Memoriile unui fost observator

Publicat la data de de Ionut

de Moise Guran

Mă ţin de vreo lună să scriu despre OBSERVATOR. Acum nu mai mă ţin, căci Sandra şi Mândruţă au fost schimbaţi cu Alina Petrescu. Şi s-a mai schimbat şi linia editorială într-una mai serioasă. Oficial. Fără a dezvălui cine ştie ce despre noul jurnal de ştiri, aceasta este mărturia unui Fost de la Obositor, despre un produs care de aproape un deceniu se chinuie să renască şi asta doar pentru că tot timpul are senzaţia că trage să moară. Am multe de povestit, aşa că faceţi-vă comozi.

1. PUŢINĂ ISTORIE

Acum exact 10 ani eram un reporter într-o echipă care avea mândria unui produs de elită. Eram cei mai tari, ştiam asta înainte de a şti ce sunt ale măsurători TV. Observatorul era un spirit, era orgoliul celei mai vechi redacţii de ştiri din media video, era dorinţa de a avea ştiri exclusive, de a fi primii la eveniment. Era cea mai puternică şi mai influentă emisiune de ştiri iar asta nu avea nici o legătură cu nişte grafice în excel(asa arată audientele de azi) ci doar cu faptul că seară de seară ne urmăreau peste două milioane de oameni.

Audientele erau făcute atunci de două companii de auditare prin două măsurători separate iar Observatorul bătea la Stirile ProTV ca la covoare persane. În echipa Observator eram doar 15 reporteri care aveau la dispozitie doar patru echipe de filmare, trei grupuri de montaj, parcă două linii de radio-releu şi la scurtă vreme am primit şi un DSNG (digital satellite news gathering) adică o sculă de transmis orice de oriunde. Eu făceam şi şapte ştiri într-o singură zi iar jobul meu era INFORMATIA. Dacă nu o dădeam primul îmi luam amendă, dar asta mă durea mai puţin decât umilinţa de a fi întrecut de ProTV sau de Mediafax (cele două entităţi rivale colaborau strâns). Aşa lucram toţi, indiferent de domeniu. Pe vremea aceea eu avem cel mai mic salariu din redacţie.

Observatorul a continuat să conducă în audiente si după ce a rămas o singură companie de auditare. Un sondaj naţional făcut (parcă de IMAS) în anul 2001 spunea că 53% dintre cetăţenii României aveau încredere în ştirile de la Observator.

Totuşi, în anul 2002 Ştirile ProTV au ajuns din urmă Observatorul pentru a-l depăşi în 2003 şi pentru a-l zdrobi din 2004 şi până în zilele noastre. La un moment dat Laurenţiu Ionete, un tip deştept (care nu mai lucrează acum la Antene) spunea amar despre Observator că nu mai suntem nici măcar între primii doi competitori, suntem doar primii dintre ceilalţi. Cu vârfuri de peste 1,5 milioane de telespectatori Ştirile ProTV reprezintă, teoretic, singurul jurnal de ştiri care contează. Teoretic. Practic, ştim cu toţii că nu e aşa, că realitatea acelor cifre este doar o păcăleală bănoasă.

Rând pe rând au schimbat formatul Observatorului în încercarea unei reveniri Vlad Petreanu, Sergiu Toader, Adriana Pava iar acum interpretează Gică Voicu (featuring ITN).

Din punct de vedere al resurselor, Observatorul dispune azi de cel puţin zece ori mai multe posibilităţi decât avea echipa câştigătoare de acum zece ani.

La intervale aproape regulate de timp Papa (pentru cine nu ştie – Dan Voiculescu, acum este mai cunoscut sub numele Mogulul, dar pe vremuri noi îi spuneam Papa, cu accent pe ultimul a) schimbă echipa de conducere de la Observator, investeşte sume serioase în rebranding şi … degeaba.

Aşa-zisul succes al Ştirilor ProTV a ridicat posibilităţile financiare ale întregului trust MediaPro care acum (laolaltă cu AcasăTV şi Procinema) nu mai are decât grija evitării unei cote de monopol. Deja cred că MediaPRO încasează spre 60-70% din sumele alocate publicităţii TV din România. Observatorul rămâne cel mai important contributor la veniturile Antenei 1, dar este şi cel mai înfrânt dintre programe, căci pe filme şi divertisment diferenţele dintre ProTV şi Antena 1 nu sunt semnificative.

2. CE NAIBII S-A ÎNTÂMPLAT?

Păi s-au întâmplat multe. Unele mai relevante, altele mai puţin. S-a schimbat în primul rând ţara în care trăim. Au venit multinaţionalele. S-a schimbat publicul. Acum 10 ani orice familist serios era acasă la ora 19. Acum, la ora 19 un om cu carieră este în cel mai bun caz în drum spre casă dinspre serviciu. (Ăsta este şi marele meu of cu BizBazarul care n-are telespectatorii dedicaţi acasă la ora la care se difuzează). Pe străzile din Bucureşti vârful de trafic este între 19 şi 20. Cui se adresează atunci jurnalele de la ora 19? Păi e clar că altcuiva… Succesul Ştirilor ProTV este pus pe categoria de vârstă 18-49 de ani. Dar cine sunt acei oameni care la ora 19 belesc ochii la televizor? De ce nu muncesc pentru o carieră strălucită? De ce nu sunt în mall sau în hipermarchet la cumpărături? De ce nu sunt în maşinile lor din clasa medie şi superioară pentru care plătesc rate grele? De ce sunt în faţa televizorului? Poate pentru că n-au cine ştie ce slujbe, poate pentru că n-au bani de mall şi nici rate la maşini. Profilul şi relevanţa măsurătorilor de audienţă TV din România e un alt subiect, asupra căruia voi reveni mai târziu.

Greii pieţei media pun succesul ProTV pe tabloidizarea ştirilor. Asta însemnând dramatizarea exacerbată a unor banale accidente rutiere, stropirea asfaltului cu ketch-up în transmisia unei crime de la Timişoara, vedete fără fundamente, ţâţe goale, încăierări rurale şi fapt divers derizoriu ridicat la rang de eveniment naţional. În opinia mea asta nu înseamnă tabloidizare ci prosteală. Un jurnal de ştiri tabloid este BizBazar care explică ştiri economice mai greu de digerat într-un format prietenos, pe înţelesul tuturor. Din păcate, de prin 2003 până prin 2008 Observatorul a copiat agresiv şi fără jenă stilul ProTV, pierzând din vedere faptul că atunci când joci în deplasare nu ai în nici un caz prima şansă. Vlad Petreanu a introdus primul acest stil şi a şi regretat primul asta. (de fapt eu cred că Petreanu este şi singurul care a înţeles greşeala). În 2005 eu am şi părăsit echipa Observator, profitând de înfiinţarea Antenei 3. Dacă nu aş fi avut această şansă probabil că aş fi plecat de la Antene, căci ştirile mele (economice) pur şi simplu nu-şi mai găseau locul la Observator. La fel au făcut şi colegele mele de domeniu Adelana Nistoreasa şi Maria Coman. La fel au făcut cei de la secţia Politic. Noi am plecat iar după noi au venit alţii. Secţia economic de la Observator s-a mărit ca număr de reporteri dar toţi au început să alerge după cai verzi pe pereţi. Adică după tot felul de prostioare numite pretenţios ştiri sau storyuri. Asta era tabloidizarea pe modelul superficial al ProTV… Bineînţeles că prăpastia dintre audienţa ProTV şi a Observatorului s-a adâncit.

3. SĂ FIM IAR CE-AM FOST ŞI MAI MULT DECÂT ATÂT

În iulie 2008 m-a chemat Sorin Oancea (directorul Antenei 3) şi m-a rugat să refac secţia Economic de la Observator. Mi-a fost greu să accept. BizBazar era şi este o emisiune realizată cu resurse puţine iar lipsa mea s-ar fi simţit. Nu mi-am dorit niciodată funcţii sau bani. Tot ceea ce mi-am dorit profesional este BizBazar. Eu sunt jurnalist de meserie nu şef de meserie şi acesta este vârful provocării profesionale pentru mine. Pur şi simplu vreau să ies la pensie cu o emisiune de acest fel.
Şi totuşi orgoliul Fostului Obositor mă îmboldea puternic. Oancea a simţit asta şi mi-a spus – Moise, aş vrea ca Observatorul să fie din nou ceea ce era odată. M-a prins cu chestia asta. Oancea ştie că olteanul din mine nu rezistă la provocări. Simţeam că avem şanse mici în încercarea de a bate ştirile ProTV dar nu m-am putut abţine. Mie dacă îmi arată cineva o mănuşă pe jos o ridic. Mi-e scris în codul genetic să fac asta. Aşa că am preluat secţia economic în septembrie 2008 cu gândul să o fac cea mai puternică structură de acest fel din media românească. Nici mai mult nici mai puţin. Nici nu mă mai raportam la ProTV sau la Realitatea, mă raportam doar la Ziarul Financiar.

În primul rând am băgat reporterii de la BizBazar la Observator. În al doilea rând am adus de la Monney Channel şi de la Realitatea ce am găsit mai bun pe domeniu. Oancea mi-a dat mână liberă. Nici lui nu-i venea să creadă, într-o epocă în care toţi plecau la Realitatea eu aduceam oameni de la Vântu. În trei luni am schimbat 40% dintre reporteri. Dintre cei vechi, unii au plecat singuri, pe alţii i-am transferat eu. Înţeleseseră că vreau ştiri, nu aiureli şi părea să le placă şi lor. Criza financiară din toamna anului 2008 ne-a ajutat teribil. Munceam ca nebunii iar eu şi Sorin (Munteanu, referintă la rubrica „Moise despre noi”) stabileam la virgulă ce spuneau la Observator reporterii de la economic. Adriana Pava, redactorul şef, ne încuraja căci vedeam cu fiecare zi audienţele apropiindu-se de cele ale Ştirilor ProTV. Iar eu o încurajam pe Pava să nu mai facă desfăşurătorul cu gândul la audienţe. O încurajam să facă ceea ce experienţa şi deontologia ei de jurnalist îi spun că trebuie să facă. La un moment dat, într-o zi, primele şase ştiri din Observator au fost ştirile noastre, economice. Eu nu apăream pe post şi nici semnătura mea nu era niciunde, pentru telespectatorii Observatorului eram o umbră, nici nu existam.
Cu toate astea mă simţeam satisfăcut ca pe vremuri când deschideam Observatorul în direct şi în exclusivitate de la Petrom cu scumpiea benzinei. Mă simţeam răzbunat profesional. Ştirile serioase fuseseră aruncate din Observator cu cinci ani în urmă, acum (vanitate copilărească) eu mă simţeam reprezentantul lor. L-am şi sunat pe Petreanu ca să mă laud cu chestia asta, dar Petreanu înţelesese demult acea greşeală a trecutului său de fost şef la Observator. Emisiunile sale de acum de la Antena 3 arată cel mai bine cum gândeşte Petreanu acum.

Bineînţeles că am neglijat BizBazar şi asta l-a supărat şi pe Laurenţiu şi pe ceilalţi de la Biz. În fond eu munceam pentru o emisiune aflată la aceeaşi oră pe un alt post de televiziune. Îmi făceam concurenţă cu propriile-mi texte. Dar nu conta. Eram însetat de victorie şi călcam totul în picioare, chiar dacă oficial nici nu ar fi fost victoria mea. Luptam pentru un principiu.

Din păcate nu a durat mult. ProTV-ul s-a repliat. Nu reuşeau să dea decât cu o zi întârziere informaţiile pe care noi le dădusem la Observator, dar insistau să facă live de la BNR şi să încerce să explice acele evenimente complicate. Au apelat şi la cei de la ZF, căci aveau de relatat o criză financiară care nu avea nici în clin nici în mânecă cu knowhow-ul lor tabloid. Problema a fost că noi nu am putut rezista tentaţiei de a-l readuce pe Adi Minune pe ecran. Noi, e un fel de a spune. Eu sunt taliban în principii şi m-am opus reîntoarcerii la ştirile cu manelişti sau la scandalurile ţigăneşti. M-am opus până m-au dat afară din şedinţe. Ajunsesem să ţip la proprii mei şefi deşi nici nu era treaba mea să stabilesc ce intră şi ce nu intră la Observator. Cred că dacă Adriana Pava era un altfel de om m-ar fi concediat. Eu trebuia să fac o secţie economică puternică, să învăţ reporterii cum să facă din informaţiile grele de pe economic poveşti digerabile, pe înţelesul tuturor şi cred că am şi reuşit asta. Era timpul să mă reîntorc la Biz căci misiunea mea se încheiase. M-am retras treptat, începând din toamna anului trecut. Din decembrie n-am mai mers nici la şedinţele de sumar.

4. GICĂ VOICU – ITN – ALINA PETRESCU

Între timp Gică Voicu a înlocuit-o pe Adi Pava la conducerea Observatorului iar Papa a băgat mâna adânc la teşcherea şi a scos bani pentru angajarea unor consultanţi de la ITN. Papa a înţeles că în vreme de criză trebuie să investeşti în produsul tău chiar dacă îţi aduce mai puţini bani pe moment. O criză este o oportunitate. Poţi disloca din cota de piaţă a concurenţilor iar banii ţi-i scoţi mai târziu. Englezii de la ITN ştiu exact ce vor. Nu voi da detalii despre munca lor la noul Observator căci acestea intră în sfera secretului de serviciu. Gică Voicu este un tip calm, pe care îl cunosc de pe vremea cînd eu eram reporter la Evenimentul Zilei (1994-1996) iar el era Redactor Şef. M-a privit cu încredere, căci eram singurul pe care îl cunoştea din redacţia Observator. M-a consultat în multe probleme şi încă mă mai consultă, chiar dacă acum nu mai sunt decât la BizBazar. Probabil şi-a dat seama că pot fi foarte sincer căci n-am nimic nici de pierdut nici de câştigat.

Undeva pe traseul Voicu – ITN – Camelia Voiculescu a renăscut ideea unui Observator care să se ia pe el însuşi mai în serios. Asta vor să facă şi pentru asta şi noi şi alţii le-am dat ce aveam mai bun în materie de reporteri. Nu ştiu însă cum s-a ajuns la ideea schimbării prezentatorilor de la Observator. Anul trecut s-a tot şuşotit despre asta. De fapt fiecăruia dintre noii şefi de la Observator cred că i-a trecut prin cap că schimbarea prezentatorilor poate fi cheia.

Ei bine, eu unul nu cred asta şi mi se pare şi un pas destul de periculos.

Sandra şi Mândruţă sunt jurnalişti adevăraţi. Au făcut teren ca reporteri şi au urcat în ierarhie pe merite proprii. Desigur şi Alina Petrescu a făcut asta. O cunosc bine şi n-am nici un dubiu asupra faptului că locul ei este acolo, la Observator. (De fapt la un moment dat am încercat chiar să o iau pe Alina să mă ajute la BizBazar) Când Gică Voicu m-a întrebat ce aş alege între Alina şi Mircea Radu am râs. Mircea e vedetă, Alina e jurnalist. Eu nu cred în vedete. Dar, i-am răspuns lui Voicu, asta nu înseamnă neapărat că Mircea nu poate furniza o surpriză cu audienţele. În final decizia a luat-o probabil Camelia Voiculescu, dar cred că şi Gică Voicu şi cei de la ITN au susţinut-o pe Alina.

Aşa, bun! Şi ce am rezolvat cu asta?

Dacă Andreea Esca a fost cu piciorul în ghips credeţi că audienţa ştirilor ProTV a scăzut? No way! No fucking way! Un prezentator TV trebuie doar să nu te scoată din sărite. Ceea ce contează cu adevărat este conţinutul. Şi modul în care conţinutul este ambalat. Adică eticheta. La asta ne-au cam bătut întotdeauna cei de la ProTV, chiar şi în vremurile de aur ale Observatorului când pe audienţe eram mai buni decât ei.

Revenind la Sandra şi la Mândruţă, trebuie să recunosc că este posibil ca superficialitatea ştirilor din ultimii ani să le fi erodat întrucâtva imaginea publică. Poate de aici înlocuirea lor cu Alina, care vine de la un post de ştiri. Dar nu era în nici un caz vina lor şi oricum rebrenduriea celor doi se putea rezolva prin schimbarea conţinutului într-un anume interval de timp.

Un nou prezentator poate stârni curiozitate dar presupune şi riscuri mari. Ia gândiţi-vă, aţi mai cumpăra Coca Cola dacă de mâine eticheta ar fi verde în loc să fie roşie? Probabil că da, dar asta numai dacă v-aţi da seama că e vorba de Coca Cola. Şi dacă nu sunteţi fani Pepsi. În încercarea de a atrage publicul ProTV, Observatorul riscă propriul său public. Eu cred că o bună parte a privitorilor de ştiri nici nu ştie exact pe ce canal se uită. Câţi dintre dumneavoastră aţi fi curioşi să gustaţi această Coca Cola nouă şi verde, care vă sună oarecum familiar ca brand?

Consider că Sandra şi Mândruţă ar fi trebuit recuperaţi. Sandra este un adevărat dinozaur al Antenei. Deşi este mai tânără decât mine lucrează la Observator de vreo 15 ani. (Eu am 11 în Antenă). Cum să pierzi un astfel de om? Mândruţă ştie totul şi despre Antenă şi despre ProTV. M-am tot întrebat de ce nu sunt păstraţi şi Sandra şi Lucian în echipa editorială. În fond, au valoarea unor arhive vii, au fost martori ai victoriilor şi înfrângerilor noastre. Au şi notorietate şi experienţă şi talent. Nu înţeleg cum o corporaţie de talia Antenei 1 poate greşi astfel. Nu cred că e vorba de orgolii. Cred că pur şi simplu nu i-a trecut nimănui prin cap această variantă. Cred că şefii noştri nu au percepţia faptului că reporterul este esenţa jurnalistului şi că fiecare dintre noi şi-ar dori să revină mai devreme sau mai târziu la asta.

Cât despre Alina Petrescu, ea are un job mai facil la Observator decât la Antena 3. O televiziune de ştiri e ca baletul. Dacă ai dansat acolo dansezi orice după aia. Sper doar ca managerii Antenei 1 să aibă suficientă răbdare şi să investească suficient de mult în acest rebranding. Chiar îmi doresc din suflet ca Alina să aibă succes.


5. DIN NOU DESPRE AUDIENȚE

Să vă mărturisesc ceva – în adolescenţă eram pokerist. Feelingul meu de fost pokerist îmi spune de regulă când un jucător trişează. Prin 2004 spuneam oricui stătea să mă asculte că este ceva în neregulă cu audientele TV. Între timp s-a schimbat compania de auditare dar dispoziţia teritorială a aparatelor care măsoară audienta (peoplemetre) nu s-a schimbat. A crescut numărul lor dar cele vechi au fost transferate noii companii. Persoanele auditate se schimbă şi ele pe rând dar nu şi matricea teritorială.

Nu am dovezi ca să pot acuza ProTV-ul că trişează. Dar cred că la un moment dat ei au avut mai multe informaţii decât noi despre acest sistem de măsurare, iar apoi au ştiut să fructifice acest avantaj într-un knowhow mai consistent. Nimeni nu-mi poate explica de ce doar pe ştiri ProTV-ul bate atât de grav Antena 1. Asta mă şi face să cred că e ceva legat de dispoziţia lor teritorială căci la un film cu Vandamme sau Steven Segal se uită la fel şi cetăţeanul de la Văscăuţi şi cel de la Adâncata.
Nu contează! Audienţele sunt pentru manageri, nu pentru jurnalişti.
Cred că noi, cei de la Ştiri nici nu ar trebui să ţinem cont de audienţe. Meseria de jurnalist se face pe alte principii decât cele comerciale. Audienţele reprezintă doar o problemă de vânzări, iar noi nu cred că trebuie să facem negustorie. Într-un final publicul tău ţintă te validează sau nu. Este motivul pentru care eu nu cred că Minune ar trebui să apară la ştiri – personajul nu are relevanţă. Este motivul pentru care am şi militat toată viaţa mea pentru ştiri cu conţinut serios. Dar credibilitatea se câştigă în ani de zile şi se pierde foarte repede. La noi şefii rar prind un an şi jumătate, doi. Fiecare şef vine apoi cu alte idei şi o luăm din nou de la capăt. Uneori nici reporterii nu mai înţeleg ce se doreşte de la ei.
Ultimul comunicat al Antenei 1, cel care anunţă schimbarea spune că noul Observator va avea un conţinut de ştiri serioase. M-aş bucura sincer ca această linie să fie păstrată indiferent de audienţe. Nu o văd pe Alina Petrescu privind afectat în cameră şi recitând ceva de genul – M-a bătut şi m-a violat. Este declaraţia unei bătrâne din satul X, maltratată de soţul beţiv. Eu spun lucrurilor pe nume şi unii apreciază asta, alţii nu. Ceea ce mă întreb acum este cât timp vom fi serioşi de data asta. Cât vom putea ţine o astfel de linie, chiar dacă audienţele nu ne vor valida imediat? Trei luni? Şase? Un an?

Categoria: MOISE
Etichete: ,

60 Răspunsuri la Memoriile unui fost observator

  1. de filme December 24, 2010 at 18:19

    Femeia: cea ma dezgolita dintre carnurile vii si cea care straluceste cu cea mai dulce scanteiere. – Antoine de Saint Exupery

  2. de anunturi imobiliare December 22, 2010 at 07:19

    thanks for this and happy holidays to you all.

  3. de transport marfa April 7, 2010 at 16:39

    Nice site.I like the design and how all fits toghether.I am at the beggining in the web world.You can check my site at transport marfa

  4. de vali March 9, 2010 at 19:24

    sant intrutotul de acord cu ce a spus Adriana. Am impresia ca pana si pe tine te enerveaza.

  5. de adriana March 2, 2010 at 16:20

    nu va vad bine deloc in echipa cu paula rusu. ceva nu se potriveste, studioul pare inghesuit, nu va sincronizati, si mai ales ea pare cam din alta lume. pacat , in goana dupa rating a fost sacrificata emisiunea dvs

  6. de Catelu March 1, 2010 at 20:07

    Oh man! Moise, chiar nu iti dai seama ca decaderea a venit din pierderea credibilitatii? Sau nu aveti voie sa spuneti asta public?
    Dar in momentul cand Obositorul a devenit un Telejurnal ceausist care prezenta vizitele de lucru ale dlui Profesor Voiculescu cine credeti ca a ramas sa se uite?
    Prezentatorii nu au aproape nimic de-a face cu asta.
    Credibilitatea este capitalul cel mai important si poate compensa mijloacele tehnice cele mai sofisticate. Din pacate, odata pierduta, nu se poate cumpara inapoi.

  7. de renee March 1, 2010 at 17:40

    stoicescu si mandruta sunt groaznici! spunea cineva despre ei ca sunt teatrali si avea dreptate.in afara de asta ea este rigida,nu are nerv sau spontaneitate,iar el este,imi pare rau,un penibil…nu stiu cine ar fi mai bun,mai potrivit sa prezinte Observatorul,insa de alina petrescu imi pare rau,mie mi se pare ca locul ei nu este acolo,se iroseste.

    P.S. deja mi-e dor de BizBazar

  8. de Anca March 1, 2010 at 12:37

    tin minte cand erai reporter :) ma uitam la stiri si mi placea stilul tau si apoi cand am vazut ca ai avansat chiar m am bucurat

  9. de kn February 27, 2010 at 08:38

    nu ma uit la pro,a1,etc.a3,e mai mult decat am timp.si a3,are zile bune-zile rele.moise,incheie ziua buna cu:mai pov si maine…
    hehehe
    repet:ora 19″si 10″ va fii “goala”.(ma intreb:blogul,ramane?)
    iar la a1,daca e mare nevoie de succesuri,pai aducetzi-o pe senzual sa prezinte top-less,si sa vezi…succesuri.(just a’joke)

  10. de pitarul February 26, 2010 at 23:03

    mandruta i-a luat interviu lui bill gates parca…(MISTO)!!! ca apoi sa se uite in ochii lui Eba si sa o intrebe: “Elena, vrei sa ne conduci?” (NU CHIAR MISTO!!)..apoi lui Elan Schwartzblablabla…(cum l-o chema); intreb: cat de “stirist” e omul?!
    nu am nimic cu el, dar pana si discursul de “la revedere” de la ultimul Observator a parut ATAAAAAAAAAAT DE FALS ….si sunt sigur ca nu a fost; personal ma irita mandruta si uitam sa ascult ce zice…impusca-ma, asta e adevarul!!!

  11. de pitarul February 26, 2010 at 22:52

    moise….ELIMINATI NAIBII cu totul Observatorul si dati romanilor ce vor…stiri scurte si la obiect (de ce e obligatorie prezenta unuia sau a mai multora prezentatori?!..faceti ceva gen euronews); eventual comentati apoi o stire care va miroase voua mai frumos…m-am saturat sa ma uit la doi oameni care iti spun stirea ca apoi sa vad imagini video in care SE REPETA CE AM AUZIT CU DOAR CATEVA SECUNDE INAINTE….gasiti o voce “misto” si faceti un Observator FARA PREZENTATORI!!!!

  12. de Cos February 26, 2010 at 20:51

    Moise, m-am gîndit. Sînt de acord cu tine că ai fi putut rezuma totul la “..”Acum exact 10 ani eram un reporter într-o echipă care avea mândria unui produs de elită. Eram cei mai tari, ştiam asta înainte de a şti ce sunt ale măsurători TV. Observatorul era un spirit, era orgoliul celei mai vechi redacţii de ştiri din media video, era dorinţa de a avea ştiri exclusive, de a fi primii la eveniment. Era cea mai puternică şi mai influentă emisiune de ştiri iar asta nu avea nici o legătură cu nişte grafice în excel”

    În rest, vom vedea.

  13. de Christian Erwin February 26, 2010 at 20:21

    ieri nu s-a postat nimic pe blog,azi iar nimic…ce se intampla? noi povestim povesti aici?
    Nu se aude sau nu se vede ca nu mai avem despre ce vorbi? :) )

    Am o propunere:P dati-mi acces la blog si trimiteti-mi pe mail ce trebuie postat pe blogul asta si se rezolva…k oricum stau toata ziua aici:P

  14. de tuvene February 26, 2010 at 20:11

    peoplemeterele nu pot fi montate decat inorase sau in locurile cu acoperire internet stabila fiindca ele inregistreaza toata ziua pe ce programe te uiti iar seara la ora 12 sau imediat dupa ce inchizi TV ele se conecteaza prin internet la o retea de tip VPN si fac upload la un fisier de tip log, singura modalitate cu o marja de eroare de 0 % ar fi ca toata lumea sa aiba televiziune terestra digitala prin cablu, deoarece serverul de pe care se face streaming-ul stie cu exectitatea cate minute , la ce ora si mai exact pe ce program te uiti. dar in romania nimieni nu doreste sa incheie parteneriate cu cablistii. si ce e cel mai important datele de pe serverele de streaming sunt in timp real.

  15. de Alex February 26, 2010 at 20:00

    Nu mi-a aparut un x si un a in postul de mai sus. E din cauza tastaturii mele. Scuze

  16. de ccd February 26, 2010 at 19:58

    Surprinzatoare ultima stire din aceasta seara.
    Dar o sa imi reprim curiozitatea pina luni.

  17. de Ale February 26, 2010 at 19:58

    Domnule Moise, puteti sterge linistit postarea. Nu e nici o problema sau suparare. Sunt multumit daca fost citita de cel caruia i se adresa.

    A fost reusita emisiunea de azi. Mult succes in viitorul (actualul) proiect!!! Dati-ne niste detalii…

    Numai bine!

  18. de laurentiucat February 26, 2010 at 19:15

    sa fie la voi!

  19. de Christian Erwin February 26, 2010 at 18:33

    Oricum presupun ca asta implica multe acte si bani cheltuiti…dar va fi ceva mai real si pana la urma ar ramane doarc cei de pe analog pentru ca si cei cu digitalele ar putea avea people mettere introduse in aparatura de digital…cred

    cred ca ar trebui sa stie de ele ca sa para credibile audientele cand sunt prezentate publicului prin metodele pe care le stim deja :P caci daca nu ar sti ar semana putin cu violarea intimitatii….

  20. de codru'penal February 26, 2010 at 18:09

    D-le Erwin, eu cred ca intr-adevar abia atunci am avea o masura corecta a audientelor, si mai cu seama daca posesorii acestor receivere nu ar sti de existenta monitorizarii programelor pe care le urmaresc.

  21. de Christian Erwin February 26, 2010 at 17:48

    stau si ma intreb…
    oare nu ar fi posibil ca receiverele celor ce au Boom,Focussat,Dolce si altele nu pot avea people mettere in ele? pentru ca ar fi cel mai simplu de contorizat…decat cu telecomanda la fiecare cap de familie :P

  22. de horya February 26, 2010 at 17:34

    eu nu stiu cum e treaba cu audienta , dar PROtv-ul are aceeasi politica a stirilor cum isi aleg OTV-istii subiectele.

    Daca dai o stire cum ca unu a fost omorat in satul X, pai fi sigur ca toti taranii din comuna se uita la stirea aia, iti dai seama.. Satul lor apare la Televizor. Daca mai faci si cateva intervievari ai asigurat succesul stirii.
    Baba Chiva anunta tot satul ca va aparea ea la stirile PROTV , iar la ora 19 tot satul este in fata televizorului sa o vada pe Baba Chiva, de acum mandria lor.

  23. de m February 26, 2010 at 16:24

    nu ma uit la stirile a1 sau protv, pentru ca ma uit la bizabazar. cand e pauza la biz, mai zappez si , cel putin anul trecut, vedeam aceeasi stire in acelasi timp pe pro si pe a1. de aia spun ca nu vad de unde e diferenta de audiente intre a1 si pro , cand ei prezinta aceeasi marfa.
    la 8 sunt stirile tvr, despre care nu s-a vorbit aci. desi nu sunt stralucite, cred ca sunt cel mai apropiat lucru de normalitate. nu stiu ce audiente au, dar mi se par destul de echilibrate in general si bine realizate.

  24. de tuvene February 26, 2010 at 15:12

    :) ) ar mai fi si BOBU ( Boc, Oprea , Basescu si Udrea) :) )

  25. Pingback: Marca B&B « Radio Xtreme Romania – Blog

  26. de Christian Erwin February 26, 2010 at 13:45

    Votul,cel putin in Romania este un drept al fiecarui om dar eu sunt de acord cu asta atata timp cat sta in Romania.
    Romanii din Italia,Spania,Anglia si altii sa stea pe curu lor acolo sa isi faca acte si sa voteze in tarile in care stau.Nu sa ne faca noua viata nasoala ca asa au ei chef sa voteze.
    La concluzia asta am ajuns in minutul 2 dupa rezultatele date in dimineata de dupa vot.
    Acum nu ca asi fi batut in cap sa cred ca unu ii mai bun ca altu dar o sansa mai merita si PSD-ul.Am trait in Romania atatia ani si stim cu totii cine si ce stie sa faca indiferent de culoarea politica dar pentru aia noi speram la ceva mai bun.Conteaza mai putin ca ne lamuream si de Geoana dar stiam ca nu il vom mai vota…asa cu Base stim traiul si nu e unu bun.
    Cine nu simte traiul cu Base ii pot spune ca nu sta in Romania sau nu are un servici legal ca tot omu simplu.
    Criza e la noi de foarte multa vreme dar acum se simte foarte tare.
    Trupa de soc B&B (Base si Boc :P ) are scuza suprema pentru orice;cand e vorba sa dea e CRIZA cand sa ia atunci nu mai e nimic.

    Din cati oameni am vorbit toti au spus ca is bun de dat la CEDO :) ) dar altii mi-au dat dreptate si nu foarte multi.

    “Bruneti” sau nu asta conteaza mai putin acum sau chiar deloc dar romanu in ziua de azi face o chestie de care mie cel putin imi este scarba si anume: isi vinde votul,iar daca ai ajuns sa iei o galeata si 2 carnati in ea pentru 5 ani de lupta cu viata si cu nedreptatile atunci nu mai ai decat o valoare NULA.
    Ce se intampla in tara asta tot incerc sa descriu sau sa pot explica dar cred ca nu voi putea sa inteleg niciodata.
    Ca tot eram la “bruneti”, nu sunt toti niste nenorociti sau cel putin eu asta inca cred pentru ca eu am avut contact cu tot felul de “bruneti” si chiar si in zi de azi cand vad un rrom care isi vede de treaba lui si de viata lui ma minunez si imi place cand gasesc asa oameni;mi s-a intamplat sa vad romani in tara asta care sunt chiar niste scarbe nenorocite(scuzati vocabularul dar cine stie….).
    Puteti intreba romanii care lucreaza in strainatate cu romani;in loc sa te ajute ca esti si tu roman iti face mai mult rau.
    Cred ca ar trebui inchise comentariile pe subiectul asta pentru ca de la Obositor am ajuns sa dezbatem subiecte sociale si politice :) )
    Toate Bune!

  27. de tuvene February 26, 2010 at 12:20

    @Christian Erwin in legatura cu diaspora ai dreptate cred ca nu ar trebui sa voteze , presedintele tarii in care traiesc ar trebui ales de catre noi cei care traim in tara si nu de moldoveni sau de “spanioli”, cum mama naibii sa ii lasam noi pe moldoveni sa ne voteze cand ei nu au fost in stare timp de 20 de ani sa isi aleaga un presedinte, cum sa ii las sa voteze pentru mine cand ei satu si tipa la televizor( ase vedea unimedia.md si alte site-uri) si spun ca trebuie sa ii ajutam si sa ne unim ca sa intre si ei in UE, daca e sa ne unim( eu sunt impotriva) sa facem asta doar dupa ce intra si ei in UE si adopta euro nu inainte. Cat despre cei din Spania care au fost la vot din cate am aflat de la niste prieteni de acolo majoritatea erau “bruneti” care se plang acum de discriminare.

  28. de Christian Erwin February 26, 2010 at 11:56

    @ tuvene foarte bine face Dana Grecu ca nu ii lasa sa termine ce vor sa spuna.
    Politicienii in general prefera sa vorbeasca aiurea in tramvai si so lungeasca degeaba caci in final nu obtii nimic de la ei.
    Si atunci de ce sa vorbeasca daca nu au nimic de spus?
    Eu de emisiunea “La Ordinea Zilei” pot sa spun ca isi are farmecul atata timp cat se tine acasa si nu prin parlament sau afara pe strada in fata institutiilor cum s-a mai vazut.Daca e de o greva o pun sindicalistii.Televiziunile au studiouri special pt emisiunile lor,ce castigi daca stai intr-un mini studio prin parlament?Mai multe raspunsuri?In nici un caz…eventual mai putine.

    Parerea mea legata de parerile celor din strainataturi este ca ar trebui sa se abtina de la comentarii si sa stea la locul lor.
    Noi traim votul lor nenorocit,nu ei.
    De la alegeri incoace sunt importiva celor din diaspora.Sa vina in Romania daca ni lau bagat pe gat pe Basescu inca 5 ani.De ce nu veniti acasa dragi romani din strainatate sa traiti ce ati votat?sa vedeti ce se intampla in Romania din care ati ales sa fugiti de rau.
    Va urez si eu la fel ca Base SA TRAITI BINE DRAGI ROMANIA DIN DIASPORA.
    Romanii din Romania au ales ca sa il lase pe tusa pe Basescu iar voi ati facut rahatul praf….pt asta multumim.

    Draga Moise nu stiu de ce te intereseaza Observatorul care nu are nici o noima.
    Atata timp cat ai o emisiune la care se uita foarte multa lume cu studii sau nu;care inteleg ce spui sau nu,este foarte bine.
    Pe mine nu ma intereseaza capra vecinului si nici pe altii nu ar trebui sa ii intereseze de capra mea :) )
    Oare Obositorul isi face griji pentru BizBazar? eu nu cred:)
    Toate bune!

  29. de margin February 26, 2010 at 09:49

    Nu ma uit decat la bizbazar si la soviani.
    Cat despre a1, protv, rtv, etc……nu stiu sa spun acum din cap pe ce canal le am. Alea-s zob, subiecte, formate, “jurnalisti”.

  30. de Moise Guran February 26, 2010 at 09:06

    Alex, postarea dvs este de o agresivitate nejustificata si va fi stearsa.

  31. de alex February 26, 2010 at 03:12

    @Dan de peste ocean

    Ce frumos il periezi tu pe Moise….. si-i dai si de lucru…. bravooooo….

    N-ai vrea tu mataluta sa iti dea cineva si mancarea cu lingurita?????

    Foloseste-ti idiotule (pentru ca iti vin idei) singur capul si ia SINGUR deciziile de care ai nevoie pentru … “zona lichida a riscului bancar”.
    (wtf man?!?! – pe intelesul tau)

    “Un jurnal de ştiri tabloid este BizBazar care explică ştiri economice mai greu de digerat într-un format prietenos, pe înţelesul tuturor” – adica, idiotule, BizBazar nu e facut special pentru UNII ca tine care (de ce sa munceasca??? muncesc fraierii!!!) au facut un ban si apoi cumpara RON sau EURO, dupa caz, ca poate poate.. “le iasa la schimb parleala”… iar cursul nostru din Romanica e .. perfect pentru noi.

    Pune mana si munceste!!!

  32. de Nadia Dincovici February 25, 2010 at 23:11

    Moise,
    Tu ai facut lucruri extraordinare pentru ca simti info care conteaza, facand abstractie de stirile de 2 lei, fie ele hard sau soft. Singur nu se poate face mare lucru-ai nevoie de o echipa puternica, asa ca sa nu ai regrete pentru ceea ce n-ai reusit sa faci.
    Observatorul incearca acum ceva nou, dar de fapt e acelasi ceva vechi, lejer cozmetizat -obsesia stirii din spatele stirii, care trebuie construita chiar daca nu exista. Cred ca si audienta va dovedi asta destul de curand, iar noul format nu va duce decat la inca o schimbare a sefilor, peste vreun an-doi cel mult.
    Retragerea Sandrei e o mare pierdere. Inainte de a fi vedeta, e un jurnalist exceptional, si ar fi putut impune singura un stil mai sobru Observatorului. Desigur, doar daca s-ar fi dorit asta.
    Cu un lucru nu sunt deloc de acord in ceea ce scrii (nu ca ar conta cumva). Adriana Pava nu are deontologie. Iar fler jurnalistic are cat are si deontologie. Recunoscand ca am o oarecare doza de subiectivism, dar asta nu schimba realitatea.
    Cat despre echipa ITN, poate le spui ca au uitat sa scoleasca pe toata lumea de pe-acolo… Sau nu sunt toate sectiile la fel de importante? Papa ar fi facut bine sa bage mana la tescherea cu scopuri mai pragmatice, cum ar fi separarea celor doua Antene. printre altele…

  33. de laurentiucat February 25, 2010 at 23:00

    eu ma uit la ora 19:10 la biz bazar.stirile le iau de pe net sau de la realitatea si antena 3,mai ales de pe crawl-ul lor.referitor la emisiunea biz bazar as vrea ca sa nu mai vina marica sa dea lectii.si ca reporterul sa incolteasca si sa smulga informatii de la intervievat si nu invers.nu ma intereseaza felix sau papa ci daca moise guran isi face treaba bine si-mi ofera informatii pe care sa le aprofundez daca ma intereseaza.as vrea ca temele de la emisiune,macar tema principala sa fie lansata pe blog intai ca sa poata fi acumulate informatii din surse diverse si expuse.

  34. de inside February 25, 2010 at 20:01

    @Moise

    1.Ai perfecta dreptate in ceea scrii, cu o singura exceptie: Mandruta si Sandra au beneficiat la debutul lor de brandul Antenei care era mai puternic decat al lor. Dupa mai bine de 10 ani, cu mici exceptii in anumite vremuri de glorie, ei nu au reusit sa se ridice mai sus, pur si simplu asta este plafonul lor, si asta se stia in trust de foarte multa vreme.

    2.Alina e foarte buna, insa rebrandingul cu “stiri mai serioase” ridica mari semne de intrebare atata timp cat incearca sa starneasca interes cu teme ridicole ca “Obezitatea in Romania” care ocupa jumatate de jurnal.

    3.Esti foarte istet. Tu de fapt vroiai sa inciti la o dezabtere in sensul asta. Felicitari, ai reusit ;)

  35. de Cristi February 25, 2010 at 19:55

    Ai incheiat articolul cu asta:
    “Ceea ce mă întreb acum este cât timp vom fi serioşi de data asta. Cât vom putea ţine o astfel de linie, chiar dacă audienţele nu ne vor valida imediat? Trei luni? Şase? Un an?”

    si vroiam sa te intreb unde e seriozitatea la care te referi? Pentru ca eu vad acuma in cadrul observatorului rubrica Simonei Gherghe (imi scapa numele acuma dar e ceva cu Monden :) ), unde in prima zi era prezentata (ca stire) ca blonda lu Capatos a fost candva la Din Dragoste.

    Eu in momentul ala am realizat ca Observatorul se vrea doar o “findelizare” a targetului celor de la Acces in Direct, pentru ca urmeaza Dan Capatos dupa (sau alte show-uri tampite gen test de fidelitate, tampenia cu restaurantul, tampenia cu blondele, etc.).

    Mi se pare si ca ar fi sinucidere sa dai stiri economice intr-o astfel de grila, ca ruinezi si observatorul si ce urmeaza dupa.

    Mai poate fi adus in discutie si apariatia televiziunilor de stiri, care nu prea mai “lasa” stiri de dat in exclusivitate.

  36. de Deceneu February 25, 2010 at 19:43

    Ia uite ca mi-a aparut mesajul desi imi cerea sa ma autentific si feed-back-ul era pas. :)

  37. de Mihai D. February 25, 2010 at 15:43

    Moise,

    Imi place emisiunea ta, si asta pentru ca cineva apropiat m-a facut sa ma uit la ea. Anyway, nu lucrez in media sau marketing, sunt doar un consumer din publicul tau tinta. Dar…

    Una din problemele Antenelor e una de credibilitate, dupa parerea mea. Stirile sunt evident foarte trunchiate politic (la un moment dat numaram in cate secunde aud Basescu dupa ce mutam pe vreo Antena), ca sa nu spun ca, la fel ca si politicienii, se adreseaza parca unor handicapati mintal. Deci, degeaba scoti un produs onest, daca restul brandului prezinta gunoi. Daca peste noapte stirile Antenei ar fi cele mai proaspete, mai inteligente si mai onest prezentate si la ora la care ma uit eu, pentru mine nu s-ar intampla nimic, pentru ca brandul Antenei (ca si restul emisiunilor) nu mai imi da niciun fel de garantie.

    BTW, publicul tanar (si eventual cu bani) s-a mutat pe Internet. Intelectualii au fugit de stirile TV ca de voma. Si asa mai departe. Nu e numai problema voastra, doar ca voi aveti una in plus.

  38. de Deceneu February 25, 2010 at 15:39

    @ tuvene mie Dana Grecu mi se pare foarte buna.
    Urmareste ce spune interlocutorul si nu fragmenteaza ideile cum fac cei de la Rtv, in special S Tanase. Eu nu ma uit la emisiunea lui Dinescu desi mi-e simpatic, pentru ca nu suport interventia moderatorului in paralel cu invitatul si cu subiectul, ceea ce la Dana Gregu nu-i cazul.

    Si eu cred ca nu echipa e vinovate de o eventuala scadere a ratingului, si cei din conducere doreau sa se convinga, puteau face o rotire de prezentatori si redactori. Daca rotesti echipele si efectul la emisiunea respectiva ramae atunci cauzele nu li se pot imputa lor.

    Amplasarea in intervalul orar si intre emisiuni lipsite de audienta poate fi cauza. Daca esti pe o emisiune buna lasi televizorul pe acelasi canal, sau daca sti ca urmeaza o emisiune interesanta il treci pe emisiunea precedenta.

    Eu o simpatizez pe Alessandra, dar nu cred ca am mai urmarit Observatorul de 2 ani, din cauza orei si a emisiunilor in care este incadrata. Sincer nici nu stiu ce mai transmit la observator, dar repet, nu din cauza prezentatorilor.

    E adevarat ca nici stirile de la ProTv nu le urmaresc pentru ca au prea multa agresivitate. Or fi romanii masochisti, dar eu nu ma numar printre ei, prefer o emisiune de stiri nu una de senzatii tari.

  39. de claude February 25, 2010 at 12:20

    @moise
    cum bine a observat un antepostator, e important şi mediul/contextul. cum sunt percepute celelalte produse ale Antenelor? ce filme sunt difuzate după? ce emisiuni înainte? politica editorială în rest e percepută ca “biased”? oare “de la difuzatorii lui Te pui cu blondele et ales” să mă aştept la un produs cu substanţă?
    ai vorbit de schimbarea Observatorului ca de un rebranding (nu prea e), cred că e doar un face-lift
    toate astea (şi multe altele) mă fac să ocolesc principalele buletine de ştiri (prefer bizBazar)

  40. de Moise Guran February 25, 2010 at 12:09

    @not
    la naiba!))

  41. de tuvene February 25, 2010 at 12:09

    eu ma uit de obicei la A3 dar sincer sa fiu nu stiu ce cauta Dana Grecu acolo, mi se pare o catastrofa( nu lasa invitatii sa termine o fraza o propozitie ca sa intelegem si noi ceva ca se trezeste sa intrebe altceva si realizezi ca te uiti degeaba la televizor ca nu intelegi nimic) si sincer sa fiu imi place mai mult BizBazar acum decat in urma cu 1-2 ani cand aveam impresia ca ma uit la un prezentator care dadea verdicte si care era de fapt doar un cititor de prompter, acum in formatul actual mi se pare ca Moise reuseste sa comunice mult mai bine cu telespectatorii, ca reuseste sa creeze o legatura, nu mai incepe emisiune de dupa “tejghea”, e parca mai relaxanta emisiunea , mai digerabila chiar daca de multe ori subiectele sunt teribile. iar de cand am inceput sa citesc blogul asta am descoperit ca nu este asa de scortos cum il credeam eu.
    Cat despre Observator pot sa spun un singur lucru, un nene de peste ocean spunea ca atunci cand nu esti pe locul unu pe un segment al pietei trebuie sa iti creezi o nisa in care sa fii numarul 1. intotdeauna munca de urmarire a unui competitor din postura de loc 2 este mult mai complicata si mai sumpa decat din postura de lider . A1 nu ar trebui sa se compare( sa fase ia la intrecere) cu ProTV-ul in numar de telespectatori ci in calitatea informatiilor si mai ales a calitatii oamenilor care se uita la TV , din cate stiu eu regiile de publicitate platesc mai mult pentru un public educat decat pentru unul format din manelisti si someri cu studii medii. De ce nu incearca sa faca ceva in genul Jurnalului national( chestia aia cu , cotidianul quality nr1) de ce nu incearca pur si simplu sa prezinte stiri quality si mai putin isdioti care isi bat nevestele babe violate si cretini beti care se casapesc. trebuie sa ii lase pe cei de la pro-tv sa devina un fel de taraf Tv al stirilor.

  42. de not to be published February 25, 2010 at 12:02

    moise

    off-topic: o greseala suparatoare care se repeta la tine – “naibii” (genitiv) in loc de “naiba” (acuzativ) cand nu e cazul. un exemplu de utilizare incorecta e intertitlul tau de mai sus, “CE NAIBII S-A INTAMPLAT?”. corect era “ce naiba…” . genitivul se justifica daca intrebai “ce MAMA naibii s-a intamplat”.
    si nu-mi zice ca e un oltenism – e pur si simplu o prostie si e pacat, ca nu esti prost deloc, da-o naibii (dativ).

    on topic: eu unul iti dau 100% dreptate in privinta stirilor – trebuie sa fie stiri, adica relevante, nu tabloid/fapt divers, indiferent de tipul de televiziune, de audienta si de reteta americaneasca de produs bani a lui sarbu.

    @mitroi: si eu iti inteleg amaraciunea, da’ daca asta-i situatia (presa scrisa e pe moarte si oricum platea mai prost), asta e – vrei, nu vrei, faci tembeliziune.

  43. de irys February 25, 2010 at 11:55

    Alina Petrescu e mult mai buna decat cuplul Mandruta -Stoicescu in prezentarea stirilor !! Ea imi pare credibila cand mi le spune spre deosebire de cei doi..eu cred ca asta e un castig
    Iar asta cu audienta ..mi se pare o treaba foarte ciudata..si eu suspectez de mult intervalul 19-20.30
    cum zici si tu pe filme si pe divertisment nu exista diferenta intre cele doua posturi..

  44. de Moise Guran February 25, 2010 at 11:01

    @mitroi
    1. care infotainment?
    2. caderea obs s-a produs inainte
    3. avem aceeasi discutie de sapte ani. ma las pagubas.

  45. de mitroi February 25, 2010 at 10:51

    Moise,

    Iti inteleg amaraciunea, dar daca vrei sa faci o analiza la rece trebuie sa te desprinzi din context si sa vezi evolutia TV din ultimii 10 ani. Socurile Observatorului (ramas incremenit in proiect) sunt:

    1. Intrarea Pro-ului pe piata cu conceptul de infotainment, dupa reteta americana “asa se face, nu inventati apa calda”. Si asa face de 10 ani.

    2. Aparitia televiziunilor de stiri

    3. (consecinta la 2) Transformarea televiziunilor generaliste in televiziuni de divertisment. Astfel, stirile au ajuns un slot intre Acces direct si Te pui cu blondele.

    Observatorul nu a avut nicio strategie de contracarare a acestor transformari de piata. Abia acum imi pare ca incearca ceva pt punctul 3. Restul e can-can.

  46. de Moise Guran February 25, 2010 at 09:29

    @adelin, maria, cosmin, tavi

    Sigur, voi ati trait povestea mea. e si a voastra. sa nu ne emotionam prea tare… da?)) Ca devenim penibili….
    Cred ca am diluat prea mult mesajul cu aceasta lunga istorie. Cand m-am apucat sa scriu am vrut sa spun doar atat

    ..”Acum exact 10 ani eram un reporter într-o echipă care avea mândria unui produs de elită. Eram cei mai tari, ştiam asta înainte de a şti ce sunt ale măsurători TV. Observatorul era un spirit, era orgoliul celei mai vechi redacţii de ştiri din media video, era dorinţa de a avea ştiri exclusive, de a fi primii la eveniment. Era cea mai puternică şi mai influentă emisiune de ştiri iar asta nu avea nici o legătură cu nişte grafice în excel”

  47. de maria coman February 25, 2010 at 09:19

    eu, ca si cos, inca ma mai gandesc. dar cred ca ai dreptate

  48. de Cos February 25, 2010 at 08:53

    Am citit tot. Ma mai gindesc.

  49. de codru'penal February 25, 2010 at 08:04

    Nimeni nu a spus nimic despre CREDIBILITATE.
    In general e imposibil sa nu fi auzit vreodata de Felix, sau sa nu fi asistat macar pret de cateva minute la materiale care nu erau altceva decat comenzi politice.. Credibilitatea se castiga greu si se pierde instantaneu, in momentul in care cineva umple ecranul de Nastase, Geoana &co. Inca mai sunt oameni in Antene care se ocupa dedicat cu asemenea subiecte, iar omul de rand cerne mai greu daca mai sunt sau nu altii de calitate in trustul vostru. Chiar si adeptii PSD pot schimba canalul, ca altfel ati avea 30% din cota de piata. Desigur ca mare parte din cei care posteaza pe blogul Biz stiu, inteleg si reusesc sa faca diferenta, dar grosul publicului in Romania inca nu e profilat pe economic, ci “gusta” din plin politicul.
    M-i s-a facut parul cretz si in campania asta (campaniile) si la alegerile din 2004. Unii inca mai sufar prin Antena3 sa intrerupa emisiunea voastra pt ca iesau PSDii din sedinta (acum o saptamana si un pic, nu?).
    Apoi, razboiul anti PDL, pe fatza, fara scrupule uneori…, imi amintesc interviul cu Basescu pe care l-ai facut Moise si care a fost un exemplu de bun simt prin altele..
    Un alt aspect ar fi si modul in care se fac masuratorile, in conditiile in care voi vorbiti despre cifre unitare de rating si sunt 1000 sau putin peste aparate monitorizate.
    In fine, se poate vorbi si despre faptul ca schimbarea lui Mandruta ar fi intervenit dupa ce a fost protagonistul unor tabloide si iarasi ajung la patimi si credibilitate..
    Dincolo de toate, Pro TV are publicul sau fidel pe care si l-a castigat in timp si pe care a avut grija sa nu-l piarda, indiferent cine a condus Romania si cate campanii electorale au fost.
    Oamenii care decid in trustul vostru au trimis echipa aia care a filmat ore in sir geamul de hotel al Madonnei? ca sa vedem… ce? ca “iata, iese DIVA” pe usa din spate toata infofolita si se urca in Sprinter?
    Romania se transforma, unii insa raman incurabili.

  50. de Adelin February 25, 2010 at 07:59

    Moise, eu cred ca Mircea Radu ar fi fost mult mai potrivit pentru Observator. Si eu prefer ca stirile sa fie prezentate de jurnalisti si nu de vedete insa si Observatorul si Stirile Pro TV nu se mai incadreaza de ceva vreme in categoria buletine de stiri. Prezinta povesti usoare, aventuri cu vedete de carton, crime oribile si uneori( foarte rar) hard news. Alina Petrescu era mult mai potrivita la Antena 3, unde breaking news-urile si dezbaterile aratau ca e un jurnalist pregatit, cu fler si vocabular. La Observator( un talking head) era mai potrivit un Mircea Radu. Nu uita ca Andreea Esca nu a fost niciodata un jurnalist. Prin 2000, Sarbu a trimis-o la un summit la Helsinki. Transmisiunile din teren au fost atat de….lejere incat Pro-ul nu a mai facut niciodata aceasta greseala. Cat despre consilierii ITN, poate vorbim in particular. :) )

  51. de newborn February 25, 2010 at 06:20

    Chestia cu peoplemeter-ele mi se pare de o importanta MAJORA.
    Am prins aseara o discutie dintre Radu Moraru si Marina Constantinescu (Nocturne – TVR), in care R. Moraru spunea ca a avut emisiuni cu subiecte serioase, “foarte tari”, iar a doua zi se trezea in mod foarte dubios cu rating aproape de zero.
    Cum ar fi sa descoperim ca sistemul de masurare a rating-ului e folosit pentru controlarea continutului emisiunilor? Si ca toate emisiunle infecte care exista – in favoarea carora este invocat rating-ul – de fapt sint impuse artificial pe piata?
    Este evident ca modul in care era masurata audienta inainte, de catre doua firme diferite, era mult mai sanatos.

  52. de newborn February 25, 2010 at 05:39

    Mie-mi placea Mircea Radu, pe vremea cand era la stiri. Avea un mod senin de a prezenta stirile – detasat (a nu se intelege absent), astfel incat atentia iti era indreptata automat catre stire; nu ca acum, cand prezentatorul parca e mai important decat stirea.
    Imi displac in aceeasi masura si teatralitatea cuplului Mandruta – Stoicescu si agresivitatea cinica si manipulatoare a Andreei Esca (recunosc ca la stirile Pro Tv nu m-am mai uitat de cel putin un an).
    Si teatralitatea si agresivitatea sugereaza, pana la urma, o indiferenta de fond.

  53. de Christian Erwin February 25, 2010 at 04:50

    Draga Moise dara vrei ca telespectatorii dedicaţi emisiunii tale poti incerca sa muti emisiunea de la 7:10 la 8:10 in locul emisiunii lui G. Firea care este suuuuuuuper plictisitoare chiar daca eu unu ma uit la politica dar prefer Sinteza Zilei de 10000 de ori mai mult decat Stirea Zilei.
    Oricum Antena 3 se bazeaza 95% pe stiri politice si politica in general si puteti vedea chestia asta dupa emisiunile facute de dimineata pana seara.
    Revista Presei – Anca Florea = Politica 95%
    News Magazine = Politica 100%
    Editia de Pranz – Mihaela Bîrzilă =97%
    La Ordinea Zilei – Dana Grecu şi Radu Tudor = 100% iar in cazul in care la stiri este prezentat vreun caz apolitic 95%
    BizBazar – Moise guran = 30% pentru ca stim cu toti de ce emisiunea e legata de politica.
    Stirea Zilei -Gabriela Vrânceanu Firea = 150%
    Sinteza Zilei – Mihai Gadea = 95%
    In Gura Presei – Mircea Badea = depinde de subiectele zilei asa ca il pun la 60% politica
    In fine cui ii place se uita cui nu nu.

    Legat de Observator care are un alt format acum tot mi se pare aiurea pentru ca in cam in fuga reportajele…parerea mea de privitor este ca la formatul asta ar trebui macar 2 ore sa tina,oricum Alina Petrescu este obisnuita cu asa ceva:P
    Daca ar tine 2 ore Observatorul in noul format ar fi mari sanse ca filmele obosite americane de acum 15 ani sa fie mai putine si poate inlocuite cu nenumaratele seriale de comedie din toata lumea asta,a se vedea serialele de pe HBO Comedy :D
    Hai…toate bune!

  54. de odojak February 25, 2010 at 03:48

    Dacă m-aș fi ocupat, câtuși de puțin, cu munca de “reforjare” a programelor TV, dar mai ales cele de la Antena 1, aș fi avut, probabil, o discuție cu consultantul străin pentru zona de producție despre felul în care arată burtiera de la știri. Nu că aș fi provocat-o eu. Eu aș fi insistat în altă parte. Iar el mi-ar fi spus că e cam ștearsă în zona de jos, unde e cam prea puțin roșie.

    Ceva mai roșie, ar trebui, mi-ar fi spus.

    Și eu l-aș fi rugat pe colegul Cornel să facă neroșul ceva mai roșu. Dar cine a vrut asta, aș fi întrebat. Managementul, mi-ar fi spus el. Aha, îngăimat-aș la rându-mi. Și… bun! aș fi încheiat-o scurt, că nu-mi plac discuțiile, mai ales cele în limba consultanților care, cum te prind cum încearcă să e transforme în raducâtor de consultantă – scris, citit.

    Și Cornel ar fi făcut.

    Și… poftim burtiera modificată. Și, mulțumesc… e evident, dacă ceva ar ști cei ce consultă, politețea ar fi la loc de cinste între cele ce le-ar ști. Și a fost cam prea puțin albastră la capătul din stânga.

    Și Cornel ar fi făcut.

    Și, din nu știu ce motiv nevăzut până atunci, ar fi fost toată burtiera cam ștearsă.

    Nu-i destul de luminoasă.

    Iar eu, rezonabil de iritat cum aș fi fost, l-aș fi rugat pe consultant să-mi spună cine… managementul, sunt sigur că ar spune el. Iar eu l-aș privi cu privirea pe care ar putea-o avea un om sau, da, chiar om, cu 20 de ani de producție de televiziune în… și mi-aș putea da seama că el, consultantul, e sincer.

    Buuuun, păi atunci să facă bine să vină aici, la nea Cornel, și să spună cât de verde, roșie, albastră ori luminoasă vrea să fie… cum vrea el, managementu”, așa i-o face… i-aș fi spus.

    Și el ar fi plecat. Nu mi-ar mai fi spus nimic. Nici că roșie, nici că întunecată. Doar nimic.

    …..

    I-am transmis să vină să spună cum vrea, mi-ar fi spus. Și?… aș fi replicat.

    A spus că se gândește.

  55. de Dan de peste ocean February 25, 2010 at 03:15

    Moise
    Eu sunt in middle age si ma consider un middle class din nefericire asezat peste ocean de multa vreme insa destul de pus la punct cu ce se intampla pe batranul continent si cu radacini inca puternice in tara. Am posibilitatea tehnica sa vad pe sticla tot ce se vede in Romania (nu intru in amanunte tehnice ce si cum, traiasca internetul si slingboxul) si lucrez in zona lichida a riscului bancar, singura emisiune romaneasca la care ma uit constant in reluare pe la 8 seara ora locala este Bizbazar, de multe ori comentariile tale sunt mult mai pertinente decat cele de pe Bloomberg TV, aici peste garla stirie sunt mult distorsionate si focusate la pamantul fagaduintei tot din motive de audienta, mi-as dori bizbazar 2h/zi, nu cred ca se va intampla vreodata sau poate un obositor mai serios cu accente pe zona economica. Emisiunea lui Gadea nu are consistenta, cateodata are spike-uri remarcabile insa am vazut si rateuri, stiu ca e greu sa faci performata zilnic, poate mai intervine si uzura, e normal, in plus stirile gen adi minune ma fac sa schimb canalul instant. Singura mica observatie fata de bizbazar ar fi ca la subiectele economice Romanesti daca se poate sa le accentuezi mai bine in contextul european si global, e.g. (mi-as dori) o analiza la situatia Spaniei si Italiei in contextul zonei Euro si cum ne-ar afecta o distorsionare a monedei unice. Scenarii whatif si evolutia sectorului privat in cazul trecerii la moneda unica, un challange destul de periculos, insa gandeste-te cati si cine se uita la tine, de la un video blog bizbazar evolueaza spre creionarea de trenduri si idei la factorii de decizie, o evolutie interesanta dar si periculoasa. Ce-ar fi daca intr-o zi ar innebuni Moise si ar da pe stica ca e posibil ca BCR-ul sa intre in faliment. Nici nu vreau sa ma gandesc…asta e cel mai bun peoplemetru, poate impropriu spus peoplemetru, corect ar fi credulometru, audienta nu e similara cu credibilitatea, nu e exclus ca undeva in viitor sa vad pe Moise la BloombergTV…ramane sa vedem daca predictiile mele sunt corecte.

  56. de Ciprian February 25, 2010 at 00:33

    Interesanta povestea pe care ne-o impartasesti tu.

    Pe mine ma enerveaza la culme Alina Petrescu inca de cand era la Antena 3. Vazusem la un moment dat niste emisiuni prezentate de ea, invitatii au fost din mai multe partide politice, insa juca cam urat rolul ei de jurnalist. Nu era chiar deloc impartiala.
    Voi o stiti mai bine si credeti in ea.
    Schimbarea cuplului mi se pare ok, erau enervanti in ultimul timp cu atatea stiri despre Vijelie & Co. Iar iesirile lui Mandruta erau ilare si puerile.
    Oricum daca nu era Alina in Antene nu stiu daca este altul care sa prezinte stirile serios. Nici chiar tu :) ) Prezinti bine Biz-ul si sper sa ramai cat mai mult cu emisiunea asta.

  57. de Uliu February 24, 2010 at 23:31

    @Andrei

    Asta a spus si Moise…

    @Moise

    Cu cat mai multe televiziuni (de stiri sau nu) vor furniza cat mai multe INFORMATII publicurilor lor tinta, cu atat mai repede, mai bine si mai frumos se va dezvolta societatea romaneasca.

    In caz contrar, vor ramane doar 99% manelisti…

  58. de Dorian February 24, 2010 at 23:15

    Ce-are pana la urma in plus Observatorul fata de ProTv? Sunt tare curios. Eu nu vad decat o copie proasta, cu zambete false. A…one more thing. Romania nu inseamna doar Bucuresti. Cand veti realiza asta, ca in afara Bucurestiului mai sunt vreo 20 de milioane de oameni…va va fi un pic mai bine.

    Lucrez intr-o “corporatie”. Ei bine, cam orice “corporatist”, coleg de-al meu,din Bucuresti e demult acasa la ora 18. Poate in afara portarilor. ;-)

  59. de andrei February 24, 2010 at 23:08

    Greii pieţei media pun succesul ProTV pe tabloidizarea ştirilor…nu serios, dar antena ce face? Cu ce greseste Observatorul? Nu are credibilitate, e o copie palida a Pro-ului

  60. de Leqoo February 24, 2010 at 22:51

    nu stiu ce scrie in rest, ca m-am oprit unde zici ca nu sunt destui telespectatori dedicati acasa la ora difuzarii.

    ok, n-oi fi eu fix din target, dar cand am timp pornesc emisiunea pe net (ironia face ca m-am oprit din citit sa scriu asta si m-am oprit din vazut emisiunea pentru ca ai ciripit despre acest post). In aceeasi ordine de idei, s-ar putea face usor un format pentru radio.

    Ca o jumatate-gluma, poate ar trebui sa fie obligatoriu ca toata lumea sa vada emisiunile :)

    God speed!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>