Săptămâna în care Euro s-a întors peste 4,4 lei

Publicat la data de de Moise

curs 2 blog

de Moise Guran

Euro a depășit 4,4 lei în această săptămână și tendința rămâne de creștere, chiar dacă azi cursul a reintrat sub acest prag. A fost săptămâna în care au venit primele date din economie iar acestea au fost exact atât de proaste pe cât se așteptau piețele să fie. Este posibil ca anul 2012 să fi avut o creștere microscopică, dar asta nu exclude posibilitatea ca ultimul trimestru din acest an să fi fost unul de scădere. În acest caz recesiunea va fi oricum confirmată și nu cred că de data asta va mai avea cineva tupeul să spună că recesiunea este una tehnică şi nu contează. Tabloul cel mai corect al economiei noastră este acum acela al unei târâtoare fără nici cea mai mică idee despre cum ar putea să zboare.

curs 3 wallCeea ce încerc să vă spun este că săptămâna viitoare mai avem astfel de vești din economie și, la un moment dat cineva s-ar putea întreba cum a ajuns euro atât de jos, în fața leului. Pur și simplu evoluția monedei noastre din ultimele două luni nu reflectă în niciun caz evoluția economică. Așa că cel mai probabil cursul de schimb va reveni peste 4,4 lei, iar în cazul în care datele ce vor fi publicate de statistica oficială vor fi chiar mai proaste decât se așteaptă piețele, nu este exclusă și o răbufnire a cursului.

Dacă, din contră, surpriza va fi una plăcută, euro poate scădea din nou spre 4,35, dar deja un astfel de scenariu devine din ce în ce mai puțin probabil.

Categoria: MOISE
Etichete: , ,

Comentarii prin facebook

81 răspunsuri la Săptămâna în care Euro s-a întors peste 4,4 lei

  • cornel
    Februarie 14, 2013 la ora 14:31

    @SanduCu>Am gasit mesajul dvs.
    Sanatate va doresc.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 14, 2013 la ora 01:23

    @Cornel > e vorba de proiectele romanilor, sprijinul statului si ajutorul UE. ODB 8 feb. comentariul meu din 13 feb, ora 3:22.
    Toate bune.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 14, 2013 la ora 00:55

    @Constantin > Este o neintelegere, Eu nu consideram ca Antonescu merita aceasta cinste. Am vrut doar sa exemplific cu o persoana care merita. Adica deacord cu dvs.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 13, 2013 la ora 12:41

    @Laurentiucat.Aseara am lipsit dar aia cu vitrina a fost inainte…Ia zi gaseste Ponta ,,musca cu cocanu” sau ne lasam de pariuri pina mai la vara? Io si asa sunt pe ,,piciline si fac pauza.Cred ca decit sa ne facem dureri de cap cu ispravile lui Ponta mai bine ridem de ,,calul lui Moise” insa nu se stie cine ride la urma, el sau noi.De cal ziceam…

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Februarie 13, 2013 la ora 11:47

    victoras- lasa-ne bre ca am auzit cu totii cum vorbeste mosu. moise il intreba ceva si el raspundea:” decat cartofi…”
    ca e angajat ca specialist in comunicare si tre sa stie ce sa ne zica, sa pricepem si noi, adica tu care esti santirist si io care-s pescangiu cum vine tata isarescu si mama florin georgescu sau invers( e problema lor) si fac una, alta si nu despre: ” decat cartofi”…

    Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 13, 2013 la ora 10:00

    @AdrianD.Domul Vasilescu vorbeste pe limba tuturor,adica fara fraze pretentioase itelese doar de cei mai scoliti.Ciocolata,stie toata lumea ce este si la fel si vitrina.Vorba ta,intelege si Grivei de pe televizor.(Acum cu atitea plasme e mai greu si pentru el).Ca ai tu ceva cu Isarescu si BNR de acuma stie tot blogul dar e bine sa te provocam,ca asa e la scoala.Pretul piinii va fi acelasi indiferent daca va face Guvernul TVA de 9% sau de 27%.De unde stiu? Stiu,pentru ca Frate-meu nu primeste in magazine piine nici mai ieftina nici mai scumpa.Daca e prea scumpa o trimite aluia inapoi la fabrica,iar daca e prea ieftina ii trimite aluia bani mai multi din care ala vine si zice ,,multumesc” .Altfel se schimba furnizorul.Lumea trebuie sa si traiasca iar cu piinea romanului nu te joci.Iar la noi, cu bani,fara bani, se maninca o piine calda.Bafta la drum!

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 13, 2013 la ora 09:25

    @SanduCu>Despre care comentariu e vorba, de la ce ora? Daca se bazeaza pe argumente si e obiectiv respectivul comentariu sigur nu am motive sa fiu suparat.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 13, 2013 la ora 09:13

    „Simon Peretz este un presedinte respectat…”_De acord cu dumneavoastra, domnule sanduCu, dar nu vad ce legatura are domnul presedinte Peres, detinator al Premiului Nobel pentru Pace si un politician de anvergura internationala cu Crin Antonescu, candidatul desemnat (conform declaratiilor de pana acum) de USL la alegerile prezidentiale de anul viitor. Sa fim seriosi, stimate domn, o comparatie intre cei doi este total nepotrivita.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 13, 2013 la ora 04:05

    @Cornel > la ODB din 8 februarie, cu ajutorul colegului nostru dl. Constantin am reusit sa fac un comentariu care probabil ca n-o sa va placa. Imi pare rau si stiti ca sint deacord mereu cu dvs.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 12, 2013 la ora 09:05

    @SanduCu>Dupa mine un lucru foarte important pentru autoritati/o tara e sa reuseasca sa concentreze energii/forta de munca ca sa realizeze proiecte de importanta majora pentru comunitate/societate care sa foloseasca la generatii intregi.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 12, 2013 la ora 03:02

    @laurentiucat > Incep sa cred ca Victoras incearca sa schimbe macazul. O fi stiind ceva si tace chitic. Trebuie sa-l imbatam, nu de alta dar nesiguranta asta nu-i a buna.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 12, 2013 la ora 02:56

    @Cornel > Ceea ce povestesti despre chinezi ma determina sa adaug ceva care are o foarte mare semnificatie pentru Canada. Este vorba de Canadian Pacific Railway construit intre 1881 si 1884. Au fost folositi mii de nawies (nawy erau lucratori necalificati, cu mina folositi in lucrarile ingineresti). Multi au fost emigranti europeni, dar cei mai multi au fost coolies (chinezi). Chinezii au fost folositi la lucrarile cele mai periculoase si cele mai grele (cu explozivi, in tunele). Nawies erau platiti 1-2.5 $/zi, iar dupa 2.5 luni puteau ajunge la 16 $/zi. Coolies au fost platiti numai cu 0.75-1.50 $/zi. In 2006 Guvernul canadian si-a cerut in mod oficial scuze de la populatia chineza din Canada pentru tratamentul inaintasilor lor.

    Răspunde
     
  • Adrian D.
    Februarie 12, 2013 la ora 01:12

    victor, ca tot pomenishti de dl vasilescu… eu nu am sa intzeleg niciodata respectul asta superstitzios pe care il are MULTA lume in ce-i priveshte pe profesionishtii de la BNR.
    Antipatia mea fatza dde ei lasata la o parte, hai sa luam un cazz concret…
    imi amintesc ce facea dl Vasilescu in vara lui 2010. Vorbea despre WW2. Lumea il intreba cum e cu masurile alea… iar el explica despre generalul Rommel (shi aia, prost, dar, in fine…). Apoi, s-a apucat sa explice ca TVA-ul NU va duce pretzul produselor in sus. Cand lucrul asta s-a intamplat, shi a aparut prognoza de inflatzie pe 2010, dl Vasilescu explica ca nu e pericol, ca e inflatzie „fiscala”. Dupa care, cand s-a pus problema micshorarii TVA-ului la unele alimente (iarFMI A zis „niet” cu accent feromormonic), dl Vasilescu declara ritos ca asta nu va influentza pretzul alimentelor, care va ramane tot cu coada pe sus. Ashijderea, anul asta la paine.
    Incidental, de la domnia sa nu s-a auzit NICIO vorba despre rolul profesionishtilor de la BNR in luarea masurilor din mai 2010.
    In schimb vorbea dl Vasilescu despre Africa de Nord shi generalul Rommel de ziceai ca-i istoric, nu angajatu’ lu dlui Isarescului, shi ca tzara, in 2010, crapa de drag sa afle cum e cu rommel, nbu cu salriile, pretzurile shi TVA-ul. la obiect omul, shi total pe dinafara. ca de-aia il plateshte dl isarescu, nu ca sa spuna ceva pe bune.
    deci,ca sa concluzionez, pe mine, orice citat din intzelepciunea dlui Vasilescu de la BNR (ca mai cunosc unu’, care e arhitect, shi care e FASCINANT – poate shi pentru ca nu are nimic de-a face cu BNR) echivaleaza cu a cita din Jaroslav Hasek shi avebturile bravului soldat svejk.
    ori cu un pasaj din nemuritorii laurel & hardy aka stan & bran.
    deci, ce ziceai ca zicea dl Vasilescu? ca banii ioropeni sunt ca prajiturile intr-o vitrina??? hmmm…
    ca io sunt gata sa ma prosternez in fatza intzlepciunii sale.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 12, 2013 la ora 00:48

    @Constantin > Simon Peretz este un presedinte respectat de tot poporul, pe care el il reprezinta cu cinste in lume.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Februarie 11, 2013 la ora 23:49

    victoras- tu cu mine daca vrei contre… nu le mai facem decat pe pariuri. o naveta de haineken la bataie pe ce sustii tu.
    ai ovare…zici gata! asa pe vorbe goale …fac entorsa de la atata scris la tastatura.
    ma prind si cu george sa tin cateva , poate isi face si omul de lichide ptr timpul liber.
    cu andrelistii nu ma bag, ca e fanatici si bigoti…ori de curvele reformate si de barbatii care tricoteaza am fugit ca ala de tamaie.
    nu mai zic ca mi-ar pare rau sa-i iau banii de atze si de andrele. cu ce si-ar mai umple omu timpu !?
    de tine fac nitel misto ca putem sa avem glume de autobaza impreuna…tu cu santiriu, io cu apili e p-acolo…adica un fel de natura moarta fara pesti. ca cica si la tine si la mine situatia stationeaza precum cotele apelor dunarii.
    asa ca vorba multa saracia omului.
    Faites vos jeux, mesdames et messieurs!
    asteptam provincia…

    Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 11, 2013 la ora 23:12

    @Constantin.Antonescu si-a trait deja momentele de glorie in viata asta iar PSD v-a avea un candidat la functia de Presedinte al Romaniei in 2014.Daca Ponta va avea merite deosebite are o sansa dar asta ramine de vazut.Cu Constitutia nu e chiar simpla treaba.Eu unul nu votez o Constitutie in care e prevazut ca cetatenii nu-si aleg Presedintele in mod direct.Iar la perlamentari astept numarul ala de 300.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 11, 2013 la ora 22:57

    „…daca poate promit sa-l votez, presedinte” _ Stimate domn, nu-l puteti alege presedinte decat daca va inscrieti in PSD. Presedinte al partidului, vreau sa spun. Pentru ca la functia de sef al statului NU candideaza. Si nici nu-si va schimba decizia. Noua Constitutie va face din presedintele tarii o persoana (teoretic, pentru ca in realitate el nu va fi o persoana, ci va fi o marioneta a parlamentului- poate fi si o papusa, ori o simpla fotografie a unei persoane) cu rol decorativ. Ori, functia aceasta o razerva dl. Ponta d-lui Antonescu. Parca l-am auzit eu pe dl. Istrate spunand ca ne asteapta vremuri grele!…

    Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 11, 2013 la ora 21:48

    @Laurentiucat.Sefu’,uite ce zice domnu’ Vasilescu ca banii aia unt asa ca intr-o vitrina si noi ne vom uita la ei cum se uita un copil la ciocolata prin geam.N-are mama bani, copile.Acuma teaba lui Ponta e sa sparga geamul si daca poate promit sa-l votez,presedinte.Ca aduce specialisti din Alaska,nu conteaza.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 11, 2013 la ora 21:19

    @Cornel.De acord, dar care era problema tot nu am inteles.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 11, 2013 la ora 20:42

    @VictorL>Mai Victoras, vorba lui LaurentiuCat, nu te lasi.
    Hai sa-ti mai zic cate ceva de chinezii contemporani cu noi.
    1).Am un unchi care in fiecare an pe vremea lui Ceausescu se ducea la Baile Felix timp de 2 saptamani pentru ca avea probleme cu spatele. Prin 1987 s-a intalnit acolo cu un chinez cu functie importanta care stia limba romana si zicea asa (unchiul meu l-a intrebat cum e viata in China pentru oameni, in general): in China trebuie sa dam de munca la toata lumea si trebuie sa avem de munca pentru toata lumea. In China sunt mine de carbune ultramoderne (cu foarte putini muncitori si aproape totul automatizat) si sunt mine unde carbunii se scot cu tarnacopul si cu cosurile. La fel si in alte domenii. Toata lumea trebuie sa aiba de lucru si trebuie sa traiasca din munca cinstita – zicea boss-ul chinez. Asta e un aspect.
    2).Cineva (un fost coleg de serviciu) care avea un prieten, pilot la Tarom pe cursa Bucuresti – China (nu mai stiu orasul chinez si nu vreau sa gresesc) spunea ca a fost uimit cat de repede se contruiesc in China blocurile zgaraie nori. Undeva intre 6 si 8 luni de zile. Trebuie avut in vedere si faptul ca in China legislatia in constructii e ceva de genul cum era si la noi pe vremea lui Ceausescu – adica daca respectiva cladire se prabuseste „nejustificat” dirigintele de santier isi ia adio de la viata/libertate – asta ca sa nu zica careva, de pe aici, ca respectivele blocuri zgaraie nori sunt facute asa la numar si la norma.
    3).Nu o sa vezi in Romania autostrazi si linii de cale ferata unde sa se circule cu peste 300 km/ora, asa cum sunt acum in China, nici peste 30 de ani.
    Cam atat.
    Am terminat cu chinezii.
    Dosar inchis.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 11, 2013 la ora 18:19

    @Cornel.Comunistii chinezi au facut un experiment;au impartit China in doua si au probat doua sisteme diferite.Acum citva timp la TV am vazut un dublu reportaj.Din Beijing au plecat pe doua drumuri diferite un baiat si o fata cu doua masini.Fata a luat-o la vale spre sud in partea capitalista si a filmat diferite orase frumoase,cu energie regenerabila,cu verdeata si cu tot ce vezi in filme, iar baiatul care a luat drumul la deal spre Vest a strabatut zona cealalta, unde taranii chinezi si acum folosesc magarii sau se inhama singuri la plug daca nu au asa ceva.Probabil ca cei care nu corespund normelor partidului lucrau in ultima situatie.China are bani multi acum dar depinde ce face cu ei.Si Ceausescu a folosit banii Romaniei pentru a construi Parlamentul din Kartoum.Il pomenesc si acum sudnezii,si i-au multumit din toata inima,iar in moschei se roaga pentru sufletul lui la Alah.Noi in timpul ala ne luam la bataie pentru un pui in spatele magazinului.Putem vorbi de China,putem vorbi de chinezi insa comparatii e greu sa facem cu alte tari si popoare.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 11, 2013 la ora 16:43

    @Cornel > Daca nu ne abatem spre latura politica sau aspectele istorice, unde fiecare popor si le are pe ale lui, cred ca va referiti la caracterul lor ca natiune, care de fapt provine din ceva unic in lume: sint multi si indaratnici de harnici. Si asta au demonstrat-o de multe ori fara sa fie biciuti. De exemplu, calea ferata care traverseaza toata Canada, de la Atlantic la Pacific, cu care se mindresc canadienii, a fost construita in majoritate (aproape absoluta) de emigranti chinezi. Pe vremea aceea nu era tehnologia de astazi. Probabil ca la Zidul Chinezesc au fost cam biciuti. Cam cum a fost cu egiptenii la piramide. Probabil, totusi, ca nici un popor nu are de invatat nimic de la altul (de admirat, da), fiecare popor trebuie sa-si invete urmasii propia istorie, propriile traditii, propriile greseli.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 11, 2013 la ora 16:22

    @LN23 > Nu e vorba de reclama natiunii, sau a prezenta ceva altfel. Chinezii fac pur si simplu, nordicii fac pur si simplu. Si asta se observa de oriunde, nu se poate ascunde. In final ai spus exact totul: cine se respecta va fi respectat.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 11, 2013 la ora 14:09

    @LN23>Sunt de acord cu dvs. Comparatia intre poporul roman si poporul chinez nu este una care sa ne aduca in lumina prea multe avantaje. Mai degraba ne pune intr-o lumina proasta, parerea mea. Ei au avut/au o cultura aparte.
    Discutia/comparatia asta ne dezavantajeaza. Mai potrivita era comparatia cu alt popor din Europa, parerea mea.
    Consider discutia incheiata, pe acest subiect.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 11, 2013 la ora 14:01

    @Constantin>Aveti perfecta dreptate. Insa e nu tot ce se intampla astazi in China este rau, parerea mea. Am dat si niste exemple in acest sens. Mai sunt si altele, cred eu.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 11, 2013 la ora 13:05

    „In final vreau sa incercati un exercitiu de imaginatie – extrapolati “realizarile” noastre dupa 1989 la nivelul Chinei”_Scuzati, stimate domn. Eu ma gandeam ca va referiti la istoria multimilenara si la cultura antica a Chinei atunci cand vorbeatai despre faptul ca avem de invatat de-acolo. Dupa 1989 invataturile maoiste au palit in fata „comunismului cu fata umana”, asa cum l-a vazut si Gorbaciov. Insa nu cred ca China post’89 este zona geografica, culturala, ori politica din care este cel mai nimerit sa tragem invataminte. Parerea mea, vorba lu’ nea’ Nicu Vacaroiu.

    Răspunde
     
  • LN23
    Februarie 11, 2013 la ora 12:57

    @Cornel,cred ca chinezii apreciaza exotismul,la fel ca si noi…stii cum e:esti mereu atras de „altceva”,tinzi catre ceea ce nu ai sau nu esti inca,iar cand tu consideri cava banal sau chiar inutil,e posibil ca altii sa vada acelasi lucru ca pe ceva exceptional!
    Ar mai fi un detaliu care mi se pare util de remarcat,si anume alegerea termenilor de comparatie in analizarea unei situatii date.
    Ce efect instructiv sau macar indicativ are comparatia Ro cu China?Ca sa concluzionam cu suntem nuli?E absurd si e fals!!!
    Orice competitie se face intre adversari de aceeasi categorie,nu?Anyway,sa-ti raspund totusi:de ce ne-ar invidia pe noi chinezii?Ce avem noi si ei nu,dar le-ar servi?Sistemul social,libertatea de expresie,abolirea pedepsei cu moartea,micii,savarinele,palinca,filmele lui Mungiu,antrenori de gimnastica feminina…lista e deschisa si poti si tu sa adaugi la ea!

    Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 11, 2013 la ora 12:52

    @Cornel.Despre China putem spune ca e bogatie acolo insa niciodata nu vom fi siguri.Deocamdata acolo e un singur partid condus de o mina de oameni,care sunt condusi de un singur om.Daca se razgindeste ala zboara bogatia.Acolo viata omului de rind nu are valoare in ochii omului respectiv.In piata Tien Anmen au fost luate cu lama buldozerului cadavrele amestecate ale studentilor si muncitorilor chinezi cu cele ale soldatilor tot chinezi.Asta doar intr-o mascarada macabra pusa la cale chiar de conducatorul respectiv al Chinei.Asadar e mai bine la noi asa saraci cum suntem.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 11, 2013 la ora 11:49

    Un articol, de citit:
    http://basmeimobiliare.wordpress.com/author/basmeimobiliare/
    (Sper sa nu te superi pe mine Moise, insa, ai uitat niste aspecte importante in emisiunea care facea referire la nivelul ratei la cumpararea de apartament versus chirie.)
    Articolul propus trateaza respectivele aspecte care mie mi se par obiective si de luat in seama.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 11, 2013 la ora 11:33

    @LN23>Comparatia cu blocurile nu se referea la sectorul de constructii din cele 2 tari ci la cele 2 popoare si natiuni. Cred ca nu am reusit sa ma fac inteles, sub acest aspect. Am o intrebare la dvs : credeti ca poporul chinez are ce invata de la poporul roman (extind intrebarea si la nivel de autoritati) daca e sa privim „realizarile” noastre din ultimii 23 de ani? Dar daca e sa punem acceasi intrebare pentru ultimii 50 de ani? Dar pentru ultimii 100 de ani (un eveniment important la noi a vut loc in anul 1918 dar nici de aici nu prea cred ca au foarte multe de invatat, ei ca popor)?
    Si tot asa putem sa parcurgem istoria din 100 in 100 de ani.
    In final, sub forma de concluzie, ce am vrut sa spun? Noi ca si cultura, natiune si popor suntem mai saraci decat chinezii. Asta e parerea mea si cred ca e una obiectiva. In rest, realizari cred ca are fiecare popor si natiune dar la o scara diferita, de la unul la altul, cum e normal si natural sa fie.
    In final vreau sa incercati un exercitiu de imaginatie – extrapolati „realizarile” noastre dupa 1989 la nivelul Chinei si cred ca veti avea un cosmar.
    Sper ca m-am facut inteles.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase