Îmbulzeala, cea mai bună reclamă

de Moise Guran

În România dacă vrei să-ţi faci reclamă ai două posibilităţi, fie cumperi publicitate la televizor fie faci orice ca să apari la ştiri. Cum publicitatea este destul de scumpă, gânditorii campaniilor de marketing, au ajuns la concluzia că e mult mai simplu să creezi un eveniment şi să ajungi la ştiri.

Ideea nu este nici măcar nouă, căci în esenţă ea are la bază scandalurile oteviste de tip Elodia, Ogică şi mai recent Columbeanu sau Pepe-Zăvoranu.

Aşa că, băieţi deştepţi, oamenii de la marketing s-au gândit că e foarte ieftin să umple un oraş de provincie cu afişe de genul vinerea asta îţi dăm o sticlă de ulei gratis la una cumpărată. Lumea se duce buluc, se împinge, ţipă, iar televiziunile de ştiri abia aşteaptă.

În felul acesta magazinul apare la televizor şi toţi se întreabă cât de nemâncaţi trebuie să fie românii ca să se injosească atât pentru o sticlă de ulei. De fapt totul este un show de trei lei în care românii au fost stimulaţi să se îmbrâncească, pentru că televiziunile de ştiri nu prea dau cozi civilizate, dar sunt capabile să ţină ore în şir pe ecran imaginile cu o gloată dezumanizată aflată în război pentru o sticlă de ulei.

Ultimul lanţ de magazine care a ales această modalitate de promovare aparţine unuia dintre cei mai bogaţi români. La fel fac însă şi marile lanţuri de hipermarcheturi când mai deschid câte un magazin nou. Din păcate pentru ei, în ziua mega-promoţiei la ulei nişte suedezi civilizaţi au deschis în Bucureşti un magazin de haine nu tocmai ieftine. Suedezii au investit în cea mai mare campanie de publicitate stradală, şi la ei lumea a dat buluc, dar oamenii au fost organizaţi civilizat de către forţele de ordine şi au stat la coadă ca şi cum ar fi făcut cumpărături la Londra. Bineînţeles, suedezii s-au ales cu mult mai puţină promovare gratuită în buletinele de ştiri, deşi în mod clar, ar fi meritat-o mai mult decât deştepţii care au inventat bătălia pe o sticlă de ulei.

stiri verificate

Comentarii prin facebook

14 răspunsuri la Îmbulzeala, cea mai bună reclamă

  • McGogoo
    Aprilie 5, 2011 la ora 13:56

    in sfa cneva vede problema asta si din alta perspectiva.
    unii, inclusiv aici in comentarii, au sustinut ca romanii se imbulzesc pt ca sunt in pragul saracieii, altii ca asa sunt romanii se ingramadesc.
    adevarul e, ca de obicei, undeva la mijloc: magazinul ala a mizat pe mentalitatea romaneasca.
    si a castigat.

    Răspunde
     
  • Rosi
    Aprilie 4, 2011 la ora 15:30

    Cred, totuşi, că efectul unor astfel de campanii este mai degrabă invers.
    Pentru cei ce au urmărit la televizor spectacolul nu prea este clar nici despre care supermarket este vorba, şi nici despre care ulei. Chiar dacă ar şti, înclin să cred că înţelepciunea care i-a ţinut departe de îmbulzeală îi va ţine departe şi de „produs”.
    Pentru cei ce au participat activ la păruială, al căror IQ este probabil comparabil cu al câinilor lui Pavlov, şi al căror unic criteriu pentru luarea deciziei de cumpărare este preţul, când vor fi în situaţii de preţ egal, mă îndoiesc că vor alege produsul (lato sensu) de care se leagă amintirea unei coaste rupte.

    Răspunde
     
  • saseberi
    Aprilie 3, 2011 la ora 23:11

    Laurentiule nu e vorba de o economie in bugetul familiei.E vorba de o mentalitate comunista,extrem de daunatoare nu atat pt noi cat pt cei ce vin in urma noastra.Tara asta trebuie sa scape de asa ceva,pt ca fii atent:daca un pensionar cu o pensie de 400 lei(una extrem de mica dupa parerea mea) face imbulzeala asta,primeste luna viitoare o pensie de 450 de lei,va face acelasi lucru.S daca cealalta luna va primii 700 de lei tot se va imbulzii la coada la un ulei moca.Aici nu e vorba de laptop-uri sau alte gadget-uri si e trist ca nivelul de trai e foarte scazut la noi dar asta nu e o scuza la circul ala.Oamenii aia lesinau acolo ,si li se mai ciordeau si portofelele.

    Răspunde
     
  • adriana-paula
    Aprilie 3, 2011 la ora 19:42

    decat sa faca promotii deastea ar fi corect sa puna pretul in general mai mici,sa faca o medie intre pretul promotional si cel de zi cu zi ,e cert ca se poate ,dar daca mergi la magazinele astea in alte zile, vezi ca avbsolut nimic nu e mai ieftin

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Aprilie 3, 2011 la ora 11:04

    ptr aia care s-au ingramadit la o sticla de ulei gratis, aceasta reprezenta o economie in bugetul familiei.nu cred ca daca in vest sau chiar si aci, s-ar da de ex la un laptop achizitionat, un netbook sau o tableta mocca nu ar fi la fel de imbulzeala daca nu s-ar organiza accesul.sigur am vazut aceeasi imbluzeala si in alte tari cand se deschidea vre-un magazin la care dadea ceva cu rduceri foarte mari.as vrea sa vad o statie de carburanti care da reducere de 50% daca faci plinul la ei.cate msini de peste 20.000 de euro o sa fie la coada si cate accidente usoare se vor inregistra.

    Răspunde
     
  • DANIEL
    Aprilie 1, 2011 la ora 18:45

    Degeaba se „bate apa in piua”. Se dovedeste ca aceasta este mentalitatea de care nu ne putem dezbara: coada, imbulzeala pentru ceva ieftin, altele similare. Aceste situatii s-au imprimat in constiinta noastra, a celor care am trait in „era pre1989”. Bine ca nu se trasmite ereditar fiindca altfel am fi pierduti ca natie. Iar marketingul (facut de oameni inteligenti, cunoscatori ai psihologiei de grup, a situatiei reale in zona) doar stimuleaza simturile si dorinta de mai mult a fiecarui om. Este o mare diferenta intre cum gandim noi, cei de pe forum (alt fel de gandire, de situatie materiala, de trecut de viata, de educatie, etc.) si cei aflati in situatiile vazute la stiri. Concret: si eu la inceputul anilor 90, facand bisnita (nu biznis) in tara vecina Ungaria, vazand diferite dispozitive, amenajari deosebite, primul meu gand nu a fost sa imi cumpar unul ci cum „sa fac rost” de asa ceva. Nu oamenii aceia trebuie condamnati ci aceia care incearca sa profite de ei!

    Răspunde
     
  • Cosmin
    Aprilie 1, 2011 la ora 16:50

    Chiar a fost bine organizat… Am fost si eu prin AFI in ziua cu pricina si lumea era chiar civilizata. Din cate stiu si ei au dat niste bonuri in valoare de 80 lei primilor cumparatori.

    Răspunde
     
  • codruPenal
    Aprilie 1, 2011 la ora 16:36

    Off topic: Moise, azi ai abordat la „Romania in direct” problema punerii in executare a sentintelor pt veniturile dascalilor. Sincer, lucrurile sunt deosebit de simple: hotararile judecatoresti trebuie puse in executare. Este de prisos sa postez practica CEDO in materie. Efectiv ma atac de fiecare data cand vad ca nu sunt solutii. Atunci, te intreb, pt ca dracu avem guvern in tara asta de care ma satur in fiecare zi tot mai mult? Sa plece, daca nu au solutii, SA PLECE! Nu noi trebuie sa gasim solutii, ei sunt platiti sa le gaseasca, si nu noi trebuie sa fim supra-peste-supra – taxati ca sa acopere deficitul. Ma exaspereaza aberatiile lor legislative. Cum vine asta, sanctiunea penala pt cel ce pune in executare o irevocabila? Eu stiu ca se pedepseste penal nerespectarea hotararilor judecatoresti. Sa se duca dracu la puscarie cu Funeriu in frunte, sa nu mai aud de niciunul din ei.
    Ma lovesc zilnic de modificari la modificari de legislatie, ca nu mai stie nimeni care si ce a vrut sa spuna, de ambiguitati, de legi care trebuiau abrogate si lasate in vigoare din neglijenta. M-am saturat de ei, m-am saturat.

    Răspunde
     
  • saseberi
    Aprilie 1, 2011 la ora 14:48

    Jalnici.Saracia nu este un motiv asa de puternic sa demonstrezi intregii tari lipsa totala a mandriei de sine.IO daca as vrea 5 lei in plus,as bea o bere mai putin decat sa ma calc in picioare la o promotie la …carnati,parizer,salam,etc.

    Răspunde
     
  • XX
    Aprilie 1, 2011 la ora 10:39

    depinde si la ce faci „promotie”.
    Un cabinet a facut promotie la ecografii:
    reducere 50%.
    Nu prea sa imbulzit lumea

    Răspunde
     
  • shadow
    Aprilie 1, 2011 la ora 09:19

    maaamă. mi-aduce-aminte de când mă îmbulzeam io la filmele noi apărute la cinematograf. Păi la ”STAR WARS”era să mor. Pot să le dau şi lecţii de supravieţuire în îmbulzeală. Staţi cu pumnii strânşi , mainile la 90* prin faţa, respectiv pe lângă corp. Restul, las’ pe ţunami!!!

    Răspunde
     
  • Costy
    Aprilie 1, 2011 la ora 08:51

    Oricum ar fi, mă consider mult mai sus, intelectual vorbind, decât targetul.
    Nu ma intereseaza nici sticla lor de ulei dar nici hainele la supra pret. Cine a fost macar odata la shopping in Austria sau Germania stie ce zic.

    Răspunde
     
  • dan
    Martie 31, 2011 la ora 21:12

    sa ma lase si suedezii aia civilizati in pace.
    bine ca le facem hainele la galati si braila de vreo 10 ani

    Răspunde
     
  • Marius
    Martie 31, 2011 la ora 20:37

    Situatia asta este perfect explicabila. In Romania sunt foarte multi nebuni cu mintea odihnita care vand ceva… dar sunt si mai multi nebuni cu mintea obosita care cumpara cate ceva.

    Dupa posibilitati, coane Fanica.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase