SENZAŢIONAL! DAN DIACONESCU LA BIZBAZAR

de Moise Guran

Există în toate lucrurile o raţiune pe care nu o putem cuprinde cu puterea minţii noastre, dar pe care o vom pricepe mai târziu. Nu, nu m-am apucat de recitat din Blaga. Dar zilele astea am avut o dezbatere interesantă în sânul echipei. Să-l dăm sau să nu-l dăm pe Dan Diaconescu
la BizBazar.

Să vedeţi cum a fost…

Prima zi… DD eveniment în desfăşurare. Tentaţia mea a fost să-l sun şi să-i zic să intre în direct! Laurenţiu a sărit ca ars. Avea fulgere în priviri şi dispreţ în vorbe grele. Numa nu m-a pocnit. Mi-am amintit că am fost invitat de vreo câteva ori la OTV, dar am refuzat de fiecare dată. Mai târziu cineva, persoană importantă, avea să îmi spună că talk-show-urile de la OTV sunt fie şpăgi, fie execuţii în direct. Din ce dracu putea un realizator TV să ajungă la o avere atât de mare?

Deci am zis ok, nu zicem nimic de arestarea lui Diaconescu. Personajul e dubios şi neinteresant pentru oamenii sănătoşi la cap. Dacă un primar dintr-un sat ia şpagă sau e şantajat nu dăm ştirea. E derizorie. Acum ştirea e că pe primarul derizoriu l-ar fi şantajat nişte papagali de la o
televiziune pentru oameni cu probleme psihice. DECI NICI ASTA NU E O ŞTIRE!
Deci nu dăm, am zis noi şi am intrat în emisie.

Problema e că la evenimentele în desfăşurare am o singură opţiune – fac eu breaking news sau vin colegii de la ştiri şi mă scot cu totul. Cum în viaţă avem doar impresia unor decizii (de fapt le ia altcineva pentru noi) Dan Diaconescu s-a dus la DNA exact când eu trebuia să intru în direct cu Adrian Vasilescu. Aşa că am amânat transmisia de la BNR (ce insultă!) ca să ascult 10 minute de peroraţii fără cap şi fără coadă într-o tentativă evidentă de a transforma un eveniment penal într-unul de marketing. Când mi-am dat seama că DD poate să stea în direct la ţânşpe televiziuni până după miezul nopţii, cum are obiceiul la OTV, l-am tăiat. Dar răul era deja făcut. Iar în televiziune 10 minute înseamnă imens. Azi am decis iar să nu îl dăm. Din fericire n-a mai venit peste noi.

Totuşi, dimineaţă l-am auzit pe CTP vorbind la radio cu Turceascu despre problemă şi mi s-a părut interesant. CTP spunea că DD nu este de fapt un jurnalist. Eu zic că este. Şi că vrem, nu vrem, trebuie să ni-l asumăm noi ca breaslă. Sigur, nu e unu de care să fim mândri. Sunt de acord că ceea ce face el este pur şi simplu un viol la adresa bunului simţ. Totuşi exact bunul ăsta simţ ar trebui să marginalizeze astfel de indivizi într-o societate normală la cap. Şi nu o face. Ce concluzii tragem noi de aici?

Cum DD este un fenomen de mase, simpla lui existenţă ne arată doar faptul că o parte însemnată a cetăţenilor noştri suferă fie cu capul, fie cu simţul. Jurnaliştii nu sunt cu toţii nişte sfinţi aşa cum nici politicienii nu sunt. Totuşi cei care însearcă să respecte regulile meseriei o pot face, indiferent unde evoluează ei.

În această meserie cel mai rău lucru ce ţi se poate întâmpla este ca un patron pervers să folosească o anchetă cinstită pentru a scoate bani de pe cineva. Jurnalistul care a făcut ancheta se simte vinovat apoi, fără să fie de fapt. Vi s-a părut nenea ăla cu emisiunea paranormală că ar fi un tip care a făcut o anchetă cinstită? Acolo toată organizaţia pare să lucreze în scopul pervers al patronului.

Deci ce ne facem cu jurnaliştii ăştia pe care îi validează totuşi o parte importantă a audienţei? Răspundeţi voi la asta.

stiri verificate
Categoria: MOISE
Etichete: , , , , ,

Comentarii prin facebook

23 răspunsuri la SENZAŢIONAL! DAN DIACONESCU LA BIZBAZAR

  • Laurian
    August 22, 2010 la ora 07:03

    O emisiune buna, cu justificari logice ! Bravo !
    Intrebare?
    Credeti ca este bine faptul mca spitalele vor apartine de consiliile judetene ? Nu cred ! Deja se bat , politic , pentru membrii din consiliile de administratie !! Deci tot ce inseamna angajari, contracte etc POLITIC !!!

    Răspunde
     
  • silvy
    Iunie 26, 2010 la ora 17:18

    @Moise – daca te referi in cazul nostru, da, cu siguranta comparatie e valabila si se va largi atata timp cat noi o acceptam asa cum ne este data si ne tot coboram standardele intr-un ritm fabulos.
    Se spunea la un moment dat ca „asta ce romanii”. Fals. Daca asta ar cere romanii nu ar trebui sa caut bilete la teatru si opera cu o luna inainte, nu ar fi zona de la TNB plina in perioada asta in care se organizeaza concerte de muzica clasica in aer liber, EVZ s-ar vinde ca paine calda, audienta OTVului ai fi ramas in continuare fabuloasa iar Antena3 cel mai probabil nu ar fi avut atat de mare succes. Daca o mana de oameni il valideaza pe Diaconescu, treaba lor. Din momentul in care voi faceti treaba asta devine trist.

    Răspunde
     
  • codru'penal
    Iunie 26, 2010 la ora 10:02 Răspunde
     
  • alesia
    Iunie 23, 2010 la ora 19:20

    http://cati-ca-voi.com/dan-diaconescu-nu-mai-este-in-direct/

    un articol mai putin serios dar foarte haios

    Răspunde
     
  • Petrisor
    Iunie 23, 2010 la ora 17:32

    tare agitată este viaţa voastră de jurnalist 🙂

    Să-l băgăm în direct, să nu-l băgăm 🙂

    Răspunde
     
  • neuronos
    Iunie 23, 2010 la ora 16:24

    Gargara news – DD a fost arestat, vax albina.

    Sub un nume sau altu de individ , de emisiune TV sau de ziar, DD exista si va exista !
    Nu suntem toti Oblio si nici Genii, dar din pacate unii nu evolueaza, nu asculta nu prelucreaza si analizeaza o informatie prin sita….bunului simt, cel putin !

    Cat timp urmaresc (emisiunile inregistrate) bizbazar nu am timp de DD !

    Răspunde
     
  • Ovidiu
    Iunie 23, 2010 la ora 13:58

    Problema mi se pare un pic mai simpla:

    1. daca OTV-ul face chestii imorale sau impotriva bunelor moravuri – trebuie lasat sa le faca (ma rog, cu sanctiunile de rigoare din partea CNA). Nu pentru ca ar fi bine, ci pentru ca asta e sensul in care evolueaza conceptul de libertate: libertatea inseamna in primul rand libertatea de a face rau.

    2. Daca face ceva ilegal, trebuie inchis. Aici libertatea presei nu mai valoreaza nici cat o ceapa degerata, legea e lege pentru toti.

    3. Atitudinea jurnalistilor (adevarati) fata de scursurile de tip DD/Capatos/Click/Cancan trebuie sa fie una bazata pe puterea exemplului personal (iar cazul BizBazar, in cadrul televiziunii de ciomageala politica Antena3 este foarte relevant). Fiecare sa-si faca treaba bine, serios si onest la locul lui de munca. Cu timpul, apele se vor separa.

    Cat despre faptul ca, statistic, raul fascineaza mult mai puternic si repede decat binele…ce sa-i faci, viata e nedreapta.

    Răspunde
     
  • Moise Guran
    Iunie 23, 2010 la ora 11:59

    delia> pai acest post este despre cum am incercat sa fiu consecvent si despre cum n-am reusit

    Răspunde
     
  • DELIA
    Iunie 23, 2010 la ora 11:20

    Sa o luam logic. Toate televiziunile vor sa faca profit sau sa manipuleze publicul. Asta sunt singurele 2 motive pt care ele exista.
    Daca un subiect are cautare si „trebuie” dat, atunci el va fi dat.
    Dar intrebarea care se pune este: nu cumva Antena 3 a pornit la drum avand ca target alt tip de oameni decat cei interesati de DD? Si daca da cand si-a schimbat strategia?

    Ce trebuia sa te intrebi tu Moise este: oamenii care se uita la Biz Bazar ar schimba canalul unde vorbeste Vasilescu fiindca pe alt canal vorbeste DD? Eu una nu as fi schimbat.
    Trebuie sa fii consecvent!
    Succes in continuare! Imi place emisiunea ta!

    Răspunde
     
  • Moise Guran
    Iunie 23, 2010 la ora 09:26

    Maria> imi pare rau sa te dezamagesc.
    Relevanta este cel mai important criteriu de selectie a stirilor. Primarul din… (pe bune, am si uitat cum se numea satul ala) … nu are suficienta importanta pentru a intra la un jurnal pe o televiziune nationala decat daca face ceva iesit din comun.

    Răspunde
     
  • Moise Guran
    Iunie 23, 2010 la ora 09:16

    aiurea> sa nu confundam o chestiune de gusturi cu optiunea de a fi penal in cel mai pur sens al cuvantului.

    silvy> da si nu. cea mai buna comparatie este cea jurnalist/politician. La origine politician era cel care conducea cetatea. Deci un lider, un baiat de incredere, capabil si bine intentionat. Sensul s-a denaturat in zilele noastre din cauza miilor de politicieni slabi. Acum politician inseamna demagog, ipocrit, dispus la compromisuri.
    Mutand planul exista riscul ca intr-un viitor nedefinit jurnalist sa devina sinonim pentru santajist. Eu nu sunt pentru inchiderea OTV-ului dar istoric vorbind o arestare din asta nu face rau.

    Răspunde
     
  • silvy
    Iunie 23, 2010 la ora 00:21

    PS: Cei care se inscriu in audienta lor, nu ii valideaza in calitate de jurnalisti, ci doar ca entertaineri sau ceva de genu.. circari,mai pe romaneste.

    Răspunde
     
  • silvy
    Iunie 23, 2010 la ora 00:19

    Vai..sshhht! Sa nu mai spuneti la nimeni!

    Apropo, a spune ca DD e jurnalist, e ca si cum ai spune ca cei de la Cancan si Libertatea sau alte treburi coloratea au in redactie profesionisti. Nu, sunt o mana de lepre! Si cam atat.

    Nu va lasati insultata meseria de astfel de specimene.

    Răspunde
     
  • codru'penal
    Iunie 22, 2010 la ora 23:21

    Stati asa ca am o viziune: huuuuummmm!!…brrrrrrrr!!… maine va fi liber…. daca termina pana atunci de turnat noul serial ultasenzational „catushe de catifea”, care va rula 365 de episoade.

    Răspunde
     
  • aiurea
    Iunie 22, 2010 la ora 22:26

    „Acolo toată organizaţia pare să lucreze în scopul pervers al patronului.

    Deci ce ne facem cu jurnaliştii ăştia pe care îi validează totuşi o parte importantă a audienţei? Răspundeţi voi la asta. ”

    Iegzact.
    Ce ne facem cu Badea, Gadea, Madalin, Paula…ma rog, or mai fi dar astia sar in ochi si par sa lucreze „in scopul pervers al patronului”.Sau scopul lui Felix e sa elibereze tara de dictator, sa ne scape de nacaz?
    Sau Adrian Ursu o fi altfel?Probabil ca nici Vintu nu poate dormi de durerea romanului.
    Ce-or raspunde jurnalistii astia cind ii intreaba mostenitorii…”tata ce emisiune ai facut azi?”….”apai dragu meu, aceeasi de 5 ani dar am un crez, o sa-ti las mostenire o tara a bunului simt, libera si cu oameni virtuosi,asemeni patronului meu”
    Cu ce-s mai buni decit Diaconescu?Oricum Otv nu mai exista pentru mine, Iar Antena 3 mai existadoar pentru ca mai faci emisiuni domnule Guran.Accidental mai vad si alte emisiuni cind imi vine soacra in vizita,e mare admiratoare a lui Badea.De fapt ea il valideaza.
    Lasind la o parte mizeriile cu iz penal ale lui Diaconescu daca ma uit la Madalin ala cu acces direct sau la emisiunile lui Capatos nu vad mare diferenta .
    Ca sa te mai citez odata „Sunt de acord că ceea ce face el este pur şi simplu un viol la adresa bunului simţ. ”
    La fel si astia de i-am amintit mai sus
    Parerea mea

    Răspunde
     
  • fanel
    Iunie 22, 2010 la ora 22:13

    Diaconescu este propovaduitorului panaramelor in televiziune…halal industrie avem!!!!

    Răspunde
     
  • telcu
    Iunie 22, 2010 la ora 21:27

    DD nu e idiot. are o televiziune de nisa. ca nisa aia uneori mare mai mare decat credem noi ca ar fi normal e alta chestie.daca il interzici apare altul,e mai bine sa existe,apar si anticorpii. totusi e aiurea tare sa intre peste vasilescu.dar cum in viata nu este nimic perfect…

    Răspunde
     
  • maria
    Iunie 22, 2010 la ora 21:10

    ma uit la tv in medie cateva zeci de minute pe zi.
    de la antene ai emisiunea care e cam singura pe care o urmaresc.
    la otv ma uit cateva minute pe luna.
    primarul care i-a facut plangerea lui DD e de la P. Conservator
    e dezamagitoare atitudinea ta, iar aia cu persoana importanta e de-a dreptul penibila ca justificare :)) dar deh, se minte fiecare cum poate

    Răspunde
     
  • Brad
    Iunie 22, 2010 la ora 21:01

    App, poza este SENZATIONALA!!!!!! Expresia fetei spune tot. :))

    Răspunde
     
  • Brad
    Iunie 22, 2010 la ora 20:44

    Am citit si la Ioska pe blog mai devreme. Si am tras concluzia ca DD este un idiot (ca adaugare la alte concluzii trase mai de mult). Daca el a facut asa ceva sper sa stea 20 de ani dupa gratii. Da, asta vreau. Nu ca altii. Am mai auzit un prieten, fiind vorba atunci despre un fapt de coruptie, ca sa il lase in pace ca doar nu ii primul. Ca sunt atat de multi corupti pe la noi. Mi se pare absolut oribil ca fapte de genul au ajuns sa fie atat de banale. Exista atatia care care accepta santajul si coruptia si multe alte ca fiind normale. Vreau sa plec din tara, nu ca ar fi mai bine, dar macar schimb peisajul.

    Răspunde
     
  • Moise Guran
    Iunie 22, 2010 la ora 20:40

    brad> sambata seara e safe. emisiunea este inregistrata.

    iron> aproape toti. deci mai exista speranta. eu zic ca nu l-au copiat multi ci putini

    Răspunde
     
  • irongates
    Iunie 22, 2010 la ora 20:35

    DD a spus ca ceva vreme în urmă că el va oteviza România, că a creat un trend care va cuceri şi restul televiziunilor. Ceea ce s-a cam întâmplat. Gustul prea multora dintre noi pentru circ a determinat şi stilul televiziunilor. Acum avem OTV partout.
    De aici deduc că DD este jurnalist, l-au copiat aproape toţi.

    Răspunde
     
  • Brad
    Iunie 22, 2010 la ora 20:32

    Toate bune si frumoase, pana la un moment dat. Am o intrebare domnu’ Guran. Cum naiba se face ca tot timpul in emisiunea dumneavoastra trebuie sa existe o declaratie fara sens de la unu sau altul. Cand vad ca incepe emisiunea ma asez frumos, inchid geamu ca sa nu fie zgomot, etc, si dupa 5 minute intra nu stiu ce persoana sa imi spuna nimic. norocul meu este ca am o oarecare toleranta si rabd, ca altfel as pierde toata emisiunea. Stiu ca nu prea aveti ce face cu intreruperile astea, dar nah. . . Macar in editia de sambata nu poate intra nimeni 😛

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase