Extremism cu burta goală

Publicat la data de de Moise

PANOU - GRANITA - TINUT SECUIESC

de Moise Guran

E aproape un soi de algoritm istoric… ori de câte ori îți ghiorărie burta de foame se găsește câte un deștept care să ți-o umple cu tot felul zgârciuri iredentiste. După incidente serioase legate de evrei sau țigani, Ungaria alunecase oricum periculos pe panta extremismului și dacă nu apărea problema arborării stegului secuiesc. Problema noastră, a Românilor, este că nu am știut și în continuare nu știm să gestionăm această problemă care nu este a ungurilor din Ungaria ci a noastră a românilor din România.

În mod stupid și chiar nedrept din punct de vedere istoric autoritățile noastre nu au știut să folosească și chiar să exploateze economic și turistic valoarea de brand pe care Ținutul Secuiesc o are. Pardon! Am zis Ținutul Secuiesc? Ce gafă pe mine! Noi românii nu recunoaștem existența lui… Ceea ce este din nou stupid. Nu e ca și cum am zice Ținutul Unguresc, iar steagul Secuiesc nu e același cu steagul Ungariei. Puteau să-i zică Ținutul Gulașului sau al Palincii, era tot aia, puteam noi românii să îl promovăm la concurență cu gulașul unguresc și să ne mândrim că îi avem printre noi. Secuii fac parte din România, doar noi îi avem, ei reprezintă o importantă componentă etnică a națiunii noastre și dacă politicienilor noștri le este frică să accepte acest lucru, este doar o chestiune de timp până când extremismul maghiar le va exploata obtuzitatea.

E pace oameni buni și nouă tuturor celor din România ne ghiorăie mațele la fel, indiferent că suntem olteni, moldoveni sau secui. Rănile istoriei s-au vindecat și poate e timpul să uităm și Trianonul și Dictatul de la Viena și să ne amintim mai des Călugărenii sau Podul Înalt, sau multe alte bătălii în care steagurile secuiești au luptat alături de armatele domnitorilor români.

Categoria: MOISE
Etichete: , ,

Comentarii prin facebook

182 răspunsuri la Extremism cu burta goală

  • Traian
    Iunie 10, 2013 la ora 00:50

    The Hungarians
    It is also true that the Hungarians of today look European. But their
    roots are Mongolic.

    From Britannica :(Languages of the world)
    „Racially the Uralic people present an unhomogeneous picture.In
    general they may be considered a bland of Europeans and Mongoloid types,with the more western groups(especially the Hungarians,Baltic-Finnic and Erzya Mardvin
    groups) being strongly European and those of the Urals primarily Mongoloid”.
    From ” De Administrado Imperio”by Constantine Porphyrogenitus
    (Byzantine Emperor,950AD)
    „These eight clans of the TURKS(Hungarians) do not obey their own
    particular princes…,They have for their first chief the prince who comes by succession of Arpad’s family…”
    From „The Mongols” By Jeremiah Curtin
    „Five groups of Mongols have made themselves famous in Europe:The
    Huns with their mighty chief Attila,the Magyars,The Turks or Osmanli,the
    Mongol invaders of Russia…”
    From „The Decline and Fall of the Roman Empire” By Edward Gibbon.
    „The(Hungarians) are distinguished by the Greeks under the proper and
    peculiar name of Turks, as descendants of that people who had conquered and reigned form China to the Volga (referring to the Mongols)”.
    Gaspar Heltai (1490?-1574) Transylvanian Saxon writer and Painter
    „The Huns, who we call now Magyars, when they lived in Scythia they were all hunters” At 373 they started to fled from Scythia and arrived to Pannonia where they settled near the river Tisza”
    Mahmud Tercüman’s codex. He wrote to the Turkish sultan Suleiman the first at 1543 AD.
    Tercüman gave us a very detailed history how the Huns became Magyars, how they invaded Europe and how they settled to Pannonia later on in a second wave. He gave us direct continuity between Attila and later kings of Hungary, who he consider as one royal dynasty, and its exactly what the older codexes wrote about.
    From „The Cambridge Medieval History” edited by J.H.Hussey.
    „The form ovyypoi,from which are derived the various names current to
    this day among the people of Europe(Old Church Slavonic,UGRI;
    Russian,VENGRI;German,UNGARN;English,HUNGARIANS;French,HONGROIS;Italian,UNGHERESI,and so on)comes from the Turkic ethnic name ONOGUR meaning
    TEN OGUR”
    From „The Thirteenth Tribe” by Arthur Koestler.
    „We also hear of a fearful encounter which St.Cyril, the Apostle of
    the Slav,had with a Magyar horde in 860,on his way to Khazaria.He was
    saying his prayers when they rushed at him luporum more ululantes-HOWLING IN
    THE MANNER OF WOLVES”.
    From „Britannica”(Languages of the world).
    „Recent study indicates that it is posible to speak of a Uralic
    racial type,an intermediate stage between the European and the Mongoloid,the
    basic features of which are medium-dark to dark hair and eye
    colour,relatively small stature and often a concave bridge of the
    nose”.
    From „Britanica” Hungarian.
    „The proto-Hungarians were apparently an ethnic blend of
    Ugric(Mongoloid) and Turkish peoples living in western Siberia…The Hungarians were
    the scourge of Europe,raiding as far afield as Bremen,Orleans and
    Constantinople(the English word OGRE-a men eating man,hideous cruel
    man,is a corruption of HUNGAR,attests to their notoriety).
    From „1000 years of Hungary” By Emil Lengyel.
    „(Hungarian) Folklore speaks about NIMROD the giant,who had two
    sons,HUNOR and HAGAR.The former was the ancestor of the HUNS,and MAGOR was the ancestor of the MAGYARS.”
    „The experience the Magyars left with the Western world was so
    traumatic that even generations later people form the West saw the Hungarians
    as apocalyptic monsters. Bishop Otto of Freysing spoke of the exterior of
    the Hungarians as ‘ferocious’ at the time of the Crusades :(Their eyes
    are sunken,their stature is short,their behavior wild,their language
    barbarous,so that one can either accuse fate or marvel at divine
    patience for having permitted these monsters the possession of an enchanting
    land)”.
    From „History of Hungary” By Denis Sinor
    „Though, geographically speaking, of European origin, the Hungarians
    who settled in the Danube valley were spiritually and materially,
    Asiatics, and belonged to the great Central Euroasiatic cultural family whose
    members lived dispersed form the Danube to China, from Persia and
    India to the Arctic. The Hungarian bows and arrows…were of exactly the same
    type as those used in Central Asia. As nomadic peoples generally do, the
    Hungarians disliked towns, and even houses, to which they preferred
    tents. According to Otto von Freisingen, as late as the middle of the
    twelfth century, summer and autumn were still spent under tents”.
    „It is, however quite certain that the Mongoloid type was well
    represented among them (Hungarians), and that they were, on the whole, of rather
    short stature, with short legs, bowed through continuous riding”.
    From George Kedrenos (12th century).
    (Describing the events which took place in 895).
    „The Emperor had sent the Patrician Skllerous to the Turks WHO were
    CALLED Hungarians (Oungroi) to convince them to cross the Danube and attack the
    Bulgarians…” (At this time the Hungarians used to live somewhere near Bug river,in
    a place called Etel-Kuzu).
    From John Zonnaras (12th century).
    (Describing the events of 895).
    „The Emperor convinced the Turks who lived near Danube and who ARE
    CALLED Hungarians (Oungroi) to start war against the Bulgars”.

    Ahmad ibn Rustah (Xth Cent AD). Persian explorer and geographer

    “The Magyars are a race of Turks and their leader rides out with 20,000 horsemen and this king is called k.nd.h and this name denotes their king, for the name of the man who is actually king over them is ĝ.l.h and all the Magyars accept the orders of their ĝ.l.h in the matter of war and defense and the like.”

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 19, 2013 la ora 10:06

    Domnul Alexandru Nedea, cel mai celebru primar apartinand unei minoritati este domnul Klaus Johannis. Nu putini sunt cei care au dorit in cursul anului trecut sa fie desemnat candidat pentru functia de prim-ministru. Despre rromi alesi in functia de primar nu are sens sa discutam pentru ca sunt foarte multe cazuri. In ceea ce priveste utilizarea simbolurilor unei alte tari lucrurile sunt clare. In Bucuresti sunt cateva hoteluri pe frontispiciul carora sunt abordate 10 sau 12 drapele nationale ale diferitelor state, poate o fi si cel secuiesc si nimeni nu are nimic impotriva. Asa cum spunea dl. Moise, ajuta la turism; insemnele tiganilor, ori ale secuilor, pot fi tiparite pe pliantele publicitare destinate turistilor. Pentru arborarea insemnelor nationale pe cladirile institutiilor publice exista un act normativ. Asa cum spuneam, nu am vazut pe Palatul Buckingham steagul Irlandei de Nord. Presupun ca nu veti dori sa spuneti ca Marea Britanie va trebui sa mai invete despre democratie si drepturile cetatenilor de la politicienii romani. In cazul unor schimburi culturale, cred ca se poate stabili ca Romania si Ungaria sa decida arborarea pentru o perioda determinata, ori permanent, a drapelelor nationale ale celor doua tari pe parlamentele ambelor. In semn de prietenia a celor doua state membre ale UE. Altfel, tendinta europeana este de desfiintare a granitelor si izolarii tribaliste dupa etnie, rasa, culoarea parului etc. Este admirabil exemplul minoritarilor romani din Ungaria care nu au cerut niciodata parlamentului roman sau celui maghiar sa arboreze insemnele sale, ci se comporta ca cetateni europeni.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 13, 2013 la ora 09:05

    @SanduCu.Probabil te referi la ,,Solidaritatea”.A afectat Romania dar pe moment nu s-a vazut.Decembrie ’89 a cuprins mai multe aspecte.1.Razboiul subversiv,despre care am mai ,,atins” la subiectul articolului;2.Problemele de zi cu zi ale romanilor in ’89,care pina la urma l-au lasat pe Ceausescu in mina complotistilor fara aparare.Aici poti intruduce si Securitatea ailalta decit aia.Atentie!Daca nu era asa nu se intimpla nimic,decit un,,fis” ca si cel de la Iasi unde a inceput totul.3.Puciul militar.Puate mai sunt dar nu-mi vin in cap acum.Nicu nu a ordonat nimic dar,atentie!,a fost dat indicativul,,Radu cel Frumos”.Asta insemna stare de razboi nu stare de necesitate.Legal nu era nici una nici alta dar asta nu avea Nicu de unde sa stie, cum nu a stiut nici Milea nici alti generali,aflati atunci la Timisoara.Poate dadea ordin dar nu a avut de ce, ca nu l-a deranjat nimeni, decit cind il lasa cu paharul gol.L-am ratat pe Adrian D si ramine pentru la vara si subiectul si tuica.Sorry!Citeodata trebuie sa-mi justific salariul.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 13, 2013 la ora 05:13

    @Constantin > Corect, Silviu. Vorbim de aceiasi persoana. Scuzele mele.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 13, 2013 la ora 05:09

    @LN23 > Deci sinteti umanist ca orientare profesionala. Foarte bine, sa nu va temeti, dati in mine fara frica ca si eu voi face la fel.
    1) Deci altfel spus cine n-a votat sa nu fie persecutat. Asta este corect…in teorie. Dar pentru ca vorbiti de divergente, nu credeti ca tocmai cei care sint pasibili de persecutare, ar trebui sa faca un efort de a ameliora divergentele. Nu sint politicean, dar sunt adeptul negocierilor in viata.
    2) Probabil ca daca ati exemplifica, veti vedea altfel. Uite, eu am convingerea ca toti oamenii sunt buni. Chiar si cind intilnesc alte categorii (e drept ma supar, ma enervez chiar) caut sa vad/inteleg in ei latura buna. Astfel viata mea e mai usoara, in jurul meu sin oameni buni. Am convingerea ca infinitul creeaza nesiguranta in oameni. N-ai cum sa te pui la adapost de ceva ce nu stii ce e. Si atunci incepi sa speri ca altceva, ce nu stii ce e, te va apara. Asa a aparut credinta.
    In felul acesta se pot da sumedenii de exemple. Dar hai sa intelegem, ca tine, ca convingerea este o constanta. Nici in ecuatii, constanta nu modifica si nu termina nimic, cel mult amplifica sau simplifica. Evolutia ta prin viata nu intentioneaza sa modifice/amelioreze/rezolve aceasta constanta. Viata te ghideaza printre convingeri (ele nu sunt pozitive sau negative, tari sau moi) care sunt ca niste fanioane/repere in slalomul tau prin viata. Fara convingeri nu putem trai.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 12, 2013 la ora 17:21

    „Pe Vasile Brucan, stiti ca a fost general de armata nu securist…”_Scuzati va rog, dar nu stiu cine fuse V. Brucan. Eu am scris despre Siviu Brucan, cunoscut inainte si in timpul razboiului al doilea mondial printre comunistii ilegalisti sub numele Tache si care a contribuit efectiv la instaurarea regimului comunist, sub ocupatia sovietica, in Romania. In ultimii ani ai vietii devenise „comentator politic” si aparea destul de des pe la TV.

    Răspunde
     
  • LN23
    Februarie 12, 2013 la ora 11:14

    @laurentiucat,departe de mine intentia de a da lectii cuiva,sau de a parea cel mai tare din parcare,pentru ca pur si simplu nu sunt!Ce vreau eu sa-ti transmit,daca-mi permiti,este ca nu e grav sa te lovesti cu capul de sus,daca asta-ti permite ca data viitoare sa eviti impactul,dar nu prin renuntare!Cand spui ca „ti se rupe” inteleg ca ai renuntat si-ti e bine,totul e ok deci!
    Eu cred ca important nu este sa nu cazi niciodata,ci sa te ridici de fiecare data!
    Am fost educati sa evitam obstacolele „vezi sa nu te murdaresti,ai grija sa nu te lovesti,etc”,mai rar sa le depasim…de-asta spuneam ca orice invat are si dezvat,din proprie experienta,fratioare!

    Răspunde
     
  • LN23
    Februarie 12, 2013 la ora 10:58

    @sanduCu,iti cer scuze daca ti-am atribuit idei pe care nu tu le-ai exprimat.
    Citind raspunsul tau,cred ca inteleg un pic mai bine unde gresesc,si voi face ceea ce pot ca sa-mi ameliorez analizele,deci „reparand”,greseala mea nu va mai fi una!(cred ca tu ai spus asta si mi-a placut,multumesc)
    E adevarat ca sunt idealist,si asum asta,credeam insa ca OMUL este omni-prezent in ceea ce afirmam,pentru ca OMUL este obiectivul central al preocuparilor mele cotidiene…voi incerca sa fiu mai explicit pe viitor.
    Tin sa fac 2 precizari:
    1.Relativ la federare:dupa mine,prin definitie ea se refera la persoane cu opinii divergente…E normal ca oamenii care n-au votat Guvernul sa simta ca traiesc TOTUSI intr-un stat de drept?Eu cred ca da…
    2.Despre convingeri…nu cred ca vom fi de acord,dar daca am discuta doar cu cei ce ne impartasesc ideile ar fi plictisitor,nu?;)
    Pentru mine,”convingerea” pune capat intrebarilor legate de un subiect,il inchide,e rezolvat!In plus,cand ea devine „constanta” chiar ca nu mai e nici o sansa de ameliorarea!Intr-o lume in permanenta miscare si evolutie,o asemenea atitudine,mi se pare neconstructiva si retrograda,un fel de (auto-)limitare.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 12, 2013 la ora 00:15

    @LN23 > Chestia cu „impusul” nu e de la mine, deci n-ai ce dezaproba. Eu am spus „vreau”, probabil ca pe viitor, ptr dvs, am sa spun „doresc”.
    Despre „federarea” populatiei, tot ce cerusem este cum si unde o aplicati. Dar acum ca veniti cu elemente noi, mai ale s exemplul cu alegerile, trebuie sa remarc ca vorbiti despre o lume care nu exista. Ca persoana tehnica, consider ca nu se pot face schimbari decit in conditii bine cunoscute. Probabil ca omiteti ca vorbim despre oameni. Mai exact, cvs, nu altcineva, vi se promite o pozitie in schimbul votului dvs, al familiei dvs, al rudelor si de ce nu, al prietenilor dvs. Persoana este aleasa si deci poate sa-si tina promisiunea. Eu nu sint procurorul sufletelor, deci nu trebuie sa raspundeti, dar daca refuzati oferta, fugiti la oglinda, sa va admirati aureola. Sinteti printre cei putini.
    In legatura cu taxele, e simplu. Fiecare sa-si plateasca partea lui. Daca Guvernul ma obliga sa platesc pentru altii, inseamna ca guvernul nu este cel pe care l-am vrut. Deci federarea nu are nici un sens in acest exemplu.
    Despre adoptarea sau alegerea propriului drum, ca persoana apolitica (deci fara tangente cu exemplul la moda astazi – Coreea de Nord), ma asteptam ca oricine sa prefere sa construiasca ceva nou, dupa propriile sale convingeri – atunci cind vrea sa schimbe, sau sa continue ce a inceput altul daca corespunde acelorasi convingeri pe care le are. Convingerile proprii sint unice si deci sigure, mai usor de urmat, decit convingerile altora, care sunt mai multi si nici alea prea sigure/constante. Nu o sa poti impaca pe toata lumea dar toata lumea o sa se impace cu ce vrei tu.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Februarie 11, 2013 la ora 23:59

    fratili meu ln si 23… si eu aveam stacheta aia ridicata si mereu vroiam sa fiu primul. pana am dat un cap in ea si acu mi se rupe. te las pa tine sa fii numero uno. da nu stiu daca o sa-ti foloseasca la ceva.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 11, 2013 la ora 23:52

    @Constantin > Cind s-a intrerup emisiunea la TV, in Israel si a inceput „live” ce se petrecea la Bucuresti (inclusiv „fa-te ca muncesti”), nevasta-mea i-a sunat pe ai ei. Eram pe fir, ei la podea strigind ca suiera gloantele prin geamuri si pe pereti. Am aflat mai tirziu si de servietele diplomat. De altfel, eu am parasit, pentru ca in ochii lui eram mai mult decit un intelectual, si nici nu gresea, imi omorise tatal. Pe Vasile Brucan, stiti ca a fost general de armata nu securist, l-am vazut destul de des la TVRI. Nu stiu cit de criminal a fost, dar nu a facut parte din „garda noua”. Cam atit, ca nu suport sa fiu facut nesimtit.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 11, 2013 la ora 23:40

    @Victor L > Of-of-of. Greu la deal cu boii mici. Sa o luam pe rind. „Printisorul”, cum ii spui tu, in-afara de functia de ministru al Tineretului, mai avea o creanta la Sibiu, asa ca o motivare dece se invirtea mereu pe acolo. Continui sa te cred pe tine, dar da-mi voie sa ma cred si pe mine. Si eu am avut prieteni la Sibiu (si la Tulcea, si la Mangalia, si la Tg Jiu, si la Brasov, si la Gura Humorului, si lista nu e terminata dar ma opresc). Printisorul n-a putut sa iasa din casa ca se stia ca e acolo. Deci hai sa fie si ca tine, a ordonat sa se traga, ca sa-si salveze pielea.
    Nu stiu daca cineva ar da o firfirica pe ce zici tu, asa ca las peretii imaculati.
    Cred ca te-au luat apele daca crezi ca asa zisa revolutie (este adevarat ca din pacate au murit oameni, dar faptul ca a fost eliminat un dictator, in acest caz, nu poate fi justificata o revolutie ci o manipulare si nici aia preabine pusa la punct) a avut o influenta externa. Am uitat cum ii spune la miscarea aceia din Polonia, stii la ce ma refer, a afectat Romania cu ceva? Deasemenea, nu crezi, ca vre-un sarman care si-a lasat oasele pe caldarim, ar fi stiut sau ar fi putut sa-l impiedice pe Ceausescu sa zboare in China. Romanii sint specialisti in tradari. Daca Gorbaciov a mers pe sirma, tu care bocanesti prin nori, mai ia o tuiculita, ca face bine inainte de masa. Cit despre Securitate, mai consulta-te cu Presedintele Romaniei, ar putea sa aibe si alte versiuni. De-acolo, de la Kogalniceanu…

    Răspunde
     
  • LN23
    Februarie 11, 2013 la ora 18:39

    @LaurentiuCat,orice invat are si dezvat!Daca tu consideri ca educatia primita nu-ti mai corespunde,cine te impiedica sa evoluezi?
    E paradoxal ca spui,cu o nota de dezaprobare,daca am inteles eu bine,ca ai fost obisnuit sa accepti raul cel mai mic pe post de bine,si in fraza urmatoare confirmi ca te vei multumi cu realizarea a jumatate din promisiunile guvernului…
    Parerea mea este ca in felul acesta e dificil sa vorbim despre progres,succes sau realizari!E o mentalitate pe care nu o impartasesc de loc!
    Eu am fost educat sa pun stacheta foarte sus,mult mai sus decat simteam ca pot sa ajung,dar asta m-a facut sa ma depasesc pe mine insumi si sa aspir mereu la excelenta!
    Cred ca vizand un obiectiv si multumindu-te doar cu o parte din el,acceptand compromisuri din motiv ca „se poate si mai rau”,risti sa ai din ce in ce mai putin…e verificat aritmetic!

    Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 11, 2013 la ora 14:24

    @Laurentiucat.Ai facut taraboi pentru ca ai preluat la prima mina minciunile lui Ponta.Mai intii trebuia sa stai sa asculti explicatiile.Suma de 49de mld.euro nu a figurat nicaieri in acte oficiale la Bruxelles.Cu alte cuvinte era doar la Ponta in cap.Putea sa fie si de 100 sau 200 de mld.ca tot aia era.Ma doare pe mine in 14 de cit a luat Polonia,pentru ca depinde de fiecare tara sa atraga cit mai mult din sumele alea si mai sunt si altele.Ponta mai intii sa faca.Faptele vorbeste…deocamdata e O barat.El e in razboi cu Basescu,in capul lui de autist,si putea sa vina Basescu si cu 100 de miliarde de euro aprobati la Bruxelles ca Ponta tot nemultumit era.Povestile astea sunt bune sa faca rating Antena3 nu sa le scoti la lume.Nu te-am auzit nimic sa zici ca Ciuvica a pierdut procesul cu Basescu si are de plata 50000lei.Pe povestile alea cu securistul de la Anvers…O sa-l vezi pe Becali ca tipa din gaura de sarpe din Dubai ca tot Basescu e de vina ca il condamna Justitia.Toti borfasii fac puscarie politica acuma la noi ca nu-i lasa Basescu sa fure rufe de pe sirma.A procedat bine Ponta acuma cu carnea de cal dar stai sa vedem ce gasesc aia.Razboiul cu Basescu e o aiureala din care Ponta nu are decit de pierdut.Uite, 3 ani cu suspendare pentru Becali acuma a zis.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Februarie 11, 2013 la ora 13:35

    victoras- fa taraboi cat vrei tu, doar sa fii corect.
    daca imi zici uite nenorocitul de basescu a negociat prost si noi am primit 39 de mld de euro in loc de 48 iar polonia in loc de 108 a primit 106 mld. populatiile celor doua tari fiind cica 38 respectiv 21 de mil.
    iar ponta e alt nenorocit ptr ca a copiat, a zis ca baga tva 9% , a zis ca face taxe degresive,etc…atunci e dreptul tau si e ok.
    daca tu incepi ca basescu e bun si ponta a facut si-a dres atunci tin-te bine ca fac valuri.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 11, 2013 la ora 13:07

    @Laurentiucat.Ai facut ditamai taraboiul pentru 4,5 miliarde cind Basescu a negociat 39.Eu vreau sa-i vad ca atrag cit mai mult,sau macar cit au atras lupii lui Boc pe vremea cind astia ii stateau atasati de coada si-i ducea tiris.Fi pe pace ca este si opozitie dar nu strica presiunea pe vuvuzele aiurea.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Februarie 11, 2013 la ora 12:52

    ln23- deci tu vrei absolutul in democratie. astia sa fie mielusei, dupa ce am fost condusi de lupi. sa stii ca si eu imi doresc aceleasi lucruri ca si tine, dar nu le cred posibile.
    am fost obisnuiti de mici sa alegem raul cel mai mic si asta nu vorbesc numai in politica.
    eu daca la 31.12.2013 observ ca astia au facut nu jumate,macar uo treime din ce au zis, au incheiat cu acordul cu fmi si au absorbit 4-5 mld de euro de la ue…ii votez pana in 2020.
    mai acu ceva timp vorbeam parca cu fratele lui moise, ca de la anu iesim in strada daca astia nu se tin de cuvant, ptr ca opozitie nu avem si nici nu cred ca vom avea in urmatorii 4 ani.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 11, 2013 la ora 12:36

    @MihaiX.E irelevant,Mihai.Eu si cu frate-meu ne facem un steag,il ridicam in virful casei si declaram curtea ,,Tinutul aerului curat”.Cind iesim pe strada sau la defilare iau steagul si ma dau mare cu el.Daca vreau sa-l pun pe primarie ma ia politia,imi da o amenda,sau daca constata ca sunt,,sisi”ma duce la doctor.Daca nu sunt ,,sisi” si mai incerc o data figura ma duce la parchet si un procuror constata daca e nevoie sa inceapa un dosar penal sau nu.Pentru asta se vad si probele daca au iesit bine filmarile pe camere si martorii care m-au vazut cu scara in spinare.Cu dosarul ala ma baga in tribunal si un judecator hotaraste daca ma incadrez sau nu la vreo pedeapsa cu amenda sau inchisoare,cu suspendare sau cu executare.Daca nu am fost singur si am fost mai multi se constata si constituirea de grup infractional organizat.Pe primarii si alte obiective publice ale Statului pune Statul ce vrea el prin reprezentantii sai.Tinutul Secuiesc poate fi un ,,Brand” al unora care isi fac reclama si poate fi si numele unei regiuni sau judet.Deocamdata insa acolo sunt judetele Harghita,Covasna,Mures si altele care Statul inca nu a hotarit sa se numeasca altfel.Nu conteaza citi locuitori sunt acolo si de ce etnii.Toti sunt cetateni romani si se pot plimba liberi oriunde ca si noi dealtfel,de colo colo prin toata tara.Daca apare apa minerala Tinutul Secuiesc o bem ca e buna,la fel cum bem Perla Harghitei,Borsec…

    Răspunde
     
  • LN23
    Februarie 11, 2013 la ora 12:02

    @SanduCu,incerc sa raspund CONCRET
    ( 😉 @Laurentiucat),si ‘om vedea daca reusesc mai bine ca altadata…
    -sunt de parere ca nu exista nimic ABSOLUT,deci ca „whatever works”(W.Allen),cu conditia ca rezultatele sa fie optime!Tu esti convins ca a fi vegetarian este mai sanatos,si,ca toata lumea sa se simta mai bine,”sugerezi(?)” asta.Pentru ca eu nu-ti impartasesc parerea,tu,ca prieten ai sa incerci sa ma convingi,iar ca responsabil politic,sef de familie,etc,ai sa mi-o impui!Este o atitudine pe care o dezaprob!Aceasta teorie maniheista,dupa care orice se imparte in bun si rau,alb si negru,pozitiv si negativ,nu corespunde opiniei mele despre viata,mai mult,este ceva ce combat,la modestul meu nivel,in fiecare zi!Cred ca extremismul de orice natura ar fi el,are aceasta origine:convingerea personala auto-promovata la rang de adevar absolut.Eu nu spun ca n-ai dreptate sa fi vegetarian,nici nu-mi trece prin minte sa te contrazic,pentru simplul motiv ca tu te simti bine asa!Acolo unde nu mai sunt de loc de acord cu tine,este ca tu IMPUI!
    Si mai concret,problema mea nu are nimic de a face cu ideea in sine (deci inutil sa discutam nutritie!),ci cu prozelitismul!Ce diferenta fundamentala este,intre a decide ca toata lumea trebuie sa fie vegetariana,si aceea ca Islamul este unica religie convenabila,deci Califatul forma ideala de guvernare a planetei???
    Eu nu vad nici una…
    -federarea societatii,tinand cont de diversitatea culturala,etnica,economica,de sensibilitatile politice diverse,etc.,adica respectand pe toti,nu e o tema simpla,recunoasc!Sa incerc insa un exemplu concret:o data alegerile legislative terminate,guvernul nu va continua sa-si privilegieze aliatii,cu bugete nejustificate de situatii reale,ci va UITA pe perioada noului mandat,cine si ce a votat!E necesar un efort national,avem nevoie de toata lumea,fara exceptie?OK,cum poate fiecare sa contribuie la asta?Iata o intrebare la care guvernul are de dat primul semnal,echivalent de dezbinare sau de unire ulterioara a fortelor nationale.Nu e admisibil ca cetatenii care au beneficiat de o gestionare corecta a banilor publici,facuta chibzuit si profesionist de edilii lor,sa plateasca taxe majorate!Iata un contra-exemplu de coeziune nationala dictata de guvern,nu asa se federeaza poporul,dupa mine…
    -adaptarea politicii la realitatile vremii,mi se pare ceva normal…Ce inseamna a avea „propriul drum”,indiferent de restul lumii,Coreea de Nord?Nu cred ca trebuie sa fim psiho-rigizi,pentru ca politica moderna intr-o tara civilizata nu mai este folclor national,tine cont de traditii dar si de situatia generala,mondiala…

    Răspunde
     
  • mihaix
    Februarie 11, 2013 la ora 11:26

    Moise , referitor la Tinutul Secuiesc. Azi am vazut la tv un baiat care a pus o intrebare simpla: cati locuitori din acel tinut s-au declarat secui la ultimul recensamant ?
    Secui, nu maghiari ?
    In functie de asta cred ca putem decide daca mai este Tinut Secuiesc sau altceva si alte interese.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 10, 2013 la ora 21:13

    @SanduCu.Printisorul nu a ordonat la Sibiu nimic.Ia-ma pe incredere ca nu te pacalesc.Gorby a fost partener de afacere cu americanii.Aia si-au luat din Panama obolul.Alelalte sunt cum le-am scris.Iliescu a fost ,,deportat”la Timisoara si Iasi pe funcii de Prim Secretar PCR.Revolutia l-a prins ca Director la Editura Tehnica.Totusi poti sa scrii undeva pe peretii Canadei ca Ceausescu s-a razbunat.Revolutia Romana a fost inceputul sfirsitului pentru Gorbaciov si pentru URSS.Spre deosebire de celelalte ,,manevre” facute de rusi in RO Ceausescu a fost aruncat din barca de forta muncitorilor.Puciul ofiterilor si instalarea lui Iliescu au fost pe urma si nu aveau loc fara ca muncitorii sa iasa pina la urma in strada.A fost luata in calcul de la inceput si GorbY a stiut ca e ca mersul pe sirma dar si-a asumat riscul.Era singura solutie sau renuntau si noi ne alegeam cu Nicu iar URSS-ul cu un faliment intirziat cu citiva ani sau cu un succes de felul Chinei.Probabil mai sunt si alte variante insa Gorby era in criza de timp.Securitatea n-o baga toata intr-o oala ca nu mai intelegi nimic.Tocmai asta s-a vrut.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 10, 2013 la ora 20:05

    Deci Iliescu nu a facut inca parnaie. Am inteles. A stat doar putin pe-acasa, la fel ca Brucan, alt criminal comunist care voia sa fie dat jos Ceausescu pentru a lua puterea. Nu eram la Iasi pe vremea aia. Si nici in apropierea nomenklaturii n-am fost vreodata. Dar „Moarte intelectualilor!” s-a strigat. Ca am auzit cand ma fugareau prin Piata Universitatii. Si in decembrie am vazut cum au tras. Si-atunci am fugit, asa am ratat sansa sa fiu erou. Dar cei din Timisoara au stat sa fie impuscati si singurul dupa gratii este Stanculescu, cel care a participat la „procesul” Ceausescu. Ce ironie a sortii! Poate mai tarziu va veni si randul lui Iliescu, cine stie?

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 10, 2013 la ora 19:43

    @Constantin > Treaba asta n-are legatura cu „revolutia”. Intrebati-l ce i-a spus lui Ceausescu la Iasi. Eu n-am fost acolo.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 10, 2013 la ora 19:39

    @victor L > Ceausescu l-a tinut pe Iliescu 2 ani detinut politic (se pare ca totusi a fost vorba de domiciliu fortat). Gorbaciov a fost o marioneta americana, asa ca sa nu vorbim de cuvintul lui. Despre Jugoslavia, care a fost un „nisip miscator” este foarte greu cuiva sa vorbeasca, daca nu a fost acolo sa-i inteleaga pe oameni. Ei nu sint multumiti de ce au acum in comparatie de ce au avut in timpul lui Tito. Eu ii stiu pe sirbi, pe macedoneni (din ambele parti) si pe munte-negreni. N-am intilnit nici unul in Canada, unde am avut ocazia sa-i cunosc pe bosnieci si sloveni, ce poame sint. Jugoslavia nu a fost de nici o parte a hartii. Au fost unici, si chiar asa pe bucatele au ramas la fel. Daca romanii isi schimba atitudinea, vor fi norocosi sa-i recistige ca prieteni, de fapt singurii. Cind vorbesti de Politie Politica, nu stiu ce acoperi. O treime din populatia tarii lucra pentru Securitate. Daca te referi la serviciile de control a inaltei nomenclaturi, asta, Ceausescu de cind a primito de la Dej, n-a mai lasat-o din mina. Deci in chestia cu Securitatea, lupa nu-si are rostul.Stii cine a ordonat focul „neprevazut” la Timisoara? Pentru ca la Sibiu, l-a ordonat Nicusor cel Mic. Am spus mereu ca Ceausescu era un FOARTE bun prieten cu americanii, dar acestia s-au cam plictisit sa astepte. Ai incercat vreodata sa nu-l acuzi pe Iliescu (admit ca era teleghidat de rusi) de „revolutie” si sa incerci sa recunosti stilul in Irak, Libia, Siria? Ciorovaiala a fost intre palestinienii lui Ceausescu si pro-americani. Marea majoritate a securistilor au fost prinsi intre doua focuri. Ce te face sa crezi ca rusii au fost atit de idioti sa se bage intr-o cloceala ca asta? Ca au venit dupa aia la festin, aia e alta treaba, vecinii nu se invita. Despre
    tron, daca va fi un rege, atunci Romania va deveni Dominion britanic. Chiar mai crede careva asa ceva? Cind americanii au sa-ti spuna ca Putin e simpatic, ai sa-i crezi? eu cred ca da.Englezii ii prefera pe nemti decit pe francezi, au stiut rusii ce-au ales. Romania va pierde Ardealul cind va prime Basarabia sau invers. Este logic si ca UE-ist si ca ne-UE-ist. Dar nu cred sa fie posibil – si tu stii de ce nu. Despre cai ciini si sobolani n-am avut onoarea.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Februarie 10, 2013 la ora 19:24

    Niciun cuvant nu poate descrie in adevaratele ei proportii drama traita de poporul cambodgian sub oblanduirea comunista a Khmerilor Rosii, intre 1975 si 1979. Mai mult de un sfert din intreaga populatie a tarii a murit, in cel mai mare experiment de inginerie sociala infaptuit vreodata.http://www.ziare.com/cultura/documentar/sa-ne-amintim-genocidul-cambodgian-i-1056936
    ptr aducere aminte…

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 10, 2013 la ora 19:18

    „Iliescu a fost la pirnaie…”_Iertati-ma, domnule sanduCu, dar este posibil sa-mi fi scapat ceva. Vreti sa spuneti ca fostul presedinte dl. Ion Iliescu a executat o pedeapsa privativa de libertate? Imi permit sa va intreb pentru ca nu stiu. Am citit in presa si unele carti ca ar trebui sa fie condamnat la inchisoare (parnaie, cum spuneti dumneavoastra) pentru mortii din timpul Marii Revolutii din Decembrie, de care se face vinovat. Poate si pentru devalizarea economiei romanesti din anii ’90, impreuna cu dl. Petre Roman. Iar dl. Petre Roman si pentru dezastrul pentru Romania provocat in 13-15 iunie 1990. Am fost, dupa stiinta mea, singura tara din lume in care s-a strigat „moarte intelectualilor1”, acestia au fost vanati pe strazi precum animalele, impreuna cu studentii si au fost batuti si lipsiti de libertate. In iunie 1990, oricine parea intelectual in Bucuresti, purtand ochelari, sau barba, era lovit fara mila de minerii chemati de dl. Ion Iliescu cu intentia de a fi omorat. Unii au fost omorati, altii am scapat. Si nu vom putea uita vreodata.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Februarie 10, 2013 la ora 19:12

    exact ln23- mai concret, ca sa ne putem da seama ce doresti. toti dorim sa fie bine ca sa nu fie rau.

    Răspunde
     
  • MARIUS
    Februarie 10, 2013 la ora 19:10

    @sanduCu nu mai fi nesimtit,onoreazane cu lipsa fati propriul blog si lauda-te acolo,lasa oamenii de aici sa-si spuna durerile la SUBIECT.multumesc

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 10, 2013 la ora 18:38

    @LN23 > Daca eu sint vegetarian si marea majoritate este carnivora, iar eu vreau ca toti sa devenim vegetarieni (pentru ca e mai sanatos) – inseamna ca pun interesul meu inaintea celui national?
    Cum alegi domeniile in care e bine sa federezi poporul sau in care nu este tocmai indicat sa o faci?
    Ce te face sa crezi ca in politica este mai bine sa te adaptezi decit sa-ti construiesti propriul tau drum – traditional?
    Daca poti sa ma lamuresti, cred ca voi intelege ce nu remarci la Ponta.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Februarie 10, 2013 la ora 18:18

    > Dupa ce am luat al doilea Master, in Israel, am inceput sa lucrez la Lucrari Publice, la departamentul Dromuri, sucursala de Nord.
    La inceput, m-au pus ca supervizor la controlul de calitate. Nu aveam laborator propriu, erau doi muncitori care facusera instructaj de, probabil o luna, si lucrau ca laboranti de teren, si … cam atit.
    Eu, din facultate stiam standardele internationale, aici se practicau standardele nationale, nu mare diferenta, dar la bani marunti, diferentele devin extrem de importante. Mi-a luat vreo 3 luni sa invat cartea Alba, Neagra si Verde (niste ceasloave sfinte). Mai tieziu, am facut modificari semnificative in fiecare. Nu singur, ca nu e usor sa te atingi de sfintele moaste. Am colaborat cu Laboratorul Central, cu Institutul National de Standarde si cu Technionul (pe care il absolvisem).
    Dar pina sa ajung acolo, am luat peste ochi bancuri ca „cele mai bune drumuri se fac cu magarul, fara ingineri” sau „tara arde si baba se piaptana” – stateam si noptile la birou la computer (nu aveam inca computerul meu) sa-mi construiesc programe care sa ma ajute in munca (eram singur). Limba o stiam acceptabil si ma fortam sa folosesc engleza cit mai putin. Programarile pe computer le faceam in ebraica, sa pot face raportari pe intelesul tuturora. Nu intru in detalii, dar primul pas este organizarea administrativa si realizarea contactelor de baza.
    Faza a doua, iarasi foarte grea, a fost dotarea si personalul calificat – multi bani si modificari in schema. Pentru ca sa pot ajunge la discutii cu ai mei, a trebuit sa le demonstrez ce pot, ce stiu, ce am invatat deja stiau – nu conteaza.
    Eram in regim de controlor de calitate. In facultate invatasem deja despre asigurarea calitatii (ISO), care face o imensa diferenta. Adica trebuie „sa-ti bagi coada” in domenii mult inainte ca proiectul sa ajunga in bucataria ta si dupa finalizare sa urmaresti, sa cercetezi, sa concluzionezi si sa inveti pentru viitor.
    Pe scurt, la aceasta etapa, am terminat 1.5 ani. Am avut un laborator, la sucursala, dotat racnet (nici Technionul nu le avea pe toate noi, e drept ca foarte curind m-au egalat si amindoi discutam de la egal cu Institutul de Standarde). Am avut 4 ingineri de laborator, am adaugat 2 „tehnicieni” (cu toti 4 am facut programe de re-actualizare), am avut dreptul de a angaja contractori pentru teste, mi-am format o echipa de vreo 14 inspectori de teren, mi-am dotat toate masinile cu Motorola. Cam in vremea asta am ajuns INGINER responsabil cu ASIGURAREA calitatii. Trecusem de 3.5 ani.Contractorii care lucrau in proiecte si echipele noastre care lucrau la intretinere, toti supervizorii nostri de proiecte care tineau de Productie-Dezvoltare, cu totii au intrat in alerta. Nu se mai glumea pe seama mea. Am cistigat PUTEREA de a opri lucrarea! Puteam sanctiona, penaliza executantul.De multe ori au incercat sa ma dea in judecata, m-au amenintat (uneori am vazut si cutite care nu se foloseau la taiat castraveti), am cistigat cele doua procese unde am fost adus. Pe scurt, nimeni nu mai sufla. Nu am fost un zbir, am fost principial – flexibil (cunosteam absolut tot: fabrici, rafinarie, cariere, lucratori, camionagii, echipe de structura, echipe de finis, intretinere, masuratori, materiale, structuri, geometria drumului, programare, finantare, contracte, raportare, grafice de lucru, samd.) Aproape eram in anul 5. Am ajuns Director Tehnic (manager). Eram cunoscut la Centrala, unde nu se stia de mine? Pe lucrarile mele (toate erau ale mele) nu se facea intretinere mai devreme de 5 ani, cu exceptii unde deja planificasem din motive obiective. Economiile s-au vazut.
    Am participat (efectiv, nu doar clapagiu cu palmele) la conferinte stiintifice. Am preluat, studiat, cercetat, aprobat/respins tehnologii noi in practica noastra. Am contribuit la studii speciale privind proiecte sensibile (strategice).
    Dece spun toate astea? Eu nu am fost si nu sint un politicean, dar un bun director/manager (iar eu sunt unul) poate fi, si deci cred ca Ponta (pe care nu-l apreciez pentru o singura gafa, pe care eu o numesc „frantuzul”) este in faza de inceput, in care se fac glume pe seama lui. Inca nu a facut greseli, nu i se poate reprosa nimic. Asta dovedeste ca stie deja sa calce printre borcane. Este clar ca asta este prima sa experienta. Faptul ca vrea sa-l rada pe Basescu, este un pas pozitiv – nu poti lucra cu cutitul la git. Probabil ca in cursul acestui an vom vedea ceva realizari. Daca va prinde un al doilea mandat, cred ca romanii vor fi multumiti. Daca stii ce ai gresit si poti corecta = n-ai gresit.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase