De ce s-au jucat jandarmii de-a revoluţia?

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

Dumincă pe la ora 18 am ajuns în Bucureşti. Am făcut un ocol şi am trecut cu maşina pe la Universitate să văd feţele protestatarilor. Erau oameni ca oricare alţii care strigau Jos Băsescu. Central, cum te uiţi la Teatrul Naţional era un banner pe care scria “Suporterii sunt români, nu infractori”. Pe o statuie mai spre Inter unu căţărat agita un steag.

Am ajuns acasă şi m-am aşezat la televizor. Ceea ce a urmat a depăşit mult limitele puterii mele de înţelegere. Nu, nu comportamentul ultraşilor m-a intrigat ci cel al jandarmilor. După un timp mi-am dat seama că nu toţi cei care aţi stat ca mine la tv sunteţi din Bucureşti aşa că v-am făcut câteva hărţi tactice ca să vă explic nedumeririle mele.

Pe aceasta primă hartă vedeţi Piaţa Universităţii şi aşezarea manifestanţilor paşnici. Ultraşii s-au aşezat şi au acţionat cam de pe la ora 19 pe flancul dinspre Inter. Păstrăm codul de culori – cu roşu Ultraşii, cu albastru Jandarmii, cu verde manifestanţii paşnici.

În această a doua hartă vedem locul unde ultraşii au rupt gardul. Iniţial jandarmii s-au dat înapoi câţiva paşi. Nu erau înarmaţi cu nimic. Nici cu scuturi, nici cu bastoane. În cinci minute a venit ordinul de contra-atac. I-au fugărit pe ăia prin parc spre TNB, unde au prins vreo patru-cinci. Ceilalţi s-au dispersat spre Batişte şi Pache, străzile laterale Teatrului. Acţiunea părea inteligentă căci i-au scos pe recalcitranţi dintre demonstranţii paşnici. A fost şi uşor căci erau oarecum separaţi pe flanc.

Singura chestie care nu mi-a plăcut este că amicul Adelin a luat un pumn în nas de la un jandarm, din câte am înţeles. Bine că erau totuşi cu mâinile goale. La câteva minute după asta televiziunile arată cordonul de scutieri deplasânduse spre sud, pe bdul. IC Brătianu, spre Unirii. Ultraşii se regrupaseră acolo.

Ei, şi de aici nu mai înţeleg acţiunile jandarmilor. Că au luat o poziţie defensivă am înţeles. Aveau nevoie de ordine. Dar cum şi-au imaginat că dacă fug după ei spre Unirii îi prind? Era multă lume pe stradă. Cum deosebeşti un ultras de un trecător? Nebunii ăia s-au apucat să dea foc unei tonete de ziare, apoi au scos pavajul de pe Lipscani şi au început să îi atace. Erau cam 100 de jandarmi şi cam tot atâţia ultraşi în această fază. Sunt magazine, guri de metrou, pasaje, pizzerii. Era clar că dacă fug după ei ăia dispar ca potârnichile. Cum erau să îi prindă?

Cam ceea ce vedeţi pe această hartă arată greşeala inexplicabilă a şefilor Jandarmeriei. Au trimis forţe doar pe bulevardul principal şi doar dinspre Univesritate spre Unirea, lăsând practic în mod copilăresc un spaţiu de manevră incredibil ultraşilor. Mă întreb ca prostu ce se întâmpla dacă trimteau şi dinspre Unirii 100 de jandarmi? Cred că doar atât şi era suficient ca să prindă şi ca să aresteze jumătate dintre ei în faza iniţială. Dar jandarmii nu par a-şi fi propus să aresteze pe nimeni. O oră mai târziu numărul ultraşilor din zona Unirii crescuse la 3-400. Apar incendiile, vitrinele sparte şi alergăturile penibile cu jandarmii în lungul unui bulevard oripilat (era încă foarte circulat).

Cu un dispozitiv de 500 de jandarmi ultrasii erau usor de încercuit şi de arestat. Aşa, jandarmii au permis un spectacol pe care nu cred că ni-l permitem. Vom vedea în zilele următoare de ce. Cui a folosit asta, cât a fost prostie şi câtă perversitate.

PS Mâine reîncepem Ora de Business (pe TVR 2 la ora 20.25) şi România în Direct (la Europa FM de la ora 13.30). Bineînţeles şi postările regulate pe acest site pe care vă rog din nou să nu îl politizaţi inutil.

Categoria: Diverse, MOISE
Etichete: , , , ,

56 Răspunsuri la De ce s-au jucat jandarmii de-a revoluţia?

  1. de nelu January 19, 2012 at 01:14

    domnu moise nu creddeti ca jandarmi au jucat hoti si jandarmi.parca au jucat un rol. prea iau lasat pe ultrasi sasifaca de cap

  2. de Cetatean January 16, 2012 at 22:25

    @ Mihai
    Mihai, opazitia are voie sa ceara ce vrea.Dar eu pur si simplu nu inteleg logica.Si gresesti, din tot scandalul lor noi doar pierdem.
    Orice om normal la cap cand ii spune altcuiva ca nu e bine ceva ii indica si cum crede el ca e bine. De exemplu d-l doctor Arafat a spus ca nu e bine sa apara jucatori privati in sistemul de urgenta si ca ar fi bine ca acesta sa ramana integral la stat si a enumerat si niste motive. Ai auzit tu la opozitie ceva alternativa sau si la putere atunci cand ii combat pe cei din opozitie. Cred ca nu. Doar nu e bine asa si o sa fie dezastru si se fura si poporul nu mai suporta etc. Cand sustin politicienii o conferinta de presa 80-90% la suta din discurs il stii deja, e mai rau decat in cea mai ordinara telenovela a carei sfarsit oricine il stie deja. Nu auzi o solutie alternativa, o contraopinie eventual si argumentata.
    Din pacate am dreptate.

  3. de tm January 16, 2012 at 21:25

    Jihadul smurd antibasescu prorevolutionari ca n-au pensii absolventii ultrasi din capitala

  4. de tm January 16, 2012 at 21:22

    daca ii lasa basescu in 2009 la putere, o USL-eau acuma de numa. asta e pretul crizei mondiale la nivel local

  5. de Catelu January 16, 2012 at 20:14

    Nu stiu exact ce inseamna “ultras”, pentru ca nu apare in DEX. Inteleg insa ca ar fi un suporter de fotbal… nu vad legatura. Cred ca “mardeias” e cuvantul potrivit.
    Manifestatiile astea sunt finantate de cineva (doar nu credeti ca iti tricoteaza steagurile si construiesc portavocele singuri acasa) si mi se pare lamentabil ca nu si le asuma. Poate fi rusinos pentru USL ca au reusit sa mobilizeze doar 1500-2000 de oameni, dar asta e. Daca ieseau in strada 50-100.000 de oameni, cu siguranta Ponta si Antonescu se plasau in fruntea coloanei. Pai s-o faca si acum!

  6. Pingback: “Asasini, gabori asasini!” « voxpublica | Platforma de comentarii, bloguri si opinii REALITATEA.NET

  7. de George January 16, 2012 at 19:07

    @ Stefana Bianu: excelent ai observat, felicitari, vad insa ca ai postat acelasi lucru de doua ori. Si cum naiba apare IP-ul tau ca fiind din romanica daca tu esti plecat? Si cum de la sfarsitul fiecarei propozitii pui semnul exclamarii? (postacii stiu de ce, este semnul ca sa se recunoasca intre ei, am citit si eu pe net, na, :)

  8. de Stefana Bianu January 16, 2012 at 18:50

    Nu sunt in tara dar am vizionat transmisiile antenei 3!

    Descrierile dvstra mi-au intarit perceptiile de ieri seara!

    Jandarmeria ar fi putut impiedica/aresta/demasca ultrasii inaintea dar chiar si ulterior violentelor!

    A fost un consens care a favorizat intentia de compromitere a demonstratiei pasnice, intre provocatori si ordinele date jandarmeriei de cei ce se agata de putere!

  9. de bibi January 16, 2012 at 18:45

    Oare cata lume vede adevarul?!
    O parte din manifestanti erau manupulati(opozitia)!Alta parte erau suporteri
    (noua lege)!Alta parte erau revolutionarii,care traiesc rau cu pensie de 4000 ron?!?!
    Da,Jandarmeria a fost prost organizata,dar poate nu se asteptau,poate nu aveau un nr. atat de mare de efectiv…poate isi vor reveni
    Cat despre violenta,ce ar fii trebuit sa fac jandarmii,sa fie scuipati,injurati,loviti cu pietre si ei sa “primeasca’!Serios!
    – Stie cineva cu adevarat legile pentru care s-au “intors” manifestantii?!?!
    – Au manifestantii,sau noi toti vreo propunere pentru presedentie?!
    – Iar televiziunile…relatarea reporterilor si comentariile prezentatorilor este abominabila!

  10. de Stefana Bianu January 16, 2012 at 18:43

    Nu sunt in tara dar am urmarit toate transmisiile pe antena 3!

    Explicatiile miscarilor jandarmeriei si ultrasilor date de dvstra mi-au clarificat perceptiile deja avute ieri seara tarziu!

    Jandarmeria ar fi avut posibilitatea sa anihileze/aresteze ultrasii inainte de violente! Chiar si in timpul sau dupa violente!

    Evident a fost un consens (in ordinele primite) sa-i lase sa-si desfasoare actiunile!

    Scopul: sa compromita demonstratia pasnica si sa sperie pe cei ce ar fi putut sa iasa sa li se alature.

    Ultrasii sunt provocatori cu siguranta mercenari! Ca in timpul revolutiei, angajati de cei ce nu vor sa cedeze puterea!

  11. de Fluieratorul January 16, 2012 at 18:30

    Multumesc pentru harti si clarificari, foarte utile! Am vazut eu ce-am vazut pe la televiziuni, dar nu prea mai stiu ce si cum cu locurile prin zona respectiva, ca am plecat cam de multisor din capitala…

  12. de George January 16, 2012 at 18:00

    v-ati excitat rau de tot, pai 8000 de cetateni au dreptul sa darame un guvern? Ati luat-o pe aratura, sincer. Daca nu ati inteles va traduc eu: acum 3-4 luni tv-urile binecunoscute se plangeau ca manifestatiile din romanica sunt niste iesiri la iarba verde. In decembrie, Crinut, pontut si voicut declarau ca pana in primavara il dau jos pe presedinte si guvernul si ca o sa fie manifestatii cum nu s-au mai pomenit in romanica. In timpul asta Iliescut tace milc (stie el de ce, vezi revolutia si mineriadele). Si apoi, surpriza, Iliescu cu al lui se dau la fund, apar probleme in strada, iar Crinut apare la tv, spunand ca el sustine manifestantii si ca, sic, o sa indemne usl-ul sa participe politic la ele.
    Deci, Moise, jandarmii, saracii, nu prea puteau sa se joace de-a revoluti, poate doar cu pietre ( de la “manifestanti”).

  13. de Cetatean January 16, 2012 at 17:29

    Pentru @Constantin January 16, 2012 at 15:05

    Constantin,
    n-ai inteles.
    1)Intr-o tara normala nu era problema ca cineva ar face concurenta SMURD-ului, cu atat ma bine teoretic noi am fi beneficiat, creste concurenta. Dar in Romania, si d-l Arafat din pozitia pe care o avea a vazut si a inteles foarte bine ca numai de concurenta la SMURD nu va fi vorba, si noi toti stim chestia asta numai ca nu stiu de ce ne ascundem dupa deget. In loc de o concurenta la SMURD vom avea parte de un “SMURD al tuturor romanilor” care v-a primi banii si nu putini deloc doar pentru ca e a lui Voiculescu, Patriciu, Niculae, Videanu sau mai stiu eu cine in timp ce SMURD-ul statului nu va avea bani de benzina. Exact ce se intampla azi in domeniul farmaceutic. Nu vedeti ca cele mai multe farmacii sunt in faliment iar “lantul tuturor romanilor” plateste reclame de zeci de mii de euro si mai cotizeaza la nu stiu ce partid.Domnul Arafat a vazut asta cu ochii dumnealui si pur si simplu voia sa evite asta, ce Dumnezeu.
    .
    3) Din cate am inteles, CNAS ramane… banii vor fi in continuare administrati de CNAS.
    N-ai inteles CNAS-ul ramane doar ca sa imparta banii spre casele de asigurari private.Ele vor fi cele care vor deconta mai departe serviciile medicale spre farmacii, spitale, medici etc. Si e evident ca in acel moment spre exemplu Allianz Asigurari nu v-a deconta cinci zile de spitalizare daca tu ai stat doar doua, sau nu va deconta o reteta de cele mai scumpe antibiotice de pe lume in situatia in care tie oricum ti se da ampicilina sau chiar mai rau cand tu nici macar nu ai fost pe la doctor pentru acea reteta. Dar diferenta este ca in medicina de urgenta nu poti da banii doar per interventie pentru ca atunci dus la extrem daca intr-o luna intr-un judet nu ai nici o urgenta nu platesti salariile medicilor, nu platesti asigurarile masinilor ? sau cum? Sau daca ai parte de o calamitate in prima zi a lunii termini bani de interventie in prima zi si pe urma ce faci raspunzi la 112 ca nu mai ai fonduri ca si la farmacie? Intelegi acum? Miza e o suma mare de bani alocata din cele 24 miliarde de euro ale sanatatii. Intelegi? I-ar pe noi ca si niste tampiti ce suntem nu ne deranjeaza ca in Romania km de autostrada Bechtel l-a facut de nu stiu cate ori mai scump decat in Kosovo (pt ca trebuia sa plateasca de la seful de post pana la ala de la mediu s-au arheologie ca sa-i de descarcarea arheologica,) nu ne deranjeaza ca toate farmaciile sunt in faliment cand avem “farmacia tuturor romanilor” ce plateste zeci de mii de euro pe publicitate, nu ne intrebam cum putem primi reducere intre 10-20% la medicamente cand teoretic adaosul este stabilit de stat si la mai putin de 20%, nu ne intereseaza ca ni se scumpeste gazul pentru ca noi trebuie sa cumparam gaz de import in timp ce unii beneficiaza de gaz romanesc, nu ne intereseaza ca noi cumparam numai curent termo si mai platim si taxa de cogenerare in timp ce unii cumpara numai curent hidro, al dracului electroni, deci nu inteleg pentru care dintre aceste lucruri anormale se manifesta acum?
    Ok pleaca astia, sunt perfect de acord dupa aia ce urmeaza? Cerem cumva arbitri straini? Pentru asta se manifesta? Daca da atunci sunt de acord. Daca nu si trebuie sa ii saturam iarasi pe ceilalti atunci prefer sa nu, multumesc. E ok, parca sa nu intram in vizorul S&P sau mai stiu eu ce agentie sa nu ne creasca CDS-ul ca greu si asa si sa nu-mi mai pierd timpul cu televiziunile din Romania care numai dezinformeaza ca or fi ele B1, Antene sau Realitatea, in functie de cum le dicteaza interesele financiare.
    Constantin sper sa fiu inteles, ori suntem un popor criminal de prost ori suntem extrordinar de bine manipulati dar si in acest caz tot criminal de prosti suntem. PDL=PSD=PNL acelasi rahat pe care ca niste fraieri nu numai ca-l mancam si-l inhalam dar acum si pe ochi ne intra prin intermediul televiziunilor. Asa ca utati-va la Guran Discovery, National Georaphic.
    Numai bine!

  14. de iulian January 16, 2012 at 17:23

    este normal asa vrea dl felix de la antene si inclusiv cateii de alaturi ciutacu si ceilalti papagali stim ca nici gasca lui base nu e curata dar este mult mai limpede decit cea a opzitiei vezi procese cu infractori pedepsiti sau mai bine zisdeclarati si nedeclarati nastase basma curata o. vintu au trecut multi ani si tot asteptam voiculescu la fel securist inrait dinu patriciu alt hot si toti ceilalti care ii stim toti acum vor instabilitate e normal sint multe procese pe rol ce incep sa dea sentinte la parnae e urat asa ca 4 fraieri ce rup banci distrug bunurile tuturor cetatenilor pentru ca in o oarecare masura toti contribuim rusine RUSINE RUSINE opozitia sa se aseze la dialog
    8000 de persoane protestatare la o tara de 22milioane este o boare trebuiesc pedepsiti golanii care manipuleaza lumea

  15. de goe January 16, 2012 at 17:17

    Intradevar ,fiecare care a urmarit evenimentele a fost clar de vazut ca jandarii

    au lasat sa se produce….a fost jocullorprobabil pentru diversiune,atragerea atentiei …..Eclar cabuna ziua.

  16. Pingback: VIDEO: Protestele din România anului 2012. Revoluţia peluzelor sau manipulare vs. manipulare | INconstantIN

  17. de Aurelia January 16, 2012 at 17:04

    Cum ne dam noi romanii cu stangul in dreptul!
    Chiar sa nu fie nici o manipulae ?Altfel nu se explica de ce nu au actionat jandarmii.Oricum ar fi se pare ca vrem sa fie si la noi ca la Londra .Oricum Cameron n-a demisionat si regina este bine merci regina !!Dar era la Londra ,la noi vom fi mai saraci decat am fost mereu!!

  18. de Rollie January 16, 2012 at 16:59

    Ce usor manipuleaza batranul bolsevic tineretul. Si cum niste fiinte umane sunt transformate in niste ciomagari de ultima speta. La fel ca si la mineriada. Chiar nu inteleg ce formula magica foloseste?

  19. de Mihai January 16, 2012 at 16:56

    @Cetatean
    Un raspuns pentru pct. 2 al comentariului tau: atata timp cat PDL-ul vrea sa amane si sa comaseze alegerile locale peste cele parlamentare (si eventual sa o mai puna si de un referendum ca sa fie masa bogata) de ce nu ar avea voie opozitia sa ceara anticipate? Este pur si simplu o negociere, din care ar trebui sa castigam noi: toate alegerile la termen.

  20. de Csaba January 16, 2012 at 16:51

    Dece Instiga Antenele si Realitatea la Violenta si protest. Ce castiga prin asta? Nu inteleg atitudinea.

  21. de ama January 16, 2012 at 16:44

    iata ce scrie un prieten pe pagina sa de facebook:

    “in seara asta o sa fie macel”
    poftim? ma intorc spre cel care imi spune asta …
    “da – macel … ati auzit bine, in seara asta ne strangem cam 1500, adica cam toti mai ultra si ne batem cu ei parte in parte … noi nu vrem nimic doar ca au dat in aia mai batrani noi doar cu jandarmi avem treaba
    nu se poate sa dea in aia mai batrani sunt ca si parintii nostri…
    ne strangem in spate la magazinul unirii ca e loc si de acolo mergem peste ei o sa vedeti in seara asta la 7 … restul nu mai conteaza”

    asa imi spunea un tip de vreo 20 de ani de la spalatoria auto astazi … si usor complice imi face cu ochiul la plecare,
    probabil ca ma vazut in geaca de piele, deci oarecum sunt de-al lor nu vreun scortos
    i-am urat bafta si am inteles ca vorbea foarte serios. era serios si senin deloc incrancenat

  22. de george285 January 16, 2012 at 16:24

    Stricati ba fratilor totul ,stricati palatul Cotroceni, Victoria etc la noi in Chisinau pe 7 aprilie 2009 sau folosit de protestatrii pasnici cu ajutorul unor instigatori au darimat parlamentul si presedentia acum avem nevoie de circa 40 miloane euro pentru reconstructie.

  23. de shut_down January 16, 2012 at 16:21

    unde e cea mai proasta meserie?
    la jandarmerie:)

  24. de Anca January 16, 2012 at 16:19

    “De ce s-au jucat jandarmii?” evident o intrebare retorica.
    In cazul in care totusi se asteapta un raspuns logica e simpla:basescu se joaca cu reforma,boc cu guvernul,trebuiau si jandarmii sa se joace”de-a revolutia”.
    Va fi trist cand se vor supara cei multi si nu va mai fi loc de joaca cu mintile romanilor,atunci se va trece la ceva serios.

  25. de m January 16, 2012 at 16:17

    http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/video-dovada-unei-interventii-haotice-ce-pateste-un-jandarm-cand-a-folosit-spray-ul-din-dotare.html

  26. de Marcela January 16, 2012 at 16:08

    De ce s-au jucat jandarmii de-a revoluţia?
    Raspuns. Din lipsa de experienta !

  27. de DUMY January 16, 2012 at 16:03

    “Nu sunt Bucurestean” dar lucrurile par simple la o vedere simpla, caci asta este gandirea.
    1.Ei au ordin sa protejeze obiectivele statului. Ei au grija in primul rand de ei. Asa cum ai sesizat si tu actioneaza la ordin.Ordinul ,da, vine de la superior – numai dupa primirea unei recomandari…
    2. Ai cerut sa nu politizam , asa vad eu adevarul. La sfarsitul anului avem alegeri. Politicienii trebuie sa aiba activitate.Mai ales ca D-nul Adrian Nastase a fost achitat. Vechiul tandem Nastase-Mitrea are influienta sporita . Deci opozitia a trecut in alta faza a manifestatiei.
    3. Acei oameni ” simpli” sunt manipulati …..Uni chiar credeau ca asa e normal….

  28. de Popescu Ion January 16, 2012 at 15:14

    regret dublura, probleme cu Internet Explorer, cred.Sau sunt probleme la Biziday.

  29. de Vali January 16, 2012 at 15:13

    Moise, raspunsul e foarte simplu si ma mir sincer ca nu te-ai gandit la el! Orice arestare sau actiune in forta mai rapida sau venita in intampinarea actelor de vandalisma (adica inainte de a se produce chiar daca ar fi existat sute de semne ale iminentei lor) ar fi isterizat la maxim televiziunile si de la isterie in masa la maximizarea violentelor este un pas extrem de mic.
    Totul a fost calculat in asa fel incat actiunea in forta a jandarmilor sa apara ca o consecinta nu ca o profilaxie!

  30. de Popescu Ion January 16, 2012 at 15:13

    regret dublura, probleme cu Internet Explorer, cred.

  31. de necunoscut January 16, 2012 at 15:08

    Pentru Cetatean, greu de explicat! Oricum Moise nu trebuie intrebat pentru ca refuza sa “”muste”" la anumite intrebari! Este un maestru al eschivei, raspunde la intrebari care nu-l implica politic desi il cam ard palmele! Este de inteles! In rest ai dreptate!Stima!

  32. de @Constantin January 16, 2012 at 15:05

    de Cetatean January 16, 2012 at 11:16

    Buna Moise,
    1) nu e vorba de desfiintarea smurdurlui, nimeni nu a spus de asa ceva. E vorba ca permit provatilor sa intre peste smurd si sa ia din banii lor. Sa ma corecteze cineva daca gresesc.
    3) Din cate am inteles, CNAS ramane… banii vor fi in continuare administrati de CNAS si de ministerul finantelor si in noua lege a sanatatii (ma rog noua lege veche :) ). Cu alte cuvinte nimic nou sub soare. Pe langa asta eu am indoieli ca nu o sa patim ca olandezii ca sa li se mareasca CASul la putin timp dupa privatizare, fara sa beneficieze de lucruri in plus.

  33. de Popescu Ion January 16, 2012 at 15:04

    Pentru Cetatean, greu de explicat! Oricum Moise nu trebuie intrebat pentru ca refuza sa “”muste”" la anumite intrebari! Este un maestru al eschivei, raspunde la intrebari care nu-l implica politic desi il cam ard palmele! Este de inteles! In rest ai dreptate!Stima!

  34. de raven January 16, 2012 at 14:55

    Sunt de acord cu Cetatean,din pacate lucrurile sunt mai complexe decat par,poate ca sunt romani care o duc greu,in mod cert sunt romani bolnavi care cu greu gasesc bani pentru medicamente,dar cu siguranta sunt si romani perfect sanatosi si puturosi, care prefera sa stea degeaba, sa leneveasca si sa intinda mana,cersind de la stat un ajutor social,un venit minim garantat etc.Din pacate asta este problema in romania,prea multi asistati social, asta pe langa hemoragia financiara de care sufera biata tara.Iar asta se intampla cu concursul unora dintre angajatii de la stat.Din pacate in mintea multor romani,persita ideea ca statul trebuie sa le ofere totul iar ei sa nu faca nimic,de aceea ajungem sa vedem scene ca cele din Bucuresti.Este mai la indemana sa demonstrezi violent,sperand sa obtii ceea ce iti doresti,decat sa muncesti si sa-ti castigi existenta in mod cinstit.Din imaginile de la tv reiese clar ca ultrasii nu sunt nici pe departe saracii romaniei,sunt convins ca unii dintre ei aveau chiar si un iPhone in buzunar.

  35. de liviu January 16, 2012 at 14:29

    exact aceste intrebari mi le-am pu si eu.
    personal am considerat ca sambata jandarmii au fost aerieni: au batut oameni in fata televizorului, provocau aiurea etc.
    Duminica pana la minunata “strategie” dintre unirii si universitate am considera ca s-au descurcat excelent. Au potolit spiritele, au inlaturat grupul violent de cel pasnic.
    Dupa aceea nu am inteles nimic. De ce nu au venit dinspre unirii depaseste puterea mea de intelegere.
    Ma gandesc ca erau prea putini (se stie ca si de la ei au fost concedieri), dar tot nu explica tactica inexistenta.
    daca e sa credem teoriile conspiratiei, trebuiau sa inlature atentia de la protestul civilizat si chiar daca nu a fost asa, au reusit pentru ca face mult mai mult rating un cauciuc arzand, decat 1000 de oameni protestand pasnic.

    PS: sper totusi sa se faca distinctia intre huligani si suporterii pasnici. Am fost vreo 3 ani pe stadion si nu am batut in viata mea pe nimeni. Este foarte grava aceasta stigmatizare a tuturor microbistilor in huligani.

  36. de Constantin January 16, 2012 at 14:20

    Ieri n-am mai fost in piata; duminica ma odihnesc. I-am inteles, desi NU sunt de acord, pe francezii care au devastat scolile pentru ca fetele musulmane nu mai sunt lasate sa poarte val. I-am inteles, desi NU sunt de acord, pe grecii care au devastat bancile pentru ca au cerscut dobanzile. NU inteleg pe romanii care devasteaza magazinele si fura cateva zeci de telefoane mobile. Astia impotriva cui protestau, impotriva Vodafone, pentru ca au tarife mari?!? NU inteleg, de asemenea, cand manifestantii ataca persoane civile pe strada, simpli trecatori. Este vorba despre acte de huliganism. Sunt membri ai unor galerii de fotbal, care si pe stadion, daca nu se pot bate cu sustinatorii echipelor adverse, se bat intre ei pentru a determina jandarmii sa intervina, iar apoi se bat cu jandarmii. Au fost chemati si unii de la U Craiova, dar, dle Moise, jandarmii au fost ocupati sa-i impiedice sa ajunga in Capitala. Eu sunt bucurestean, statiile de autobuz distruse se vor recosntrui inclusiv cu banii mei. Sa fim bine intelesi, nu vorbesc despre liberatea de a manifesta, sau conflictele cu jandarmii cand acest drept este ingradit de fortele de ordine. Vorbesc despre distrugeri deliberate, voluntare, gratuite, fara alt scop decat acela de jefui magazine si a provoca haos, pentru a putea fura in continuare sub pretextul manifestarii nemultumirii populare. PS Liderii opozitiei nu au ratat ocazia de a se solidariza cu huliganii. Eu speram sa dea dovada de maturitate. Avem nevoie de o forta politica reala in opozitie, care sa inlocuiasca actuala Putere. Daca sunt solidari, pot fi invitati sa plateasca pagubele, putand fi acuzati de instigare. Prostie mai mare n’am vazut. In loc sa delimiteze de actele de violenta si sa ceara pedepsirea lor, demisia MAI, etc., ei se solidarizeaza…

  37. de vasile January 16, 2012 at 13:53

    Mai Moise, tu nu stii mai nimic.
    Ultrasii sunt revoltati ptr ca Basel a promulgat zilele trecute noua Lege a Sportului, care este fff dura, una dintre cele mai dure din lume!
    De asta au protestat ultrasi de la DInamo si Steaua.
    Nu a fost nici o manipulare, nici o smecherie.
    oamenii s-au organizat si au actionat.
    Ce piesa au jucat jandamrii e alta poveste.
    Dar suporterii ultras au avut programul lor. propriu.

  38. de Costea January 16, 2012 at 13:40

    Jos Basescu! Veniti cati mai multi, doar uniti putem sa scapam de viermii care s-au perindat pe la putere. Siberia este prea calda pentru ei…

  39. de Dakay January 16, 2012 at 13:02

    Moise, intr-o emisiune de a ta i-ai ridicularizat pe cei de la Occupy Movement. Ei au fost, sunt si vor fi cei pasnici. Sunt economist si eu, dar imi e scarba deja cand aud de banci, firme de investitii si plasament financiar. Sa nu uitam ca nevoile fiziologice trebuiesc satisfacute in primul rand, ori la noi in Romania ne-am intors la baza piramidei marea majoritate a cetatenilor. Asa ca nu ma mira ca acum sunt proteste violente.

  40. de viva la revolucion January 16, 2012 at 12:49

    raspuns: pentru ca ultimii care au dat jos un guvern au fost minerii. Nu o sa se schimbe niciodata ceva in tara asta cu “te rog frumos”.

  41. de costin a. January 16, 2012 at 12:37

    eu am alta intrebare.. de ce s-au jucat “revolutionarii” de-a minerii?

  42. de Stefan January 16, 2012 at 12:30

    Cui a folosit? Abia astept sa aud iesirile lui Traian Basescu si Emil Boc cu referire la protestele de strada.

    In orice caz, foarte buna idee acest articol. Bravo!

  43. de Dani January 16, 2012 at 11:46

    Nu trebuie sa fii vreun erudit sa stii ca sunt oameni in Romania (sa le zicem ultrasi) care cauta orice motiv, moment pentru a se duela cu jandarmii. Asta e un fel de “scop” suprem al lor in societate si normal ca au profitat de aceasta situatie sa se dea in stampa. Evident ca noi in paranoia noastra putem crede ca au fost manipulati dar ma indoiesc. Trist este ca reactia jandarmilor ii va inrai si mai mult si poate va face sa creasca numarul lor.

  44. de Moise January 16, 2012 at 11:41

    Veve> am incercat sa gasesc un termen cat mai putin etichetator. Nu le-am spus protestatari ca sa nu-i incurc cu ceilalti, dar nici huligani nu le-am spus.

  45. de Veve January 16, 2012 at 11:22

    Nu sunt ultrași, nu mai folosi acest termen, nu există ultrași în România. Poate unii dintre ei se văd ultrași, dar dacă eu mă văd filosof nu înseamnă că și sunt.
    De acasă e ușor să vorbești dar din stradă ai fi văzut (și apoi paote și scris) despre provocările jandarmilor, pe care toată lumea îi huiduie (de ce oare?).

  46. de Cetatean January 16, 2012 at 11:16

    Buna Moise,
    te asteptam cu nerabdare. Stii ce nu inteleg eu si chiar sunt frustat la maximum de cat de imbecili suntem, noi romanii:
    1) S-au redus salarii , pensii crescut TVA,dar nimic nici o manifestare,nici un protest nimic liniste ca si cum ar fi crescut salarii pensii etc. In schimb acum desi clar nu ni s-a luat absolut nimic (am citit proiectul de lege pe site-ul MS)nici vorba de desfiintarea SMURD care este departament in cadrul pompierilor ne comportam mai rau ca si grecii care-si lasa copii pe strazi din cauza situatiei financiare.
    2) Toate tarile din Europa mai putin Germania si nordicii au fost downgrad-ate de agentiile de rating. Romania pare-mi-se ca a urcat cu ceva timp in urma. Da, da noi romanii o sa avem grija ca dupa noile evenimente sa fim si noi in vizorul agentiilor de rating.
    2′)Alegeri anticipate cu 8-9 luni inainte de alegeri la termen? Ce-mi scapa?
    3)Nu vrem case de asigurari private in sanatate dar in schimb vrem un CNAS care imparte banii astfel:
    In primele zile ale lunii nu mai sunt fonduri pentru medicamente decat intr-un singur lant” al tuturor romanilor”. Medicamente pentru diabetici nu avem decat printr-un singur lant “al tuturor romanilor”. Restul farmaciilor sunt in pragul falimentului, cele din mediul rural au falimentat deja, cel putin asa apare pe la voi pe la stiri, in timp ce farmacia “tuturor romanilor ” are bani de reclame de-a dreptul enervante la ore de maxima audienta pe toate posturile. Apropo cat o costa campania lor de publicitate in timp ce pentru medicamente nu exista bani?
    3)Cand un arab se sesizeaza ca s-ar putea sa avem un serviciu de ambulanta ” al tuturor romanilor” cea ce evident ar fi genocid de-a dreptul avand in vedere ca toate chestiile astea ale “tuturor romanilor” se desfasoara doar prin marile aglomerari urbane cel mult in mediul urban si nici vorba de mediul rural, noi vorbim de desfiintarea SMURD si nu de portitele=gaurile prin care se scurg banii din buzunarele noastre.
    Cred ca suntem poporul cu cel mai mic IQ mediu din lume (chiar daca avem o multime de genii), suntem extrem de usor de manipulat si clar ne meritam soarta de imbecili.
    Totusi cine dracu ne manipuleaza in halu asta de reusim sa ne facem atata rau. Nici daca am fi un popor de masochisti nu am reusi asa de bine.
    Am postat aici intrucat mi se pare ca aici comunitatea creata de tine e in primul rand neinregimentata politic (spre deosbire de restul spatiului media romanesc)si in al doilea rand mi se pare ca sunteti cu un IQ ceva mai mare decat mediu cea ce oricum nu e altceva decat exceptia care intareste regula ca noi romanii suntem un popor cu o inteligenta foarte limitata.
    Daca reusiti sa-mi explicati simie aberatiile de mai sus va raman dator.:)))

  47. de Iulian January 16, 2012 at 10:58

    Chestia misto e ca se intampla ca de fiecare data cand cineva il ataca pe Basescu. Brusc apare altceva despre care presa incepe sa vorbeasca fascinata, precum un pisoi cu un ghem de ata.

    Si asa se uita de tot despre ce era vorba la inceput .. si se vorbeste doar despre strategiile jandarmilor, chestii distruse, si alte lucruri irelevante pentru situatia de ansamblu.

    Basescu kicks ass la prostit mass-media si astfel poporul.

  48. de guess who January 16, 2012 at 10:47

    ineteresant,doar 2 masini vandalizate?(una de firma,iar cealalta cu un far spart-dar la cate pietre zburau pe acolo).

  49. de Eu Insumi January 16, 2012 at 09:57

    Moise, vezi cu “dea”-ul ala din titlu :D

  50. de Florin January 16, 2012 at 09:48

    Mi-a placut pe ultima imagine explicatia ta ca “in acest timp la Universitate protestul pasnic continua degeaba. Nu ii mai aude nimeni, ca ei nu dau foc…”. Exact asa am gandit si eu si probabil oricine a urmarit evenimentele cu putina ratiune.
    Ori “ultrasii” astia in primitivismul lor au stricat doar din cretinism o demonstratie ori cineva a avut interes sa ii adune si incite la momentul potrivit in locul potrivit. Sper doar ca ceea ce numesti tu “greseala inexplicabila a sefilor jandarmeriei” sa fie doar o greseala tip Garcea si nu consecinta unui ordin absolut criminal venit de sus.

  51. de m January 16, 2012 at 09:05

    aha, deci din cauza ta ne-au batut jandarmii! glumesc, dar totusi, mi se pare o prostie sa treci cu masina pe acolo, cand stii ca e haos, reactiune, etc.
    de ce s-au jucat jandarmii de-a reactiunea? ca altceva n-aveau de facut. poate nu stiai ca un jandarm nu este angajat pe baza de test IQ, e angajat daca stie sa bata ca la fasole! apropo de adelin, am vazut o faza geniala la tv sambata seara jandarmii i-au imprastiat pe demonstranti, au hotarat ei ca gata e de ajuns cu protestele. cei care mai ramasesera in grupuri mici- 2-3 oameni erau luati la bataie daca nu ascultau oridnul. dar faza era alta: un jandarm si un protestatar la 2metri de el jandarmu’ striga la portavoce: plecati acasa! plecati acasa!

  52. de iuli January 16, 2012 at 08:44

    cand incepe emisiunea?

  53. de Popescu Ion January 16, 2012 at 08:41

    Moise, cu tot respectul trebuie sa-tispun ca nu toate strategiile au legatura cu economia. De ce au procedat astfel jandarmii? Simplu. A trebuit sa-si creeze adversarul. Cum poti aduce un jandarm in stare de surescitare decat lasandu-l sa ia bataie, sa fie ridiculizat.Apoi il dotezi si-l trimiti la conraatac, va fi foarte eficient! In plus jandarmeria trebuia sa stie exact cu cine are deaface, trebuia timp pentru identificarea ultrasilor.Si desigur, mai trebuia pocnit si cate un gura casca ge Adelin ca sa fie mai rezervat, mai retras.Ca in toate cele unii se cred doctori…Ai luat in calcul si necesitatea descarcarii presiunii sociale cu ceva timp inaintea alegerilor…Pozitia micilor opozanti poate fi favorabila in final PDL-ului. Incep sa cred ca Base are dreptate cand spune despre Ponta si Antonescu ca sunt imaturi. Este grav, pe cine vom alege presedinte?

  54. Pingback: “Asasini, gabori asasini!” #riscograma

  55. de Anonim January 16, 2012 at 02:06

    Situatia dupa cum se stie si se vede nu este prea roz . Eu sunt student in Bucuresti si pot sa spun ca tensiunea din partea studentilor creste neasteptat de mult . Dezinformarea si manipularea sunt la putere din ce-mi dau eu seama . Va spun sincer ca sunt socat sa vad o asemenea reactie din partea poporului si la fel cum ai spus si tu Moise nu mai inteleg nimic . Din ce aud si din ce vad … nu este de bine , e ingrijorator . Oamenii astia sunt dispusi sa-si ia o piatra in cap fara sa stie de ce o fac . Oare chiar atat de indobitocit si de inconstient este poporul roman ?

  56. de dicu victor January 16, 2012 at 01:50

    moise te-am asteptat 3 saptamani , ca de acum lucrezi la stat pauzele sunt lungi si dese , dar sper ca luni nu faci o emisiune intreaga cu o discutie doar despre proteste.sincer te urmaresc de mult si imi este dor de emisiunile bizbazar cu analize , grafice , exemple de afaceri etc nu palavrajala ieftina si plictisitoare . te astept luni spor la munca si mai uitate in arhiva bizbazar poate ti se face dor de emisiuni bune.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>