O ŢARĂ DE OAMENI PLECAŢI DE ACASĂ

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

BANCA Mondială a stat şi a numărat românii plecaţi prin ţări străine. I-au ieşit la număr 2,7 milioane ceea ce înseamnă că în România am mai rămas cam 18 milioane, după ce în 1990 fuseserăm 23 de milioane.

Dacă acest ritm continuă, în următorii 10 ani vom mai rămâne vreo 15 milioane, şi tot aşa cu 3 milioane mai puţini din deceniu în deceniu vom ajunge în data stelară 2070 o ţară mare, frumoasă dar cam pustie.

Desigur aritmetica distractivă nu are legătură cu fenomenele sociale de migraţie, de creştere sau descreştere a nivelului de trai. De exemplu, tot cei de la Banca Mondială au calculat că peste 10 ani, diferenţele dintre România şi ţările vest-europene nu vor mai fi atât de mari, încât să mai renteze să emigrezi.

Probabil că aşa speră vesticii, sătui şi ei de dorinţa esticilor pentru strânsă  vecinătate europeană.

Cei de la Banca Mondială au uitat să calculeze însă ceva important. Dacă până în Italia dai 150 de euro de euro la autocar, până în bulgaria te costă de 10 ori mai puţin. Cei de la Banca Mondială au pierdut din vedere faptul că Bulgaria are o viteză de dezvoltare mai mare decât România şi că, din păcate pentru noi, păstrând aceeaşi aritmetică distractivă, ei vor ajunge mai repede la nivelul de trai din vestul Europei.

V-am dat idei? Nu vă grăbiţi! Bulgarii sunt de două ori mai puţini decât noi, iar dacă îi invadăm, peste decenii în Bulgaria va circula o vorbă – frumoasă ţară… păcat că e din ce în ce mai locuită.

40 Răspunsuri la O ŢARĂ DE OAMENI PLECAŢI DE ACASĂ

  1. de diana November 23, 2010 at 11:40

    Buna ziua! cei care au plecat din tara au fost nevoiti pentru a duce o viata mai buna si pentru ai ajuta pe cei ramasi in tara, datorita lor se mai misca ceva in tara asta, si din cate am observat unii revin si incearca sa investeasca in ceva. Bravo lor! pacat ca legislatia nu- i prea ajuta. Super emisiune!

  2. de iris November 23, 2010 at 10:54

    Buna ziua si bine v-am gasit. Declar pe proprie raspundere ca de cand am dat de dvs la TVR2, celelalte posturi m-au pierdut de clienta. Ce mod original de a prezenta si cata impartialitate…
    Va pup si va doresc numai bine

  3. de laurentiucat November 22, 2010 at 20:55

    moise,pai madam udrea vrea sa bage mortu in casa viitoarei guvernari.aia care or sa vina in 2013 se trezesc cu bugetul programat si dat la firmele de partid ale pd.mai ales ca se ofera garantii de stat.

  4. de ProstuCuParere November 22, 2010 at 12:33

    1. Daca nu vor fi curand (urmatorii 2-3 ani) semne de revenire consistente si putinul de specialisti si oameni de valoare care mai sunt pe la noi vor pleca. (cativa vor ramane dar foarte putini + cei care raman de obicei raman din alte considerente decat financiare)
    2. Cei care au plecat si au reusit sa se puna pe picioare nu vor mai veni inapoi decat in cel mai bun caz cand se vor pensiona.
    3. Conditiile de trai de munca de tot ce va puteti imagina nu se pot compara cu ceea ce este la noi.
    4. Decalajul pe care il are Romania fata de restul statelor dezvoltate (la ce aspiram si noi :) ) este imens in anumite domenii, decalaj care nici peste 25 de ani nu va fi ajuns.
    5. Un lucru care pe mine personal ma deranjeaza foarte tare este atitudinea pe care o avem noi (la general) fata de natia si tara noastra. Trebuie sa fim mai mandri de ceea ce suntem si sa vedem si partile bune. Sa nu creada lumea ca dincolo stau angajatori cu salarii de mii de euro pentru tot poporu care vrea si poate munci. Si acolo merge acelasi principiu daca ai un prieten un amic o relatie dar acolo aceea se numeste recomandare, daca ai pregatire se poate.

  5. de laurentiucat November 22, 2010 at 08:50

    http://www.youtube.com/watch?v=yBByiCWQxMg&feature=related

  6. de danut November 21, 2010 at 20:18

    @nicu alecu …sunt de acord cu tine,sper ca moise sa tina cont de asta!

  7. de danut November 21, 2010 at 20:02

    daca plecam noi are cine sa ramana…imigrantii astia de sunt prinsi pe la nadlac…o populeaza ei si astfel in 2100 vom avea primul presedinte african…ce ziceti de idee?

  8. de Dan din Canada November 20, 2010 at 22:28

    Si inca ceva…daca cineva isi imagineaza ca cei plecati se vor intoarce curand…e o utopie. In momentul cand plecu cu copii, ei se intregreaza fulgerator si perfect cu noua tara. No way sa-ti lasi copii si sa te intorci in tara chiar daca ti-ai dori…deci e one way…(pot sa elaborez mai mult subiectul dar nu cred ca e cazul…lmc)

  9. de Dan din Canada November 20, 2010 at 22:18

    Eu va pot spune ca in Canada in ultimii 2 ani au reaparut newcomers din Romania dupa ce de prin 2001-2002 imigratia romanilor scazuse dramatic. E un semn bun…pentru noi. Interesant este ca datorita sistemului de imigratie canadian au cam luat “crema” din Rom. Cum ma intorc dau peste sefi de promotie din facultate sau varfuri din domeniul lor…no comments.

  10. de codru'penal November 20, 2010 at 22:04

    Da d-le Victor, un decalaj care nu poate fi redus decat daca ceilalti pun o frana asa… cu ABS, de se duc in cap, iar noi mergem triumfatori inainte. Din ce sa mergem inainte nu vad, din economie, industrie, agricultura? Prin urmare, Mos Craciun este mult mai aproape de realitate decat reducerea acestui decalaj.

  11. de VictorCh November 20, 2010 at 21:41

    codru’penal: Nu mentionasem nicaieri nici ajungerea la acelasi nivel, nici nedezvoltarea noastra (sau a lor), ci ma referisem (intocmai ca si textul articolului care citeaza (?) calculele Bancii mondiale) doar la directia evolutiei marimii “DIFERENTELOR dintre România şi ţările vest-europene”: BM pare sa prognozeze o reducere a avansului acestora fata de Romania, pe cand eu intrevad o marire a acestui decalaj (prin mecanismul descris).

  12. de altauprieten November 20, 2010 at 18:03

    Mmm, ” karma e dreapta ! ” ca e karma ! a romanilor e sa fie mereu ‘legati de Romania’, a ‘emisiunii’ sa revina la TeVeRe, a noastra sa constientizam – cate ceva! :o ) Chillax ! si un cantec vesel sa … tinem minte ! Copii nostri au o singura copilarie !

  13. de Moise Guran November 20, 2010 at 12:18

    sabina> subscriu la absolut tot ce ai scris. inclusiv, sa mai ales la partea cu interviurile prea agresive. nu e vorba de lipsa de politete. pur si simplu uneori sunt atat de agresiv incat ma sperii eu insumi de mine. asta insa abia dupa ce vad in reluare cum a fost si realizez perceptia celui din fata micului ecran. lucram la asta :)

  14. de codru'penal November 20, 2010 at 10:40

    @victorCh: pai vezi lucrurile numai dintr-o directie. Singura modalitate de a fi toti la acelasi nivel, nu in 10 ani, ci chiar si in 100 de ani, este sa se duca economia mondiala in cap (cataclism, razboi, invazii extraterestre, etc, Doamne fereste!), si in felul asta decalajul fata de noi va fi ceva mai mic. :) :)

  15. de VictorCh November 20, 2010 at 10:07

    Off-topic: Comentez prima oara pe acest blog – bine v-am gasit, spor si succes!

    On-topic (oarecum):
    “…cei de la Banca Mondială au calculat că peste 10 ani, diferenţele dintre România şi ţările vest-europene nu vor mai fi atât de mari…”
    Eu ma intreb CUM au fost facute calculele alea. Din pacate, sunt nepriceput in domeniul economic (intru pe blogurile de specialitate ca sa ma mai “luminez”), dar – vazut din perspectiva mea – tarile “civilizate” au un ritm de dezvoltare mai mare decat al nostru (cred ca pana si ca procente, cu atat mai mult in valoare absoluta).
    Chiar admitand ca ritmul nostru PROCENTUAL de crestere va creste in acel deceniu, depasindu-l pe al lor (desi EU – NU VAD nici un fel de semne prevestitoare in acest sens), TARE ma indoiesc de faptul ca asta ar conduce si la depasirea ritmului LOR de crestere IN VALOARE ABSOLUTA.
    In aceste conditii, nu pricep (eu) CUM se asateapta ca decalajul intre “noi” si “ei” sa scada, si inca in mod spectaculos (incat sa aiba ca efect reducerea emigrarii), in doar un deceniu. CUM te poti astepta ca cineva care alearga mai incet si are acceleratia mai redusa sa reduca distanta fata de cineva care are viteza mai mare si acceleratia la fel?

  16. de Liviu November 20, 2010 at 09:58

    @codru’penal tara e locul unde te simti acasa. Daca nu simti ca aparti unui loc atunci esti cel mai sarac. Stiu si eu ce e Romania, de ani de zile ma duc sa vizitez alte democratii, statul imi da si mie in cap aici, dar prefer sa stau sa fac ceva pozitiv decat sa arunc cu noroi.

  17. de sabina November 20, 2010 at 07:16

    Să fie iertaţi cei care vorbesc de rău poporul român, conform dorinţei Celui care a spus „Iartă-i Doamne, că nu ştiu ce spun”.
    În ceea ce priveşte emigrarea, poate n-ar fi rău să nu se uite că în România industria a fost rasă de pe faţa pământului şi, ca atare, mulţi specialişti au fost nevoiţi să plece în căutarea unui job în domeniul lor. Ce-ar fi putut face un absolvent de Aeronave, de pildă, în condiţiile în care aviaţa a fost falimentată printre primele? Să se recalifice, ceea ce unii chiar au făcut cu succes, sau să plece aiurea şi să continue să proiecteze avioane, dar pentru alţii. Nu orice meserie poate fi privatizată şi practicată într-un hambar recondiţionat…
    În ceea ce priveşte emisiunea de la TVR2, cred că la categoria „interviu” n-ar strica să urmăriţi rubrica similară de pe Euronews. Diferenţele sunt nete şi, din păcate, nu în favoarea voastră. Un pic de politeţe faţă de cel intervievat nu strică, ci – dimpotrivă – oferă o notă de eleganţă şi imparţialitate. Vorba celor de la Caţavencu, mizaţi pe inteligenţa telespectatorilor!
    Să nu mă înţelegeţi greşit, oricum e cea mai bună emisiune de ştiri, dar – personal – cred că mai poate fi şlefuită pe ici-pe colo… Cu simpatie.

  18. de Nicu Alecu November 19, 2010 at 23:27

    Moise, no offence, da’ azi am avut un gust amar cand ai inceput emisiunea! pai de sorici, tobe, fatulai si alti fatalai am eu nevoie cand ma uit la ora de business?
    Am ajuns sa confundam matrapazlacurile de pe culoarele ministerelor (sau ale SIF-urilor) cu business-ul?
    Unul din “farmecele” emisiunii tale (indiferent de difozor) era lipsa alergaturii dupa senzationalul de 2 parale (sau de un milion de parale, tot aia e!) … se pare ca acest farmec l-ai pierdut pe drum!
    Mai ramane sa ne povestesti azi-maine cat de implicati in ‘business” sunt ninjalaii din Craiova, cu-ale lor sabii si pistoale!

  19. de Baca Daniel November 19, 2010 at 22:56

    Cu privire la anvelopele obligatorii pe perioada iernii.Am citit pe net ca in Suedia acestea sunt obligatorii in perioada 1 OCT-30 APR.In consecinta cred ca s-ar putea invata cate ceva de la Suedezi.Mie ca sofer profesionist legea mi se pare buna ca idee,dar facuta de oameni care nu sunt foarte priceputi in domeniu.
    Pe partea cealalta,in opinia mea multi dintre ziaristii care au comentat-o erau la fel de necunoscatori.
    -Ar trebuii sa se mentioneze clar daca se accepta exclusiv anvelope de iarna sau sunt ok si cele allseson.Bine e oricum,evident cu un plus pentru cele exclusiv de iarna.
    -Ar trebuii sa se spuna clar daca este obligatoriu doar pentru puntea motoare,sau pentru toate rotile.Recomandat este pentru toate rotile,pentru ca multi dintre cei care conduc nu realizeaza cat de mult este influentat comportamentul masinii la franare,aderenta in curbe si vant lateral,cand mergi pe gheata sau zapada si viscolul din lateral te impinge in afara soselei.
    -Anvelopele la mana a doua,nu pot fi “opinci” din simplul motiv ca fiecare anvelopa indiferent de sezonul pentru care e facuta,are din fabricatie niste praguri,intre modelele ei.In momentul in care anvelopa este uzata,acele praguri se vad la suprafata modeluli decupat in cauciuc.Deci este extrem de simplu de constatat si asta ar putea sa o faca politia sau RAR-ul,asa cum de exemplu politia iti poate constata defectiunile de la faruri.
    -Ideea ca “d-ne da daca nu e zapada” este un rationament eronat.Daca e cer senin,soare si 0 grade,deja anvelopa de vara este in afara domeniului ei de activitate.Compozitia anvelopei de vara face ca la sub 7°C sa devina rigida,implicit performantele ei sa scada,deci cu atat mai mult cand vorbim de temperaturi negative.
    Pe urma,poate nu e zapada in Bucuresti,azi,dar maine cand poate pleci spre Arad sau Bacau,poate vine viscolul pe drum,si ce faci?Mi-e greu sa cred ca soferii isi vor schimba anvelopele ca in F1.
    -Nu stiu de ce nu este obligatoriu si in interiorul orasului.Iarna abunda de exemple de masini inpotmolite in itersectii,care pleaca greu de la semafoare,sau circul cu urcarea rampelor la pasaje,poduri,etc.
    -Preturile nu consider ca cresc,pentru ca la finalul sezonului rece le schimbi cu cele de vara.Practic le poti folosi mai multi ani,functie de cati km parcurgi.In plus pretul unor cauciucuri de iarna e mai mic decat reparatia masinii dupa un accident datorat lipsei cauciucurilor de iarna.
    -In ultimul rand,la cat de precara este dezapezirea in Romania,pai numai asta este un motiv suficient pentru care sa iti iei cauciucuri de iarna de buna voie si nesilit de nimeni,Dar aici daca e sa fim sinceri,in opinia mea,e si o problema de mentalitate,”lasa ca merge si asa”

  20. de codru'penal November 19, 2010 at 22:33

    @misu, Moise a fost reporter de investigatii, cred ca inca ii mai curge prin vene chestia asta. In plus, stirea a fost pusa si in context economic – sif, bursa, si facuta cu mult mai corect decat o dadeau in nemarginita lor paranoia alte posturi. Am intrat pe A3 cand a venit in platou nenea avocatul ala de la PRm.. si in 3 secunde a ajuns la basescu. adica a facut un triplu salt din penibil la Cotroceni. Eu nu iau apararea lui Base, dar ma irita genul de atitudine de obsedati, in conditiile in care evenimentul avea cateva minute si era in desfasurare, iar oamenii chiar nu aveau date suficiente.

  21. de Baca Daniel November 19, 2010 at 22:16

    Cred ca emisiunea a castigat prin venirea la TVR.Ma refer aici in primul rand la reporterii care sunt raspanditi la nivel national si care sunt net superiori celor de pe functii similare din cele doua televiziuni de stiri.
    In plus si ca aspect general mi se pare ca lucrurile au evoluat in bine.Nu este intrerupta de publicitate,de “stiri”,etc.Se vede bine!

  22. de Baca Daniel November 19, 2010 at 22:09

    In plus in astia 10 ani nivelul de emigrare va continua ceea ce inseamna ca sunt sanse reale de a atinge cifra de 15mil.

  23. de Baca Daniel November 19, 2010 at 22:08

    Eu sunt extrem de sceptic cu privire la faptul ca peste 10 ani Romania va evolua suficient cat sa nu mai fie rentabila emigrarea.Argumentul meu sta in ce s-a intamplat in cei 20 de ani de la revolutie.Cati dintre noi credeam ca vom fi in situatia asta dupa 20 de ani?Cred ca nici raposatul Brucan!Ok,nu stiu,poate o stii si Banca asta ceva,doar ca nu imi fac sperante.

  24. de laurentiucat November 19, 2010 at 21:24

    @moise-ma grabeam si am facut ceva dezacorduri si poate am fost prea ermetic.
    1.am inceput sa prezint niste date verificate in teritoriu de un primar si am precizat motivatia si scopul.
    2.am facut o comparatie intre migratia de la tara la oras si de la est la vest.
    3.am aratat ca cauza lipsei de locurilor de munca de la tara si am sugerat asta prin decesul practic al zootehniei.ramura care ptr agricultura e cam cea mai mare generatoare de locuri de munca si care alaturi de industria alimentara e cam cum e un combinat siderurgic, fata de o fabrica de unelte agricole si mai sus in lantul tehnologiilor o fabrica de ceasuri.
    4.am vrut sa arat ca pe langa oamenii plecati in cautarea unor locuri de munca, mai mult sau mai putin calificate, au emigrat si o parte din elementele infractionale ale societatii.
    5.spre final, am vrut sa dau o nota ironic optimista si sa arat ca ramanand mai putini, nu e neaparat o tragedie si ca mai putini vom avea acces la resurse mai multe.
    6.vinovatii principali sunt conducatorii tarii asteia si culmea,in prezent avem parte de niste oameni mici de statura..care poate ar merita priviti prin niste lunete.
    p.s.
    cum preferati,sec sau spumos?

  25. de Moise Guran November 19, 2010 at 21:04

    Misu> Asta era stire nashule. Am considerat ca e un eveniment important. Si am stat totusi 10 minute, nu mai mult

  26. de misu November 19, 2010 at 20:10

    Moise,
    Lasa bre breaking news-urile si fa-ti emisunea. Te plangeai ca-ti stricau aia de la antena3 emisiunile cu asa ceva. Uitasi ?

  27. de Ovidiu November 19, 2010 at 19:55

    @codru

    As zice ca, statistic vorbind la o adica, facutul copiilor e invers proportional cu nivelul de trai, in Romania si in Occident si unde vrei tu. De fapt, marele capitalism ne-a invatat ca, cu cat ne putem permite un nivel de trai mai bun, n-are sens sa-l stricam pe membri in plus de familie cand am putea sa-l pastram doar pentru noi…o viata avem, nu?

    Nu cred ca vor ajunge romanii sa se mute in Bulgaria sau oriunde prin vecini…sunt prea multe resorturi psihologice care i-ar opri. Mai degraba se vor duce si mai departe, cand Italia/Spania vor fi out-of-fashion.

  28. de Iulius November 19, 2010 at 19:53

    Nu apucam 2070! ritmul se va accentua atat pentru cei care pleaca cat si pentru cei care, cum spune domnul Boc, ies din sistem!

  29. de callina November 19, 2010 at 19:51

    care erau conditiile secrete impuse de FMI ..?
    inca un pact cu diavolul..? !!! iar gripe…, din nou vaccinuri… ? etc………….
    felicitari pt emisiune si atentie la maini cand va dau in prim plan, la distanta e f bine !
    doamne ajuta !

  30. de codru'penal November 19, 2010 at 18:10

    Eu nu prea vad problema cu depopularea, poate mi-o trebuii sa-mi pun ochelari..
    In principiu, nu au plecat numai specialistii sau cei dornici sa munceasca si care nu au gasit in tara; au mai plecat si unii care s-au organizat in “campinguri” de rulote, care cersesc, sau care fura. Astia ma fac sa vad partea plina a paharului. Deci, am exportat si putin somaj si infractionalitate.
    @Liviu, vreau sa-mi iubesc tara, daca mi-o definesti. In principiu iubesc oamenii si locurile astea, din cauza asta nu am plecat si nici nu o sa plec de aici.
    @i-conomics: te-ai dus prea la stanga cu rationamentul. Si cred ca vezi lucrurile prea in negru.
    In Romania orice om sanatos la cap si responsabil nu face copii daca nu le poate asigura macar un trai decent. Pana la urma, tot la nivelul de trai ajungi, pt ca e direct proportional cu natalitatea si oarecum invers proportional cu mortalitatea.
    @Moise, “plecati de acasa” la propriu sau la figurat? :)

  31. de i - conomics November 19, 2010 at 17:31

    Ipotetic Vorbind o sulitie la problema Depopularii Romaniei ar sta in iesirea din Uniunea Europeana si impunerea reciprocitatii pe vize.

    In acest fel Romanii care vor sa plece nu ar mai putea. Am evita o posibila bomba demografica cu efect cataclismic asupra economiei si a celr care nu pot sau nu vor sa plece din tara.

  32. de Liviu November 19, 2010 at 17:04

    Suna macabru, dar sincer as prefera 15 milioane care iubesc tara decat 23 de milioane care o distrug mental/social/financiar.

  33. de gigix November 19, 2010 at 16:58

    dar nu e asta principala problema. istoria ne spune ca dupa o perioada se intorc acasa. problema e ca nu mai facem copchii. (zice-s-ar minim 2.5 per familie).

  34. de Simona November 19, 2010 at 16:16

    1. de ce din pacate pentru noi bulgarii o vor duce mai bine? poate emigram si in Bulgaria? :D

    2. studiul nu e concludent. daca nivelul de trai va creste unii romani se vor intoarce in tara. si vor veni si la noi emigranti mai multi. dinamica nu e previzibila

  35. de laurentiucat November 19, 2010 at 16:14

    te las bre..facem in conculimbaj..

  36. de Moise Guran November 19, 2010 at 16:12

    laurentiucat>
    ma gandesc serios sa deschid blogul celor care vor sa scrie pe el. tu laurentiucat ai fi primul guest
    cu o conditie – samalasisatiediteztorentelesauterentelesaucenaibiiaivrutsascrii

  37. de laurentiucat November 19, 2010 at 15:38

    bre moise..sa vezi chestie..acu vreo 3 luni cand sa se aplice chestia cu numarul maxim de personal,primaru s-a revoltat si a trimis personalu din primarie sa faca un sondaj rapid prin care sa conteste adresa de la prefectura.n-ai vazut o rapiditatea mai mare pentru punerea in aplicare, a unei dispozitii date de primar.vine rezultatu,nasol..era ca ei.adica din 2500 de capete de vita furajta,ramaseserem 2000.acu 2000 cu ingaduinta,2000 taman fix..numai pixu poate sti..
    noi fiind la tara,avem 2 belele.una, plecatu din tara si a doua, mutatu la oras.avem mutati si farmacist si ingineri si ofiteri de marina si profesori dar si calificari in meserii de tot felul, dar care nu necesita studii superioare.asta e roata istoriei si nu o putem intoarce.
    acu sa vorbim si de cei plecati afara care s-au dus sezonieri in constructii, sau menaj, sau la recoltat aroma de capsune, plus insotitorii lor care le recolteaza chestiile alea urat mirositoare care se cheama euro si o fac pentru binele lor, ca nu cumva sa se murdareasca pe manute.dupa ce au deranjat niste case sau niste acte, au mai plecat niste baieti in fuga, cu ce era pe ei ca le era frica ca scapa avionu si pana acu au scapat ..tot felul de oameni.noroc ca nu pleaca animalele ca se refacea arca lu noe,da mai bine fara arca, ca astia de la noi d-aci,pe unde cica a ajuns si terente,sunt in stare sa se lase cu ea la vale cum a facut acu un an un tsunami care mi-a saltat una din barci si a dus-o la vale.va dati seama al naibii tsunami, ca a taiat salcia groasa ca mine si a paravalit-o pana in strafunduri ca nu s-a mai auzit nimic de ea.revenind la animale,daca ma gandesc bine si cu asta e problema..da astea n-au plecat s-au evaporat, tinand cont de cantitatea mare de apa pe care o contin ,peste 70%..pai in ’90 erau cam 3000 de bovine acu sunt vreo 500,erau cam 15.000 de oi au ramas cam 5000,porci erau vreo 15.000 acu doar vreo 2000, desi nu stiu de ce am io impresia, ca-s mai multi..bunioara, vorba cuiva care se viseaza celebru,pana la urma e mai bine asa.pai daca nu putem produce mai mult petrol,otel,rulmenti sau orez in cazu nostru..cum sa crestem productia pe cap de locuitor? decat scazand numarul acestora,evident..asa ca nu aruncati cu piatra,sansele de a nimeri pe cineva sunt putine,dupa cum a zis si moise, vom fi din ce in ce mai putini si in plus..si oamenii de stat de la noi, sunt mici si la propriu si la figurat..iti trebe precizie de ..luneta..

  38. de laurentiu November 19, 2010 at 15:25

    @DANIEL…e mat, nu e murdar. peste plexi-ul ala transparent este tras un autocolant care il face mat pe partea de sus.

  39. Pingback: Tweets that mention O ŢARĂ DE OAMENI PLECAŢI DE ACASĂ | Biziday -- Topsy.com

  40. de Daniel November 19, 2010 at 15:19

    Am și eu o rugăminte, cam off-topic: SE POATE SĂ NU MAI SCRIEȚI TITLURILE CU ALL CAPS?

    Emisiunea e foarte interesantă, o urmăresc cam în fiecare zi (din cauza treburilor mai uit de ea).
    Încă ceva, de vreo 2-3 zile, pupitrul se vede foarte prăfuit sau zoit, ar fi o idee bună să-l mai curățați.

    Succes!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>