Ora de Business: marți, 19 martie 2013

Publicat la data de de Biziday

cfr-privatizare

Emisiunea poate fi urmărită aici: http://www.tvrplus.ro/editie-ora-de-business-92476 precum și pe canalul BiziDay de pe YouTube

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

26 răspunsuri la Ora de Business: marți, 19 martie 2013

  • VictorL
    Martie 23, 2013 la ora 21:20

    @Constantin.Injuraturile le stiu bine,asa ca ma descurc…

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 23, 2013 la ora 21:14

    „La Bodoc avem… cea mai buna apa minerala.”_Daca nu ma insel, are proprietati curative extraordinare in afectiunile oftalmologice. In orice caz, invatati limba maghiara. Va poate ajuta la pravaliile locale.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Martie 22, 2013 la ora 20:55

    @SanduCu.Da,si vreau sa mai merg.La Bodoc avem rude si cea mai buna apa minerala.Nu era vorba de discriminare,chiar daca bietii romani nu au avut nici o sansa in lupta cu ,,ajutoarele”ministrilor de atunci.Cu Galati-ul ai fost pe aproape dar de fapt era vorba de toata tara.Ce sa facem?Unele lucruri se uita greu dar e bine ca poate nu le mai repetam.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Martie 22, 2013 la ora 19:35

    VictorL >Spiritul/principiul egalitatii intre oameni exclude discriminarea, fara a se opune auto-discriminarii. Pe aceasta baza, nici Moise nu este obligat sa creada nimic. Povestisem cindva, ca pe undeva prin nord-estul Timisoarei, se construisera citeva blocuri de locuit pentru mai multi „nomazi”. Li s-au confiscat caii si carutele, dar in schimb aveau in apartamente minimum necesar (pat, dulap, masa, scaune, frigider mic, aragaz cu butelie). Li s-a pus in mina trimiteri la locuri de munca si repartitii la scoli, pentru copii. Timp de sase luni nu chirie, nu factura la lumina. Butelia trebuiau sa si-o reincarce pe banii lor (ca proba pentru un prim efort financiar). In vreo 2-3 saptamini, au fost vizualizati pe linga Baia Mare, cu cai si cu carute si ceva lemnarie de prin apartamente. Astea ramasesera goale, mai lipseau niste usi, mai sparsesera niste pereti sa fie impreuna. Unii probabil ca lusera toaletele, dar le-au abandonat pe afara. In schimb lifturile fusesera folosite din plin. Nu a fost publicat, am auzit povestea la o sueta, prin ’65. Ai fost vreodata la Sfintul Gheorghe, de linga Brasov? Vara e tare frumos.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Martie 22, 2013 la ora 08:54

    @SanduCu.Cu amendamentul ca satul a fost romanesc si nu tiganesc,e bine.Ultimul roman era primarul satului dar pina la urma s-a lasat si el pagubas.E si satul romanesc pe aproape dar aia deja sunt slugile tolerate.Au fost mutati muntii din loc pentru palatele alea.Probabil ca le mai spala riul citeodata insa au fost ani de criza si oricum pe linga casa tiganului nu cresc copaci.De fapt nu creste nimic de atitea pavele.Drumul si albia riului sunt la fel ca pe vremuri ca acolo nu-i la ei iar jipanele innoata prin noroaie conduse de pusti de 10 ani.Acuma ca rasare iar soarele pe ulita lor sa vezi prafaraie cind fac cite o intrecere pe banii de cosnita ai Guvernului,praf si el binenteles.Acum nici Moise nu mai stie ce sa creada…

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Martie 22, 2013 la ora 02:56

    VictorL > satul Toflea, comuna Brahasesti, judetul Galati si tine de Arhiscopia Dunarii de Jos, Mitropolia Munteniei si Dobrogei. Este o asezare tiganeasca lovita aproape anual de inundatii. Au avut pagube de peste trei milioane euro. Statul a trimis ca ajutoare, materiale de constructie menite a fi folosite in scopul protejarii de ape. Tiganii insa si-au construit 60 de palate taman in valea riului Boului. Directia Apelor Prut a solicitat demolarea acestor… case (le-am vazut, fuduli gagii) pentru a permite lucrari de regularizarea riului. Tiganii, in frunte cu primarul, au sarit cu topoare si cutite si au spus ca NU.
    Prin 1967 sau 1968 se naste pe acolo unul Gruia Stopica, care a devenit fierar. Dar se pare ca l-a dus mintea, asa ca prin 1986 (cind inca era Ceausescu si examenele de admitere erau tare grele) intra la Facultatea de Metalurgie din Galati. Se pare ca o termina prin 1990 (dupa „revolutie”) si ii spune lui taica-su: Plec la Bucuresti sa ma imbogatesc. Si i-a iesit pasenta, in 2011 era printre primii 10 bogati ai Romaniei, cu 450 milioane euro. I se spune miliardarul din Toflea. Detine CFR Marfa, si gurile rele spun ca ar fi un pion al serviciilor secrete si ca este pe post de masca pentru careva din guvern. Victor spune ca mai sunt si altii pe acolo care dau tircoale Guvernului. In concluzie, foarte curind Capitala se muta la Toflea, sau daca nu se muta tiganii in Palatul Victoria.
    „Este ca nu ai inteles nimic?Sper ca a inteles Moise…”

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 21, 2013 la ora 15:31

    „De aici si ideea ca este mai bine sa stai pe ajutor social decit sa mergi la munca.”_Iata explicatia pentru faptul ca muncitorii romani sunt dispusi sa lucreze efectiv pentru suma pe care statul german o plateste drept ajutor social. Chiar si „la negru”, in firme infiintate de compatrioti ajunsi in Germania inaintea lor. Produsele si serviciile oferite de acele firme sunt mai competitive decat ale firmelor germane. Apropierea (convergenta) veniturilor si a nivelelor de trai nu se pot face nici prin Directiva UE, nici prin mijloace administrative, asa cum a procedat BRD cu DDR. Atat timp cat ajutoarele sociale in Germania sunt mai mari decat salariile muncitorilor din Romania, migratia fortei de munca (chiar si impotriva legii)este un proces natural in interiorul UE. Iar banii germanilor vor „migra” la fel de natural catre tarile sarace. Este de preferat un mecanism care sa reglementeze
    aceasta convergenta naturala. Iar fondurile structurale si de convergenta tocmai asta urmaresc. Doar ca gradul de absorbtia a acestor fonduri de catre Romania este infim. Ridicol de mic. Revine, prin urmare, inclusiv statelor dezvoltate, sarcina sa se implice in cresterea gradului de absorbtie a acestor fonduri si supravegherea ca ele sa fie cheltuite eficient. Chiar daca o parte se intorc la firme din statele europene dezvoltate, este important ca acele fonduri sa produca efecte pozitive pe piata fortei de munca din Romania si in economia romaneasca in ansamblu.

    Răspunde
     
  • un turist
    Martie 20, 2013 la ora 18:45

    @Mihaix. Vreau sa va spun ca lacomia nu a iertat nici muncitorul german precum si cel roman.Singurul avantaj sau nu este ca cel german trebuie sa aiba un domiciliu stabil pentru a putea fi angajat si cel roman sta pe unde apuca. Nu vreau sa va spun cit cistiga un muncitor chiar german care esteINCHIRIAT de o firma alteia tot nu veti crede. Deci plutim in aceeasi ambarcatiune. De aici si ideea ca este mai bine sa stai pe ajutor social decit sa mergi la munca.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Martie 20, 2013 la ora 18:06

    @SanduCu.Ai auzit cumva de un sat Toflea din Romania?De la Birlad mai la deal…In vremurile de trista amintire cind deja plecasera toti romanii din sat acolo se comstruiau palate care ar face sa crape de invidie si pe Majestatea Sa elisabeta a doua.Locuitorii importanti de acolo faceau afaceri trecind din cind in cind pe la Guvernul Romaniei.Si uite asa nu prosperau combinatele romanesti si cresteau castelele.Au apus vremurile alea dar sunt sanse sa revina partial,ca mai sunt ceva ramasite…Este ca nu ai inteles nimic?Sper ca a inteles Moise…

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 20, 2013 la ora 17:50

    Nu am inteles metafora „coada de topor” in context, dar nici nu doresc sa mi-o explicati. Dreptul de proprietate este necesar a fi respectat, precum am spus. Despre concurenta am discutat in alt thread si nu doresc sa revin; puteti revedea discutia de acolo.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 20, 2013 la ora 17:47

    Domnule sanduCu, cum n-ati vazut?!? Este povestea a doi oameni de succes. Adica, exceptionali, care au reusit sa acumuleze prin munca asidua si cinstita averi uriase. Alte conexiuni va las pe dumneavoastra sa gasiti.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Martie 20, 2013 la ora 17:40

    Constantin > Am recitit. Am vazut si prima data unde se incheie citatul lui @XX. Deasemenea, dreptul de proprietate trebuie respectate, ca orice alte drepturi. Cu ce nu sunt deacord este folosirea unor incalcari de drepturi ca „coada de topor” pentru incalcarea altor drepturi sau eliminarea concurentei.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Martie 20, 2013 la ora 17:31

    Constantin > Nu de mult, cineva pe acest blog mentiona ca prefera sa-si exprime opinia numai dupa ce se informeaza. In comentariul dvs cu Stoica – Nastase nu gasesc suficiente date, si desi nu as sprijini niste tranzactii ilicite, nu pot decit sa spun ca asa cum in cazurile de spaga acuzat este bugetarul, la fel in tranzactiile paguboase cu statul este de vina cumparatorul. Si intr-un caz si intr-altul am suficiente motive sa nu fiu deacord.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 20, 2013 la ora 17:20

    Domnule sanduCu, este un citat din comentariul altui coleg. Cititi cu atentie textul, va rog. Cat priveste dreptul la proprietate, este la fel de importanta respectarea lui in Cipru si in Romania.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Martie 20, 2013 la ora 17:19

    mihaix > Stiu cite ceva despre conditiile in care locuiesc emigranti romani in Germania, stiu ca se incearca sa se dezinformeze ca ar fi vorba de tigani (desi in marea majoritatea cazurilor nu e tocmai). Acuma ca mi-am adus aminte: felicitari pentru avansare. Deci, nu te-ai obisnuit inca cu „politica” asta: bate saua ca sa priceapa iapa – ce vor belgienii de la nemti de ii acuza ca nu se poarta frumos cu romanii? Sa fie si in Belgia romani napastuiti (nu stiu), sau e vorba de niste negocieri la nivel inalt (mai probabil).

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Martie 20, 2013 la ora 17:06

    Constantin > Cind vorbiti de evaziunea fiscala romaneasca, suntem in aceiasi transee. Dar cind o legati de a rusilor si ca nemtii pe acestia ii vineaza, suna a dezinformare. In sprijinul meu vreau sa va asigur (fara date, pentru ca nu am) ca toate paradisurile fiscale ar da faliment numai cu rusii si rominii. In treacat fie spus, 85% din afaceristii din UE au conturi in insulitele britanice (chiar si nemti). Iar ca nemtii ar fi interesati de „dijmuirea” a unei infecte suma de doua miliarde de euro, cred ca s-ar simti jigniti, auzind asa ceva. Ei au deja o gramada de scafandri in zona. Despre cum a ajuns Ciprul in prag de faliment, cred ca nici dvs nu sunteti interesat sa descopariti. De fapt, ce m-a atras in mod special, in comentariul dvs, si asta pentru ca acest subiect a aparut si este readus pe tapet intotdeauna de aceeasi categorie de… interesati si numai atunci cind lucrurile merg prost, nu in sens economic ci in directie „gresita”. Ma refer la restituirea averilor confiscate. Sunteti o persoana foarte versata, si deci nu ma indoiesc ca intelegeti sensul si nuanta exacta a fiecarui cuvintel. Eu, care din intimplare am trecut destul de aproape pe linga o situatie aproape similara cu cele puse in discutie, pot sa va asigur ca este vorba de valuri intr-un pahar cu apa. Doar paharul se schimba. Concluzia este ca intotdeauna problema sa finalizat cu cheltuieli enorme din buzunarul public si cu cistiguri care nu au fost in buzunarul celor pentru care „chipurile” s-au facut „valurile”.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 20, 2013 la ora 16:45

    „Un dezastru de vanzare”_ Adica, Gruia Stoica si Vasile Didila vor deveni si mai bogati?!? Domnule, uite ce inseamna sa fii un bun om de afaceri! Ce ASE, ce Harvard, atat de grozavi manageri precum sunt Stoica si Didila mai rar! Vor aparea la televizor peste cativa ani si vor povesti tinerilor cum au inceput ei afacerile cu o Dacia 1310LUX si si-au ipotecat apartamentele pentru ca sa obtina un capital minim de pornire. Apoi, investind cu deosebita pricepere, au cumparat o micuta locomotiva, pentru ca in timp sa formeze GFR (mai, ce seamana la denumire cu CFR!) si apoi, dupa afaceri complexe si munca multa, au reusit sa devina patronii CFR Marfa. Frumoasa poveste . De-abia astept sa o aud spusa la „Duminica in familie” cu Mihaela Radulescu. Mi-aduc aminte si-acum ce emisiuni frumoase facea ea cu Adrian Nastase si familia domniei sale. Povestile semanau destul de bine cu cea a lui Stoica. O minunatie! Sa tot stai sa asculti si sa privesti!

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Martie 20, 2013 la ora 16:34

    XX > Aveti dreptate. Dar dece v-ati oprit aici, dijma asta miroase a hidrocarbura.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Martie 20, 2013 la ora 16:28

    micuta de la 7 > Asa cum Romania isi are presa ei digitalizata, la fel si alte tari. Aici Moise ne da un fir, pe care noi il despicam in paispe, iar dupa aceia il mai intoarcem si pe fata si pe dos. Aveti dreptate, pare ciudat ca de la cursul euro sa se ajunga la ce a avut in farfurie aseara catelul premierului cipriot… Dar n-aveti grija, Moise e cu ciomagul de baseball la post.

    Răspunde
     
  • mihaix
    Martie 20, 2013 la ora 13:54

    http://www.antena3.ro/externe/oficialii-belgieni-depun-plangere-la-ce-impotriva-germaniei-denunta-practici-scandaloase-care-ii-vizeaza-pe-romani-207656.html

    hehe , cred ca belgienii o sa propuna scoaterea Germaniei din UE pt ca nu respecta nivelul mediu de trai al populatiei :), similar cum noi nu indeplinim conditiile Schengen, printre care cica e si MCVul. Situatia devina distractiva :), si dupa cum ziceam si in alt post, actiunile Germaniei se vor intoarce impotriva sa. Mai ales cand incearca sa isi ofere un nivel de competivitate mai bun ocolind regulile (da stiu ei nu au sal minimim)

    Răspunde
     
  • micutu de la 7
    Martie 20, 2013 la ora 13:06

    De multe ori sunt subiecte care nu tin de business si ar fi atatea lucruri si pareri de abordat…Mischie, Putin, chinezu indragostit, armata israeliana…nu vad ce legatura au cu ora de business. Ai putea sa dai bursa americana in timp real cu ce e p-acolo, cu ceva pareri, 1 min ar ajunge, ce face Soros, auru, salariile la nemti ca vor sa introduca salariu minim, Hollande care e in cadere libera cu problemele Frantei cu tot, sau ce se intampla prin UE, lumea nu prea stie ce se intampla p-afara ca daca ai observat in afara de Digi24 nimeni nu prea da stiri cu ce se intampla pe extern decat ciudatenii, OZN-uri, furtuni sau Ghenea cu iubitu. Si TVR1 mai da, e adevarat. Zic si eu.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 20, 2013 la ora 11:57

    „Nemtii ar fi trebuit sa zica , ca vor sa dijmuiasca pe rusi cu 10%”_Nu numai. Si pe evazionistii romani voiau sa-i dijmuiasca. De aceea au sarit ca arsi in apararea principiilor europene, dar au neglijat incalcarea dreptului la proprietate in propria patrie, unde proprietarii caselor nationalizate urmeaza sa primeasca doar puncte in locul averilor confiscate. Iar restituirile in bunuri, acolo unde se vor face, vor fi peste 30 (treizeci) de ani de la intrerea in vigoare a legii. Asta la 23 de ani de la caderea regimului comunist. Domnule, vad ca nimeni nu se intriga de chestiunea asta. Doar vreo cativa opozanti mai mult de dinafara Parlamentului, cum sunt cei de la Forta Civica (patru locuri in parlament). (Mai putin dl. vice-presedinte Biris, care este ocupat mai ales de comentariile de la Money.ro. Domnia sa este atat de convingator acolo, incat pana si socialistii aflati la guvernare au inceput sa-l urmareasca. Asta in fond nu este rau, pentru ca pledoariile domniei sale in favoarea reducerii taxarii sunt admirabile si politicienii nostri pot invata cate ceva. Doar ca in cazul Ciprului, lucrurile stau putin altfel, in contradictie cu credinta domnului Biris ca fiecare trebuie sa-si plateasca taxele cu onestitate. (Domnul Biris a criticat in repetate randuri nivelul redus de colectare a taxelor in tara noastra, spre exemplu.) In Cipru, nu este vorba despre suprataxare, ci despre taxarea evazionismului fiscal. Este mai degraba o operatiune care vizeaza paradisurile fiscale din EuroZona, devenite gauri prin care se sifoneaza banii germanilor, de exemplu si este periclitata moneda unica. Au inceput cu un stat aflat in faliment si eu sper sa continue. Natiunea elena (pentru ca nu cred ca se poate vorbi despre o natiune cipriota) s-a manifestat cu acelasi spirit de independenta si dezaprobare pentru taxe ca si in tara-mama, astfel ca Parlamentul a respins cu demnitate ajutorul financiar european. (Caracterul retroactiv al aplicarii dijmei este discutabil, dar probabil doar acesta.)

    Răspunde
     
  • XX
    Martie 20, 2013 la ora 09:35

    DÍJMĂ, dijme, s. f. Dare care reprezenta a zecea parte din produsele principale, percepută de stăpânii feudali de la producătorii direcți;

    Răspunde
     
  • XX
    Martie 20, 2013 la ora 09:34

    @Moise
    Consider ca traducere a cu impozit aplicat asupra depoziteleor cipriote e gresita.
    a fost tradus mota-mo.
    In romaneste exista si un precedent de acum citeva secole:
    DIJMA =10%
    Nemtii ar fi trebuit sa zica , ca vor sa dijmuiasca pe rusi cu 10% din depozitele bancare.
    iar deontologii nostrii, care nici macar nu au facut spiruharet, au si tradus taxa speciala ca fiind IMPOZIT

    Răspunde
     
  • Adrian D.
    Martie 20, 2013 la ora 00:32

    Moise, de data asta, nu am ce zice: buna discutzia despre CFR Marfa. Intra-adevar: aici este doar o parte a mizei, dar una importanta: locurile de munca.
    shi da, rolul statul in a a creea sau mentzine locuri de munca, mai ales in timpuri cum sunt cele pe care le traim, este evident.
    Sau ar trebui sa fie…

    Răspunde
     
  • Andrei
    Martie 19, 2013 la ora 23:40

    Situatia cu „cornul si laptele” nu este foarte diferita la tara fata de oras. Soacra mea este invatatoare intr-o comuna din Dambovita. Cornul este de obicei mai uscat ca painea din 89, iar laptele este si el de o calitate indoielnica (a venit de multe ori deja expirat).
    Copii folosec cornul si laptele doar pentru a da de mancare cainilor.
    Cred ca ar fii bine sa focusam aceste fonduri doar pentru copii saraci. Nu prin bani, ci prin distribuirea de produse alimentare familiilor lor. Astfel circulam acesti 100mil EUR prin economia romaneasca, dam de munca producatorilor nostrii si rezolvam si o mica parte dintr-o problema sociala mare. Daca dam doar la 5/100 copii, atunci probabil putem sa dam mai multe produse.

    Daca nu vrem sa facem discriminari, atunci putem sa ne ocupam de cealalta parte a problemei cu alimentatia copiilor: sa invatam parintii din romania cum sa isi hraneasca corect copilul. Cred ca sunt foarte multi copii care sufera de obezitate infantila si acest lucru poate fii chiar mai grav.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase