B-Max, Fordul românesc

de Simona Popa

Ford a prezentat la Geneva minivanul B-Max. WOW! Zic „wow” pentru că maşina va fi făcută în totalitate la Craiova şi se pare că va ieşi pe piaţă la începutul lui 2012. Nu vă grăbiţi să credeţi că va înlocui Loganul pe şosele din România pentru că nu va fi aşa. Cel puţin la început, 80 la sută dintre maşini vor merge la export. Modelul americanilor de la Ford promite destul de multe, cel puţin din punctul meu de vedere.

Tehnic vorbind, maşina va dispune de nişte motorizări promiţătoare şi numai bune de oraş. Motorizările disponibile pentru Ford B-Max vor fi de o mie de centrimetrii cubi cu 90 de cai putere şi foarte probabil un motor de 1600 de centimetri cubi care va dezvolta 101 cai putere. Vor exista şi variante de motorizări diesel. Motorul de serie va avea 1400 de centimetri cubi, dar există posibilitatea ca cei de la Ford să lucreze şi la un motor diesel de 1600 de centimetri cubi cu injecţie directă. Ca să vă faceţi o idee, Ford B-Max va fi contruit pe platforma modelului Fiesta, o maşină mică, de oraş, cu o motorizare economă. Dincolo de motorizare, maşina se vrea a fi o maşină de familie de mici dimensiuni, specific clasei B, prevăzut cu spaţiu suficient pentru cinci pasageri. Bineînţeles, maşina are patru uşi, cele din spate fiind culisante.

Modelele B-Max vor fi fabricate în integralitate la Craiova şi ar putea ieşi de pe liniile de producţie cel mai devreme la sfârşitul acestui an. Vă daţi seama probabil că decizia de a face noul model în România a fost luat după ce uzina Ford de la Craiova s-a dovedit a fi una dintre cele mai eficiente investiţii ale grupului. În termeni simpli, românii fac la fel de multe maşini ca şi americanii doar că la final costurile de producţie sunt mult mai mici.

Nu există încă estimări oficiale privind preţul, dar eu am auzit că B-Max vrea să încurce socotelile celor de la Opel care de ani bun sunt cei mai tari în ceea ce priveşte vânzările de minivanuri din Europa. Un Opel Meriva cu dotări standard are un preţ de pornire în jur de 13 mii de euro. Probabil cei de la Ford vor vinde B-Max tot pe aici căci altfel nu va fi un concurent redutabil (vezi experienţa cu Loganul – indiferent de dotări, se vinde ca pâinea caldă datorită preţului accesibil). Un alt motiv pentru care tind să cred că preţul de pornire va fi undeva la 13 mii este faptul că B-Max va fi făcut pe platforma Fiesta. Ultimul model de Fiesta se vinde cu preţuri pornind de la 12500.

stiri verificate
Categoria: Diverse
Etichete: , , , ,

Comentarii prin facebook

30 răspunsuri la B-Max, Fordul românesc

  • Marius
    Martie 2, 2011 la ora 00:10

    1.Nu-i mai vaitati voi pe americanii de la Ford. Dau de papica in Romania?……atunci, care e problema voastra? (ma refer strict la comentariile postate). Stiu americanii mai bine ce au de facut pe plaiurile mioritice.
    2.In Romania poate sa se lanseze afaceri diverse, de la ace de cusut la bombite nucleare. OK. Dar sa se faca dracu ceva, sa se produca ceva. Nu e mare filosofie.

    Răspunde
     
  • PCristian
    Martie 1, 2011 la ora 20:46

    Prea scump, ar putea sa faca motor mai mic si mai ieftin. In rest arata f. bine. Iar denumirea ar trebui schimbata, nu inteleg cum poate sa aleaga denumirea asta oameni care sunt platiti cu sutele de mii de euro sa aiba idei. Ar trebui testati psihologic la angajare.

    Răspunde
     
  • laurentiucat
    Martie 1, 2011 la ora 17:33

    „cel mai prost om din lume e americanu..”spunea primarul comunist din balanta.vad ca ford e prima companie americana care s-a restructurat,acum este pe profit si unul destul de mare,asa ca nu le duc grija ci doar le urez sa aiba succesul de la dacia.mentionez ca ford europa e inca pe minus dar banuiesc ca-si vor reveni si ei si craiova va fi unul din punctele de relansare.

    Răspunde
     
  • Vasile Sacaleanu
    Martie 1, 2011 la ora 17:24

    Vad ca este o intreaga discutie in ceea ce priveste motorizarile. Nu uitati ca noile proiecte au la baza motoare deja aparute pe alte modele anterioare ,adaptate la normele de poluare existente in momentul aparitiei pe piata, mai mult motorizarile sunt si destinate segmentului de piata care permite vanzarea cu o norma de poluare inferioara ( ex. LOGAN de la Dacia s-a vandut cu euro4 in timp ce norma de poluare euro5 era deja in viguoare. O alta explicatie este si pretul pentru piata caruia se adreseaza noul proiect, in cazul nostru B-MAX, daca se propune pentru piete destinatare care accepta norme de poluare inferioare , de ce nu , in fond tot ceea ce conteaza sunt comenzile si costurile cat mai mici.

    Răspunde
     
  • jancy
    Martie 1, 2011 la ora 16:43

    Masinuta frumoasa insa destul de mica ca autoturism…..

    Răspunde
     
  • codru penal
    Martie 1, 2011 la ora 15:22

    litraj mic, vioaie, nepoluante si… consuma de rup 🙂

    Răspunde
     
  • Guise Moran
    Martie 1, 2011 la ora 14:26

    Claudiu ti se par interesante motoare E4 cand ne indreptam rapid spre norma E6? OK, sunt in productie de mult timp si se cunosc. Dar altii deja vin cu motoare de litraj mic si mult mai vioaie (ma refer la cele pe benzina, turbo).

    Răspunde
     
  • IOAN
    Martie 1, 2011 la ora 13:48

    Masinuta asta arata foarte bine si cred ca va avea mare succes.Ma bucura faptul ca DACIA va avea un rival de temut chiar pe „TEREN PROPRIU”.Succesul si cota de piata depinde numai de managementul FORD.Teoretic,produsa la Craiova,masina n-ar trebui sa coste mai mult de 9000E DAR DEPINDE DE GRADUL DE INTEGRARE AL PRODUCTIEI CU SUBANSAMBLE PRODUSE AICI.Cred ca trebuie sa fim optimisti si sa speram ca vom ajunge si noi in caitva ani sa ne dorim o masina romaneasca noua decat un harb german!

    Răspunde
     
  • Claudiu
    Martie 1, 2011 la ora 13:12

    pt Guise Moran:
    da foloseste vechile motoare de la Fiesta modelul de anul trecut! care sunt SUPER. Doar nu vrei sa faca un motor nou pt o masina mica, le iau de la masinile deja existente pe piata.
    Asa se practica la toate marcile.

    Răspunde
     
  • shadow
    Martie 1, 2011 la ora 12:52

    haion inteligent…da pe mine tot mă dă de gol când fac ”contrabandă” cu substanţe mirositoare…:-” poliţaiul miroase tot ce am în portbagaj imediat după ce-i deschid geamul şoferului. Dar …în fine, depinde şi de izolaţia sacilor de plastic. Ce? Transport flori!!!

    Răspunde
     
  • Guise Moran
    Martie 1, 2011 la ora 12:30

    Motor de un litru (cat e cuplul si la ce turatie) la un monovolum fie el si pe platforma Fiesta mi se pare o gluma nereusita. Exact ca si cei de la Renault pentru gama Dacia, Ford foloseste vechile motoare (1.6 101CP benzina, si 1.4 Diesel) pentru a echipa acest autovehicul. Ramane de vazut cat succes va avea atat la noi cat si afara.

    Nu va condamn ca faceti publicitate, ci doar ca nu va dati silinta sa para mai atractiva. Articolul suna sec, ca un comunicat de presa.

    Răspunde
     
  • Andrei
    Martie 1, 2011 la ora 10:50

    Nu va fi un succes intern, fiindca la noi nu exista o cultura a monovolumului. uitati-va cate masini de acest tip sunt pe strazi… iar cele care circula pe strazi sunt Zafira, Meriva, Scenic, Touran etc. modele vechi, si nu noi.
    Altfel, masina arata foarte bine.
    Si nici nu va fi 10500, nu are cum, e un Ford, totusi. Nici macar monovolumul proiectat de Dacia nu va fi 10500, ci tot de pe la 13000 se spune ca va porni.

    Răspunde
     
  • Daniel
    Martie 1, 2011 la ora 01:28

    E o veste buna si asteptata.Sper si imi doresc ca si Ford Craiova sa ajunga la un succes comparabil cu al Daciei,sau chiar mai bine.
    As fi interesant daca ar veni un producator de top in industria camioanelor si la Roman (de exemplu MAN).Cred ca si Romanul ar putea avea o poveste de succes pe piata camioanelor ieftine,dupa modelul Dacia.

    Răspunde
     
  • Codru'Penal
    Martie 1, 2011 la ora 01:07

    Trombon> nu-i chiar asa cu plecatul si intorsul cu trenul. Au progresat mult, au motoare puternice si economice. Pacat de felul cum suna dieselurile lor, cica ar fi din cauza motorinei. Iar Mondeo m-ar face chiar sa-l aleg indetrimentul Seriei 3.

    Răspunde
     
  • Catalin
    Februarie 28, 2011 la ora 23:47

    Salut la toata lumea

    Pentru iPhone aveti ceva? Sa pot vedea inregistrarile emisiunilor. Ar fi un lucru extraordinar, si nu numai pt mine. Mai sunt cativa amici care m au intrebat avelasi lucru.

    Răspunde
     
  • Mariana Nistor
    Februarie 28, 2011 la ora 23:45

    Imaginea asta e cea mai reprezentativa pentru ceea ce simt cand citesc ce spui aici http://shoppers.ro/i_feel_like.jpg

    Răspunde
     
  • Cornel
    Februarie 28, 2011 la ora 22:27

    Cezar, multumesc de informatie, imi doream mult treaba asta… sa pot face download la emisiune, in player-ul de pe site de multe ori sacadeaza si in plus observa ca acolo apare mult mai repede, ar trebui pus un link direct catre pagina aia pe pagina principala a blogului.

    Răspunde
     
  • cezar
    Februarie 28, 2011 la ora 21:56

    pentru XX:
    inregistrarile au ramas pe site-ul tvr…
    http://perthro.tvr.ro/tvr2/
    Emisiunile ora de business sunt cele ce au numele de forma:
    tvr2-zz.ll.aaaa-18_56.flv

    Pe site-ul biziday inregistrarile de obicei apar a doua zi. Cand pierd emisiunea, o downloadez de pe site-ul tvr2 si o vad. De obicei cam dupa 8 jumate, 9 apare si emisiunea…

    Răspunde
     
  • Trombon.ro
    Februarie 28, 2011 la ora 21:47

    Noul Ford arata super. Eu mi-as lua, daca n-as cunoaste expresia „Pleci cu Fordul, vii cu trenul”.

    O sa va citesc in continuare, dar ma scoateti din sarite „in integralitate” ca sa va preiau expresia, cu „centimetrii” si „culisabile”.
    Corectati, aratati-mi ca va pasa.

    Răspunde
     
  • Catelu
    Februarie 28, 2011 la ora 21:24

    Loganul se vinde ca painea calda? Dacia mai vinde vreo 10% in Romania, ca deja are modele prea scumpe 🙂

    Răspunde
     
  • XX
    Februarie 28, 2011 la ora 21:16

    Anunta si tu lumea,
    de pe acum
    😛

    Răspunde
     
  • Moise
    Februarie 28, 2011 la ora 21:09

    XX> vineri e cupa davis

    Răspunde
     
  • XX
    Februarie 28, 2011 la ora 21:00

    Americanu e american
    Nu o sa aiba niciodata pret de LOGAN
    (cel mai ieftin Bmax osa fie mai scump,decit cel mai scump LOGAN)

    Răspunde
     
  • andrei tucra
    Februarie 28, 2011 la ora 20:40

    pfff, frumasa dar scumpa…

    Răspunde
     
  • Xulescu
    Februarie 28, 2011 la ora 20:37

    Super afacere pt. Romania. Daca iese sub 15K atunci o sa fie un succes.
    Sa nu uitam ca romanii sunt suficient de snobi si destul de nepretentiosi inca sa cumpere orice: gen Oltcit sau Cielo/Espero/etc.
    Ma gandesc numai la bizonul romanesc pus in fata unei dileme: portbagaj sau finisaj?

    Răspunde
     
  • XX
    Februarie 28, 2011 la ora 20:27

    O.B. doar de Luni pina Joi?
    asa e reclama pe TVR1
    au disparut si inregistrarile emisiunilor 🙁

    Răspunde
     
  • mircea motrescu
    Februarie 28, 2011 la ora 20:17

    Eu cred ca experienta , de succes dealtfel , pe care au facut-o francezii la Pitesti , o vor urma si americanii de la Ford la Craiova .Sa recunoastem ca cheltuielile foarte mici i-au adus pe amindoi in Romania . Pretul va fi , cred eu , in jurul lui 10500
    Consum mic , tehnologie noua ,atractiva , usile culisante mi se par ca „dau bine ” si daca proiectul va ajunge sa fie pus in practica cred ca va avea succes
    Toata Romania are nevoie de asa ceva

    Răspunde
     
  • Cezar
    Februarie 28, 2011 la ora 20:01

    Eu zic ca usile glisante o innfrumuseteaza. Inainte de razboi s-a mai fabricat Ford la noi. Bun revenit. Doamne ajuta.

    Răspunde
     
  • Vasile Sacaleanu
    Februarie 28, 2011 la ora 19:54

    Bravo Craiova, bravo Romania,
    Excelent FORD. The show must go on…
    Meritam mult mai mult noi romanii , decat ce am realizat pana acum, dar este bine ca suntem pe drumul cel bun, piata auto mondiala se contracta si totusi , ce se intampla in Romania parca arata contrariul.
    Ec. Vasile Sacaleanu

    Răspunde
     
  • Toader
    Februarie 28, 2011 la ora 19:50

    Fordul Oltenesc nu cred că va face mare vâlvă, chiar dacă arată destul de bine, ușile glisante o strică..

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase