Ora de Business: luni, 25 februarie 2013

Publicat la data de de Biziday

bani-in-spital

Emisiunea poate fi urmărită aici: http://www.tvrplus.ro/editie-ora-de-business-86579 precum și pe canalul BiziDay de pe YouTube

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

35 răspunsuri la Ora de Business: luni, 25 februarie 2013

  • sanduCu
    Februarie 28, 2013 la ora 04:10

    @VictorL > „bara-bara” ne spuneau arabii cind nu mai voiau sa negocieze. Tipii sunt tare incapatinati. Trebuie sa-i impiedici sa spuie chestia asta (adica „iesi afara”), iar daca ti-a spus „dirbalah”, e ca la ruleta „jocurile sunt facute” sau in afaceri „deal”.
    Nostim, eu iti postez la „daunatorii” iar replica o primesc la ODB 25, se vede ca esti ocupat. Pacat ca replica ta nu are nici cap nici coada. Numai bine.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 27, 2013 la ora 22:57

    @SanduCu>Aveti perfecta dreptate. Te intrebi care va fi punctul terminus daca statul privatizeaza continuu, fara nici o viziune legata de obiective strategice din economiei, aproape in orice conditii iar de la companiile ramase la stat da mereu oameni afara. Finalul e unul singur. Ala se numeste SINUCIDERE, dupa mine. Dar nu sunt sigur ce are la baza : inconstienta, prostie, incompetenta sau corutie. Cred ca un pic din fiecare dar in procente diferite.
    Si nu am mai folosit ata d’aia alba, daca ati observat.
    Numai bine si sanatate, va doresc.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 27, 2013 la ora 11:54

    @cornel_”Pai atunci vreau sa fiu lamurit de catre toti cei care sunt foarte suparati acum pe Petrom…”_Nu sunt „fosrte suparat” pe Petrom, daca m-ati avut si pe mine in vedere. Ba, dimpotriva, sunt incantat ca plateste taxe mari la Buget. Nu-mi place situatia de oligopol, dar de asta nu este firma vinovata, nu face altceva decat sa profite. Ce este mai greu de inteles este, daca tot exista situatia aceasta, ce explicatie au cheltuielile pentru publicitate? In aceasta emisiune, d-na Nicolici a facut publicitate [inclusiv] pe banii mei, TVR fiind post public si la limita legii, pentru ca nu a fost semnalat in mod explicit acest lucru, ci a fost prezentata asa, ca un reportaj despre afacerile sociale. Aparent, nu exista o motivatie plauzibila pentru reclama Petrom. Doar ca putem face un exercitiu de imaginatie. Ce ar fi daca cetatenii patriei noastre ar fi intrebati, precum localnicii de la Rosia Montana cu privire la aur, daca sunt de acord ca Petrom sa exploateze gazele de sist din Romania? La nivelul UE se pregateste o pozitie comuna a statelor europene impotriva exploatarii gazelor de sist. Lobby-ul companiilor interesate in domeniu este foarte activ. Cu referire la lobby, in paranteza fie spus, in cazul d-lui Manolescu nu doar calitatea, modesta dupa parerea mea, a reportajului domniei sale din Noua Zeelanda este discutabila, ci si finantarea calatoriei domniei sale la antipozi, care se arata in presa ca ar putea veni de la aceeasi firma care a sponsorizat „Romania literara” si a trimis mai multi jurnalisti romani la aceeasi destinatie. Am vorbit la un alt topic despre resurse, raspunzand unui coleg la o intrebare referitoare la o teorie a lui Garett. Nu trebuie inteles din spusele mele ca resursele sunt inepuizabile. Teoria lui M. K. Hubbert pare sa se confirme, iar omenirea a atins [sau a depasit nu de mult] capacitatea maxima de exploatare a zacamintelor de petrol, care in jurul anilor 2050 s-ar putea epuiza. Resursele de gaze naturale ar putea fi exploatate inca 20 de ani dupa epuizarea celor de titei. Prin urmare, interesul pentru gazele naturale al companiilor petroliere este real si imens. O intrebare cu privire la exploatarea gazelor de sist ar putea fi pusa cetatenilor de catre autoritati mai devreme ori mai tarziu. Si este asteptat pentru Petrom un raspuns favorabil.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Februarie 27, 2013 la ora 09:51 Răspunde
     
  • Gabriel S.
    Februarie 27, 2013 la ora 09:26

    „Rascoala castravetilor”
    Chiar nu puteati gasi alta expresie?
    Am mai auzit in alte emisiuni cateva remarci de genul asta despre tigani. Am mai auzit o data ceva ca nu sunteti evreu. Cred ca aveti o mica problema.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 27, 2013 la ora 06:36

    @SanduCu.Iar spun ca realitatea din tara e alta fata da ce se vede de departe.Am fost deja in chiloti si bara-bara pina a sarit ceara-ceara din urechi…Deabea acum auzim si noi mai bine.Daca dam cu oistea in gard facem autostrada pe acolo…Pevestea de succes e ca odata inventata gaura in gard nu mai trebuie sa platim cercetatori sa o descopere;o falosim pe a lor si venim si noi cu caii(sau cu carnea de cal tiganesc),dupa buget…Daca pina si Putin s-a prins de smecherie inseamna ca aia e calea, macar pina ajungem mai aproape.Chinezii se lauda ca i-au si depasit insa au sclavii pititi la munca in spatele camerei de filmat si nu apar in cadru.Ai auzit de Uniunea Euroasiatica a lui Putin? Eu am auzit demult dar ii zicea altfel.Tot la Moscova avea Capitala,ii spunea Comintern si polua mintile ratacitilor.Acum a iesit iar la rampa…Sa auzim de bine!

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 27, 2013 la ora 03:55

    @Cornel > Daca autoritatile romane erau corecte (deci sa tina cu tara), austriecii nu incheiau afacerea. Haznaua e toata numai spaga straina. Unde e justitia? Si rusii tot straini sunt.
    Romania privatizeaza si iar privatizeaza, si vinde si iar vinde pina o ramine in chiloti si in patru labute in fata occidentului refacut pe seama ei si a altora. De fapt asta este toata filozofia UE, FMI si a neocolonialismului.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 26, 2013 la ora 22:15

    @Cornel.Eu nu sunt suparat pe Petrom;din contra cred ca trebuie felicitati austriecii, ca stiu sa faca afaceri austriece.Spre exemplu cind l-am anuntat pe un sef de proiect ca uzina care produce niste utilaje similare cu cele aduse din Austria, sau Cehia, e doar la 5km de rafinarie mi-a raspuns ca nu banii sunt o problema asa ca nu au interes sa faca economii.In industria petroliera sunt bani jaf,petrol sa fie…Si este si petrol.Si fier vechi este…

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 26, 2013 la ora 21:58

    @VictorL>Pai atunci vreau sa fiu lamurit de catre toti cei care sunt foarte suparati acum pe Petrom – pe de o parte ca a facut un profit foarte mare pe anul 2012, pe de alta parte ca are proiectul tara lui Andrei (daca acest proiect nu era banuiesc ca nu se mai vorbea de asa ceva, nu?) si in final ca Petrom e cel mai important platitor la bugetul de stat al Romaniei. Era mai bine daca Petrom-ul nu era preluat de austrieci ci de rusi? Vad o contradictie intre atitudinea celor suparati rau pe Petrom si realitatea de acum (vezi ce au facut rusii cu Lukoil sau Metchel). Eu nu sunt suparat pe Petrom ci sunt suparat pe autoritatile romane care nu au stabilit niste redevente decente pentru Romania (vezi nivelul redeventelor la petrol si gaze din alte tari din Europa si in SUA) la exploatarea zacamintelor de petrol si gaze in Romania, de catre Petrom. Deci cum era mai bine, ca nu am inteles? Sa inteleg ca nu e bine cu Petrom acum dar ne era mai bine cu rusii la Petrom? (Ar trebui sa privim alternativele pe care le-a avut statul roman la privatizarea Petrom, adica intre austrieci si rusi.) Uite ca am devenit si avocatul Petrom, fara voie.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 26, 2013 la ora 20:32

    @Cornel.Pentru a nu te obosi prea mult facind scenarii despre preluarea Petrom de catre Rusia studiaza cazul Lukoil si te lamuresti.In doua cuvinte;au inceput prin bagarea directorului general nevinovat in puscarie,au inchis Combinatul Petrotel si au dat oamenii afara, au lasat o treime din oras fara caldura in miez de iarna si pentru totdeauna,au adus produse petroliere din alte tari si le-au vindut in Romania si au taiat multe instalatii si le-au dat la fier vechi.

    Răspunde
     
  • florin
    Februarie 26, 2013 la ora 20:02

    pe langa „moarte” Arpechimului apare inevitabil si moartea lenta dar sigura a Oltchimului precum si a altor zeci de firme din Valcea,toate datorita „generosului” Petrom asa cum l-a prezentat d-na Mona Nicolici.”Norocul” valcenilor este cu primarul foarte interesat de atragerea investitiilor.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 26, 2013 la ora 17:46

    Doamna Mona Nicolici a facut o reclama luuuunga la Petrom. Daca tot este oligopol si preturile la carburanti este alea care este, ce rost are reclama? Vor fi mai usor de acceptat de catre cetatenii care fac plinu’? Nu cred. Am mai scris de curand despre inelasticitatea cererii in raport cu pretul benzinei. S-ar putea sa fie mai interesat Petrom de felul in care este privit de autoritati. Poate chiar de cele de la Bruxelles.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 26, 2013 la ora 14:18

    Sincer mi-as fi dorit o relatie economica mai stransa cu Rusia, dupa 1989, care sa aiba ca baza castigul ambelor parti dar se pare ca realitatea e alta, din pacate.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 26, 2013 la ora 14:12

    Inca nu ma pot gandi la un scenariu daca Petromul era preluat de rusi. Cred ca ar trebui sa ne uitam, un pic, la ce au mai preluat rusii in Romania si in ce stadiu sunt acele investitii ca sa ne facem o imagine corecta si cat de cat completa.

    Răspunde
     
  • un turist
    Februarie 26, 2013 la ora 14:01

    @Moise. Nu pot sa ma pronunt daca este vorba numai de o mica demagogie dar acea doamna Mona a discutat concret ce vrea sa faca nu numai in jurul cartofului. Nu te lasa amagit de altii ca fiecare sportriv etc. au sponzorii lor si nu trebuie sa-i dezamageasca ba din contra trebuie sa-i faca reclama. De ce sa fie oare in RO altfel? Intrebarea mea este daca ar fi fost mai bine ca Petrom sa fi fost preluat precum acele combinate siderurgice si apoi distruse sau vindute pe 52€? Dar….un lucru este cert Romanul nu este niciodata multumit egal care este situatia. Deci asa mai departe Moise.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 26, 2013 la ora 12:53

    @Andreia>Pot sa va dau 10 exemple despre cum o companie poate sa aiba profit ZERO, absolut legal. Adica ceea ce incerc sa va spun e faptul ca o companie poate sa aiba profit ZERO, daca doreste sa nu plateasca impozit pe profit.
    Ceea ce i se poate reprosa PETROM-ului e faptul ca mai mereu s-a grabit sa mareasca tariful de la pompa iar cand a fost vorba de ieftinire s-a facut ca uita sau a actionat mereu cu intarziere.
    Cred ca mai toata lumea se astepta de la Petrom la o atitudine un pic diferita, daca ma intelegeti ce vreau sa spun.

    Răspunde
     
  • Andreia
    Februarie 26, 2013 la ora 11:54

    din discutia dintre dl. Guran si doamna responsabila cu CSR Petrom reise faptul ca Petrom nu e de acord cu distribuirea unei parti din profitul de 381 milioane euro pe proiecte de sustinere a grupurilor sociale defavorizate, gen scoli de meserii pentru copii orfani, burse de studii pentru copii saraci….asa ar ajuta cel mai mult societatea romaneasca, si ar capata si un plus de imagine. 350 000 euro pentru Tara lui Andrei, poate fi considerat un inceput, insa comparativ cu profitul urias e un fel de praf in ochi.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 26, 2013 la ora 11:51 Răspunde
     
  • laurentiucat
    Februarie 26, 2013 la ora 10:29

    niste burse de studiu ptr copiii de la tara in suma de vreo 50-100 de mil de euro, era ceva …
    350.000 de euro e frectie.

    Răspunde
     
  • BadeaN
    Februarie 26, 2013 la ora 10:19

    Am urmarit cu „interes” discutia cu d-na Mona Nicolici de la Petrom si trecand peste mesajul emotional al distinsei doamne, n-am putut sa nu remarc „preocuparea” Petrom pentru perceptia publica a companiei. Suma de 360 000 de euro ce este alocata proiectului „Tara lui Andrei” este,cred eu, puternic concurata de suma alocata pentru advertising-ul acestuia la diverse posturi de Tv. . Oare de ce se tem cei de la Petom ? Daca am uita cum s-a privatizat Petrom, un monopol natural, cu clauze secrete in contractul de privatizate, cu o redeventa modica si fixata pentru o perioada de zece ani, pe o suma ridicol de mica in comparatie cu valoarea activelor, etc., am fi inclinati sa spunem si noi ca a face profit e un lucru bun ! Chiar si faptul ca Petrom este cel mai mare contributor la bugetul tarii si tinand cont ca afacerile din domeniul petrolier sunt pe locuri fruntase in ceea ce priveste evaziunea fiscala, nu pot sa nu ma gandesc cum ar fi fost daca …

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 26, 2013 la ora 09:54

    Un articol, de citit:
    http://www.zf.ro/opinii/daca-tot-este-sa-le-cedam-mai-bine-sa-le-cedam-direct-europei-10601024
    Il felicit pe domnul Petru Ianc pentru viziunea sa care, da, trebuie sa se gaseasca pe masa de lucru a Comisiei Europene. Altfel va constata si Comisia Europeana si UE, peste 15-20 de ani, ca a fost calcata in picioare de vremuri la care nu a facut fata.
    In cazul Romaniei cred ca poate fi serios vorba de Oltchim, Arpechim si cele 4 combinate Metchel.
    Asta ca tot s-a vorbit sec pe la UE, pana acum, de un viitor al Statelor Unite ale Europei, care vrem sau nu vrem isi va trage seva din puterea economica a acestor state si nu cred ca e bine sa ne gandim la acest lucru (Statele Unite ale Europei) ca la un balon de sapun.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 26, 2013 la ora 00:47

    > = co-plata la spitale: refuzul populatiei este justificat, contributia derizorie este dovada matrapazlicului. Statul ar trebui sa desfiinteze toata politica de taxulite aiuristice, sa puna un impozit unic pe venit din care sa-si administreze nevoile.
    = coruptia din „genele” la romani, poate sa reuseasca a fi dezradacinata numai prin condamnare egala a ambilor participanti
    = posta romana era in declin de citiva ani, dar de curind, am inteles, ca a contractat foarte pagubos serviciile unei firme straine de transport. Deci totii ochii erau pe ea si nimeni nu a incercat sa impiedice potlogaria. Cu coruptia asta straina nu se face nimic, BRAVO!
    = afacerile sociale finantate de petrom: daca derulam filmul ODB, intii mare succes/profit la Petrom, pe urma brutariile orfanilor, si acum afacerile sociale – adica ata alba si subtire. Ce afacere poti porni cu 35,000 de euro (si nici aia nu de la inceput, si nici conditiile nu au fost mentionate), o tutungerie, o covrigarie (mai greu, cuptoarele sunt scumpe), vinzator ambulant de… inghetata. Si dupa aia sa umbli dupa alta co-finantare – adica dupa 7 luni aceasta mica afacere tot nu va fi capabila sa se autofinanteze din profit. Chestia asta miroase a donatie/praf in ochi – sunt curios daca asta va contribui la reducerea taxei Petromului.
    = romanii din Spania n-o duc prea bine acolo, dar mai bine decit in Romania de astazi (e de inteles motivul pentru care s-ar hotari cam greu sa se reintoarca – pierzi ceva la plecare de acolo si pierzi ceva la venire in tara). Si totusi continua sa vina sa vada pe viu ce se mai intimpla in tara – asta spune ce nu se spune.
    = programul de economisire (pentru locuinte – pentru cine locuinte?, pentru facultatea copiilor – o cauza nobila) se adreseaza cui? Cine are bani ii investeste, iar cine n-are, ce sa mai economiseasca? E foarte adevarat ca economile populatiei creaza fonduri bancare producatoare de…purici.
    = ce se intimpla acum in Bulgaria, nu este de natura sa ii bucure pe romani. Motivele se cunosc, probabil ca BNR ar trebui sa se alerteze, dar ce cred eu ca poate deveni in viitor foarte interesant sint punga de gaze din platforma greceasca pe care nemtii o estimeaza la o productie dealungul a 50 de ani, eventuala conducta de gaze spre occident, si prietenia ruso-bulgara (pe cea ruso-germana nici n-o mai amintesc).
    Toate bune.

    Răspunde
     
  • mihaix
    Februarie 26, 2013 la ora 00:13

    http://www.zf.ro/business-international/bulgarii-protesteaza-impotriva-bancilor-10598547

    Vad ca la ei se protesteaza pt niste chestii normale intr-o tara civilizata, precum inlaturarea camatariei si falimentul personal.
    Sau iar o sa iasa isarescu + vasilescu sa ne zica ca e de rau , ca pica bancile, ca nu mai dau imprumuturi, sau ca pelaca din tara. Ca din ce vad eu pot sa plece , ca imprumuturi nu mai dau decat statului , nu immurilor sau consumului, sau afacerilor.
    Deci la ce mai sunt necesare , in afara sa mareasca ratele si comisioanele pt cardurile de debit ???

    PS Acum urmaresc emisiunea si vad ca ati vb despre ei 🙂 Intrebarea ramane , la noi cand asemenea discutii preferabil de la dl guvernator pe viata ?

    Răspunde
     
  • Andreia
    Februarie 25, 2013 la ora 23:13

    produse de economisire-creditare…o porcarie. In 2009 am depus la BCR BpL 10.000 Ron(dupa ce m-au taxat bine de tot pentru un card emis pe cand eram studenta si pe care nu l-am vazut la culoare niciodata), am lasat depozitul 3 ani si apoi am cerut intreruperea contractului in 2012. Profit net total pe 3 ani, dobanda lor + prima de la stat = 1.000 Ron.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 25, 2013 la ora 23:01

    @Mario > Dupa cum a-ti vazut, nu sunt noutati imbucuratoare din UK, dar britanicii, chiar daca nu se asteapta la nimic bun din partea UE, sunt totusi destul de combinati cu americanii, care pentru o perioada n-au sa fie nici ei chiar pe roze. Pe termen lung, americanii au in perspectiva o cooperare foarte indrazneata cu chinezii (carbune pentru cele citeva zeci de termocentrale in constructie) si deasemenea cu rusii (petrol arctic pentru o rafinarie gigant la Port Arthur, deja terminata). Daca englezii au sa inceteze sa tulbure apele europene, nu aveti serioase motive de ingrijorare.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 25, 2013 la ora 22:25 Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 25, 2013 la ora 22:15

    In ceea ce priveste produsele de economisire creditare – ele reprezinta placa turnanta pentru o creditare sanatoasa, dupa parerea mea. Pacat e faptul ca cele doua banci, BCR si Raiffeisen, practica niste comisioane de administrare cam mari la aceste produse (ceva de genul ce iei pe mere dai pe pere).

    Răspunde
     
  • Carmen
    Februarie 25, 2013 la ora 22:11

    Multumim frumos!
    O seara buna!

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 25, 2013 la ora 22:08

    Moise, nu sunt de acord cu afirmatia ta : „este imposibil ca toate firmele sa faca profil”. Parerea mea e ca nu e imposibil ci ar fi chiar normal si natural ca toate firmele sa faca profit, pentru ca altfel pe ce se bazeaza o firma/companie, daca nu pe profit? Pe piederi? Nu cred, pentru ca nu are cum.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 25, 2013 la ora 21:09

    @Mario>Daca ai numai cateva sute de lire – du-te si le schimba in lei si scapi de grija. Daca ai cateva sute de mii de lire atunci e o problema, dar sa stii ca problema e ca acum cand scade lira te gandesti prea mult la asta.
    Numai bine.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Februarie 25, 2013 la ora 20:58

    cred ca moise a vrut sa se refere la un fel de liniste ptr guvern care sa dea drumul la treaba.
    ideea e ca acest guvern pe care l-am votat multi si in care speram sa nu fie foarte linistit si sa se tina de promisiuni.

    Răspunde
     
  • seb
    Februarie 25, 2013 la ora 20:55

    Domnule laurentiucat, sunt total de acord cu dv, protestele fac parte din democratie, sunt chiar baza ei. Domnul Moise Gurae usor de flatat, oltean fiind, asa ca de la atitudinea sa civica remarcabila din trecut se da usor pe brazda cu aprobarea plutocratzilor hotzi gen OMV. Forza Beppe Grillo!

    Răspunde
     
  • seb
    Februarie 25, 2013 la ora 20:52

    Domnule Guran, dupa penibila stire-nedezmintita-cu investitii de 1 md euro la Jucu, acum bateti campii si cu dolarul, bazindu-va pe succesele dv din trecut de pe sibexul nostru amarit. Ia uitati-va acum cum arata eur/usd, lovit de incertitudinea dupa alegerile italiene! Sunteti complet depsit de situatie pe valutar.
    Domule mario, imi permit sa va pun asteptarile specialistilor de pe piata valutara:
    Financial Times reports: Along with Soros Fund Management, Tudor Investment Corp., Caxton Associates and Moore Capital – some of the best global macro traders – „see similarities in UK’s predicament to that of Japan” and are interested in shorting the pound.
    This adds to worries about the pound, which has already fallen 5% this year. And with exports falling, productivity low, and gross domestic product shrinking last quarter, Britain’s economic outlook is foggy at best.
    „There could be a dramatic weakening of the pound this year,” one of the world’s top macro hedge fund managers, who declined to be named because he does not want his firm’s positions becoming public, told the FT.

    Investors expect Britain to have annual inflation higher than 3.2 % over the next decade – the highest among major economies.
    And Carney, who will replace Sir Mervyn King as governor of the BOE in July, said he will allow higher inflation than his predecessor.
    The BOE’s Monetary Policy Committee also supported higher inflation targets in its February inflation report.
    „Attempting to bring inflation back to the target sooner by removing the current policy stimulus more quickly than currently anticipated by financial markets would risk derailing the recovery and undershooting the inflation target in the medium term,” the MPC said in the report.
    Yet, traders fear Carney will pump too much stimulus into the economy, raising inflation and devaluing the pound even more.
    „[Hedge funds] are now looking very closely at what they can do with sterling,” Rob Kaplan, chief investment officer of Permal, one of the world’s largest investors in hedge funds, told the Financial Times. „With Carney coming in, there are interesting opportunities [either] shorting sterling or going long volatility on sterling.”

    Răspunde
     
  • Mario
    Februarie 25, 2013 la ora 20:42

    Dl. Guran am o mare nelamurire in ceea ce priveste piata valutara, in legatura cu o moneda. Este vorba de lira sterlina. Am niste economii, cateva sute de lire sterline, nimic important dar totusi vad cu stupoare cum in fiecare zi aceasta moneda se depreciaza foarte brusc. Am vazut ca ratingul M.B a fost coborit de Moody parca, ceea ce a facut ca moneda azi sa fie fix 5 lei, cand acum cateva luni era peste 5,5 chiar 5,6, iar asta-vara aproape 6 lei (5,9 mai exact, iar fata de anu’ trecut in aceasta perioada era media era cam la 5,3. Acum nu stiu, asa vrea ca maine sa alocati 2 min. in emisiune macar despre aceasta moneda (daca nu atunci puteti sa-mi spuneti parerea voastra aici)despre perspectiva acesteia, va cobori sub 5 lei, si cat de jos poate sa mearga, sau daca este doar temporar aceasta faza si/sau va reveni in scurt timp. A inceput sa devina un fel de dolar aceasta lira, sunt de vina acele probleme politice anti-europene de acolo?
    Multumesc. Seara buna.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Februarie 25, 2013 la ora 20:16

    @ moise- atata timp cat o fac pasnic,bulgarii pot sa demonstreze in fiecare zi.
    mai ales ca niste reguli clare in domeniul bancar, legea falimentului personal,consultarea cetatenilor in domeniul cum ar trebui sa arate orasul in care locuiesc si monopolul distributiei energiei sunt teme de interes general si care sunt valabile si ptr romania.
    si in romania si in bulgaria avem un capitalism salbatic de cumetrie si nu cum se tot propaga in media de catre tot felul de indivizi ca ar exista un stat social…

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase