Cum ar trebui să fie timbrul auto?

Publicat la data de de Moise

taxa auto plasma

de Moise Guran

Încă nu știm exact cum va arăta timbrul auto care va înlocui taxa cu același sens dar din capul locului vă spun că ideea unei dări anuale pe care o plătesc toți, fiecare proporțional cu cât poluează, este singura echitabilă de principiu. O singură problemă ar fi de rezolvat… Dacă ai plătit deja să zicem o mie de euro ca să te primească statul cu un bemeweu euro doi adus din Germania, normal ar fi ca din timbrul de mediu să ți se scadă mia de euro respectivă. Doar așa se poate spune că ești tratat egal cu cel care are Dacie veche de 20 de ani și care n-a plătit nici taxă de primă înmatriculare, nici taxă auto, dar care, potrivit principiului enunțat, ar trebui să plătească cel mai mare timbru de mediu.

Sună cinic, știu, dar așa-i principiul, mașinile care poluează cel mai mult sunt și cele mai vechi, fără nicio urmă de catalizator și care, din păcate, aparțin celor mai săraci dintre români. Și acum că am terminat cu principiile haideți să vorbim lucruri mai concrete. Cam cât credeți dumneavoastră că își va permite să dea timbru de mediu un cetățean a cărui mașină nu mai face nici 1000 de euro?

Păi depinde câți bani vrea să strângă statul din această nouă taxă. Dacă vrea să strângă cât lua pe cea veche e problemă… Din aproape cinci milioane de mașini înmatriculate în țara noastră, mai sunt încă un milion care au o vechime mai mare de 20 de ani. Dacă doamna Rovana Plumb vrea, să zicem, 400 de milioane de euro pe an de la posesorii auto, va fi o problemă exact cu cei care au cele mai vechi mașini, sunt cei mai săraci și care ar trebui să scoată din buzunar 100 de euro pe an. E aberant știu, dar nimeni n-a zis că e ușor să ai principii. Partea proastă este că și într-un astfel de caz cel mai probabil statul tot nu va strânge banii căci oamenii vor prefera să își caseze mașinile decât să dea statului o sumă atât de mare.

Categoria: MOISE
Etichete: , ,

Comentarii prin facebook

130 răspunsuri la Cum ar trebui să fie timbrul auto?

  • Noul Om
    Iulie 10, 2013 la ora 11:32 Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 9, 2013 la ora 15:23

    „Cum ar trebui să fie timbrul auto?”_Cel mai bun timbru auto este cel inlaturat definitiv. Altfel, vorbim doar despre o noua taxa pe proprietate.

    Răspunde
     
  • TODY
    Ianuarie 20, 2013 la ora 04:28

    am cumparat o masina E4 si astept sa vad unde e mai avantajos sa anmatriculez RO ori Bulgaria .Ancep sa cred ca singura solutie e Bulgaria deja an Italia cine are masina cu NUNERE BULGARE ESTE ROMAN .Domnule Guran nu mai invita an studio persoane care spun ca in UNGARIA masinile mai vechi de 8ani nu se mai inmatriculeaza,trimitel sa doarma caci deja parlamentu nui an staresa ia o decizie cu olege care deja trebuia sa aiba un raspuns pana acuma

    Răspunde
     
  • Nica Leon
    Ianuarie 14, 2013 la ora 17:19

    Sotolea, taxa rtv este la fel de nedreaptă, deci neconstituţională ca şi birurile impuse pe proprietatea privată, dar cine să înţeleagă aceste adevăruri, prostimea, care habar nu are de normele pîngăritei Constituţii a României. Din această gloată proastă face parte şi Moise, care este tot un habarnamist, cu înclinaţii şi regreta criminal-comuniste, dar cu mult tupeu.

    Răspunde
     
  • Sotolea
    Ianuarie 14, 2013 la ora 11:39

    @nica leon.Ai perfecta dreptate,taxa auto nu trebuie pusa,este un bir fortat asemeni infractorului care te talhareste pe drum .Si daca vorbim de taxe fortate,ce-ar fi Moise sa vorbim si despre taxa de radio-tv?E normala?

    Răspunde
     
  • Nica Leon
    Ianuarie 14, 2013 la ora 10:34

    Doamne, mulţi nătărăi ai tu în grădina numită România, care, fuduli fiind, habar nu au că răspunsul la întrebare este unul singur, nu trebuie să fie nici o taxă de mediu, deşi, după cum scriu ei aici, ar trebui pusă numai o taxă foarte mare pe prostie, pe care nici nu ar mai comenta-o. Trăiască prostimea!?

    Răspunde
     
  • cornel
    Ianuarie 13, 2013 la ora 20:57

    @VictorL>Ceausescu a avut si cateva bube zdravene – vezi sistemul de opresiune si activitarea/rezultatele lui si eficienta anumitor fabrici si uzine. Eu vorbeam de ce s-a construit dupa 1989 si inainte de 1989, economic vorbind, cand am facut comparatia. Sa stii ca Ceausescu a suparat pe multi cand a luat decizia ca tara sa fie independenta, adica sa fie fara datorii externe. Greseala a fost modalitatea in care s-a facut achitarea datoriei externe, adica rapid si prin infometarea populatiei. Alta greseala fatala a lui Ceausescu a fost lipsa sa de viziune pentru viitor si ca s-a lasat condus de nevasta-sa care se pare ca i-a dat multe sfaturi proaste si foarte putine sfaturi bune. Daca e sa ma intrebi pe mine eu nu sunt de acord nici cu sistemul care e acum in China, pe care multi il lauda dar vroiam ca parcursul Romaniei, dupa 1989, sa fi semanat mai mult cu ce s-a intamplat in unele tari,tot foste comuniste, din Europa si ca trebuia sa profitam de ce era deja construit si trebuia decat pastrat si dezvoltat (vezi aici cazul fermelor,sistemelor de irigatii si cazul unor fabrici si uzine unde nu era nevoie decat de buna credinta si de dorinta autoritatilor guvernamentale ca respectivele unitati de productie sa functioneze in continuare).
    Dupa 1989 economia Romaniei a fost vanduta la programul Rabla dar nu s-a primit nimic la schimb (vezi aici orase intregi din Romania unde toate fabricile si uzinele au fost vandute si apoi au fost taiate si vandute la fier vechi – astazi respectivele orase sunt niste orase moarte).
    La acest aspect faceam eu referire mai devreme. Asa cum am zis nu am fost un protejat al sistemului si am suferit la fel ca orice cetatean obisnuit de atunci si nu regret acele vremuri. Insa am vazut ceea ce s-a intamplat dupa 1989, economic vorbind si nu prea stiu daca sa plang sau sa rad cand vad atata incompetenta si/sau prostie din partea unor autoritati cu putere de decizie ale statului si care nu au absolut nici o viziune/plan de dezvoltare economica a tarii avand in vedere punctele forte de care dispunem ca si tara. Unde e planul ala de dezvoltare economica pe 10-15 sau 20 de ani de dezvoltare economica, pe care trebuie sa-l cunoasca toata lumea si cu etapele care trebuie parcurse (vezi aici finalizarea unor proiecte mari gen – canalul Siret-Baragan si altele asemenea)? Pentru ca altfel de ce strategii de dezvoltare sau despre ce vorbim?
    Sper ca am fost destul de clar si sa nu las o impresie gresita, in ceea ce ma priveste, in legatura cu sistemul/viata inainte de 1989, din Romania.
    Numai bine.

    Răspunde
     
  • Sotolea
    Ianuarie 13, 2013 la ora 19:58

    @dan onofrei.I-mi cer scuze pentru jignire,pe acest blog nu trebuie sa am un astfel de limbaj.iarta-ma.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Ianuarie 13, 2013 la ora 19:38

    @Sotolea -stimate domnule Sotolea -daca dvs.credeti cu atita tarie revolutionare ca eu sint platit de USL(cine sint astia ,ca in Germania din 1985 votez regulat doar CDU??!!)
    va rog sa nu va schimbati parerea si sa crdeti mai departe dupa deviza crede si nu cerceta:_Asa este cum spuneti si cu Bulgaria ,poate va transformati si in bulgari ca sa nu mai platiti taxe ,nu numai la ,masini ci la toate celea:Un lucru vreau sa remarc ,am trait in acea tara ani buni si fara masina :Si nu de asta am plecat de acolo(material am dfus-o perfect si fara sa fiu membru de partid PCR ):Ci pentru ca eram inconjurat si de oameni cu mentalitate ca dvs.(si nu erau putini )si de asta nu regret ca am plecat chiar daca emigratia este cel mai nenorocit lucru.In ntrestv lasati-ma sa m,or prost cum ziceti cu atita pasiune:Ce sa facem nu putem fi toti numai destepti pe lumea asta .Deci de USL mi se3 rupe pixul ca german dar taxa pe emisisi la masini mai ales la jafuri invechite trebuie platita in toata Europa:

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Ianuarie 13, 2013 la ora 18:54

    @Sotolea – Daca ati fi lecturat si alte comentarii, ati fi sesizat ca nu sinteti primul nemultumit si aproape sigur nici ultimul. Au fost sugestii de a refuza platitul taxei, dar asta e bine de facut cu cap si la gramada.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Ianuarie 13, 2013 la ora 18:48

    @Sotolea – „…poluarea este produsa de motoare proportional cu timpul cit functioneaza…”, corect, iar fiind vorba si de ardere interna, are o mica-mare importanta si calitatea combustiei (unii s-au gindit ca amestecul de aer si carburant poate influenta, cit de cit, calitatea arderii care poate fi complete sau incompleta – chestie si de calitatea compresiei, chestia cu pistoanele – ceva ce pe dedeparte aduce cu distilarea fractionata). Numai ca la motoare componentele bune se ard complet, iar alea rele mai putin complet, si iacate poluare mai mare la motoare mai vechi sau mai prost intretinute.
    In legatura cu prostia, probabil ca nu ati apucat sa cititi cite ceva despre cum functioneaza creierul (chestie de neuroni, circumvolutiuni si oxigenare). Pe scurt, orice neurolog va va explica ca prosti nu prea exista, adica nici n-au aparut vreodata. Pot fi oameni bolnavi, dar manifestarile difera dela caz la caz.
    Si pentru ca veni vorba de caz, este cazul sa va revizuiti atitudinea politicoasa. Pe acest blog nu toleram indecente verbale.
    Va multumesc anticipat.

    Răspunde
     
  • Sotolea
    Ianuarie 13, 2013 la ora 13:26

    @un turist.Sunt convins ca nu toti banii ajung spre mediu,dar prin fortarea de a ne da masinile la fier vechi prin aceasta taxa ( si programul rabla),sprijina industria auto.Referitor la posibilitatea care este in Germania de a o scoate de la impozit cat nu o folosim este de laudat,este normala,numai ca la noi politicienii se gandesc numai la bugetul lor si nu la noi.Milioanele de someri,pensionari,muncitori cu venituri mici din Romania,nu-si permit sa mearga cu masina mult,atunci de ce sa plateasca poluarea chiar mai mult ca firmele de curierat care alerga non stop spre exemplu?

    Răspunde
     
  • un turist
    Ianuarie 13, 2013 la ora 12:36

    @Sotolea. Credeti cu adevarat ca taxele de poluare vor ajunge undeva pentru a ajuta industria auto? Eu personal cred ca se vor pierde undeva in desisul de hirtoage al statului. In Germania avem posibilitatea de a inregistra un autoturism pe o anumita perioada a anului si impozitul este platit numai pentru aceea perioada.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Ianuarie 13, 2013 la ora 12:26

    @Cornel.Ti-am recomandat o carte si iti mai recomand una:Ioan P. Popa ROBI PE URANUS.Dupa ce o citesti sa vedem daca mai scrii tot asa despre Ceausescu.Cum ai zis tu ,,nimeni nu le stie pe toate”…Dar in carti le gasesti mai repede decit in articole de ziar.

    Răspunde
     
  • Sotolea
    Ianuarie 13, 2013 la ora 10:04

    Pe de alta parte de ce la bulgari se poate fara taxa si la noi trebuie neaparat sa punem taxa?E obligatia mea sa sustin industria auto?

    Răspunde
     
  • Sotolea
    Ianuarie 13, 2013 la ora 09:58

    Pentru Dan Onofrei-Domnule am impresia ca dv.sunteti platit de USL sa postati aici prostiile dv.
    1-Daca nu intelegi ca poluarea este produsa de motoare proportional cu timpul cat functioneaza atunci esti un prost si te rog nu mai posta prostiile tale.In al doilea rand problema taxei de mediu este pentru cel care are masina veche si nu pentru cel care i-si permite masina noua.E treba mea ca vreau sa-mi tin masina veche pentru 50 km parcursi /luna pe care o folosesc numai la treburi.Eu iarna spre exemplu nici nu o folosesc,atunci de ce sa platesc poluare pe perioada asta? si chiar mai mult ca altii care merg non stop in perioada asta? Taxa de mediu corect si simplu este sa fie inclusa la pretul combustibilului si atat.S-ar putea sa colecteze chiar mai multi bani la buget.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Ianuarie 13, 2013 la ora 02:43

    @Cornel & @un turist – Mi-a scapat (am avut-o in minte) cum s-a descurcat Ceausescu (dar de fapt nu era el ci sistemul) sa aibe bani pentru tot ce a avut timp sa faca (aici este o chestie personala, imi pare bine ca n-a avut timp de toate). Se spunea, buzunarul statului este adinc. Cine controla daca sint bani sau nu? Treaba trebuie facuta si se facea. Roadele urmau si se compensa totul. Ba mai mult a platit toata datoria in aur, de le-a stat in git. Vroiau sa aduca tara in fata lor in patru labe. Iar despre pomisori, treba era mai mult decit organizata. Doar n-o sa pui niste gigilici sa sape in piatra, la anu nu mai vine unul, si asta era un act educational. Gropile erau deja sapate cu o foreza, care lua tot dealul la rind, de sus pina jos. Linga gropita gramajoara de pimint fertilizat, plantuta, lopatica. Li se arata cum trebuie sa faca si la atac. In tarile astea calde, ca irigatie (decorativa: flori, plante, in parcuri) se folosesc niste furtunase cam de un cm diametru care trece in zig-zag pe tot terenul. In dreptul fiecarei plante e intepat. Fiecare planta i-si primeste picaturile de apa cu minimum de pierdere la evaporare. Dupa asta copiii aduc lopatelele si primesc o prjiturica. M-am dus si eu ca si mie imi plac dulciurile.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Ianuarie 13, 2013 la ora 02:19

    @cornel & @dan Onofrei – Pentru ca vorbim de bani interni care nu sint, am sa va spun ca sint, atita ca grozavii de economisti si de consilieri romani cind umbla pe afara (mai un cursulet, mai un certificat, mai o moara rosie) numai de cum se stringe banul nu se intereseaza. Si vorbesc de bani multi, la care absolut nimeni nu protesteaza. Este vorba de donatii. Nu vorbesc de reclame TV (hai mai da si tu ceva) sau de ciocolatele la usa (ca e pentru crucea rosie). Vorbesc de scutiri partiale de taxe a donatorilor seriosi (ceva milioane) sau donatie automata (procent consimtit pe contract) din pretul produsului vindut. De prima varianta, cine se ocupa cu calculul taxelor, ar putea sa va explice ca este vorba de niste scutiri in trepte. Dar a doua, foarte uzitata in Israel, pe simboluri. Se string fonduri pentru impaduriri (un pom cu coroana verde si radacini rasfirate), nu mai retin exact, dar daca vezi niste ochelari, stii ca e pentru nevazatori. Cumperi produsul respectiv stii ca o particica din pret se duce la plantari. E foarte adevarat ca poate vrei sa maninci fasole alba, dar vezi pomisorul si ce fasolea maron nu e buna. La fel cu ochelarii. Nu deranjeaza pe nimeni, pentru ca nu se simte, si e benevol. Dar spitalele se doteaza cu echipamente ultimul racnet si asa cum spunea si Raed Arafat: oamenii vin la spital, nu merg la cinema, nu trebuie sa plateasca. Probabil ca careva o sa spuna ca Arafat este comunist. Chiar daca ar fi, ei si? Important este ca e om care intelege omenia si de aia sa nu va mire ca poate deveni presedintele Romaniei, asa pur si simplu: daca tu nu vrei noi te vrem.
    Ca vorbeam de comunism, la multi li se apleaca numai auzind cuvintul, dar foarte multi il doresc inapoi. Stiti dece?
    = obligativitatea muncii, adica loc de munca garantat prin lege (si este mai usor de planificat o economie cind stii precis ce forta de munca ai);
    = invatamintul gratuit, dar admiterea prin examen/concurs nu pe verzi frumosi;
    = sanatatea gratuita, chiar si inchisoarea gratuita pentru bolnav inchipuit (pensionare inainte de termen, concediu de boala platit) si pentru doctorul falsificator;
    = trepte de salarizare gradate dupa industrie si dupa pregatire.
    Deci ai dat cu comunismul de pamint, foarte bine, dar pastreaza ce e bun. Dece sa ei de la capitalism ce e rau? De mult il laudam pe Tito. El nu stiu ce fel de societate a avut in Jugoslavia, dar toti erau multumiti. Lucrau si in tara si in strainatate. Tot ce stringeau aduceau acasa.
    Cu FMI si cu alte marafeturi de-astea o sa aveti pe stema o sapa si o lingura de lemn. Nu vedeti la ce sinteti impinsi: da-mi aurul ca tot n-ai ce face, iar dupa aia, arividerci Bonifacio! Dar puteti sa le raspundeti: sa ma pupi unde iti spun eu, ca am ce face. Si eu de la sapat cartofi, si eu de la construit tractoare, si eu premier.
    O sa spuna careva (ca sint si dintr-astia) ca s-a semnat deja cu FMI. Spanac! Sau cum spunea tata, rahat cu perje (nu l-am intrebat ce sint perje, probabil pere in Bucovina). Orice contract poate fi reziliat, omul mai si greseste, pune degetul unde nu trebuie. Ei si, bine ca are curajul raspunderii si se corecteaza. Doar n-o sa ramii cu amprenta asta 4 ani, sa ajungi sa bei din palme, cum spunea „Bibanul”.
    La Hocus-pocus, am postat un raspuns pentru @laurentiucat,cu citiva oameni care cred ca pot avea discernamint si curaj pentru poporul roman.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Ianuarie 13, 2013 la ora 00:36

    @Cornel-stiamte Cornel cu asta chiar ma puneti la zid :Deci cismar sau calfa de cismar a fost .Politruc adica genaral politic in armata a fost:Eu nu cred ca a fost cea mai buna carte penmtru Romania olteanul .Spre exemplu un om ca domnul Corneliu MAnescu care a fost prin anii 70 ministru de externe sint sigur ca ar fi tratat mai cu cap poporul.Izolarea tehnologica a tarii in ideea sa faca singur tot a fost o timpenie:Nu v-as fi dorit sa fi fost inginer sau mastru in acele uzine unde lipsea de de tot si de de toate .Pe deasdupra o tara nu o poti izola precum Coreenii de Nord daca nu ai un popor ca si Coreeenii.Deci pe durata izolare promovata de dinsul ani de zile a fost nefasta tarii cit si populatiei:Asa – s- anascut acel om de tip nou care urmareste si azi Romania:Deci o tara izolata international va spun sincer eu am plecat in 84 si am venit in concediu in 88 si nu am mai recunoscut tara si oamenii(propriile rude) ,era o jale ce sa mai discutam:Si ca sa ajungi sa creezi un sistem perfid in care s-au urmarit si turnat pina si rudfele si aia a fost o tragedie( un stil de stat in stat a la Hitler).E drept de fapt oriunde e cam acelasi sistem,iar cu formele actuale de comunicare urmaritrea e perfecta si numai mai subtila:E drept Romania ca tara izolata putea functiona poate dupa un model ca si coreea de nord;Intrebartea este ar fi fost mai de dorit pentru romani???:Daca ma intrebati pe mine va spun sincer -nu -(dart e oparere üpersonala a unui tehnician nu a unui om cu putere de analiza strategica )Romanii nu sint asiatici ,au un mod de concept de viata latin .Ca sa nu mai spun si adevarul ca cel putin eu pina sa nu ies atunci in 84 nu vazusem nici granita bulgara la RUSE .Deci am fost tinuti ca animalele:DAca radem punctul 1989 e clar a fost punctul 0 in istorie.si se puteau multe -dupa deviza dupa razboi multi viteji se arata.DAr tinuti ca intr-o puscarie in primul rind romanii au plecat ca potirnichile si multi impinsi de proprii parinti .Pe deasupra strainatatea a avut doar dorinta de demontare ca sa scape de concurenta de acolo si sa ii cumpere pe 2 lei cind sint in colaps-adica cam cum e acum tara.E clar ca asta s- a facut cu hoarde si de romani fara caracter poate multi de prin strainatate care cu asta in gasca de familie s-au imbogatit:Deci au fost si oameni d buna crecdinta si multi fara caracter.CA mai mereu invinge mai mult raul.PE deasupra o multime de papagali din strainatate au dat acolo sfaturi(pretioase) cred de multe ori aiuirea fata de realitate ;nu tot ce ce potriveste in Germania sau Belgia trebuie sa se potrivesaca si acolo:.TAra are oricum potential imens si capital de personal:E si acum posibil ca datorita costurilor inca reduse la forta de munca firme puternic sa investeasaca acolo_O vor face sigur daca aveti liniste politica :IAr FMI-ul sa mai astepte fara sa ceara pretentii in plus :Ei v.au bagat in datorii ei sa va scoata dar nu cu privatizari fortate :Asa au facut de cind se stiu:SA bage tarile in datorii ca apoi sa le faca sa platesca la dobinzi pina ii termina -dupa renum,ita formula din veacuri-dobinzi la dobinzi
    :A fost mereu si peste tot specialitatea dinsilor.Deci guvernul actual tre sa fie hotarit si cu decizii coerente sa nu le promita ce nu se poate face repede:Oamenii mai trebuie si sa traiasca nu numai cosmare :DAr si oamenii tre sa se disciplineze:CA tot spuneati de Ceaussecsu el erea cum era dar ce vina avea ca peste tot se fúra ca in codru.Ai nevoie de diode ?ma intreba un grasan tuciuriu la un institut de pe platforma Pipera prin anii 70-80 fiind in delegatie cu alte treburi:Deci ce voia inima asta se fura(la abatorul Galati femeile furau bucati de carne ascunse in chiloti!!!) ,deci o mentalitae bolnava care partial se pastzreaza si in ziua de azi si partial a facut rau nume Romaniei si in strainatate de indivizi obscuri ce se dedau de 2 decenii la mari mirsavii pina la crime :Asta nu se poate compara cu ceva de gen Robin Hood:E alta dimensiune .Deci si asta tot un produs al epocii de aur:Ca sa terminn_A fost un moment nefericit in istorie daca era unul cum a fost la unguri sau chiar la bulgari (in 84 am plecat cu trenul si am putut compara cum arata gara la Buc Nord si cum arata gara la Sofia)Credeti-ma ca era mai bine:IAr uzinele si tractoarele si avioanele si …tot se faceau le-au facut un popor capabil nu Ceausescu..uite daca vreti si geologi ca Sandu Canadianu sau parintii dvs .care acum probabil se zabt cu o pensie am,arita si pretruri de vest :Schimbarea istorica 1944 a darimat o societate aranjata inainte de ww2 .DAr sincer nu cred ca ne ajuta la ceva :nostalgia:Ce a fost si asa a fost intrebati-l pe domnu Adrian ca e istoric :Conteaza ce o sa fie si ce este :Trecutul il vad doar cu valoarae ca sa te folosesti de experientele bune si sa te feresti de relele trecutului:Pe de alta parte intr-un continent ca Europa ;Romanica nu va putea nici odata sa existe izolata sint prea mari interesele puterilor mari locale altfel se declara stat neutru si traia ca un paradis pe pamint:DAr sata nu este posibil e la rascruce stratergica :DE aceea e imens de important pt:Dvs.de o politica externa coerenta de buna vecinatate si respect mai ales cu vecinii directi :

    Răspunde
     
  • un turist
    Ianuarie 12, 2013 la ora 23:39

    @Cornel.100% de acord cu d-voastra. Se spune in gluma sau nu:Ce a construit Nea Nicu in RO cei actuali nu sint in stare nici sa zugraveasca.
    @Onofrei.O vorba spune:Daca nu incerci ceva nu vei afla niciodata daca puteai gresi sau nu.

    Răspunde
     
  • cornel
    Ianuarie 12, 2013 la ora 23:35

    @SanduCu>Aveti perfecta dreptate. Uite asta o IDEE foarte BUNA – in fiecare an sa existe ceva organizat in fiecare scoala in care fiecare elev sa planteze un pom in fiecare an(actiunea sa fie sprijinita de Ministerul Mediului cu materialul saditor). E ceva simplu si cum impact major asupra mediului, daca actiunea se continua 10-20 de ani. Un efort mic depus de fiecare elev, un rezultat mare in final (amintiri de genul asta iti raman in mintea ta de elev si de obicei acestea sunt amintiri placute). Conditia e ca actiunea de plantare sa se faca corect si nu in bataie de joc pentru ca atunci rezultatul final e PAGUBA.
    Bravo pentru aceasta idee.
    Numai bine va doresc.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Ianuarie 12, 2013 la ora 23:22

    @un turist .ce credeti domnmul un turist -ca la mine mai ales la sotie e familie mare dew greci:Dupa revolutie m-au tavalit toti ca sa isi cumpere PASATUR-uri(neaparat pe Diesel ca il furau la GAlati de la Vapoare ) si BMW-uri:NU am sa il uit pe cumnatul meu fratele mai mare al sotiei care imediat dupa revolutoe imi dadea lista cu dorinte _La masini avea o vorba _Macar un OPel MAnta mi-as dori si eu.Intre timp a schimbat venind la mine (De fiecare data am pierdut 2 sapatamini de concediu ca deh tzrebuia sa fie ba asa ba asa si sa coste si putin) 3 masini iar acum 3 ani cind a vrut sa se mai invite sotia l-a intrebat direct -mai Lachi da ce nu iti cumperi Un Logan de acolo ca aici sint f.bine cotate :S-a suparat tare ca l-a ofensat nu a mai venit si si-a luat un KIA din RO:Pe mine cind ma duc acolo cu Golf4 ma rid si toti nepotii:Pai nenea DAn ce fel de german sinteti si dvs????Imi vine sa rid de ei ,de fapt si rid asa in sinea mea(cum se zice ca prostul)si stiu ca nu sint ei de vina:E reclama si asta e rezulatul celor 50 de ani de izolate ,au avut ca un complex ,fata de autoturism:MAsina era ceva mai sus decit orice ,unii o vedeau mai mult si ca sotia:Si aici de fapt mai sint idioti cu carul mare care discuta de bolizi si alte alea de cai puterer faraq margini:NU am sa uit la ultima mea firma care era firma de familie ca patronii aveau 2 uzine la o distanta de cca 200 m(metri nu kilometri) una de alta :Erau atit de puturosi incit daca se duceau de zece ori de la una la alta se duceau cu masina:Pe jos faceai cca 3 minute!!Deci despre ce vorbim_E drept ne cistigam banii si ei si in ztiua de azi aproape exclusiv cu linii de prelucare pentru toti marii din Industria auto germana si mondiala si ami zilnic ii aveam pew Audi si Mercedes sau VW in uzina :Deci ce sa mai vorbim de menatlitate :E clar masina e un lucru minunat pentru mobilitate personala dar nu in forma actuala cu motorul de ardere interna care produce emisii.Si vrem nu vrem de asta trebuie sa ne descotorosim cit de repewde dar pina atuinci mai e drum ceva si trebuie sa terminam cu masini de litraj mare ,cu emisii mari mai ales de particole (Dieselele criminaLe fara filtre ) si trebuie sa platim taxe in plus ca sa se repare in alte locuri_compensatoriu_Pentru natura si ecologie nici un ban nu e prea mult sau degeaba dat:Nu inseamna ca reusim cu banii sa cirpim ce s-a stricat iremediabil dar poate fi uin pas inainte decit stat pe loc si uitat la cer sau facut ca pina acuma:

    Răspunde
     
  • cornel
    Ianuarie 12, 2013 la ora 23:20

    @DanOnofrei>Lasati domnule cismarii in pace. Ceausescu a condus, din functia de presedinte al statului, Romania 25 de ani. A costruit in acesti ani : locuite si cladiri, infrastructura, fabrici si uzine, sisteme de irigatii, exploatatii agricole, metrou, flota navala, etc fara a aduce tara la sapa de lemn, ca si datorie externa, incomparabil mai mult decat au facut cei care au condus Romania, dupa 1989. Pana in 1980 s-a trait aproape acceptabil in Romania. Insa dupa aceasta data beleaua cea mare a fost ca a infometat populatia ca sa plateasca toata datoria externa a tarii si s-a lasat condus de femei, adica de nevasta-sa.
    Si inca ceva important – atunci bunul simt si masura erau la ele acasa nu ca acum cand sunt fugite de acasa. Erau si atunci protejati ai sistemului, cu multi bani, dar nu sfidau/intimidau, comunitatea in care traiau, prin bogatia si pozitia lor. Nu se permitea asa ceva. Asta a fost un lucru bun pentru societate. Acum cred ca stiti si dvs cum este. Iar profesorii si doctorii erau mult mai bine platiti si respectati atunci decat sunt acum cand foarte multi dintre cei mai buni au plecat din tara pentru ca nu isi pot permite un trai decent dintr-un castig cinstit, asigurat de salariu.
    Va rog sa ma contraziceti daca cumva nu am dreptate, dar cu argumente.

    Răspunde
     
  • un turist
    Ianuarie 12, 2013 la ora 22:45

    @SanduCu. Tin sa va spun ca nu sint un adept al autoturismelor americane care intradevar consuma excesiv si ruginesc precum toate cimitirele industriale din America. Mai interesante sint cele Japoneze. Vreau sa va spun un lucru care poate fi amutant sau cum vreti sa o luati.
    Am telefonat cu un prieten foarte bun din timpul escapadelor in Ro.I-am propus ca daca vine colegul in RO sa-i cumpar un Dacia Logan-in anul 2008- si stiti raspunsul?
    Daca vrei sa-mi cumperi ceva atunci adu-mi un AUDI. Ce parere aveti? Un orgoliu nu prea bu pentru Taxe.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Ianuarie 12, 2013 la ora 22:45

    @SAnduCU -Stimate SAndu de acord -dar trebuie o data terminat cu jafurile vechi si peste tot fara bani nu se poate in proiecte ecologice :Deci nu pot crede ca guvernantii nu vor gasi cai de investitie corespunzatoare :Doar nu or fi toti cismari si politruci ca CEausescu??DAr fara bani nu se poate face nimic :E clar ai dreptate cu transportul in comun si alungarea autoturismului cit mai departe de centre de urbe egal ca Timisoara sau Pitesti sau …dar asta nu se poate face decit daca urbea are ceva bani in visterie ;:Uite aici in oras relativ mic DArmstadt direct de linga mine daca ma duc cu masina in subteran direct sub magazinele din centru platesc 5 euro ora inceputa.DAca vreau sa economisesc banii las masina la margine si o iau pe jos sau cu autobuzul.Iar referitor la taxe ce sa iti zic peste tot se ridica peste noapte :pentru micul catel am paltit 5 ani doar 34 euro/An taxa si acum dupa 1 ian mi- a venit sa platesc 54 de euro??CE sa fac ,crezi ca pe noi ne dau banii afara din casa??Sa fim seriosi :DAca nu imi mai pot permite trebuie sa il dau altfel tre sa platesc:LA fel cu impozitele la masini,asigurarile medicale-deci staul in gener face din ce in ce mai öputin pentru noi :Itzi vinde hirtia nu ai platit si ….si …iar daca nu iti convine nu ai decit poti sa emigrezi in Congo Brazaville sau Patagonia :Ti se spune si direct in fata ::Dar de platit tre sa platesti.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Ianuarie 12, 2013 la ora 22:23

    @un turist -Ai avut Jeep? Nici eu, dar fiul unui vecin da. A trebuit sa-l vinda si nu au cautare. Nu sint multi care sa-si poata oferi 24% consum (cei mai multi km se fac in oras).

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Ianuarie 12, 2013 la ora 22:19

    @SAnduCU_stimate SAndu nu am stiut problema cu Israelul dar ma bucura imens:Este clar SAndule ca sint unul din cele mai inteligente popoare din lume :Nu spune nimeni astat e clar si sinteti si f.patrioti si familisti:Deci cinste voua cu arbustii plantatie bine pentru toti nu numai perntru voi.Cit priveswte problema tufisurilor si a arbustilöor pitici contra nisipului asta am discutat-o in vara prin iulie cu Laurentiu cat care cunoaste bine problema si a fost aceasi ideie:Deci si guvernul RO daca cu o parte din acesti bani strinsi ar investi in plantari de arbusti la sosele deschise spre cimpie si asa ar avea minim de probleme cu eroziunea solului .cu inzaezirri la viscoloe si ar crea si o microfauna si flora ca oriounde unde e ceva verde se aciuiaza si un mic animal si pasare;DAr ce ne facem ca vin indivizi ca Gi_En_Chicago-anul care incep si se ratoiesc si pe pomii de pe marginea soselelor(vinovati de morti la accidente spunea dinsul!!!) care sint de fapt un paradis pentru vederea turistului si un punct de aparare pentru bietele pasari si animale DAr disnul vede dusmani ai circulatiei trebuie taiati si asa in regim de urgenta (am ramas muit cind am citit):Deci despre ce discutam???SAta ca sa nu mai spun de replantarea intregilor pante ale Carpatilor despaduriti masiv dupa 89????Deci au in ce sa fie investiti banii:SA se inteleaga de popor ca masina daca va mai fi dorita in forma actuala vreo 2 decenii este dee dorit sa fie mic litraj(max 1.6l)si norma Euro cel putin Euro 4 daca nu 5 sau 6 in curind:Pe deasupra e o solutie tranzitorie cu hibridele mai ales cei ce circula inclusiv urban si drumuri mici.
    SAndule intr-u alt context de vreo 2 zile m-am adresat la tine de la un articol dintr-o revista a sindicatului chimiei germane despre un concern strain ce murdaresc apele si solul TAnzaniei pentzru ai gauri de aur iar poporul iese doar cu otrava:UN dezastru ceva in gen Rosia Montana da mai rau daqr elocvent!”!Poate ilo mcitestri dac a il mai gasesti-e banditism la drumul mare :O saptamina buna .In 82 am fost operat la spitalul 2 CFR de linga expozitie de piatra la rinichi:DE pomana :Asa era tehnica atunci!!

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Ianuarie 12, 2013 la ora 22:19

    @Ion – Chestia cu deplasarea la locul de munca, este iarasi o problema de organizare (la mintea guvernantilor) care ar suna cam asa: locuinte in jurul zonelor industriale sau zone industriale in apropierea locuintelor. Deci dac e la doi pasi, mergi pe jos sau fabrica sa asigure transport in comun dus-intors al angajatilor. Chestiile astea nu sint noi si se practica in lume.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Ianuarie 12, 2013 la ora 22:14

    @Ion V – Pina la viitorul sugerat de @dan Onofrei, asi sugera sa nu platiti nici o taxa si nici sa va ginditi la o forma corecta de plata – asta implica ca sinteti deacord sa o platiti, si asta nu e bine. Fortati pe alesii vostri sa puie mintea la contributie (pentru asta ii platiti) si sa gaseasca solutii. Sint o gramada.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Ianuarie 12, 2013 la ora 22:09

    @dan Onofrei – Sint sigur ca nu m-am facut inteles. Nu e necesar sa ma convingi ca mediul trebuie protejat. Stii ca nemtii au luat premiul cel mare pentru pentru prima carne din petrol, dar acum o fac din altceva sa nu ramina in pana de benzina. La fel stii ca viata unei hidrocentrale tine de volumul real/activ deapa din lacul de acumulare – adica decolomatarea si stabilitatea malurilor sint primordiale. In proiectul meu de diploma am dedicat un capitol, sugerind o ideie de ciclonizare a depunerilor inainte de a fi sedimentate (chestie ruseasca) si arderea sau inghetarea malurilor (chestie japoneza). Ciclonizarea e mai eficace decit populara dragare.
    Pina ce masinutele electrice sau cu bio-gaz sa devina mai populare, probabil ca niste filtre ar fi mai eficace, dar… omoara randamentul si maresc consumul.
    Urbanizatorii si orasenii, poate i-ar sprijini pe cei ca Oprescu, sa reduca (sau chiar sa elimine) traficul in orase prin folosirea metroului, troleibuzelor si tramvaielor. Iaca-te, iar am ajuns la hidrocentrale si la economie de carburant.
    Trebuiesc capete luminate de negociatori, acolo in guvernare care sa puna cap la cap treburile astea fara sa oropseasca poporul cu tot felul de taxe, ci sa le dea de lucru (hidocentrale, silvicultura, uzine de masini – nu automobile).

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase