor desfintate. .Dezvantaje-cresterea cheltuielilor de transport si eventual cresterea cheltuielilor cu tehnica moderna -videoproiectoare.

    Răspunde
     
  • Costi
    Martie 26, 2013 la ora 07:06

    Corecte ideile dlui I. Vacaru , cu observatia ca exista in toata tara sute de scoli si gradinite care nu au autorizatie sanitara de functionare , nu au apa curenta , nu au canalizare , au w.c.-urile ( nu le poti numi grupuri sanitare ! ) antice si in curte ! Mai anul trecut , o scolarita si-a pierdut viata la scoala , cazand in w.c.-ul din curtea scolii ! „Povestea” cu tabletele ne arata , inca o data , ca politicienii romani de top sunt rupti de realitate , habar n-au cum invata si cum traiesc mii de copii romani , in special din mediul rural ! Le-as recomanda sa mai iasa din Bucuresti si din marile orase , nu mult , la 30-40 de km gasesti oameni maturi si copii care traiesc ca pe vremea lui …Caragea-Voda ! Deasemenea , foarte neinspirata si neinformata parerea dlui V. Ponta despre programul Cornul si Laptele ! Poate ca in Bucuresti si alte orase nu mai este oportun , insa in orasele mici si in mediul rural este una dintre motivatiile principale pt care vin la scoala foarte multi copii !

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Martie 26, 2013 la ora 00:50

    @Cornel-stimate Cornel -cum spuneati mereu intii investitie in invaTAMINT ;EDUCATIE ASTA E VIITORUL-se pot impaRTI GRUPE DE COPII LA TARA SI 2-3 COPII LA UN TABLETT.sI SE POATE IMNPARTI TARAC IN DOAU UNII CU ANDROID ALTII CU WIN 8 -tREBUIE CAUTAT COMPROMISUL SI FLEXIBILITATEA NU TREBUIE GINDIT RIGID DAR E CUM ZICE SI LAURENTIUCAT fara inainte nu se mai poate inapoi.Traditia e una si trebuioe respectata dar cind e vorba de viata reala trebuie vazut numai in viitor si asat este -invatati cum zice ca LENIN LA PUTEREA 3-a:Chiar daca in clasa nu sint 25 grade clar nuci sa nu iti inghete mina pe piox :Deci trebuie antrenati toti in comune ca sint copii lor ,intre timp si asa cred si acolo la tara bob numarat:La noi in Comunma la balta alba nu mai tin scoala decit la Baile si la Amara:Nu mai avem copii,unde alatadata(imi spun satenii vecini ) in timpul lui CEasca anii 70-80 erau cu suta:E o catastrofa si la voi ca si la noi,asta e catastrofa nu tableturile vom avea mii de tableturi dar nu mai avem copii!!!!!!!!

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Martie 25, 2013 la ora 23:04

    cornel- te inseli. masinile, tractoarele orice mijloc modern de locomotie au computere de bord, utilajele, sculele au senzori, maine poimaine copiii deveniti adulti vor avea un card bancar, in spitale ingineria medicala e plina de biti, telefoanele inteligente, gps-urile,televizoarele…toate sunt in era digitala iar invatamantul trebuie sa-i pregateasca pe copii ptr locuri de munca automatizate si digitalizate si ptr „mediul ambiant” ocupat de era „touchscreen”. frigul si foamea se uita, dar eductia e singura care ii poate scoate pe copii din ele si ii poate pregati ca sa fie capabili sa-si faca un rost, sa aiba o slujba, o familie normala.
    daca nu dorim sa avem un fel de „rezervatii de indieni” in care traditionalismul sa se transforme in izolationism, atunci scoala trebuie sa fie cea dintai care sa introduca noul. daca incepem sa ne vaicarim ca, ce ne trebuie noua aia sau ailalta, ca suntem rupti in fund, atunci ne meritam soarta si niciodata nu ne-o vom depasi.

    Răspunde
     
  • cornel
    Martie 25, 2013 la ora 22:35

    Chestia asta cu cumpararea de tablete la toti elevii e ceva de genul : semafoare dotate cu inteligenta artificiala (pentru cine mai tine minte povestile alea SF – mai ales ca nu asta era problema majora in Bucuresti, adica semafoarele, ci gropile din strazi si locurile de parcare), in Bucuresti.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Martie 25, 2013 la ora 22:33

    cornel- chestia cu instalatiile sanitare e mai complicata. asta tine de canalizare si presupune investitii enorme, ptr ca mai mult de jumatate din zona rurala nu are asa ceva.
    exista si cartiere din orase care nu au asa ceva sau chiar orasele intregi.
    o canalizare cu statie de epurare ptr o localitate de 2000-2500 de locuitori costa in jur de un milion de dolari si mai bine.

    Răspunde
     
  • cornel
    Martie 25, 2013 la ora 22:27

    Inainte de a cumpara tablete la elevi ar trebui sa li se asigure conditii decente in scoala si in sala de curs si toalete cu apa curenta.
    Mi se pare o prostie mare cat casa, ca si risipa de bani, chestia asta cu cumpararea de tablete, astazi, la toti elevii.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Martie 25, 2013 la ora 22:21

    problemele in scolile romanesti nu tin de incalzire, ci de instalatii sanitare si de calitatea corpului profesoral in scadere, de programele scolare,de salariile mici, de materialul didactic invechit. si or mai fi. cred ca incalzirea chiar nu constituie o problema, cel putin nu e generala. o fi vreun primar care nu e gospodar pe ici, pe colo dar sunt si altii care au facut din scolile din localitatile lor, adevarate bijuterii.

    Răspunde
     
  • cornel
    Martie 25, 2013 la ora 22:19

    @laurentiucat>Iti spun sigur ca te inseli amarnic. Sunt orase mari unde copiii se imbolnavesc la scoala si la gradinita pentru ca nu este caldura suficienta in clasa si ca in cel mai bun caz au un resou/calorifer la o sala de clasa care nu are cum sa faca caldura pentru a crea o atmosfera de lucru/invatare decenta/minim necesara. Respectivele primarii, din unele orase mari din Romania, si-au tinut si locuitorii de la blocuri in frig pentru ca primaria nu a achitat pentru anii trecuti intreaga suma de subventie la agentul termic/compania de gaze. Ce sa mai vorbim de situatia de la sate unde e jale. Acolo banii sunt si mai putini pentru ca activitatea economica e aproape inexistenta.
    E ceva de genul : vorbim de nave spatiale dar noi nu avem bani de benzina pentru Logan.
    A, mai este inca un aspect important – timpul de viata la tabletele astea este relativ scurt pentru ca tehnologia se schimba foarte repede.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Martie 25, 2013 la ora 22:10

    @laurentiucat -stimatzer laurentiu sint sigur de adevarul ce il graiesti sti asa ii place romanului sa o faca mereu catastrofa_Nu cred ca pina si primariile la scoli de tara in comune mai izolate ca a noastra in Baraqgan nu pot face rost de ceva lemne de foc ca sa se incalzeasca copii:Asta nu o cred nici mort.Macar si cu un spijinj de la fiecare parinte .

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Martie 25, 2013 la ora 21:59

    or fi scoli neincalzite…dar sunt din ce in ce mai putine. fiecare primarie se igrijeste sa aiba caldura scoala si gradinita. cum o fi cu tabletele si cu softurile…la ce preturi vor fi achizitionate, nu stiu. dar consider ca daca acestea vor fi fiabile iar softurile adecvate… e locul unde furtul din bani publici m-ar interesa cel mai putin…dar cum am spus, cu conditia calitatii .

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Martie 25, 2013 la ora 21:49

    buna seara la toata lumea -trebuie mers in pas cu dezvoltarea ,poate sint acceptabile si solutii de compromios -un tablet la mai multi participanti la ora si putin cvombustibil pentru incalzire .E vgreu löa saracie dar tzrebuie mewrs inainte

    Răspunde
     
  • Mihai Papuc
    Martie 25, 2013 la ora 21:27

    Poate că pe copiii de azi măcar tabletele i-ar învăța că pot arde papura în sobă pentru căldură.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase