România s-a supărat ca prostu pe sat

de Moise Guran

Urmăresc dar cu dezinteres concursul hai să ne integrăm în spaţiul Schengen, ca să mai bifăm o chestie, în lipsă de alte chestii. Care va să zică neamţu şi franţuzu, vorbiţi între ei se-nţelege, au dat o scrisoare în care au zis că România e naşpa şi că nu poţi adică să treci tu român din Austria în Germania sau din Belgia în Franţa, decât dacă ai arătat buletinul când ai intrat în Ungaria. So what? Nu pricep? De unde atâta ambiţie pe noi. A ieşit aseară Băsescu la televizor (eu l-am ascultat la radio) şi a ţipat la ăia doi: DISCRIMINARE! Cum eu nu ştiam ce conţinea scrisoarea am zis mă, să vezi că iar ne-au făcut ăia ţigani. Când colo, ei au decis să ţină cont de faptul că e corupţia mare şi să nu ne primească în Schengen, deşi pentru Shengen nu-ţi trebuie, teoretic decât sistem deştept de supraveghere a frontierelor de la EADS. Aham! mi-am zis eu. Deci asta era discriminarea! Cum ar veni, dacă vede poliţistul de frontieră pe infraroşu (de la EADS) cum intră reţeaua Alquaida în UE, dar după aia cade la pace cu ăia contra unei şpăgi modice (întotdeauna şpaga e modică, fiindcă toţi care o dau cred că se putea şi mai rău), rezultă deci că neamţu şi francezu ne-au discriminat.

Nu, nenică! I-am păcălit de prea multe ori pe ăştia de la UE. Le-am furat căciula de le-au îngheţat creierii de ciudă că au avut încredere în noi, iar acum tot noi ţipăm băăă! pe cine faceţi voi ţigani!?

Problema asta cu corupţia din România trebuie rezolvată. Merităm să ne facă cei din UE orice. Pe mine mama m-a învăţat să plec capu în pământ când sunt vinovat, nu să ţip din toţi bojogii că sunt alţii de vină.

Să zicem aşadar mersi her, danke musiu, că ne penalizaţi pe o problemă absolut neimportantă cum e intrarea în spaţiul Schengen. Şi să căscăm bine ochii, căci cât de curâd ne vor arde şi la bani, dacă nu rezolvăm problema corupţiei.

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

31 răspunsuri la România s-a supărat ca prostu pe sat

  • saseberi
    Ianuarie 5, 2011 la ora 00:53

    Bah baieti ,noi poate palavragim intre noi si bine facem,dar dar aia cand zic ca suntem corupti stiu ei o treaba.Si o stiu bine.O stim si noi dar in romanismu asta al nostru cu las ca merge si asa,ne simtim lezati ca uite ce-au zis aia.Nu meritam si cu asta basta,sistemul insusi e prea putred incat si daca vamesul ar vrea sa fie corect,seful lui il intreaba ce-a produs azi ca sa dea raportul la seful lui mai mare ,care v-a raporta deasemenea pe linie de partid sau de minister la bucuresti sa vada si baietii ce-au de cheltuit.Inca nu meritam si asta e o realitate.

    Răspunde
     
  • Biv
    Ianuarie 3, 2011 la ora 19:07

    aiurea

    Răspunde
     
  • titirez
    Ianuarie 2, 2011 la ora 23:21

    Ce prosti sunt evropenii astia!!!In locul lor nu numai ca dadeam mucles romanilor cu privire la Schengen,pe deasupra bagam VIZE!!!Cine merita ia viza,tiganii stau acasa!

    Răspunde
     
  • Daniel
    Ianuarie 1, 2011 la ora 15:12

    De acord ca, practic, pentru romanii care calatoresc nu-i mare scofala daca aratam buletinul la iesirea spre Ungaria.
    Dar e discriminare Moise pentru ca citez din „exasperat-ul”: „dar dezavuez ipocrizia “vesticilor” care dupa ce au semnat niste conditii de aderare acum le modifica dupa varii criterii care “apar” ulterior”.
    Are absoluta dreptate !!!
    Culmea e ca SUNT DE ACORD cu aceasta masura a vesticilor – ii inteleg – dar SA NU NE ferim de cuvinte, este o discriminare. Si discriminarile NU sunt doar etnice Moise … degeaba cautai in text ceva despre tigani …presedintele s-a referit exact la ce a scris „exasperatul” !

    Răspunde
     
  • Mariana
    Decembrie 31, 2010 la ora 10:35

    Mi s-a parut de bun simt pozitia Bulgariei. Probabil iar va fi decuplata de Romania. Am citit pe un site specializat ca nici la conditiile tehnice nu stam prea bine iar niste fonduri europene au fost cheltuite nu prea ortodox. Chestia cu justitia este inventata de basescu si parlamentarii pd pentru a o ingenunchia. Cat priveste coruptia generalizata au dreptate. Stiu si ei cat de mare e evaziunea fiscala in Ro. Asa ca haideti sa nu mai fim patetici.

    Răspunde
     
  • Arogantu'
    Decembrie 29, 2010 la ora 19:28

    Hai ca m-ai enervat, Moise !

    „Eu nu am furat caciula nimanui dar inteleg ca in fata lumii sunt solidar cu conducatorii acestei tari si cu rezultatele lor. Deci nu pot nega responsabilitatea mea pentru ce a ajuns tara asta decat daca emigrez.”

    Fa-ma sa inteleg: ce DECIZII ai luat tu, din functii publice, care au indreptat lucrurile intr-o directie nedorita ?

    NIMENI nu este solidar in fata NIMANUI cu conducatorii – decit daca au fost mina-n mina la luarea deciziilor !

    Răspunde
     
  • soso
    Decembrie 28, 2010 la ora 09:47

    Moise acu t-am citit articolul la fel gandesc si eu, si am scris pe 23 in creierii noptii http://reflectii.webs.com/apps/blog/show/5669560-asa-nu-mai-merge
    suntem smecheri. credem ca nu trebuie sa respectam reguli decat pana atingem un obiectiv (cum a fost integrarea).

    Răspunde
     
  • Csaba
    Decembrie 27, 2010 la ora 16:57

    Sincer , meritam sa fim last afara din spatiu shengen cativa ani . Noi nu suntem nemti din pacate , intreaga europa este sustinut de nemtii. Fara nemti jumatate din europa acuma ar fii in faliment. Tot respectul pentru nemti , tot respectul pentru oamen astia care chiar lucreaza si nu fac doar ca lucreaza.

    Răspunde
     
  • mariuca
    Decembrie 26, 2010 la ora 20:39

    Cred ca se face prea mare tam-tam cu intrarea in Schengen! Cu ce ne loveste pe noi asta, ca la granita Lichtenstein trebuie sa arati pasaportul? Sa fim seriosi, Franta si Germania au motive economice pt care ,cica, nu ne vor! Daca mergeti in Germania, veti fi uimiti sa vedeti orase mari, ca Munchen, Stuttgart, care au locuitori 30-40% turci, cartiere in care majoritatea turca surclaseaza numeric etnicii nemti! Eu am rude in orasele astea, merg cel putin o data ,de 2 ori pe an in vizita (la Stuttgart e fiica mea) ,populatia n-are nimic cu romanii, sint mult mai pretuiti ca angajati pt ca stiu mai multe decat nemtii, iar de turci se feresc ca de …tamaie! In Franta, in spatele Garii de Est, incepe cartierul arab, imens, de zici ca-i Cairo, nu mi-a venit sa cred cand am ajuns acolo! Francezii sint niste prefacuti, se cred inca pe vremea coloniilor , de la cota 0,00 in jos lucreaza numai negri, rar cate un alb, da’ nici ala nu-i francez !
    Asa cum se spunea in cazul conflictelor istorice „cherchez la femme”, in cazul asta ar trebui spus „cherchez l’argent”!

    Răspunde
     
  • lucian
    Decembrie 26, 2010 la ora 18:42

    domnilor, eu locuiesc la 10 km de granita cu Ungaria.niciodata nu am stat mai mult de 5 minute la granita. de obicei 1-2 minute. ce mare lucru ca nu suntem in schengen ? chestia asta cu schengen e misto acolo mai departe unde tarile sunt civilizate, oamenii amabili si pasnici, vanzatorii zambitori etc. noi, popor isteric ,ce mai vrem, mai vrem si in schengen. ca sa ce ? ca daca vreau si acuma ma urc in masina si ma duc de 25 de ori pana dincolo si inapoi, doar asa sa-mi iau biscuiti. din orice facem o tragedie. mai bine ne-am vedea de problemele adevarate .

    Răspunde
     
  • ALTmatei
    Decembrie 26, 2010 la ora 13:30

    Tocmai si-au tras o amnistie fiscala si vecinii tot in fata blocului la gratar sunt. Ce lupta anticoruptie deacum veniturile din spaga-16% sunt legale.
    Asta e nivelul.

    Răspunde
     
  • Daniel
    Decembrie 25, 2010 la ora 13:43

    Sunt absolut de acord!Si cu ce scrie aici,si cu punctele de vedere exprimate de Franta si Germania.
    Eu ca cetatean roman nu ma simt discriminat de UE,ma simt in schimb furat si batjocorit de politicienii romani.Cred ca lucrurile ar fi aratat si mai rau pentru populatie daca nu am fi fost membrii UE.

    Răspunde
     
  • mastic
    Decembrie 24, 2010 la ora 22:06

    Nu contest chestiunile juridice, contest sfaturile si mesajul de ansamblu al celor care spun, ca si emisiunea incriminata, ca este o realizare ca oamenii isi platesc in continuare creditele, gratie cursului. Nu este nici o realizare, aceste preturi umflate ale caselor nu pot fi platite atatia amar de ani prin credite, mai devreme sau mai tarziu acest sistem va crapa, de ce sa pacalesti oamenii ca e bine ca isi pot plati in continuare ratele, multumim BNR, multumim guvern, etc pentru asta. Este o minciuna, oamenii trebuie sa stie ca preturile caselor luate pe credit acum 3-4-5 ani sunt umflate si ca nu este nici o fericire ca platesc ei credit acum la un curs hai sa zicem avantajos. Sistemul in Romania nu este deloc stabilizat asa cum zice Boc si Basescu, n-au salvat nimic, prin taierea brutala a salariilor si marirea TVA au amanat deznodamantul, repet, au amanat. Daca taiere de salarii si marirea TVA a fost brusca si necesara si nu s-ar fi facut la cat se ducea atunci cursul asa zis stabil si asa zis de echilibru?? Si pana la taierea peste noapte a salariilor si pana la marirea peste noapte a TVA Moise si alte emisiuni propagandistice, plus BNR, sustineau ca acest curs arata un echilibru. Unde era echilibrul???

    Răspunde
     
  • codru'penal
    Decembrie 24, 2010 la ora 20:07

    @MASTIC: „Am spus si continui sa sustin ca este propaganda de stat ca oamenii sa continue sa-si plateasca creditele la banci pentru niste preturi ale caselor umflate”. Cam cum vezi dumneata lucrurile astea? Juridic vorbind .. nu mai platesti, ai ipoteca, adio casa. Te-ai dus de buna-voie, ai luat bani, ai acceptat conditiile in care sa ii restitui, ai un contract, la revedere! E dreptul tau sa nu platesti si dreptul contractual al bancii sa iti vanda casa ipotecata. Halal sfat, ce sa zic..
    Ca sistemul bancar sta la baza crizei asteia iar noi platim pierderile, e o alta discutie. Insa petarda pe care ai aruncat-o de a nu ne mai plati ratele e paguboasa rau, crede-ma.

    Răspunde
     
  • Andrei
    Decembrie 24, 2010 la ora 17:17

    Exact, nu inteleg ce atata tamtam.
    Daca ne-ar fi taiat fondurile de integrare – penalizare pe care cred ca o meritam – as fi inteles toata palavrageala inutila.

    Răspunde
     
  • Ovidiu
    Decembrie 24, 2010 la ora 16:29

    O singura precizare, Moise: atunci cand invoca coruptia din Romania (chiar daca, desigur, pot fi si alte cauze), occidentalii au in vedere un alt risc mare: cel care rezulta din faptul ca politistii din RO vor avea acces la bazele de date cu urmariti general din spatiul Schengen. Or, una e ca lasi tu un ucrainean sa treaca granita cu un camion cu tigari, alta e sa-i vinzi pontul la cine stie ce mafiot bulgar/rus/orice altceva. Si da, nici eu n-as avea incredere sa las respectivele informatii pe mana politistilor romani si, daca ma gandesc la ce s-a intamplat la Sibiu, nici pe mana procurorilor.

    Altfel, sunt de acord: neintrarea in spatiul Schengen chiar nu e o mare sanctiune.

    Răspunde
     
  • mastic
    Decembrie 24, 2010 la ora 15:04

    Nu, eu consider propaganda de stat adormirea oamenilor cu ideea ca este bine sa avem un curs cum il avem, stabil, de echilibru in fapt acesta fiind fixat si tinut asa cu spaima omului pentru care de asta depinde totul. Viata sau falimentul. Ideile astea se pompeaza consecvent in toate emisiunile. Si este o greseala sa pacalesti astfel oamenii si firmele minuscule. Pana cand? Intr-o zi va veni un alt Ciorbea cu un discurs si ne va anunta esecul lui Boc si peste cateva zile vom avea un alt curs, si in urma acestuia oamenii si firmele mici vor avea economiile la jumatate. Asta am numit eu propaganda de stat.
    Ce ii intereseaza pe oameni abilitatile BNR de manipulare sau rezerva BNR, sunt iluzii. Poate sa aiba BNR de zece ori rezervele actuale, BNR insasi poate decide sa duca dolarul si euro oriunde, spuneti oamenilor sa isi tina rezervele personale si in alte monede, lasati naibii statul ca ala oricum supravietuieste pe banii si pacaleala noastra. Oamenii trebuie sa-si tina banii familiei cat mai lichizi si mai usor de folosit in caz de pericol in perioada asta de incertitudine, in dolari – 30%, euro – 30%, lei – 30% si aur – 10%, nu pentru a face cine stie ce speculatii si castiguri, ci pentru a supravietui cat mai putin pacaliti si furati de iluzii.
    Am spus si continui sa sustin ca este propaganda de stat ca oamenii sa continue sa-si plateasca creditele la banci pentru niste preturi ale caselor umflate, iar voi spuneti asta in emisiune mereu, ce bine ca oamenii pot sa-si plateasca creditele la banci, gratie cursului. Minciuna. Oamenii se afla intr-o capcana si cineva trebuie sa plateasca greseala asta cu casele, nu statul va plati, tot oamenii cand vor afla ca au platit fericiti preturi umflate.
    Si consider propaganda de stat mesajul general al emisiunii, inclusiv acela al textului cu prostul si satul. Eu nu vreau sa intitulati articolul intr-un fel sau altul, acestea sunt intrebari pe care voi bag de seama vi la tot puneti, eu doar constat mesajul panoramic, este parerea mea, se numeste manipulare. Nu toata lumea este atat de naiva.

    Răspunde
     
  • Moise
    Decembrie 24, 2010 la ora 11:01

    Mastic> eu chiar nu vad unde ar fi propaganda de stat. Pe vremuri cand eram la antena aveam o vorba – punem titlul Basescu e un bou si nu mai conteaza continutul. Probabil tu consideri propaganda faptul ca nu am intitulat acest text Basescu e un bou.

    gabarelo> ar fi fost usor sa spun ca francezii sunt suparati pentru ca Vinci nu a luat autostrada Comarnic, iar nemtii ca firmele lor au de incasat 100 de milioane de euro de la statul roman. Eu iti spun ca rezultatul e tot ala iar amanuntele nu conteaza. Eu nu am furat caciula nimanui dar inteleg ca in fata lumii sunt solidar cu conducatorii acestei tari si cu rezultatele lor. Deci nu pot nega responsabilitatea mea pentru ce a ajuns tara asta decat daca emigrez.

    Răspunde
     
  • gabarelo
    Decembrie 24, 2010 la ora 00:59

    Am vazut-o si pe asta: barna din ochiul nostru ne impiedica sa vedem paiul din ochiul altora. Ma surprinde ca Moise Guran, altfel destupat la minte, are o atitudine tipic romaneasca: bine ne-au facut, fi-r-ar mama noastra de hoti sa ne fie! Si prosti, ce suntem!
    Nu am inteles: a furat Moise Guran caciuli? Eu, unul, nu, ma simt cinstit, cel putin la fel de cinstit ca orice neamt sau francez.
    Am citit pe undeva ca dupa ce Polonia a intrat in Schengen, criminalitatea la frontiera germana a scazut. Deci polonezii sunt mai cinstiti (destepti) decat nemtii!? Asta doar ca sa aduc un contraargument, mai sunt multe altele.
    Cand un om generalizeaza gratuit, filozofeaza aproximativ, caineaza natia de hoti si prosti in care s-a nascut, stiu: sunt in Romania.
    Iata de ce nu intram in Schengen.

    Răspunde
     
  • Deceneu
    Decembrie 23, 2010 la ora 20:20

    @Exasperat – criterile tehnice sunt instrumentele cu care se dorea diminuarea traficului trans-frontalier. Daca sunt indeplinite conditile tehnice dar ele nu-si ating scopul, e ca si cum n-ar fi realizate.
    Cu ce ne afecteaza ca nu suntem in spatiu Schengen?
    Cu necesitatea unui permis de munca in tarile din Schengen pentru cei care vor sa munceasca acolo si s-ar putea ca multi sa avem nevoie de locuri de munca in alte tari pentru ca in Romania nu se investeste in afaceri pe termen lung.

    Răspunde
     
  • Forex
    Decembrie 23, 2010 la ora 18:14

    E normalsa fie nervosi domnii mai mari din EU daca noi de cand am intrat numai pagube am facut.
    Oricum diferenta dintre a merge cu buletinul sau cu pasaportul nu mi se pare asa de mare.

    Răspunde
     
  • Stefan Murgeanu
    Decembrie 23, 2010 la ora 15:03

    eu chiar ma intrebam cu ce ma afecteaza pe mine, ca cetatean, ca nu suntem in spatiul schengen…

    am calatorit la praga, varsovia, budapesta, paris etc numai cu buletinul in mana, la fel cum daca ma duc de la bucuresti la brasov trebuie (prin lege) sa am la mine buletinul

    deci nu vad care e problema…

    ah, da, am citit in nu stiu ce articol ca daca suntem in spatiul schengen putem trece peste granita, ca persoane fizice, mai multe cartuse de tigari si baxuri de bere…

    ma lasi?! pt asta suntem discriminati?!

    Răspunde
     
  • IuliaS
    Decembrie 23, 2010 la ora 10:28

    Expresia din titlu e buna, caci supararea asta este spre propria noastra paguba. Noi suntem aici, muncim aici, deci nu ne prea afecteaza la prima vedere, dar, cei care muncesc afara sunt afectati. Si greseala este a celor care ne guverneaza.
    Eu cred ca cele 2 state au vrut sa opreasca un pic avalansa de forta de munca pentru a da prioritate cetatenilor lor.

    Răspunde
     
  • mastic
    Decembrie 23, 2010 la ora 03:14

    Niste specialisti asa mai amatori in manipulare ar putea cataloga textele astea drept propaganda de stat. Dar, probabil asa e la moda acum. Daca si RTV face asa ceva de la impuscarierarea lui Vantu, desi aparent latra invers, ce sa ma mai mir de alte bazaconii.
    Oricum, am retinut ideea din emisiuni ca trebuie sa multumim partidului din suflet pentru ca avem un curs stabil, ca oamenii sa-si poata plati ratele. E din aceeasi generatie cu aia a micutului, daca guvernul nu a facut nimic… de ce avem un curs stabil.
    Ia mai incercati inca una, specialistilor, de ce e bine ca oamenii sa continue sa plateasca rate pentru niste proprietati ale caror preturi sunt umflate cel putin cu 50-70%. Nu e o intrebare, e o mustrare, ca specialistii care ar trebui sa va certe… tace, numai eu n-am ce face si ma bag unde nu trebuie. Noroc ca nu sunt specialist, dar sunt alergic la minciuna.

    Răspunde
     
  • Dan
    Decembrie 22, 2010 la ora 23:57

    Chiar asa, eu tot intreb pe toti cu care discut despre aceasta problema care sunt dezavantajele ca nu suntem in Schengen, inafara ca trebuie sa arat buletinul la granita cu Ungaria cand merg iarna la ski in Austria si vara la mare in Croatia ?

    Răspunde
     
  • Cristi
    Decembrie 22, 2010 la ora 23:32

    Sunt de aceeasi parere cu Moise … a fost un inofensiv cartonas galben, ca sa ne bagam mintile in cap … daca continuam tot asa urmeaza probabil si cel rosu …

    Răspunde
     
  • Geanina
    Decembrie 22, 2010 la ora 23:09

    Cand ne-au primit in UE, nemtii au crezut ca ne vor schimba comportamentul , mentalitatea dar s-au inselat, prin urmare acum sufla si in iaurt, vorba romanului,

    Răspunde
     
  • Exasperat
    Decembrie 22, 2010 la ora 21:30

    Buna seara, sustin acest punct de vedere – ca nu este o tragedie faptul ca s-ar putea sa nu intram „in Schengen” in martie/iunie 2011 dar dezavuez ipocrizia „vesticilor” care dupa ce au semnat niste conditii de aderare acum le modifica dupa varii criterii care „apar” ulterior
    Sarbatori linistite tuturor celor ce acceseaza acest blog
    Cele bune

    Răspunde
     
  • mem
    Decembrie 22, 2010 la ora 19:23

    de acord, sa nu intram inca in Schengen

    Răspunde
     
  • Adorian
    Decembrie 22, 2010 la ora 18:55

    Si englezii sunt tot in afara Schengen, noi bulgarii si ei , cei mai privilegiati 🙂

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase