Ora de Business: miercuri, 27 februarie 2013

Publicat la data de de Biziday

restructurare-sau-nu

Emisiunea poate fi urmărită aici: http://www.tvrplus.ro/editie-ora-de-business-86646 precum și pe canalul BiziDay de pe YouTube

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

22 răspunsuri la Ora de Business: miercuri, 27 februarie 2013

  • Constantin
    Februarie 28, 2013 la ora 20:37

    „Construirea de autostrăzi ineficiente are ca unic scop final falimentul…De acolo se pot fura banii cel mai bine și mai mulți.”_Observatia dumneavoastra mi se pare excelenta, domnule gats, chiar daca nu mi-a forte clar cum poate cineva sa-si propune drept scop final falimentul. Ma rog…Ideea ca nu trebuie sa ne dorim drumuri pe care sa se poata circula (ma gandesc la persoane si marfuri) eficient si confortabil pentru ca s-ar putea fura din banii de investitii este asemenea principiului conform caruia cea mai eficienta metoda contraceptiva este abstinenta.

    Răspunde
     
  • alex
    Februarie 28, 2013 la ora 13:54

    Adu te rog in discutie si LEGEA FALIMENTULUI PERSOANELOR FIZICE.Sint din ce in ce mai multi care ar fi ajutati de ea.In occident se aplica demult, asa ca de ce nu ar fi si la noi daca sintem o tara civilizata..Poate asa vor deveni si bancile mai responsabile sau mai bine zis umane.

    Răspunde
     
  • gats
    Februarie 28, 2013 la ora 13:24

    Construirea de autostrăzi ineficiente are ca unic scop final falimentul. Suedezii și norvegienii nu au astfel de ambiții și trăiesc mai bine. Trebuie să fim atenți cu cine ne comparăm. Presiunea noastră asupra politicienilor pentru construirea de autostrăzi le cade bine. De acolo se pot fura banii cel mai bine și mai mulți.
    Investirea acestor bani în afaceri pentru cei tineri la care să se mai adauge bani obținuți din ridicarea TVA-ului progresiv până la 48% pentru bunuri de lux ar da poate ceva bani pentru investițiile pe care și le dorește guvernatorul. Altminteri vom rămâne sclavii investitorilor străini care împrumută banii cu 1-2% la ei nu cu 14% ca noi. În condițiile actuale tinerii noștri sunt condamnați să devină ”carne de tun”. Vor mai trebui să mai plătească și autostrăzile pe care nu vor avea bani să meargă.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 28, 2013 la ora 13:02

    Un articol, de citit:
    http://basmeimobiliare.wordpress.com/2013/02/27/unde-dai-si-unde-crapa/
    Initial nu am fost tentat sa citesc acest articol pana la capat (primele fraze nu prea m-au convins in acest sens) dar pot sa spun ca autorul acestui articol are dreptate si viziune, daca ma intelegeti.

    Răspunde
     
  • gats
    Februarie 28, 2013 la ora 12:38

    D-nul Isărescu consideră că trebuie să fie investiții pentru dezvoltare dar mai dorește și să retragă banii din piață ca să nu fie inflație. Și cu ”dânsa-n trânsa și cu inima-n rai” nu se poate. Realitatea este că economiștii (lu” pește)nu au înțeles problema cu inflația, cu economia, și cu dobânda real pozitivă. Cine analizează economia lumii măcar pe ultima sută de ani (în diverse state) observă că perioadele de dobândă real pozitivă și inflație mică cu adevărat, sunt cele de criză urmate și de dezastre (război, dictaturi). Explicarea realității (sau poate înțelegerea ei) ar fi (cred eu) mai bună de cât să pui pe câte unul simpatic să te mintă frumos. Ar detensiona atmosfera.

    Răspunde
     
  • mihaix
    Februarie 28, 2013 la ora 12:08

    @Gheorghe Matei.

    Trenul este preferabil cand ai de transportat marfa, pt ca nu totul se reduce la persoana Ia. Economia nu se face de oamenii care se duc cu masina din x in y , nu noi contam ci marfurile.Si aici, da trenul este de o importanta majora, pt ca elimina din costuri (timp, combustibil)si din poluare si din trafic si accidente.
    Si daca vei merge vreodata in tarile vest europene, o sa observi ca trenul este un mijloc f rapid (450 km in max 3 ore), ieftin si comod,de a ajunge din A in B, ca turist sau ca comuter care lucreaza intr-o alta zona decat cea de resedinta. Acesta este viitorul, noi traim in trecut (nici macar acolo, ca atunci trenul chair mergea)

    Răspunde
     
  • Luigi
    Februarie 28, 2013 la ora 12:03

    Apropo de profitul nesimtit al Petrom:
    Romania e in top 10 mondial la cea mai scumpa benzina raportat la paritatea puterii de cumparare.
    @ Moise, tot mai vrei timbrul auto in pretul benzinei?
    Iti mentii parerea ca profitul Petrom este datorat „investitiilor” si nu scumpirii nejustificate a preturilor?
    In ritmul asta poate ajungem si noi campioni mondiali la ceva ca de cand a luat bataie Bute de la Froch nu mai suntem campioni la nimic 🙂

    http://www.zf.ro/companii/suferinta-la-pompe-romania-pe-locul-opt-in-lume-in-functie-de-efortul-financiar-pentru-a-cumpara-un-litru-de-carburant-10609738

    Răspunde
     
  • mihaix
    Februarie 28, 2013 la ora 12:03

    @DD

    Tocmai asta e problema, ca BNR nu lucreaza doar cu hartii/monezi, ci chiar are putere, oricat ne-ar explica Isarescu sau Vasilescu, ca ei nu pot sa arbitreze, e fapt o fac cand vor si pot sa o faca.
    Au putere si parghii reale, vezi cand au „obligat ” guvernul sa dea cu oug 50 de pamant, la fel si cu prevederea din noul cod civil, sau cand l-au trimis la plimbare pe seful bcr.
    Daca doar faceau hartii, atunci nu aveau de ce sa iasa la televizor, dar , la fel ca si fed reserve (chestia aceea privata , nu de stat ), ei au alte interese decat cel al cetateanului, si isi folosesc puterea pt jocurile lor. Care jocuri cateodata sunt in beneficiul nostru, dar tinand cont de evolutia leului si de starea noastra si bancilor dupa 20 de ani, in general sunt exact in defavoarea noastra.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 28, 2013 la ora 10:51 Răspunde
     
  • CTL
    Februarie 28, 2013 la ora 09:26

    Acuma o sa vedem daca autostrada o sa fie aglomerata sau nu. Eu unu, daca as sta in Bucuresti si as vrea sa ajung din cand in cnd la Poiana as plati sa merg pe autostrada, orice numai sa nu stau la coada cu nervii intinsi cand ar trebui sa ma relaxez.
    Moise spune ca statul a facut prost ca a garantat recuperarea banilor. Pai tot e mai bine decat sa plateasca el toata investitia, daca e necesar sa garanteze, probabil ca studiile arata ca exista sanse ca investitia sa nu fie farte viabila. Cum ziceam, e un pas inainte pentru ca nu vin oti banii din buget.
    La Mechel nu inteleg, daca se face profit de ce ar ajunge siderurgia romaneasca la fier vechi ? Daca se face profit in alte parti, sigur aia ar vrea sa preia si uzinele noastre mai ales ca forta de munca e, probabil mai ieftina. Daca rusii vroiau sa faca bani vindeau cui le dadea mai mult nu pe 52 de euro. Singura explicatie e ca aia sunt oamenii unor oligarhi sau chiar al lui Putin care pur si simplu ai interes strategin in ruinarea concurentei. Desi, economic vorbind, nu are logica. Cum vrei sa distrugi ceva ce ti-ar aduce bani ?
    De acord cu exemplul lu Moise legat de marca germana. As mai adauga ca o moneda puternica nu numai ca incurajaza investitiile ci ofera increderea ncesara pentru economisire si acumulare de capital intern. Am citit ce a spus, zicea ca scaderea masei monetare implica pericole si ca de aceea FED si BCE pompeaza bani, pai pentru ca pompeaza masa a cescut enorm, ceea ce ne duce la cresterea preturilor mentionata de Isarescu. Cum zicea cineva, legarea CHF de EURO e ca si cum ai lega barca de salvare de Titanic.

    Răspunde
     
  • Daniel Baca
    Februarie 28, 2013 la ora 07:47

    De acord cu criticile pe care le aduci A3,dar sa stii ca daca te deplasezi pe directia Constanta-Transilvania,fara sa ai nevoie sa treci prin Bucuresti,autostrada este utila.Nu mai treci prin localitati si te poti deplasa cu o viteza mai mare.
    In plus nu trebuie uitata interdictia pentru traficul greu de pe DN1.A3 rezolva aceasta problema.
    Nu in ultimul rand,tronsonul A3 Bucuresti-Ploiesti va avea o cu totul alta eficienta in momentul in care intreaga autostrada va fi terminata,pana la Oradea.
    Cu ce spui despre rentabilitatea segmentului Ploiesti-Brasov este ok.Trebuie luata in calcul situatia astfel incat sa nu se intample ca in Spania unde oamenii nu isi mai pot permite sa ruleze pe autostrazi si in consecinta acestea sunt pustii.Chiar voi ati dat stirea.In acelasi timp insa trebuie tinut cont si de faptul ca o autostrada este conceputa in primul rand pentru distante mari.Cu alte cuvinte nu ar fi anormal daca de exemplu segmentul Ploiesti-Sinaia nu ar fi rentabil pentru a fi parcurs pe autostrada.Insa pe Ploiesti-Oradea sa fie cat se poate de rentabil.Nu mai vorbim despre Constanta-Oradea-vestul Europei,unde eficienta ar fi maxima.
    Cred ca lucrurile trebuiesc privite in ansamblu si nu limitate doar la un sector de cateva zeci de km din cauza faptului ca asa ne-au invatat autoritatile noastre.

    Răspunde
     
  • adriantm
    Februarie 28, 2013 la ora 03:40

    Despre povestea cu diferenta dintre Germania si Grecia, se compara doua situatii total diferite. Dupa razboi nu doar Germania era o ruina ci mai toata Europa, si nu cred ca ar fi o idee buna sa-i punem pe greci sa munceasca legati cu gamela de gat ca sa revina economic cum au lucrat nemtii dupa planul Marshall.

    Răspunde
     
  • adriantm
    Februarie 28, 2013 la ora 03:36

    Nu stiu daca Basescu a intuiut corect sau nu ce se intampla la Metchel dar ar fi trebuit sa intuiasca mai bine cei care au facut privatizarile pe nimic; si din 90 incoa a luat si el parte la asemenea privatizari

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 28, 2013 la ora 00:32

    Eu cred ca presedintele Basescu a intuit corect ceea ce ar urma sa se intample cu combinatele Metchel, vandute pe 52 de EURO, la firma de apartament. Ma intreb cum a fost posibil lucru asta avand in vedere ca respectivele combinate aveau 500 milioane de EURO datorie la stat. Cine oare nu si-a facut treaba, pentru ca e cam anormala vanzarea asta, parerea mea? Putea sa vanda cele 4 combinate si la un boschetar care traieste in canal, nu?
    Guvernul ar trebui sa le sufle in ceafa la rusii astia din firma de apartament sau de garsoniera si sa ii ia un pic la bani marunti, asa incepand cu datoriile alea de 500 de milioane de EURO. Parca alte firme cu datorii la stat sunt executate pentru cateva mii de EURO, nu?

    Răspunde
     
  • DD
    Februarie 28, 2013 la ora 00:05

    mihaix > Problema e ca altu mai bun decat Isarescu nu prea mai gasim, si apoi BNR lucreaza doar cu hartii/monede, la urma urmei nu poti manca hartii, daca economie e pe butuci

    Răspunde
     
  • Gheorghe Matei
    Februarie 27, 2013 la ora 23:14

    La gara ajungi cu masina. De la gara ai nevoie de alta masina. Vrei sa mergi cu trenul la munte, ajungi la Pietrosita si ce faci??? Romania este o tara mica. Masina ofera maxima flexibilitate. Trenul de calatori nu are nici un viitor. Doar unul devenit cotidian – fier vechi!

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 27, 2013 la ora 23:08

    Mi se pare o noua lovitura de topor la radacina economiei romanesti. Cam asa vad eu realitatea.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 27, 2013 la ora 22:36

    Nu stiu cati dintre noi au citit cu atentie factura de energie electrica ca sa vada cat reprezinta efectiv valoarea curentului electric consumat si cat alte taxe.
    Cu surprindere, calculand, am constatat ca taxele aferente la ENERGIA VERDE, adica CONTRIBUTIE PENTRU COGENERARE plus CERTIFICATE VERZI reprezinta 21% ca si procent din valoarea reprezentata de energia electrica efectiv consumata (asa e la mine la abonamentul MONOM JT CU REZERVARE – am exclus din valoare factura abonamentul care se plateste adica tariful care reprezinta REZERVARE). Nu zic nimic, platesc carevasazica, numai ca e un procent interesant pe care nici nu il banuiam. Insa acum am o nedumerire : niste investitori DESTEPTI au venit in Romania cu niste panouri fotovoltaice si moristi eoliene cumparate din China sau din alte tari (deci ZERO castig pentru economia romaneasca sub aspectul productiei acestor echipamente) pentru care o sa primeasca sume foarte generoase de bani (cele mai generoase recompense din toata Europa, e interesant de vazut daca cumva nu sunt cele mai generoase DIN LUME), de la consumatorii casnici si consumatorii industriali, care vor fi repatriati probabil prin niste firme OFFSHORE din paradisuri fiscale si te intrebi IN FINAL : „Care a fost smecheria pentru economia romaneasca ca nu prea am inteles sau sunt un pic cam confuz ?”
    Poate ma lamureste cineva.

    Răspunde
     
  • mihaix
    Februarie 27, 2013 la ora 22:32

    Si cand increderea in BNR se va duce la fund, degeaba o sa mai vina el, Vasilescu, nu mai zic de Ghetea si alti reprezentanti ai bancilor sa ne zica faceti aia, si ailalta.
    Apropo, am vazut un comentariu al lui Ghetea (nu ii pot zice domnul Ghetea, ma opreste tupeul si nesimtirea dansului), in care zicea ca doar pe baza deciziilor definitive ale instantele superioare ar trebui bancile sa isi refaca contractele. Stau si ma intreb in ce stat banca e mai presus de lege, pt ca daca un om e condamnat la o instanta inferioara, tot condamnare este pana i se rezolva apelul la cea superioara.
    Iar daca o instanta a decis ca un contract este prost, banca trebuie sa ia masuri, nu sa ii zica clientului, noi vedem altfel problema, cu acelasi tupeu al lui ghetea.
    PS nu am avut nici un proces cu vreo banca, am doar un credit imobiliar ,la care platesc anticipat si sunt satul de neprofesionalismul si prostia multora din banci (dupa cum zicea parca si lui laurentiucat care a lucrat in sistem)

    Răspunde
     
  • mihaix
    Februarie 27, 2013 la ora 22:25

    Moise, mi s-a parut mie sau Isarescu a incercat prin acel interviu sa duca presiunea si criticile de la BNR la guvern ?
    Are dreptate cu teoria explicata la as, dar din pacate nu l-am vazut sa o aplice atunci cand Romania era pe val. De ex,sa se impotriveasca impotriveasca bancilor cu masuri serioase atunci cand acestea acordau credite cu buletinul si cand au dus la euroizarea Romaniei, si nici acum in criza , cand bancile nu mai dau un ban pt afaceri , si ii tin eventual pt stat de frica sa nu se arda din nou.
    Cred ca rolul BNR este de a face ordine in acest sistem bancar anormal de apatic si de puternic, nu doar de a tine cursul si de a da sfaturi (plus ca pt asta e nevoie doar de cativa oameni). Din fericire oamenii au inceput sa isi dea seama , cine este cu adevarat Isarescu ca si de Basescu.

    Si dupa cum ziceati economia este si o stiinta sociala , nu doar una matematica…..

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 27, 2013 la ora 22:10

    @pheideas>Aveti perfecta dreptate. Dar o fi cineva in Romania cu putere de decizie sa vada si aceste aspecte care se numesc VIZIUNE? Pana acum am vazut ca nu prea, observand crunta realitate.
    Transportul pe calea ferata are un potential urias si poate depasi lejer ca rentabilitate pentru economie transportul pe strazi/autostrazi.

    Răspunde
     
  • pheideas
    Februarie 27, 2013 la ora 21:20

    Moise, am urmarit emisiunea si mi-a atras atentia reportajul despre autostrazi. Imi permiti o mica precizare ? Americanii si chinezii investesc masiv in modernizarea cailor ferate. Sunt cele mai mari investitii la ora actuala. Te-ai intrebat de ce ? Ia gandeste-te, ce ar insemna pentru turism o retea feroviara pusa la punct, unde cu costurile deplasarii unui autoturism cu 4 persoane, umpli un vagon. In viitorii ani criza combustibililor fosili isi va spune cuvantul.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase