SCARY MOVIE
May 4, 2010de Moise Guran
Hai că acum chiar mi-am ieÅŸit din fire…
Deci vine azi pe la prânz o colegă ÅŸi îmi zice: băi Moise, vezi că ăştia vor să facă TVA-ul 24%. Am început să râd. Unde mă? ÃŽn Grecia? 23 nu 24%. Nu băi, la noi, cică le-a cerut FMI-ul. După vreo oră m-am dus să-mi iau un suc, când mă întorc în redacÅ£ie ÅŸi Antena ÅŸi Realitatea – breaking news! Cota unică 20%, TVA-ul 25%. Mai crescuse un procent, ce spanac… ce mi-e 24, ce mi-e 25%?!
))
Bă voi sunteÅ£i cu capul, zic… care-i sursa ÅŸtirii? Ziare.com care citează NewsIn. Măi nene, zic, am avut-o ÅŸi noi, dar nu e credibilă, nu înÅ£elegeÅ£i? Ei nimic… Pun mâna pe telefoane să aflu de unde dracu a ieÅŸit aÅŸa o gogomănie.
Aflu că nu de la FinanÅ£e, nu de la Victoria… ce mai rămâne? De la Cotroceni, cumva? Aoleu zic? Ăştia vor să-l schimbe pe Boc? WTF? Pe Boc sau pe Vlădescu? Deci un TVA de 24, 25, 55, 175%, what ever, nu contează, va aduce mai puÅ£ini bani la buget decât un TVA de 19%. Economia nu e aritmetică. Nu poÅ£i să calculezi că dacă ar fi TVA-ul 55% am putea face cinÅŸpe mii de kilometri de autostradă. De ce nu? Pentru că îţi scad vânzările cu 50%! Uite d-aia! Că nu mai plătesc decât 20%. Uite d-aia!
Ce sens are să faci cota unică 20% dacă după aceea o să ai cu un milion de oameni mai puţin pe cartea de muncă? E o neghiobie. Se pot face astfel de scenarii? Da, dar ele sunt inutile. Totul e un scary movie. Păi şi care sunt efectele unui scary movie. Păi se sperie omul şi dă cu pop-cornu pe jos. După aia râde liniştit că n-a fost decât un film. Acest scenariu montat şi detonat în presă, zic eu de la Cotroceni, vine după ce consilierul prezidenţial Sebastian Lăzăroiu a anunţat că pe guvernoiu îl pândeşte remanierea dacă nu rezolvă cu restructurarea şi cu FMI-ul. Iar apoi a venit şi Udrea şi a zis că Lăzăroiu ştie el ce ştie.
În aceeaşi zi Berceanu a dat în Gândul un interviu în care a expus viziunea sa măreaţă despre cum NU trebe crescute taxele. Aoleu, dar de când face Berceanu politică fiscală? Sau dă examen de ministru de finanţe? Sau de prim-ministru? Ok, acu hai să recapitulăm.
Chapter one
- Lumea se sperie de asta cu TVA-ul de 24%
Chapter two
- Băse vine şi zice că nu e bine, că omorâm lumea
Chapter three
- Băse schimbă guvernu sau doar câţiva miniştri, iar lumea e mulţumită că n-au crescut taxele şi că Băse e un om bun
De ce toată mişcarea asta rocambolească? Păi după ce ai scăpat floricele pe jos ţipând speriat la scary movie te mai întrebi de ce dracu ai plătit bilete la film? Nu, că filmu e bun. Sau nu e? Dacă nu era filmu, poate unii se întrebau cine naibii i-a girat pe Boc şi pe Vlădescu acum nici şase luni.
Băse cumva? Al naibi regizor! Bun! Foarte bun! Da noi ne mai prostim mult cu filme proaste? Că e criză şi poate nu mai am bani de bilete la tot felul de ştifturi la care nici nu râd nici nu plâng.
Cele mai comentate
- Ne cerem scuze...
de: Moise - TVR 2 SAU ANTENA 3?
de: Ionut - DEZBATERE CONSTITUÅ¢IONALÄ‚
de: Moise - Terapia de şoc şi groază
de: Ionut - Nu cred că cineva poate contesta la modul serios antisemitismul lui Antonescu...
de: Moise - Greva medicilor de familie
de: Ionut - Cât costă, de fapt, Bacul
de: admin - O ştire despre câţiva nebuni şi o emisiune
de: admin - Armistiţiu sau capcană?
de: Ionut - BIZBAZAR SE ÃŽNTOARCE!
de: Ionut - JESUS CHRIST SUPERSTAR
de: Ionut - O FURTUNÄ‚ ÃŽNTR-UN PAHAR CU APÄ‚ NU MAI ERA SUFICIENTÄ‚...
de: Moise







78 Răspunsuri la SCARY MOVIE
de codru'penal June 26, 2010 at 12:38
@Moise – “Deci un TVA de 24, 25, 55, 175%, what ever, nu contează, va aduce mai puÅ£ini bani la buget decât un TVA de 19%. Economia nu e aritmetică. Nu poÅ£i să calculezi că dacă ar fi TVA-ul 55% am putea face cinÅŸpe mii de kilometri de autostradă. De ce nu? Pentru că îţi scad vânzările cu 50%! Uite d-aia! Că nu mai plătesc decât 20%. Uite d-aia! ”
Deci… mda.. nu mai inteleg nimic, poate imi explicati voi ca eu renunt.
PS cum il chema pe userul pe care l-am ironizat ca e prea radical? Vreau sa-mi cer scuze fata de el..
de Codru'penal May 27, 2010 at 18:05
Asa e. Nu stiu nici eu de ce..
de PinkPanther May 27, 2010 at 18:01
inregistrarea de azi are numai 20 de minute si 34 secunde?????? de ce?
de laurentiucat May 13, 2010 at 21:12
asa si olteanu iute si subtirel,aflat in treacat pe langa baciul banatean..il intreba : ce faci bade,stai si cugeti,stai si cugeti?..la care asta,..zice..no..numa ..stau..!
de Codru'penal May 13, 2010 at 19:37
cuget, cuget…
))
ma gandesc sa nu-ti raspund la post, ce zici?
de laurentiucat May 13, 2010 at 18:38
codrule,codrutule..de ce taci dragutule?
de laurentiucat May 13, 2010 at 07:45
nu tip bre doar am expus cum sta treaba la mine.am lucrat la privat din 1993 la o firma care lucra 3000 de ha in arenda in functia de director economic si cam stiu cum e cu banii si cu economia.de la munca si tutun am facut infarct la 37 de ani,acu 5 ani.de atunci sunt spectator al marilor framantari care se abat peste romanica.am o singura deviza”munca este ptr tractoare” si ma duc la pescuit..scuze…mai stau si pe bloguri,citesc..apropos citeste lebada neagra a lui taleb..e interesanta ..acu ma duc sa ma plimb cu cercu..iti trimit o batista sa te stergi de transpiratie..
de Codru'penal May 12, 2010 at 23:25
@Laurentiucat: te incorzi degeaba. Cel putin in fata mea. Cunosc f bine sistemul, nu incerca sa-ti dai lectii.. Mi se pare ca tipi cam tare pt un posesor de Audi.. supraestimat
de laurentiucat May 12, 2010 at 22:48
@ codru..dupa alea 3 ore de coada si mers cu masina..sa votezi antonescu..cu cine ai votat in turu doi?
@ restu.io lucru cu 3,5 mil net la primaria din comuna,juma de norma.si mai am pensie pe caz de boala vreo 5,75 mil.
mie mi se rupe daca imi taie de la salariu ca io am vrut sa ies cu drept de munca deoarece am zis ca ptr cateva sute de mii sa nu stau degeaba.acu ma duc la primarie de hobby cand au nevoie, ca nu ma duc io sa fac program pe banii astia ..de acord,pot sa tin locul la vreo 5 salariati de la primarie care iau 7 mil net ..da fara o mie de euro nexam..nu ma vede nimeni.voi astia care comentati de bugetari aveti habar cine si cat castiga la bugetari si cati lucra pe maxim 1000 de lei?
aveti habar cum e sa fiti invidiati ca aveti salariu de 7 mil ?mergeti la statistica si luati de acolo date ,comparam,analizam si vorbim.punem la socoteala ca la privat mai e un drept de autor ,un ban la negru ..o maslina,un contract de prestari servicii in baza codului civil..etc..a alege intre majorari de taxe si reduceri de salarii..cel mai bine ar fi :reducerea evaziunii,a contrabandei si a licitatiilor trucate la achizitiile publice…si ar mai fi..
de Ovidiu May 10, 2010 at 09:55
Felicitari pentru emisiunea de sambata!
Cred ca una din cele mai mari greseli, de “paradigma” ca sa zic asa, este sentimentul asta care li s-a insuflat oamenilor (tuturor – iar bugetarilor de la noi cu precadere) ca au DREPTUL sa traiasca bine. Oameni buni, traiti bine daca puteti si cand puteti. Cand nu puteti, asta e! Unde ati invatat voi ca e obligatoriu (hai sa dam o lege!) ca viata sa fie frumoasa si usoara, pana la victoria finala?
Vad ca nimeni nu zice nici pas de cele prezentate sambata legat de cresterea pensiilor (si la salarii este la fel) din 2007-2008. Atunci, cand pensiile/salariile cresteau PESTE ce putea Romania in acel moment (nu in sensul ca nu putea material, ca s-a putut, ci ca nu era INTELEPT sa le creasca atat) nimeni nu se intreba daca chiar MERITA cresterile alea. Dintr-o data, daca e de bine ni se cuvine. In viata avem numai drepturi.
Mai putina ipocrizie ar fi decenta din partea bugetarilor. Se fura – CLAR, dar vreau sa va indreptati impotriva celor care fura DE LANGA VOI, nu generic “clasa politica”. Aveti colegi care fura, colegi care stau degeaba si prin asta “fura” dintr-un salariu mai mare pe care l-ati lua daca ati face si putina munca pe care o fac ei, ce-ar fi sa ii aratati pe ei cu degetul cand veti iesi in strada. Ca asa, cu clisee gen “clasa politica” n-o sa schimbati nimic niciodata. O sa-l dati jos pe Boc, pe cine o sa puneti, pe unii cinstiti?
Faceti-va curatenie la voi in casa. Aia care sunteti cinstiti si competenti, delimitati-va de ceilalti. Altfel, discutam in lozinci…”noi vrem respect”.
de codru'penal May 10, 2010 at 09:20
@M: pai nu merge treaba chiar asha. Ca si la shef se diminueaza.
Moise, uite, am consultat un judecator: pe legislatia romaneasca venitul nu poate fi diminuat decat in modalitatea pe care am prezentat-o mai sus; sau pot fi taiate sporurile. Insa:
- a fost un caz la CEDO – bugetari rusi vs statul rus, era o lege care retroactiva, in care s-a dat castig de cauza celui din urma..
dar pana la CEDO e drum lung, i se termina mandatul Marinarului..
de m May 10, 2010 at 07:01
nu e vorba de modificare unilaterala aici. tzeapa. legea salarizarii unitare s-a aplicat din ianuarie in felu urmator: te cheama sefu sa semnezi ca esti de acord cu noua grila. tu alegi: semnezi sau pleci acasa. e simplu de tot. asa se va proceda si in continuare.
de Moise Guran May 9, 2010 at 22:23
dane, nu avem nici un meci. insisti prea mult.
de dan May 9, 2010 at 20:02
Am avut dreptate
Dan 2:1 Moise
Boc a anuntat ca NU EXISTA investitii si nici restructurare in domeniul bugetar. (citeva plati facute in contul lui umbrarescu, bittner, petrache, cocos in schimb sint bine venite)
Pina la toamna o sa fie 3 – 0 pentru mine cu aplauze, tva-ul garantat 21-22% pt ca nu o sa poata scumpi gigacaloria si apa calda.
Moise, nici nu ai idee cit ai putut sa fii injurat, chiar si de foarte multi privati. Mai ales cei care trebuie sa contribuie din buzunarul lor pt intretinerea batrinilor !!!!!!!!!!
Pleci de la o premisa total gresita: ca guvernantii vor binele tarii – pueril – buzunarul propriu dicteaza chiar si de-ar fi sa vina al treilea razboi mondial
de Bela May 9, 2010 at 19:57
acum asteptam si emisiunea de luni sa vedem analiza asupra declaratiilor lui base si a lui boc de azi
de Moise Guran May 9, 2010 at 19:47
mama, mama, ce audienta a avut emisiunea de sambata seara. in minutul de aur a depasit 350k telespectatori, exact pe partea cu analiza masurilor anuntate de base. nu mi-e foarte clar catzi dintre telespectatori m-au injurat. sunt adevaruri greu de spus in aceste zile. vineri am facut sondaje peste sondaje. am ajuns la concluzia ca nici macar intre noi nu exista un pdv unitar cu privire la masurile anuntate de basescu. am decis sa spun ceea ce cred, cu toate riscurile. si cu opinia lui laur alaturi. el e de acord cu mine de data asta.
am asa un sentiment de disconfort si ma incearca un gand stoopid – probabil m-as fi simtit mai bine daca aveam audienta mai mica.
de codru'penal May 9, 2010 at 15:41
@Laurentiu: unii chiar nu au de ales. Insa omul chiar are o problema de bun-simt la modul in care s-a exprimat.
@Bela: intr-adevar, la ala cu 1000 lei/luna se simt al dracu de rau 250 lei in minus.
de codru'penal May 9, 2010 at 15:35
Codul muncii:
ART. 37
Drepturile si obligatiile privind relatiile de munca dintre angajator si salariat se stabilesc potrivit legii, prin negociere, in cadrul contractelor colective de munca si al contractelor individuale de munca.
ART. 38
Salariatii nu pot renunta la drepturile ce le sunt recunoscute prin lege. Orice tranzactie prin care se urmareste renuntarea la drepturile recunoscute de lege salariatilor sau limitarea acestor drepturi este lovita de nulitate
ART. 39
(1) Salariatul are, in principal, urmatoarele drepturi:
a) dreptul la salarizare pentru munca depusa
ART. 41
(1) Contractul individual de munca poate fi modificat numai prin acordul partilor.
(2) Cu titlu de exceptie, modificarea unilaterala a contractului individual de munca este posibila numai in cazurile si in conditiile prevazute de prezentul cod.
(3) Modificarea contractului individual de munca se refera la oricare dintre urmatoarele elemente:
a) durata contractului;
b) locul muncii;
c) felul muncii;
d) conditiile de munca;
e) salariul;
f) timpul de munca si timpul de odihna
Unilateral poate fi modificat din punctul meu de vedere: locul muncii, sau se poate dispune delegarea si detasarea salariatului. Atat. Salariul poate fi diminuat numai in cazul in care salariatul este retrogradat intr-o functie inferioara, deci la o alta baza de calcul.
ART. 65
(1) Concedierea pentru motive care nu tin de persoana salariatului reprezinta incetarea contractului individual de munca, determinata de desfiintarea locului de munca ocupat de salariat ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii. Aici, se poate dispune concediarea datorita dificultatilor economice.
ART. 264
(1) Sanctiunile disciplinare pe care le poate aplica angajatorul in cazul in care salariatul savarseste o abatere disciplinara sunt:
a) avertismentul scris;
b) suspendarea contractului individual de munca pentru o perioada ce nu poate depasi 10 zile lucratoare;
c) retrogradarea din functie, cu acordarea salariului corespunzator functiei in care s-a dispus retrogradarea, pentru o durata ce nu poate depasi 60 de zile;
d) reducerea salariului de baza pe o durata de 1-3 luni cu 5-10%;
e) reducerea salariului de baza si/sau, dupa caz, si a indemnizatiei de conducere pe o perioada de 1-3 luni cu 5-10%
Din punctul meu de vedere, este a doua modalitate in care salariul poate fi diminuat, prima fiind retrogradarea intr-o functie ingerioara.
ART. 283
(1) Cererile in vederea solutionarii unui conflict de munca pot fi formulate:
c) in termen de 3 ani de la data nasterii dreptului la actiune, in situatia in care obiectul conflictului individual de munca consta in plata unor drepturi salariale neacordate sau a unor despagubiri catre salariat..
In consecinta, modalitatea in care se pot diminua veniturile este abrogarea actelor normative in baza carora au fost dobandite sporuri salariale, fara a fi afectat salariul de baza si sporurile prevazute de Codul Muncii.
de Bela May 9, 2010 at 15:17
@codru si se pare k in final ideea mea coincide cu ideea sindicatelor de a face o scadere diferentiala dar base nu e de acord k apare blocaj in realizarea scaderilor….pai dak ar avea oameni competenti nu ar aparea…..si sincer unul care a avut 4000 lei pensie se va descurca si cu 3000, dar unul care are 1000 ii va fi ff greu cu 750
de laurentiu May 9, 2010 at 14:53
@ mircea…poate sutem niste nemernici noi astia de la bizbazar…dar trec dincolo de nemernicie si ma fac nesimtit. cine te-a pus sa-ti iei slujba la stat? iti pun in fata cazul meu… in urma cu muuulllltiii ani am fost in situatia de a face meseria pentru care m-am pregatit… profesor…salariul atunci era de 800 de mii…nu imi acopeream nici chiria…m-am facut ziarist si primul meu salariu a fost de 2,5 milioane…am ales.
de Moise Guran May 9, 2010 at 12:34
codru stie ceva pe partea asta cu legalitatea. ar putea exista unele probleme. am preferat sa nu ma pronunt inainte de a studia bine problema.
de m May 9, 2010 at 11:53
nu inteleg de ce e ilegal sa diminuezi salarii si pensii. cand erau marite totul era legal si acum cand sunt micsorate e ilegal? asta da mentalitate de bugetar. totul mi se cuvine!
in viata nu poti doar sa castigi. mai trebuie sa si pierzi. pana una alta nu vad pe nimeni iesind in strada, desi de la anuntul premierului baselu au trecut 3 zile. in schimb moise trebuie sa fie un nemernic corect. daca aveti ceva de impartit cu cineva, v-ati ales nemernicul gresit! azi am vazut ca liderii sindicali au fost la cotroceni, cred ca sunt suparati rau si o sa muste din tocu usii la intrarea in palat
de codru'penal May 9, 2010 at 00:08
Moise, eu ti-am mai spus ca in general romanul se uita la ce pune pe masa. Ideile tale le pot accepta ca fiind corecte in principiu. Si spun asta pt ca luate in contextul actual, sunt nedrepte. Am spus mai sus de ce le consider asa. Au venit prea tarziu si sunt masura omului cu toiagul, care dupa ce si-a vazut implinite propriile interese si ale grupului, s-a trezit depasit de situatie.
Tu esti o persoana corecta. spune-mi daca este legal sa dimuezi un salariu, altfel decat ca sanctiune disciplinara. Ce-ai spune daca, peste 35 de luni, ma voi adresa instantei si imi voi cere drepturile salariale restante, neacordate in mod ilegal?
Apoi, platim un pret mult prea mare pt incompetenta si jaful pe care l-am tolerat. Au murit multi prin sinucidere si o vor mai face si altii, pentru ca nu s-au luat masurile necesare la timpul potrivit. Economiile bugetare nu se fac in felul asta. Pun pariu ca masura nu va da rezultate. Ele trebuie insotite si de altele in plan fiscal. Aici, nimic. Suntem varza.
Eu cred ca si in ceasul al 13-lea, in care suntem, ar fi fost mai potrivit sa se axeze pe o mai buna colectare (am dat un exemplu din UK) si o curatenie in sistemul bugetar facuta cu cap, pe criterii de competenta. E ca si cum as tine in casa mea 3 telefoane, cand de fapt, am nevoie de 2, daca vrei. Sunt oameni care lucreaza o zi pe saptamana in primarii, dar sunt si altii care fac ore suplimentare. Ala care este bibliotecar sau responsabil cu caminul cultural, sau referent cultural, poate sa se recalifice sau sa faca gradinarit. Sunt de acord cu asta. S-o faca. Insotita de o reforma radicala a sistemului fiscal.
Tu insa, in lipsa unor astfel de masuri, ai ajuns sa spui “Doamne ajuta” ca dupa un an jumate de balba si incompetenta, ai ajuns sa traiesti si minunea ca Statul roman sa incerce cumva, cu ghioaga, sa-si mai taie din cheltuieli. Nu te arunca. Nu-i corect. Si, cum am spus, te stiu un exemplu de corectitudine.
de Mariana May 8, 2010 at 23:09
@Tuturor,
Eu cred ca si Baselu si toti votantii lui sunt intr-o totala eroare. Societatea nu e divizata doar intre grasi slabi. Realitatea e ca de fapt societatea e compusa dintr-un mixt incredibil: pensionari +bugetari+”patroni” +salariati la privat+free lanceri + elevi +studenti+ masteranzi+pietari+ agricultori de 1 pogon+gravide+mame si tati ingrijitori de copii+ incasatori de alocatii+incasatori de ajutoare sociale+PFA+ pesti+ curve+ hoti de buzunare si de orice..+…+…
Analistii lui peste ( uneori ca si Moise, desi el nu stie ce fraier e cateodata ) tot vin si fac teoria chibritului. Nici eu nu m-am prins pana acum, dar tot tragand cu urechea pe la lumea de pe strada mi-am dat seama ca idioteniile Baselului nu entuziasmeaza pe nimeni..Asta-i. Acum mai postati daca aveti idei geniale….
de codru'penal May 8, 2010 at 22:58
@Bela, ca principiu ai dreptate. Numai ca 25% din 5000 de lei inseamna mai mult nominal decat 25% din 800 de lei.
@Moise, ai dat o stire de prin Medgidia. Vezi: . art 18 alin. 2 din Legea 72/2002 (a zootehniei). Aia de la Primarie si CJ erau obligati sa consulte crescatorii de animale. Si in plus, diminuarea pasunii comunale este in principiu interzisa pana la finalizarea legilor fondului funciar.
@Mircea: Moise a pornit de la situatia financiara in care esti tu acum, fii sigur.
de Moise Guran May 8, 2010 at 22:26
Mircea> Multumesc! Ce mai pot sa spun?
de Mircea May 8, 2010 at 22:02
Moise Guran iti doresc sa ai tot atata noroc in viata, pe cat le doresti tu bugetarilor ! Te lauzi ca nu esti nici bugetar ,nici pensionar ,nici somer si-ti dai cu parerea ca taierea salarilor si a pensilor e ok . Ce sti tu ce inseamna sa traiesti intr-o familie de 3 persoane, cu 1500 de lei pe luna si sa supravietuiesti dupa ce ti se mai taie 25%..Esti un nemernic!
de Bela May 8, 2010 at 21:57
Sambata seara dupa ce am vazut emisiunea bizbazar ma gandeam la o chestie cu scaderea asta a salariilor bugetarilor……dc nu s-au gandit la o scadere stiu eu pe intervale ale salariului…..cei care au salarii de 4000 lei sa le reduca cu 25% cei cu 2000 lei cu 20% si sa scada procentul odata cu scaderea salariului si al pensii sa fie la fel…..k sincer o sa-i nenoroceasca pe cei cu pensii de 450 lei
)
Aaaa iar pt politicieni sa fie o PROMOTIE: scadere a salariului cu 50%…asa k ii iubim
de dan May 8, 2010 at 21:57
Moise, “investitii” !!!!!!!!!!! esti mai visator decit mine, cu muuuuult mai visator.
Investitii inseamna cotetele lui udrea la tara pt a spolia 1 miliard de euro sau autostrazile lui berceanu la preturi de 10 ori mai mari decit cele normale???!!!
Moise investitiile guvernamentale in tara asta nu au fost, nu sint si nu o sa fie niciodata altceva decit cele mai performante SURSE DE FURT din buget. Daca tu crezi ca mafia din spatele lui basescu o sa permita ca macar un singur cent sa scape printre degete inseamna ca esti copil.
Banii luati de la bugetari, pensionari, someri si copii sint bani de furat prin “investitii”.
@Mariana, geoana a fost un anti-candidat, chiar si bomboana minune daca candida iesea cu 10% mai mult in fata lu baselu (cu toate astea preferam unu ca geoana decit un hot fara scrupule)
de Mariana May 8, 2010 at 14:55
Hai sa nu dam vina pe toti romanii. Sa fi votat vreo 4 milioane cu Saracu’ Voda. Si din acestia vre-un milion a votat contra plata. Restul pana la 5 milioane si ceva sunt facuti. Sigur ca o parte de vina au avut-o si contracandidatii. Crin ca a fost prea evaziv si uimitor de politicos cu Basescu si foarte dur cu Mirch (uneori putin cam deplasat), Mirch a repetat gogomaniile din 2008, VT a incercat sa negocieze prea mult cu Mirch si si-a confuzionat electoratul etc. Au mai fost si o gramada de resentimentari si frustati, chiar din randurile electoratului “liberal” ( sa taiem salariile si pensiile nesimtite ca s-o duceti voi saracii mai bine…).
N-are rost sa ne enervam. Si PSD ( ma rog FSN-ul a scazut dela 90% pana 27%, apoi a crescut la 31%, revenind la 70% in 2008 cand practic FSN-ul s-a reconstituit). In plus, ziarele de atitudine au disparut, televiziunile si radiourile au devenit comerciale si practic nu mai formeaza atitudini. Asa incat electoratul roman e varza. Uitati-v ce confuzie este in UK.
de dan May 8, 2010 at 10:39
@ Mariana, am vazut
doar ca securistul de basescu a reusit iar sa bage confuzie in toata lumea, portocalie sau anti, la manipularea maselor este un as, ca doar este punctul forte al securitatii, ne-au indobitocit si ne-au lucrat ca la carte: revolutia furata de sub nas 89 – tirgu mures-ilesciada-mineriade-basesciada suprema
de Mariana May 8, 2010 at 10:17
@Dan
Nu sunt portocalie ci anti-.
de dan May 8, 2010 at 08:51
@ codru’penal, aici ai perfecta dreptate, birocratia incredibila si haosul legislativ sint intretinute in mod categoric cu buna stiinta. Pe baza lor se mentine si se formeaza un sistem de coruptie pe baza de clientela politica, de pile tip tribal astfel incit doar cei care pot fi controlati sa poata ajunge in posturi cheie.
De taxare si incasare la noi nu ma stirni ca ma puca direct dementa… aici daca nu reusesti sa “furi” in contabilitate “statul” esti direct falimentat.
Libera initiativa este complet stirpita din fasa prin birocratie si impozitare ultra-excesiva. Somerii sau cei care vor sa fie pe picioarele lor nu au nici o posibilitate practica sa-si deschida o afacere. Am incredibil de multe exemple, nici nu stiu ce sa-ti spun mai intii, eu ca sa-mi pun o firma luminoasa de 1mp a trebuit sa stau 9 LUNI dupa aprobari si pina nu m-am dus prin pile n-am reusit.
La noi coruptia exista inclusiv in mediul privat, mergi sa schimbi curentul electric de pe o firma pe alta firma in acte si sa vezi ce spagi trebuie sa dai la electrica… te apuca durerea de cap. Pentru ca noi nu avem o piata concurentiala libera ci una de monopol facut pe spagi imense la nivel guvernamental.
Ca sa tai chitanta pentru meditatii inseamna sa te impusti practic.
Cu cit birocratia si coruptia sint mai mari si mai complicate cu atit BORFASII pot fura mult mai mult si pot manipula astfel incit sa-si acopere legal furturile.
Un sistem precum cel englez, sau american inseamna practic sa le tai tuturor hotilor de la virf prada facuta din jaf pentru introduci competitia iar populatie incepe sa se sustina financiar pe propriile picioare.
Aici este cea mai mare problema, noi sintem in mod special lasati in bezna financiara cu atit ei prospera mai mult. Noi sintem niste INCULTI financiar in mod special pt ca ei sa te poata buzunari iar tu sa fii altceva decit un sclav pe plantatia lor.
Libera initiativa si o economie de piata adevarat pe ei o sa-i omoare din cauza asta ei nu vor decit sa intretina o economie de tip monopolist cum este a noastra.
Toate cele bune
de codru'penal May 7, 2010 at 23:47
Dane, in esenta ai dreptate, numai ca esti putin cam radical. Romanii platesc pretul propriei imbecilitati. Este pretul unui nou mandat pt Her Base, numai ca vezi tu… mama ma-sii, a fost vointa celor mai multi. Daca se luau masuri economice reale la 1 ianuarie 2009, acum eram departe.
Ma mir ca nimeni nu pomeneste nimic despre sistemul din UK, unde fiecare om plateste impozit dupa ce isi deduce cheltuielile (si cere bonul de la magazin, chitanta de la avocat, de la zugrav, etc.) Colectarea e mult mai buna. Proful da meditatie pe chitanta, pt ca i-o solicita parintele elevului ca sa si-o deduca, etc. Trebuie sa aruncam putin cu ochiul, nu-i mare scofala, dar e mult dezinteres si prostie.
dincolo de asta, te inseli daca ma consideri resemnat, eu ma vad mai degraba neputincios pentru urmatorii 2-3 ani cati mai sunt pana la alegeri, pt ca asta e sistemul democratic, oamenii nu se executa si se schimba prin vot. Si pt asta ai iesit in strada in 89.
de Costin May 7, 2010 at 23:02
Salutari Moise – sunt multe cauzele care ne-au adus in acest punct dar eu cred ca nu e decat inceputul crizei in Romania. Industria n-o duce bine deloc. Cred ca tot investitiile straine ne vor salva. Dar trebuiesc indeplinite macar 2 conditii simultan – noi sa fim “la pamant” astfel incat preturile ( forta de munca, imobiliarele ) sa fie foarte mici iar ei pe de alta parte sa se linisteasca putin dupa toata nebunia. Pt ei e atat de simplu sa treaca de aceste momente – muncim mai mult, vindem putin mai ieftin fabricile duduie. La noi nu prea mai are ce sa duduie – nu stiu cand ati mai fost prin platformele industriale in ultima vreme dar … e pustiu ( ex : IMEB – acum AFI Mall , FAUR, Vulcan etc ). Vor mai trece poate ani. Dureros
de dan May 7, 2010 at 20:29
@scarabeu, te referi la basescu, boc, videanu, bittner, udrea, petrache, berceanu, blaga, vladescu si asa mai departe ?!!! cu mare placere as face o executie publica prin impuscare pe stadion
stai linistit ca eu am bani de plecat tu in schimb o sa faci foamea cu siguranta daca nu esti lipit ca o lipitoare la bugetul de stat
@ Mariana, atunci taiati cu succes de la pensionari, someri si vai mama lor bugetari cu 6-7 milioane pe luna… asumati-va macelul. Chiar asa ai impresia ca aceste taieri au un minim cadru legal – te inseli amarnic, nu au nici un cadru legal
Taiati de la doctori, profesori si militieni ca sa aveti unde da spaga mai mare pe urma. Sa vedeti cum o sa va intoarceti la inceputul anilor 90. O sa aveti cheltuieli de 2 ori mai mari.
Ai impresia ca nu se poate face economie prin distrugerea coruptiei la nivel foarte inalt?!!! energie, gaze, petrol, asfaltari, contracte de achizitionare ace brice si carice la preturi de 100-1000 de ori mai mari decit pretul real???!!!!!
Stiu sint visator, atunci ramineti voi cu realitatea si in patru labe in fata mafiotilor, voi sa stringeti cureaua si ei sa va scuipe in timp ce le lustruiti pantofii
m-am enervat, chiar foarte rau cind vad atita resemnare si totala inconstienta in fata furtului facut sub acoperirea manipularii de tip securist
de scarabeu May 7, 2010 at 19:29
dane, eu zic sa nu-i dam afara, sa-i omoram, dar nu asa oricum ci prin executii publice, sa vada toata prostimea cum se face reforma, fir-ar ai drakului de sugative si vampiri nenorociti, ce daca au copii, rate, probleme, sa le taiem capetele.
Eu cred ca tu vrei sa emigrezi in Zimbabwe.
de Mariana May 7, 2010 at 18:36
@Dan,
Scuze ca te-am scos din papuci. Sigur ca avem nevoie de visatori.Numai ca ce ceri tu nu poate fi executat decat prin lege ( ma refer la chestiunile economice!) . In ce priveste bugetarii si ai de la secrete mai reflecteaza. Or fi buni, or fi rai, nu stim la ce-or folosi. Oricum nu astia mananca Bugetul.. Poate te gandesti la altii care chiar se folosesc de buget si de servicii.. Ce parere ai?
de dan May 7, 2010 at 17:13
Mariana, probabil ca sint un visator, dar macar am demnitatea si puterea sa vorbesc impotriva borfasilor. Cu mai multi visatori ca mine tara asta nu era in faliment acum. Coloana vertebrala lipseste cu desavirsire la acest popor, nici macar puterea sa se revolte nu o mai are, la fel ca tine toti sinteti resemnati in fata hotilor care va buzunaresc cu un tupeu incredibil, in timp ce va baga mina in buzunar va scuipa si in fata.
Vorbesc asa pt ca eu in clipa asta am renuntat sa ma mai numesc roman… eu in jumatate de an am sa emigrez. Cu siguranta nu este mai usor acolo dar stiu ca o sa-i pot da copilului un viitor.
Voi aici dupa ce ca v-ati resemnat in fata furtului si hotiei v-ati distrus si viitorul copiilor. Eu mi-am mai pus odata pielea la saramura in 89 pt un popor tembel, poate ca e si rindul vostru sa deveniti visatori.
de Mariana May 7, 2010 at 16:58
@Dan,
Esti un visatooor!!!
de dan May 7, 2010 at 13:27
Moise, tu esti din Slatina eu din Dragasani, oltenii sint mai iuti la minie si furie, iar eu sint mai mult decit furios in clipa asta.
Cu toate astea pe ansamblu gindesc extrem de ascutit si rece, uite aici:
– in ambele variante, de scadere a veniturilor sau de crestere a tva inseamna scaderea consumului.
nici eu nu mi-am dat seama in prima parte ca de fapt cresterea taxelor avea un efect destul de intirziat iar boii nu mai au bani acum
– practic, indiferent de variante a fost anuntata intrarea in faliment a tarii
Esti oltean fa calculele repede si vezi ce inseamna aceasta varianta daca la prima ai fost destul de ager si ti-ai dat seama ce rezulta:
6 milioane de consumatori cu o medie de 20% scadere pe venituri dintr-o data – marea majoritate dintre acesti FOSTI consumatori odata cu inceperea platii caldurii nesubventionate devin SARACI LIPITI PAMINTULUI – o sa fie pietre de moara pentru familiile celor din privat. Deci odata nu mai consuma decit pt a supravietuii si a doua la mina o parte din veniturile privatilor se duc in hotia de la curentul electric si gigacalorie.
Uite mai clar calculul: 10 milioane o pensie ajunge 8,5 milioane iar din acesta toamna pretul la caldura si apa calda creste cu 60% deci scurt la doua camere vine in jur de 6-7 milioane pe luna. Rezulta subzistenta totala la un venit pe familie de 16-17 milioane adica doi oameni care au 10 milioane pensii acum.
Eu vad si simt exact piata comerciala, am un mic magazin si stiu mult mai decit tine cum a evoluat consumul pina acum si cum o sa evolueze de acum inainte. Daca eu nu prevad lucrurile astea intru in faliment. Eu nu-mi permit sa ma joc cu cifrele, statisticile si mai ales “interpretarile”.
Moise deschide ochii, stiu ca te crezi infailibil in logica in acest moment (ca orice oltean de altfel) dar crede-ma ca este o catastrofa care ne baga in faliment complet pe toti, inclusiv pe tine.
Vrei solutii, uite aici solutii:
-curentul electric – se fura sute de milioane lunar din specula pe baza de monopol.
- toate consiliile de administratie desfiintate si bagati in puscarie absolut toti cei care au furat banii din salarii politice EU NU FAC PARTIZANAT POLITIC pt mine toti sint niste hoti dar astia au intrecut orice limita in materie de furt din bugetul statului
- companiile care spoliaza banii din buget gen compania de autostrazi, pline cu mafioti de cea mai joasa speta, desfiintate ACUM
- tot ce inseamna cheltuieli bugetare pt pationoare si camine culturale in care se face plata spagii politice oprite ACUM ( sa nu uit – SEIT DE 500 MILIOANE EURO – hotia secolului)
- 80% din salariatii ministerelor dati afara URGENT
- 80% din serviciile secrete dati afara URGENT
- 50% din administratiile financiare si primarii dati afara URGENT
toti astia insemna hoti politici – spoliatori profesionisti din bugetul statului
ASTA ESTE TERAPIE DE SOC
Moise deschide ochii pt ca esti baiat istet, de asta sint sigur.
Numai bine
de anamaria May 7, 2010 at 12:32
Mare harababura!!!!!!!!!!!!!!!
Fiecare face ce vrea,interpreteaza cum vrea,aplica cum vrea!
D-le Guran daca veti posibilitatea lamuriti-ne si pe noi cei concediati,cum sta treaba cu salariile compensatorii???????????
Unele categorii de salariati sunt scutite de plata impozitului pe aceste salarii cf Cod fiscal art 55 alin 4 lit j,si altii platesc de rup?
De ce se plateste CAS la aceste salarii,si nu lunar cf indemnizatiei de somaj?
E jecmaneala pe fata!!!!!!!!!!!
Daca ai CO nefectuat pe anul in curs si esti concediat,unii dau compensatii banesti pt zilele ramase neefectuate,altii nu,cf cod muncii art 141,alin 4
Presa sa ne ajute mai mult cu legislatia in vigoare la concedieri colective,zilnic,repetate,sa vada si angajatorii legislatia,sa nu se mai ascunda dupa degete!!!!!!!!!!!!
multumesc anticipat
de Moise Guran May 7, 2010 at 12:00
dane, esti putin cam prea pasional pentru gustul meu. mai da-o dracu de politica. tot politica am facut pana acum si uite unde am ajuns. vorbim de masuri bune sau proaste. ca asa de scris pe ecran “basescu e un bou” e usor. faci audienta dar pacalesti lumea la fel ca basescu
de dan May 7, 2010 at 09:45
rectific: decembrie 2007
de dan May 7, 2010 at 09:44
@ CODRU’ PENAL,
MARK MY WORDS:
in momentul asta am de vinzare pe imobiliare si am sa scad pretul astfel incit sa pot vinde repede in timp ce o sa-mi pun actele pentru canada.
Sa-mi bag banii in imobiliare acum cind vine razboiul civil, inseamna sa fiu tembel.
10 ANI de acum inainte tara asta este TERMINATA
Eu nu ma mint de unul singur in schimb si nici nu incep sa maninc rahat ca sa-mi salvez eu fundul.
Am prieten bun care se afla intr-o asemenea situatie de care zici tu, a luat credit de 100.000 euro pe un jaf de cutie de chibrituri comunista in militari in decembrie 2008. Cind pot mai ajut si eu cu bani, situatia devine disperata pentru el. Cind o sa va destupati capul ca ATI FOST PACALITI si acum sinteti FURATI, poate o sa va vina mintea lacap si nu o sa mai acceptati furtul mafiei bancare mina in mina cu cea politica.
Cu bine
de dan May 7, 2010 at 09:29
Moise si pt @codru penal, uite cum zic eu ca o sa fie situatia in continuare, reiau o postare din alt blog:
“cele mai multe concedieri o sa fie in domeniul privat.
reducerea consumului va fi in jur de 20% incepind cu luna iunie si o sa ajunga la o ajustare de peste 50% odata cu prima plata la caldura nesubventionata.
somajul o sa ajunga peste 20% iar toti acestia o sa vina doar din sectorul privat.
Sectorul privat o sa fie cel mai cumplit lovit prin scaderea masiva dintr-o data a consumului care oricum este redus. este o BOMBA INCREDIBILA pt toata tara
inconstientul si mafiotul de basescu in loc sa renunte la furturile clanurilor sale securist-mafiote a preferat sa puna biciurile pe cele mai sarace paturi sociale pensionari si someri.
basescu este NEBUN DE LEGAT a bagat tara in HAOS TOTAL si o sa se ajunga la violente cumplite de strada mult mai grave decit in 89″
de m May 7, 2010 at 07:28
moise, eu cred ca ai castigat runda asta, dar dupa terapia asta “soc”, ca sa nu zic terapia boc (de la vorbe la fapte e cale lunga dupa cum stim, n-am incredere ca se vor reduce chiar asa cum s-a exprimat zeus), cred c-o sa fie nevoiti sa creasca taxele intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat, pentru c-o sa luam din ce in ce mai multa apa la bord. we’re going down baby!
de Mariana May 7, 2010 at 07:15
Pai aici e schepsis-ul: a strans de gat economia, a descurajat consumul speriind populatia cu somajul si scaderea veniturilor, acum aplica in sfarsit aceste curbe de sacrificiu, iar scade consumul, mor alte firme, atat mici cat si mari, pleaca si investitorii straini din lipsa de piata.. Iar datoriile vor fi platite doar anumitor firme. Ce-mi pare bine , e ca o sa ne deplasam pe biciclete, n-o sa mai avem nevoie de medicamente si o sa devenim vegetarieni .
de codru'penal May 6, 2010 at 23:48
@Mariana: comentariile lui Moise le cam stim in privinta reducerii cheltuielilor bugetare, deci nu m-ar surprinde sa aplaude. As fi aplaudat si eu daca:
- s-ar fi intamplat chestia asta in ianuarie 2009 cel tarziu
- ar fi fost pe cale de consecinta sprijinita economia privata (aia care aduce bani la buget) inainte sa-si dea duhul – numai ca veneau alegerile ..
- si daca as vedea ca se abandoneaza constructia patinuarului de la Sinaia (12 mil euro)(imi sta in gat pe bune, macar ca exemplu), iar statul isi plateste datoriile catre privati (care sunt fooooarte mari si de mult scadente).
PS iar varianta aleasa e o mare gogomanie, dar in contextul lipsei crase de imaginatie a idiotilor astia e mai buna decat nimic.
de codru'penal May 6, 2010 at 22:46
Adica fa-ma si pe mine sa pricep: care-i legatura intre subventia la caldura si pretul la terenuri, case sau apartamente? Tu ai impresia ca un potential cumparator traieste sub cerul liber si acum, ca nu se mai da ajutor la incalzire, va renunta sa isi mai cumpere locuinta si in felul asta pretul apartamentelor va scadea, ori what? daca sta in chirie nu plateste caldura? sau vrei sa spui ca isi va cumpara mai putine camere ca sa plateasca mai putin? ca asta s-a intamplat cu multi ani in urma cand s-a scumpit gigacaloria si apartamentele cu 4 camere s-au ieftinit si s-au scumpit alea cu doua camere. Intre timp lumea s-a mai si contorizat. Sau te refereai la ajutorul de lemne? poate sunt eu obosit la ora asta, dar tot nu vad care-i skepsisul…
de codru'penal May 6, 2010 at 22:29
@Dan: ai ceva bani de investit in imobiliare, sau chiar suferi ca aia care au cumparat cu credit ipotecar in vara lui 2008 inca mai supravietuiesc?
de Mariana May 6, 2010 at 20:29
Moise, astept comentariile tale la evenimentele petrecute azi dupa ora 18.
de dan May 6, 2010 at 17:53
mai era ceva, scoaterea subventiei la caldura oauuuu… uite bine la efectul pe imobiliare aici
Cind crezi ca o sa fie impuscat in fata plutonului de executie basescu, acum sau in tomana cind vine factura la caldura???!!!
de dan May 6, 2010 at 17:50
Moise, nu puteai sa mai astepti o idee… am crezut ca sint primul care o sa-ti dea o bila alba dar ai venit repede la inaintare sa te lauzi
A vezi ca terapia de soc inseamna scaderea consumului cumplita, deci ai avut dreptate aici si te-ai inselat cumplit in legatura cu preturile la imobiliare
Deci e 1 la 1.
Ideea este ca in loc sa renunte la furturile guvernamentale au pus biciurile pe cei mai saraci oameni din societate – someri si pensionari
de Moise Guran May 6, 2010 at 17:43
Am avut dreptate
nu ma asteptam la terapie de soc totusi. si inca nu prea imi vine sa cred
de theo May 6, 2010 at 11:52
http://www.porcisme.ro/
de theo May 6, 2010 at 10:09
serios acum ar fi bun un tabel sinoptic cu datele importante in timp real – adica sa nu il schimbati o data pe an ci update lunar. cred ca ar fi bun.
ma scuzati ca va pun la munca pe gratis da cred ca e util si pt voi si pt noi.
libertate fraternitate egalitate
de theo May 6, 2010 at 10:06
Va rog sa lasati si voi un link pe homepageul vostru cu linkuri directe catre paginile ce afiseaza datele statistice ale evolutiilor economice ro.
Buget
Deficit
Inflatie
Datorie publica
Emisiuni de bonduri / guvernamentale si Locale
rezultate Q1…4
Crestere economica
Un fel de bloomberg sinoptic – sau un excel ceva
ca m-am plictisit sa le tot caut ca le ascund astia de n-ai vazut.
Nu de alta da sa vedem si noi in timp real tabloul general spot on; Adica sa nu stam cu ochii in tabel si sa ne uitam la limita, derivata si integrala ci mai din elicopter un fel de ochi de pasare vigilenta.
Altfel asta cu cota e terci da cred ca i-ati prins pe zevzecii astia la smen. M-am saturat de Base care bea uischi toata ziua si face combineuri – dobitocii astia nu sunt in stare sa ne conduca. Oricum cred ca le-a explodat execlu`n fata cand au venit pe posturi si era totalu cu cifre in paranteze si contabilul dregea vocea din spate – sefu` nu se poate aplica 80/20 la negativ ca e cu minus si o dam in numere complexe….sau poate nu!
hai ca ma duc sa ma gandesc ce mai pot fura
de m May 6, 2010 at 07:49
ziua de azi incepe sa-i dea dreptate lui moise. sunt programate 2 intalniri -una pe la 14 cu boculet si una pe la 17 cu jucatoru. punem pariu ca maine iese jucatoru si zice : am stat eu la un sprit pana tarziu cu jeff pretenu meu, da sa stiti ca nu tine la biborteni cum tin eu! ma si l-am convins sa ne mai “give us a break” cum zice francezu’ ha ha ha.
de Alex May 5, 2010 at 17:47
Criza (si) de timp…(ati observat ca pe Logo-ul PNL-ului apare o sageata in urcare, culmea,ei sunt de alta parere.. )
de Moise Guran May 5, 2010 at 17:18
dane, regret, n-am putut face azi demonstratia. mai e o zi si maine. promit!
Pingback: Razboi întru Cuvânt » SE STRANGE LATUL. ROMANIA, LA MANA FMI / Care sunt problemele copiilor crescuti cu TV. Initiativa pentru interzicerea OMG in Romania / Se profileaza UNGARIA MARE? / Escaladarea tensiunii in Orientul Mijlociu / Adeptii MIS
de mihaela May 5, 2010 at 16:56
FraÅ£ilor, ăştia chiar nu se pricep la nimic….sunt vai de mama lor…ăştia chiar nu ÅŸtiu cu ce se mănâncă politica economică de dreapta sau cea de stânga…
Habar n-au pe ce lume se află…mâine-poimâine vor fi obligaÅ£i să dea înapoi banii împrumutaÅ£i de pe la FMI si alÅ£ii… cu ce ? …cu economia în cădere liberă…
de dan May 5, 2010 at 16:41
Moise, mersi pt dedicatie dar uite acum au iesit clovnii lui boc de la bulibasa basescu si au ajuns la concluzia ca trebuie marite taxele… auci, deci nu m-am inselat.
si mai fac o prognoza: demonstratii masive si extrem de violente, pe acest fundal o sa fie alegeri anticipate la presedintie.
In rest si tu si eu am facut ase-ul si stim prea bine ca orice crestere de taxe acum ne baga in faliment garantat pe toti.
de Cristian PETCU May 5, 2010 at 15:24
Ce sa mai zic… Om traii si om vedea! … Crezi ca ar fi bine sa dezvolti un subiect legat de Gold Corporation si ampla lor campanie din aceasta perioada, legata de Rosia Montana si exploatarea de aur de aici? Poate ai observat ca suntem “bombardati” cu spoturi si reclame “induiosatoare” de ceva vreme, au primt aprobarea de la urbanism, tot zilele acestea, mediatizata si ea, …. oare ne vom vinde asa de usor rezerva URIASA de AUR din tara aceasta aflata la Rosia Montana? O sa fie vai si amar daca se apuca acestia sa foloseasca cianurile in procesul de exploatare. Eu vreau sa demareze lucrarea dar cu alta tehnologie, fara cianuri. Multumesc de atentia acordata si spor in toate. Cu respecte Cristian P.
de codru'penal May 5, 2010 at 15:00
Pana acum am zis ca-s dobitoci ca nu misca un deget ca sa impinga intr-un fel sau altul amarata asta de economie. Acum am inteles ca si ei stiu cat sunt de tampiti si mergeau pe ideea ca daca nu deschid gura, lumea nu-i vede cat sunt de jalnici.
daca tot vor sa umble la taxe si impozite, macar daca ar fi reglementat porcaria aia de compensare pe care nu o poti face cu ce ai de dat si ce ai de luat de la stat, iar daca era de marit ceva, atunci singurul impozit ar fi fost cel pe profit, insotit de o scadere corespunzatoare a impozitelor pe munca. Degeaba se dau smei de dreapta, ca Base tot la Stefan Gheorghiu s-a scolit si daca tot sunt stangaci, macar politica de stanga s-o faca cum trebuie.
de dragon May 5, 2010 at 09:11
@flacara violenta:
Nu poti sa maresti in acelasi timp si TVA si “cota unica” – care nu-i chiar asa de unica – daca faci asta, atunci inca 10 ani de acum incolo o sa fim tot in recesiune. Prin contributii sociale etc si asa plateste sectorul privat extraordinar de mult. Daca cresti TVA (care se stie cat de greu se recupereaza daca nu esti membru PCR) si in acelasi timp maresti si impozitul pe salarii, profit etc, multe firme care sunt la limita supravietuirii vor inchide.
Astfel in loc de 200000 de bugetari dati afara, asa cum ar fi trebuit, o sa fie dati afara inca cativa mii de la privati (nu stim cati), astfel cei care muncesc vor trebui sa tina pe spate si mai multi.
de flacara violenta May 5, 2010 at 03:20
O crestere a TVA cu 6% ar insemna in primul rand ca e ceva putred rau de tot in Danem… Romania adica.
O crestere insa cu 1-2% pentru o anumita perioada de timp ar fi destul de normal si s-a mai intamplat si in alte tari.
Iar cota unica de la bun inceput a fost fixata prea jos, deci si acolo o crestere de 1-2% se poate face fara probleme.
de Iulian May 4, 2010 at 23:23
Jos palaria! Am cateva saptamani de cand urmaresc emisiunea ta pe net ( pentru ca in timpul zilei sunt in priza la munci ) si vroiam sa-ti zic ca este emisiunea mea preferata.
Iti multumesc pentru aceasta emisiune.Este pe departe cea mai interesanta emisiune de dupa revolutie.
Sper sa tina o vesnicie.
de kaboom May 4, 2010 at 23:20
E naspa daca Base are timp de tampenii din astea cu alba-neagra. Oricum, de 20 de ani o frecam intr-una, undeva trebuie a cedeze sandramaua asta securisto comunista suita in Q7 cu portbagajul plin de plase cu faina si ulei.
Ma intreb doar, ce tristetze de om ar mai gasi Basescu sa il puna PM? Inca un UTC-ist sacadat, n-ar mai suporta Romania!
de codru'penal May 4, 2010 at 23:17
mai fratilor, sa va spun ce cred yo:
romanul e masochist. da, un masochist damnat. de cand se stie el pe meleagurile astea, ….cum sa spun… s-a indoit ca trestia da’ nu s-a rupt. Nu-i asa? asa am invatzat la scoala… ba chiar cu mandrie patriotica.
Romanul iubeste shmecheria, voateaza shmecheria, apoi se plange.. Nu pot, dar va rog sa ma credeti, chiar nu pot in ciuda faptului ca nu am o situatie materiala fara griji, deci orice as face nu pot sa nu ma uit cu satisfactie la TOOOOTI care i-au votat si sa zic: dobitocilor, va meritati soarta!!!! Sufar si eu cu voi, dar toate frustrarile mele de cand am stat ore in sir la coada sa-l votez pe Antonescu imi sunt razbunate acum (da, am stat 3 ore si cand am vazut ca nu apuc sa-l mai votez, m-am dus intr-o comuna la 15 km pe listele suplimentare). Imi pare sincer rau daca am spus tampenii, dar ma incerca o lehamite cumplita…
de Ovidiu May 4, 2010 at 22:14
Cred c-a rupt audientele Parlamentul European.
de Moise Guran May 4, 2010 at 22:01
azi n-am avut emisie. a fost o editie speciala de la parlamentu european sau ceva de genu asta
de Ovidiu May 4, 2010 at 21:25
Si mie mi-e teama ca s-a pornit cu cifrele astea fantasmagorice ca sa aiba de unde sa scada. Apoi un TVA de 20-21% va parea chiar parfum pe langa asta de 25. Plus ca va ramane in picioare cota unica, acest bastion al liberalismului PDL… Ar fi bine sa ramana taxele neschimbate, dar prea apar numai zvonuri rele in ultimele zile.
In alta ordine de idei, ce se intampla cu emisiunea de azi? Ca imi pare ca ati uploadat o stire de 6 minute pe site in locul emisiunii.
de codru'penal May 4, 2010 at 20:29
Bai Moiselule, esti dashtept rau Bre! mi-a placut asta
de crt May 4, 2010 at 19:41
rezonez si eu la ideea ca cifrele astea imbecile au fost aruncate pe piata pt ca mai apoi sa creasca doar tva cu 2-3% si sa poata sa iasa baietii destepti in fata sa zica cum putea sa fie mult mai rau…am invatat si eu cate ceva la facultate despre negociere si intotdeauna se porneste mai sus de pretul cu care vrei sa vinzi de fapt o masina/casa…astfel daca cumparatorul vrea o reducere poti sa i-o oferi confortabil dandu-i impresia ca el a castigat ceva de la tine si nu invers
de Moise Guran May 4, 2010 at 19:21
dan, e ok, esti in logica lor.
eu cred ca nu putem iesi din criza marind ACESTE doua taxe majore. eu cred ca doar scaderea lor poate aduce mai multi bani. pot fi altele majorate, de acord. uite, maine iti fac o demonstratie la tv. sa te uiti de la 16 ca e cu dedicatie
de dan May 4, 2010 at 19:19
Moise, nu tine logica sau mai bine zis e subreda rau. Ca sa nu cresti taxele inseamna sa dai afara citeva sute de mii de bugetari (care sa taca din gura iar somajul sa ajunga probabil la 15%) SAU sa renunte la furtul din bugetul statului basescu si compania de securisti – asta e cea mai mare utopie.
Deci ramine cresterea taxelor, cum se face treaba asta, lansezi o cifra mare ca sa bulverseze papagalii si pe urma se ajunge la un tva mai mic 21-22% si o cota mai mare 18% sau alte impozite “forfetare”. Pe linga astea se poate face o remaniere pt ca eventual sa nu se rascoale lumea.
deci taxele o sa creasca orice. FMI-ul in rahatul international in care se afla economia mondiala numai de scenarii basesciene pt inlocuirea lui boc nu o sa marjeze. Adica sa nu se intimple nimic la taxe si impozite iar fmi-ul sa stea aici pt a fi inlaturat boc?!!! pueril
Moise, nu o spun cu rautate, dar e a doua oara cind cred ca gresesti major, prima data a fost cu pretul la imobiliare care ramine la preturi speculative mari si nu o sa mai scada… deja au inceput reduceri pina si la cele noi… parerea mea