Avantajele şi capcanele C.A.R.-ului

Publicat la data de de Moise

car plasma

de Moise Guran

CAR-urile sunt o formă de creditare cunoscută de toată lumea, chiar dacă nu toată lumea știe că există și beneficii, dar și riscuri, atunci când faci un credit la CAR. În principiu oricine se poate înscrie într-un CAR, chiar dacă de regulă doar pensionarii o fac. Sunt asociaţii care oferă membrilor o soluţie pentru necesităţile lor financiare de moment, sume mai mici dar și cu dobânzi la jumătate față de o bancă.

Pentru a te înscrie în CAR plătești o cotizație, care poate fi inițială, lunară sau anuală, după care începi printr-o perioadă minimă de economisire cuprinsă între trei şi şase luni. Poți depune oricât îți permiți, de exemplu 100 de lei pe lună, la care primeşti şi o dobândă, dar aceasta este mică.

După aceea poți solicita un credit care de obicei reprezintă dublul, triplul sau de patru ori suma economisită. Dacă s-au strâns de exemplu 600 de lei, poți lua de la CAR până la 2400 de lei.

Dacă roata dintr-o întreprindere nu este purtătoare de dobândă, la un CAR autorizat plătești o dobândă cuprinsă între 4 și 6%, poți solicita sume și mai mari de bani, dar… ți se poate cere un girant sau chiar o ipotecă.

Și de aici pot apărea problemele.

În zilele noastre sunt numeroase IFN-uri care au împrumutat pur și simplu numele de CAR, dar care percep dobânzi mai mari sau chiar mult mai mari decât îți cere o bancă. Nu trebuie să te lași păcălit de acest nume și trebuie să întrebi de condiții. Aceste asociaţii care pot colecta economii nu sunt obligate să le garanteze şi nici să constituie un fond minim în acest sens. Altfel spus un CAR se poate uşor transforma într-o schemă piramidală. Având în vedere faptul că mulţi dintre cei împrumutaţi sunt oameni învârstă, există riscuri mai mari de neplată iar o astfel de asociaţie prost gestionată poate ajunge şi la faliment.

În ultimii ani a crescut alarmant numărul reclamaţiilor depuse la protecţia Consumatorului cu privire la diferite abuzuri sau chiar nereguli comise de CAR-uri faţă de membrii lor. Au fost cazuri în care s-a dovedit că oamenii dăduseră bani, dar nu fuseseră luați în evidență, nu li s-au dat banii înapoi la retragerea din CAR sau li s-au refuzat pur și simplu creditele deși aveau dreptul la ele. Totul depinde de eficienţa şi de buna credinţă cu care banii sunt gestionaţi, altfel spus atunci când vă înscrieți într-un CAR o faceți pe riscul dvs.

Comentarii prin facebook

32 răspunsuri la Avantajele şi capcanele C.A.R.-ului

  • Peter James
    Octombrie 3, 2016 la ora 02:04

    Ai un credit rău?
    Ai nevoie de bani pentru a plăti facturile?
    Ai nevoie pentru a începe o nouă afacere?
    Ai proiect neterminat la îndemână din cauza finanțării proaste?
    Ai nevoie de bani pentru a investi într-un anumit domeniu de specializare, care va
    ai profit? și nu știi ce să fac.

    Noi oferim următoarele împrumuturi de mai jos,
    credite personale [sigure și negarantate]
    împrumuturi de afaceri [sigure și negarantate]
    credite combinate
    studenți credite
    credite de consolidare și atât de multe altele.

    E-mail (peterjamesuba@gmail.com)

    Toate cele bune

    Răspunde
     
  • Radu Voina
    Iunie 20, 2016 la ora 10:25

    Din păcate, într-adevăr, e ceva putred la unele CAR-uri. Eu cunosc unul – CAR Universitatea Al.I. Cuza Iasi – care are un „consiliu director” neschimbat de vreo 10-15 ani (în statut scrie că se alege la 3-4 ani). Din consiliu face parte încă un profesor univ. decedat (Titus Raveica, fostul senator PRM), şi un cercetător pensionat de 10-15 ani (Adrian Macovei, fostul preşedinte de sindicat prin 1990-1994). In aceste condiţii, CAR-ul e coindus de un singur om – prof. Constantin Toma.
    Dobinda la imprumuturi e si azi (iunie 2016) de 12%, cînd de mult bancile au redus-o la 9% şi chiar sub. În schimb, la „fondul social” (adică la banii tăi depuşi) se dă „beneficiu” 3%. Cu diferenţa dintre cele două dobinzi se achită cheltuielile. (Dar CAR nu plăteşte sediu şi utilităţi. Sediul e dat de Universitate gratuit. Şi atunci totul merge în salarii, indemnizaţii, premii etc. pentru membrii consiliului director (vezi mai sus).
    În aceste condiţii, mulţi mebri s-au retras şi alţii noi nu se mai inscriu.
    Foarte probabil, peste citiva ani va dispărea, dacă nu se schimba ceva.
    Radu

    Răspunde
     
  • Flori tr
    Mai 13, 2016 la ora 13:47

    CAR Turnu Magurele dupa excluderea ca membru nu restituie fondul social.Tatal meu are 82 de ani si dupa ce a facut cerere de retragere a fondului I s a raspuns ca dupa 12 luni. de ce acest lucru? Cui trebuie sa ne adresam pt. recuperarea banilor?

    Răspunde
     
  • eli
    Septembrie 21, 2015 la ora 19:30

    In cit timp acorda credit car teius

    Răspunde
     
  • Andreea
    Septembrie 2, 2015 la ora 07:56

    Rog persoanele care dau explicatii gen „din cate stiu eu la banca e mai mare de N ori” sa nu mai zica asta înainte de a informa prost lumea. Sa zica fapte concrete. Eu ce am zis legat de banca am zis pt ca m-am interesat, nu din cate stiu eu. Persoanele care habar nu au ce zic sa se abtina de la comentarii.

    Răspunde
     
  • Andreea
    Septembrie 2, 2015 la ora 07:53

    La CAR i-a luat taxa de 8% din fond pt ca se retrage. Cum sa iei taxa din banii mei munciti??? E clar ca oamenii s-au prins de smecheriile pe care le fac si vor sa se retragă si nu mai au beneficii si de asta iau 8% din fond. La banca daca depui bani si vrei sa ii iei faci cerere, iti dau banii depusi+dobanda, asadar in plus!!!! Nu in minus ca la CAR si iti dau banii pe loc nu in 15 zile. CAR-urile sunt niste institutii comuniste, cu o mentalitate comunista si lumea spune ca e convenabil pt ca au aplecat urechea la toate prostiile spuse de toti nebunii care au luat credite cu buletinul pe vremea când nu eram in criza si nu au mai dat banii înapoi si s-au trezit executati siliti. Mi se pare normal ca o data ce iei împrumuturi mari si nu dai banii înapoi si te bucuri de bani sa te execute silit/popriri pe venituri. Asta se face si înafara si aia sunt mai stricti, nu platesti 3 rate iti vand casa direct fără popriri pe salariu, nu stau la discutii. Asadar si prin urmare înainte de a face un împrumut la CAR ganditi-va bine cati bani aveti de dat înapoi daca luati de la ei. Dau împrumuturi pe termene mici si dobanda neavantajoasa, la banca cu cat termenul e mai mic cu atât dobanda e mai mica, dar e diferenta între 9% dobanda la o suma de 1000 LEI, pe lângă 10% dobanda la o suma de 4000 EURO pe 5 ani.

    Răspunde
     
    1. Adrian
      Iunie 28, 2016 la ora 09:56

      Buna Andreea , fapt concret cu banca BRD, am avut numerar depus la ei intr un cont 20.000 euro …i am retras dupa 3 luni aproximativ si ghici ? am retras doar 19.900 euro 100 e reprezentand faptul ca au avut grija de banii mei care oricum s au folosit de ei imprumutand pe altii…..ptr ca banca detine doar 10% cash din ce totalul sumelor invartite in sistem restul fiind bani fictiv, concluzie banii la ciorap numai bine andreea

      Răspunde
       
  • Andreea
    Septembrie 2, 2015 la ora 07:42

    CAR-ul este o jegmaneala pe fata. Mama s-a înscris la CAR, pe lângă faptul ca ii ia lunar o taxa de administrare cont de 10 lei, mai sunt si nesimtiti. Avea un fond minim de 1200 ron, am mers cu mama sa se intereseze ce trebuie sa facă, nu zic ca noua locatie este intr-o casa derapanata si ascunsa ceea ce da de bănuit din prima, am nimerit la o duduie foarte impertinenta, mai avea putin si o obliga pe mama sa rămână la ei si sa se împrumute, a avut mare noroc ca eu am lucrat in domeniu si mai stiam diferentele intre CAR si banca. Ii spunea sa se împrumute de 1000 lei si plateste timp de 9 luni,100 lei+dobânda si i-am zis femeii doamna de ce sa se împrumute când ea deja are un credit la banca pe 5 ani (mai are 3 din 5) un salariu mic si abia se descurca din ce sa mai plătească si la CAR si ea tot insista,ca dau ajutoare de înmormântare in caz de deces si i-am zis doamna fiecare si le stie pe ale lui si i-a trântit in scarba foaia de retragere si mi-a zis doamna daca ma luati asa, mama dvs face împrumut pt ea nu pt dvs. La o banca nu isi permite nimeni sa iti vb asa. Diferenta intre CAR si banca e evidenta – credit de nevoie personale dobânda de 10% / an, la un împrumut de 4000 EURO platesti pe 5 ani 350 lei, la CAR la un împrumut de 1000 LEI pe 9 luni plătești 100 lei+dobanda 9%. Eu la bănci nu am auzit de taxa de administrare 10 lei/luna, MAXIMMMM 4.5 lei ( 1 euro), dar marea majoritate au taxa de 1-3 lei.

    Răspunde
     
  • Elena
    August 14, 2015 la ora 09:59

    Cristi,
    Nu esti in dezavantaj cu cei 3000 de lei, datorita lor poti imprumuta 900. Nu-i pierzi, ii ai in continuare sub forma se fond social, la care primesti si dobanda, din ce stiu eu e si de 5 ori mai mare decat la banci. Esti in avantaj!

    Răspunde
     
  • Cristi
    August 5, 2015 la ora 16:28

    Dacă am 3000 lei la CAR șiscot x 3 aadică 9000,va trebui să restitui 9000 înapoi. Deci ies în dezavantaj cu cei 3000 ai mei.

    Răspunde
     
    1. Adrian
      Noiembrie 29, 2016 la ora 19:02

      Nu iesi in dezavantaj pentru ca daca te retragi de la CAR, iti vei lua cei 3000 inapoi…😉😉

      Răspunde
       
  • tanta
    Iulie 29, 2015 la ora 12:13

    de ce nu stergeti comentariile astae? era vorba de car nu despre huila ? spanac pe batz.

    Răspunde
     
  • VREJIU ELENA
    Octombrie 9, 2014 la ora 22:46

    LA CAT TIMP DE LA DEPUNEREA CERERII DE RETRAGERE CAR SALARIAT TI SE DAU BANII ?

    Răspunde
     
  • Vox
    Iulie 29, 2014 la ora 13:20

    Poporul exprima in scris dorinta actuala : Moise sa preia functia de Prim Ministru.

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Iulie 29, 2014 la ora 15:12

      Recunosc ca si eu mi-as dori asa ceva, dar nu acum. Trebuie sa mai cresca si sa mai acumuleze cunostinte si relatii. Relatii internationale daca s-ar putea.
      Dar am o intrebare pentru dvs. Cat la suta din populatia unei tari reprezinta poporul despre care vorbiti? Cati oameni aveti in spatele acestei afirmatii? „Poporul exprima in scris dorinta actuala”.

      Răspunde
       
      1. VOX lovaidZEUhumanis parte din voi
        Iulie 29, 2014 la ora 15:40

        Unde sunt eu acolo si Dumnezeu priveste cu intelegere atunci cand am ganduri bune iar de am moive sa privesc cu ura catre pacatele semenilor atunci ma transform in distrungator si pe o raza de jumatate din locuitorii unui perimetru geografic creez schimbari la nivel de atitudini rapide ale materiilor censii atrofiate , curand vin in Romania

        Răspunde
         
  • Elina Johnson
    Iulie 29, 2014 la ora 12:42

    Sunteți în căutarea pentru un împrumut? Sau ai fost refuzat un împrumut de către o bancă sau o instituție financiară pentru unul sau mai multe motive? Ai locul potrivit pentru soluții de împrumut chiar aici! Elina Johnson firma împrumut ne sunt limitate pentru a oferi împrumuturi pentru companii și persoane fizice, la o rată scăzută și la prețuri accesibile dobândă de 2%. Va rugam sa ne contactati prin e-mail de astăzi de la elinajohnson11@hotmail.com

    Date privind solicitantul:

      1) Numele Intreg:
      2) Țara:
      3) Adresa: o
      4) de stat:
      5) Sex:
      6) Starea civila:
      7) Ocupatia:
      8) Numărul de telefon:
      9) poziția prezent în locul de muncă:
      10) Venitul lunar:
      11) Suma de împrumut Necesare:
      12) Împrumut Durata:
      13) Scopul de împrumut:
      14) Religie:
      15) Ați aplicat înainte;
      16) Data nașterii;
      mulțumiri,
    Doamna Elina Johnson

    Răspunde
     
  • Cristian O
    Februarie 2, 2014 la ora 13:39

    Hmmm… Moise Guran… unul din oamenii ce in trecut ii stimam , emisiunile lui le sorbeam si chiar ma lasam influentat de ele….pana cand mi-am dat seama ca Omul are si el un job. Cred ca este foarte plin de sine si are mare incredere in tot ce „ne vinde”prin emisiunile lui. Treptat pentru mine a devenit un „om comercial de media” la fel ca toti slabii mass-mediei si culmea…in fruntea cununei Mugur isarescu.
    D-le Guran va rog faceti o retrosepctiva la tot ce ati declarat si prognozat Dvs si Mugur Isarescu pentru Poporul Roman. Ma refer la prognoza curs euro, euribor…. Ne-ati vandut gogosi….. Din pacate spatiul asta nu-mi permite sa va fac eu niste analize concrete ale vietii noastre de ROMAN.In schimb voi deserviti doar scopuri politice, de interes personal si poate alo altorinteresati/investitori care stiu si asteapta rezultatele unor declaratii/influente in masa ale populatiei.
    Pentru mine sunteti niste oameni simplii de infecta media actuala, cu nimic mai presus decat unul ca Maruta :)….si am vazut si la radio emisiuni de „problema vitala a Romaniei, gen nu stiu ce fotbalist s-a imbatat, etc…”

    Răspunde
     
  • Nicu.
    Ianuarie 30, 2014 la ora 17:38

    Am gasit un CAR (CAR ACCES IFN CRAIOVA)care sustine ca se pot face si depuneri chiar daca nu sunt salariat la ora actuala nu sunt nici pensionar,dar am o suma de bani pe care vreau s-o economisesc. Si acorda o dobanda mai ajantajoasa decat la o banca, practic o alternativa la un depozit bancar, dar se numeste fond social nu depunere. Stiti ceva despre acest lucru, este adevarat?
    Multumesc

    Răspunde
     
  • ana chiriac
    Februarie 9, 2013 la ora 22:07

    Domnule Moise Guran,

    Cu mâhnire am citit articolul Dvs.din ROMANIA CURATA din data de 17.ianuarie 2013 .”Avantajele si capcanele CAR-urilor”si am aflat despre aceeasi tema din emisiunea “Ora de Business”.Este pácat ca un profesionist ca DVS sá nu se documenteze privitor la un subiect care afecteazá viata atâtor români!
    Activitatea CAR se desfoara la nivel national prin douá structuri: CAR PENSIONARI si CAR SALARIATI.Acestea din urmá sunt afiliate la nivel national în UNIUNEA NATIONALA A CASELOR DE AJUTOR RECIPROC ALE SALARIATILOR DIN ROMANIA.
    În Transilvania s-au constituit astfel de asociaţii, încă din secolul al XVIII –lea, urmând modelul breslelor care aveau şi un caracter de întrajutorare.Primele asociaţii de credit din România au apărut în a doua jumătate a secolului al XIX -lea, adoptând sistemele germane Raiffeisen şi Schulze – Delizsch.Pâná astázi CAR-urile nu si-au înterupt activitatea indiferent de regim.
    In sistemul CAR –urilor afiliate la U.N.C.A.S R. sunt înscrise 1943 CAR-uri organizate la nivel judetean prin afiliere la UJCARS-uri la care sunt înscrisi 944.564 membri.Activitatea lor este reglementatá de Legea 122/1996 modificatá si completatá prin Legea 135/2003 si Legea 186/2004 si este supravegheatá de BNR ele fiind obligate sá se înscrie în Registrul de evidenta al BNR.
    CAR-urile salariatilor sunt asociatii fárá scop patrimonial,aceasta însemnând cá veniturile realizate din dobânzile incasate de la împrumuturi se reântorc la membrii CAR dupá ce s-au achitat cheltuielile cu functionarea lor.CAR-ul percepe numai dobânda la împrumut fárá alte costuri.Dobânda efectiv plátitá este cuprinsá între 7 si 10%.La fondul social depus membrii primesc bonificatii cuprinse între 7si 10%,ele fiind obligate sá acopere cel putin inflatia.Activitatea lor este organizatá în baza unui statut depus la Judecátoria teritorialá si a unor norme de creditare aprobate si este supravegheatá de Uniunile Judetene ale CAR-urilor unde sunt obligate prin lege sá se afilieze.
    Supravegherea este asiguratá la nivel de CAR prin organele de conducere proprii si prin Comisiile de cenzori proprii,dar si de la nivelul U.J.C.A.R.S prin organele de control ale acesteia conform unui grafic anual de control si de Comisia de supraveghere de la acest nivel.Acelasi tip de control se aplica si de la nivelul U.N.C.A.R.S..
    C.A.R.-urile sunt obligate ca trimestrial sa depuná la U.J.C.A.R.S. –urile la care sunt afiliate bilanturi( compuse din contul rezultatului exercitiului,bilant propriu-zis,situatia activelor imobilizate,situatia activelor productive,situatia verificarilor,situatia datoriilor,situatia creantelor si alte situatii)si indicatorii CAREL(care sunt indicatori de supraveghere a activitátii conceputi dupá modelul indicatorilor de supraveghere bancará si cuprind analize referitoare la riscul de capital,analiza riscului operational,calitatea activelor si riscul de imprumut,riscul de lichiditate,performanta sociala).Aceste situatii centralizate la nivel de judet se transmit la UNCARS si BNR si se depun la ANAF.

    Prin statut CAR –rile sunt obligate ca raportul dintre cheltuieli si venituri sá fie sub 65% si cel dintre cheltuielile cu salariile si venituri sá nu depáseasca 40%.
    In functie de analiza acestor indicatori se iau din timp másurile necesare de intrare a CAR-urilor neperformante sub supravegherea unei comisii de supraveghere la nivel judetean, sau fuzionarea CAR –urilor mici cu CAR-uri mari si performante la nivel judetean.
    Pentru siguranta fondurilor membrilor si a desfásurárii activitátii se creeaza, anual si prin reportare de la an la an din excedent , la nivel de CAR ,fondul de rezerva statutara si ,rezerve de risc.Pentru acoperirea unor nevoi temporare de lichiditáti a CAR-urilor este creat la nivel de UJCARS si de UNCARS fondul de lichiditáti.

    V-am prezentat aceste date (poate cam în detaliu) pentru a vá demonstra ca activitatea CAR-urilor are un caracter profesionist ,cá riscurile de a se întâmpla ceva negativ cu fondurile membrilor este aproape de zero( pentru cá pâná acum –din secolul XIX si pâná în prezent nu avem la cunostintá despre un asemenea eveniment)
    Acele evenimente despre care, probabil, ati auzit sunt societáti comerciale(SRL) sau IFN-uri independente care si-au atasat la denumire simbolul de CAR pentru a induce in eroare (asa cum vi s-a întâmplat si DVS) ,ele nefiind afiliate sistemului nostru,iar noi neputând sá înregistrám la OSIM decât sigla nu si denumirea si astfel nu avem nici o legáturá cu ei si nici un control asupra lor,acesta trebuind sá fie efectuat de organele de control ale MINISTERULUI DE FINANTE (care pâná acum nu a fácut-o fiind indusi în eroare de acelasi atasament la denumire).
    Domnule Guran,vá rugám,în numele celor aproape un milion de membri CAR , sá prezentati intr-o emisiune în cadrul Orei de business sau intr-un articol în presa nationalá modul de organizare si desfásurare a activitátii CAR-urilor salariatilor pentru a nu crea noi îngrijorári unui segment de populatie si asa suficient de necájit si speriat!

    In numele lor va multumesc din suflet!
    Ana Chiriac
    Presedinte UJCARS Brasov

    Răspunde
     
  • MARIL
    Ianuarie 28, 2013 la ora 12:10

    Salutare tuturor!
    CAR propune cea mai sanatoasa forma de creditare. Economisesti si apoi cand ai nevoie te imprumuti.
    Eu am avut pana acum 3 imprumuturi la CAR si nu m-as mai duce la banca cu toate ca am vazut uneori oferte mai bune (cu 1 – 1,5 procente in minus la dobanda fara sa analizez toate comisioanele)
    Lipsa comisioanelor face ca totul sa fie clar si dobanda este fixa.
    CAR-ul la care sunt membru este mare are peste 3000 de membri si acest lucru spune ca e serios. Cand m-am inscris eram reticent, dar m-au convins parintii mei ca este o solutie buna.

    Răspunde
     
  • iliescu Viorel
    Ianuarie 24, 2013 la ora 14:18

    Domnule Moise Guran imi place emisiunea f.mult.
    In legatura cu CAR pentru mine de exemplu este
    singura solutie.Nu stiu daca stiti dar nici o banca nu acorda imprumut sau credit de cumparaturi persoanelor care sant in pensie pe caz de boala . Credeti ca in aceasta situatie ma pot considera discriminat?Cum analizeaza ei riscul?

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Ianuarie 19, 2013 la ora 06:17

    @laurentiucat – Carbunele se formeaza intr-un facies mlastinos, adica subacvatic. Aceasta aduce mineritul carbunelui in situatii critice. Lignitii Neogeni din Subcarpati (printre care si Rovinari) constau in intercalatii subtiri (pina la 10 cm grosime) in sedimente argilo-nisipoase. Huila Carbonifera din Bazinul Petroseni formeaza un sinclinal (ca o copaie) pe flancurile caruia se insiruie exploatarile. Ai dreptate spunind ca lignitii sint mai noi, iar huila mai virstnica (situata mai la adincime), si pot sa adaug ca interesul creste cu adincimea pentru ca grosimea stratelor creste deasemenea. Daca roca friabila se poate indrazni sa fie suportata de structuri costisitoare si folosi tehnologii cu scut mobil de inaintare, apa freatica este un dusman care nu iarta nici o eroare in subteran. La Rovinari, exploatare la zi, s-a indraznit sa se asece perimetrul minier cu o retea de foraje de drenare servite de pompe mamut care lucrau continuu. Incerc sa fiu cit mai sugestiv, avem carbune, dar trebuie gasita calea de imbunatatire a fezabilitatii exploatarii. Eram student, si intr-o lucrarica sugeram un lant de explozii subterane (un fel de seism provocat) care sa falieze zona limitrofa subcarpatica, de unde incep muntii. Adica sa lasi tot intinsul pina la Dunare fara freatic!!! O traznaie, nu-i asa? Dar lucrai intr-un subteran uscat si fara grija. Exploatarea nu este singura componenta care face … costisitor, carbunele ieftin, mai este si poluarea cu dioxid de carbon a atmosferei, care poate duce la o supraincalzire a climei.
    http://www.natgeo.ro/dezbateri-globale/energie/9556-costisitorul-carbune-ieftin

    Răspunde
     
  • MIHAI
    Ianuarie 18, 2013 la ora 16:17

    Domnule Miose Guran,
    Nu ar fi mai maine sa va informati, sa cereti un punct de vedere de UNCAR (www.uncar.ro) sau FEDCAR (www.fedcar.ro), de la C.A.R.-uri independente. Cine va asculta, citeste si va vede la tv are incredere in dvs.
    Cine vrea o informare corecta sa dea o cautare CAR pe google, va afla informatii corecte de pe site-urile unor CAR.
    Cat despre riscuri sunt mai mici decat cele bancare.

    Răspunde
     
    1. sas
      Iulie 21, 2016 la ora 23:28

      Subscriu celor spuse de Mihai, o simpla cautare pe google ar dezvaluii multe informatii foarte interesante despre CAR-urile din tara. In plus vreau sa spun ca modul de prezentare al acestor CAR-uri pe website arata si gradul lor de incredere sau mai bine spus buna lor intentie. Spre exemplu – verificati pe cate site-uri CAR gasiti postate dobanzile la care se acorda imprumuturile. Va doresc tot binele din lume si va sfatuiesc sa alegeti in cunostinta de cauza, sunt si CAR-uri care ajuta cu adevarat membrii ei.

      Răspunde
       
  • TiberiuC
    Ianuarie 18, 2013 la ora 15:21

    cand iti faci credit la CAR ca sa pui 2 sarmale pe masa de craciun, banuiesc ca nu te mai gandesti la „riscuri” ………..

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Ianuarie 18, 2013 la ora 12:49

    deja s-a semnat-http://www.dcnews.ro/2013/01/au-venit-chinezii/

    Răspunde
     
  • Dli
    Ianuarie 18, 2013 la ora 10:31

    Nici in banci nu mai prea poti avea incredere zilele astea, dar in CAR-uri, care nu cred ca au competenta necesara pentru a face investitii profitabile, de aceea risca sa fie niste piramide, care stim cu totii unde duc.

    Răspunde
     
  • Victor Crin
    Ianuarie 18, 2013 la ora 08:16

    @laurentiucat. Imi pare rau ca nu am putut sa-ti tin de urat pe blog aseara, am trecut la o tuica fiarta cu un vecin_________oricum interesanta povestea cu gazeificarea.

    Răspunde
     
  • george
    Ianuarie 17, 2013 la ora 21:30

    Ce resursa nu avem in tara??? Pt stat este mai simplu sa le vanda toate si sa colecteze doar taxe si impozite. Mai avem aurul, hidroelectrica dar le rezolva baietii incet incet pe toate.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Ianuarie 17, 2013 la ora 21:03

    victor crin- hai sa vorbim despre asta:
    – Ţara noastră are rezerve de huilă de circa 755 milioane de tone şi rezerve de lignit de aproximativ 1490 milioane de tone. În medie, ţara noastră produce 3 milioane de tone de huilă şi 30 milioane de tone de lignit anual. Întrucât valoarea energetică a huilei (3650 kcal/kg) estemai mare decât cea a lignitului (1650-1950 kcal/kg) cel dintâi ar trebui să fie o prioritate a economiei naţionale. Pe de altă parte, lignitul este mai uşor de extras deoarece starturile compuse din acest cărbune se află foarte aproape de suprafaţă. Oricum, gazeificarea şi lichefierea cărbunelui sunt cele două procedee care ar trebui să determine statul român să revitalizeze exploatările miniere din Valea Jiului. În plus, termocentralele au devenit tot mai nepoluante datorită progresului tehnologic. În loc să investească masiv în retehnologizarea minelor din Valea Jiului guvernele de după 1989 s-au întrecut în disponibilizări şi închideri de mine
    -http://www.zf.ro/business-international/revolutia-gazului-de-sist-din-sua-aduce-renasterea-erei-carbunelui-10264226
    daca nu ne omoara moise…inseamna ca avem zile.

    Răspunde
     
  • Victor Crin
    Ianuarie 17, 2013 la ora 20:08

    Cred ca esto gluma tema din 16 postata pe 17. Cred ca este mult si un singur comentariu.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase